*

Αποστολέας Θέμα: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες  (Αναγνώστηκε 10589 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« στις: Ιανουάριος 15, 2009, 05:33:58 μμ »
Στόχος αυτού του τόπικ είναι να φτιάξουμε ένα αρχείο πληροφοριών που θα εξυπηρετήσει τα μέλη του φόρουμ για την τελευταία επανάληψη. Ελπίζω οι αναφορές να είναι σύντομες, ώστε να μην κουραζόμαστε να διαβάζουμε κατεβατά και να βοηθήσετε όλοι στο να συμπληρώσουμε το θέμα. Σε λίγο ανεβάζω μήνυμα, ώστε να δούμε πάνω-κάτω το στυλ και να δούμε αν συμφωνούμε. Οι ερωτήσεις καλύτερα είναι να διατυπώνονται στο αντίστοιχο τόπικ των παιδαγωγικών και αυτό να χρησιμοποιείται μόνο ως αρχείο επανάληψης στα παιδαγωγικά-γενική διδακτική. Ελπίζω στη βοήθειά σας!

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:41:02 »

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #1 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 05:38:52 μμ »
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟΣ

1. ερέθισμα-αντίδραση
2. εσωτερικές διεργασίες μάθησης= μαύρο κουτί
3. όλα θέμα μάθησης
4. σημαντικός ο ρόλος του δασκάλου

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #2 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 05:45:20 μμ »
ΣΤΟ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΣΜΟ ΑΝΗΚΟΥΝ ΟΙ:
1. thorndike
2.pavlov- κλασικη υποκατασταση
3. watson -ρολος περιβαλλοντος
4. guthrie
5. hull- εισαγει τον οργανισμο. Ε-Ο-Α
6. estes
7. miller and dollard
8. skinner-  ενεργητικη υποκατασταση, θετικοι κ αρνητικοι ενισχυτες
9. tolman- σκοπιμος μπιχεβιορισμος

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #3 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 05:56:41 μμ »
Ξεκινάμε με Τhorndike ( πρόδρομος συμπεριφορισμού)

Διατύπωσε τους εξής νόμους
1. συνειρμική θεωρία ή θεωρία σύνδεσης (έτσι είναι γνωστή η θεωρία του)
2. νόμος αποτελέσματος (η αντίδραση εξαρτάται από το αποτέλεσμα, ευχάριστο ή όχι)
3. νόμος ετοιμότητας (εσωτερική παρώθηση ή κίνητρα ατόμου που αντιδρά)
4. νόμος άσκησης (επανάληψη)
5. αρχή δοκιμής και πλάνης (μαθαίνουμε από τα λάθη μας)
6. νόμος διάθεσης (μαθαίνουμε ανάλογα με τη διάθεσή μας)
7. νόμος επικρατέστερων στοιχείων (το πώς αντιδρούμε σχετίζεται με το ποια στοιχεία αντιλαμβανόμαστε)

εφαρμογές: κρίθηκε μηχανιστική η θεωρία του, αλλά στο σχολείο εφαρμόστηκε μέσω της εφαρμογής της αρχής της επανάληψης, τις προσφοράς αμοιβών και της προσφοράς πλήθους γνώσεων.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 10:41:02 »

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #4 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 06:03:14 μμ »
Pavlov (πρόδρομος συμπεριφορισμού)

1. θεωρία κλαισκής υποκατάστασης
2. ενισχυση για να εδραιωθεί η συμπεριφορά

εφαρμογές: χρησιμοποιήθηκε η θεωρία του στη Ψυχιατρική, Νευροψυχολογία και τη διαφήμιση, αλλά δεν είχε άμεσες διδακτικές εφαρμογές, κυρίως βοήθησε στο να ερμηνευτούν κάποιες στάσεις των μαθητών απέναντι σε μαθήματα

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #5 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 06:07:35 μμ »
Guthrie
Νόμος της χρονικής της συνάφειας
Εάν υπάρξει άμεση χρονική συσχέτιση μεταξύ ερεθίσματος και αντίδρασης, η μάθηση μπορεί να είναι τόσο ισχυρή, ώστε να μην χρειαστεί καν η επανάληψη.

