*

Αποστολέας Θέμα: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας  (Αναγνώστηκε 29247 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος psych@ra

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1272
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ20
    • Προφίλ
Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« στις: Μάρτιος 15, 2009, 02:27:02 πμ »
Ψωμί, παιδεία, παπαγαλία
Σε αντίθεση με την Ελλάδα, στο εξωτερικό δοκιμάζουν
σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας

Tης Ξενιας Kουναλακη / xkounalaki@kathimerini. gr

Το τελετουργικό στη σχολική ζωή έχει μεγάλη σημασία για τους μαθητές. Βοηθάει στην κοινωνικοποίησή τους, ενίοτε αποτελεί κίνητρο για να απολαμβάνουν το σχολείο. Αρκεί να μην παραμένει το ίδιο τα τελευταία πενήντα χρόνια και να εξελίσσεται μαζί με τις επιταγές των καιρών. Προσευχές, αγιασμός, παρέλαση, τιμωρία, αποβολή: οι ίδιες παρωχημένες έννοιες ανακυκλώνονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα τη στιγμή που σε ολόκληρο τον κόσμο η στοιχειώδης και μέση εκπαίδευση γίνονται πεδίο πειραματισμών και δοκιμής νέων μεθόδων.

Σε σχολείο του Αμβούργου στη Γερμανία, τα μαθήματα δεν έχουν πλέον 45λεπτη διάρκεια και το κουδούνι δεν χτυπάει. Οι μαθητές καταπιάνονται με ένα θέμα κάθε εβδομάδα. Ψάχνουν τη γνώση σε βιβλία, γράφουν εργασίες και τις παρουσιάζουν μέσα στην τάξη. Οσοι δεν καταλαβαίνουν ζητούν πρώτα βοήθεια από τους συμμαθητές τους και στη συνέχεια, αν εκείνοι δεν μπορούν να λύσουν τις απορίες τους, καταφεύγουν στο δάσκαλο. Τα παιδιά παίρνουν πράσινες, κίτρινες ή κόκκινες κάρτες ανάλογα με τη συμπεριφορά τους και στο τέλος της ημέρας συζητούν μέσα στην τάξη. Ο πιο ήσυχος μαθητής ανακηρύσσεται «βασιλιάς του ψιθύρου», φοράει χάρτινο στέμμα και απολαμβάνει τον τιμητικό τίτλο. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να παίρνουν πρωτοβουλίες, να διατυπώνουν ερωτήσεις και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Οταν τελειώνει το μάθημα, ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής σημαίνει ότι όλοι οι μαθητές πρέπει να συγυρίσουν την αίθουσα. Στη διάρκεια του γεύματος, η δασκάλα διαβάζει ιστορίες.

Παρόμοιο είναι το κλίμα και στο πειραματικό γυμνάσιο του Χέντερσον, έξω από τη Μινεάπολη στις ΗΠΑ. Δεν υπάρχουν δάσκαλοι, ιεραρχία, κουδούνια, μαθήματα ούτε τοίχοι. Το περίεργο είναι ότι παρά το φιλελεύθερο πνεύμα του ιδρύματος, τα ποσοστά επιτυχίας στα αμερικανικά πανεπιστήμια είναι μεγαλύτερα σε σχέση με τον εθνικό μέσο όρο.

Τα παραδείγματα των σχολείων στο Αμβούργο και το Χέντερσον είναι απλώς ενδεικτικά. Δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ιδανικά, απηχούν όμως την προσπάθεια των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στο Zeitgeist, να προσεγγίσουν τα παιδιά όχι από τη θέση της αυθεντίας, αλλά να αναπτύξουν μία ισότιμη σχέση μαζί τους. Σε αντίθεση με τα ελληνικά σχολεία, όπου η παπαγαλία, o κομφορμισμός και ο... σωφρονισμός των μαθητών παραμένουν τα κυρίαρχα αιτήματα του συστήματος.

