*

Αποστολέας Θέμα: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!  (Αναγνώστηκε 7200 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

professor

  • Επισκέπτης
"Σχολική παραβατικότητα"

βαλ΄το αυτουσιο στο google

9 στα 10 αποτελεσματα αφορουν  την Κυπρο ..διαβαστε και φριξτε...η εγκληματικοτητα οργιαζει στα κυπριακα σχολεια
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις,προπηλακισμοι,απειλες,ξυλοδαρμοι,εμπρησμοι στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #1 στις: Μάρτιος 26, 2009, 10:07:17 μμ »
 :o  :o  :o  :o
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

professor

  • Επισκέπτης
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #2 στις: Μάρτιος 26, 2009, 10:20:19 μμ »
εγω προσωπικα εχω κανει φυλλο και φτερο τον Ποινικο Κωδικα με οσα ζω και βλεπω

βλασφημια

εργω και λογω εξυβριση κατα συρροη

φθορα ξενης περιουσιας

χρηση πυροτεχνηματων

αμελη χρηση φωτιας

ξυλοδαρμοι

προσβολη δημοσιας αιδους

παρανομη βιντεοσκοπηση

..αυτα τα ολιγα

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #3 στις: Μάρτιος 26, 2009, 10:24:17 μμ »
"Σχολική παραβατικότητα"

βαλ΄το αυτουσιο στο google

9 στα 10 αποτελεσματα αφορουν  την Κυπρο ..διαβαστε και φριξτε...η εγκληματικοτητα οργιαζει στα κυπριακα σχολεια
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις,προπηλακισμοι,απειλες,ξυλοδαρμοι,εμπρησμοι στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω!

Που να οφείλεται αυτό;;; και γιατί ειδικά στην Κύπρο άραγε;;

Και γιατί "μας περιμένει κι εδώ" όμως; Δηλ. είναι κάτι σαν μόδα που έχει ξεκινήσει εκεί και πρέπει να φτάσει εδώ καλά και ντε;
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

professor

  • Επισκέπτης
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #4 στις: Μάρτιος 26, 2009, 10:34:10 μμ »
οι παλιοι συναδελφοι και δη διευθυντες τα λενε συνεχεια οτι ερχονται ασκημες μερες
εγω προσωπικα αν δεν εκανα και λιγη σατιρα με στιχους και υποτιτλισμενα βιντεα δεν ξερω πως θα αντεχα την πιεση

ακολουθει μηδενιστικο βιντεο:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=dc86408c080d90165f26804e4a4e1ec3

Αποσυνδεδεμένος daffyduck

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 540
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #5 στις: Μάρτιος 26, 2009, 10:40:22 μμ »
οι παλιοι συναδελφοι και δη διευθυντες τα λενε συνεχεια οτι ερχονται ασκημες μερες
εγω προσωπικα αν δεν εκανα και λιγη σατιρα με στιχους και υποτιτλισμενα βιντεα δεν ξερω πως θα αντεχα την πιεση

ακολουθει μηδενιστικο βιντεο:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=dc86408c080d90165f26804e4a4e1ec3


Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω την εμπειρία κανενός, εμένα μου ακούγεται λίγο καταστροφολογικό αυτό και κάπως ισοπεδωτικό....
Μην περιμένεις να δεις, για να πιστέψεις...Πίστεψε, και θα δεις!

professor

  • Επισκέπτης
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #6 στις: Μάρτιος 26, 2009, 10:50:50 μμ »
οι παλιοι συναδελφοι και δη διευθυντες τα λενε συνεχεια οτι ερχονται ασκημες μερες
εγω προσωπικα αν δεν εκανα και λιγη σατιρα με στιχους και υποτιτλισμενα βιντεα δεν ξερω πως θα αντεχα την πιεση

ακολουθει μηδενιστικο βιντεο:

http://www.grapheine.com/bombaytv/index.php?module=see&lang=uk&code=dc86408c080d90165f26804e4a4e1ec3


Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω την εμπειρία κανενός, εμένα μου ακούγεται λίγο καταστροφολογικό αυτό και κάπως ισοπεδωτικό....

δεν διαφωνω ,απλως καποιοι τα ζουν αυτα και θελω να μοιραστουμε τις ισοπεδωτικες και καταστροφολογικες μας εμπειριες!

υγ.εδω ειμαστε και πιστευω να ειμαστε και στο μελλον..εχουμε χρονια  μπροστα μας ουτως η αλλως
επισης δεν με παιρνει να ξανοιγομαι διοτι δεν ξερω ποιος μας διαβαζει..ειμαστε ενα ξεχωριστο σαιτ ..μη βρουμ ε και κανα μπελα!

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #7 στις: Μάρτιος 26, 2009, 10:52:33 μμ »
...
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις, καθημερινά εκστομίζουν τα παιδιά διάφορα κοσμητικά επίθετα μεταξύ τους αλλά και προς το πρόσωπό μου
προπηλακισμοι, καλυμμένοι και έμμεσοι
απειλες, επίσης καθημερινό φαινόμενο
ξυλοδαρμοι, η επιθετικότητα των μαθητών μου είναι σε τέτοιο βαθμό που υπάρχουν φορές που δεν μπορώ να ξεχωρίσω αν χτυπιούνται ή αν παίζουν, αν φυσικά θεωρεί κανείς παιχνίδι το smackdown και διάφορα άλλα τέτοια φρούτα
εμπρησμοι σε αυτό το σημείο δεν έχουμε φτάσει... πετάγαμε όμως μπουκάλια γεμάτα με νερό σει περαστικούς ώσπου γκρεμοτσακίσαμε ένα μεταφορέα... μετράει; στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω! Ελπίζω να κατάλαβες ότι δεν θα μας έρθει αυτό το κύμα σχολικής βίας, είναι ήδη εδώ!

