*

Ψηφοφορία

Πρέπει να διδάσκονται τα Αρχαία στο Γυμνάσιο ;

Ναι, όπως διδάσκονται σήμερα
10 (10%)
Ναι, αν αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας
60 (60%)
Όχι, πρέπει να καταργηθεί το μάθημα
11 (11%)
Όχι,πρέπει να αντικατασταθεί από άλλο μάθημα
4 (4%)
Όχι,αντίθετα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες των Νέων Ελληνικών
15 (15%)

Σύνολο ψηφοφόρων: 100

Αποστολέας Θέμα: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;  (Αναγνώστηκε 23650 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος vaios

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 112
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #28 στις: Ιουνίου 09, 2009, 09:19:09 am »
Το θέμα δεν είναι αν θα διδάσκονται τα αρχαία στο Γυμνάσιο αλλά αν θέλουμε να αποκτήσουν κάποιες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις οι μαθητές του Γυμνασίου. (Στα σχολεία που υπηρέτησα τα τρία τελευταία χρόνια το 50% των παιδιών διαβάζει συλλαβιστά και δεν ξέρουν τις τέσσερις βασικές πράξεις στα μαθηματικά). Ακόμη και στην Α Λυκείου οι μαθητές αλλά και οι καθηγητές δυσανασχετούν με τις έξι ώρες αρχαίων.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:13:52 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #29 στις: Ιουνίου 09, 2009, 09:42:34 am »
κανουν αρχαια στην α' & β' γυμνασιου.αλλα το ζητημα ειναι με ποιο τροπο τα κανουν!!! απαραδεκτο θα ελεγα.
πιστευω οτι τα αρχαια θα πρεπει να διδακονται απο την α'γυμνασιου συστηματικα,σοβαρα και υπευθυνα.
και αναλογα παντα με τη ταξη ξεκινώντας απο τα απλα.

προσωπικα θα μου αρεσε και η καθ'υπαγορευση του κειμενου, αλλα αυτο πια δεν ειναι δυνατον, οπότε....
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5927
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #30 στις: Ιουνίου 09, 2009, 01:16:18 pm »
Κι όμως σύμφωνα με το συντακτικό της αρχαίας δεν είναι λάθος γιατί, όταν εξαρτάται από ρήμα ψυχικού πάθους, η αιτιολογική πρόταση εισάγεται με το "ότι"! Άρα μήπως ο Παπανδρέου παραξέρει αρχαία ελληνικά και αυτό τον κάνει να μπερδεύει τα νέα ελληνικά; ;)

Η σύνταξη «χαίρομαι ότι» δεν έχει καμία σχέση με αρχαία ελληνικά. Το «χαίρομαι ότι» είναι απευθείας μετάφραση από το αγγλικό «I am glad that». Ο συγκεκριμένος ομιλητής, συχνά κάνει τέτοιες μεταφράσεις από τα αγγλικά, γιατί είναι δίγλωσσος και επηρεάζεται από τα αγγλικά. Είναι τυπικό χαρακτηριστικό των δίγλωσσων τέτοιου είδους συγχύσεις.

Για να είμαι ειλικρινής, μέσα μου δεν έχω καταλήξει στο αν θα έπρεπε να διδάσκονται τα παιδιά αρχαία στο γυμνάσιο ή όχι. Αυτό που μπορώ να πω με βεβαιότητα από προσωπική πείρα είναι ότι, όταν ξεκινούσαν στην Α’ Λυκείου, ήταν πολύ σύντομος ο χρόνος, για να τα αφομοιώσουν οι μαθητές. Από την άλλη, δεν είμαι σίγουρη αν τα παιδιά είναι πνευματικά ώριμα στην α’ γυμνασίου, για να ασχοληθούν με τα αρχαία τη στιγμή που ακόμα μαθαίνουν κανόνες συντακτικού και γραμματικής στα νέα ελληνικά. Καμιά φορά σκέφτομαι ότι ίσως αν ξεκινούσαν στην γ’ γυμνασίου, να ήταν καλύτερα, αλλά δεν μπορώ να ξέρω αν θα είχε αυτό αποτέλεσμα στην πράξη ή όχι.

