*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 958791 φορές)

0 μέλη και 5 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1442 στις: Ιούλιος 31, 2012, 04:42:56 μμ »
Αν παρέθετες σχετικό παράδειγμα, θα ήταν σαφής η απάντηση. Επίκληση στην αυθεντία έχω όταν παραθέτω τα λόγια κάποιου ειδικού για να στηρίξω την θέση μου, π.χ. όπως αναφέρει και ο τάδε ...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 31, 2012, 05:09:25 μμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:25:22 »

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1443 στις: Ιούλιος 31, 2012, 04:52:29 μμ »
Από τα γραπτά του προσωκρατικού φιλοσόφου Εμπεδοκλή ως αυτά του σύγχρονου κοινωνιολόγου kemper αλλά και από πλήθος ψυχολογικών και ανθρωπολογικών μελετών προκύπτει ότι η ανθρώπινη αλληλεπίδραση, παρ' όλη την πολυπλοκότητα της, κινείται ανάμεσα σε δύο πόλους: στη "φιλότητα" που περιλαμβάνει όλες τις δυνάμεις που ενώνουν τους ανθρώπους και στο "νείκος" που αφορά τις δυνάμεις που τους χωρίζουν. Οι δυο αυτές πτυχές αποτελούν θεμελιώδεις επεξηγηματικές παραμέτρους της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης.

Στην παραπάνω παράγραφο ο συγγραφέας κάνει χρήση της επίκλησης στη λογική με τεκμήρια α)αυθεντίες (Εμπεδοκλής, Kemper) και β) έρευνες ψυχολόγων και ανθρωπολόγων.

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1444 στις: Ιούλιος 31, 2012, 04:59:37 μμ »
Ωραία. δειτε και αυτη την παραγραφο.

Το αίτημα, εξάλλου της αντικειμενικότητας στη γνώση (επιστημη)είναι μια ηθική επιταγή, αφού μια αξία (η αντικειμενικότητα) προορίζεται για τη θεμελίωση της γνώσης. Είναι αυτό που ο Γάλλος  φυσιολόγος και νομπελίστας Ζαν Μονό ονομάζει ηθική της γνώσης.

Αυτό τί θα το λέγατε; Γιατί ο Χατζημωυσιάδης στο Μεταίχμιο το δίνει ως επίκληση στη λογική με τεκμήριο μια γνώμη ειδικού(αυθεντία).
 

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1445 στις: Ιούλιος 31, 2012, 05:03:24 μμ »
Και συνεχίζω

Από τη φύση του κοινωνικο ον ο άνθρωπος δεν μπορεί να ολοκληρωθεί έξω από το κοινωνικό πλαίσιο. Αλλωστε, ο Αριστοτέλης έλεγε πως οποιος ζει εξω από την κοινωνία ειναι ή θηρίο ή θεός.

Ο ίδιος συγγραφέας εδώ μιλάει για επίκληση στην αυθεντία. Εσεις τί θα το λεγατε;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 02:25:22 »

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1446 στις: Ιούλιος 31, 2012, 05:05:45 μμ »
erietta,επιτρεψε μου, το σχολικο βιβλιο στη σελ. 12 αναφερει αναμεσα στα τεκμηρια  και τις αυθεντιες.

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1447 στις: Ιούλιος 31, 2012, 05:07:27 μμ »
ele@n, πολύ ωραίο το παράδειγμά σου. Ναι, εδώ είναι σαφές ότι η αυθεντία αποτελεί αποδεικτικό στοιχείο.

haroulaki, έχω 3 χρόνια να αναλάβω Γ΄ Λυκείου Έκθεση και ξέχασα κι αυτά που ήξερα! Τροποποίησα το μήνυμά μου για να μην μπερδέψω κάποιον συνάδερφο.
 Στην δεύτερη περίπτωση είναι σαφώς επίκληση στην αυθεντία γιατί παραθέτει τα λόγια του Αριστοτέλη.  Αυτό εννοούσα παραπάνω. Μήπως η διαχωριστική γραμμή μεταξύ των 2 είναι ότι στην μια περίπτωση δεν παραθέτει τα λόγια του ειδικού, ενώ στην άλλη τα παραθέτει;
Αυτό το βοήθημα δεν παραείναι κουραστικό;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 31, 2012, 05:15:51 μμ από erietta »

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1448 στις: Ιούλιος 31, 2012, 05:12:13 μμ »
Στο παράδειγμα του Χατζημωυσιάδη συμφωνώ ότι είναι τεκμήριο αυθεντία. Όντως αναφέρει απλά το όνομα (Ζαν Μονό) δεν αναλύει όλη τη θεωρία του.
Η δεύτερη παράγραφος που παρέθεσες (είναι μέσα στο βιβλίο της Γ' Λυκείου) είναι επίκληση στην αυθεντία γιατί αναφέρει ό,τι είπε ο Αριστοτέλης επί του θέματος (αν δεν με απατά η μνήμη μου προηγείται η άποψη του συγγραφέα και στα μισά της παραγράφου αναφέρεται αυτή η περίοδος).

Αποσυνδεδεμένος Lucinda

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 904
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1449 στις: Ιούλιος 31, 2012, 05:23:24 μμ »
Ωραία. δειτε και αυτη την παραγραφο.

