0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Γεια σας! Θα ήθελα να μου πει κάποιος συνάδελφος με ποια σειρά διδάσκονται οι θεματικές ενότητες στη Γ΄ Λυκείου.
Λοιπόν, troula. Όντως είναι πολλά τα ερωτήματά σου. Αρχικά, νομίζω ότι ένα 2ωρο την εβδομάδα είναι αρκετό. Μην ξεχνάς ότι θα κάνει και σε άλλα μαθήματα φροντιστήριο. Αν όμως δεις ότι είναι αδύναμος μαθητής, τότε μπορείς να του το αυξήσεις. Όσον αφορά τη θεωρία. Καλύτερα να ξεκινήσεις από την περίληψη και τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου (πράγματα που έχει ξανακούσει) και έπειτα να πας στους συλλογισμούς, στους τρόπους πειθούς και στο δοκίμιο. Εγώ δούλευα πολύ το βοήθημα έκφραση-έκθεση Γ λυκείου (Μπατζίνας, Λούλος) εκδ.Ζήτη (είναι πράσινο εξωτερικά). Έχει δύσκολα κείμενα αλλά πολύ ωραίες ασκήσεις και θέματα έκθεσης. Συνδυαστικά, είναι πολύ καλογραμμένο (όσον αφορά τη θεωρία, τα σχεδιαγράμματα και τα κείμενα) το βοήθημα της έκφρασης έκθεσης Γ΄ λυκείου (ελληνοεκδοτική) (είναι μπλε εξωτερικά και έχει ένα βοήθημα και ξεχωριστό λυσάρι). Παράλληλα, πολύ βοηθητικά είναι και τα προτεινόμενα θέματα του Πουκαμισά που θα τα βρεις στην ιστοσελίδα του. Τέλος, πολλοί μαθητές μου έβρισκαν βοηθητικούς τους δύο τόμους του Πειστικού Λόγου του Κούτρα, για να παίρνουν ιδέες. Τουλάχιστον ένα από τα δύο πρώτα βοηθήματα είναι καλό να το αγοράσει ο μαθητής. Και τα υπόλοιπα θα τα φωτοτυπείς. Αν έχει όμως την οικονομική δυνατότητα, τότε ας τα αγοράσει όλα. Θα σου πω εγώ πώς δούλευα. Είχαμε ας πούμε ως θεματική ενότητα την εργασία. Ανάλογα με το επίπεδο του κάθε μαθητή είτε διαβάζαμε μαζί το σχεδιάγραμμα από το μπλε βοήθημα συζητώντας το παράλληλα, είτε κάναμε αρχικά συζήτηση για την εργασία και έπειτα του το έβαζα να το διαβάσει στο σπίτι για να πάρει ιδέες. Όχι για να το μάθει απέξω. Έπειτα, του έβαζα για το σπίτι την περίληψη του κειμένου και το θέμα της έκθεσης από το μπλε βοήθημα. Κατόπιν, ασχολούμασταν με το πράσινο που έχει ωραίες ασκήσεις και του έβαζα να κάνει κάποιες στη διάρκεια του μαθήματος. Αναλόγως, πού εντόπιζα κάθε φορά αδυναμία όταν του πήγαινα τα διορθωμένα γραπτά του. Αν για παράδειγμα, έβλεπα ότι δυσκολευόταν στην περίληψη, κάναμε περίληψη κοκ. Η έκθεση είναι ένα μάθημα πολύ ωραίο που πρέπει να δουλεύεται συνδυαστικά. Και η περίληψη και η θεωρία και η ανάπτυξη παραγράφου (
Σε Ασκηση Πανελληνίων που ζητά να βρεθεί ο τρόπος πειθούς (πχ επίκληση στη λογική)ή ο τρόπος ανάπτυξης της παραγράφου(πχ αιτιολόγηση) πρέπει να γράφεται και τι θέλει να αποδείξει ή να αιτιολογήσει αντίστοιχα,τη θέση του δηλαδή;Και να δοθεί το αντιστοιχο απόσπασμα απο το κείμενο σε εισαγωγικά;Αντίστοιχα,αν ζητηθεί το είδος του συλλογισμού (πχ παραγωγικός) ,λέμε παραγωγικός γιατί ξεκινά από κάτι γενικό που είναι πχ η μαζοποίηση στην εποχή μας και καταλήγει σε κάτι ειδικότερο που είναι οι διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει.Θα πρέπει να δοθεί και το απόσπασμα του κειμένου σε εισαγωγικά,που να αποδεικνύει αυτό που είπαμε;