*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1049228 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος katiafil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 372
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #532 στις: Μαΐου 24, 2010, 11:18:04 pm »
Θεωρώ πως ρεζίλι γίνεται το Υπουργείο που ζητά από μαθητές μέθοδο ανάπτυξης παραγράφου, περιμένει ως ορθή την αιτιολόγηση, αλλά επειδή αντιλήφθηκε κάποια στιγμή πως δεν είναι μόνο αυτό, μοιράζει μόρια και σε όσους δίνουν και κάποια από τις άλλες ορθές απαντήσεις..! ??? ??? ??? (

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:39:31 »

Αποσυνδεδεμένος makarios2

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #533 στις: Μαΐου 28, 2010, 03:56:41 am »
Γεια σας.

1) Η αναλογία ως τρόπος ανάπτυξης παραγράφου είναι εντός της εξεταστέας ύλης των Πανελληνίων; Κάπου στο forum διάβασα ότι είναι εκτός, αλλά δεν το επιβεβαίωσα από τη φετινή ύλη. Δεν κατάλαβα ότι κάτι εξαιρείται, αφού αναφέρονται μερικά είδη και προστίθεται το "κ.ά.". Μήπως αυτός που το έγραψε εννοούσε ότι είναι εκτός της ύλης της β' λυκείου; (μια και -από όσο ξέρω- η αναλογία καταγράφεται στο βιβλίο της γ' και απουσιάζει από της β')

2) Σχετικά με το όριο λέξεων και την υπέρβασή του. Υπάρχει κάτι που ΔΕΝ μετράμε; Λ.χ. άρθρα ή τα "και". Το ερώτημά μου αφορά είτε το τι γίνεται στην πράξη είτε το τι προβλέπεται σύμφωνα με επίσημες οδηγίες.

3) Όταν ζητείται συνώνυμο, πρέπει να αποφύγει ο μαθητής να επιλέξει ως συνώνυμη λέξη κάποια που είναι ΚΑΙ ομόρριζη; Έχετε ακούσει ότι δεν επιτρέπεται κάτι τέτοιο; Ή μήπως απλώς στην πράξη συνηθίζεται να αποφεύγεται;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αποσυνδεδεμένος max

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 463
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #534 στις: Μαΐου 28, 2010, 07:34:41 am »
εννοείτα ότι η αναλογία είναι μέσα στην ύλη της τρίτης. άλλωστε υπάρχει πίσω στο βιβλίο που δίνονται οι τρόποι ανάπτυξης. απλά διδάσκεται στην α' λυκείου.
νομίζω και γω ότι πρακτικά αποφεύγουμε τις ομόρριζες λέξεις.

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #535 στις: Μαΐου 28, 2010, 09:16:10 am »
Γεια σας.

1) Η αναλογία ως τρόπος ανάπτυξης παραγράφου είναι εντός της εξεταστέας ύλης των Πανελληνίων; Κάπου στο forum διάβασα ότι είναι εκτός, αλλά δεν το επιβεβαίωσα από τη φετινή ύλη. Δεν κατάλαβα ότι κάτι εξαιρείται, αφού αναφέρονται μερικά είδη και προστίθεται το "κ.ά.". Μήπως αυτός που το έγραψε εννοούσε ότι είναι εκτός της ύλης της β' λυκείου; (μια και -από όσο ξέρω- η αναλογία καταγράφεται στο βιβλίο της γ' και απουσιάζει από της β')

2) Σχετικά με το όριο λέξεων και την υπέρβασή του. Υπάρχει κάτι που ΔΕΝ μετράμε; Λ.χ. άρθρα ή τα "και". Το ερώτημά μου αφορά είτε το τι γίνεται στην πράξη είτε το τι προβλέπεται σύμφωνα με επίσημες οδηγίες.

3) Όταν ζητείται συνώνυμο, πρέπει να αποφύγει ο μαθητής να επιλέξει ως συνώνυμη λέξη κάποια που είναι ΚΑΙ ομόρριζη; Έχετε ακούσει ότι δεν επιτρέπεται κάτι τέτοιο; Ή μήπως απλώς στην πράξη συνηθίζεται να αποφεύγεται;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

1) Η αναλογία ως τροπος ανάπτυξης είναι μέσα και εξετάζεται κανονικά. Μήπως εννοούσαν την αναλογία ως συλλογιστική πορεία -που γενικά την αποφεύγουν στις εξετάσεις και νομίζω είναι και εκτός ύλης;;

2) Μετράμε κάθε μέρος του λόγου.

