*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 959069 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1232 στις: Σεπτέμβριος 26, 2011, 12:12:23 πμ »
Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

Έχω την εξής απορία. Στην παρακάτω παράγραφο, ο τρόπος ανάπτυξης είναι αίτιο-αποτέλεσμα. Θα μπορούσαμε να κάνουμε λόγο και για επιμέρους τρόπους; Δηλ. παράδειγμα (αγγεία), διαίρεση (αγγεία χοντροειδή-μεγάλα και απλά), σύγκριση-αντίθεση (αγγεία μετά τη δωρική εισβολή-κρητομυκηναϊκά);

Τα αποτελέσματα της δωρικής εισβολής δεν άργησαν να φανούν. Όπου εγκαταστάθηκαν οι Δωριείς, σταμάτησε κάθε πρόοδος, η τέχνη οπισθοδρόμησε και οι άνθρωποι ξαναγύρισαν στις πρωτόγονες συνήθειες. Τα αγγεία τώρα είναι χοντροειδή και μεγάλα με άτεχνες παραστάσεις ή απλά γεωμετρικά σχήματα εν αντιθέσει προς τα κομψά κρητομυκηναϊκά με τις φυσικότατες παραστάσεις.

Επίσης, ένα μη αληθές επιχείρημα μπορεί να είναι έγκυρο. Ένα μη έγκυρο επιχείρημα, όμως, μπορεί να είναι αληθές;
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 26, 2011, 12:13:59 πμ από moagniko »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:37:50 »

Αποσυνδεδεμένος pontiki!!!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • Την άνοιξη αν δεν τη βρεις, τη φτιάχνεις...
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1233 στις: Σεπτέμβριος 26, 2011, 12:18:07 πμ »
Μόνο αίτιο- αποτελεσμα

Αποσυνδεδεμένος dora2008

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
  • .."μην κλέβεις κλέφτη, μην κλέβεις κλέφτη.."
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1234 στις: Σεπτέμβριος 29, 2011, 12:48:23 μμ »
Ένα μη έγκυρο επιχείρημα, όμως, μπορεί να είναι αληθές;

Σύμφωνα με τους κανόνες της τυπικής Λογικής, η αλήθεια και η εγκυρότητα ενός επιχειρήματος είναι δύο ανεξάρτητες μεταβλητές. Πχ. :
Ο Γιώργος είναι μαθητής της Γ' Λυκείου.
Η Χριστίνα τρώει κεφτέδες.
Επομένως: Σήμερα έχει λιακάδα.

Οι προκείμενες  και το συμπερασμα είναι αληθή. Όμως ο συλλογισμός δεν είναι έγκυρος.
Ο πολιτικός λόγος βρίθει τέτοιων παραδειγμάτων. Οι προκείμενες και τα συμπεράσματα μπορεί να είναι αληθή (να περιγράφουν δηλαδή αντικειμενικά την πραγματικότητα), όμως οι συλλογισμοί να μην είναι έγκυροι, να υποπέπτουν δηλαδή σε λογικά lapsus, να υπάρχουν "λογικά άλματα". Εν τέλει να μην είναι ορθοί...

 8)
τρεις λαλούν κι οι υπόλοιποι χορεύουν

Αποσυνδεδεμένος virgi

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 371
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1235 στις: Οκτώβριος 07, 2011, 01:07:50 μμ »
Γεια σας! Θα ηθελα να μου πει καποιος ποιοι θεματικοι κυκλοι διδασκονται ακριβως στη Γ Λυκειου? Εχω μπερδευτει λιγο γιατι περιλαμβανονται και θεματα της Α και Β. Ποια θεματα λοιπον θα πρεπει να κανω για να ειμαι καλυμμενη κ εγω κ τα παιδια φυσικα?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:37:50 »

Αποσυνδεδεμένος θάνος73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 265
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1236 στις: Οκτώβριος 10, 2011, 08:33:04 μμ »
κοίτα τους Θεματικούς Κύκλους Λυκείου. επίσης, μία προσεκτική ανάγνωση των κειμένων του βιβλίου έκφραση -έκθεση θα σου λύσει όλες τις απορίες σχετικά με την ύλη. τα θέματα είναι πάρα πολλά, ατελείωτα θα 'λεγα. εννοείται πως είναι μέσα και οι θεματικοί κύκλοι της α' και της β' λυκείου. στο φροντιστήριο που δούλευα κάναμε τα θέματα του σχολικού βιβλίου (καμιά 25αριά). για τα προηγούμενα, απλώς δίναμε φυλλάδια...
σα δαχτυλίδια του Κρόνου κρέμονται πάνω απ' το κεφάλι τα όνειρα που κάνω όταν είμαι ξύπνιος στο σκοτάδι

