*

Αποστολέας Θέμα: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????  (Αναγνώστηκε 7927 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος math03

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
    • Προφίλ
Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 11:39:03 πμ »
Σήμερα το πρωί στον Αυτιά είχε έναν καθηγητή (γνωστός αλλά δεν θυμάμαι καλά το όνομα του) ο οποίος μιλάει για την κρίση. Και ξαφνικά αναφέρει το εξής:
''Ημουν στην Ιρλανδία και είδα την βουλή να είναι γεμάτη από ανθρώπους με καροτσάκια οι οποίοι διαμαρτύρονταν διότι η τρόικα διέταξε και έκλεισε-κατάργησε τα ΕΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ'' !!!!!!!!!

μάλλον θα έρθει και η σειρά μας, με το που θα τελειώσει το ΕΣΠΑ το 2013 δεν το βλέπω καθόλου απίθανο. (προσωπική αποψή)
Πάντως κανείς δεν ξέρει τι θα γίνει με το τέλος του ΕΣΠΑ, σιγά μην πληρώνει το κράτος παράλληλη στήριξη.
Ετσι όπως πέρνουν τα μέτρα εδώ τίποτα δεν ειναι απίθανο!
Ποιος άλλωστε περίμενε κλείσιμο σχολείων, γραφείων κλπ...



 

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:56:30 »

Radius

  • Επισκέπτης
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 11:42:35 πμ »
Όπως οι συνθήκες ζωής επανέρχονται στη δεκαετία του '70, θα επανέλθουν και οι συνθήκες στην εκπαίδευση σε αυτές τις εποχές.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 01:37:03 μμ »
Υπάρχει η τάση ε΄δω και μια δεκαετία περίπου, τα παιδιά να μην πηγαίνουν στα ειδικά σχολεία. Σε αυτά πηγαίνουν πλεόν τα παιδιά που πριν από 10 χρόνια θα πήγαιναν σε ίδρυμα.
Τα υπόλοιπα παραπέμπονται σε γενικά σχολέια με τμήματα ένταξης ή με παράλληλη στήριξη.
Για μένα αυτό δεν είναι κακό.
Το θέμα είναι να υπάρχει η κατάλληλη στήριξη αυτών των παιδιών στο γενικό σχολείο. Επίσης, η παράλληλη στήριξη πρέπει να δίνεται εκεί που χρειάζεται, γιατί πλέον όποιος έχει το καλύτερο βίσμα καταφέρνει και εξασφαλίζει ΠΣ για το παιδί του (και σε αυτό φυσικά δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί).
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος JohnyWalker

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 483
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 02:37:45 μμ »
Υπάρχει η τάση ε΄δω και μια δεκαετία περίπου, τα παιδιά να μην πηγαίνουν στα ειδικά σχολεία. Σε αυτά πηγαίνουν πλεόν τα παιδιά που πριν από 10 χρόνια θα πήγαιναν σε ίδρυμα.
Τα υπόλοιπα παραπέμπονται σε γενικά σχολέια με τμήματα ένταξης ή με παράλληλη στήριξη.
Για μένα αυτό δεν είναι κακό.
Το θέμα είναι να υπάρχει η κατάλληλη στήριξη αυτών των παιδιών στο γενικό σχολείο. Επίσης, η παράλληλη στήριξη πρέπει να δίνεται εκεί που χρειάζεται, γιατί πλέον όποιος έχει το καλύτερο βίσμα καταφέρνει και εξασφαλίζει ΠΣ για το παιδί του (και σε αυτό φυσικά δεν φταίνε οι εκπαιδευτικοί).

Είναι γεγονός αυτό που λες.  Τα ειδικά σχολεία πλέον και επιστημονικά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις υποστηρίζονται από διεθνείς επιστημονικές έρευνες. Η τάση διεθνώς είναι η ενταξιακή εκπαίδευση και ενσωμάτωση με διαφόρους τρόπους αυτών των ατόμων στα κανονικά σχολεία. Για να το κάνουν παντού σημαίνει ότι κάποια στιγνή πρέπει να τιο εφαρμόσει και η Ελλάδα,. Φυσικά η ενσωμάτωση έχει δίαφορους βαθμούς και απαιτεί υποστηρικτικό προσωπικό π.χ. ειδικούς δασκάλους, ειδικούς καθηγητές κ.τ.λ.