3) Δε νομίζω ότι ισχύει αυτό με τα ομόρριζα. Αν ο μαθητής μπορεί, βεβαίως και είναι προτιμότερο να δώσει μια μη-ομόρριζη. Αλλά, αν π.χ. για το "επαρκεί" γράψει "αρκεί" θα το δεχτώ, με τη λογική ότι και τα αντώνυμα τα δεχόμαστε όταν απλώς βάζουν το α- στερητικό μπροστά. Ας απαντησει και κάποιος άλλος συνάδερφος, γιατί δεν είμαι και απόλυτα σίγουρη...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:39:31 »

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #536 στις: Μαΐου 28, 2010, 09:28:40 am »

Να ρωτήσω με τη σειρά μου κάτι: ήξερα ότι οι επαναλήψεις λέξεων συμβάλλουν στη συνοχή του κειμένου. Κάπου όμως διάβασα ότι με επαναλήψεις λέξεων επιτυγχάνεται η συνεκτικότητα. Τι ισχύει τελικά;

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #537 στις: Μαΐου 28, 2010, 09:55:11 am »
με τις επαναλήψεις λέξεων επιτυγχάνεται η συνεκτικότητα! ας μας πει και κάποιος άλλος ομως για σίγουρα!

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #538 στις: Μαΐου 28, 2010, 10:47:12 am »
Η συνεκτικότητα αφορά τη λογική-εσωτερική αλληλουχία και η συνοχή τον εξωτερικό τρόπο σύνδεσης. Και τα δύο βέβαια είναι αλληλένδετα.Κι εγώ η επανάληψη λέξεων θα έλεγα   ότι αφορά περισσότερο στην συνεκτικότητα.
Για το παραπάνω που συζητούσατε ,δηλ.για τους τρόπους ανάπτυξης των παραγράφων κλπ. νομίζω ότι για τη Γ΄Λυκείου τουλάχιστον ύλη θεωρείται ό,τι έχει διδαχθεί και στις τρεις τάξεις .

Αποσυνδεδεμένος panag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 51
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #539 στις: Μαΐου 30, 2010, 10:44:17 pm »
Χρειάζομαι τη βοήθειά σας. Μου ζητήθηκε να διδάξω έκθεση γ' λυκείου (για πρωτη φορά) σε μαθητή με αρκετά προβλήματα. Πώς να αρχίσω; Έχετε να προτείνετε κάποια βοηθήματα για σχεδιαγράμματα και για διαγωνίσματα; Ποια είναι τα θέμετα με τα οποία πρέπει να ασχοληθούμε στη διάρκεια της χρονιάς; Ευχαριστώ.

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #540 στις: Μαΐου 30, 2010, 11:14:04 pm »
Τα περισσότερα αξιόπιστα βοηθήματα (εκδ.Ζήτη,Σαββάλα,Μεταίχμιο)δίνουν τις σωστές κατευθύνσεις όσον αφορά στην ύλη και κυρίως στη θεωρία,απ'όπου θα ήταν καλό να ξεκινήσεις.Περιέχουν επίσης σχεδιαγράμματα αναφορικά με τα θέματα της γ'λυκείου.Ωστόσο,επειδή στην πραγματικότητα εξετάζονται ό,τι εχει διαδαχθεί ο μαθητής και στις τρεις τάξεις του λυκείου,καλό θα ήταν να μην περιοριστείς σ'αυτά.Ξεκίνα καλύτερα από την παράγραφο αφού μιλάμε και για μαθητή με κενά και έπειτα προχώρα στους συλλογισμούς.Θα μπορούσες να του δείξεις και το φετινό θέμα για να πάρει μια ιδέα,μιας και δεν το λές "τρομακτικό".Εχε σαν μπούσουλα και το σχολικό ενώ,αν ο μαθητής δεν τα έχει καψει,όπως συνηθίζεται,θα μπορούσες να αξιοποιήσεις και τα βιβλία "θεματικοί κύκλοι" και "γλωσσικές ασκήσεις" που τους τα μοιράζουν στην Α'λυκείου.Καλή τύχη και φρόντιζε να ενημερώνεσαι από παντού,κυρίως από κυριακάτικες "ποιοτικές" εφημερίδες,οπού διατυπώνονται απόψεις για διάφορα θέματα,από κάποιους αξιόλογους πνευματικούς ανθρώπους.Δοκίμια,επιφυλλίδες και άρθρα τους περιλαμβάνονται βέβαια και στα διαφορα βοηθήματα με τη μορφή κριτηρίων αξιολόγησης.
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

