Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - ΓΙΟΡΙΚΑΣ

Σελίδες: 12
1
Πώς θα γίνει η σύνταξη στην παρακάτω συμπερασματική πρόταση:[ἐγὼ δὲ περὶ τούτου τρία ἕξω εἰπεῖν τηλικαῦτα τὸ μέγεθος, ὥστ' ἄξιον εἶναι ἕκαστον ἔργον θανάτου]

Θα είναι απαρεμφατική με ρήμα το  ὥστ' ἄξιον εἶναι;
το ἕκαστον και το ἔργον τί θα είναι;
το θανάτου  θα είναι γενική της αξάις ή του δημιουργού;
Το ἀξιῶ  δε νομίζω να είναι συνδετικό ρήμα.

2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 13, 2025, 11:03:04 am »
Οι τελικές μετοχές είναι πάντα συνημμένες στο υποκείμενο; Αν συμβαίνει αυτό τότε πώς θα χαρακτηρίσουμε τη μετοχή λέγοντας εδώ; [Θηβαῖοι πρέσβεις ἔπεμψαν Ἀθήναζε λέγοντας τοιάδε Ξ. Ελλ. 3. 5. 7]

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 11, 2025, 12:18:57 pm »
καὶ εἰ μὲν βουλεύσων νυνὶ ἐδοκιμάζετο καὶ ὡς ἱππευκότος αὐτοῦ ἐπὶ τῶν τριάκοντα τοὔνομα ἐν ταῖς σανίσιν ἐνεγέγραπτο, καὶ ἄνευ κατηγόρου ἂν αὐτὸν ἀπεδοκιμάζετε

Tί μετοχή είναι το ὡς ἱππευκότος;  Δε μού ταιριάζει για αιτιολογική. Περισσότερο τη βλέπω για κατηγορηματική του πλαγίου λόγου, αλλά δεν ξέρω αν το ρήμα  ἐνεγέγραπτο  δέχεται κατηγορηματική μετοχή.
Το αὐτοῦ είναι γενική επεξηγηματική στο ὄνομα ή απλά γενική κτητική;

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 11, 2025, 10:48:31 am »
κἀκεῖνο δ' ἐνθυμεῖσθε, ὅτι ὁ θεὶς τὸν περὶ τῶν δοκιμασιῶν νόμον οὐχ ἥκιστα περὶ τῶν ἐν ὀλιγαρχίᾳ ἀρξάντων ἕνεκα ἔθηκεν, ἡγούμενος δεινὸν εἶναι, εἰ δι' οὓς ἡ δημοκρατία κατελύετο, οὗτοι ἐν τῇ αὐτῇ πολιτείᾳ πάλιν ἄρξουσι, καὶ κύριοι γενήσονται τῶν νόμων καὶ τῆς πόλεως, ἣν πρότερον παραλαβόντες οὕτως αἰσχρῶς καὶ δεινῶς ἐλωβήσαντο. [Λυσ. Περί Ευάνδρου..., 10].  Μερικές απορίες: 
α. Μια  αναφορική προσδιοριστική μπορούμε να τη χαρακτηρίσουμε ως παράθεση όπως την ἣν πρότερον παραλαβόντες οὕτως αἰσχρῶς καὶ δεινῶς ἐλωβήσαντο  εδώ πέρα; ( ο πλήρης χαρακτηρισμός πώς θα είναι;)
β. Η αιτιολογική υποτιθέμενης αιτιολογίας εφόσον είναι επιρρηματική γιατί λειτουργεί και ως ως υποκείμενο σε απρόσωπη έκφραση; [δεινὸν εἶναι, εἰ  οὗτοι ἐν τῇ αὐτῇ πολιτείᾳ πάλιν ἄρξουσι, καὶ κύριοι γενήσονται τῶν νόμων καὶ τῆς πόλεως,]
γ.  το ἀρξάντων ἕνεκα   δηλώνει αιτία ή σκοπό;

