0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Σχολείο και ιδιαίτερο. Ξέραμε ότι ήταν αρκετά καλός.
Η καραντίνα οδήγησε σε βαθμούς ή του ύψους ή του βάθους (σε κάποια μαθήματα αυξήθηκαν οι αριστουχοι). Απορίας, λοιπόν, άξιον είναι πώς μαθητές με υψηλή βαθμολογία έγραψαν τόσο χαμηλους, αν και πάνω από τη βάση, βαθμούς στη γλώσσα. Αποδίδεται στην ασαφεια των θεμάτων, στην αστοχια των απαντήσεων της ΚΕΕ ή στην αδυναμία των καθηγητών να εξοικειωσουν τους μαθητές με τον νέο τρόπο εξέτασης; Προσωπικά είμαι υπέρ της συνεξετασης. Αναφέρομαι μόνο στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας λόγω του topic και επειδή με ενδιαφέρει το συγκεκριμένο μάθημα.
Λογικό είναι να αυξηθούν οι αριστούχοι όταν μειώνεται η ύλη κατά 1/3. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να είναι ακόμα περισσότεροι, ειδικά σε μαθήματα με εύκολα θέματα. Δεν απορώ καθόλου γιατί μαθητές με υψηλή βαθμολογία έγραψαν χαμηλούς βαθμούς στη Γλώσσα/Λογοτεχνία. Δεν είναι πρωτοφανές, εγώ τουλάχιστον το έχω συναντήσει αρκετές φορές, ήδη από τις εποχές των δεσμών. Για μένα, η φετινή αποτυχία στη Γλώσσα/Λογοτεχνία είναι ένας συνδυασμός παραγόντων. Σίγουρα, οι καθηγητές -κυρίως στα φροντιστήρια, αλλά και στα σχολεία- απέτυχαν να προετοιμάσουν επαρκώς τους μαθητές/τριες (προφανώς όχι όλοι, μην παρεξηγηθώ κιόλας). Φαινόταν όμως από τις οδηγίες που έρχονταν τμηματικά καθ'όλη τη διάρκεια της χρονιάς -και εδώ έχει ευθύνη το υπουργείο, γιατί άργησαν πάρα πολύ να τις στείλουν- ότι η παραδοσιακή προετοιμασία "μάθε απέξω το σχεδιάγραμμα, παιδάκι μου, και γράψε ό,τι θυμηθείς εκείνη την ώρα" δεν θα κάλυπτε την παραγωγή λόγου, μάλλον ζημιά θα έκανε, όπως και έγινε. Οι ψυλλιασμένοι το είχαν ήδη δει αυτό από τα θέματα των ΕΠΑΛ, τα οποία κινούνται εδώ και 2 χρόνια σε αυτή την λογική. Δυστυχώς όμως, πολλά παιδιά πήγαν με τον τυφλοσούρτη του σχεδιαγράμματος -τι προσφέρει το βιβλίο-, γεγονός που τους οδήγησε εκτός θέματος και εκτός επικοινωνιακού πλαισίου. Δεν θέλω να συζητήσω το ότι δεν υπήρξε καμία σοβαρή προετοιμασία κατά τη διάρκεια της χρονιάς για το πώς πρέπει να γίνει η διόρθωση. Πέταξαν τους βαθμολογητές στα βαθιά χωρίς σοβαρές οδηγίες, οπότε είναι αναμενόμενο να υπάρξουν τόσες αναβαθμολογήσεις. Δεύτερη σημαντική παράμετρος για μένα είναι ότι τα παιδιά, λόγω της καραντίνας, δεν είχαν εμπειρία στις δια ζώσης προσομοιώσεις εξετάσεων. Ό,τι και να κάναμε διαδικτυακά, σχολεία και φροντιστήρια, δεν μπορούσε με τίποτα να αντικαταστήσει τη χρονομετρημένη 3ωρη προσομοίωση με επιτηρητή πάνω από το κεφάλι τους. Είχα μαθητές που όταν γυρίσαμε στο σχολείο το Μάιο έπρεπε να ξαναδούμε από την αρχή πόσες μονάδες παίρνει κάθε άσκηση στην ιστορία, γιατί ό,τι και να τους είχα στείλει 2 μήνες καραντίνα, το κοιτούσαν επιφανειακά και τι να πρωτοκάνεις μέσω κάμερας; Ένας αριθμός μαθητών, πήγε λοιπόν, απροπόνητος στις εξετάσεις. Η ασάφεια των θεμάτων, για μένα, ήταν το λιγότερο. Υπήρξε παρόμοιο πρόβλημα και στα θέματα της Χημείας. Η αστοχία των απαντήσεων της ΚΕΕ στη Γλώσσα/Λογοτεχνία, από την άλλη, και το ότι ήρθαν επιπλέον οδηγίες αφού είχε αρχίσει η διόρθωση, νομίζω ότι έπαιξαν σημαντικό ρόλο στον αριθμό των αναβαθμολογήσεων. Παίζει δηλαδή κάποια γραπτά να διορθώθηκαν με τις πρώτες οδηγίες από τον κόκκινο και με άλλες οδηγίες από τον πράσινο. Γενικά, οι φετινές πανελλήνιες ήταν ιδιαίτερες. Ίσως χρειάζεται και χρονική απόσταση για να δούμε κάποια πράγματα πιο σφαιρικά. Πάντως, ό,τι και να γίνει, οι βάσεις φαίνεται ότι θα πέσουν αρκετά, οπότε ίσως τελικά να μην κοστίσουν και πολύ κάποιοι χαμηλοί βαθμοί. ΥΓ. Πρέπει επίσης να δούμε πόσο θα επηρεάσει η απουσία συντελεστών φέτος. Η Γλώσσα/Λογοτεχνία θα παίξει μεγαλύτερο ρόλο από άλλες χρονιές.
Καλησπέρα, και του χρόνου!Ήθελα να ρωτήσω πώς μοιράζονται τα 30 μόρια του θέματος Δ (Παραγωγή λόγου) σε περιεχόμενο-δομή-έκφραση;
Και του χρόνου με υγεία! 1-12 μονάδες για το περιεχόμενο1-10 μονάδες για τη δομή1-8 μονάδες για την έκφραση