*

Αποστολέας Θέμα: ειδικη διδακτικη νεων  (Αναγνώστηκε 4927 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος fivo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1774
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
ειδικη διδακτικη νεων
« στις: Ιούλιος 09, 2009, 10:14:12 πμ »
ευπροσδεκτες οι συμβουλες και οι προβληματισμοι και απο αποτυχοντες και απο επιτυχοντες και απο διαπρεποντες. κυριως οι τελευταιοι αν εχουν διαθεση ας διαφωτισουν και τους υπολοιπους.   :)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:47:27 »

Αποσυνδεδεμένος Rwxanh

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1492
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση -ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #1 στις: Ιούλιος 09, 2009, 10:44:37 πμ »
Το σχέδιο πού έκανα στη Διδακτική Νέων είχε την εξής μορφή:

Α' Προοργανωτής
Μέθοδος
Πορεία
Μορφή
Στόχοι
Εποπτικά Μέσα
Αφόρμηση
Παρουσίαση

Β Ανάλυση
Ανάλυση
Ερμηνεία

Γ Ανάλυση - Σύνθεση

Δ Αξιολόγηση

Στο Β στην Ανάλυση ανέλυσα το ποίημα και το κείμενο της Γλώσσας όλα αναλυτικότατα. Γενικά δεν είχε μορφή δοκιμίου η Διδακτική μου αλλά ήταν σαφώς διαχωρισμένη στα παραπάνω στάδια. Έγραψα πάρα πολλά και πάρα πολύ αναλυτικά σαν να ήμουν μέσα στην τάξη. Δηλαδή ακριβώς τι θα ρωτήσω τα παιδιά, πως θα το διδάξω, τι εικόνες, τι άλλο υλικό θα δείξω, τι περιμένω από αυτούς, πως θα τους εκμαιεύσω την κατάλληλη απάντηση. Αλλά σε γενικές γραμμές τίποτα προσωρημένο δεν είχε, ούτε ομάδες ούτε τίποτα τέτοιο. Στο τέλος τους έβαλα και παράλληλο κείμενο με τραγούδια της ξενιτιάς από τη δημοτική ποίηση. Επίσης, στο β' ερώτημα επέμεινα πολύ στο κείμενο, έκανα κειμενοκεντρική προσέγγιση του συντακτικού, έβαλα σε πλαίσιο μια φωτοτυπία που θα τους έδινα, έγραψα άλλα παραδείγματα ειδικών προτάσεων για να τα αναλύσουν. Γενικά είναι άπειρα όσα πρόλαβα να κάνω, απορώ κι εγώ με το πόσο γρήγορα πήγαινε το χέρι μου και πόσες στροφές έκανε το μυαλό μου εκείνες τις 3 ώρες. Κυρίως όμως έβαλα φαντασία, ακολούθησα την παραπάνω μορφή σαν μπούσουλα και συμπεριφέρθηκα όπως θα συμπεριφερόμουν αν ήμουν σε τάξη και είχα 45 λεπτά μπροστά μου για να διδάξω.
Το αποτέλεσμα με δικαίωσε, με ξελάσπωσε και με έβαλε στους διοριστέους. έγραψα λίγο πιο κάτω από 90.


Με αφορμή το παραπάνω μήνυμα, να ξεκαθαρίσω δυο πραγματάκια που με ρώτησες fivo. Το εν λόγω σχέδιο το πήρα από ένα βιβλίο που είχε βγάλει για ΑΣΕΠ ο Πατάκης. Το έγραψα έτσι ακριβώς. Με κενά ενδιάμεσα. Δεν ήταν σε μορφή δοκιμίου η Διδακτική μου αλλά σε σαφώς διαχωρισμένα στάδια. Για το πρώτο ερώτημα έγραψα γύρω στις 8 σελίδες και για το δεύτερο 5-6. Δεν θα με έλεγα γνώστη αλλά λάτρη της λογοτεχνίας. Έχω κάποια εμπειρία και στη διδασκαλία αλλά όχι μεγάλη, μερικών χρόνων μόνο. Απλά ο Σεφέρης είναι πολυαγαπημένος και πολυδιαβασμένος ενώ το κείμενο του β' ερωτήματος μου φάνηκε πολύ εύκολο ως προς την προσέγγιση.
Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου...

