Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Aequitas

Σελίδες: 12
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 30, 2016, 08:51:37 pm »
-- 2η Παρατήρηση--

Auditā : [να αναγνωρίσετε τη μετοχή ως προς το είδος της (μονάδα1),] να δηλώσετε τη χρονική βαθμίδα που εκφράζει αυτή (μονάδα 1)[και να τη μετατρέψετε σε ισοδύναμη πρόταση με τον ιστορικό /διηγηματικό σύνδεσμο cum (μονάδα 1).]

-- Το πρόβλημα υπάρχει στο 2ο ζητούμενο της εν λόγω άσκησης. Ζητείται η χρονική βαθμίδα που εκφράζει η μετοχή , ενώ μάλλον αυτό που θα έπρεπε  να απαντήσουν οι μαθητές είναι η χρονική σχέση που εκφράζει η μετοχή σε σχέση με το ρήμα της κύριας.

-- Πριν από όλα , θα πρέπει να θυμηθούμε τι σημαίνει χρονική βαθμίδα και τι χρονική σχέση :

◙ Χρονική βαθμίδα είναι αν ο ρηματικός τύπος, με βάση το χρόνο που βρίσκεται, δηλώνει:
(i)  το παρόν -- παροντική χρονική βαθμίδα (ο ενεστώτας & εν μέρει ο παρακείμενος)
(ii) το παρελθόν -- παρελθοντική χρονική βαθμίδα (ο παρατατικός, εν μέρει ο παρακείμενος & ο υπερσυντέλικος)
(iii)το μέλλον -- μελλοντική χρονική βαθμίδα (ο απλός & ο συντελεσμένος μέλλοντας)
 
◙ Χρονική σχέση είναι αν η μετοχή ή η δευτερεύουσα πρόταση, σε σχέση με τον ρηματικό όρο από τον οποίο εξαρτάται, δηλώνει:
(i) το σύγχρονο ( η μετοχή βρίσκεται σε ενεστώτα )
(ii) το προτερόχρονο ( η μετοχή βρίσκεται σε παρακείμενο )
(iii) το υστερόχρονο ( η μετοχή βρίσκεται σε μέλλοντα )

--Στην περίπτωσή μας , η μετοχή auditā βάσει της εκφώνησης βρίσκεται στη χρονική βαθμίδα του παρελθόντος ( με άλλα λόγια αναφέρεται στο παρελθόν) . Όμως , το πιθανότερο είναι η απάντηση να απαιτεί και το ότι δηλώνει το «προτερόχρονο στο παρελθόν». Σε αυτόν τον χαρακτηρισμό το «προτερόχρονο» αναφέρεται στη χρονική σχέση της μετοχής auditā με το ρήμα dixit και το «παρελθόν» στη χρονική βαθμίδα του dixit. Επομένως , με τον τρόπο που είναι διατυπωμένη η ερώτηση , η σωστή απάντηση είναι ότι η μετοχή auditā βρίσκεται στη χρονική βαθμίδα του παρελθόντος και όχι το «προτερόχρονο στο παρελθόν» που αφορά χρονική σχέση.

Κάνω λάθος ;

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 30, 2016, 05:24:58 pm »
Πραγματικά , θα βοηθούσε αν κάποιος μοιραζόταν εδώ ποιες είναι οι ενδεικτικές λύσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων. Επίσης, δεν πρόκειται περί "κολλήματος" στη διατύπωση της ερώτησης , είναι κάτι περισσότερο από ουσιώδες το πώς διατυπώνεται η ερώτηση.

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 30, 2016, 05:05:26 pm »
@pantelis9898
Θα είχε και νόημα, εξάλλου, να λέγεται στο βιβλίο "...να εισαχθεί χωρίς κανένα μόριο"; Αφού ΔΕΝ υπάρχει μόριο εισαγωγής, άρα δεν υπάρχει και "εισαγωγή".

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 30, 2016, 05:00:30 pm »
Μα στο κείμενο 24 υπάρχει παράδειγμα ερωτηματικής πρότασης που δηλώνεται χωρίς κανένα ερωτηματικό μόριο, μόνο με τον τόνο της φωνής: 
Tu mihi ipsi non credis?

