*

Αποστολέας Θέμα: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική  (Αναγνώστηκε 20911 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος vasouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Life is wooondeeerfuuul..
    • Προφίλ
Τώρα που βγήκαν και τα αποτελέσματα και έφυγε κι η αγωνία για το είναι σωστό και τι όχι, όντας για άλλη μια φορά απλά επιτυχούσα(και όχι αδίκως ;)) θα με ενδιέφερε πολύ να μάθω πως αναλύσατε τη δραστηριότητα στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική..απλά, επιστημονικά, με επιστημονική τεκμηρίωση ή χωρίς, διαθεματικά ή όχι;....γιατί πολλά άκουσα και ακούω  και δυστυχώς ακόμη απάντηση δεν έχω βρει για το τι ακριβώς πρέπει να γράψουμε!Και μόνο η σκέψη του επόμενου ασέπ και ιδιαίτερα η ώρα που θα κληθώ να αναπτύξω μια δραστηριότητα με τρομάζει! ::)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 03, 2009, 05:49:11 μμ από vasouli »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 03, 2009, 07:20:25 μμ »
      vasouli θα σου πω για τον εαυτό μου που έγραψα 72%. Στη σχολή που σπούδασα, στην Αλεξανδρούπολη, μας έμαθαν να γράφουμε τη δραστηριότητα πάρα πολύ αναλυτικά. Θα σου πω πώς την έγραψα. Έκανα 2 ώρες ακριβώς (!) για να αποφασίσω σε ποιο γνωστικό αντικείμενο θα ανήκε η δραστηριότητά μου. Τελικά κατέληξα στις φυσικές επιστήμες και το πείραμα. Έγραψα:
      1. τον άμεσο στόχο της δραστηριότητας. π.χ. Να είναι ικανά τα παιδιά να αντιληφθούν την εναλλαγή μέρας-νύχτας. Και μετά έγραψα τους έμμεσους στόχους οι οποίοι ανήκαν σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα π.χ. γλώσσας, φυσικών επιστημών, μαθηματικών (εναλλαγή), αλλά και στόχους όπως: Να είναι ικανά τα παιδιά να εξάγουν συμπεράσματα. Ή τέλος πάντων κάτι παρόμοιο. Σύνολο στόχων περίπου 6-7.
      2. ποια χρονική στιγμή του χρόνου και της μέρας θα ήταν καταλληλότερο να γίνει η δραστηριότητα και το αιτιολόγησα, και σε ποιο χώρο θα γινόταν, τα υλικά που θα χρειάζονταν και πόσο χρόνο θα διαρκούσε. Επίσης, ποιες προϋποθέσεις και γνώσεις θα έπρεπε να είχαν κατακτήσει τα παιδιά για να κατακτήσουν το στόχο: τη σφαιρική διάσταση της γης, να μπορούν να εκφράζουν τις απόψεις τους
      3. επιστημονική τεκμηρίωση της μεθόδου που θα ακολουθούσα. Εν ολίγις έγραψα από δύο προτάσεις για τις βασικές αρχές των Βruner, Vygotsky και Piaget. π.χ. Bruner: ανακαλυπτική μάθηση + όλες οι ηλικίες μπορούν να διδαχθούν οποιαδήποτε γνώση αρκεί να τη διαμορφώσεις κατάλληλα για την ηλικία τους. Τη θεωρία του Vygotsky για τη γλώσσα (για τα αλβανόφωνα), κ.λπ. ... τα βασικά. Μια παράγραφο.
      4. πλήρης και αναλυτική περιγραφή της δραστηριότητας σε επίπεδο σχεδιασμού. Αφόρμηση, κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των παιδιών, 1η φάση, 2η, 3η, κ.λπ., τι ερωτήσεις κάνει η νηπιαγωγός στα παιδιά σε κάθε φάση, με ποιους τρόπους βοηθάει τα αλβανόφωνα παιδιά για να κατακτήσουν τους στόχους, κ.λπ. Το βήμα 4 ήταν μία σελίδα από μόνο του.
      5. Περαιτέρω προεκτάσεις της δραστηριότητας: τρεις δραστηριότητες που θα μπορούσαν να ακολουθήσουν (δύο σειρές περιγραφή η κάθε μία) για να την εμπέδωση του άμεσου στόχου. Ζωγραφική, δραματοποίηση, τραγούδι.
      6. Αξιολόγηση της δραστηριότητας, του εκπαιδευτικού, του άμεσου και των έμμεσων στόχων και των υλικών. Σ' αυτό το κομμάτι δεν έδωσα όση σημασία ήθελα, επειδή δεν είχα καθόλου εναπομείναντα χρόνο (σαράντα λεπτά για το δεύτερο θέμα!), οπότε έγραψα μια παράγραφο.
      Στο δεύτερο θέμα δεν έγραψα σχεδόν καθόλου κριτική και τα χαρακτηριστικά του ΔΕΠΠΣ τα έγραψα σαν λίστα λόγω της έλλειψης χρόνου. Από 'κει πρέπει να έχασα στο βαθμό.
      Αυτά.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 03, 2009, 07:28:11 μμ από Demetroula »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος vasouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Life is wooondeeerfuuul..
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 03, 2009, 09:20:25 μμ »
Πολύ καλή κ' περιεκτικότατη ακούγεται η δραστηριότητά σου Demetroula!Θα συμφωνήσω κ'εγώ για το χρόνο που πέρασε μέχρι να σκεφτώ τι να γράψω..πραγματικά εκείνη τη στιγμή θόλωσα, επί 1 ώρα σίγουρα δεν είχα γράψει ούτε λέξη!Τελικά αν και ξεκίνησα για project κατέληξα με μια δραστηριότητα γλώσσας με βάση το πρότυπο της  Μοντεσσόρυ.Στη δεύτερη ερώτηση απλά μια περίληψη στο ό,τι εγώ είχα εισπράξει από το ΔΕΠΠΣ και ό,τι προλάβαινα να γράψω σε μισή ώρα!Οπότε δε μπορώ να πω οτι πήρα μονάδες από τη δεύτερη ερώτηση.Αποτέλεσμα ένα ωραιότατο 60 και μπορώ να πω οτι είμαι κ' ευχαριστημένη σε σχέση με αυτό που περίμενα!
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος dionisiac