Δεκαπεντάχρονο παιδί αποβλήθηκε πρόσφατα από ιδιωτικό σχολείο των Αθηνών επειδή δεν αντιμετώπισε με τον δέοντα σεβασμό το Ολοκαύτωμα. Μπορεί τα αντανακλαστικά της διεύθυνσης του σχολείου να μαρτυρούν ιδιαίτερη ευαισθησία στο ζήτημα, ποιο είναι όμως το αποτέλεσμα της τιμωρίας αυτής; Πιθανότατα η εμπέδωση του αντισημιτισμού στον μαθητή και τους φίλους του. Δεν θα ήταν προτιμότερη μία συζήτηση στην τάξη γύρω το θέμα από την εύκολη λύση της αποβολής; Ή ακόμη καλύτερα η ανάθεση μιας ομαδικής εργασίας στους μαθητές για τα ναζιστικά εγκλήματα στη διάρκεια του B΄ Παγκοσμίου Πολέμου;

«Μην αμφιβάλλετε, το μέλλον ανήκει στη χώρα που εκπαιδεύει καλύτερα τους πολίτες της», ανέφερε στην ομιλία του για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα, την περασμένη Τρίτη. Χρειάστηκε λιγότερες από 60 μέρες στον Λευκό Οίκο για να εξαγγείλει τις αλλαγές ο Ομπάμα. Στην Ελλάδα πάλι, ο κύριος Μπαμπινιώτης ζήτησε άλλους έξι μήνες...


Πηγή

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:54:27 »

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 23, 2009, 11:59:02 μμ »
Αλήθεια έχετε ποτέ δοκιμάσει κάτι καινοτόμο και σύγχρονο στον τρόπο διδασκαλία σας;

Θα ήθελα τις εμπειρίες σας και τους προβληματισμούς σας.

Ξεκινάω καταθέτοντας έναν δικό μου προβληματισμό.

Είμαι μαθηματικός και πέρυσι είπα να πειραματιστώ και να εφαρμόσω την μαθητοκεντρική διδασκαλία με σχέδιο μαθήματος. Κατά τα γνωστά, χώρισα τους μαθητές σε ομάδες των 2 (ανα θρανίο δηλαδή) και αντι να διδάξω εγώ στον πίνακα μοίρασα σχέδιο μαθήματος με οδηγίες που οδηγούσαν στην κατάκτηση της νέας γνώσης. Εγώ απλά βοηθούσα όσες ομάδες είχαν πρόβλημα, κλπ κλπ.

Δυσκολίες που αντιμετώπισα:
1. Πολύ μεγάλη φωτοτύπιση. Είχα 5 τμήματα από 20 παιδιά άρα 100 φωτοτυπίες αν το σχέδιο ήταν σε ένα φύλλο μπρος πίσω (τα στριμωχνα γιατί αλλιώς θα ήθελα 200 φωτοτυπίες). Και αυτό για ένα μάθημα. Αν αποφάσιζα ότι από εδώ και πέρα θα έκανα το μάθημα έτσι σε καθημερινή βάση, θα χρειαζόμουν 500 φωτοτυπίες την εβδομάδα... (ή 1000 αν ήταν σε δύο φύλλα)

2. Σε τμήματα με χαμηλό γνωσιακό επίπεδο η μέθοδος δεν έδειχνε να δουλεύει.  Επρεπε να επαναλαμβάνω τις ίδιες διευκρινήσεις σε κάθε ομάδα ξεχωριστά, ήτοι 10 φορές. Πήγαινα σε κάθε θρανίο και έλεγα τα ίδια ακριβώς. Το να το πω μια φορά φωναχτα στην τάξη ήταν αδύνατον για πολλούς λόγους: α) οι μισές ομάδες συζητούσαν μεταξύ τους (πράγμα επιθυμητό) οπότε δεν θα άκουγαν εμένα β) λόγω των πολλών διευκρινήσεων που θα έπρεπε να λέω φωναχτά σε όλη την τάξη, η διδασκαλία καταντούσε δασκαλοκεντρική
γ) το να πω μια απάντηση φωναχτά πχ για την ερώτηση 5, άλλοι μπορεί να ήταν στην ερώτηση 2 ακόμα οπότε δεν θα τους αφορούσε και όταν θα έφταναν στην ερώτηση 5 θα έπρεπε να ξαναπώ την απάντηση και για αυτούς

Ενώ μάρεσε σαν μέθοδος και κατα διαστήματα έδειχνε να δουλεύει και για τους μαθητές αλλά και για μένα αφού είχα το πλάνο της πορείας της διδασκαλίας έτοιμο γραμμένο, οι παραπάνω δυσκολίες με προβλημάτισαν αρκετά και ομολογώ ότι δεν βρήκα κάποια λύση.

Περιμένω τις δικές σας απόψεις..

Ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #2 στις: Αύγουστος 24, 2009, 08:37:58 πμ »
Τέτοια κάνουν στο εξωτερικό?
Γι'αυτό έρχονται στην Ελλάδα το καλοκαίρι και ξεκατινιάζονται?
Η τιμωρία και η αποβολή δεν εφαρμόζονται πουθενά πλέον,μόνο υπάρχουν σαν όροι.
Τα σχολεία του σήμερα δεν έχουν καμία σχέση με τα σχολεία του 60.
Και τα σχολεία και οι καθηγητές και οι γονείς και προφανώς και οι μαθητές.