Αυτό που έχει για εμένα μεγαλύτερη σημασία  όμως δεν είναι τόσο το πότε θα ασχοληθούν με τα αρχαία, αλλά το πώς. Το ερώτημα είναι: Γιατί τα περισσότερα παιδιά τελικά βαριούνται και μισούν τα αρχαία; Αν δεν απαντήσουμε σ’ αυτό το ερώτημα, δεν θα υπάρξει καμία βελτίωση. Εγώ  μέσα μου έχω καταλήξει σε δύο απαντήσεις:

1.Ο τρόπος διδασκαλίας διαχρονικά είναι βαρετός.
Θες γιατί από ιδρύσεως του ελληνικού κράτους υπήρξε αμφισβήτηση της καταγωγής μας από τους αρχαίους Έλληνες (βλ Fallmerayer), θες γιατί βγαίνοντας από αιώνες τουρκοκρατίας ψυχολογικά νιώθαμε την ανάγκη να συνδεθούμε με την αίγλη των περασμένων μεγαλείων, εξ αρχής δόθηκε μεγάλη έμφαση στη διδασκαλία της γραμματικής, του συντακτικού και της ετυμολογίας των αρχαίων σε σύγκριση ή καμιά φορά και σε βάρος των νέων ελληνικών, η οποία γρήγορα κατέληξε σε μια άχαρη και στείρα απομνημόνευση.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 10, 2009, 03:09:58 pm από apri »
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος nebula

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 312
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ουφ...
    • Προφίλ
    • Φωτεινή Παντογνώστρα
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #31 στις: Ιουνίου 09, 2009, 02:21:05 pm »
προσωπικα θα μου αρεσε και η καθ'υπαγορευση του κειμενου, αλλα αυτο πια δεν ειναι δυνατον, οπότε....

Καθ' υπαγόρευση αρχαιο κείμενο στα 12/13χρονα, βρε Μάρκο; Αυτά τα κάναμε στο α' έτος φιλολογίας!!
Μην ξεχνάμε τις παραμέτρους της ηλικίας, χρονολογικής και γνωστικής, που έχουν τα παιδιά. Και κυρίως.... σε τί θα τους ωφελήσει κάτι τέτοιο.

Συμφωνώ με την apri ότι η διδασκαλία της αρχαίας βοηθά στην οικείωσή μας με τα ίδια τα κείμενα... αλλά ας το δούμε, βρε παιδιά, εντελώς απλά το θέμα... Πιστεύετε ότι ένα 13χρονο παιδί θα καταλάβει, θα μπορέσει να πλησιάσει το αρχαίο κείμενο, έτσι όπως το κάνει ένας μελετητής της αρχαίας γραμματείας; Εδώ ακόμα και στα αρχαία ελληνικά από μετάφραση βλέπουμε μία στάση πλήρους απαξίωσης και αρνητισμού από πλευράς των παιδιών. Γιατί το παιδί να φορτώνεται τέτοιου είδους παιδαγωγικούς στόχους, γιατί να έχουμε τέτοιες απαιτήσεις, όταν ακόμα δεν έχει αποκτήσει άνεση στη διαχειρίση του ίδιου του του ρεπορτορίου; Το βλέπουμε αυτό όσοι διδάσκουμε νεοελληνική γλώσσα. Πέρα από τα όποια κενά έχουν τα παιδιά όσον αφορά το σύστημα της ΚΝΕ, νομίζετε ότι μπορούν να κατανοήσουν -πόσο μάλλον να εφαρμόσουν- στη δική τους γλωσσική παραγωγή (προφορική και γραπτή) παραμέτρους όπως το είδος το κειμένου, την περίσταση επικοινωνίας, το ύφος κλπ; Μερικές φορές παρατηρούμε ακόμα και δυσκολίες στην προσέγγιση ενός κειμένου, τα "απλά πράγματα" δηλαδή! Κατά την ταπεινή μου γνώμη, στο γυμνάσιο και ειδικά στις πρώτες τάξεις όπου η μετάβαση από το δημοτικό δεν είναι κάτι εύκολο, πρέπει να δίνεται έμφαση στη διδασκαλία της ΚΝΕ. Επαφή των παιδιών με το σύστημα, με καθε είδους κειμενο, επεξεργασία και πρακτική σε κάθε είδος κειμένου.