Έχουν χαθεί τα όρια πια! Υπάρχει διάχυτος θυμός και όταν πάω να αντιμετωπίσω καταστάσεις σαν τις παραπάνω με παιδαγωγικές τεχνικές αισθάνομαι (εκ του αποτελέσματος) σαν να έχω βγει να αντιμετωπίσω τον κατακλυσμό με τρύπιο κουβά!
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

professor

  • Επισκέπτης
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #8 στις: Μάρτιος 26, 2009, 11:20:25 μμ »
...
μαθητες και καθηγητες ζουν μια κολαση και  παλευουν ματαιως για λυση
υβρεις, καθημερινά εκστομίζουν τα παιδιά διάφορα κοσμητικά επίθετα μεταξύ τους αλλά και προς το πρόσωπό μου
προπηλακισμοι, καλυμμένοι και έμμεσοι
απειλες, επίσης καθημερινό φαινόμενο
ξυλοδαρμοι, η επιθετικότητα των μαθητών μου είναι σε τέτοιο βαθμό που υπάρχουν φορές που δεν μπορώ να ξεχωρίσω αν χτυπιούνται ή αν παίζουν, αν φυσικά θεωρεί κανείς παιχνίδι το smackdown και διάφορα άλλα τέτοια φρούτα
εμπρησμοι σε αυτό το σημείο δεν έχουμε φτάσει... πετάγαμε όμως μπουκάλια γεμάτα με νερό σει περαστικούς ώσπου γκρεμοτσακίσαμε ένα μεταφορέα... μετράει; στην ημερησια διαταξη!

ετσι ..να παρτε μια ιδεα..τι μας περιμενει και εδω! Ελπίζω να κατάλαβες ότι δεν θα μας έρθει αυτό το κύμα σχολικής βίας, είναι ήδη εδώ!

Έχουν χαθεί τα όρια πια! Υπάρχει διάχυτος θυμός και όταν πάω να αντιμετωπίσω καταστάσεις σαν τις παραπάνω με παιδαγωγικές τεχνικές αισθάνομαι (εκ του αποτελέσματος) σαν να έχω βγει να αντιμετωπίσω τον κατακλυσμό με τρύπιο κουβά!


δυστυχως για την παιδεια μας συμφωνουμε
και μην ανκουσω τιποτα αστοχα του στυλ ΜΟΝΟ ΣΕ ΣΕΝΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ
διοτι με αυτην τη λογικη
δικαιολογουμε και το βιαστη : μονο σε αυτην ριχτηκα διοτι με προκαλουσε

και την νταη: "μονο σε αυτον επιτεθηκα διοτι τον βρηκα αδυναμο"

και τον διαρρηκτη  "μονο εκει εκλεψα διοτι δνε το ειχαν κλειδαμπαρωσει καλα"

 

Αποσυνδεδεμένος elum

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 135
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #9 στις: Μάρτιος 26, 2009, 11:36:45 μμ »
Τώρα εξηγείται γιατί πληρώνουν καλύτερα στην Κύπρο...

Αποσυνδεδεμένος Supreme

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1037
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #10 στις: Μάρτιος 27, 2009, 12:24:40 πμ »
Μάλλον ο Ρουσσώ είχε δίκιο,όποιος απομακρύνεται από τη φύση αλλοτριώνεται

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #11 στις: Μάρτιος 27, 2009, 01:19:15 πμ »
Έρευνα για τη Νεανική Παραβατικότητα:
 Σύνοψη Ευρημάτων και Συμπερασμάτων


ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Η «Έρευνα για τη Νεανική Παραβατικότητα», που ολοκληρώθηκε το 2004, είχε γενικό σκοπό τη διερεύνηση του φαινομένου της νεανικής παραβατικότητας στην κυπριακή κοινωνία. Η έρευνα είχε τρεις στόχους:

Ο πρώτος ήταν η εκτίμηση της έκτασης του φαινομένου της παραβατικότητας. Ο στόχος αυτός εξυπηρετήθηκε με δεδομένα από δύο παγκύπριες επισκοπήσεις αυτοδήλωσης. Η πρώτη έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου χιλίων μαθητών ηλικίας 14-18 ετών που ζουν στις περιοχές που ελέγχονται από την Κυπριακή Δημοκρατία. Η δεύτερη έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 400 πρόσφατων αποφοίτων σχολών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (σε αυτή τη σύνοψη παρουσιάζονται αποτελέσματα από την επισκόπηση μαθητών).