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 102
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 03, 2009, 11:10:20 μμ »
Σ' ευχαριστουμε Δημητρουλα :) :)
Κανεις αλλος με υψηλη βαθμολογια την β' μερα??

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Demetroula

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3088
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 03, 2009, 11:56:00 μμ »
Πολύ καλή κ' περιεκτικότατη ακούγεται η δραστηριότητά σου Demetroula!Θα συμφωνήσω κ'εγώ για το χρόνο που πέρασε μέχρι να σκεφτώ τι να γράψω..πραγματικά εκείνη τη στιγμή θόλωσα, επί 1 ώρα σίγουρα δεν είχα γράψει ούτε λέξη!Τελικά αν και ξεκίνησα για project κατέληξα με μια δραστηριότητα γλώσσας με βάση το πρότυπο της  Μοντεσσόρυ.Στη δεύτερη ερώτηση απλά μια περίληψη στο ό,τι εγώ είχα εισπράξει από το ΔΕΠΠΣ και ό,τι προλάβαινα να γράψω σε μισή ώρα!Οπότε δε μπορώ να πω οτι πήρα μονάδες από τη δεύτερη ερώτηση.Αποτέλεσμα ένα ωραιότατο 60 και μπορώ να πω οτι είμαι κ' ευχαριστημένη σε σχέση με αυτό που περίμενα!

      Δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο κάποιες κοπέλες σκέφτονταν να γράψουν διαθεματικό ή project με το θέμα μέρας ή νύχτας (το λέω επειδή το έχω διαβάσει και σε άλλο σημείο του forum παλιότερα). Η εκφώνηση του θέματος ήταν σαφής. Έλεγε δραστηριότητα. Οπότε ήταν κρίμα τόσες κοπέλες να μην περάσουν καν τη βάση, μόνο και μόνο επειδή ήταν πολύ καχύποπτες με τα θέματα. Δηλαδή, όταν λέει δραστηριότητα μπορεί να εννοεί οτιδήποτε. Τέτοιο λάθος είχα διαβάσει ότι είχαν κάνει κοπέλες και στον προηγούμενο ΑΣΕΠ. Εκεί που ζητούσε τρεις δραστηριότητες για το παραμύθι της Χιονάτης.
      Όσο για τη δραστηριότητα με βάση το πρότυπο της Μοντεσσόρι μπορείς να μου το εξηγήσεις λίγο, επειδή εγώ μόλι τελείωσα και έχω μάθει να γράφω δραστηριότητα μόνο με τον τρόπο που έγραψα παραπάνω.
      Όσον αφορά το δεύτερο θέμα: είχα κάνει μια ανάγνωση το ΔΕΠΠΣ το καλοκαίρι και μία ανάγνωση το Σάββατο το πρωί (εκτός από τις φορές που το είχα διαβάσει στη σχολή για τις εργασίες). Και μόλις βλέπω το θέμα λέω: "Τόσοι μήνες διαβάσματος γιατί; Για θέματα που μπορούσα να τα γράψω με διάβασμα ενός μήνα!!!". Αν διάβαζα μόνο τον Οδηγό, το ΔΕΠΠΣ και τις εργασίες μου θα έγραφα τον ίδιο βαθμό! Any way... Έγραψα ότι θυμόμουν από την ανάγνωση της προηγούμενης μέρας και από τα συμπεράσματα από την ενασχόλησή μου με το ΔΕΠΠΣ 4 χρόνια. Sorry αν σας κούρασα με τις ιστορίες μου...
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 03, 2009, 11:58:14 μμ από Demetroula »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος vasouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 207
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Life is wooondeeerfuuul..
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 04, 2009, 01:03:13 μμ »
Είναι μάλλον που εκείνη τη στιγμή φαίνεται τόσο απλό για να ναι αληθινό..στην ουσία μια απλή δραστηριότητα ζητούσε!Το θέμα είναι πως ξεκίνησα να γράφω με βάση το project και κατέληξα με 2 σελίδες σβησμένες με ένα ωραιότατο Χ, οι εξεταστές θα τραβάγαν τα μαλλιά τους και μόνο με αυτό ήμουν σίγουρη πως είχα κοπεί...
Όσον αφορά το πρότυπο της Μοντεσσόρυ είναι ένα πρότυπο που χρησιμοποιούσαμε στη σχολή όταν κάναμε κυρίως γλώσσα πέρα απτο απλό σχέδιο μαθήματος(σημειωτέον έχω τελειώσει το ΤΕΑΠΗ με Κουτσουβάνου-Χρυσαφίδη).
Θα συμφωνήσω στο οτι στον επόμενο δε θα ασχοληθώ με τίποτα άλλο πέρα απτον οδηγό και το ΔΕΠΠΣ, όχι οτι ασχολήθηκα με πολλά παραπάνω...
Υ.Γ. Γιατί να μας κουράσεις, εξάλλου γι'αυτό είναι το forum για να πει ο καθένας την ιστορία του! :)
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος sophie

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1393
  • Φύλο: Γυναίκα
  • 2009...ζώντας με την...Commedia Dell' Arte!!!
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 04, 2009, 07:22:22 μμ »
Ακριβώς την ίδια δομή με τη Demetroula είχα ακολουθήσει κι εγώ το 2007 (εκτός από την αναφορά στους θεωρητικούς) και είχα πιάσει σε αυτή τη θεματική 91.
Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι θέμα στιγμής κι έμπνευσης (το θεωρητικό υπόβαθρο το έχουμε όλες-όλοι).
Συμφωνώ επίσης (το είχα πει και πολλές φορές παλαιότερα) ότι πρέπει να εστιάσουμε βασικά σε ΔΕΠΠΣ-ΟΔΗΓΟ κι ό,τι άλλο μετά...ε...καλό θα κάνει κι όχι κακό! ;)
Κι ένα τελευταίο...Ξέρω ότι για πολλούς η απογοήτευση μπορεί να είναι μεγάλη τώρα αλλά κάθε συμμετοχή στο διαγωνισμό μας προσφέρει γνώση, κατά τη γνώμη μου (και με βάση την προσωπική μου εμπειρία) πολύ χρήσιμη για την επόμενη φορά... :-\
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούλιος 04, 2009, 07:24:43 μμ από sophie »
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος julie21