Αποσυνδεδεμένος fivo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1774
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #2 στις: Ιούλιος 09, 2009, 10:50:43 πμ »
σε ευχαριστω πολυ και παλι ρωξανη.
 :)

Αποσυνδεδεμένος sisses

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 110
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Η ζωή τελικά είναι ωραία!!!- ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #3 στις: Ιούλιος 09, 2009, 01:59:17 μμ »
Γεια σας και από μένα! Είμαι και εγώ διοριστέα του ΑΣΕΠ ! Στη διδακτική Νέων που επέλεξα έγραψα 90 και αυτό με βοήθησε πολύ θα έλεγα!
Στο α ερώτημα έγραψα πάρα πολλά, ενώ στο δεύτερο λόγω και έλλεψης χρόνου λιγότερα.
Στο ποίημα του Σεφέρη έγραψα αναλυτικό σχέδιο διδασκαλίας, επισημαίνοντας σε κάθε φάση διδασκαλίας μέθοδο(διαλογική ή μονολογική, αναλυτικοσυνθετική)καθώς και διδακτικές αρχές ( ΄π.χ αρχή της εποπτείας, της πρόσκτησης εννοιών, της ολότητας κτλ). Επίσης, ανεφερα τον απώτερο στόχο της διδασκαλίας των Νέων που είναι η μέθεξη, έθεσα στην αρχή γενκούς σκοπούς και ειδικούς στόχους( γνωστικούς, κυρίως συναισθηματικούς και ψυχοκινητικούς) και φυσικά ανέλυσα πολύ καλά το ποίημα. Στο τέλος έδωσα στους μαθητές φωτοτυπίες με τα βασικότερα στοιχεία του ποιήματος και με κάποιες ασκήσεις ως αξιολόγηση.
Στο β΄ερώτημα, όπως αναφέρει και η συνάδελφος  Ρωξάνη, εφάρμοσα κειμενοκεντρική και ειδικότερα παραγωγκή μέθοδο διδασκαλίας ως πιο συμφέρουσα από άποψη διδακτικού χρόνου. Απ' ότι θυμάμαι έγραψα ότι αρχικά είπα στα παιδιά κάποια γενικά πράγματα για τη θεωρία των ειδικών προτάσεων, για τον τρόπο εισαγωγής τους, για το συντακτικό ρόλο που κατέχουν κτλ, αναγράφοντας τα βασικά στοιχεία της νέας μάθησης κωδικοποιημένα στον πίνακα μέσα απο συγκεκριμένα παραδείγματα. Μετά, έβαζα τους μαθητές μου να χωρίζουν κύριες από δευτερεύουσες προτάσεις, κυκλώνοντας το σύνδεσμο κτλ.
Σε σύνολο θυμάμαι οτι έφτασα στη μέση του τετραδίου που είχε δοθεί.
Πάντως προσωπικά, τη διδακτική δεν τη "φοβάμαι", γιατί στο Πανεπιστήμιο είχα κάνει ανάλογα μαθήματα και είχα και πολύ καλές σημειώσεις.
Το 2004 είχα γράψει διδ. Ιστορίας 85,50, το 2006 διδ. Νέων 79 και τώρα διδ. Νέων 90.
Συγγνώμη, αν σας κούρασα αλλά ήθελα να συμμετέχω και εγώ στη συζήτηση και να βοηθήσω όσο γίνεται.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:47:27 »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #4 στις: Ιούλιος 09, 2009, 08:20:25 μμ »
Ο λόγος σας είναι στο γ ενικό π.χ τώρα ακολουθεί αυτή η μέθοδος, χρησιμοποιούνται φωτοτυπίες, επιδιώκεται να κατανοηθεί αυτό....κτλ.

ή σε α ενικό? π.χ τώρα ακολουθούμε αυτή τη μέθοδο.....κτλ.
αν είναι σε α ενικό χρησιμοποιούμε ενικό ή πληθυντικό?

Τέλος κάποιοι μου είπαν ότι γράφουν από την αρχή σε μορφή διαλόγου παρουσιάζοντας σαν θεατρικό την διαδασκαλία στην τάξη....π.χ -Καλημέρα παιδιά   - Καλημέρα κυρία κτλ..... αυτό με φοβίζει λίγο σαν μέθοδος......πιστεύετε ότι ενδείκνυται αυτό?