Ο δεύτερος στόχος ήταν η αιτιολόγηση της παραβατικότητας, δηλαδή ο εντοπισμός των αιτίων της παραβατικής συμπεριφοράς, των μηχανισμών που διέπουν τις αιτιώδεις επιδράσεις και των πλαισίων μέσα στα οποία επωάζεται και επικρατεί αυτή η συμπεριφορά. Ο στόχος αυτός  εξυπηρετήθηκε με πολυμεταβλητή ανάλυση των δεδομένων των δύο επισκοπήσεων καθώς και με
ανάλυση ποιοτικών δεδομένων που προέκυψαν από τρεις σειρές συνεντεύξεων βάθους και δύο
παρατηρήσεις πεδίου. Οι συμμετέχοντες στην πρώτη σειρά συνεντεύξεων ήταν παραβατικοί μαθητές, στη δεύτερη εκπαιδευτικοί, διευθυντές σχολείων, σχολικοί σύμβουλοι και λειτουργοί
ευημερίας και στην τρίτη νεαρά άτομα που βρίσκονταν στη φυλακή κατά τη χρονική περίοδο της
έρευνας. Η χρήση της μεθόδου της παρατήρησης πεδίου έγινε σε δύο παραβατικές ομάδες, μια
σχολική και μια εξωσχολική.

Ο τρίτος στόχος ήταν η σύνθεση των ευρημάτων σε τελικά συμπεράσματα και η παράθεση εισηγήσεων και προοπτικών βελτίωσης. Ο στόχος αυτός εξυπηρετήθηκε με τη σύνθεση όλων των
στοιχείων της μελέτης σε ένα πλαίσιο θεωρητικής και κριτικής προσέγγισης.

ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Η επικράτηση των συμπεριφορών που μετρήθηκαν παρουσιάζει μεγάλη διακύμανση. Μια γενική
παρατήρηση που προκύπτει από τη συνολική θεώρηση των αποτελεσμάτων είναι ότι τα ψηλότερα
ποσοστά και οι ψηλότερες συχνότητες ανάμιξης εμφανίζονται στις λιγότερο σοβαρές συμπεριφορές.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα αποτελέσματα για όλες τις συμπεριφορές κατά συμπεριφορική κατηγορία. Εκτός αν αναφέρεται διαφορετικά, τα ποσοστά αναφέρονται για περίοδο ενός έτους (η ερώτηση στο ερωτηματολόγιο ζητούσε από τους συμμετέχοντες να πουν αν και πόσο συχνά είχαν αναμιχθεί στην κάθε συμπεριφορά κατά το προηγούμενο έτος).

Η πρώτη κατηγορία είναι οι συμπεριφορές βίας. Η χρήση σοβαρής βίας, ως αποτέλεσμα της οποίας το θύμα χρειάστηκε ιατρική περίθαλψη, εμφανίζεται με επικράτηση 8.4% (εκτιμάται δηλαδή ότι το 8.4% του πληθυσμού έχει χρησιμοποιήσει σοβαρή βία έστω και μια φορά κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους). Οι υπόλοιπες συμπεριφορές βίας που μετρήθηκαν είναι λιγότερο σοβαρές και εμφανίζονται πιο συχνά. Η μεταφορά επιθετικού αντικειμένου έχει επικράτηση 13.2%, η απειλή χρήσης βίας 23.8% και η χρήση ήπιας βίας, ως αποτέλεσμα της οποίας το θύμα δε χρειάστηκε περίθαλψη, εμφανίζεται περίπου στο ένα τρίτο των μαθητών (36.5%). Σημειώνεται ότι η συντριπτική
πλειοψηφία ανάμεσα σε αυτά τα ποσοστά είναι μαθητές που δήλωσαν τη χαμηλότερη συχνότητα
ανάμιξης, δηλαδή 1-2 φορές σε ένα έτος.

Mια δεύτερη κατηγορία συμπεριφορών είναι οι παραβάσεις που σχετίζονται με καταστροφή ή κλοπή περιουσίας. Η καταστροφή περιουσίας είναι πιο συχνή: 9.1% των μαθητών προκάλεσαν σκόπιμα, έστω και μια φορά, ζημιά με χρήση φωτιάς, 31.0% έκαναν κάτι τέτοιο με χρήση μπογιάς ή σπρέι και 19.1% με άλλα μέσα. Αυτό το είδος παραβατικότητας φαίνεται να έχει σημαντική επικράτηση, αλλά και χαμηλές συχνότητες ανάμιξης (μια ή δύο φορές σε ένα έτος για τους περισσότερους δράστες). Οι κλοπές και οι διαρρήξεις εμφανίζονται σε πολύ μικρότερα ποσοστά: η επικράτηση για κλοπές χρημάτων ή αντικειμένων αξίας μέχρι δέκα λιρών είναι 11.4%, για κλοπές χρημάτων ή αντικειμένων αξίας μεγαλύτερης των δέκα λιρών 4.4% και για διαρρήξεις 2.3%.

Συμπερασματικά, υπάρχει πιο έντονη τάση για καταστροφή παρά για κλοπή περιουσίας.

H επόμενη κατηγορία συμπεριφορών που μετρήθηκαν στην επισκόπηση μαθητών είναι οι σχολικές παραβάσεις, οι οποίες παρουσιάζουν ψηλή επικράτηση: 68.5% για απάτη (αντιγραφή) σε διαγώνισμα ή εξέταση, 49.8% για αδικαιολόγητη απουσία μιας περιόδου από την τάξη και 41.9% για
αδικαιολόγητη απουσία ολόκληρης μέρας από το σχολείο. Τα ποσοστά αυτά αναφέρονται σε ένα
μόνο τρίμηνο και όχι σε ένα έτος.