Το αντίθετο, τα απομονωμένα ειδικά σχολεία της ελλάδας είναι αυτά που θυμίζουν μεσαιωνικά άσυλα ανιάτων και γενικά εγείρουν ένα κοινωνικό αποκλεισμό αυτών των ατόμων
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2011, 02:40:43 μμ από JohnyWalker »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 00:56:30 »

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 03:01:58 μμ »
Φυσικά η ενσωμάτωση έχει δίαφορους βαθμούς και απαιτεί υποστηρικτικό προσωπικό π.χ. ειδικούς δασκάλους, ειδικούς καθηγητές κ.τ.λ.


Αυτό είναι το πιο σημαντικό. Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ξεχωριστή περίπτωση και όχι όλοι που έχουν παρόμοιο πρόβλημα να μπαίνουν στο ίδιο καζάνι.
Έτσι, για κάποιο παιδί μπορεί η ΠΣ να είναι κατάλληλη, αλλά για κάποιο άλλο με παρόμοιο πρόβλημα να λειτουργέι καλύτερα το τμήμα ένταξης....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος eidafws

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 200
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 03:55:02 μμ »
Όσοι εχουν κανει σε ειδικό σχολείο ξέρουν ότι η ένταξη των παιδιών αυτών σε κανονικο σχολειο ειναι αδύνατη. Εξαιρούνται τα παιδιά με ελαφρά νοητική υστέρηση, τα οποία φοιτουν κανονικα σε σχολεια με τμηματα ενταξης. Οι υπόλοιπες περιπτωσεις όμως ειναι αδυνατο να ενσωματωθουν σε κανονικη τάξη, μη γελιόμαστε. Είναι απαραδεκτο να κλείσουν τα ειδικά σχολεία.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 04:00:23 μμ »
Όσοι εχουν κανει σε ειδικό σχολείο ξέρουν ότι η ένταξη των παιδιών αυτών σε κανονικο σχολειο ειναι αδύνατη. Εξαιρούνται τα παιδιά με ελαφρά νοητική υστέρηση, τα οποία φοιτουν κανονικα σε σχολεια με τμηματα ενταξης. Οι υπόλοιπες περιπτωσεις όμως ειναι αδυνατο να ενσωματωθουν σε κανονικη τάξη, μη γελιόμαστε. Είναι απαραδεκτο να κλείσουν τα ειδικά σχολεία.

Τίποτα δεν είναι αδύνατο!
Και τα αυτιστικά παιδιά μπορούν να μπουν στα γενικά σχολεία, και τα παιδιά με μετρια νοητική, και τα παιδιά με κινητικά προβλήματα, και τα κωφά και τα τυφλά.
Με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι υπάρχουν οι ανάλογοι εκπαιδευτικοί. Να υπάρχει π.χ. εκπαιδευτικός που γνωρίζει νοηματική για το κωφό παιδί, να υπάρχει εκπαιδευτικός που γνωρίζει Braille και μπορεί να γράψει το μάθημα σε Braille για το τυφλο, να υπάρχει εκπαιδευτικός που γνωρίζει δομημένη διδασκαλία για το αυτιστικό....
Αν έχουμε έναν για όλα, δεν μπορεί να ενσωματωθεί φυσικά κανένα παιδί με ΕΑ σε καμία τάξη....

Υ.Γ. Και έχω κάνει και σε ειδικό σχολείο και σε όλες τις δομές της ειδικής αγωγής και στην Ελλάδα και έξω....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος eidafws

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 200
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 04:14:30 μμ »
Αναφερόμουν σε περιπτώσεις όπως επιθετικες συμπεριφορες, πχ ενα παιδάκι με αυτισμό περυσι ειχε πλακώσει στις σφαλιάρες κ τις δαγκωματιές όλα τα κοριτσακια της εκτης στο διπλανο δημοτικό, αν και είχε δικό του δάσκαλο μεσα στην τάξη. Εγιναν μηνυσεις προς γονεις κτλ!
Ή ενας πρωην μαθητης μου πάλι στο φάσμα του αυτισμού κατέβαζε καθημερινά το παντελονι του μεσα στην ταξη κ επιδιδοταν στο...άθλημα!
Ή κάποιος άλλος που μιλούσε ακατάπαυστα επαναλαμβανοντας την ίδια φράση 100 φορες το λεπτό, με κορυφαία ατάκα "διευθυντη εισαι μακακας".
Γι αυτό λέω αδύνατον! 

