0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: emmaki στις Σεπτεμβρίου 22, 2011, 04:23:38 pmΠαράθεση από: eidafws στις Σεπτεμβρίου 22, 2011, 04:14:30 pmΑναφερόμουν σε περιπτώσεις όπως επιθετικες συμπεριφορες, πχ ενα παιδάκι με αυτισμό περυσι ειχε πλακώσει στις σφαλιάρες κ τις δαγκωματιές όλα τα κοριτσακια της εκτης στο διπλανο δημοτικό, αν και είχε δικό του δάσκαλο μεσα στην τάξη. Εγιναν μυνησεις προς γονεις κτλ! Ή ενας πρωην μαθητης μου πάλι στο φάσμα του αυτισμού κατέβαζε καθημερινά το παντελονι του μεσα στην ταξη κ επιδιδοταν στο...άθλημα! Ή κάποιος άλλος που μιλούσε ακατάπαυστα επαναλαμβανοντας την ίδια φράση 100 φορες το λεπτό, με κορυφαία ατάκα "διευθυντη εισαι μακακας".Γι αυτό λέω αδύνατον! Τα αυτιστικά παιδιά (και βέβαια πάλι ανάλογα με το βαθμό αυτισμού), μιας και αναφέρεσαι σε αυτά, θέλουν πολύ ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας. Πρέπει να είναι δομημένη, να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν κάθε φορά και πότε αυτό τελειώνει. Αν έχουν κάποιο κενό στο πρόγραμμα τους, τότε μπερδεύονται, δεν ξέρουν τι να κάνουν και επιδίδονται σε παρόμοιες συμπεριφορές.Πώς λειτουργεί ένας αυτιστικός; Φαντάσου τον εαυτό σου σε μια τάξη όπου η καρέκλα είναι η πιο άβολη που έχεις καθίσει ποτέ και τσιμπάει τον "απαυτό" σου, κάποιος την ταρακουνάει, κάποιος κοπανάει το θρανίο, κάποιος άλλος αναβοσβήνει ένα φακό στα μάτια σου, κάποιοι άλλοι φωνάζουν μέσα στο αυτί σου, κάποιος σου ρίχνει ξύδι πάνω στη γλώσσα...και μέσα σε όλα αυτό το κλίμα εσύ πρέπει να βρεις τι μάθημα γίνεται στην τάξη, να απομονώσεις τα "κακά" ερεθίσματα και να ακούσεις το δάσκαλο....Μόνος σου δύσκολα θα μπορέσεις να το κάνεις, εκτός και αν αρχίσεις να επιτίθεσαι για να τους κάνεις πλακώσεις στο ξύλο και να τους κάνεις να σταματήσουν. Ή αν δεν μπορείς να το πετύχεις, θα προσπαθήσεις να κάνεις κάτι που σε ευχαριστεί και σε βγάζει από τη δύσκολη αυτή θέση (μπορεί να είναι η πράξη που περιγράφεις, μπορεί να είναι αυρλιαχτό, μπορεί να είναι στερετυπικές κινήσεις).Χρειάζεται, λοιπόν, ειδικός δάσκαλος με γνώσεις πάνω στον αυτισμό που θα μπορέσει να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για το παιδί. Πώς; Για το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και δεν υπάρχει μαγική συνταγή.Ο τελευταίος αυτιστικός μαθητής που είχα, ήθελε, εκτός από το να ξέρει κάθε στιγμή τι κάνει και πότε τελειώνει αυτό, κάθε φορά που αναστατωνόταν να βάζει το κεφάλι του κάτω από τη μασχάλη μου. Όχι, όμως, να τον ακουμπήσω εγώ εκέινη την ώρα. Καθόταν έτσι λίγα δευτερόλεπτα και συνέχιζε.... Η επόμενη κοπέλα που τον είχε στο δημοτικό, προσπάθησε να κάνει κάτι άλλο, και το παιδί ούρλιαζε συνέχεια στην τάξη....Το δομημένο πρόγραμμα κ.ο.κ λειτουργει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις αυτιστισμού. Είναι γνωστό πόσο μεγάλο είναι το φάσμα και πόσες ιδιαίτερες περιπτώσεις περιλαμβάνει. Τι γίνεται για παράδειγμα αν ο αυτισμός συνυπάρχει με ψυχώσεις; Εγώ ούσα στην ειδική αγωγή εδώ και μια πενταετία διαπιστώνω ότι δεν περνούν όλα από το χέρι του εκπαιδευτικού, όσες γνώσεις κι αν έχει. Ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά βρίσκονται και επηρεάζονται πολύ και από το πώς λειτουργεί η οικογένειά τους. Επιπλέον, συχνά είναι ανάγκη να ακολουθούν φαρμακευτική αγωγή (μιλάω για περιπτώσεις σαν και αυτές που περιγράφει ο συνάδελφος). Επομένως, δεν είναι όλα θέμα καταρτισμένου εκπαιδευτικού που θα κάνει θαύματα...Για να μην αναφερθώ στη δουλειά που πολλές φορές δε γίνεται σε νηπιαγωγείο και δημοτικό και όταν τα παιδιά πλέον φτάνουν στα ΕΕΕΕΚ εχεις να παλέψεις με αυπέρβλητα εμπόδια...
