*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 1049167 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Faidra_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #882 στις: Ιανουαρίου 09, 2011, 08:53:36 pm »
Καλή χρονιά!!!

Στην ερώτηση ανάπτυξης

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:03:10 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #883 στις: Ιανουαρίου 09, 2011, 09:22:26 pm »
 χωρις εισαγωγικα.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #884 στις: Ιανουαρίου 10, 2011, 01:34:02 pm »
κι αν δηλαδή ως θεματική πρόταση χρησιμοποιήσει ο μαθητής κάποια δική του με αντίστοιχο νόημα? (εγώ δηλαδή αυτό τους παροτρύνω να κάνουν).
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #885 στις: Ιανουαρίου 10, 2011, 02:00:09 pm »
κι αν δηλαδή ως θεματική πρόταση χρησιμοποιήσει ο μαθητής κάποια δική του με αντίστοιχο νόημα? (εγώ δηλαδή αυτό τους παροτρύνω να κάνουν).

και εγω, αν και δεν τους παροτρυνω, αν χρησιμοποιησει δικη του θεματικη δεν το θεωρω λαθος.Συνηθως τα παιδια βαζουν δικη τους θεματικη και πιστευω πως αυτο ειναι σημαντικο.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:03:10 »

Αποσυνδεδεμένος Faidra_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #886 στις: Ιανουαρίου 12, 2011, 02:05:53 pm »
Καλησπέρα!
Νέα απορία!!!


Όταν καλούνται να γράψουν μία ομιλία, στον επίλογο καλό είναι να τοποθετήσουν ξανά μία προσφώνηση ως δείκτη ξανά της επικοινωνιακής συνθήκης....

Αυτή η προσφώνηση τοποθετείται μόνη της σε σειρά και μετά από κάτω ξεκινάει ο επίλογος;;;;
Ο επίλογος στην κάτω σειρά ξεκινάει με εσοχή ή η εσοχή είναι στο φίλες και φίλοι;;
Για παράδειγμα 

''  Φίλες και φίλοι,
Ολοκληρώνοντας την ομιλία μου θα ήθελα να επισημάνω.....''


Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #887 στις: Ιανουαρίου 12, 2011, 02:21:33 pm »
''  Φίλες και φίλοι,
Ολοκληρώνοντας την ομιλία μου θα ήθελα να επισημάνω.....''



Φίλες και φίλοι, ολοκληρώνοντας την ομιλία μου θα ήθελα να επισημάνω....

(μπορει να γραφει  και ετσι )

« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 12, 2011, 02:27:16 pm από MARKOS »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #888 στις: Ιανουαρίου 19, 2011, 11:38:29 am »
Τη βοήθειά σας.

Το παραμύθι είναι ανεξάρτητο μέσο πειθούς ή θα το εντάξουμε στα μέσα της επίκλησης στο συναίσθημα,αφού είναι αφήγηση;Το λέω για το δοκίμιο του Σεφέρη "Πάντα πλήρη θεών"

Αποσυνδεδεμένος evbak

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 76
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #889 στις: Ιανουαρίου 19, 2011, 02:05:51 pm »
κι αν δηλαδή ως θεματική πρόταση χρησιμοποιήσει ο μαθητής κάποια δική του με αντίστοιχο νόημα? (εγώ δηλαδή αυτό τους παροτρύνω να κάνουν).

και εγω, αν και δεν τους παροτρυνω, αν χρησιμοποιησει δικη του θεματικη δεν το θεωρω λαθος.Συνηθως τα παιδια βαζουν δικη τους θεματικη και πιστευω πως αυτο ειναι σημαντικο.

Η θεματική πρόταση παραμένει η ίδια μόνο στη περίπτωση που το ζητάει το θέμα. Σε αντίθετη περίπτωση τα παιδιά πρέπει να κάνουν δική τους θεματική, διαφορετικά αξιολογούνται αρνητικά. Υπήρχε οδηγία για το θέμα από σχολικό σύμβουλο στο διαδίκτυο.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #890 στις: Ιανουαρίου 19, 2011, 02:09:13 pm »
σε ευχαριστουμε evbak, προσωπικα δεν το γνωριζα.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #891 στις: Ιανουαρίου 21, 2011, 04:00:12 am »
κι αν δηλαδή ως θεματική πρόταση χρησιμοποιήσει ο μαθητής κάποια δική του με αντίστοιχο νόημα? (εγώ δηλαδή αυτό τους παροτρύνω να κάνουν).

και εγω, αν και δεν τους παροτρυνω, αν χρησιμοποιησει δικη του θεματικη δεν το θεωρω λαθος.Συνηθως τα παιδια βαζουν δικη τους θεματικη και πιστευω πως αυτο ειναι σημαντικο.

Η θεματική πρόταση παραμένει η ίδια μόνο στη περίπτωση που το ζητάει το θέμα. Σε αντίθετη περίπτωση τα παιδιά πρέπει να κάνουν δική τους θεματική, διαφορετικά αξιολογούνται αρνητικά. Υπήρχε οδηγία για το θέμα από σχολικό σύμβουλο στο διαδίκτυο.

Καλημέρα!
Είχε ξανατεθεί το θέμα και είχαμε πει τότε ότι τα παιδιά δεν μπορούν να κλείνουν με την πρόταση που τους δίνεται, αλλά να ξεκινούν με αυτήν. Πρέπει, λοιπόν, να ξεκινούν, αλλά να τη χρησιμοποιούν παραφρασμένη;

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #892 στις: Ιανουαρίου 21, 2011, 04:05:41 am »
Ήθελα, παρακαλώ πολύ, να ζητήσω και τη γνώμη σας σχετικά με τα κάτωθι επιχειρήματα:

1. Εάν είναι Αθηναίος, τότε είναι Έλληνας.
Δεν είναι Αθηναίος.
Άρα, δεν είναι Έλληνας.