Αποσυνδεδεμένος ms

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 129
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #3 στις: Αύγουστος 24, 2009, 12:59:32 μμ »
Όσο  το  ότι  είσαι  φιλολογος, μαθηματικός ή  οτιδηποτέ  άλλο θεωρείται  ταυτόσημο  με  το  εκπαιδευτικός  είναι  φυσικό  να  διαιωνίζονται  φαινόμενα  όπως  αυτό  της  παπαγαλίας . Όσο  και  να  πικραίνει  κάποιους   οι  περισσότεροι  πτυχιούχοι  των  λεγόμενων  καθηγητικών  σχολών έκαναν  1ή  2  μαθήματα  παιδαγωγικής  και  δεν  τα έπαιρναν  και  σοβαρά  υπόψη. Από  την  στιγμή  που  δεν  έχουν  ιδέα    το  τι  είναι  επιστήμες  της  αγωγής  , δεν  είναι  δυνατόν  να  εφαρμόζουν  συγχρονές  μεθόδους  διδασκαλίας. Η  ρίζα  του  κακού  λοιπόν  είναι  η  εκπάιδευση  των  εκπαιδευτικών .

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:54:27 »

Αποσυνδεδεμένος AntreaEirini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1538
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 24, 2009, 06:16:52 μμ »
Τέτοια κάνουν στο εξωτερικό?
Γι'αυτό έρχονται στην Ελλάδα το καλοκαίρι και ξεκατινιάζονται?
Η τιμωρία και η αποβολή δεν εφαρμόζονται πουθενά πλέον,μόνο υπάρχουν σαν όροι.
Τα σχολεία του σήμερα δεν έχουν καμία σχέση με τα σχολεία του 60.
Και τα σχολεία και οι καθηγητές και οι γονείς και προφανώς και οι μαθητές.

ΤΕΜ μάλλον δεν κατάλαβα το πνεύμα του μηνύματός σου!! Όλα τα παραπάνω τα λες για κακό;

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 24, 2009, 06:18:51 μμ »
Σχόλιο ήταν.

Αποσυνδεδεμένος Boldini

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 790
  • Φύλο: Γυναίκα
  • όχι άλλο κάρβουνο(ΠΕ60)
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #6 στις: Αύγουστος 25, 2009, 05:01:10 μμ »

Σε σχολείο του Αμβούργου στη Γερμανία, τα μαθήματα δεν έχουν πλέον 45λεπτη διάρκεια και το κουδούνι δεν χτυπάει. Οι μαθητές καταπιάνονται με ένα θέμα κάθε εβδομάδα. Ψάχνουν τη γνώση σε βιβλία, γράφουν εργασίες και τις παρουσιάζουν μέσα στην τάξη. Οσοι δεν καταλαβαίνουν ζητούν πρώτα βοήθεια από τους συμμαθητές τους και στη συνέχεια, αν εκείνοι δεν μπορούν να λύσουν τις απορίες τους, καταφεύγουν στο δάσκαλο. Τα παιδιά παίρνουν πράσινες, κίτρινες ή κόκκινες κάρτες ανάλογα με τη συμπεριφορά τους και στο τέλος της ημέρας συζητούν μέσα στην τάξη. Ο πιο ήσυχος μαθητής ανακηρύσσεται «βασιλιάς του ψιθύρου», φοράει χάρτινο στέμμα και απολαμβάνει τον τιμητικό τίτλο. Τα παιδιά ενθαρρύνονται να παίρνουν πρωτοβουλίες, να διατυπώνουν ερωτήσεις και να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους. Οταν τελειώνει το μάθημα, ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής σημαίνει ότι όλοι οι μαθητές πρέπει να συγυρίσουν την αίθουσα. Στη διάρκεια του γεύματος, η δασκάλα διαβάζει ιστορίες.





Θυμίζει έντονα Reggio Emilia και Bank Street!
Ακούγεται ενδιαφέρουσα πρακτική,ελπίζω όμως να είναι και αποτελεσματική.