Τα κωφά ή τυφλά παιδιά δε τα θεωρώ "ειδικές περιπτώσεις", δεν αναφερομουν σ αυτά. Φυσικά και μπορουν να ενσωματωθουν τοσο σε μια ταξη οσο κ στο κοινωνικο συνολο!
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2011, 04:16:22 μμ από eidafws »

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 04:23:38 μμ »
Αναφερόμουν σε περιπτώσεις όπως επιθετικες συμπεριφορες, πχ ενα παιδάκι με αυτισμό περυσι ειχε πλακώσει στις σφαλιάρες κ τις δαγκωματιές όλα τα κοριτσακια της εκτης στο διπλανο δημοτικό, αν και είχε δικό του δάσκαλο μεσα στην τάξη. Εγιναν μυνησεις προς γονεις κτλ!
Ή ενας πρωην μαθητης μου πάλι στο φάσμα του αυτισμού κατέβαζε καθημερινά το παντελονι του μεσα στην ταξη κ επιδιδοταν στο...άθλημα!
Ή κάποιος άλλος που μιλούσε ακατάπαυστα επαναλαμβανοντας την ίδια φράση 100 φορες το λεπτό, με κορυφαία ατάκα "διευθυντη εισαι μακακας".
Γι αυτό λέω αδύνατον!

Τα αυτιστικά παιδιά (και βέβαια πάλι ανάλογα με το βαθμό αυτισμού), μιας και αναφέρεσαι σε αυτά, θέλουν πολύ ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας. Πρέπει να είναι δομημένη, να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν κάθε φορά και πότε αυτό τελειώνει. Αν έχουν κάποιο κενό στο πρόγραμμα τους, τότε μπερδεύονται, δεν ξέρουν τι να κάνουν και επιδίδονται σε παρόμοιες συμπεριφορές.
Πώς λειτουργεί ένας αυτιστικός; Φαντάσου τον εαυτό σου σε μια τάξη όπου η καρέκλα είναι η πιο άβολη που έχεις καθίσει ποτέ και τσιμπάει τον "απαυτό" σου, κάποιος την ταρακουνάει, κάποιος κοπανάει το θρανίο, κάποιος άλλος αναβοσβήνει ένα φακό στα μάτια σου, κάποιοι άλλοι φωνάζουν μέσα στο αυτί σου, κάποιος σου ρίχνει ξύδι πάνω στη γλώσσα...και μέσα σε όλα αυτό το κλίμα εσύ πρέπει να βρεις τι μάθημα γίνεται στην τάξη, να απομονώσεις τα "κακά" ερεθίσματα και να ακούσεις το δάσκαλο....
Μόνος σου δύσκολα θα μπορέσεις να το κάνεις, εκτός και αν αρχίσεις να επιτίθεσαι για να τους κάνεις πλακώσεις στο ξύλο και να τους κάνεις να σταματήσουν. Ή αν δεν μπορείς να το πετύχεις, θα προσπαθήσεις να κάνεις κάτι που σε ευχαριστεί και σε βγάζει από τη δύσκολη αυτή θέση (μπορεί να είναι η πράξη που περιγράφεις, μπορεί να είναι αυρλιαχτό, μπορεί να είναι στερετυπικές κινήσεις).
Χρειάζεται, λοιπόν, ειδικός δάσκαλος με γνώσεις πάνω στον αυτισμό που θα μπορέσει να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για το παιδί. Πώς; Για το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και δεν υπάρχει μαγική συνταγή.
Ο τελευταίος αυτιστικός μαθητής που είχα, ήθελε, εκτός από το να ξέρει κάθε στιγμή τι κάνει και πότε τελειώνει αυτό, κάθε φορά που αναστατωνόταν να βάζει το κεφάλι του κάτω από τη μασχάλη μου. Όχι, όμως, να τον ακουμπήσω εγώ εκέινη την ώρα. Καθόταν έτσι λίγα δευτερόλεπτα και συνέχιζε.... Η επόμενη κοπέλα που τον είχε στο δημοτικό, προσπάθησε να κάνει κάτι άλλο, και το παιδί ούρλιαζε συνέχεια στην τάξη....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος eidafws