Το αίτημα, εξάλλου της αντικειμενικότητας στη γνώση (επιστημη)είναι μια ηθική επιταγή, αφού μια αξία (η αντικειμενικότητα) προορίζεται για τη θεμελίωση της γνώσης. Είναι αυτό που ο Γάλλος  φυσιολόγος και νομπελίστας Ζαν Μονό ονομάζει ηθική της γνώσης.

Αυτό τί θα το λέγατε; Γιατί ο Χατζημωυσιάδης στο Μεταίχμιο το δίνει ως επίκληση στη λογική με τεκμήριο μια γνώμη ειδικού(αυθεντία).

Είναι όντως επίκληση στη λογική και τεκμήρια με αυθεντία γιατί αναπτύσσεται ένας συλλογισμός, ο οποίος συμπληρώνεται εννοιολογικά από την οριστέα έννοια του Ζαν Μονό. Δεν μεταφέρουμε κάποια φράση, κάποιο συλλογισμό ή ένα ρητό για να έχουμε επίκληση στην αυθεντία.



Και συνεχίζω

Από τη φύση του κοινωνικο ον ο άνθρωπος δεν μπορεί να ολοκληρωθεί έξω από το κοινωνικό πλαίσιο. Αλλωστε, ο Αριστοτέλης έλεγε πως οποιος ζει εξω από την κοινωνία ειναι ή θηρίο ή θεός.

Ο ίδιος συγγραφέας εδώ μιλάει για επίκληση στην αυθεντία. Εσεις τί θα το λεγατε;

Σε αυτήν την περίπτωση έχεις ολόκληρη φράση της αυθεντίας σε πλάγιο λόγο. Θα μπορούσε να είναι και σε ευθύ μέσα σε εισαγωγικά. Δεν θα είχε διαφορά. Όταν μεταφέρεις, είτε αυτούσια είτε σε πλάγιο λόγο, τα λόγια μιας αυθεντίας τότε είναι επίκληση στην αυθεντία.


Με δυο λόγια, αν χρησιμοποιείται απλώς έννοια που έχει διατυπωθεί από κάποιον ειδικό είναι τεκμήριο αυθεντία. Αν μεταφέρεται ολόκληρη φράση, είτε σε ευθύ είτε σε πλάγιο λόγο, είναι επίκληση στην αυθεντία. Επίσης επίκληση στην αυθεντία είναι κι ένας ορισμός που διατυπώνεται με τη φράση "σύμφωνα με τον τάδε, ισχύει αυτό, αυτό κι αυτό".

Πολύ λεπτές διαφορές ομολογουμένως, που σε κάνουν να αναρωτιέσαι γιατί πρέπει να υπάρχει τόση και τέτοιου είδους λεπτομέρεια! Anyway!

Αποσυνδεδεμένος haroulalki

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 824
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1450 στις: Ιούλιος 31, 2012, 05:47:06 μμ »
Ευχαριστω πολυ ολους και ιδιαιτερα εσενα Lucinda. Ομολογω οτι ακομη και τωρα που διαβαζω την απαντηση σου, μπερδευομαι.

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1451 στις: Αύγουστος 01, 2012, 12:06:45 πμ »
Τότε, φαντάσου τι παθαίνουν τα έρημα τα παιδάκια που έχουν μπλέξει... μαζί μας. ;)

Αποσυνδεδεμένος stratos1995

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1452 στις: Αύγουστος 17, 2012, 11:43:29 μμ »
Μπορεί κάποιος να μου προτείνει ένα βιβλίο με δοκιμία ή οποιοδήποτε βιβλίο λογοτεχνικό που θα μπορούσε να βοηθήσει στην έκθεση γιατί μας είπαν από το φροντιστήριο να διαβάσουμε αλλά μας έχουν προτείνει τα εξής ( θα ήθελα να μου πείτε και κάποιο άλλο για δεν τρελαίνομαι για τα παρακάτω):

Παπανούτσου: Πρακτική Φιλοσοφία, Η κρίση του πολιτισμού μας, Το δίκαιο της πυγμής
Μαλεβίτση: Προοπτικές
Τσάτσου: Αφορισμοί και διαλογισμοί
Σεφέρη: Δοκιμές
Τερζάκη: Προσανατολισμός στον αιώνα
Konrad Lorenz: Τα οκτώ θανάσιμα αμαρτήματα του πολιτισμού μας

Ευχαριστώ εκ των προτέρων
(Είναι επείγον!!!! πρέπει μέχρι τέλη Αυγούστου να έχω διαβάσει ένα βιβλίο)

Αποσυνδεδεμένος marietta2010

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1453 στις: Αύγουστος 18, 2012, 01:12:25 πμ »
Εγω προτεινω Παπανουτσο και τα οκτω θανασιμα αμαρτηματα.

Αποσυνδεδεμένος stratos1995

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1454 στις: Αύγουστος 18, 2012, 09:22:34 πμ »
Ποιο νομίζετε ότι είναι πιο προσιτό για την ηλικία μου;; Παπανούτσο δεν θέλω με τίποτα. Κι εμένα Τα οκτώ θανάσιμα αμαρτήματα του πολιτισμού μας μου αρέσει πιο πολύ. 

Αποσυνδεδεμένος stratos1995

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 15
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1455 στις: Αύγουστος 18, 2012, 05:48:49 μμ »
Κανείς;;;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159817
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 374
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 2
Επισκέπτες: 312
Σύνολο: 314

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.081 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.