Εγώ δεν απορρίπτω την περίπτωση εξαγγελίας της ευθείας ερώτησης μόνο με τον τόνο της φωνής. Αλλά δε συνιστά τρόπο εισαγωγής αλλά δήλωσης, όπως λέτε και εσείς. Δεν "εισάγεται" με τον ιδιαίτερο τόνο της φωνής , όπως λέει ο Τζάρτζανος και το σχολικό βιβλίο. Φαντάζομαι , όμως , πως αυτή θα είναι η μία από τις τέσσερις ( ; ) λύσεις που θα γίνουν δεκτές, ως ενδεικτικές (μάλλον) της Κ.Ε.Ε.

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 30, 2016, 04:49:49 pm »
@pantelis9898

Προσωπική μου άποψη και εντύπωση είναι ότι από το σχολικό βιβλίο προκύπτει η δυνατότητα να εξαγγελθεί χωρίς κανένα μόριο και νομίζω πως αυτός ο τρόπος θα είναι ένας από αυτούς που θα θεωρηθεί σωστός.

Ακριβώς , να εξαγγελθεί και όχι να εισαχθεί , όπως ζητά η εκφώνηση.

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 30, 2016, 04:44:23 pm »
Πάντως , η λύση " Risit Augustus [...]?" σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσα παραπάνω δε φαίνεται να είναι ορθή.

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 30, 2016, 04:29:59 pm »
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ Γ1δ. ΤΩΝ ΛΑΤΙΝΙΚΩΝ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ( 30 / 5 /16 )

Η εκφώνηση της εν λόγω άσκησης έχει ως εξής:

«Ad haec verba Augustus risit»: να μετατρέψετε την κύρια πρόταση σε ευθεία ερώτηση ολικής αγνοίας με όλους τους δυνατούς τρόπους εισαγωγής.

-

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 26, 2016, 06:56:25 pm »
Το όνομα terra δε μπορεί να θεωρηθεί και συνεκδοχικά " οι κάτοικοι της χώρας" , οπότε να πάμε σε περίπτωση περιληπτικού ουσιαστικού , άρα να πρέπει να γίνει εμπρόθετα η εκφορά του ποιητικού αιτίου ;

9
Είναι πολύ απλή η απάντηση και νομίζω ότι την γνωρίζεις ήδη, δεδομένου ότι το επίπεδό σου είναι πολύ υψηλό. Θα σου θυμίσω απλώς την έννοια του ορισμού, την οποία είμαι σίγουρη ότι τη γνωρίζεις από το μάθημα της γλώσσας. Θεωρείς πλήρη έναν ορισμό, ο οποίος ξεκινάει ως εξής: "Το κόμμα του Γ.Θεοτόκη ήταν πιο μετριοπαθές από τα άλλα δύο....".; Ποια άλλα δύο; Χρειάζεται απαραίτητα η αναφορά των άλλων δύο αντιβενιζελικών κομμάτων, όπως επίσης και η λέξη αντιβενιζελικά. Αλλιώς ο ορισμός είναι ελλιπής.

Δε ξεκίνησα την απάντηση μου όπως αρχίζει η ιστορική αφήγηση του βιβλίου. Ανιθέτως, ξεκίνησα ως εξής:" κόμμα του Γ.Θεοτοκη: ήταν το πιο μετριοπαθές απο τα αντιβενιζελικά κόμματα. Ζητούσε [...]". Επιπλέον , Αντιβενιζελικά δεν είναι μονάχα τα κόμματα του Δ.Ράλλη και το Εθνικό Κόμμα του Κ.Μαυρομιχάλη αλλά " τα κόμματα της αντιπολίτευσης".Συνεπώς , ακόμη και το Λαϊκό Κόμμα θα μπορούσε να συμπεριλάβει κανείς λαμβάνοντας υπόψη του την ως άνωθι διατύπωση , παρά το γεγονός οτι οι εκλεχθεντες βουλευτές του Κόμματος στις εκλογές του Νοεμβρίου του 1910 παρείχαν κριτική υποστήριξη στους Φιλελευθέρους. Αλλά αν έτσι έχουν οι οδηγίες, ας έχουν...

