*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 958677 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1792 στις: Μάιος 19, 2013, 01:02:54 μμ »
Εγώ που είμαι στο βαθμολογικό και κάναμε χθες την ενημέρωση συμφωνήσαμε χθες ότι και τα δύο είναι σωστα. Οποιαδήποτε τεκμηριωμένη απάντηση είναι σωστή!

Σ' ευχαριστούμε πολύ gumus!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:26:23 »

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1793 στις: Μάιος 19, 2013, 01:57:00 μμ »

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Πολυτεχνείου 6
Αθήνα
17/05/2013
104 33 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ.: 210-5243434,
FAX: 210-5228231
E-Mail:p-e-f@otenet.gr
Άποψη της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων Για τα
θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων στο μάθημα:
Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας Γ ́ Τάξης Ημερησίου και Δ ́ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου

Το κείμενο που δόθηκε στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι απόσπασμα (σε διασκευή) από το βιβλίο του Γ. Γραμματικάκη, Ένας Αστρολάβος του Ουρανού και της Ζωής (Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, β έκδοση, 2013
). Εντάσσεται στην εξεταστέα ύλη και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του μαθήματος.

Α.
Το κείμενο εστιάζει στα μεγάλα προβλήματα που δημιούργησε ο άνθρωπος στη Γη με την αλόγιστη και υπερφίαλη συμπεριφορά του και τονίζει την ανάγκη της  παιδείας και της ανθρώπινης επικοινωνίας για την επίλυση των προβλημάτων αυτών. Αναλυτικότερα, εκτιμά ότι η αναζήτηση βοήθειας από άλλους πλανήτες είναι ουτοπική και
αναφέρεται στις καταστροφές του φυσικού περιβάλλοντος, στους πολέμους, στη θεοποίηση των υλικών αγαθών και
σ τις κοινωνικές ανισότητες.Υποστηρίζει ότι το χρέος του Ανθρώπου είναι να σεβαστεί την επίγεια ζωή και να καταβάλει προσπάθειες για την ενίσχυση της παιδείας, καθώς και της ουσιαστικής επικοινωνίας, την οποία η ανάπτυξη της Τεχνολογίας δεν εξασφαλίζει απολύτως. Στόχος του πρέπει να είναι η καταπολέμηση της επικίνδυνης και απάνθρωπης μοναξιάς του· αυτό θα του επιτρέψει να αναδείξει τη μοναδικότητά του και να αντιμετωπίσει τα προβλήματά του.

Β.1.Απαιτείται σχολιασμός της άποψης ότι η ανάπτυξη των ποικίλων ηλεκτρονικών μέσων όχι μόνο δεν καταργεί την ανθρώπινη μοναξιά και αποξένωση αλλά και τις επιτείνει.

Β.2.α) Η δομή της παραγράφου είναι σαφής. Διακρίνονται καθαρά η θεματική πρόταση («Αποκαλύπτεται [..] υπόσταση), τα σχόλια/λεπτομέρειες ( «Από τη μια [..] των συμφερόντων του») και η κατακλείδα («Η υπερφίαλη αυτή στάση [..] υπάρξεως»).

β) Ζητούνται 4 παραδείγματα μεταφορικής χρήσης του λόγου. Στο κείμενο υπάρχουν αρκετά σχετικά παραδείγματα, π.χ. «το διανοητικό παιγνίδι», «η ζωή ανθίζει», «γέννησε αριστουργήματα», «χέρι βοηθείας και παρηγοριάς από τους πλανήτες»κ.ά.

Β.3
α. Συνώνυμα (ενδεικτικά): συγχρόνως, δημιούργησε, νιώσει, αυξάνουν, άπονη.
Β.3β. Αντώνυμα (ενδεικτικά): ουσιαστική, εξαφανίζεται, εφικτή, αραιώνει, χαμηλά.

Β4.α.Το ερωτηματικό στο τέλος της δεύτερης περιόδου της πρώτης παραγράφου διεγείρει εξαρχής το ενδιαφέρον του αναγνώστη και τον προβληματίζει με αμεσότερο τρόπο.
Οι παύλες στην τελευταία περίοδο της πρώτης παραγράφου περιλαμβάνουν μια παράλληλη σημαντική σκέψη
του γράφοντος που δεν πρέπει να παραλειφθεί.

Β4.β.
Παθητική σύνταξη: Από την άλλη, από τον ίδιο τον άνθρωπο σφραγίζεται η ιστορική πορεία του με πολέμους και αγριότητες, θεοποιούνται τα υλικά αγαθά και συντηρούνται η αδικία και οι ανισότητες.

Γ. Στην παραγωγή λόγου ζητείται η σύνθεση άρθρου. Επομένως, καταρχάς πρέπει οι μαθητές να γράψουν έναν
τίτλο. Τα δύο ζητούμενα του θέματος είναι σαφή και οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν αρκετά στοιχεία από το
κείμενο για την ανάπτυξή τους. Ενδεικτικά, στο πρώτο ζητούμενο πρέπει να γίνουν αναφορές στις καταστροφές
που έχει υποστεί το περιβάλλον από την αλόγιστη και ανεύθυνη δραστηριότητα του ανθρώπου (π.χ. καταστροφή
όζοντος, πυρηνικά απόβλητα, μόλυνση, ρύπανση κ.ά.) και στο δεύτερο να προταθούν δράσεις, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, οι οποίες μπορούν να αποκαταστήσουν τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον (παιδ
εία, αποφυγή υπερκατανάλωσης, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, θέσπιση και αυστηρή εφαρμογή μέτρων προστασία
ς του κ.ά.).