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Σεπτεμβρίου 28, 2025, 11:12:09 am »
[ὕστερον δὲ Πελοποννησίων διατειχιζόντων τὸν Ἰσθμόν, καὶ ἀγαπώντων μὲν τῇ σωτηρίᾳ, νομιζόντων δ' ἀπηλλάχθαι τοῦ κατὰ θάλατταν κινδύνου, καὶ διανοουμένων τοὺς ἄλλους  Ἕλληνας περιιδεῖν ὑπὸ τοῖς βαρβάροις γενομένους,  ὀργισθέντες Ἀθηναῖοι συνεβούλευον αὐτοῖς, εἰ ταύτην τὴν γνώμην ἕξουσι, περὶ ἅπασαν τὴν Πελοπόννησον τεῖχος περιβαλεῖν· εἰ γὰρ αὐτοὶ ὑπὸ τῶν Ἑλλήνων προδιδόμενοι μετὰ τῶν βαρβάρων ἔσονται, οὔτ' ἐκείνοις δεήσειν χιλίων νεῶν οὔτε τούτους ὠφελήσειν τὸ ἐν Ἰσθμῷ τεῖχος Λυς. Επιτάφιος 45]
Πώς λειτουργεί ο πλάγιος λόγος στο κομμάτι αυτό:
Το αντικείμενο της μετοχής διανοουμένων είναι προφανώς το περιιδεῖν. Είναι τελικό ή ειδικό το απαρέμφατο και πώς θα ήταν στον ευθύ λόγο [περιείδομεν (= αδιαφορήσαμε;)  ή  περιίδωμεν (= ας αδιαφορήσουμε…)]
Η μετοχή γενομένους θα είναι κατηγορηματική και θα  έχουμε πλάγιο λόγο κρίσης; [ Ευθύς λόγος: ἐγένοντο;]. Υπάρχει περίπτωση η μετοχή γενομένους να είναι υποθετική [ δε μας ενδιαφέρει και τόσο πολύ αν οι άλλοι Έλληνες υποδουλωθούν στους βαρβάρους]
Το περιβαλεῖν είναι πλάγιος λόγος επιθυμίας; Ο ανεξάρτητος υποθετικός λόγος θα είναι [εἰ ἕξετε- περιβάλετε (= προστακτική Αορίστου)]
Τα απαρέμφατο δεήσειν και ὠφελἠσειν  θα εξαρτηθούν από το συνεβούλευον (= τελικά)  ή θα εννοήσουμε ένα λεκτικό ρήμα εἶπον και άρα ειδικά.
Το ἐκείνοις (τοῖς Πέρσαις;)  τί θα είναι συντακτικά (το δέω συντάσσεται με δοτική;)


6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Σεπτεμβρίου 26, 2025, 11:36:50 am »
ὁ γὰρ τῆς Ἀσίας βασιλεὺς οὐκ ἀγαπῶν τοῖς ὑπάρχουσιν ἀγαθοῖς, ἀλλ' ἐλπίζων καὶ τὴν Εὐρώπην δουλώσεσθαι, ἔστειλε πεντήκοντα μυριάδας στρατιάν. ἡγησάμενοι δέ, εἰ τήνδε τὴν πόλιν ἢ ἑκοῦσαν φίλην ποιήσαιντο ἢ ἄκουσαν καταστρέψαιντο, ῥᾳδίως τῶν πολλῶν Ἑλλήνων ἄρξειν, ἀπέβησαν εἰς Μαραθῶνα, νομίσαντες οὕτως ἂν ἐρημοτάτους εἶναι συμμάχων τοὺς  Ἕλληνας, εἰ ἔτι στασιαζούσης τῆς Ἑλλάδος ᾧτινι χρὴ τρόπῳ τοὺς ἐπιόντας ἀμύνασθαι, τὸν  κίνδυνον ποιήσαιντο. [Λυσ. Επιτάφιος 21].
Με προβληματίζουν εδώ οι πλάγιοι υποθετικοί λόγοι:
τι είναι συντακτικά το μυριάδας;
τί είδους υποθετικός λόγος (πλάγιος) θα προκύψει από το σχήμα [εἰ ποιήσαιντο - ἄρξειν;]. Εγώ το βλέπω προσδοκώμενο [ἄν ποιήσωμεν- ἄρξομεν].
τί μετοχή θα είναι το στασιαζούσης (χρονική από το ἔτι ή αιτιολογική;]
το στασιάζω παίρνει αντικείμενο πλάγια ερώτηση;
Ο άλλος υποθετικός λόγος θα  είναι το ίδιο με τον προηγούμενο; [εἰ ποιήσαιντο - εἶναι ἄν] η θα τον θεωρήσουμε απλή σκέψη; Τότε δεν είναι κάπως ανακόλουθο το σχήμα;