Αλήθεια ΤΕΜ δε ρίχνουν αποβολές πλέον στη δευτεροβάθμια; :o




Αποσυνδεδεμένος bettina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #7 στις: Αύγουστος 26, 2009, 12:09:31 πμ »
που να δειτε για τι συγχρονες μεθοδους μιλαμε στο γυμνασιο της περιοχης μου.
1) η διευθυντρια σκεφτεται  μονο χωρους και πανηγυρια.εχει δημιουργησει μια ομαδα μαθητων που αναλαμβανουν ολες τις σχολικες γιορτες και ποτε ποτε πανε σε διαγωνισμους χορου.πραγμα που σημαινει πολλες προβες.ειναι ζητημα αν κανουν εστω και τις μισες ωρες μαθημα
2)υπαρχουν 3 καθηγητες που αφου τους εχουν διωξει απο ολα τα σχολεια της περιφερειας γιατι ηταν για το δαφνι ( σοβαρολογω) τους εχει μαζεψει αυτο το σχολειο και δεν τους βαζει να κανουν γραμματειακη υποστηριξη οπως στα αλλα σχολεια αλλα διδασκουν( λεμε τωρα).την ωρα της διδασκαλιας βγαζουν μπολακια και τρωνε η μια απο αυτες κανει την μαντονα και αλλα κουλα.
3)δεν υπαρχει καμια πειθαρχια και ελεγχος.καπνιζουν δημοσιως οι μαθητες στο προαυλιο και μαλιστα κανουν τρακα οι καθηγητες απο τους μαθητες.για να μην πω τι γινεται στις τουαλετες.(ακαταλληλο για ανηλικους)
4)μαθητες ( ευτυχως λιγοι ) κοροιδευουν βριζουν ακομα και σφλιαρες δινουν σε καθηγητες.ποινη?απλη επιπληξη.
5)βαθμοι?ο χειροτερος εχει 14.οχι γιατι το αξιζει αλλα για να μην μεινει μεταξεταστεος
6)τα κινητα χτυπανε στην ταξη και οι μαθητες απαντουν κανονικοτατα
7)ζητανε να βγουν για λιγο απο την ταξη και επιστρεφουν 5 λεπτα πριν χτυπησει το κουδουνι
8)βιντεακια καθηγητων που τραβηχτηκαν την ωρα του "μαθηματος" ανεβαινουν στο ιντερνετ εχοντας βεβαια πειραχθει
9)στη διαρκεια της καταληψης τραβηχτηκαν ροζ βιντεακια που εχουν κανει το γυρω της περιφερειας
10)αποβολη δεν εχει δοθει καμια.
καθηγητες  και γονεις εχουν μονιμα τη δικαιολογια παιδια ειναι θα κανουν αταξιες.τα παραπανω δεν ειναι προιον φαντασιας  ουτε υπερβολης ειναι τα πιο απλα που συμβαινουν στο υπεροχο αυτο σχολειο που αποτι φαινεται ακολουθει το πνευμα ελευθερης εκφρασης.ας μην ξεχναμε οτι τα παιδια ειναι σε ευαισθητη ηλικια και δεν πρεπει να τα μαλωνουμε για να μην παθουν ψυχολογικα προβληματα

Αποσυνδεδεμένος bettina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #8 στις: Αύγουστος 26, 2009, 12:22:04 πμ »
το ερωτημα που εχω να θεσω ειναι "αυτοι οι γονεις δεν νοιαζονται για το μελλον αυτων των παιδιων?αυτοι οι καθηγητες τι κασνουν?μαλλον βολευτηκαν με τη μονιμη θεσουλα και αφου βλεπουν την παντελη ελλειψη αδιαφοριας εκ μερους των γονιων και μαθητων αδιαφορουν και αυτοι.αλλα ακομη και αυτοι που νοιαζονται δεν μιλουν γιατι δεν θελουν να βρεθουν μπλεγμενοι .και οι γονεις απο την αλλη εχουν παρει αποφαση οτι το σχολειο δεν προσφερει τιποτα παρα μονο απουσιες και οτι ειναι να μαθουν θα το μαθουν στα φροντιστηρια και στα ιδιαιτερα.οποτε ασ ειναι χαλαρα στο σχολειο.δεν ειναι τυχαιο οτι το 80% των μαθητων στην περιοχη απο την α δημοτικου εχει δασκαλα στο σπιτι για να διαβαζει και απο πεμπτη δημοτικου αρχιζει τα φροντιστηρια.μαθητρια α γυμνασιου μου ειπε περυσι οτι πηγαινει φροντιστηριο περα απο μαθηματικα αρχαια κτλ σε ιστορια οδυσσεια κτλ.εμεινα καγγελο φροντιστηριο για την ιστορια?

