*

Αποστολέας Θέμα: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες  (Αναγνώστηκε 10587 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #14 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 09:38:56 μμ »
Στην αριστερή στήλη και συγκεκριμένα στα "Δημοφιλή αρχεία" υπάρχει θέμα για τις θεωρίες μάθησης.
http://www.pde.gr/forum/index.php?action=tpmod;dl=item22

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:37:16 »

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #15 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 09:46:11 μμ »
Nαι, αυτό το θέμα με τις θεωρίες μάθησης υπάρχει, αλλά είναι κάπως γενικό και εμείς προσπαθούμε να γράψουμε κάτι για όλους τους εκπροσώπους και να αναφέρουμε για κάθε εκπρόσωπο και λέξεις-κλειδιά και επίσης φιλοδοξούμε το θέμα να περιλάβει και άλλα εκτός από αυτό.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #16 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 09:54:06 μμ »
Watson (βασικός εκπρόσωπος συμπεριφορισμού)

1. Δέχτηκε επιδράσεις από Pavlv και Thorndike
2. Οι άνθρωποι γεννιούνται με αντανακλαστικά και με τις συγκινητικές αντιδράσεις του φόβου, της αγάπης και του θυμού και όλα τ' άλλα μαθαίνονται από το περιβάλλον.
3. Είπε: δώστε μου μια 12αδα νήπια και το δικό μου περιβάλλον, μέσα στο οπο΄΄ιο θα τα ναθρέψω και θα τα κάνω οτιδήποτε θέλετε από λαμπρόυς επιστήμονες έως κλέφτες.
4.νόμος της απόσβεσης

εφαρμογές: οι μαθητές διαμορφώνουν στάσεις απέναντι σε μαθήματα ή το σχολείο επειδή τα συνδέουν με δυσάρεστες εμπειρίες. Η επιβράβευση δημιουργεί ευχάριστη ατμόσφαιρα και ευνοεί τη μάθηση

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #17 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 09:56:33 μμ »
Guthrie
Νόμος της χρονικής της συνάφειας
Εάν υπάρξει άμεση χρονική συσχέτιση μεταξύ ερεθίσματος και αντίδρασης, η μάθηση μπορεί να είναι τόσο ισχυρή, ώστε να μην χρειαστεί καν η επανάληψη.
Να προσθέσω ότι απέρριψε επανάληψη και αμοιβές.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 07:37:16 »

Αποσυνδεδεμένος Fringer Pint

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 252
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #18 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 09:59:14 μμ »
το θέμα που -πολυ σωστά ανοιξατε- αγγίζει ολους τους κλάδους κ νομίζω οτι θα ηταν καλύτερα να μεταφερθεί καπου πιο.."κεντρικά" ...γνώμη μου...
"I find television very educating. Every time somebody turns on the set, I go into the other room and read a book."
Groucho Marx

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #19 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 10:10:10 μμ »
Να προσθέσω πάνω στα όσα πολύ σωστά ανέφερε το μέλος ΤΕΤΑ και κάποια πράγματα για τον Hull

1.Δέχτηκε επίδραση από μαθηματικά και τη μηχανική
2. ερέθισμα-οργανισμός-άντίδραση
3. υπάρχουν δηλαδή ενδιάμεσες μεταβλητές που καθορίζουν την πορεία της μάθησης: βιολογικές ανάγκες, συνήθεια, κίνητρα, η δύναμη της αντίδρασης

εφαρμογές:μας θυμίζει όσα είπε ο  Claparede (ο,τι δε συνδέεται με τις ανάγκες του ατόμου δεν έχει θέση στο σχολείο), παροχή κινήτρων από τους παιδαγωγούς


Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #20 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 10:16:09 μμ »
το θέμα που -πολυ σωστά ανοιξατε- αγγίζει ολους τους κλάδους κ νομίζω οτι θα ηταν καλύτερα να μεταφερθεί καπου πιο.."κεντρικά" ...γνώμη μου...
Ο,τι θέλει το σύνολο, γιατί νομίζω ότι ένα θέμα δεν ανήκει σε αυτόν που το ανοίγει, αλλά σε αυτούς που συμμετέχουν σε αυτό.  Αυτό το δικαίωμα το έχουν και οι διαχειριστές του φόρουμ επίσης.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #21 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 10:19:22 μμ »
Estes

1. δέχτηκε επίδραση από Guthrie και Hull
2. Χρησιμοποίησε τη στατιστική ως εργαλείο

Εφαρμογές: σήμερα η στατιστική χρησιμοποιείται ευρύτατα στα ψυχοπαιδαγωγικά φαινόμενα

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #22 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 10:30:26 μμ »
Μiller- Dollard  (οι θεωρία τους βρίσκεται μεταξύ των συμπεριφοριστών και της κοινωνική θεωρίες)

1. Δέχτηκαν επιδράσεις από Hull και Βαndura.
2. τόνισαν το ρόλο των αναγκών στη μάθηση, η αμοιβή και η δύναμη της αντίδρασης
3. Λίγοι πρωτοτυπούν και οι περισσότεροι μαθαίνουμε μέσω μίμησης
4. Συνήθρως μιμούμαστε τη συμπεοριφορά που επιβραβεύεται και αυτή η μίμηση μας οδηγεί σε στερότυπες αντιδράσεις

εφαρμογές: κίνητρα, διαφοροποίηση ερεθισμάτων μέσω νύξεων του δασκάλου, συμμετοχή των μαθητών για να εδραιώνουν τη συμπεριφορά που έμαθαν και συνεχής ενήμερωση του μαθητή για την επιτυχία του