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 04, 2009, 10:31:52 μμ »
Να γράψω να μη γράψω είμαι τόσο καιρό...λοιπόν εγώ έκανα ολόκληρο σχέδιο εργασίας , με πάρα πολλές δραστηριότητες σε όλα τα μαθήματα που κράτησε αρκετές μέρες...έγραφα μέχρι και το τελευταίο λεπτό, στην άλλη ερώτηση πρέπει να έγραψα καλά ...τελικά πήρα 70%

Φίλη έγραψε μόνο μια δραστηριότητα και στο περίπου τη 2 ερώτηση κ πήρε 63%

Νομίζω ότι είναι καθαρά θέμα τύχης ποιος θα σου διορθώσει το γραπτό... Ελπίζω να  είμαι τυχερή κ να  με πάρουν αναπληρώτρια φέτος ή του χρόνου με 24,375 μόρια που έχω και να μη χρειαστώ να ξαναπεράσω αυτό το χαζοσύστημα του ασεπ...

Αποσυνδεδεμένος Effie

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 516
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση και τα παιδιά (ΠΕ60)
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 04, 2009, 11:55:46 μμ »
Εγώ πάντως να σας πω την αλήθεια μου...έγραψα τη δραστηριότητα όπως τη γράφει στο βιβλίο του "Φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο" ο Κ. Ραβάνης (Δεν είμαι σίγουρη για τον τίτλο).
Απλά πρόσθεσα κάποια στοιχεία για να είναι και για τα αλλόγλωσσα παιδιά..
Το κακό είναι ότι δεν πρόλαβα να το γρἀψω όπως το ήθελα και να τονίσω το τι θα κάνω για τα αλλόγλωσσα παιδιά και μάλλον γι'αυτό να πήρα 70,5. :-\
Don't worry! Be happy!!!!!!!! ;)

Αποσυνδεδεμένος elleni

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 213
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #9 στις: Ιούλιος 05, 2009, 06:39:03 μμ »
Να σας πω κι εγω τη δική μου εμπειρία (πήρα 79 τη δεύτερη μέρα ):
Στο πρώτο θέμα έκανα κι εγώ το πείραμα από το βιβλίο του Ραβάνη. Έγραψα πολύ αναλυτικά τη δραστηριότητα (θέμα, στόχοι από το ΔΕΠΠΣ, υλικά, κίνητρα κλπ), μετά έγραψα βασικές αρχές στις οποίες θα στηρίξω το μάθημά μου (αρχή της συνδιερεύνησης, της αυτενέργειας κλπ) και τέλος την αξιολόγηση αρκετά αναλυτικά. Ανέφερα και κάποιες παραμέτρους που θα προσέξω όσον αφορά τα αλλόγλωσα παιδιά (πχ στην υδρόγειο δείχνουμε τη χώρα τους και συζητάμε για το πόσο κοντά είναι στη δική μας).
Στο δεύτερο θέμα έγραψα τον ορισμό του ΔΕΠΠΣ (σύστημα εργασίας που σκιαγραφεί τι πρέπει να μάθουν τα παιδιά, τι πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός κλπ) και ανέφερα τις βασικές αρχές του ως προς αυτά π.χ. όσον αφορά το τι πρέπει να μάθουν τα παιδιά το ΔΕΠΠΣ δίνει έμφαση στη διαδικασία και όχι τόσο στις γνώσεις κλπ. Στην κριτική έγραψα πολλά θετικά και μόνο ένα αρνητικό - όσο κι αν έσπαγα το κεφάλι μου δε μπορούσα να σκεφτώ κάτι άλλο.

Αποσυνδεδεμένος walse

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 227
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #10 στις: Ιούλιος 05, 2009, 07:13:49 μμ »
Να καταθεσω και εγω τη δική μου αναλυση, εγαψα 85(Βασικα μια προσπαθεια θα κανω αφου καθε φορα που δινω μετα κανω delete  απο τον σκληρο δισκο :-[)

