0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ναι, ίσως να ήταν ωραίο να γίνει όπως το προτείνει ο Μάρκος (με μορφή παιχνιδιού και "τα πάνω-πάνω") αλλά επειδή ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να γίνει κάτι τόσο εμπνευσμένο,
Παράθεση από: daffyduck στις Μαρτίου 31, 2009, 01:00:31 amΝαι, ίσως να ήταν ωραίο να γίνει όπως το προτείνει ο Μάρκος (με μορφή παιχνιδιού και "τα πάνω-πάνω") αλλά επειδή ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να γίνει κάτι τόσο εμπνευσμένο, ναι, εγω μιλησα για μια τεχνολογια τησ γλωσσας ωστε να εμπλουτισουν το λεξιλογιο τους και να αρχισουν να κατανοουν στοιχειωδως, οταν πια ειναι στο γυμνασιο, ενα αρχαιο κειμενο. δεν χρειαζεται να γνωριζουν γραμματικη ή συντακτικο. δεν μιλησα για κατι τετοιο. ή να το θεσω και αλλιως:να μπει ενα μαθημα καθαρα λεξιλογικο με βαση την ιστορια των λεξεων απο την αρχαια ως τη νεα ελληνικη.οι ασκησεις να γινονται στη ταξη και μονο.και αυτο το μαθημα στις 2 τελευταιες ταξεις του δημοτικου.εδω 11-12 χρονων ξερουν αλλα και αλλα αυτο θα τους κουρασει?μη τρελαθουμε κιολας......
Αν και ως φιλόλογος θα είχα συμφέρον να μπει στο δημοτικό η αρχαία ελληνική, νομίζω ότι δε χρειάζεται.Οι φιλόλογοι στο δημοτικό έχουν θέση μόνο για να διδάξουν λογοτεχνία (σε επίπεδο ανάλογο της ηλικίας των παιδιών), και ορισμένα γλωσσικά στοιχεία (σε αυτό το σημείο μπορεί να γίνει και κάποια σύνδεση με τα αρχαία, π.χ. ρίζες λέξεων, αλλά κι αυτό χαλαρά, πιο πολύ σαν παιχνίδι).Τα παιδιά στο δημοτικό, λυπάμαι που το λέω αλλά είναι η αλήθεια από προσωπική εμπειρία, δε μαθαίνουν τη νέα ελληνική καν. Η γραμματική δε διδάσκεται συστηματικά και ούτε από μικρές τάξεις. Η διδασκαλία της γίνεται ευκαιριακά και χωρίς συνέχεια. Εκείνα που οι περισσότεροι από εμάς ζήσαμε, ασκήσεις του τύπου "να κλίνετε το ρ. χτενίζω σε όλους τους χρόνους ενεργητικής και παθητικής ή να κλίνετε το ωραίο περιβόλι, επίθετο κ ουσιαστικό μαζί", ξεχάστε τα! Το ίδιο ισχύει και για το μάθημα της έκθεσης. Έκθεση του στυλ περιγράψτε κάτι, ένα τοπίο, τα συναισθήματά σας, διηγηθείτε κάτι με αρχή , μέση , τέλος...δεν υπάρχει. Δασκάλα στη δ' δημοτικού, όταν τη ρωτήσαμε (οι γονείς) γιατί δεν κάνουν γραμματική, μας είπε ότι "δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο από το πρόγραμμα" κι όταν επιμείναμε αποφάσισε να τους κάνει κάποια πράγματα (με φυλλάδια, ασκήσεις κλπ) λέγοντάς μας "αυτό που κάνω δεν επιτρέπεται, μη με καρφώσετε, όμως ". Να σημειώσω εδώ πως τα παιδιά αυτής της ηλικίας, για να μην πω και μικρότερης, διδάσκονται αγγλικά, στα οποία το πρώτο που μαθαίνουν είναι γραμματική, κλίση ρημάτων i am, you are, χρόνους have-had-had. Αν, λοιπον, αδυνατούν να σου απαριθμήσουν τα μέρη του λόγου και περιλαμβάνουν τον υπερσυντέλικο σε αυτά, ή παιδιά 6ης τάξης ,που θα πάνε γυμνάσιο του χρόνου, δεν μπορούν να κλίνουν το σύνηθες κατάστημα, τι να λέμε ; Ας πατήσουν γερά πάνω στα νέα ελληνικά πρώτα ωστε να έχουν βάσεις και για το γυμνάσιο. Ας μας διαφωτίσει και κάποιος δάσκαλος από το φόρουμ για το τι ισχύει. Εγώ καταγράφω μια προσωπική εμπειρία. (Πόσο προσωπική μπορεί να είναι όμως, όταν σου λέει ότι αυτή είναι η κατεύθυνση των προγραμμάτων;)
απο τι εχουν κουραστει τα παιδια στο δημοτικο;γιατι οτι εχουν κουραστει αυτο ειναι γεγονος, αλλα τι ειναι αυτο που τους κουραζει?γιατι μολις πριν ειπατε οτι η γλωσσα δεν διδασκεται καν....οποτε, αν ετσι εχουν τα πραγματα, μηπως τα εχουν επιβαρυνει με νομους της φυσικης, μιγαδικους,αλγοριθμους,τριγωνομετρια και επιπεδομετρια επιπεδου ΝΑΣΑ και οσο για τη γλωσσα, πιασ το αβγο και κουρευτο?και ΟΚ. ρωτω, πως ειναι δυνατον να κατανοουν τα προχωρημενα μαθηματικα και δεν κατανοουν τη λεξη "υδωρ" εμ, ετσι εξηγειται λοιπον. πανε μετα στο γυμνασιο και ακουν αρχαια και τους φαινονται κινεζικα.ΑΡΑ, δεν φταινε τα αρχαια. το συστημα φταιει.
[...]μολονότι έχει συντελεστεί ήδη το άλλο ανήκουστο, να ξαναφέρουν την αρχαία γλώσσα, αυτούσια, στο γυμνάσιο. Μα τι να μάθει το παιδί στο γυμνάσιο από την αρχαία γλώσσα, εφόσον έρχεται από το δημοτικό και δεν ξέρει τη δική του, τη σύγχρονη; Και στο παιδί αυτό ερχόμαστε εμείς να του μάθουμε μια άλλη γλώσσα, την αρχαία. [..]
απο τι εχουν κουραστει τα παιδια στο δημοτικο;γιατι οτι εχουν κουραστει αυτο ειναι γεγονος, αλλα τι ειναι αυτο που τους κουραζει?
οποτε, αν ετσι εχουν τα πραγματα, μηπως τα εχουν επιβαρυνει με νομους της φυσικης, μιγαδικους,αλγοριθμους,τριγωνομετρια και επιπεδομετρια επιπεδου ΝΑΣΑ και οσο για τη γλωσσα, πιασ το αβγο και κουρευτο?
ΑΡΑ, δεν φταινε τα αρχαια. το συστημα φταιει.
ειπα να κοψω το καπνισμα αλλα δεν με αφηνετε. ας αναψω ενα......