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 200
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 04:33:44 μμ »
Ναι, το να βάζει το κεφάλι του κάτω απ τη μασχάλη δεν είναι κάτι σπουδαίο! Αλλά στις περιπτώσεις που ανέφερα? Πώς θα λειτουργήσει μια τάξη?

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 04:41:26 μμ »
Ναι, το να βάζει το κεφάλι του κάτω απ τη μασχάλη δεν είναι κάτι σπουδαίο! Αλλά στις περιπτώσεις που ανέφερα? Πώς θα λειτουργήσει μια τάξη?

Σου εξήγησα.
Καταρχήν εξαρτάται από το κάθε παιδί. Να βρεθεί γιατί το κάνει αυτό. Είναι γιατί έχει μπερδευτεί; Αν ναι, τότε πρέπει να βρεθεί τρόπος να ξεμπερδευτεί (μπορεί να είναι να βάλει το κεφάλι του κάτω από τη μασχάλη΄του δασκάλου, μπορεί να είναι να το βγάλεις μια βόλτα στην αυλή, μπορεί να είναι να του τραγουδίσεις σιγανά (άλλο παιδί που δεν έιχε αφήσει παγκάκι αγια παγκάκι που να μην το....."διαφθείρει", μόλις το βλέπαμε του τραγουδούσαμε το "χέρια ψηλά" του Χατζηγιάννη!!!!)...
Όρεξη χρειάζεται από τον επαιδευτικό ειδικής και γενικής αγωγής και γνώσεις πάνω στον αυτισμό. Αν δεν έχει γνώσεις ο εκπαιδευτικός ΕΑ, δεν γίνεται.....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος eidafws

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 200
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 04:50:06 μμ »
Δε καταλαβες τσε τι περιπτωσεις αναφερομαι. Μιλάω για το παιδί που κατεβαζει το παντελονι κ το εσωρουχο του, για το παιδι που επαναλαμβανει την ιδια φραση 100 φορες το λεπτο και το παιδι που δαγκωνει κ χτυπαει συνεχεια.  Πως μπορει να ελεγξει ο εκπαιδευτικος της ΕΑ την ιδια τη φύση; Τραγουδωντας του σιγανα;


Αποσυνδεδεμένος turtle

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 368
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 05:15:47 μμ »
Αναφερόμουν σε περιπτώσεις όπως επιθετικες συμπεριφορες, πχ ενα παιδάκι με αυτισμό περυσι ειχε πλακώσει στις σφαλιάρες κ τις δαγκωματιές όλα τα κοριτσακια της εκτης στο διπλανο δημοτικό, αν και είχε δικό του δάσκαλο μεσα στην τάξη. Εγιναν μυνησεις προς γονεις κτλ!
Ή ενας πρωην μαθητης μου πάλι στο φάσμα του αυτισμού κατέβαζε καθημερινά το παντελονι του μεσα στην ταξη κ επιδιδοταν στο...άθλημα!
Ή κάποιος άλλος που μιλούσε ακατάπαυστα επαναλαμβανοντας την ίδια φράση 100 φορες το λεπτό, με κορυφαία ατάκα "διευθυντη εισαι μακακας".
Γι αυτό λέω αδύνατον!