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #6 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 06:10:47 μμ »
Pavlov (πρόδρομος συμπεριφορισμού)

1. θεωρία κλαισκής υποκατάστασης
2. ενισχυση για να εδραιωθεί η συμπεριφορά

εφαρμογές: χρησιμοποιήθηκε η θεωρία του στη Ψυχιατρική, Νευροψυχολογία και τη διαφήμιση, αλλά δεν είχε άμεσες διδακτικές εφαρμογές, κυρίως βοήθησε στο να ερμηνευτούν κάποιες στάσεις των μαθητών απέναντι σε μαθήματα

Η κλασσική υποκατάσταση του Pavlof σε επίπεδο σχολείου, μπορεί να εξηγήσει το φαινόμενο της σχολικής αποτυχίας.
Δηλαδή στο παρελθόν ένας μαθητής να είχε μια αποτυχία ή μια αρνητική εμπειρία και αυτή να ήταν τόσο ισχυρη, ώστε να λειτουργήσει γενικευτικά.

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #7 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 06:14:04 μμ »
Hul
Στις δύο μεταβλητές των συμπεριφοριστών ερέθισμα και αντίδραση αυτό προσθέτει και τον οργανισμό ωσ βιολογικές ανάγκες, πχ, εάν είσαι κουρασμένος, εάν πεινάς.
Για παράδειγμα την ώρα του μαθήματος εάν χτυπήσει το κουδούνι και ήταν λάθος, άντε να συγκεντρωθούν μετά τα παιδιά και να συνεχίσεις το μάθημα.


Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #8 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 06:16:54 μμ »
Pavlov (πρόδρομος συμπεριφορισμού)

1. θεωρία κλαισκής υποκατάστασης
2. ενισχυση για να εδραιωθεί η συμπεριφορά

εφαρμογές: χρησιμοποιήθηκε η θεωρία του στη Ψυχιατρική, Νευροψυχολογία και τη διαφήμιση, αλλά δεν είχε άμεσες διδακτικές εφαρμογές, κυρίως βοήθησε στο να ερμηνευτούν κάποιες στάσεις των μαθητών απέναντι σε μαθήματα

Νομίζω στην ενίσχυση για την εδραίωση της συμπεριφοράς επιμένει περισσότερο ο Skinner. Βέβαια όλοι οι συμπεριφοριστές επιμένουν ότι εάν μια αντίδραση συνοδευτεί από ένα ευχάριστο συναίσθημα τείνει να επαναλαμβάνεται.

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #9 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 06:20:40 μμ »
Eυχαριστώ πολύ για τη βοήθεια. Προτείνω να ακολουθούμε μια σειρά. Πρώτα η θεωρίες μάθησης (οι σχολές και οι εκπρόσωποι), έπειτα μεγάλοι παιδαγωγοί και τελευταία παιδαγωγικές έννοιες, όπως π.χ. ενσυναίσθηση, επίδραση της άλω και ό,τι νομίζει ο καθένας, ώστε να βοηθηθούμε ουσιαστικά και να ανατρέχουμε εύκολα και να βρίσκουμε αυτά που θέλουμε.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος LAaleXXX

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ60
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #10 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 06:21:24 μμ »
Στο συμπεριφορισμό ανήκει και ο Bandura-Κοινωνική μάθηση, Μάθηση μέσω μίμησης προτύπων

Skinner θετική και αρνητική ενίσχυση, ενίσχυση θετικών συμπεριφορών-απόσβεση ανεπιθύμητων
Φτάσε εκεί που δεν μπορείς να φτάσεις..