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 25, 2016, 04:18:09 pm »
Όσο για ετυμολογικά , οι ερωτήσεις αξιολόγησης της Κ.Ε.Ε. κανονικά και με τον νόμο τα περιλαμβάνουν , και όχι μόνο με μορφή αντιστοίχισης...

π.χ.  luna πρβ. λύ-χνος , < leuk -sna
        auctoritas < audeo = αυξάνω
        pugna < pugno πρβ. πυγμή , μπουνιά<< βεν.
        nunc πρβ. νυν

Νομίζω δεν πρέπει να είναι πολλοί οι μαθητές που να τα έχουν μάθει απ'έξω... Αυτό δε σημαίνει όμως και κάτι...

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Μαΐου 25, 2016, 04:10:54 pm »
η δευτερεύουσα χρονική cum apparuit species horrenda ei νομιζετε ότι μπορεί να συμπτυχθεί σε μετοχή;

Έχω την ίδια ακριβώς απορία . Αν και δεν είμαι καθηγητής , λογικά δε μπορεί η μετοχή να βρίσκεται σε παρακείμενο , δεδομένου ότι η πρόταση δηλώνει το υστερόχρονο σε σχέση με την κύρια - για αυτό άλλωστε ο cum λέγεται και αντίστροφος. Άρα , εάν έπρεπε πάση θυσία να συμπτυχθεί νομίζω πως θα έπρεπε να τεθεί σε μέλλοντα η μετοχή.Επομένως : specie horrenda ei apparitura( σε αφαιρετική απόλυτη - γνήσια φυσικά ).Αλλά και αυτή η εκδοχή δεν είναι πλήρως δόκιμη , φαντάζομαι. Η άποψή μου.

12
Ο συντονιστής κάθε μαθήματος καταρτίζει ένα πίνακα -σε συνεννόηση με τους βαθμολογητές- με την ακριβή μοριοδότηση κάθε μέρους της απάντησης. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει αυτονομία στους βαθμολογητές, 1-2 μόρια διαφορά δικαιολογούνται και είναι και θέμα προσωπικής άποψης. Για το συγκεκριμένο, θεωρώ ότι θα κοπεί μισό με 1 μόριο -δεδομένης της έκτασης της απάντησης και των στοιχείων που λείπουν.
Δεν πρόκειται για τιμωρία. Απλώς η απάντηση δεν είναι πλήρης.

Ελπίζω να είναι μονο 0,5-1/100 , επειδή το υπόλοιπο γραπτό μου είναι τέλειο από κάθε άποψη (και στις πηγές έκανα εξαιρετική δουλειά- με μέθοδο σύνθεσης παρακαλώ- χωρίς να παραλείψω τίποτε ). Πάντως , ακόμη δε μπορώ να καταλάβω σε τι εξυπηρετεί η αναφορά των άλλων δυο αντιβενιζελικών κομμάτων σε έναν ορισμό του κόμματος του Γ.Θεοτόκη. Και μιλάει ένας μαθητής που ανέφερε και το κομμάτι του Δικομματισμού στο Γ ζήτημα - που νομίζω ειναι υποχρεωτικό αλλά οι κύριοι της Κ.Ε.Ε. το θεωρούν προαιρετικό- και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη Μικτή Επιτροπή Ανταλλαγής και όχι μονάχα το ελλιπές κομμάτι που δίνεται ως ενδεικτική απάντηση από την Κ.Ε.Ε...

13
Δηλαδή , αν κάποιος δεν το γράψει ποιος αποφασιζει πόσο και αν θα αφαιρέσει μόρια;

14
Με πόσο τιμωρείται η μη αναφορά στα ονόματα των Αντιβενιζελικών κομμάτων;

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182529
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 684
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 605
Σύνολο: 621

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.046 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.