Τα αυτιστικά παιδιά (και βέβαια πάλι ανάλογα με το βαθμό αυτισμού), μιας και αναφέρεσαι σε αυτά, θέλουν πολύ ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας. Πρέπει να είναι δομημένη, να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν κάθε φορά και πότε αυτό τελειώνει. Αν έχουν κάποιο κενό στο πρόγραμμα τους, τότε μπερδεύονται, δεν ξέρουν τι να κάνουν και επιδίδονται σε παρόμοιες συμπεριφορές.
Πώς λειτουργεί ένας αυτιστικός; Φαντάσου τον εαυτό σου σε μια τάξη όπου η καρέκλα είναι η πιο άβολη που έχεις καθίσει ποτέ και τσιμπάει τον "απαυτό" σου, κάποιος την ταρακουνάει, κάποιος κοπανάει το θρανίο, κάποιος άλλος αναβοσβήνει ένα φακό στα μάτια σου, κάποιοι άλλοι φωνάζουν μέσα στο αυτί σου, κάποιος σου ρίχνει ξύδι πάνω στη γλώσσα...και μέσα σε όλα αυτό το κλίμα εσύ πρέπει να βρεις τι μάθημα γίνεται στην τάξη, να απομονώσεις τα "κακά" ερεθίσματα και να ακούσεις το δάσκαλο....
Μόνος σου δύσκολα θα μπορέσεις να το κάνεις, εκτός και αν αρχίσεις να επιτίθεσαι για να τους κάνεις πλακώσεις στο ξύλο και να τους κάνεις να σταματήσουν. Ή αν δεν μπορείς να το πετύχεις, θα προσπαθήσεις να κάνεις κάτι που σε ευχαριστεί και σε βγάζει από τη δύσκολη αυτή θέση (μπορεί να είναι η πράξη που περιγράφεις, μπορεί να είναι αυρλιαχτό, μπορεί να είναι στερετυπικές κινήσεις).
Χρειάζεται, λοιπόν, ειδικός δάσκαλος με γνώσεις πάνω στον αυτισμό που θα μπορέσει να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για το παιδί. Πώς; Για το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και δεν υπάρχει μαγική συνταγή.
Ο τελευταίος αυτιστικός μαθητής που είχα, ήθελε, εκτός από το να ξέρει κάθε στιγμή τι κάνει και πότε τελειώνει αυτό, κάθε φορά που αναστατωνόταν να βάζει το κεφάλι του κάτω από τη μασχάλη μου. Όχι, όμως, να τον ακουμπήσω εγώ εκέινη την ώρα. Καθόταν έτσι λίγα δευτερόλεπτα και συνέχιζε.... Η επόμενη κοπέλα που τον είχε στο δημοτικό, προσπάθησε να κάνει κάτι άλλο, και το παιδί ούρλιαζε συνέχεια στην τάξη....

Το δομημένο πρόγραμμα κ.ο.κ λειτουργει σε  συγκεκριμένες περιπτώσεις αυτιστισμού. Είναι γνωστό πόσο μεγάλο είναι το φάσμα και πόσες ιδιαίτερες περιπτώσεις περιλαμβάνει. Τι γίνεται για παράδειγμα αν ο αυτισμός συνυπάρχει με ψυχώσεις; Εγώ ούσα στην ειδική αγωγή εδώ και μια πενταετία διαπιστώνω ότι δεν περνούν όλα από το χέρι του εκπαιδευτικού, όσες γνώσεις κι αν έχει. Ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά βρίσκονται και επηρεάζονται πολύ και από το πώς λειτουργεί η οικογένειά τους. Επιπλέον, συχνά είναι ανάγκη να ακολουθούν φαρμακευτική αγωγή (μιλάω για περιπτώσεις σαν και αυτές που περιγράφει ο συνάδελφος). Επομένως, δεν είναι όλα  θέμα καταρτισμένου εκπαιδευτικού που θα κάνει θαύματα...

Για να μην αναφερθώ στη δουλειά που πολλές φορές δε γίνεται σε νηπιαγωγείο και δημοτικό και όταν τα παιδιά πλέον φτάνουν στα ΕΕΕΕΚ εχεις να παλέψεις  με αυπέρβλητα εμπόδια...