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Σεπτεμβρίου 16, 2025, 11:44:08 am »
Θέλω την άποψή  σας  για  ορισμένες λέξεις του παρακάτω κειμένου [καὶ πιστεύετε τούτοις ἀληθῆ λέγειν, οἳ ἂν καὶ σιωπῶντες ἐν ἅπαντι τῷ βίῳ παρέχωσι σώφρονας σφᾶς αὐτοὺς καὶ δικαίους.   Λυσ. Υπέρ Αριστοφ. 53.]
η πρόταση είναι προφανώς αναφορική υποθετική.
Αν θεωρήσουμε εναντιωματική τη μετοχή σιωπῶντες τί είδους υποθετικός λόγος θα  προκύψει; [ἄν καί σιωπῶσι- παρέχωσι; ].  Εγώ πάντως τη θεωρώ τροπική (= ακόμα και με τη σιωπή τους)

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Σεπτεμβρίου 13, 2025, 12:16:52 pm »
[ἐνειμάσθην δὲ τὼ ὑεῖ οὐδὲ δέκα τάλαντα ἑκάτερος ἀποθανόντος / Λυσ. Υπέρ Ἀριστοφάνους 46]
Τί τύπος είναι το ἐνειμάσθην; προφανώς δυικός αριθμός  αντί για το ἐνείμαντο;
Υποκείμενο θα είναι το ἑκάτερος;
τὼ ὑεῖ : δυικός αριθμός (= τόν ὑιόν;), γενική μπορεί να είναι;
Οι μεταφράσεις που βρήκα λένε ότι ο κάθε γιος χωριστά δεν πήρε ούτε δέκα τάλαντα απ' τη μοιρασιά.

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Σεπτεμβρίου 11, 2025, 12:53:15 pm »
Πώς θα χαρακτηρίσουμε συντακτικά το παρακάτω κομμάτι; [καὶ τούτων κεφάλαιον πάντων γίγνεται  μικροῦ λείποντος πεντεκαίδεκα τάλαντα. Λυσ. Υπέρ Ἀριστοφάνους χρημάτων 44.]
τούτων
κεφάλαιον
μικροῦ
λείποντος (τί μετοχή;  συνημμένη ή απόλυτη; )
τάλαντα

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Σεπτεμβρίου 05, 2025, 12:00:59 pm »
Θέλω την άποψή σας στη σύνταξη του κομματιού: [ἀλλὰ μὴν τοῦτό γε πάντες ἐπίστασθε, Κόνωνα μὲν ἄρχοντα, Νικόφημον δὲ ποιοῦντα  Λυσ. Υπέρ Ἀριστοφάνηους 35]
εύκολα θα βάζαμε το τοῦτο αντικείμενο στο ἐπίστασθε.
οι μετοχές ἄρχοντα και ποιοῦντα θα είναι επεξήγηση στο τοὺτο; Τί μετοχές θα είναι; συνημμένες;
το επίσταμαι συντάσσεται με κατηγορηματική μετοχή του αντικειμένου ή μόνο του υποκειμένου;
το Κόνωνα μπορεί να σταθεί ως αντικείμενο του ἐπίστασθε;

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Σεπτεμβρίου 01, 2025, 08:07:43 pm »
Δε μου διευκρίνισες όμως πού είναι συνημμένες οι μετοχές. ή είναι απόλυτες..