εκανα πειραμα -χωρις όμως να εχω διαβασει καποιο συγκεκριμενο βιβλιο που να αναφερεται σε φυσικες επιστημες- βασιζομενη στα "βηματα" διερευνησης του φυσικου περιβαλλοντος όπως τα εχει ο οδηγος στο κεφαλαιο μελετη περιβαλλοντος αν δν κανω λαθος.
πρωτα ως εναυσμα ενα παιδι ειπε πως οταν μιλαει με ενα ξαδερφακι του στην αμερικη...μπλαμπλα..κατεθεσε και την αποψη του και το παιδι απο την αλβανια. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ απο τα παιδια και ενδιαφερον.
Υλικα: φακος, υδρογειος, pc........
Επιδιωξεις:.......
Δραστηριοτητα:Θετουν ερωτηματα,κανουν προβλεψεις,χωριζονται σε ομαδες για την απαντηση στα ερωτηματα.
Για τα παιδια απο την αλβανια εγραψα πως συμμετεχουν με όποιο τροπο μπορουν χωρις πιεση και πως η διαπολιτισμικοτητα και ο σεβασμος του αλλου δν καλλιεργουνται απο μια μεμονομενη δραστηριοτητα στην ταξη αλλλα ειναι παροντα καθε στιγμη και διαπνεουν το προγραμμα μας.
Αξιολογηση: απο μενα, απο τα παιδια, portfolio κτλ.
Πιθανη προεκταση:........

(Φυσικα τα γραφω συνοπτικα και δν αντικατοπτριζουν το γραπτο μου απλα για να βγαλετε τα συμπερασματα σας)
Ε, ναι.......γυρισα!!!!!
it takes two to tango

Αποσυνδεδεμένος Mafalda2

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 99
  • BASTA! και Βάστα καρδιά μου!!!!
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #11 στις: Ιούλιος 06, 2009, 11:48:17 πμ »
Και εγώ σαν τη walse. Χρησιμοποιήσαμε και τα ίδια υλικά... Ακολούθησα το μπούσουλα για τις δραστηριότητες στις Φυσικές Επιστήμες του Οδηγού: Παρατήρηση, Διατύπωση ερωτημάτων, Διατύπωση προβλέψεων, Διατύπωση λειτουργικών Ορισμών, Εξαγωγή Συμπερασμάτων και μετά ανέλυσα τη δραστηριότητα στην οποία έδωσα μία μη λεκτική, παιγνιώδη μορφή ώστε να μπορούν να συμμετέχουν και τα αλβανόφωνα. Πάντως και εγώ έφαγα σχεδόν 3 ώρες σε αυτή τη δραστηριότητα, να τη σκεφτώ και να τη διατυπώσω με αποτέλεσμα να μη θυμάμαι καν τι έγραψα στη 2η. Θυμάμαι είχα κάνει μια κριτική για το οτι πρέπει να εκπαιδευτούν οι νηπιαγωγοί στο ΔΕΠΠΣ αλλά πέραν τούτου ουδέν... Και δεν έχω μάθει και ποια ήταν η "σωστή" απάντηση. Πάντως με αυτά πήρα ένα 77,5 χωρίς να το περιμένω ούτε εγώ μολονότι ήξερα ότι η δραστηριότητα ήταν καλή αλλά δεν ήξερα πόσο καλά την είχα διατυπώσει. Και όπως όλες έχετε πει και συμφωνώ και εγώ, είναι τόσοι πολλοί παράμετροι πέρα από τη γνώση που ποτέ δεν ξέρεις από που θα σου έρθει!
I never teach my pupils. I only attempt to provide the conditions in which they can learn. - Albert Einstein

Αποσυνδεδεμένος xionati

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 477
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #12 στις: Ιούλιος 06, 2009, 01:18:37 μμ »
Αν χρειαστεί να ξαναγράψω ασεπ όσον αφορά δραστηριότητα θα γράψω κάτι απλό και τίποτα άλλο κορίτσια.Αυτό κατάλαβα μέχρι τώρα.Στο ΤΕΑΠΗ μας έφαγε η επιστημονικότητα.Αυτά τα λέω γιατί είμαι συγχυσμένη...έμαθα σήμερα κάτι που πολύ μου κακοφάνηκε...thats all. :-\
νηπιαγωγός

Αποσυνδεδεμένος areth

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 11
    • Προφίλ
Απ: Ανάλυση Δραστηριότητας στα Παιδαγωγικά-Ειδική Διδακτική
« Απάντηση #13 στις: Ιούλιος 06, 2009, 02:54:57 μμ »
Κορίτσια σε πρώτη φάση θα ήθελα να πώ πολλά συγχαρήτήρια σε όλους, διοριστέους και μη. Σας αξίζουν τα καλύτερα, πραγματικά!
Κατα δεύτερον θα ήθελα κι εγώ να καταθέσω την εμπειρία μου. Διορίζομαι με την πρώτη φουρνιά οπότε ίσως βοηθήσω να κατανοήσουμε τι περίπου ζητούν οι εξεταστές..
Η δραστηριότητά μου (πείραμα) είχε την εξής δομή + σημεία κλειδιά:

