0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Άρα βλέπω ότι και εσύ ουσιαστικά κάνεις διάλογο με τα παιδιά, και έχεις τις φωτοτυπίες ως βοηθητικό εργαλείο.Δεν τους δίνεις ένα φύλλο χαρτί και τους λές απλά δουλέψτε σε ομάδες και εσύ να μην συμμετέχεις και να παρεμβάίνεις μόνο όταν χρειάζεται. Είσαι και εσύ συνεχώς σε συμμετοχή και προκαλείς τον διάλογο.Δεν μπαίνεις και λες την απάντηση μόνη σου, αλλά καθοδηγείς με διάλογο τους μαθητές να φτάσουν εκεί που θέλεις. Ούτε τους δίνεις ένα φύλλο με σχέδιο μαθήματος και εσύ να μην κάνεις τίποτα και να προσπαθούν να βγάλουν άκρη.
Έχω βρει διάφορα βιβλία στα μαθηματικά που κυκλοφορούν με σχέδια μαθήματος για όλες τις ενότητες του Λυκείου.Απορώ κατά πόσο μπορούν να αποδώσουν στην πράξη τα ίδια σχέδια μαθήματος σε όλα τα τμήματα και σε όλα τα επίπεδα των μαθητών. Όπως ανέφερα και πιο πριν, από προσωπική μου εμπειρία, το ίδιο πράγμα στα μαθηματικά το δίδαξα με 3 διαφορετικούς τρόπους σε 3 διαφορετικά τμήματα. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές στην τάξη όπου η διδασκαλία μου παίρνει τέτοια τροπή που δεν την φανταζόμουνα καν πριν, όσο και αν σχεδίαζα το πως θα διδάξω κάτι.Ακόμα και αν φτιάξω διαφορετικά σχέδια μαθήματος προσαρμοσμένα στο επίπεδο του κάθε τμήματος, πάλι πιστεύω ότι θα μου έχουν ξεφύγει πολλά σημεία γιατί είναι αδύνατον να μπεις στο μυαλό των παιδιών 100%.Πάντα υπάρχει κάτι που δενέχεις προβλέψει γιατί τα ίδια τα παιδιά είναι απρόβλεπτα!Δεν ξέρω.. ίσως να είμαι τελείως λάθος, απλά καταθέτω την εμπειρία μου από την καθημερινή μου διδασκαλία. Δεν έχω καταλάβει γιατί τόσο ντόρος γύρω από τα σχέδια μαθήματος, και γιατί θεωρείται τόσο επαναστατική μέθοδος το (αντιγράφω από βιβλίο): "ο καθηγητής δεν μιλάει σχεδόν καθόλου. Αν ο μαθητής έχει απορία ρωτάει κάποιο άλλο μέλος της ομάδας, και αν κανείς δεν ξέρει τότε ρωτάνε μια άλλη ομάδα. Έτσι οι μαθητές ανακαλύπτουν την γνώση μόνοι τους". Γιατί να μην ανακαλύψουν την γνώση μαζί με τον καθηγητή τους μέσα από διάλογο που θα κατευθύνουν και ο καθηγητής αλλά και ο μαθητής;Προσωπικά τα σχέδια μαθήματος τα θεωρώ σκέτη αποτυχία! Είναι σαν να βάζεις την κασσέτα να παίζει από την αρχή, σε κάθε τμήμα που μπαίνεις. Φτιάχνεις τα σχέδια μια φορά, και τα μοιράζεις κάθε χρόνο τα ίδια στα παιδιά. Εγώ όσα χρόνια και αν διδάσκω τα ίδια πράγματα, κάθε φορά νιώθω ότι γράφω καινούργιο τραγούδι από την αρχή!
Είναι δύσκολο για τους εκπαιδευτικούς που έχουν μεταδοτικότητα, να αποδεχτούν άλλες μεθόδους διδασκαλίας, που δεν προσφέρουν αυτή την τεράστια ηδονή που νιώθεις όταν όλη η τάξη συντονιζεται στα λεγόμενα σου...