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Αυγούστου 31, 2025, 11:04:46 am »
Θέλω τη γνώμη σας για τη σύνταξη του παρακάτω κομματιού. [πρῶτον μὲν γὰρ βουλομένου Κόνωνος πέμπειν τινὰ εἰς Σικελίαν, ᾤχετο ὑποστὰς μετὰ Εὐνόμου, Διονυσίου φίλου ὄντος καὶ ξένου, τὸ πλῆθος τὸ ὑμέτερον πλεῖστα ἀγαθὰ πεποιηκότος, ὡς ἐγὼ ἀκήκοα τῶν ἐν Πειραιεῖ παραγενομένων. / Λυσίας υπέρ Αριστοφάνους, 19.]
Προβληματίζομαι στα εξής:
- στο υποκείμενο του απαρεμφάτου πέμπειν (ταυτοπροσωπία;)
- οι μετοχές ὄντος και πεποιηκότος είναι συνημμένες; (σε υποκείμενο- αντικείμενο;)
- τα αντικείμενα της μετοχής πεποιηκότος

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Αυγούστου 24, 2025, 12:19:04 pm »
Θέλω τη γνώμη σας στην παρακάτω φράση και τον τρόπο μετάφρασης και απόδοσης: [Ἐνθυμεῖσθε οὖν ὅτι Νικόφημος καὶ Ἀριστοφάνης ἄκριτοι ἀπέθανον, πρὶν παραγενέσθαι τινὰ αὐτοῖς ἐλεγχομένοις ὡς ἠδίκουν. ]
Τί μετοχή είναι το ἐλεγχομένοις;
Το παραγίγνομαι συντάσσεται με κατηγορηματική μετοχή;
Γιατί το ἠδίκουν δεν μπαίνει σε Ευκτική πλαγίου λόγου; Είναι αποδεδειγμένη η αιτία θανάτου; όχι.

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Αυγούστου 10, 2025, 09:22:28 am »
Εγώ με τις λίγες γνώσεις που έχω και με αφορμή τις μεταφράσεις, που δώσατε, βλέπω ότι η πρόταση λειτουργεί ως ονοματική. Ο Μπαχαράκης στο Συντακτικό του ονομάζει αντικειμενικές τελικές τις προτάσεις, που λειτουργούν ως αντικείμενα και εξαρτώνται από ρήματα φροντίδας ως απαραίτητο συμπλήρωμα της έννοιάς τους. Εδώ βέβαια έχουμε ρήμα ικεσίας, που θα μπορούσε να ενταχθεί στην ίδια κατηγορία. Η δική μου μετάφραση είναι κάπως πιο ελεύθερη [Οι άλλοι, ως γνωστό, ανεβάζουν στο βήμα τα ταλαίπωρα παιδιά τους και επιζητούν με τον τρόπο αυτό την επιείκειά σας. Εμείς αντίθετα φέραμε το γέροντα πατέρα μας και μαζί  μ’ αυτόν προσπαθούμε να διαφυλάξουμε και την υπόληψής μας. Σας ικετεύουμε, λοιπόν, να μη μάς διαγράψετε  απ' τα μητρώα των Αθηναίων πολιτών και μας στερήσετε το δικαίωμα να ζούμε με αξιοπρέπεια στην πατρίδα μας.

Σελίδες: 12

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 33111
  • Τελευταία: Zbbt
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1193371
  • Σύνολο θεμάτων: 19562
  • Σε σύνδεση σήμερα: 967
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 592
Σύνολο: 600

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.045 δευτερόλεπτα. 25 ερωτήματα.