0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Bikini, η δική μου εντύπωση είναι ότι το πρόβλημα είναι πολύ πιο σοβαρό. Δεν είναι ότι δεν διαβάζουν τη γραμματική, είναι ότι ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ να εντοπίζουν μέσα στη γραμματική που είναι αυτό που πρέπει να διαβάσουν. Για παράδειγμα, τους λες, βρε παιδιά, αυτό το καταθέντα τι είναι συντακτικά; Σου λένε ότι να 'ναι. Τους λες: Ανοίξτε τη γραμματική και βρείτε το. Παιδιά που έχουν διδαχθεί το τίθημι μια εβδομάδα πριν δεν το βρίσκουν, ακόμα κι αν τους αφήσεις 10 λεπτά να ψάχνουν τη γραμματική. Εκεί εντοπίζω εγώ το πρόβλημα και αυτό προσπαθώ να δουλέψω, γιατί στην α'λυκείου έχω και μαθητές που δεν θα πάνε θεωρητική, οπότε τι να τα ταλαιπωρώ τα παιδιά με πράγματα που θα έχουν ξεχάσει μέχρι το καλοκαίρι; Έχω δει ότι αυτό δουλεύει. 4-5 παιδιά έχουν βάλει ήδη αυτοκόλλητους σελιδοδείκτες στο συντακτικό και όποτε τύχει κάτι δύσκολο στο συνακτικό, μπορούν να ανατρέξουν. Έτσι όμως διαβάζουν τον κανόνα, κάτι που νομίζω ότι τους βοηθάει πολύ περισσότερο απ'ότι να τους δώσω την έτοιμη τροφή και θα μπορέσουν να το κάνουν και μόνα τους σπίτι... Δεν ξέρω, σου λέω, ότι μένω πίσω στην ύλη μου έτσι, αλλά τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα νομίζω ότι το αξίζουν. Αλλά θέλω να ακούσω και γνώμες...
Δεν υπάρχει πια η αυτενέργεια του μαθητή!Και η διδασκαλία δεν πετυχαίνει τους στόχους της, όταν ο μαθητής είναι παθητικός δέκτης / αποδέκτης...Νομίζω πως αυτό δεν έχουν καταλάβει οι σημερινοί μαθητές... Ότι εμείς δεν είμαστε μάγοι, αλλά ο ρόλος μας είναι βοηθητικός...
παντα λεω στους γονεις την αληθεια και επιδιωκω να τους βλεπω και να συζητω μαζι τους παντα παρουσια του παιδιου.μαλιστα θα ελεγα οτι ο καθηγητης ειναι μεγαλη "προκληση" για τη προοδο που θα εχει ο μαθητης του.οταν ο μαθητης σε θαυμαζει τοτε προοδευει ακομα περισσοτερο.εγω ειχα μια μαθητρια που την προγυμναζα για να δωσει θεωρητικη (παρα πολυ ωραια κοπελα)επειδη με συμπαθουσε και αυτη διαβαζε συνεχως ολο και περισσοτερο και οσο διαβαζε και περνουσε ο καιρος τοσο ελαφραινε το ντυσιμο της γιατι ακριβως βαραινανε οι γνωσεις της (ειναι ο λεγομενος απο τον πλατωνα "παιδαγωγικος ερως" Πλ."φαιδων")
Σχετικά με τη διόρθωση των ασκήσεων έχω κι ένα άλλο κόλλημα: ενώ φυσικά διορθώνω ατελείωτα στο σπίτι, πιστεύω ότι αυτό που ουσιαστικά ωφελεί είναι η συζήτηση της σωστής λύσης στην τάξη και όχι η διόρθωση σε ατομική βάση...άλλη "απώλεια πολύτιμου διδακτικού χρόνου" και από εκεί!
Παράθεση από: daffyduck στις Μαρτίου 26, 2009, 10:20:28 pmΣχετικά με τη διόρθωση των ασκήσεων έχω κι ένα άλλο κόλλημα: ενώ φυσικά διορθώνω ατελείωτα στο σπίτι, πιστεύω ότι αυτό που ουσιαστικά ωφελεί είναι η συζήτηση της σωστής λύσης στην τάξη και όχι η διόρθωση σε ατομική βάση...άλλη "απώλεια πολύτιμου διδακτικού χρόνου" και από εκεί!Συμφωνώ, έχεις απόλυτο δίκιο!Τους έκανα όλο το λύω και λύομαι στον πίνακα βήμα-βήμα: θέμα, κατάληξη, αύξηση, ίδιο θέμα ανά 2 οι χρόνοι κτλ.Όταν με το καλό τελειώσαμε, έβαλα την επόμενη διδακτική ώρα τεστ. Τσάμπα! Τίποτα από αυτά που έκανα στον πίνακα με τη συμμετοχή των μαθητών μου δεν είναι εφαρμοσμένο στο γραπτό τους!!! Να ανοίξω το κεφάλι να τους τα βάλω μέσα;;;
και το απόλυτο κενό.....σαν να μην τα είπες ποτέ! Σαν να τους έβαλες τεστ στα ιαπωνικά....ΑΥΤΟ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΜΟΥ ΕΞΗΓΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ;;
Παράθεση από: daffyduck στις Μαρτίου 26, 2009, 10:59:29 pmκαι το απόλυτο κενό.....σαν να μην τα είπες ποτέ! Σαν να τους έβαλες τεστ στα ιαπωνικά....ΑΥΤΟ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ, ΜΟΥ ΕΞΗΓΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ;;