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #23 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 10:58:06 μμ »
ΤOLMAN
-μεταβατικη θεωρια αναμεσα σε μπιχεβιοριστες κ γνωστικους ψυχολογους. η μαθηση δεν ειναι μια παθητικη διαδικασια στην οποια ο οργανισμος ειναι τελειως αμετοχος.
-η μαθηση δεν ειναι κατι που προκαλειται τυχαια, αλλα κατι που σκοπιμα επιδιωκεται: σκοπιμος μπιχεβιορισμος
- "γνωστικος χαρτης": οταν τιθεται ενας συγκεκριμενος σκοπος, ο οργανισμος κατασκευαζει ενα ειδος νοητικου πλανου, ενα γνωστικο χαρτης, συμφωνα με τον οποιον ενεργει
-θεωρια σηματος-μορφης/ολικη αντιληψη καταστασης=κοντα στους μορφολογικους ψυχολογους
-λανθανουσα μαθηση=μαθηση που πραγματοποιειται χωρις εμφανη τροποποιηση συμπεριφορας
-διαμορφωση γνωστικου χαρτη=μορφη τροποποιησης συμπεριφορας

εφαρμογη: γνωστοποιηση στους μαθητες του σκοπου του μαθηματος

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #24 στις: Ιανουάριος 16, 2009, 12:15:11 μμ »
 Σχολή Gestalt ή Μορφολογική Ψυχολογία
Εκπρόσωποι:
 Wertheimer
Koffka
Kohler
(αν υπάρχουν άλλοι διορθώστε με)
Αμφισβητούν το συμπεριφορισμό και επηρεάζονται από τη φαινομενολογία (καντ, Πλάτωνας)

Νόμος της εγκυμονούσας προδιάθεσης ή εξισορρόπησης ή μορφικής αρτίωσης :αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα γύρω μας ωσ ολότητα. Με αυτούς έχουν να κάνουν οι ολιστικοί τρόποι εκπαίδευσης: διαθεματικότητα, διεπιστημονικότητα.
Απορρέουν τρεις νόμοι:
Νόμος της εγγύτητας
Νόμος της ομοιότητας
Νόμος της συμμετρίας

ενορατική μάθηση η αιφνίδια αντίληψη των στοιχείων που δίνουν λύση σε ένα δύσκολο πρόβλημα
Αρχές που διέπουν την ενορατική μάθηση:
1) Η άγνωστη προβληματική κατάσταση γίνεται αντιληπτή ωσ όλο
2) Ο τρόπος αντιμετώπισης επινοείται τελείωσ αιφνιδιαστικά.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #25 στις: Ιανουάριος 16, 2009, 12:31:58 μμ »
Αύτοι είναι οι μορφολογικοί και όλα όσα πρέπει να ξέρουμε.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #26 στις: Ιανουάριος 16, 2009, 05:49:03 μμ »
LEWIN ( η θεωρία του μπορεί να χαρακτηριστεί κοινωνική ή μορφολογική)

1. Θεωρία πεδίου (ψυχολογικό πεδίο δυνάμεων που επιδρά στο άτομο)
2. Έννοια του ζωτικού χώρου (οι αλληπιδράσεις ατόμου και περιβάλλοντος)
3. Ψυχολογικο περιβάλλον (φυσικό, οι ανάγκε και οι επιδιώξεις μας)
4. Το άτομο φιλτράρει την πραγματικότητα
5. Ό,τι δε μας ενδιαφέρει συνιστά τον ξένο φλοιό του ζωτικού μας χώρου.
6. Συνοριακή γραμμή (ο χώρος μεταξύ φλοιού και ζωτικού χώρου)
7. Σθένος (μια δύναμη εντός του ζωτικού χώρου που επηρεάζει την πορεία του προσώπου
8. Το άτομο κινείται στο ζωτικό χώρο, όμως συγκρούσεις και απογοητεύσεις οδηγούν σε διαταραχές συμπεριφοράς
9. Αλληλεπιδράσεις του ατόμου με το ζωτικό χώρο συνιστούν μάθηση
10. Ενορατική μάθηση (παράκαμψη εμπωδίων όπου είχε εγκλωβιστεί)

εφαρμογές: η αμοβή και η ποινή είναι μέσα παρώθησης, όμως η ποινή έχει αρνητικά αποτελέσματα, δημοκρατικός τρόπος διδασκαλίας, ενίσχυση φιλοδοξίας, ανάθεση ρόλων στους μαθητές και υπευθυνοτήτων, η ενθάρρυνση έχει μεγάλη σημασία

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #27 στις: Ιανουάριος 18, 2009, 10:10:22 μμ »
Βruner

1. Ο δάσκαλος πρέπι να διδιάσκει με το τρόπο που το παιδί αντιλαμβάνεται τον κόσμο
2. Σπειροειδές πρόγραμμα
3. Διέκρινε στάδια (πραξιακής αναπαράστασης, εικονικής αναπαράστασης, συμβολική αναπαράσταση)
4. Αφομοίωση αρχών και στάσεων= γενικές αρχές ενός αντικειμένου και θετική στάση απέναντι σε αυτό, άρα σε κάθε μάθημα δίνουμε τη γενική δομή και τα βασικά στοιχεία
5. Διευρευνητική μάθηση. Η μάθηση μέσω της ανακάλυψης συνιστά αυτοαμοιβή.


εφαρμογές: διευρευνητικό μοντέλο διδασκαλίας (Suchman)

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162164
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 735
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 716
Σύνολο: 723

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.