Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Filso

Σελίδες: 12
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« στις: Φεβρουαρίου 23, 2021, 08:53:58 pm »
Το α βέβαια. Αφού αναφέρεται ρητώς στην εισαγωγή του σχολικού βιβλίου.


2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου
« στις: Φεβρουαρίου 23, 2021, 08:08:31 pm »
Καλησπέρα, συνάδελφοι.. στη νέα τράπεζα θεμάτων στο θέμα 115 (11494) σε ερώτηση εισαγωγής τύπου πολλαπλής επιλογής υπάρχει το ερώτημα:
Στις δημηγορίες (παρουσίαση των απόψεων, δομή, επιχειρηματολογία)
α. φαίνεται και η ικανότητα του ιστορικού να αναλύει τα γεγονότα και το βάθος της σκέψης του.
β. αναδεικνύονται οι συγκλίσεις των πολιτικών και στρατιωτικών θέσεων των ομιλητών.
Ποια απάντηση θεωρείτε σωστή; Γιατί παρατηρώ πως υπάρχουν διαφορετικές απαντήσεις σε διάφορα βοηθήματα...

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« στις: Νοεμβρίου 11, 2018, 06:30:42 pm »
Συνάδελφοι, καλησπέρα...
Με ποιον τρόπο (/τρόπους) πιστεύετε ότι αναπτύσσεται η παρακάτω παράγραφος;

Με τις εισαγωγικές αυτές παρατηρήσεις, μπορεί πλέον να απαντηθεί το ερώτημα, σχετικά με τον τρόπο αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου από τον σύγχρονο Έλληνα κατά τρόπο όχι υπεραπλουστευτικό, όπως συνήθως συμβαίνει. Ασφαλώς υπάρχουν στην Ελλάδα οι ιδιομορφίες της υποανάπτυξης, αλλά κατά βάση λειτουργούν και εδώ τα στοιχεία, που προαναφέρθηκαν και που – τουλάχιστον στη δυτική περιοχή – εμφανίζουν μια παγκοσμιότητα. Ιδιομορφικό ελληνικό στοιχείο είναι χωρίς αμφιβολία ένας πολύ υψηλότερος βαθμός ανασφάλειας σε σύγκριση με άλλες προηγμένες χώρες του κόσμου. Ο υψηλότερος αυτός βαθμός ανασφάλειας σε συνδυασμό με μια απότομη έξαρση του καταναλωτισμού, που εμφανίζεται σ' όλες τις χώρες, οι οποίες έχουν βγει πρόσφατα από το στάδιο της υπανάπτυξης και της στέρησης, οδηγεί το μέσο αστικοποιημένο Έλληνα σε αναζήτηση μιας πρόσθετης απασχόλησης, που ουσιαστικά ελαχιστοποιεί τον ελεύθερο χρόνο για πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Ένα δεύτερο ελληνικό ιδιομορφικό χαρακτηριστικό είναι ότι το απότομο πέρασμα από παραδοσιακά κοινωνικά μορφώματα στη σύγχρονη κοινωνία της «αφθονίας» έχει προκαλέσει μια τρομακτική αξιολογική σύγχυση, με αποτέλεσμα ό,τι είναι «μοντέρνο», οσοδήποτε βάναυσο και χυδαίο, να θεωρείται και ποιοτικά ανώτερο. Σ' αυτό ακριβώς οφείλεται το γεγονός ότι το βάρος της «ετεροκατεύθυνσης» –βασικά η επιρροή της διαφήμισης– είναι τόσο συνθλιπτικό στη χώρα μας, το οποίο τελικά σημαίνει ότι ο μέσος σύγχρονος Έλληνας διαμορφώνει τα πρότυπα ζωής του –και φυσικά του ελεύθερου χρόνου του– σύμφωνα με τα συμφέροντα των προαγωγών του επιδεικτικού καταναλωτισμού.

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Έκθεση
« στις: Νοεμβρίου 06, 2018, 12:21:33 pm »
Με ποιον τρόπο (/τρόπους) πιστεύετε ότι αναπτύσσεται η παρακάτω παράγραφος;