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1794 στις: Μάιος 19, 2013, 02:30:15 μμ »
Να ρωτήσω κάτι:σε περίπτωση που σε παραγωγή λόγου ζητηθεί να σταλεί επιστολή σε δημόσιο φορέα και δε διευκρινίζει συγκεκριμένο πρόσωπο-παραλήπτη ή ακόμη και να λέει π.χ. στον γραμματέα του τάδε φορέα,αλλά δε γνωρίζουμε το φύλο του,ως εκφωνηση τι βάζουμε;Αξιότιμη κυρία/Αξιότιμε κύριε,για να είμαστε καλυμμένοι;;;

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1795 στις: Μάιος 19, 2013, 02:42:19 μμ »
Γεια σας συνάδερφοι.Συγγνώμη που επανέρχομαι στην ίδια ερώτηση.Στο δεύτερο μέρος έπεπε να δώσουν τρόπους αντιμετώπισης μόνο από το άτομο ή μέσα από τους φορείς;;;
ΕΓΩ ΘΕΩΡΩ ΠΩΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΟΥΝ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ.ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΕΔΙΝΕ.
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:26:23 »

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1796 στις: Μάιος 19, 2013, 02:44:54 μμ »
Εγώ που είμαι στο βαθμολογικό και κάναμε χθες την ενημέρωση συμφωνήσαμε χθες ότι και τα δύο είναι σωστα. Οποιαδήποτε τεκμηριωμένη απάντηση είναι σωστή!
ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΑΥΤΟ! ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ!
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1797 στις: Μάιος 19, 2013, 03:07:30 μμ »
Η διατύπωση του β' ερωτήματος επιτρέπει την αναζήτηση τρόπων αντιμετώπισης από το άτομο και ως μονάδα (ατομική δράση) και ως μέλος ομάδων (π.χ. ομάδες εθελοντικής δράσης). Αν εστίαζε στο άτομο θα έλεγε το άτομο. Αν ήθελε στο σύνολο θα έλεγε στο σύνολο. Τώρα αναφέρει τον άνθρωπο γενικά.

Αποσυνδεδεμένος ΜΕΝΙ@

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 121
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1798 στις: Μάιος 20, 2013, 03:30:24 μμ »
Τι λέτε να πέσει αυριο στο Επάλ;;; Δεν εχω έμπνευση.... :P :P
Αξίζει φίλε να υπάρχεις για ένα όνειρο....κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει!!! ;)

Αποσυνδεδεμένος silo

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1799 στις: Μάιος 20, 2013, 03:42:41 μμ »
Εγώ που είμαι στο βαθμολογικό και κάναμε χθες την ενημέρωση συμφωνήσαμε χθες ότι και τα δύο είναι σωστα. Οποιαδήποτε τεκμηριωμένη απάντηση είναι σωστή!
Καλησπέρα, να ρωτήσω πόσο μπορεί να κοστίσει σε μόρια σε μαθητή μου που αναφέρθηκε στις επιπτώσεις  της έλλειψης σεβασμού μόνο  στο φυσικό περιβάλλον -σε δύο παραγράφους- και στη δεύτερη συνέδεσε και τις επιπτώσεις στην υγεία του ατόμου
 

Αποσυνδεδεμένος marikaki

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 169
  • Φύλο: Γυναίκα
  • χάος
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1800 στις: Μάιος 21, 2013, 09:28:47 πμ »
Μήπως έμαθε κανείς τι έπεσε στα επαλ;;

Αποσυνδεδεμένος Eleftherios

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Άντρας
  • Carpe diem/noctem
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1801 στις: Μάιος 21, 2013, 10:10:00 πμ »

Αποσυνδεδεμένος Μαίρη Κ.

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1802 στις: Μάιος 21, 2013, 04:21:52 μμ »
Μήπως έμαθε κανείς τι έπεσε στα επαλ;;
την διαφημιση βαλανε
Λατρεμένο το απαγορευμένο.....

“Δεν υπάρχουν ιδέες - υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες - κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει.”
 ― Νίκος Καζαντζάκης, The Fratricides

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1803 στις: Μάιος 21, 2013, 05:36:00 μμ »
Μήπως έμαθε κανείς τι έπεσε στα επαλ;;
την διαφημιση βαλανε

Τα θέματα του ΕΠΑΛ μου φάνηκαν πιο απαιτητικά από τα θέματα των Γενικών Λυκείων. Δεν είχα ποτέ μαθητή από ΕΠΑΛ και νόμιζα ότι τα θέματα της Έκθεσης δε θα είχαν τέτοιο βαθμό δυσκολίας. Αυτό ισχύει ή κανω λάθος;

Αποσυνδεδεμένος ele@n

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 257
    • Προφίλ
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1804 στις: Μάιος 21, 2013, 05:47:37 μμ »
Ναι, τα τελευταία χρόνια έτσι είναι τα θέματα του ΕΠΑΛ. Καλά ήταν τα φετινά. Κειμενάκι καλό, ασκήσεις εύκολες (λίγο στις λεξιλογικές μπερδεύτηκαν αλλά δεν πειράζει) και έκθεση με ποικιλία επιχειρημάτων. Οι διαφορές με το Ενιαίο είναι συνήθως στη δυσκολία του κειμένου.

Αποσυνδεδεμένος monogramma

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 567
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Μαθησιακές Δυσκολίες και Σχολική Ψυχολογία
Απ: Έκθεση Γ' Λυκείου
« Απάντηση #1805 στις: Μάιος 21, 2013, 09:59:07 μμ »
Ναι, κοίταζα τα θέματα και το παρατήρησα. Έχει πέσει μάλιστα και 2 φορές το περιβάλλον  :)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159814
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 568
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 7
Επισκέπτες: 368
Σύνολο: 375

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.