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #5 στις: Ιούλιος 09, 2009, 09:26:32 μμ »
Ο λόγος σας είναι στο γ ενικό π.χ τώρα ακολουθεί αυτή η μέθοδος, χρησιμοποιούνται φωτοτυπίες, επιδιώκεται να κατανοηθεί αυτό....κτλ.

ή σε α ενικό? π.χ τώρα ακολουθούμε αυτή τη μέθοδο.....κτλ.
αν είναι σε α ενικό χρησιμοποιούμε ενικό ή πληθυντικό?

Τέλος κάποιοι μου είπαν ότι γράφουν από την αρχή σε μορφή διαλόγου παρουσιάζοντας σαν θεατρικό την διαδασκαλία στην τάξη....π.χ -Καλημέρα παιδιά   - Καλημέρα κυρία κτλ..... αυτό με φοβίζει λίγο σαν μέθοδος......πιστεύετε ότι ενδείκνυται αυτό?

δεν το εχω ξανακουσει αυτο με το διαλογο. δε νομιζω οτι θα αρεσει καθολου στους διορθωτες. θεωρω οτι ειναι κουραστικο κ πολυ παιδιαστικο.
κατι σχεδια που περιλαμβανουν πολλες λεπτομερειες του τυπου "μπαινω στην ταξη κ καλημεριζω τα παιδια κ τα τα ρωταω πώς περασαν τη χθεσινη τους μερα για να δημιουργησω το καταλληλο κλιμα" κτλ εχω ακουσει οτι τα πετσοκοβουν.
οσο για το προσωπο εγω χρησιμοποιησα κ το γ πληθυντικο κ το α ενικο κ πληθυντικο. οταν χρησιμοποιησα γ πληθυντικο το ελεγα για να πω τι κανουν οι μαθητες. πχ "αφηνω χρονο στους μαθητες να διαβασουν σιωπηλα το κειμενο ωστε να μπορουν να ανιχνευσουν τα βασικα σημεια" κτλ

Αποσυνδεδεμένος Ευ-αγγελία

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #6 στις: Ιούλιος 10, 2009, 09:39:17 πμ »
καλημέρα κ απο εμενα,χρησιμοποίησα α΄πληθυντικό κυρίως γιατί ηθελα να τονιστεί πως η διδασκαλία ειναι αποτελεσμα συλλογικής δουλειάς και αμοιβαιας συνεργασιας..το αποτελεσμα με δικαίωσε ως διοριστεα(προς θεού αυτο με το διαλογο μην το επιχειρησετε!!)
"Ό,τι δεν συνέβη ποτέ, είναι ό,τι δεν ποθήσαμε αρκετά"(Νίκος Καζαντζάκης)

Αποσυνδεδεμένος elpa

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 6
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #7 στις: Ιούλιος 10, 2009, 07:55:51 μμ »
Καλησπέρα
και εγώ κινήθηκα όπως περίπου η Rωχanh...απλώς έβαλα χωρισμό σε ομάδες και επεξεργασία του κειμένου ομαδοσυνεργατικά.
Πιστεύω ότι το βασικό είναι να προσεγγίζεις το κείμενο και πρακτικά αλλά να δείξεις ότι κάνεις και μια ενδιαφέρουσα διδασκαλία...με παράλληλα κείμενα, σύνδεση αντικειμένων κτλ, χωρις όμως να ξεφεύγεις προτείνοντας μια τελείως ουτοπική διδασκαλία.....- Αυτο δε με το διάλογο το θεωρώ τελείως ανόητο.......
Με τα παραπάνω κατάφερα και  έγραψα 90.....
Καλή συνέχεια


Αποσυνδεδεμένος fivo

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1774
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #8 στις: Ιούλιος 31, 2009, 07:56:47 μμ »
Το εν λόγω σχέδιο το πήρα από ένα βιβλίο που είχε βγάλει για ΑΣΕΠ ο Πατάκης.
ρωξανη ειναι ευκολο να μου πεις ποιος ειναι ο τιτλος του βιβλιου;

Αποσυνδεδεμένος Gwgaki

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 283
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 08, 2009, 04:44:01 μμ »
Καταρχάς ένα "ευχαριστώ" σε όσες-όσους μας κατέθεσαν την εμπειρία τους σχετικά με τη διδακτική των Νέων. Θα παρακαλούσα να αναφερθούν και σε βιβλιογραφία που αξιοποίησαν, έστω και σε προσωπικό μήνυμα. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για όποια-΄οποιν μπει στον κόπο να μου απαντήσει. Καλό
-υπόλοιπο-  καλοκαίρι σε όλες & όλους!