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2613
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ15(?)
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 06:23:43 μμ »
Pavlov (πρόδρομος συμπεριφορισμού)

1. θεωρία κλαισκής υποκατάστασης
2. ενισχυση για να εδραιωθεί η συμπεριφορά

εφαρμογές: χρησιμοποιήθηκε η θεωρία του στη Ψυχιατρική, Νευροψυχολογία και τη διαφήμιση, αλλά δεν είχε άμεσες διδακτικές εφαρμογές, κυρίως βοήθησε στο να ερμηνευτούν κάποιες στάσεις των μαθητών απέναντι σε μαθήματα

Νομίζω στην ενίσχυση για την εδραίωση της συμπεριφοράς επιμένει περισσότερο ο Skinner. Βέβαια όλοι οι συμπεριφοριστές επιμένουν ότι εάν μια αντίδραση συνοδευτεί από ένα ευχάριστο συναίσθημα τείνει να επαναλαμβάνεται.
Ναι, έχεις δίκιο. Αν ρωτήσουν κάτι τέτοιο στα παιδαγωγικά εννοούν το Σκίνερ, γιατί η θεωρία του Γουότσον και του Σκίννερ είχε άμεσες παιδαγωγικές εφαρμογές.

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 07:11:42 μμ »
Στο συμπεριφορισμό ανήκει και ο Bandura-Κοινωνική μάθηση, Μάθηση μέσω μίμησης προτύπων

Skinner θετική και αρνητική ενίσχυση, ενίσχυση θετικών συμπεριφορών-απόσβεση ανεπιθύμητων
Ο Bandura δεν ανήκει στους συμπεριφοριστές. Ανήκει στις κοινωνιολογικές - κοινωνιογνωσιολογικές σχολές. Προσπαθούν να ερμηνεύσουν την ανθρώπινη συμπεριφορά μέσα στην κοινωνία. Ο Bandura Θεωρεί ότι η μίμηση είναι ο πρώτος τρόπος με τον οποίο μαθαίνουμε.

Υπάρχουν βέβαια στο συμπεριφορισμό οι Miller + Dollard που μελέτησαν πρώτοι τη μίμηση, υποστηρίζοντας ότι οι περισσότεροι άνθρωποι μιμούνται κι έτσι εγκαθιδρύεται μέσα τους μια συγκεκριμένη συμπεριφορά, λίγοι είναι αυτοί που πρωτοτυπούν.
Η θεωρία όμωσ της κοινωνικής μάθησης του Bandura δεν έχει να κάνει με το συμπεριφορισμό έχει να κάνει με το μοντέλο της γνωστικής μαθητείας.

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: θεωρίες μάθησης και παιδαγωγικές έννοιες
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 15, 2009, 08:21:05 μμ »
Κλασική εξαρτημένη μάθηση (Pavlov)
> To περιβάλλον παίζει τον κύριο ρόλο, το άτομο παθητικός δέκτης
> Η ενίσχυση προηγείται της αντίδρασης (συμπεριφοράς)
> Το άτομο δε μαθαίνει νέα συμπεριφορά, χρησιμοποιεί τις παλιές εμπειρίες για να μάθει ν' αντιδρά σε νέα ερεθίσματα.

Συντελεστική εξαρτημένη μάθηση (Skinner)
> To άτομο ενεργητικό απέναντι στο περιβάλλον
> Προηγείται η αντίδραση (συμπεριφορά) και μετά το περιβάλλον ενισχύει θετικά ή αρνητικά (ενεργητική υποκατάσταση)
> Το άτομο μαθαίνει νέες συμπεριφορές από τις συνέπειες της πράξης του (συμπεριφοράς του).

Αν έχει και κάποος άλλος κάτι να προσθέσει στις διαφορές τους, ας το κάνει γιατί νομίζω είναι πολύ σημαντικό αυτό το κεφάλαιο (οι διαφορές ανάμεσα στους συμπεριφοριστές).
Επίσης επειδή είναι ένα θέμα που ενδιαφέρει όλες τις ειδικότητες, μήπως να μεταφερθεί στον γενικό πίνακα για ΑΣΕΠ, για να βοηθηθούν κι άλλοι;
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162170
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 805
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 782
Σύνολο: 794

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.118 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.