Για τη χρήση ψυχοδραστικών ουσιών, η έρευνα αυτή δείχνει ότι η χρήση παράνομων ουσιών
εμφανίζεται σε πολύ χαμηλά ποσοστά: 3.8% για την κάνναβη, 1.2% για την κοκαΐνη, 1.2% για το
έκστασι/MDMA, 1.2% για το LSD και 0.6% για την ηρωίνη. Σημαντική επικράτηση παρατηρείται
στις νόμιμες ουσίες. H χρήση αλκοόλ μέχρι μέθης εμφανίζεται με επικράτηση 38.3%. Οι μισοί
περίπου από τους μαθητές που έχουν μεθύσει (21% του πληθυσμού) εκτιμάται ότι έχουν μεθύσει
μόνο μια ή δύο φορές, ενώ ένα ποσοστό 4.6% φαίνεται να μεθά εβδομαδιαία. Το κάπνισμα τσιγάρων
εμφανίζεται με επικράτηση 17.9%. Το ένα τρίτο από τους καπνιστές (6.2% του πληθυσμού) φαίνεται
ότι καπνίζουν από πολύ σπάνια μέχρι ένα τσιγάρο την ημέρα, ενώ τα άλλα δύο τρίτα φαίνεται ότι
καπνίζουν συστηματικά (από δύο τσιγάρα μέχρι δύο ή περισσότερα πακέτα την ημέρα).

Oι υπόλοιπες συμπεριφορές που μετρήθηκαν περιλαμβάνουν διάφορες παραβάσεις τυπικών ή
άτυπων κανόνων. Αρχίζοντας από τις οδικές παραβάσεις, η οδήγηση χωρίς άδεια φαίνεται να είναι
συνήθης δραστηριότητα, με επικράτησή 34.0% για μηχανάκι και 41.6% για άλλα οχήματα. Tα πιο
ψηλά ποσοστά επικράτησης από όλες τις παραβάσεις εμφανίζονται στα διαβαθμισμένα θεάματα:
81.0% για παρακολούθηση θεάματος που ήταν ακατάλληλο επειδή περιείχε σκηνές βίας, 70.7% για
παρακολούθηση θεάματος που ήταν ακατάλληλο επειδή περιείχε σκηνές σεξ και 56.9% για κατανάλωση πορνογραφίας σε διάφορες μορφές. Σχετικά με τη σεξουαλική συμπεριφορά, εκτιμάται
ότι 26.9% των μαθητών έκαναν σεξ τουλάχιστον μια φορά στη ζωή τους χωρίς να πληρώσουν ή να
πληρωθούν, 8.9% πλήρωσαν για σεξουαλικές υπηρεσίες και 1.7% πληρώθηκαν για κάτι τέτοιο. Aπό
τις υπόλοιπες συμπεριφορές, η κυβεία εμφανίζεται με ποσοστό 22.3%, η παράνομη χρήση κυνηγετικού όπλου με ποσοστό 17.1% και η διανυκτέρευση εκτός οικίας χωρίς την έγκριση των γονιών με ποσοστό 8.2%. Tέλος η ανάμιξη σε παραθρησκευτικές οργανώσεις ή μόνο σε συνεδρίες τέτοιων οργανώσεων είναι σπάνια, με επικράτηση 1.2% και 1.5% αντίστοιχα.

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #12 στις: Μάρτιος 27, 2009, 01:20:12 πμ »
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Το σημαντικότερο μέρος της έρευνας αναλώθηκε στην ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση αιτίων της παραβατικότητας. Το ερώτημα της αιτιολογίας απαντήθηκε πρώτα ποσοτικά με έλεγχο αιτιωδών υποθέσεων με πολυμεταβλητές εξισώσεις λογιστικής και γραμμικής παλινδρόμησης. Σε αυτές τις αναλύσεις η επίδραση της κάθε ανεξάρτητης μεταβλητής (υποθετικής αιτίας) στην κάθε εξαρτημένη μεταβλητή (παραβατική συμπεριφορά) θεωρείται γνήσια και άμεσα αιτιώδης μόνο αν εμφανίζεται ως στατιστικά σημαντική υπό καθεστώς στατιστικού ελέγχου, δηλαδή, όταν όλες οι άλλες μεταβλητές έχουν κρατηθεί σταθερές. Σε μια τέτοια ανάλυση, ειδικά όταν αυτή περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό μεταβλητών, είναι δύσκολο να εμφανιστεί μια ανεξάρτητη μεταβλητή με στατιστικά σημαντικό αποτέλεσμα. Έτσι, αξιολογήθηκαν και οι αρχικές (χωρίς στατιστικό έλεγχο) επιδράσεις καθεμιάς από τις ανεξάρτητες μεταβλητές στην κάθε παραβατική συμπεριφορά (που μπορεί να είναι και απατηλές ή να διαμεσολαβούνται από άλλες μεταβλητές). Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα για όλες τις ανεξάρτητες μεταβλητές που διερευνήθηκαν ως υποθετικές αιτίες των παραβατικών συμπεριφορών. Πολλές από αυτές είναι λανθάνουσες μεταβλητές, έχουν δηλαδή κατασκευαστεί με παραγοντοποίηση μεταβλητών που μετρήθηκαν στο ερωτηματολόγιο.