Θεωρώ ότι η διδασκαλία των αρχαίων είναι ίσως πιο "αποτελεσματική και σκόπιμη" στο Λύκειο. Άλλη η γνωστική και μεταγλωσσική κατάσταση ενός μαθητή στην α' γυμνασίου και άλλη στην α' λυκείου.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 09, 2009, 02:40:36 pm από nebula »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:13:52 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #32 στις: Ιουνίου 09, 2009, 02:28:44 pm »
προσωπικα θα μου αρεσε και η καθ'υπαγορευση του κειμενου, αλλα αυτο πια δεν ειναι δυνατον, οπότε....

Καθ' υπαγόρευση αρχαιο κείμενο στα 12/13χρονα, βρε Μάρκο; Αυτά τα κάναμε στο α' έτος φιλολογίας!!
Μην ξεχνάμε τις παραμέτρους της ηλικίας, χρονολογικής και γνωστικής, που έχουν τα παιδιά. Και κυρίως.... σε τί θα τους ωφελήσει κάτι τέτοιο.


ποσο μικρη και τριανταφυλλενια εισαι !!!!

ισχυε αυτο πριν μερικες δεκαετιες,οταν το επιπεδο των φιλοσοφικων ηταν υψηλο,οταν η γνωστικη αντιληψη των 12/13 ηταν θεωρω πολυ πιο περιορισμενη απο οτι σημερα,(αρα δεν ισχυουν αυτα που λες) αλλα το ξερω δεν ειναι πια "προοδευτικο" μα "συντηρητικο"!!
αυτο λεω,και σωστα μιλας, σε τι θα τους ωφελησει?

θα τους ωφελησει, θα ελεγα, αλλα ανοιγω τεραστιο θεμα. οποτε....
ας μαθουν τα βασικα οσο αφορα τα αρχαια  και η καθ υπαγορευση ας μεινει στην ακρη.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 09, 2009, 02:42:06 pm από Μarkos »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος marion

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1867
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #33 στις: Ιουνίου 09, 2009, 05:01:17 pm »
Κι ενώ πολλοί Έλληνες σνομπάρουν τη διδασκαλία των Α.Ε.,  σε άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες η εκμάθηση της αρχαιοελληνικής καθίσταται μάθημα κατεξοχήν
1. σε ποιες χώρες συγκεκριμένα συμβαίνει αυτό;
2. τι εννοείς μάθημα 'κατεξοχήν';


Με πρόλαβε το μέλος green ice με τις απαντήσεις που έδωσε.  Χαρακτηριστικά αναφερόμουν σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, αλλά και η
" Κάθε χώρα έχει την κυβέρνηση που της αξίζει. "

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #34 στις: Ιουνίου 10, 2009, 08:51:46 am »
Να συμπληρώσω επίσης, ότι οι έδρες των Αρχαίων Ελληνικών Σπουδών αυξάνονται σε πολλά πανεπιστήμια όλου του κόσμου. Αυτό, προφανώς ,κάτι δείχνει. Πολλοί άλλοι λαοί -και δη ευρωπαϊκοί- αναγνωρίζουν στην αρχαία ελληνική τις βάσεις και τις πηγές της δικής τους γλώσσας. Όπως ακριβώς δηλαδή, ψάχνουμε να βρούμε κόκκαλα και ίχνη των πρώτων ανθρώπων , αναζητούμε τις ρίζες της ανθρωπότητας ή του ελληνικού πολιτισμού. Ειδικότερα ,έχει ,νομίζω, ενδιαφέρον να μάθουμε και τις ρίζες της γλώσσας μας ,που είναι ο καθρέφτης του πολιτισμού αυτού. Δε θεωρώ ότι είναι αρνητικό να το κάνουμε από το Γυμνάσιο ήδη. Πιστεύω όμως ,ότι θα έπρεπε να γίνει πιο ελκυστικός ο τρόπος διδασκαλίας για τους μαθητές. Ποιος είναι αυτός ; Δεν είμαι σε θέση να απαντήσω ακριβώς ,διότι αυτό είναι δουλειά των γλωσσολόγων, ενδεχομένως. Σίγουρα όμως,θα υπάρχει τρόπος...

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #35 στις: Ιουνίου 10, 2009, 09:29:48 am »
μα, αν η δυση εκανε "πολιτισμο" αυτο το χρωσταει στον αρχαιο ελληνικο.

