*

Αποστολέας Θέμα: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;  (Αναγνώστηκε 95951 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #70 στις: Μάρτιος 31, 2009, 04:06:53 μμ »
Δεν είναι ακριβώς έτσι Μάρκο. Εδώ φυσικά δεν είναι ο χώρος να αναπτυχθεί η μειονοτική εκπαίδευση στην Ελλάδα, αλλά αν σε ενδιαφέρει μπορείς να το ψάξεις λίγο. Έχει γίνει καλή δουλειά στο πρόγραμμα της Φραγκουδάκη, όπου με τεστ μετρήθηκε και το επίπεδο γνώσης της ςλληνικής που είχαν τα παιδιά του δημοτικού. Μπορώ να σου πω (επειδή δούλεψα στα τεστ αυτά) ότι το επίπεδο ήταν άκρως απογοητευτικό. Τα παιδιά αυτά δεν μπορούν να μάθουν ΚΑΙ αρχαία (έστω και στη μορφή που προτείνεις).
 
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:28:11 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #71 στις: Μάρτιος 31, 2009, 04:12:45 μμ »
ναι, ΟΚ. για να το λες ετσι θα ειναι δεν το αμφισβητω.
ομως, γιατι? γιατι να συμβαινει αυτο? και πως μπορει να αλλαξει? γιατι δεν γινεται καπως μπορει να αλλαξει
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #72 στις: Μάρτιος 31, 2009, 04:16:43 μμ »
Υπάρχουν τρόποι να αλλάξει αυτό το φαινόμενο, αλλά είναι τελέιως εκτός θέματος μια τέτοια συζήτηση.
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #73 στις: Μάρτιος 31, 2009, 04:30:51 μμ »
εισαι σωστη τωρα, αρα, emmaki μου, το προβλημα δεν ειναι τα αρχαια οσο η δομη του εκπ/κου συστηματος.
συμφωνησαμε επιτελους !!
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:28:11 »

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #74 στις: Μάρτιος 31, 2009, 04:31:03 μμ »
hope x
Αν θεωρείς ότι μπορεί ένα παιδί να γράψει καλά στη θεωρητική κατεύθυνση στηριζόμενο στην παπαγαλία, τότε είναι σα να δεχόμαστε ότι η κατάκτηση του λόγου και της παραγωγής του είναι μόνο θέμα παπαγαλίας και όχι κριτικής και αναλυτικής σκέψης.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #75 στις: Μάρτιος 31, 2009, 04:33:19 μμ »
Μάρκο, αλλάζεις τα λεγόμενα μου!!!!
Ξέρεις πολύ καλά ότι δεν είπα αυτό το πράγμα και ούτε έρχομαι στα λόγια σου. Δεν μίλησα ποτέ για δομή εκπαιδευτικού συστήματος. Άλλο η δομή και άλλο οι πολιτικές (εκπαιδευτικές μην μπερδευόμαστε) και μάλιστα τελείως άλλο πράγμα οι πολιτικές που καθορίζονατι από διακρατικές συμφωνίες
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #76 στις: Μάρτιος 31, 2009, 04:38:17 μμ »
μου ειπες μονο οταν αλλαξει και μπορει να αλλαξει, τοτε και μονο τοτε να μπει το γλωσσικο μαθημα στα μειονοτηκα.
αρα, αν ΑΝ αλλαξει τοτε γινεται.

εχω υπομονη του Ιωβ, αλλα εσυ εισαι το κατι αλλο.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος elytron

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 197
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 - Η εκπαίδευση είναι μεγάλο σχολείο
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #77 στις: Μάρτιος 31, 2009, 06:46:48 μμ »
Τα παιδιά που φοιτούν σε μειονοτικά δημοτικά δεν πηγαίνουν παραίτητα σε μειονοτικό γυμνάσιο. Πολλά πηγαίνουν σε κανονικο/χριστιανικό/πλειοψηφικό. Υπάρχουν και αυτά που πηγαίνουν σε μειονοτικό, όπου πάλι τα μαθήματα γίνονται μισά στα ελληνικά και μισά στα τούρκικα από καθηγητές που έρχονται από την Τουρκία. Ακόμα, ναι, στο μειονοτικό γυμνάσιο διδάσκονατι αρχαία, αλλά (έστω και θεωρητικά γιατί η πράξη είναι πολύ διαφορετική) έχουν μάθει τα νέα ελληνικά.
Όσο για τη διδασκαλία της ιστορίας....δεν γνωρίζω ποια ιστορία διδάσκονται. Αλλά ξέρω ότι όλα τα βιβλία είναι διαφορετικά από αυτά που διδάσκονατι τα παιδιά στο κανονικό/χριστιανικό/πλειοψηφικό σχολέιο. Επίσης, εκτός από τα υπουργεία παιδείας των 2 χωρών (Ελλάδας και Τουρκίας) στο θέμα της εκπαίδευσης παίζουν ρόλο και οι συθήκες που έχουν υπόγραφεί ανάμεσα στις 2 χώρες με κυριότερη στη συνθήκη της Λωζάνης (εξαιτίας αυτής, άλλωστε, δεν μπορούν να γίνουν επίσημα μειονοτικά νηπιαγωγεία, γιατί όταν υπογράφτηκε η συνθήκη δεν υπήρχαν τα νηπιαγωγεία ως εκπαιδευτικός θεσμός).