-Αφόρμηση: Αναφορά στην μεταγωγική σκέψη του παιδιού, που κινείται απο το μερικό στο μερικό. Ενα παιδί μπορεί να πεί : " Κυρία είναι βράδυ τώρα, γιατί νυστάζω". Η πρόταση αυτή προκαλεί αντιδράσεις των άλλων παιδιών και συζήτηση σχετικά με τη μέρα και τη νύχτα.."νύχτα έχουμε όταν σκοτεινιάζει"..κτλ.

-Προετοιμασία: Η εκπαιδευτικός αφού βεβαιωθεί για το ενδιαφέρον των παιδιών σχετικά με το θέμα, προετοιμάζει την δραστηριότητα. Εδώ αναφέρω ότι προέρχεται απο την Μελέτη Φυσικού Περιβάλλοντος με Βασική Επιδίωξη: Να συμμετέχουν σε διερευνητικές διαδικασίες, να κατανοούν τη σημασία της απο κοινού ανακάλυψης. Μαθησιακή Επιδίωξη: Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για την εναλλαγή της μέρας με τη νύχτα. Επίσης αναφέρω: Φάκελος ενημέρωσης νηπιαγωγού και παιδιών (εντυπο υλικό, οπτικά και οπτικοακουστικά μέσα, σημασία αυτών των μέσων ως παιδαγωγικού υλικού, τη συμβολή τους και τη μορφωτική τους αξία), υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την εκτέλεση του πειράματος. Χώρος: πιθανή αναδιαμόρφωσή του για τις λειτουργικές ανάγκες της δραστηριότητας. 
Επιστημονική τεκμηρίωση, γιατί επέλεξα να κάνω πείραμα: Piaget, "τα παιδιά μαθαίνουν όταν πειραματίζονται με πραγματικά αντικείμενα και παρατηρούν τις αντιδράσεις τους κτλ"
Εκέλεση: Ξεκινάμε μ''ενα βίντεο (ντοκυμαντέρ) σχετικά με την εναλλαγή. Έπειτα χωρισμός σε ομάδες (αναφορά στον Vygotsky για τη σημασία των ανομοιογενών ομάδων, πως θα βοηθήσουν τα αλβανόφωνα παιδιά να ενταχθούν και να συμμετάσχουν όπως εκείνα μπορούν, μέθοδος σκαλωσιάς κτλ.) Ακριβή περιγραφή τι θα κάνει η κάθε ομάδα (κάποιοι εκτελούν το πείραμα, άλλοι τραβούν φωτογραφίες, άλλοι βιντεοσκοπούν, άλλοι κρατούν "σημειώσεις" κ.ο.κ.).
Στη συνέχεια αναφέρω πως τα παιδιά ξεκινώντας το πείραμα βρίσκονται αντιμέτωπα μ'ένα πρόβλημα. Είχαν δεί στο βίντεο ότι η γή κινείται γύρω απο τον εαυτό της και γύρω απο τον ήλιο. Τα ίδια όμως δυσκολεύονταν να κινούν την υδρόγειο με το στήριγμά της γύρω απο τον φακό-ήλιο. Εδώ λοιπόν εντάσσω τα μαθηματικά ( αναφέρω στόχο: π.χ να μετρούν ) και επικεντρώνομαι στη σημασία που έχουν τα μαθημ. ως εργαλεία που λύνουν απλά καθημερινά προβλήματα( Όταν προκύπτουν ως αναγκαιότητα, τα παιδιά κατανοούν την πρακτική χρησιμότητά τους και αποκτούν κίνητρα για να ασχοληθούν με αυτά). Τα παιδιά προτείνουν λύσεις και ψηφίζουν χωριζόμενα σε ομάδες. Η λύση που συγκεντρώνει τα περισσότερα παιδιά - ψήφους κερδίζει ( τα παιδιά επιλέγουν να συνεχίσουν το πείραμα με μια απλή μπάλα και απορρίπτουν την υδρόγειο).