Παράθεση από: eidafws στις Σεπτεμβρίου 22, 2011, 04:14:30 pmΑναφερόμουν σε περιπτώσεις όπως επιθετικες συμπεριφορες, πχ ενα παιδάκι με αυτισμό περυσι ειχε πλακώσει στις σφαλιάρες κ τις δαγκωματιές όλα τα κοριτσακια της εκτης στο διπλανο δημοτικό, αν και είχε δικό του δάσκαλο μεσα στην τάξη. Εγιναν μυνησεις προς γονεις κτλ! Ή ενας πρωην μαθητης μου πάλι στο φάσμα του αυτισμού κατέβαζε καθημερινά το παντελονι του μεσα στην ταξη κ επιδιδοταν στο...άθλημα! Ή κάποιος άλλος που μιλούσε ακατάπαυστα επαναλαμβανοντας την ίδια φράση 100 φορες το λεπτό, με κορυφαία ατάκα "διευθυντη εισαι μακακας".Γι αυτό λέω αδύνατον! Τα αυτιστικά παιδιά (και βέβαια πάλι ανάλογα με το βαθμό αυτισμού), μιας και αναφέρεσαι σε αυτά, θέλουν πολύ ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας. Πρέπει να είναι δομημένη, να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν κάθε φορά και πότε αυτό τελειώνει. Αν έχουν κάποιο κενό στο πρόγραμμα τους, τότε μπερδεύονται, δεν ξέρουν τι να κάνουν και επιδίδονται σε παρόμοιες συμπεριφορές.Πώς λειτουργεί ένας αυτιστικός; Φαντάσου τον εαυτό σου σε μια τάξη όπου η καρέκλα είναι η πιο άβολη που έχεις καθίσει ποτέ και τσιμπάει τον "απαυτό" σου, κάποιος την ταρακουνάει, κάποιος κοπανάει το θρανίο, κάποιος άλλος αναβοσβήνει ένα φακό στα μάτια σου, κάποιοι άλλοι φωνάζουν μέσα στο αυτί σου, κάποιος σου ρίχνει ξύδι πάνω στη γλώσσα...και μέσα σε όλα αυτό το κλίμα εσύ πρέπει να βρεις τι μάθημα γίνεται στην τάξη, να απομονώσεις τα "κακά" ερεθίσματα και να ακούσεις το δάσκαλο....Μόνος σου δύσκολα θα μπορέσεις να το κάνεις, εκτός και αν αρχίσεις να επιτίθεσαι για να τους κάνεις πλακώσεις στο ξύλο και να τους κάνεις να σταματήσουν. Ή αν δεν μπορείς να το πετύχεις, θα προσπαθήσεις να κάνεις κάτι που σε ευχαριστεί και σε βγάζει από τη δύσκολη αυτή θέση (μπορεί να είναι η πράξη που περιγράφεις, μπορεί να είναι αυρλιαχτό, μπορεί να είναι στερετυπικές κινήσεις).Χρειάζεται, λοιπόν, ειδικός δάσκαλος με γνώσεις πάνω στον αυτισμό που θα μπορέσει να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για το παιδί. Πώς; Για το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και δεν υπάρχει μαγική συνταγή.Ο τελευταίος αυτιστικός μαθητής που είχα, ήθελε, εκτός από το να ξέρει κάθε στιγμή τι κάνει και πότε τελειώνει αυτό, κάθε φορά που αναστατωνόταν να βάζει το κεφάλι του κάτω από τη μασχάλη μου. Όχι, όμως, να τον ακουμπήσω εγώ εκέινη την ώρα. Καθόταν έτσι λίγα δευτερόλεπτα και συνέχιζε.... Η επόμενη κοπέλα που τον είχε στο δημοτικό, προσπάθησε να κάνει κάτι άλλο, και το παιδί ούρλιαζε συνέχεια στην τάξη....