να σας πω εγω πως θα μαθουν αρχαια ελληνικα:

ε'δημοτικου : λεξιλογιο /ετυμολογικα σε πολυ απλες λεξεις.
στ'δημοτικου : απλα κειμανακια (μυθοι του αισωπου) με βαρος παλι στο λεξιλογιο και στη σχεση αρχαιας/νεας ελληνικης.

α'γυμνασιου: κειμενα απλα, γραμματικη-συντακτικο στα απλα φαινομενα. ιστορικη,φιλοσοφικη ερμηνεια.
β΄γυμνασιου: κειμενα λιγο πιο "δυσκολα"με εμφαση σε ιστορικο-κοινωνικο πλαισιο,γραμματικη-συντακτικο,ετυμολογια, ομμοριζα,παραγωγα

κ.ο.κ.....
γ'λυκειου: και κειμενο καθ υπαγορευση,χωρις το φοβο της βαθμολογιας,και χωρις να ζητειται στις εισαγωγικες.

αν μου πειτε οτι ολα αυτα τα κανουν τοτε φταιμε εμεις  και οχι το....αναλυτικο προγραμμα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 10, 2009, 09:33:30 am από Μarkos »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #36 στις: Ιουνίου 10, 2009, 09:32:39 am »
α, το νηπιαγωγειο ξεχασα......και στο νηπιαγωγειο λοιπον : υδωρ=νερο, υδροπλανο,υδραγωγειο,υδροφόρα,υδροβιότοπος,υδρομασάζ κλπ κλπ

επισης, πολυ σημαντικο, οι μαμαδες να διαβαζουν στα παιδια τους πανω απο τη κουνια τα Ομηρικα επη! (απο το πρωτοτυπο)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 10, 2009, 09:37:30 am από Μarkos »
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #37 στις: Ιουνίου 10, 2009, 10:14:18 am »
α, το νηπιαγωγειο ξεχασα......και στο νηπιαγωγειο λοιπον : υδωρ=νερο, υδροπλανο,υδραγωγειο,υδροφόρα,υδροβιότοπος,υδρομασάζ κλπ κλπ

επισης, πολυ σημαντικο, οι μαμαδες να διαβαζουν στα παιδια τους πανω απο τη κουνια τα Ομηρικα επη! (απο το πρωτοτυπο)
Και λίγο αντίστροφο μάλλον δε θα έβλαπτε ! Μην πάει το μυαλό μας σε δύσκολα, απλά πράγματα . Αν γίνει η στάση μας πιο ενεργητική, αν αντιμετωπίσουμε τα αρχαία σαν ζωντανή, περίπου όπως  τις ξένες γλώσσες (δεν μπορεί να γίνει ακριβώς το ίδιο), νομίζω θα γίνουν πιο ελκυστικά και θα μάθουμε κάτι ουσιαστικό.  Διδάσκονται που διδάσκονται τις πιο πολλές ώρες απ' όλα τα φιλολογικά μαθήματα (3 ώρες στο Γυμνάσιο και 6 ώρες στην α' Λυκείου - αυτό δεν είναι υπερβολή;) , τουλάχιστον ας τα κάνουμε πιο ελκυστικά!
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 10, 2009, 10:21:32 am από syrrahm »

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2616
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ80
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #38 στις: Ιουνίου 10, 2009, 10:41:22 am »
α, το νηπιαγωγειο ξεχασα......και στο νηπιαγωγειο λοιπον : υδωρ=νερο, υδροπλανο,υδραγωγειο,υδροφόρα,υδροβιότοπος,υδρομασάζ κλπ κλπ

επισης, πολυ σημαντικο, οι μαμαδες να διαβαζουν στα παιδια τους πανω απο τη κουνια τα Ομηρικα επη! (απο το πρωτοτυπο)
Στον παιδικό σταθμό που πηγαίνει ο γιος μου η δασκάλα κοντεύει να τους μάθει απέξω όλα τα ποίηματα του Ελύτη.Παιδιά, έρχεται στο σπίτι και μου απαγγέλει στίχους του Ελύτη! Ξέρει, επίσης, το