Αυτά, λοιπόν, τα παιδιά τι θα γίνουν στο δημοτικό που δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα αρχαία (ή αν θέλετε ΚΑΙ τα αρχαία);

Ξέρω ότι περιορίζω το θέμα πάλι στα μειονοτικά, αλλά να σε πληροφορήσω, emmaki, αφού το έθεσες, ότι τα φιλολογικά μαθήματα ΚΑΙ η ιστορία στο μειονοτικό γυμνάσιο διδάσκονται από τα ίδια βιβλία που χρησιμοποιούνται σε όλα τα γυμνάσια της χώρας, και στο λέω με βεβαιότητα γιατί πέρσι δίδασκα σε μειονοτικό γυμνάσιο. Το πρόγραμμα της Φραγκουδάκη δεν εφαρμόζεται πια στο σχολείο, αν και το (πλούσιο και εξαιτερικά ενδιαφέρον) υλικό εξακολουθεί να διατίθεται δωρεάν σε όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν, μαζί με δωρεάν μαθήματα τουρκικής για εκπαιδευτικούς και ελληνικής για μαθητές με αδυναμίες στην ελληνική. Η πάγια πρακτική αντιμετώπισης της ελληνικής ήταν αυτή η ανατριχιαστική που περιγράφηκε σε ένα post, ενδεικτική της γνώσης και της αντίληψης ορισμένων εκπαιδευτικών για την πρόσληψη της γλώσσας αλλά και της ευαισθησίας τους, ότι αν βάζεις ένα παιδί ουσιαστικά άσχετο με τα ελληνικά να αποστηθίζει τρεις παραγράφους από το σχολικό εγχειρίδιο της αρχαίας ιστορίας, δυο φορές την εβδομάδα, το παιδί θα βελτιωθεί στα νέα ελληνικά...
Η πρόταση για ένταξη της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών στο δημοτικό (είτε αυτή περιορίζεται σε "λεξούλες", είτε σε "προτασούλες" είτε σε Πλάτωνα από το πρωτότυπο) με βρίσκει κάθετα αντίθετη, κι ας είμαι φιλόλογος, γιατί στηρίζεται σε μια λογική που ασπάζεται μεν ο Μπαμπινιώτης (φανατικός υπέρμαχος της καθαρεύουσας, μέχρι να αντιληφθεί ότι με αυτόν το φανατισμό κινδύνευε να εγκλειστεί στο χρονοντούλαπο της ιστορίας και να περιθωριοποιηθεί από την πανεπιστημιακή κοινότητα), αλλά δε στέκει ούτε λογικά ούτε επιστημονικά: ότι η νεοελληνική κοινή είναι άμεση και αβίαστη συνέχεια της αττικοϊωνικής (γιατί αυτή και μόνον αυτή η εκδοχή της αρχαίας διδάσκεται συστηματικά στο σχολείο), άντε και της ελληνιστικής κοινής, που ξεφυτρώνει σε ορισμένα κείμενα των σχολικών εγχειριδίων.
Αν η επίσημη γλώσσα του κράτους παρέμενε η καθαρεύουσα, τότε αυτός ο συνειρμός θα είχε κάποιες πιθανότητες ευστάθειας. Επειδή όμως επίσημη γλώσσα μας είναι η δημοτική, δεν μπορώ να καταλάβω την εμμονή ορισμένων να συνεχίζουν να πιστεύουν ότι αν μαθαίνουμε το "εστί" από την Ε΄ Δημοτικού θα κατανοήσουμε σε βάθος τη γλώσσα που χρησιμοποιούμε καθημερινά και θα τη χειριζόμαστε επαρκέστερα. Πλησιάζει επικίνδυνα την αντίληψη ότι αν επιστρέψουμε στο πολυτονικό (που είναι κατασκευασμένο για τη διατήρηση της κλασικής φωνητικής, δηλαδή προφοράς, από φιλολόγους στην παρακμή της προφορικότητας των ένδοξων αρχαίων διαλέκτων, το θυμόμαστε αυτό, έτσι;), θα κατακτήσουμε και πάλι τον πλούτο της γλώσσας μας.
Εκτιμώ, λοιπόν, ότι η πρόταση για εισαγωγή των αρχαίων ελληνικών στο δημοτικό, με την παράλληλη προϋπόθεση αυτά να διδάσκονται από φιλολόγους και όχι από επιμορφωμένους δασκάλους (που θα μπορούσαν κάλλιστα στα ΠΕΚ να μάθουν "λεξούλες" και "σημαδάκια", όπως το θέτουν μερικοί), δεν αφορά τόσο στον προβληματισμό για την πορεία της ελληνικής γλώσσας, όσο στο άγχος για την αποκατάσταση μεγαλύτερου αριθμού φιλολόγων με τη διάχυσή τους στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σε βάρος όμως της μόρφωσης των παιδιών.