Πρώτα, οι συμβατικές στάσεις (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο είναι σημαντικό για ένα μαθητή να έχει καλούς βαθμούς, να τηρεί τους κανονισμούς του σχολείου, να συμπεριφέρεται σύμφωνα με τις προσδοκίες των γονιών, να σπουδάσει, να συνεισφέρει στην ευημερία της κοινωνίας, να έχει καλές σχέσεις με τους γονείς και να τηρεί τους νόμους του κράτους) έχουν αρνητική επίδραση στην παραβατική συμπεριφορά (δηλαδή μειώνουν την πιθανότητα και τη συχνότητα ανάμιξης).  Αυτό ισχύει για όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές που έχουν μετρηθεί. Ωστόσο, οι σχέσεις αυτές επικυρώνονται ως άμεσα και γνήσια αιτιώδεις, με έλεγχο όλων των άλλων ανεξάρτητων μεταβλητών, μόνο σε μερικές συμπεριφορές.

Οι υλιστικές στάσεις (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο είναι σημαντικό για ένα μαθητή να έχει στο μέλλον πολλά λεφτά, σπίτι που να ζηλεύουν πολλοί και αυτοκίνητο που να ζηλεύουν πολλοί) φαίνεται να ενισχύουν την παραβατικότητα, αφού είναι θετικά συνυφασμένες με τις περισσότερες παραβατικές συμπεριφορές και εξακολουθούν να έχουν μια στατιστικά σημαντική θετική (αυξητική) επίδραση μετά το στατιστικό έλεγχο σε αρκετές από αυτές.

Οι στάσεις κοινωνικότητας (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο είναι σημαντικό για ένα μαθητή να βγαίνει συχνά έξω, να είναι δημοφιλής στην παρέα του και να ντύνεται με στιλ) είναι θετικά συσχετισμένες σε ικανοποιητικό επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας
με τις περισσότερες συμπεριφορές και εξακολουθούν, μετά από στατιστικό έλεγχο, να επιδρούν
θετικά στην πιθανότητα ή τη συχνότητα ανάμιξης σε κάποιες από αυτές.

Η ανάλυση έδειξε επίσης ότι όσο πιο χαλαρός είναι ο έλεγχος των γονέων, όπως τον αντιλαμβάνονται οι μαθητές, τόσο πιο πιθανή είναι η ανάμιξη σε πολλές συμπεριφορές (όσο περισσότερο ελέγχονται, τόσο λιγότερο αποκλίνουν). Οι αντιλήψεις χαλαρότητας για τον έλεγχο των εκπαιδευτικών είναι αρνητικά συνυφασμένες με κάποιες παραβατικές συμπεριφορές, αλλά οι σχέσεις αυτές δεν επικυρώνονται ως αιτιώδεις στον πληθυσμό.

Μια άλλη διαπίστωση είναι ότι όσο πιο ευχαριστημένοι από το σχολείο είναι οι μαθητές (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό ικανοποίησης από διάφορα στοιχεία της σχολικής εμπειρίας, όπως επίδοση και σχέσεις με εκπαιδευτικούς), τόσο λιγότερο αποκλίνουν. Aυτή η σχέση παρατηρείται αρχικά σε όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές και επικυρώνεται ως γνήσια και άμεσα αιτιώδης σε πολλές από αυτές. H ικανοποίηση από τη ζωή (λανθάνουσα μεταβλητή που
παριστάνει το βαθμό ικανοποίησης από διάφορα στοιχεία της ζωής, όπως διασκέδαση, σχέσεις με
γονείς και φίλους, ελεύθερος χρόνος, κ.ά.), αντίθετα, έχει θετική σχέση, αρχικά με τις μισές περίπου παραβατικές συμπεριφορές και ύστερα από στατιστικό έλεγχο με κάποιες από αυτές. H αρνητική αντίληψη για την κοινωνία (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει αρνητικές αντιλήψεις για τη δικαιοσύνη, την αξιοκρατία, κ.ά.) έχει αρχικά σημαντικές θετικές συσχετίσεις με όλες σχεδόν τις συμπεριφορές, αλλά καμιά από αυτές τις σχέσεις δεν επικυρώνεται ως άμεσα και γνήσια αιτιώδης στον πληθυσμό.

Σημαντική επίδραση προς την κατεύθυνση της αύξησης της παραβατικής συμπεριφοράς ασκούν και οι αποκλίνουσες στάσεις και συμπεριφορές σημαντικών άλλων. Tα αποτελέσματα της ανάλυσης επικυρώνουν ξεκάθαρα ότι αυτές οι στάσεις και συμπεριφορές είναι πάντα θετικά συσχετισμένες με την παραβατικότητα. Οι αποκλίνουσες στάσεις των φίλων (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο οι φίλοι του συμμετέχοντα αποδέχονται αποκλίνουσες συμπεριφορές από άλλους) είναι αρχικά θετικά συσχετισμένες με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές και πολλές από τις σχέσεις αυτές επικυρώνονται μετά από στατιστικό έλεγχο. Tα ίδια ισχύουν και για τις αποκλίνουσες στάσεις των γονιών (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο οι γονείς του συμμετέχοντα αποδέχονται αποκλίνουσες συμπεριφορές από άλλους), με τη διαφορά ότι μετά το στατιστικό έλεγχο, οι στάσεις αυτές επηρεάζουν αιτιωδώς μόνο μερικές συμπεριφορές. Οι αποκλίνουσες συμπεριφορές των φίλων (λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό στον οποίο οι φίλοι του συμμετέχοντα είναι αναμιγμένοι σε διάφορες αποκλίνουσες συμπεριφορές) προβάλλουν στην ανάλυση ως ο σημαντικότερος παράγοντας ενίσχυσης της παραβατικότητας, αφού έχουν στατιστικά σημαντική θετική συσχέτιση με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές ακόμα και σε καθεστώς στατιστικού ελέγχου.