Με τις εισαγωγικές αυτές παρατηρήσεις, μπορεί πλέον να απαντηθεί το ερώτημα, σχετικά με τον τρόπο αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου από τον σύγχρονο Έλληνα κατά τρόπο όχι υπεραπλουστευτικό, όπως συνήθως συμβαίνει. Ασφαλώς υπάρχουν στην Ελλάδα οι ιδιομορφίες της υποανάπτυξης, αλλά κατά βάση λειτουργούν και εδώ τα στοιχεία, που προαναφέρθηκαν και που – τουλάχιστον στη δυτική περιοχή – εμφανίζουν μια παγκοσμιότητα. Ιδιομορφικό ελληνικό στοιχείο είναι χωρίς αμφιβολία ένας πολύ υψηλότερος βαθμός ανασφάλειας σε σύγκριση με άλλες προηγμένες χώρες του κόσμου. Ο υψηλότερος αυτός βαθμός ανασφάλειας σε συνδυασμό με μια απότομη έξαρση του καταναλωτισμού, που εμφανίζεται σ' όλες τις χώρες, οι οποίες έχουν βγει πρόσφατα από το στάδιο της υπανάπτυξης και της στέρησης, οδηγεί το μέσο αστικοποιημένο Έλληνα σε αναζήτηση μιας πρόσθετης απασχόλησης, που ουσιαστικά ελαχιστοποιεί τον ελεύθερο χρόνο για πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Ένα δεύτερο ελληνικό ιδιομορφικό χαρακτηριστικό είναι ότι το απότομο πέρασμα από παραδοσιακά κοινωνικά μορφώματα στη σύγχρονη κοινωνία της «αφθονίας» έχει προκαλέσει μια τρομακτική αξιολογική σύγχυση, με αποτέλεσμα ό,τι είναι «μοντέρνο», οσοδήποτε βάναυσο και χυδαίο, να θεωρείται και ποιοτικά ανώτερο. Σ' αυτό ακριβώς οφείλεται το γεγονός ότι το βάρος της «ετεροκατεύθυνσης» –βασικά η επιρροή της διαφήμισης– είναι τόσο συνθλιπτικό στη χώρα μας, το οποίο τελικά σημαίνει ότι ο μέσος σύγχρονος Έλληνας διαμορφώνει τα πρότυπα ζωής του –και φυσικά του ελεύθερου χρόνου του– σύμφωνα με τα συμφέροντα των προαγωγών του επιδεικτικού καταναλωτισμού.

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Ιουνίου 25, 2018, 12:52:31 pm »
Συνάδελφοι, δεν έχω πρόσβαση στο study4exams... Γνωρίζετε πότε θα ανοίξει;

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαρτίου 09, 2018, 11:28:21 am »
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Είχα αυτόν ακριβώς τον προβληματισμό και σε κάποιο βοήθημα (δεν θυμάμαι σε ποιο) το είχα βρει "genita".. 
Να ρωτήσω και για την πρόταση "quae deinceps scribam".. πώς συμπτύσσεται;

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαρτίου 06, 2018, 10:27:58 am »
Καλημέρα!
Στο κείμενο 27 πώς γίνεται η σύμπτυξη της δευτερεύουσας "quae gignuntur statim vieta et mollia" ;

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Νοεμβρίου 15, 2017, 02:51:14 pm »
Για το ρήμα irascor, δίνετε τον τύπο suscensui που δανείζεται; αν ναι, ποιον τύπο θα προτιμήσουν αν ζητηθεί π.χ. Οριστική παρακείμενου;

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 25, 2017, 09:50:07 am »
Στα περσινά θέματα ΟΕΦΕ όμως (που η ύλη ήταν ίδια) είχε απαρεμφατική σύνταξη...

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 22, 2017, 10:55:39 am »
Πείτε μου, σας παρακαλώ για επιβεβαίωση. Από ευθύ-πλάγιο δεν διδάσκουμε τίποτα, εκτός από απαρεμφατική σύνταξη;

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Απριλίου 17, 2017, 11:20:36 am »
Όταν διδάσκετε υποθετικούς λόγους, διδάσκετε και τους εξαρτημένους υποθετικούς λόγους; είναι εντός ύλης οι εξαρτημένοι; 

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαρτίου 28, 2017, 10:59:46 am »
Κατ' αρχάς, το locuples είναι επίθετο, ενώ στο αρσενικό γένος μπορεί να ουσιαστικοποιηθεί. Ἐτσι, στο κείμενο 36 χρησιμοποιείται και ως ουσιαστικό (locupletibus) και ως επίθετο (locupletem). Ως επίθετο, έχει παραθετικά (τα έγραψε ήδη η theodora7), ενώ το επίρρημα, σύμφωνα με το λεξικό Lewis-Short,  είναι μετακλασικό και οι τρεις βαθμοί του είναι: locuplete, locupletius, locupletissime. Για τον θετικό βαθμό το λεξικό δεν αναφέρει παραπομπή, ενώ για τα παραθετικά αναφέρει.
Σε ευχαριστώ πολύ.. Ουσιαστικά το πρόβλημά μου ήταν το locuplete, γιατί δεν μπορούσα να το εξηγήσω.. αλλά με κάλυψες απολύτως.. :)

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαρτίου 21, 2017, 11:06:27 am »
Αν το locuples το θεωρήσουμε επίθετο, ποια θα είναι τα παραθετικά του επιρρήματος;

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Φεβρουαρίου 18, 2017, 09:12:19 am »
Καλημέρα. Θα μπορούσε κάποιος να μου πει για σιγουριά ποιες είναι οι εκτός ύλης δευτερεύουσες προτάσεις σύμφωνα με τη νέα διδακτέα ύλη;;

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182792
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 716
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 643
Σύνολο: 650

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.045 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.