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #78 στις: Μάρτιος 31, 2009, 06:49:28 μμ »
elytron, απλά άψογο!

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #79 στις: Μάρτιος 31, 2009, 07:16:50 μμ »
Άψογο, θα συμφωνήσω απόλυτα με όσα γράφεις elytron.

Να συμπληρώσω ότι η διδασκαλία των αρχαίων σε βάρος των νέων στη δευτεροβάθμια έχει το ίδιο θλιβερό αποτέλεσμα, την μη-μόρφωση μέσω της επίφασης μιας εκπαίδευσης που ανάγεται σε άλλες εποχές και αντιλήψεις.



Αποσυνδεδεμένος turtle

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 368
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #80 στις: Μάρτιος 31, 2009, 08:16:03 μμ »
elytron, δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο!

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 659
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #81 στις: Μάρτιος 31, 2009, 09:07:15 μμ »
Έχω να σταθώ σε πολλά σημεία από όσα διάβασα, για αυτό και θα παραλείψω τις παραθέσεις.
Αρχικά να δηλώσω ότι λατρεύω τα Αρχαία Ελληνικά, τα διδάχθηκα μόνο στο Λύκειο αλλά τα χρησιμοποιώ ακόμα και σήμερα ;)

Μάρκο, είναι πολύ ωραίες οι προτάσεις σου για τα παιχνίδια με τις αρχαιοελληνικές λέξεις και προτάσεις αλλά γίνονται ήδη στο μάθημα της γλώσσας.  :)
Θυμάμαι τους δασκάλους μου να μου δίνουν τέτοιες πληροφορίες και αν όταν ήμαστε εμείς μαθητές ορισμένοι φωτισμένοι δάσκαλοι το έκαναν με  δική τους πρωτοβουλία, με τα καινούρια βιβλία είναι μέρος της ύλης.

Παράδειγμα από το βιβλίο μαθητή της Δ Δημοτικού:
Οι λέξεις υδραγωγείο, υδρατμός, υδροπλάνο, ύδρευση, υδρόγειος, υδραυλικός, υδρόβιος, υδροφόρα, υδατοσφαίριση ανήκουν στην οικογένεια της αρχαίας ελληνικής λέξης "ύδωρ", που σημαίνει νερό.

Τέτοιου είδους σημειώσεις το βιβλίο τις εντάσσει στη διδασκαλία της ορθογραφίας και με αφορμή τη θεματική ενότητα εμπλέκονται τα αρχαία με τα νέα ελληνικά στο δημοτικό σχολείο.
 Λόγω της αγάπης που έχω στα αρχαία, είπα στους μαθητές μου πως από τη λέξη ύδωρ φτάσαμε σήμερα να χρησιμοποιούμε τη λέξη νερό.
Όλη η δραστηριότητα κράτησε γύρω στα 15΄, διδακτκός στόχος ήταν να μάθουν οι μαθητές ότι όλες αυτές οι λέξεις γράφονται με ύψιλον. Ο στόχος επιτεύχθη ευχάριστα καθώς ήταν σαν διάλειμμα μέσα στο μάθημα της γλώσσας.
Αν αυτή τη δραστηριότητα την κάνεις ξεχωριστό μάθημα (τουτ'έστιν αναλυτικό πρόγραμμα, διάρθρωση και ολοκλήρωση συγκεκριμένης ύλης) χάνεις τον παράγοντα της ευχαρίστησης. Καταλήγει να γίνει ένα ακόμη μάθημα,  :( φτου... ήταν ανάγκη να κάνουμε και αρχαία;   >:( κτλ κτλ

Δεν θα μπω καν στη συζήτηση για το ποιος θα έπρεπε να διδάξει ένα τέτοιο μάθημα. Να τονίσω όμως ότι οι δάσκαλοι δεν είναι ανεπαρκείς να διδάξουν ένα τέτοιο μάθημα. Καθώς  η πλειοψηφία των αποφοίτων των παιδαγωγικών τμημάτων ήταν θεωρητικής κατεύθυνσης ( ή Γ Δέσμης) υποψήφιοι και στις σχολές υπάρχουν υποχρεωτικά μαθήματα που καλύπτουν αυτή την ύλη.