Η αρνητική συμπεριφορά των άλλων, όπως η κοροϊδία ή ο στιγματισμός, μπορεί να οδηγήσει
στην ενεργοποίηση συμπεριφορικών τάσεων προς τη βία. Ο αρνητισμός από συμμαθητές, δηλαδή η
χρήση αρνητικών χαρακτηρισμών ή η αποφυγή επαφής, επικυρώνεται ως γνήσια και άμεσα αιτιώδης επίδραση στη μεταφορά επιθετικού αντικειμένου, την απειλή χρήσης βίας και τη χρήση σοβαρής βίας. Η αρνητική συμπεριφορά των εκπαιδευτικών (προσβολή μαθητών λόγω χαμηλής επίδοσης ή συμπεριφοράς) είναι αρχικά θετικά συνυφασμένη με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές και μετά το στατιστικό έλεγχο με μερικές από αυτές.

H έλλειψη επικοινωνίας με τους γονείς δε φαίνεται να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην παραβατική συμπεριφορά, ίσως γιατί καλύπτεται από μια άλλη μεταβλητή, τη διαφωνία με τους γονείς, που είχε κατασκευαστεί στη βάση των ίδιων ερωτήσεων και είναι αρχικά θετικά συσχετισμένη με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές, εξακολουθώντας να επηρεάζει αυξητικά, μετά από στατιστικό έλεγχο, τις μισές σχεδόν από αυτές.

Σταθερή και πάντα μειωτική είναι η επίδραση της θρησκευτικότητας. Η λανθάνουσα μεταβλητή που παριστάνει το βαθμό θρησκευτικότητας παρουσιάζει αρχικές αρνητικές συσχετίσεις με όλες σχεδόν τις παραβατικές συμπεριφορές και εξακολουθεί να προκαλεί μείωση, μετά από στατιστικό έλεγχο, σε πολλές από αυτές.

Η σχολική επίδοση έχει αρχική αρνητική συσχέτιση με όλες σχεδόν τις συμπεριφορές, δηλαδή όσο ψηλότερη είναι η επίδοση τόσο λιγότερη η ανάμιξη σε παραβατικές συμπεριφορές. Mετά από την εφαρμογή στατιστικού ελέγχου ωστόσο, σημαντικές επιδράσεις εμφανίζονται μόνο σε μερικές
συμπεριφορές.

Στην έρευνα αυτή μετρήθηκαν και δημογραφικές συμμεταβλητές. Για το φύλο, τα αποτελέσματα έδειξαν σημαντικά ψηλότερα ποσοστά παραβατικότητας ανάμεσα στα αγόρια. H ηλικία είναι μια δεύτερη ισχυρή και σταθερή συμμεταβλητή της παραβατικότητας, ωστόσο η επίδρασή της δεν είναι πάντα θετική ή αρνητική. Το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο της οικογένειας είναι άλλη μια από τις πιο συχνά αναφερόμενες συμμεταβλητές, οι επιδράσεις της οποίας είναι πολύπλοκες. Στην παρούσα έρευνα, οι δύο μεταβλητές που μετρούν το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο (μόρφωση και εισόδημα γονιών) παρουσιάζουν μια αντιφατική εικόνα. Η μόρφωση των γονιών φαίνεται να επηρεάζει μόνο μερικές συμπεριφορές, και μάλιστα όχι προς την ίδια κατεύθυνση: στα παιδιά που προέρχονται από ψηλότερα μορφωτικά περιβάλλοντα παρατηρείται περισσότερο η τάση για διανυκτερεύσεις εκτός οικίας χωρίς την έγκριση των γονιών, η τάση για καταστροφή περιουσίας με φωτιά και περισσότερες σεξουαλικές σχέσεις. Η σχέση μεταξύ μόρφωσης γονιών και παράνομης οδήγησης, από την άλλη, είναι αρνητική, δηλαδή υπάρχει λιγότερη τάση για κάτι τέτοιο ανάμεσα στους μαθητές που έχουν γονείς ψηλότερου μορφωτικού επιπέδου. Το εισόδημα των γονιών φαίνεται να επηρεάζει σχετικά λίγες συμπεριφορές: τα παιδιά των πιο ψηλών εισοδηματικών στρωμάτων είναι αναμιγμένα περισσότερο στην παράνομη οδήγηση, στην παρακολούθηση βίας, στην κατανάλωση αλκοόλ μέχρι μέθης και στη χρήση κάνναβης.

Το μέγεθος της οικογένειας δε φαίνεται να παίζει αιτιώδη ρόλο στην παραβατικότητα. Σχετικά με τον τύπο οικογένειας, οι μόνες συμπεριφορές που παρουσιάζουν στατιστικά σημαντική διαφορά μετά από στατιστικό έλεγχο είναι η παράνομη οδήγηση και οι μη αποδεκτές από τους γονείς διανυκτερεύσεις εκτός οικίας, οι οποίες εμφανίζονται πιο συχνά ανάμεσα στους μαθητές που δε ζουν με τους δύο βιολογικούς τους γονείς.