-Περιγραφή πειράματος, περιληπτικά, χρησιμοποιώντας εκφράσεις όπως :  τα παιδιά διατυπώνουν ερωτήσεις, κάνουν προβλέψεις, παρατηρούν, επαληθευουν , αναθεωρούν, βγάζουν συμπεράσματα κτλ.

-Δραστηριότητες που προκύπτουν για την επεξεργασία των δεδομένων του πειράματος: ->Ζωγραφική (στόχοι απο παιδί και δημιουργική έξφραση + αναφορά στη συμβολή της συμβολικής αναπαράστασης γενικότερα αλλά και κυρίως στα αλβανόφωνα παιδιά, αποτελεί εξαιρετικό μέσο έκφρασης, βοηθά τα παιδιά να ξαναθυμηθούν αυτά που έζησαν, να εμπεδώσουν όσα έμαθαν, μας βοηθά να κατανοήσουμε τις σκέψεις τους, τις μεχρι τώρα γνώσεις τους κ.ο.κ. Επίσης μπορεί να συνδιαστεί με δρ. προφορικού λόγου -> περιγραφή ζωγραφιάς κτλ.)
->Επεξεργασία φωτογραφιών στον υπολογιστή (στόχος απο παιδί και νέες τεχνολογίες ) , προσθήκη λεζάντων που περιγράφουν τι κάνουν στις φωτογραφίες + ξαναθυμούνται τα στάδια του πειράματος. (αναφορά στη χρησιμότητα του γραπτού λόγου, μας βοηθά να επικοινωνούμε με τους άλλους, να περιγράφουμε και να διευκρινίζουμε όσα δεν μπορεί να πεί η εικόνα κτλ.)
->Εκτύπωση φωτογραφιών, σύγκριση έντυπης και χειρόγραφης γραφής, συζήτηση ( διαφορές-ομοιότητες)
->Τελική συζήτηση-αξιολόγηση με τα παιδιά για όσα έκαναν, τι έμαθαν, τι τους άρεσε περισσότερο κτλ. (στόχοι απο προφορική επικοινωνία)

-Πιθανές προεκτάσεις: ->Επίσκεψη στο πλανητάριο. -> Απο τη Μελέτη του Ανθρωπογενούς περιβάλλοντος , μια διαπολιτσιμική δραστηριότητα στην οποία μπορούν να συμμετέχουν οι γονείς των αλβανόφωνων παιδιών και να συζητησουν με τα παιδιά για τις δραστηριότητες των ανθρώπων κατα τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.

-Αξιολόγηση : Αναφορά σε όλους τους στόχους, τους αρχικούς αλλά και όσους προέκυψαν, υλικά, συμμετοχή παιδιών, συνεργασία μεταξύ τους και με την εκπαιδευτικό, πως αντιμετώπισαν τα προβλήματα που προέκυψαν κτλ.)
-Αυτοαξιολόγηση : Προσωπικοί στόχοι, ρόλος της εκπαιδευτικού κτλ.

Όσο για το Δεππς, αναφέρθηκα αρχικά στη διαθεματικότητα. Επειτα ανέλυσα τα βασικά χαρακτηριστικά (με δικά μου λόγια, δεν θυμόμουν καν ποιες ήταν οι περίφημες 17 αρχές ) και έκανα παραλληλισμούς με τις θεωρίες των Piaget, Gardner, Vygotsky, πως δηλαδή φαίνεται η επιρροή τους στη συγγραφή του νέου αναλυτικού. Επίσης έκανα μια πολύ περιληπτική σύγκριση με το προηγούμενο αναλυτικό και τέλος την κριτική μου που ήταν κυρίως θετική.
Δεν ξέρω αν έχει κάποια σημασία απλά να αναφέρω ότι έγραψα 7 σελίδες στην δραστηριότητα (σε 2 ώρες) και 5 σελίδες στο Δεππς (σε 1:30 ώρα). Μου πήρε μισή ώρα να συγκεντρώσω τη σκέψη μου. Αυτά, ελπίζω να βοήθησα και κυρίως να μην σας κούρασα.  ;)
"It is scientifically proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesn't know this... and she flies."

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160928
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 12
Επισκέπτες: 741
Σύνολο: 753

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.068 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.