Αποσυνδεδεμένος panag

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 51
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #541 στις: Μαΐου 30, 2010, 11:47:28 pm »
Ευχαριστώ πολύ

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #542 στις: Μαΐου 31, 2010, 01:04:56 am »
Nα'σαι καλά! :)
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #543 στις: Ιουνίου 04, 2010, 01:44:32 pm »
Θα ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με τη χρήση της μεταβατικής παραγράφου στη έκθεση. Η φιλόλογος στο σχολείο μιας μαθήτριάς μου τους τόνισε πως η μεταβατική παράγραφος είναι απαραίτητη στην έκθεση, καθώς γίνεται ομαλή η μετάβαση από το ένα θέμα στο άλλο. Προσωπικά έχω αναφέρει τη μεταβατική παράγραφο στα παιδιά μου, αλλά περισσότερο για να μπορούν να την εντοπίζουν (αν υπάρχει) στο κείμενο που θα κληθούν να κάνουν περίληψη, έτσι ώστε να μην παιδεύονται άδικα να βγάλουν πλαγιότιτλο. Δεν θεωρώ υποχρεωτική τη χρήση της στη γραφή της έκθεσης. Θεωρώ ότι η ομαλή μετάβαση από το ένα ζητούμενο στο άλλο μπορεί να επιτευχθεί με τη σωστή χρήση των διαρθρωτικών λέξεων. Άλλωστε, σε ένα κείμενο τόσο περιορισμένο από άποψη ορίου λέξεων, δεν είναι κομμάτι άσκοπη?

Ποιά η γνώμη σας? ;)

Αποσυνδεδεμένος olgalia

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1509
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #544 στις: Ιουνίου 04, 2010, 08:42:20 pm »
Τι είναι "απαραίτητο" στην έκθεση; Ωραία έκθεση είναι αυτή που καλύπτει το θέμα από άποψη περιεχόμενου κι έχει ειρμό, χωρίς χάσματα. Για μένα δεν εχει σημασία αν αυτό επιτυγχάνεται με μεταβατικές παραγράφους ή μεταβατικές φράσεις, αρκεί όταν το διαβάζω να μου φαίνεται φυσικό, να μην είναι απότομη δηλαδή η μετάβαση από τα αίτια πχ ενός προβλήματος  στους τρόπους αντιμετώπισης. Νομίζω ότι μόνο με διαρθρωτικές λέξεις θα είναι λίγο απότομη η μετάβαση, το καλύτερο είναι οι μεταβατικές φράσεις.
πχ:
Μπορείς να δώσεις μόνο αυτό που έχεις και γι αυτό καλά θα κάνεις να προσπαθήσεις να αποκτήσεις κάτι...

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #545 στις: Ιουνίου 04, 2010, 09:53:43 pm »
Νομίζω ότι μόνο με διαρθρωτικές λέξεις θα είναι λίγο απότομη η μετάβαση, το καλύτερο είναι οι μεταβατικές φράσεις.
Συμφωνώ! Ως διορθωτής δεν θα είχα πρόβλημα με τη μεταβατική παράγραφο, αλλά τη βρίσκω περιττή δεδομένου του ότι η σχολική έκθεση στη σημερινή της μορφή δεν απαιτεί μεγάλη έκταση ώστε να είναι απαραίτητες δομικά οι μεταβατικές παράγραφοι.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182685
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 681
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 15
Επισκέπτες: 542
Σύνολο: 557

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.