Σε σχέση με τον τύπο σχολείου (ιδιωτικό-δημόσιο), φαίνεται ότι υπάρχει γενικά μια τάση για
λιγότερη παραβατικότητα ανάμεσα στους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων. Oι μαθητές αυτοί
ωστόσο φαίνεται να παρακολουθούν περισσότερη βία (αν και αυτό δεν επικυρώνεται αιτιωδώς) και
να καταναλώνουν πιο συχνά αλκοόλ μέχρι μέθης. Για τις περισσότερες συμπεριφορές πάντως, η
διαφορά ανάμεσα στα ιδιωτικά και τα δημόσια σχολεία είναι αμελητέα. Η διάκριση των σχολείων σε
γενικές και τεχνικές σχολές παρουσιάζει περισσότερο ενδιαφέρον, αφού οι μαθητές των τεχνικών
σχολών είναι περισσότερο αναμιγμένοι σε πολλές συμπεριφορές (με εξαίρεση την αντιγραφή σε
εξετάσεις που εμφανίζεται λιγότερο συχνά σε αυτή την ομάδα). Ωστόσο, δεν μπορεί να εξαχθεί το
συμπέρασμα ότι κάτι υπάρχει στις τεχνικές σχολές που οδηγεί στην παραβατικότητα, γιατί τα παιδιά που φοιτούν σε αυτές έχουν ήδη επιλεχθεί από το σύστημα με βάση συναφή κριτήρια, όπως η σχολική επίδοση.

Ο τύπος περιοχής παίζει ένα ετερόσημο ρόλο σε σχετικά λίγες συμπεριφορές. Kάποιες συμπεριφορές παρατηρούνται σε μεγαλύτερα ποσοστά στις αγροτικές περιοχές (παράνομη οδήγηση, παράνομη χρήση κυνηγετικού όπλου, διανυκτερεύσεις χωρίς άδεια, κατανάλωση ακατάλληλου λόγω σεξ θεάματος και κατανάλωση πορνογραφίας) ενώ άλλες σε μικρότερα (καταστροφές περιουσίας και χρήση κάνναβης).

Τέλος, η παραβατικότητα φαίνεται να κυμαίνεται σε κάποιο βαθμό κατά επαρχία, αλλά για σχετικά λίγες συμπεριφορές. Γενικά, η Λευκωσία έχει χαμηλότερα ποσοστά παραβατικότητας από τις υπόλοιπες επαρχίες.

Πιο ενδελεχής διερεύνηση, με έμφαση στη διαδικασία και το κοινωνικό πλαίσιο, επιχειρήθηκε με
συνεντεύξεις βάθους με μαθητές, εκπαιδευτικούς, λειτουργούς ευημερίας και άτομα νεαρής ηλικίας
που βρίσκονταν στη φυλακή, καθώς και με παρατήρηση δύο νεανικών παραβατικών ομάδων. Η
ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν από αυτές τις ποιοτικές μετρήσεις οδηγεί σε επιπρόσθετα
συμπεράσματα, τα οποία παρουσιάζονται στη συνέχεια κατά θεματική ενότητα.

Η οικογένεια, ως ο σημαντικότερος θεσμός κοινωνικοποίησης, βρίσκεται στο επίκεντρο του
ενδιαφέροντος. Στα δεδομένα έχουν εντοπιστεί πρώτα σχέσεις μεταξύ σύγκρουσης στην οικογένεια
και παραβατικής συμπεριφοράς. Η ύπαρξη σύγκρουσης σε κάποιες οικογένειες δημιουργεί
συναισθηματικά προβλήματα στα παιδιά, τα οποία στη συνέχεια αντιμετωπίζουν προβλήματα
προσαρμογής και επίδοσης στο σχολείο. Αυτά τα προβλήματα συχνά οδηγούν στην παραβατική
συμπεριφορά και κάποιες φορές στο σοβαρό έγκλημα. Ωστόσο, πρέπει να γίνεται αξιολόγηση της
κάθε περίπτωσης ξεχωριστά όταν τίθεται θέμα διαζυγίου. Τα συμπεριφορικά προβλήματα
δημιουργούνται κατά πρώτο λόγο από την ύπαρξη σύγκρουσης και όχι από το διαζύγιο που
προκύπτει από αυτή.

Αποσυνδεδεμένος kellykou

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1537
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: "Σχολική παραβατικότητα" Ελλαδιτες ,ερχεται η σειρα μας!
« Απάντηση #13 στις: Μάρτιος 27, 2009, 01:21:03 πμ »
O έλεγχος που ασκούν οι γονείς στα παιδιά τους ήταν ένα άλλο θέμα που συζητήθηκε εκτενώς. Συμπερασματικά, φαίνεται ότι η παραβατικότητα μπορεί να προκληθεί τόσο από τον υπερβολικό έλεγχο όσο και από την υπερβολική χαλαρότητα. Το ζητούμενο για την ελαχιστοποίηση της παραβατικότητας φαίνεται να είναι μια ισορροπία ελέγχου. Επιπρόσθετα, σε κάποιες περιπτώσεις, ένα στοιχείο που απουσιάζει στους γονείς είναι το κοινό ενδιαφέρον, ενώ σε άλλες απουσιάζει η γνώση και οι δεξιότητες που απαιτούνται για το ρόλο του παιδαγωγού. Σε κάποιο βαθμό, υπάρχει και έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ παιδιών και γονιών.