Αποσυνδεδεμένος moagniko

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1237 στις: Οκτώβριος 20, 2011, 12:54:22 μμ »
Καλησπέρα!!
Μήπως μπορεί κάποιος να με βοηθήσει;

1) Τα επίθετα είναι είτε αρσενικού είτε θηλυκού ή ουδέτερου γένους. Το επίθετο «σεμνός» δεν είναι θηλυκού γένους. Άρα, το επίθετο «σεμνός» είναι αρσενικού γένους. ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΣ, ΑΚΥΡΟ, ΑΡΑ ΜΗ ΟΡΘΟ;
2) Η γλώσσα είναι κώδικας επικοινωνίας. Η γλώσσα είναι ένα ψάρι. Άρα, ένα ψάρι είναι κώδικας επικοινωνίας. ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΕΣ, ΕΓΚΥΡΟ, ΑΡΑ ΜΗ ΟΡΘΟ;
3) Ο άξιος καπετάνιος είναι εγγύηση για καλό ταξίδι. Ο κυρ Γιώργος έχει φανεί άξιος καπετάνιος. Άρα, ο κυρ Γιώργος είναι παράδειγμα προς μίμηση για τους νέους ναυτικού. ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΕΣ, ΑΚΥΡΟ, ΑΡΑ ΜΗ ΟΡΘΟ;
4) Εάν είναι Αθηναίος, τότε είναι Έλληνας. Είναι Έλληνας. Άρα, είναι Αθηναίος. ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΔΕΣ, ΑΚΥΡΟ, ΜΗ ΟΡΘΟ;

Πώς τα αξιολογούμε ακριβώς τα παραπάνω;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων!!

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1238 στις: Οκτώβριος 20, 2011, 03:05:30 μμ »
Για νε είναι ένας συλλογισμός αληθής, θα πρέπει οι προκείμενες να ανταποκρίνονται στα δεδομένα της αντικειμενικής πραγματικότητας, να είναι δηλαδή αλήθεια αυτά που λένε.

Για να είναι ένας συλλογισμός έγκυρος, θα πρέπει το συμπέρασμα να απορρέει λογικά από τις προκείμενες.

Οπότε:

1) Ψευδές +έγκυρο=μη ορθό ( το "σεμνός" ΔΕΝ είναι θηλυκό)

2) Αληθές και άκυρο = μη ορθό. (το συμπέρασμα δεν βγαίνει λογικά, καθώς έχουμε αναλογικό συλλογισμό με μεταφορική αναλογία. Άλλο σημαίνει "γλώσσα" στην πρώτη περίπτωση και άλλο στη δεύτερη).

3) Αληθές=άκυρο=μη ορθό. ( έχουμε παραγωγικό συλλογισμό και η Μείζων προκείμενη με το συμπέρασμα δεν έχουν το ίδιο κατηγόρημα. Συγκεκριμένα, έχουμε παραλογισμό [άγνοια ελέγχου]).

4) Αληθές+άκυρο=μη ορθό. ( έχουμε παραλογισμό. Το ότι είναι Αθηναίος αποδεικνύει το ότι είναι Έλληνας, αλλά δε συμβαίνει και το αντίστροφο).

Ελπίζω να βοήθησα!

« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 20, 2011, 03:30:49 μμ από gringa »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1239 στις: Οκτώβριος 20, 2011, 03:21:14 μμ »
''Η γλώσσα είναι κώδικας επικοινωνίας. Η γλώσσα είναι ένα ψάρι. Άρα, ένα ψάρι είναι κώδικας επικοινωνίας''

Θα έλεγα:

Έγκυρο γιατί το Συμπέρασμα προκύπτει με λογική αναγκαιότητα από τις προκείμενες.
Δεν είναι αληθές, γιατί το συμπέρασμα δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Δεν είναι ορθό γιατί δεν είναι αληθές.