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 26, 2009, 01:25:13 πμ »
Κάτι μου θυμίζει το σχολείο που περιγράφεις! Είναι σε παραθαλάσσια κωμόπολη της ηπειρωτικής Ελλάδας;

Αποσυνδεδεμένος bettina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 26, 2009, 01:28:19 πμ »
Κάτι μου θυμίζει το σχολείο που περιγράφεις! Είναι σε παραθαλάσσια κωμόπολη της ηπειρωτικής Ελλάδας;

σε κωμοπολη της στερεας ελλαδας.και εγω που νομιζα  πως μονο εδω εχει ξεφυγει τοσο η κατασταση

Αποσυνδεδεμένος killbill

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3500
  • Φύλο: Άντρας
  • Αν θες να μάθεις κάτι τότε δίδαξέ το
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #11 στις: Αύγουστος 26, 2009, 09:11:51 πμ »
Νομίζω ότι η συζήτηση έχει ξεφύγει από το θέμα.

Αντί να κάνουμε διαπιστώσεις, καλύτερα να καταθετουμε ο καθένας προσωπικές εμπειρίες από σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας που κατα καιρούς έχουμε εφαρμόσει στην τάξη, και να συζητάμε επί αυτού θέτοντας προβληματισμούς, δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε, αν είχε επιτυχία η μέθοδος κλπ.

Στο 2ο μήνυμα αυτής της συζήτησης κατέθεσα κάποιους προβληματισμούς από προσωπική εμπειρία. Δεν έχω λάβει κάποιον σχολιασμό...

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #12 στις: Αύγουστος 26, 2009, 11:06:09 πμ »
Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία δεν εφαρμόζεται εν μια νυκτί με απόλυτη επιτυχία και μάλιστα από εκπαιδευτικούςπου οι ίδιοι δεν έχουν μάθει να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά.
Θέλει αργά βήματα και συνδυασμό στην αρχική φάση με μετωπική διδασκαλία. Κάνεις μια δραστηριότητα ομαδική αφού εξηγήσεις ακριβώς τι ζητάς και διδάξεις τα βασικά από το θέμα σου.
Επίσης, αν είσαι στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, χρειάζεται να εφαρμόζεται από περισσοτέρους του ενός εκπαιδευτικούς, αλλιώς έχεις πρακτικό πρόβλημα στη διευθέτηση των θρανίων.
Ξεκινάς πάντα από τη μικρότερη δυνατή ομάδα (Δυάδα) και με΄τα ανεβαίνεις κατά προτίμηση σε ζυγό αριθμό μελών.

Για περισσότερα πάνω στην ομαδοκεντρική διδασκαλία δες : "Η ομαδική διδασκαλία στην Εκπαίδευση. Μια θεωρητική και εμπειρική προσέγγιση" της Μαρίας Αναγνωστοπούλου από τον εκδοτικό οίκο Αφών Κυριακίδη εκδ. 2001.

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: Σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας
« Απάντηση #13 στις: Αύγουστος 26, 2009, 11:15:48 πμ »
Προσωπικά έχω εφαρμόσει τη μέθοδο project και είχα πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα και διδασκαλία μέσω ΤΠΕ (και για ερευνητικούς σκοπούς στα πλαίσια Μεταπτυχιακού). Όλες οι καινοτομίες θέλουν χρόνο και κόπο για να πετύχουν. Ενώ τα παιδιά στην αρχή τις υποδέχονται με ενθουσιασμό, στη συνέχεια μπορεί και να αντιδράσουν γιατί ξεβολεύονται!
Άλλο είναι να κοιμάσαι την ώρα που ο άλλος αναλύει τις θεωρίες του και σ' αφήνει ήσυχο στη νιρβάνα σου και άλλο είναι να σε έχει στην τσίτα και ο εκπαιδευτικός και η ομάδα και να ζητούν από σένα δράση!
Και πάνω απ' όλα, πριν επιχειρήσεις καινοτομίες, χρειάζεσαι θεωρητικό υπόβαθρο και ενημέρωση ώστε να αποφύγεις τις παγίδες και τα λάθη (όσο γίνεται).

Αν, όμως, ξεκινήσεις, δεν υπάρχει δρόμος επιστροφής στα καθιερωμένα!
Πολύ χρήσιμα είναι τα βιβλία: "Η μέθοδος Project" Karl Frey 1986 και "Βιωματική - Επικοινωνιακή διδασκαλία" του Κ. Χρυσαφίδη εκδ. Gutenberg. Είναι πάμφθηνα και δεν πρέπει να λείπουν από καμμία βιβλιοθήκη εκπαιδευτικού οποιασδήποτε ειδικότητας.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 887
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 870
Σύνολο: 875

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.092 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.