Το θεωρούμε μη ορθό;

2. Μια μετοχή είναι είτε επιρρηματική είτε κατηγορηματική είτε επιθετική.
Η μετοχή αυτή δεν είναι κατηγορηματική.
Άρα, η μετοχή αυτή είναι επιρρηματική.

Αυτό είναι παραλογισμός, διότι δεν απορρίπτεται στη 2η προκείμενη και η άλλη περίπτωση.

Θα ήταν ορθό όμως το επιχείρημα, εάν είχε την εξής μορφή;
Μια μετοχή είναι είτε επιρρηματική είτε κατηγορηματική είτε επιθετική.
Η μετοχή αυτή δεν είναι κατηγορηματική.
Άρα, η μετοχή αυτή είναι επιρρηματική είτε επιθετική.

3. Οι χαρισματικοί ηγέτες έχουν υψηλή δημοτικότητα.
Έχουν υψηλή δημοτικότητα, επειδή πιάνουν τον παλμό του λαού.
Πιάνουν τον παλμό του λαού, επειδή είναι χαρισματικοί ηγέτες.

Είναι μη ορθός, επειδή έχουμε δύο συλλογισμούς; Δηλ. μέσω τους ενός επιχειρείται η απόδειξη του άλλου;
Πώς θα ήταν ορθός;

Χίλια ευχαριστώ εκ των προτέρων


Αποσυνδεδεμένος thanphis

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 47
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #893 στις: Ιανουαρίου 22, 2011, 01:19:33 am »
1. Εάν είναι Αθηναίος, τότε είναι Έλληνας.
Δεν είναι Αθηναίος.
Άρα, δεν είναι Έλληνας.

Παραγωγικός, υποθετικός, άκυρος (άρση υπόθεσης). άρα μη ορθός.

2. Όπως το αναλύεις...

3. Οι χαρισματικοί ηγέτες έχουν υψηλή δημοτικότητα.
Έχουν υψηλή δημοτικότητα, επειδή πιάνουν τον παλμό του λαού.
Πιάνουν τον παλμό του λαού, επειδή είναι χαρισματικοί ηγέτες.


Κυκλικό επιχείρημα. Εκείνο που έχει σημασία για να "κτίσεις" το συλλογισμό, ώστε να διερευνήσεις την ορθότητά του, είναι πρώτα να ξεκαθαρίσεις ποια είναι η θέση ή, αλλιώς, το συμπέρασμα.

π.χ
α) Οι χαρισματικοί ηγέτες έχουν υψηλή δημοτικότητα, άρα πιάνουν το σφυγμό του λαού --> άκυρος, καθώς το αίτιο δεν είναιι ούτε επαρκές ούτε αναγκαίο.
β) Οι ηγέτες πιάνουν το σφυγμό του λαού, άρα είναι χαρισματικοί --> άκυρος, για τον ίδιο λόγο.

Πώς θα ήταν ορθός; Τι θέλεις να αποδείξεις;

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #894 στις: Ιανουαρίου 28, 2011, 09:24:48 am »
Συνάδελφοι, να ρωτήσω κι εγώ κάτι.
Μέχρι τώρα σε κάθε θέμα που εξετάζω,δίνω ένα σχετικό κείμενο το οποίο αναλύουμε μαζί παράγραφο- παράγραφο, κάνουμε ασκήσεις  κι έπειτα συζητάμε το θέμα με αφορμή το κείμενο, κάνουμε σχεδιάγραμμα με τις ιδέες που ακούγονται και κάθε μαθητής πρέπει να κάνει για την επόμενη φορά μια περίληψη και μια έκθεση. Να σημειώσω ότι για την έκθεση δε δίνω τίποτα περισσότερο, γιατί τα περισσότερα παιδιά έκαναν μια αντιγραφή κάπως παραλλαγμένη και δε  σκέφτονταν μόνοι τους επιχειρήματα, τεκμήρια , παραδείγματα κτλ. Εννοείται ότι, αφού γράψουν το θέμα,δίνω έπειτα το υλικό για να διαβάζουν  το θέμα.
1) Πιστεύετε ότι είναι σωστό ή θα ήταν καλύτερο να δίνω έτοιμο σχεδιάγραμμα από πριν και με βάση αυτό να γράφουν το θέμα;
2) Θα ήθελα να δοκιμάσω να βλέπω σε κάθε θέμα περισσότερα κείμενα αλλά δεν ξέρω πώς να το κάνω, δεδομένου ότι κάθε θέμα θέλω να το τελειώνω σε ένα δίωρο. Εσείς τι κάνετε;

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #895 στις: Ιανουαρίου 28, 2011, 09:58:00 am »
εγω θα εδινα πρωτα το υλικο για να διαβασουν το θεμα τουλαχιστον 15 μερες πριν, γνωριζοντας πως θα πρεπει να το εχουν μελετησει μεχρι την ταδε του μηνος.

μετα θα γραφουν την εκθεση

και στο τελος θα καναμε ολοι μαζι το σχεδιαγραμμα για το τι θα επρεπε να περιλαμβανει τελικα η εκθεση.

ακολουθω βλεπεις μια "αντιστροφη" σειρα απο τη δικη σου, αλλα προσεξε, οι μαθητες εχουν διαβασει απο πριν το υλικο με την ησυχια τους, εχουν γραψει εκθεση και μετα μπορουν να συγκρινουν και να δουν τις ελλειψεις τους.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182678
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 673
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 665
Σύνολο: 673

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.055 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.