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1240 στις: Οκτώβριος 20, 2011, 03:29:42 μμ »
Iris_ έχεις δίκιο, δικό μου το λάθος λόγω βιασύνης. Άρα το 2:

2) Αληθές + άκυρο=μη ορθό.


Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1241 στις: Οκτώβριος 20, 2011, 08:56:51 μμ »
Iris_ έχεις δίκιο, δικό μου το λάθος λόγω βιασύνης. Άρα το 2:

2) Αληθές + άκυρο=μη ορθό.

 ;)

Αποσυνδεδεμένος katerina_pek

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1242 στις: Οκτώβριος 22, 2011, 09:12:59 μμ »
Καλησπερα σας ! ηθελα να ρωτησω αν ξερει κανεις τι συμβαινει με τη σελιδα του Κ.Ε.Ε. .Προσπθω εδω και μερες να την ανοιξω για να  κατεβασω τα αρχεια  της εκθεσης της γ λυκειου αλλα δεν εχω προσβαση .

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1243 στις: Οκτώβριος 23, 2011, 09:49:07 πμ »
Και σε μένα το ίδιο συμβαίνει με τη σελίδα του ΚΕΕ. Θυμάμαι και παλιότερα έχει συμβεί να μην ανοίγει η σελίδα για κάποιες μέρες, μετά όμως λειτουργούσε κανονικά. Ίσως κάνουν κάποια αναβάθμιση, ίσως πάλι θέλουν να καταργήσουν τη σελίδα, αφού και το ΚΕΕ έχει συγχωνευτεί.

Αποσυνδεδεμένος katerina_pek

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 12
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1244 στις: Οκτώβριος 23, 2011, 07:13:29 μμ »
Ευχαριστω πολυ! οποτε στη περιπτωση που δε ξαναλειτουργησει τι κανουμε?

Αποσυνδεδεμένος Faidra_

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 96
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1245 στις: Οκτώβριος 25, 2011, 03:05:35 μμ »
Ποια η άποψη σας για τον τρόπο ανάπτυξη της παρακάτω παραγράφου;
Είναι αίτιο- αποτέλεσμα; Αίτιο η βιολογική διαφορά και οι διαφορές που περιγράφονται στη συνέχεια και αποτέλεσμα ''διαφορετική θεώρηση του κόσμου και σε ανταγωνιστική στάση μέσα στη ζωή'' ;

Μπορούμε να πούμε ότι έχει σύγκριση αντίθεση ; Συγκρίνει νέους με ώριμους;

Έχω μπερδευτεί και δεν ξεκαθαρίζω..... ποια η άποψη σας;;;;;;

''Η ίδια η βιολογική διαφορά των δυο οργανισμών, του παλιού και του νέου, τους οδηγεί σε διαφορετική θεώρηση του κόσμου και σε ανταγωνιστική στάση μέσα στη ζωή. Ο νέος κινείται προς τα εμπρός, ο ηλικιωμένος, όταν δε γυρίζει πίσω, προσπαθεί να συγκρατήσει όσα κατόρθωσε να αποκτήσει. Η συντηρητική στάση είναι αυτονόητη για τον άνθρωπο μιας κάποιας ηλικίας, αφού αποτελεί συνάρτηση της συντήρησης της ίδιας του της ύπαρξης, που με τα χρόνια έχει εξαντλήσει πολλές από τις πιο ζωτικές δυνάμεις του και οδεύει προς την αναπό¬φευκτη φθορά Είναι απόλυτα κατανοητή η στροφή των ώριμων προς το παρελ¬θόν, προς την περίοδο εκείνη της ζωής τους, «που είχαν και δύναμη και λόγο και ομορφιά». Η νοσταλγία των χρόνων εκείνων δεν αποτελεί συναισθηματική κατάσταση φευγαλέα και ρομαντική• αποτελεί ανάγκη βιολογική, για να δικαι¬ώσει ολόκληρη την ανθρώπινη ζωή, που τώρα μόλις διαπιστώνει ο ώριμος πως είναι τρομακτικά σύντομη και αφάνταστα ωραία.''
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 25, 2011, 10:58:13 μμ από Faidra_ »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159819
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 416
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 416
Σύνολο: 425

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.083 δευτερόλεπτα. 37 ερωτήματα.