Oι αποκλίνουσες στάσεις και συμπεριφορές των γονιών είναι εξίσου σημαντικές. Οι γονείς πολλές φορές σκέφτονται και συμπεριφέρονται οι ίδιοι με παραβατικούς τρόπους ή με τρόπους που υπονοούν ανοχή προς την παραβατική συμπεριφορά. H επίδρασή αυτού του στοιχείου είναι πιο
εμφανής στις περιπτώσεις σοβαρής παραβατικής συμπεριφοράς, όπως παρατηρήθηκε στις συνεντεύξεις με τους φυλακισμένους. Μια πτυχή της συμπεριφοράς των γονιών, η οποία έχει
δυσμενείς συνέπειες στη συμπεριφορά των παιδιών, είναι η χρήση βίας, είτε μεταξύ των γονιών είτε
προς τα παιδιά.

Τονίζεται επίσης η σημασία του μορφωτικού κεφαλαίου, των γνώσεων, δεξιοτήτων και στάσεων, δηλαδή, που αποκτά το παιδί στην οικογένεια και μεταφέρει στο σχολείο. Τα παιδιά που προέρχονται από οικογένειες που παρέχουν πλούσια ερεθίσματα και καλλιεργούν θετικές προς τη
μόρφωση στάσεις, έχουν καλύτερη σχολική επίδοση και λιγότερο παραβατική συμπεριφορά.
Tο σχολείο συμπληρώνει την οικογένεια στο έργο της κοινωνικοποίησης. Οι μαθητές και οι
εκπαιδευτικοί που έλαβαν μέρος στις συνεντεύξεις εντόπισαν διάφορα στοιχεία του σχολείου που
κατά τη γνώμη τους δημιουργούν συνθήκες εμφάνισης και επικράτησης της παραβατικής συμπεριφοράς. Οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να υστερούν στην εφαρμογή σύγχρονων παιδαγωγικών
προσεγγίσεων, κυρίως στο χειρισμό της παραβατικότητας. Παράλληλα, φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα και στο θέμα της διδακτικής μεθοδολογίας. Σύμφωνα με τους μαθητές, τα μαθήματα είναι
συχνά ανιαρά και μη αποτελεσματικά. Επιπρόσθετα, πολλοί μαθητές νιώθουν ότι το σχολείο είναι
καταπιεστικό και οι εκπαιδευτικοί αυταρχικοί. Για το θέμα της τιμωρίας, οι μαθητές είπαν ότι σε
πολλές περιπτώσεις υπάρχει άνιση μεταχείριση και σε άλλες δυσανάλογη αντίδραση από τους
εκπαιδευτικούς.

Tα αναλυτικά προγράμματα, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, χαρακτηρίζονται από δυσανάλογη έμφαση στη γνώση, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην έχουν επαρκή συναισθηματική και κοινωνική αγωγή.

Μια άλλη βασική λειτουργία του σχολείου είναι η επιλογή, κατά την οποία οι μαθητές κατατάσσονται σε κατηγορίες που στη συνέχεια καθορίζουν τη επαγγελματική τους καριέρα και τη
γενικότερη πορεία τους στη ζωή. Η επιλογή, που είναι αναπόφευκτη σε μια σύγχρονη κοινωνία,
μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στους μαθητές, αφού η διαδικασία της αξιολόγησης με την
οποία εξυπηρετείται είναι έντονα ανταγωνιστική, προκαλεί ένταση και αφήνει πάντα κάποιους εκτός.

Στις συνεντεύξεις φάνηκε ότι η δυσμενής αυτοεικόνα που προκαλείται από τη σχολική αποτυχία ωθεί κάποιους έφηβους σε μορφές παραβατικότητας, όπως η επικίνδυνη οδήγηση «για επίδειξη» και η χρήση βίας. Η ερμηνεία αυτή επικυρώθηκε και στις παρατηρήσεις παραβατικών ομάδων, όπου
φάνηκε ξεκάθαρα ότι κάποιοι νέοι βρίσκουν στην «παρέα» και τις «μοτόρες» το κύρος και την
εκτίμηση που δεν είχε τη δυνατότητα να τους προσφέρει το σχολείο.

Τα μέσα μαζικής επικοινωνίας αποτελούν συχνά πηγή παραβατικής μάθησης. Όπως έχουν παρατηρήσει οι εκπαιδευτικοί, από τη μια υπάρχει επηρεασμός από το περιεχόμενο των μηνυμάτων
που τα μέσα αυτά διαχέουν και από την άλλη τα μέσα αυτά είναι πιο ελκυστικά από τα μέσα που
χρησιμοποιεί το σχολείο. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της βίας: όπως φάνηκε στην επισκόπηση, περίπου τέσσερις στους πέντε μαθητές παρακολουθούν βία στην τηλεόραση και
σημαντικά ποσοστά από αυτούς το κάνουν συχνά.

H σημαντικότερη κοινωνική μεταβλητή που είναι συστηματικά συνδεδεμένη με την παραβατική συμπεριφορά ενός ατόμου είναι η παραβατική συμπεριφορά των φίλων: από τη μια, άτομα με παραβατικές τάσεις είναι πιο πιθανό να συνευρίσκονται κοινωνικά με άλλα τέτοια άτομα, δηλαδή να προηγείται η απόκλιση και να έπεται η συναναστροφή και, από τη άλλη, μη παραβατικά άτομα μπορεί να αναπτύξουν παραβατική συμπεριφορά μέσα από τις συναναστροφές τους σε μια παραβατική ομάδα, δηλαδή, να προηγείται η συναναστροφή και να έπεται η απόκλιση.


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159815
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 568
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 362
Σύνολο: 369

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.131 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.