Αναφερόμουν σε περιπτώσεις όπως επιθετικες συμπεριφορες, πχ ενα παιδάκι με αυτισμό περυσι ειχε πλακώσει στις σφαλιάρες κ τις δαγκωματιές όλα τα κοριτσακια της εκτης στο διπλανο δημοτικό, αν και είχε δικό του δάσκαλο μεσα στην τάξη. Εγιναν μυνησεις προς γονεις κτλ! Ή ενας πρωην μαθητης μου πάλι στο φάσμα του αυτισμού κατέβαζε καθημερινά το παντελονι του μεσα στην ταξη κ επιδιδοταν στο...άθλημα! Ή κάποιος άλλος που μιλούσε ακατάπαυστα επαναλαμβανοντας την ίδια φράση 100 φορες το λεπτό, με κορυφαία ατάκα "διευθυντη εισαι μακακας".Γι αυτό λέω αδύνατον!
Μα από την αρχή είπα "ανάλογα με το βαθμό αυτισμού".......Επίσης, από την αρχή είπα ότι τα ειδικά σχολεία δεν είναι για κατάργηση, αλλά σε αυτ'α πρέπειθ να πηγαίνουν τα πολύ βαριά περιστατικά.......Γνωρ'ιζω πολύ καλά τι λέω (ακόμα τουλάχιστον)
Παράθεση από: emmaki στις Σεπτεμβρίου 22, 2011, 07:12:03 pmΜα από την αρχή είπα "ανάλογα με το βαθμό αυτισμού".......Επίσης, από την αρχή είπα ότι τα ειδικά σχολεία δεν είναι για κατάργηση, αλλά σε αυτ'α πρέπειθ να πηγαίνουν τα πολύ βαριά περιστατικά.......Γνωρ'ιζω πολύ καλά τι λέω (ακόμα τουλάχιστον)Εσύ σωστά τα λες, αλλά ποιος πρακτικά κρίνει ποιο είναι το βαρύ περιστατικό?Στην πράξη οι γονείς, που θεωρούν το χαμηλότατης λειτουργικότητας, επιθετικό αυτιστικό παιδί τους έξυπνο σαν τον Αϊστάιν και όμορφο σαν τον Εζέλ.
Τα ΚΕΔΔΥ! Και πρέπει να είναι οι γονείς υποχρεωμένοι να δεχτούν τη γνωμάτευση και τις προτάσεις παρέμβασης!Κάποτε επιτέλους πρέπει να γίνει και αυτό!
Προσωπική εκτίμηση: Ναι... τα ειδικά σχολεία πάνε για σφράγισμα!Στο όνομα της ένταξης (inlusion αγγλιστί) θα θυσιαστούν οι μαθητές των ειδικών σχολείων... Θα τσουβαλιαστούν στα σχολεία της γενικής, χωρίς καμία υποστήριξη και υποδομή.Για όσους θα σπεύσουν να μιλήσουν για εξάλειψη των κοινωνικών διακρίσεων και σεβασμό στη διαφορετικότητα και θα προτείνουν να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της "πολιτισμένης Ευρώπης"και τις προτάσεις πολλών ερευνών και τάσεων της επιστήμης και άλλα τέτοια... θα απαντήσω τα εξής:1) Η θεωρία της ένταξης άρχισε να διαμορφώνεται και να παίρνει σιγά-σιγά σάρκα και οστά στην Ευρώπη μόνο και μόνο για οικονομικούς λόγους! Τα ειδικά σχολεία στοιχίζουν πολύ περισσότερο από την "ένταξη" σε ένα κράτος. Αυτά ήταν τα λόγια ενός καθηγητή μου σε Πανεπιστήμιο της Αγγλίας, το οποίο μάλιστα προωθούσε την ένταξη.
Συνάδελφοι ... ας ανακαινίσω κ γω λίγο το θέμα.....με αφορμή φήμες που ακούγονται για συγκεκριμένο ειδικό σχολείο - και ενώ αρχικά υπήρχε σχεδιασμός για μετονομασία του σε τεχνικό ειδικό - τώρα ακούγεται η κατάργηση και η "επανύδρισή" του ως τεχνικό.....Θα ήθελα να ρωτήσω στην περίπτωση αυτή τί γίνεται με τις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών .... θα καταργηθούν κ αυτές μαζί με ότι αυτό συνεπάγεται.... ; υπάρχει περίπτωση αν τελικά "περάσει" στα τμήματα ένταξης όπως ακούγεται να υπάρχει θέμα για το μόνιμο προσωπικό του ειδικού... ; Εκεί που φτάσαμε καθηγητές - επιτυχόντες του Ασεπ - με μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή , θα θεωρούνται ως το πλέον "άχρηστο υλικό" και θα πετιούνται εν μία νυκτί .....