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος Μέλια

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 82
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #39 στις: Ιουνίου 10, 2009, 11:33:04 am »
Σίγουρα πρέπει να επιβάλλεται ο ενεργητικός τρόπος εκμαθήσεως της γλώσσας γιατί η γλώσσα δεν είναι στατική αλλά φορέας νοημάτων...Πάντως συμφωνώ με αυτό που ήδη έχει ειπωθεί,ότι δηλαδή αν ακολουθούσαμε τη μέθοδο διδασκαλίας των ζωντανών γλωσσών,πιστεύω οι μαθητές δε θα θεωρούσαν τόσο βαρετό το μάθημα των αρχαίων ελληνικών...φανταστείτε, είχα διαβάσει πως σε αγγλικό κολλέγιο οι σπουδάζοντες ήταν σε θέση όχι μόνο να γράφουν αλλά και να...στιχουργούν στην αρχαία ελληνική...
Μ' αρέσει να μη λέω πολλά...

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2616
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ80
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #40 στις: Ιουνίου 10, 2009, 12:17:40 pm »
Λοιπόν, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι δε θεωρώ τον εαυτό μου φιλόλογο, αν και κάναμε αρκετά φιλολογικά μαθήματα στο ιστορικό-αρχαιολογικό που τέλειωσα, αλλά, επειδή τα βλέπω κάθε χρόνο στο φροντιστήριο, θέλω να φέρω ένα παράδειγμα και τα συμπεράσματα δικά σας. Έχουμε π.χ τους εξής στίχους από τον κομμό της Αντιγόνης "άκλαυτο, άφιλος, ανυμέναιος ταλαίφρων άγομαι ταν ετοίμαν οδόν...". Κοιτάξτε τη δύναμη των λέξεων, τη μαγεία που εκπέμπουν. Εκείνη την ώρα που το παιδί πρέπει να νιώσει τον πόνο της ηρωίδας, να μπει και αυτός ενδεχομένως στη θέση της , πετάγεται η φιλόλογος και του λέει "κάνε, Κωστάκη, πλήρη συντακτική ανάλυση!" και έπειτα, για να σου τη σπάσω ακόμη περισσότερο, θέλω και τον αόριστο β' του άγομαι και να μου πεις σε ποια κλίση ανήκει το ουσιαστικό οδός. Τι θα κάνει ο έρημος ο Κωστάκης, μου λέτε; Ακολουθεί μια από τις παρακάτω επιλογές
1. μιλάει με το διπλανό του για το ματς της Κυριακής
2. Σκέφτεται πού θα γράψει τη μετάφραση στις εξετάσεις, γιατί τα βλέπει σκούρα τα πράγματα
3. Ανακαλύπτει το νόημα της ποίησης στη ροκ (που αν και στην αγγλική την καταλαβαίνει καλύτερα)
4. Αναρωτιέται πώς γλίτωσαν από το σκόρο τα χειρόγραφα του Ευριπίδη και βασανίζεται τώρα αυτός (του Σοφοκή είναι η Αντιγόνη, αλλά ο Κωστάκης έχει μπερδευτεί λιγουλάκι, γιατί είναι και "κακός" μαθητής και δε διαβάζει)

Ας ξεκινήσουμε από τ' απλά λοιπόν και μετά ζητάμε και τη συνδρομή των γλωσσολόγων για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τη διδασκαλία της γλώσσας!

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος sharon

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 316
    • Προφίλ
Απ: Αρχαία στο Γυμνάσιο ;
« Απάντηση #41 στις: Ιουνίου 10, 2009, 12:53:51 pm »
α, το νηπιαγωγειο ξεχασα......και στο νηπιαγωγειο λοιπον : υδωρ=νερο, υδροπλανο,υδραγωγειο,υδροφόρα,υδροβιότοπος,υδρομασάζ κλπ κλπ

επισης, πολυ σημαντικο, οι μαμαδες να διαβαζουν στα παιδια τους πανω απο τη κουνια τα Ομηρικα επη! (απο το πρωτοτυπο)
Στον παιδικό σταθμό που πηγαίνει ο γιος μου η δασκάλα κοντεύει να τους μάθει απέξω όλα τα ποίηματα του Ελύτη.Παιδιά, έρχεται στο σπίτι και μου απαγγέλει στίχους του Ελύτη! Ξέρει, επίσης, το

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182566
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 686
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 635
Σύνολο: 648

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.