Αποσυνδεδεμένος eidafws

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 200
    • Προφίλ
Απ: Και στο βάθος κλείσιμο των Ειδικών Σχολείων????
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 22, 2011, 05:18:42 μμ »

Τα αυτιστικά παιδιά (και βέβαια πάλι ανάλογα με το βαθμό αυτισμού), μιας και αναφέρεσαι σε αυτά, θέλουν πολύ ιδιαίτερη μέθοδο διδασκαλίας. Πρέπει να είναι δομημένη, να γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν κάθε φορά και πότε αυτό τελειώνει. Αν έχουν κάποιο κενό στο πρόγραμμα τους, τότε μπερδεύονται, δεν ξέρουν τι να κάνουν και επιδίδονται σε παρόμοιες συμπεριφορές.
Πώς λειτουργεί ένας αυτιστικός; Φαντάσου τον εαυτό σου σε μια τάξη όπου η καρέκλα είναι η πιο άβολη που έχεις καθίσει ποτέ και τσιμπάει τον "απαυτό" σου, κάποιος την ταρακουνάει, κάποιος κοπανάει το θρανίο, κάποιος άλλος αναβοσβήνει ένα φακό στα μάτια σου, κάποιοι άλλοι φωνάζουν μέσα στο αυτί σου, κάποιος σου ρίχνει ξύδι πάνω στη γλώσσα...και μέσα σε όλα αυτό το κλίμα εσύ πρέπει να βρεις τι μάθημα γίνεται στην τάξη, να απομονώσεις τα "κακά" ερεθίσματα και να ακούσεις το δάσκαλο....
Μόνος σου δύσκολα θα μπορέσεις να το κάνεις, εκτός και αν αρχίσεις να επιτίθεσαι για να τους κάνεις πλακώσεις στο ξύλο και να τους κάνεις να σταματήσουν. Ή αν δεν μπορείς να το πετύχεις, θα προσπαθήσεις να κάνεις κάτι που σε ευχαριστεί και σε βγάζει από τη δύσκολη αυτή θέση (μπορεί να είναι η πράξη που περιγράφεις, μπορεί να είναι αυρλιαχτό, μπορεί να είναι στερετυπικές κινήσεις).
Χρειάζεται, λοιπόν, ειδικός δάσκαλος με γνώσεις πάνω στον αυτισμό που θα μπορέσει να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για το παιδί. Πώς; Για το κάθε παιδί είναι διαφορετικό και δεν υπάρχει μαγική συνταγή.
Ο τελευταίος αυτιστικός μαθητής που είχα, ήθελε, εκτός από το να ξέρει κάθε στιγμή τι κάνει και πότε τελειώνει αυτό, κάθε φορά που αναστατωνόταν να βάζει το κεφάλι του κάτω από τη μασχάλη μου. Όχι, όμως, να τον ακουμπήσω εγώ εκέινη την ώρα. Καθόταν έτσι λίγα δευτερόλεπτα και συνέχιζε.... Η επόμενη κοπέλα που τον είχε στο δημοτικό, προσπάθησε να κάνει κάτι άλλο, και το παιδί ούρλιαζε συνέχεια στην τάξη....

Το δομημένο πρόγραμμα κ.ο.κ λειτουργει σε  συγκεκριμένες περιπτώσεις αυτιστισμού. Είναι γνωστό πόσο μεγάλο είναι το φάσμα και πόσες ιδιαίτερες περιπτώσεις περιλαμβάνει. Τι γίνεται για παράδειγμα αν ο αυτισμός συνυπάρχει με ψυχώσεις; Εγώ ούσα στην ειδική αγωγή εδώ και μια πενταετία διαπιστώνω ότι δεν περνούν όλα από το χέρι του εκπαιδευτικού, όσες γνώσεις κι αν έχει. Ας μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά βρίσκονται και επηρεάζονται πολύ και από το πώς λειτουργεί η οικογένειά τους. Επιπλέον, συχνά είναι ανάγκη να ακολουθούν φαρμακευτική αγωγή (μιλάω για περιπτώσεις σαν και αυτές που περιγράφει ο συνάδελφος). Επομένως, δεν είναι όλα  θέμα καταρτισμένου εκπαιδευτικού που θα κάνει θαύματα...

Για να μην αναφερθώ στη δουλειά που πολλές φορές δε γίνεται σε νηπιαγωγείο και δημοτικό και όταν τα παιδιά πλέον φτάνουν στα ΕΕΕΕΚ εχεις να παλέψεις  με αυπέρβλητα εμπόδια...
[/quote]


+1
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 22, 2011, 05:20:32 μμ από eidafws »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32294
  • Τελευταία: etaap0021
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159882
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 492
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 437
Σύνολο: 443

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.093 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.