Όσον αφορά τη διδασκαλία της γραμματικής...
      Όταν ήμουν μαθήτρια δημοτικού (δεκαετία του 80), η γραμματική είχε εξοβελιστεί από το δημοτικό σχολείο λες ήταν σφάλμα της όλα τα κακώς κείμενα της παιδείας. Έτυχα σε δασκάλους ανώτερους των περιστάσεων και διδάχθηκα γραμματική σαν να ήμουν στο κρυφό σχολείο, φωτοτυπία ο Τριανταφυλλίδης  στο σπίτι και με το σφουγγάρι στο χέρι όταν έκλινα κάτι στον πίνακα μήπως και μπει ξαφνικά ο επιθεωρητής στην τάξη.
      Την παράλειψη αυτή των παλιών βιβλίων έρχονται να διορθώσουν τα καινούρια βιβλία, όπου τα τέσσερα πρώτα χρόνια η γραμματική έχει προβλεφθεί να διδάσκεται εμπειρικά,δηλαδή χωρίς την εκμάθηση κανόνων και ορολογιών αλλά μέσω παραδειγμάτων. Στις δύο τελευταίες χρονιές δίνεται και βιβλίο γραμματικής, στην Ε διδάσκεται κυρίως γραμματική ενώ στη Στ επιμένουν περισσότερο στο συντακτικό. Αυτό δε σημαίνει ότι απαγορεύεται η διδασκαλία της γραμματικής.

    Από όλα τα επιμορφωτικά σεμινάρια που μας έγιναν για τα καινούρια βιβλία, προσωπικά κράτησα μια κουβέντα. Ότι τα βιβλία είναι απλά διδακτικά εγχειρίδια και δύναμαι να τα χρησιμοποιήσω όπως θέλω, με όποια σειρά θέλω, να αντικαταστήσω ό,τι θέλω με δική μου δουλειά, φτάνει να καλύψω τους διδακτικούς σκοπούς και στόχους, όπως αναφέρονται στο αναλυτικό μου πρόγραμμα.
   
 Την πρώτη χρονιά αμφιταλαντευόμουν για ένα τρίμηνο για το αν θα διδάξω γραμματική όπως είχα μάθει εγώ ή όχι. Τελικά πήρα την απόφασή μου, κρίνοντας από τη δραματική διαφορά στα φιλολογικά μαθήματα που είχα εγώ και οι συμμαθητές μου στην Α Γυμνασίου από τα υπόλοιπα παιδιά που δεν ήξεραν γραμματική από το δημοτικό.
   
Τέλος, ή μαθαίνουμε κανόνες ή τίποτα. Μεσοβέζικες λύσεις όπως το παιδί, το σκυλί, το γατί γράφονται με οδηγούν σε προτάσεις όπως " το κάνι ή δεν το κάνι;"
Το διορθώνεις και φωνάζει δικαίως το παιδί "Μα αφού είναι το κάνι!"
« Τελευταία τροποποίηση: Μάρτιος 31, 2009, 09:09:05 μμ από kyra_daskala »
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #82 στις: Μάρτιος 31, 2009, 09:26:24 μμ »
Συμπληρωματικά, σε αυτά που αναφέρεις θα ήθελα να πω ότι η λέξη νερό της Ν.Ε. προέρχεται από το Α.Ε. επίθετο νηρός, το οποίο με τη σειρά του προήλθε κατά συναίρεση του επιθ. νεαρός. Δηλ. κατά την αρχαιότητα συνηθιζόταν η έκφραση νηρόν ύδωρ ή απλώς νηρόν και εννοείτο η λέξη ύδωρ με την έννοια του φρέσκου, του πόσιμου νερού. Εις την Ν.Ε. επικράτησε το επίθετο νηρός -όν που ετράπη σε νερό. Και η λέξη ύδωρ παρέμεινε σε αρκετές λέξεις της Ν.Ε. ως πρώτο συνθετικό αυτών.
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

professor

  • Επισκέπτης
Απ: Αρχαια Ελληνικα στο Δημοτικο : Υπερ ή κατά ;
« Απάντηση #83 στις: Μάρτιος 31, 2009, 09:41:59 μμ »
Δοκω  μοι την αρχαιαν ελληνικην μη διδακτεα ειναι εις τους εν τη Δημοτικη εκπαιδευσει φοιτουντας παιδας


 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159801
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 468
Σύνολο: 479

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.087 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.