Αποσυνδεδεμένος swtia

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 905
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #10 στις: Δεκέμβριος 29, 2009, 05:51:03 μμ »
Επισημάνσεις μέσα για διδασκαλία πεζού κειμένου..
Δεν είναι σχέδιο μαθήματος αλλά μπορεί να πάρετε ιδέες για το πως εφαρμόζονται οι νέες διδακτικές προτάσεις σε μια πραγματική τάξη με τα θετικά και τα αρνητικά της.. Θα χαρώ να σας βοηθήσει έστω και λίγο
http://www.pde.gr/forum/index.php?topic=17169.0

Αποσυνδεδεμένος Vania

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1510
  • Φύλο: Γυναίκα
  • οσο ζω....διαβαζω...
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #11 στις: Ιανουάριος 05, 2010, 01:05:13 μμ »
λοιπον εγω δεν ειμαι διοριστεα αλλα επιτυχουσα με 85 στο σχεδιο..κινηθηκα σε α πληθυντικο και σε γενικες γραμμες θεωρω πως για να γραψει κανεις στο σχεδιο το βασικοτερο ειναι να κατεχει πολυ καλα το μαθημα που προκειται να διδαξει και εν συνεχεια να γνωριζει τα βασικα παιδαγωγικα προσαρμιζοντας τα στην πλασματικη σχολικη ταξη  κανοντας το μαθημα ευχαριστο για αυτη...εγω δεν ειχα κατι συγκεκριμενο στο μυαλο μου περα απο τα βασικα που ολοι εχουμε λιγο πολυ στοχοι,μεθοδοι διδασκαλιας κ αυτα ..σημασια εχει να φαινεται πως κατεχεις το θεμα και πως εισαι σωστη/ος παιδαγωγος αλλα για να συμβει το δευτερο , βασικο ειναι το πρωτο..
τελος , θα σας βοηθησουν και τα βιβλια καθηγητη να παρετε μια ιδεα.
ελπιζω να βοηθησα ;)

Αποσυνδεδεμένος blethalassa

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 344
  • ...κύριε Κλεό, θα μας κάνεις τον ρέφερι ?
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #12 στις: Ιανουάριος 05, 2010, 07:09:08 μμ »
νιωθω απορία και θαυμασμό παράλληλα όταν ακούω για τόοοοοοοοσες πολλές σελίδες που γράφουν κάποιοι στον ασεπ.
προσωπικά μισώ τα πολλά λόγια και γι αυτό δεν μπορώ να γράφω πάνω από 5-6 σελίδες.
αυτό δεν φάνηκε να αποτελεί πρόβλημα για τη βαθμολογία μου , η οποία ήταν πολύ καλή και στους 3  :o ασεπ που έδωσα.
το λεω για να παρηγορήσω όσους αδυνατούν να γράφουν πολλά !

Αποσυνδεδεμένος Vania

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1510
  • Φύλο: Γυναίκα
  • οσο ζω....διαβαζω...
    • Προφίλ
Απ: ειδικη διδακτικη νεων
« Απάντηση #13 στις: Ιανουάριος 06, 2010, 12:55:55 μμ »
εγω παλι εγραψα κοντα 14 σελιδες αν θυμαμαι καλα και αν ειχα χρονο θα εγραφα και αλλα , αλλα βεβαια σημασια εχει η ουσια και ουσια μπορει να υπαρχει και σε λιγοτερες σελιδες,απο την αλλη σημασια εχει και πως προσεγγιζεις το θεμα ποσο αναλυτικος ή περιεκτικος εισαι και τι εχεις μεσα στο μυαλο σου εκεινη τη στιγμη..δεν μπορεις απο αναλυτικος να γινεις περιεκτικος ή και το αντιστροφο διοτι κατι τετοιο και στην πραξη θα δημιουργουσε προβλημα..τελος,πιστευω πως οσα γραφουμε στο σχεδιο πρεπει να ειναι ρεαλιστικα...δεν μπορεις να συμπεριλαβεις της Παναγιας τα ματια και ολα αυτα να τα εφαρμοσεις σε μια μοναχα διδακτικη ωρα...
 

 

Pde.gr, © 2005 - 2019

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 28720
  • Τελευταία: CHRISTINAT77
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 978713
  • Σύνολο θεμάτων: 16940
  • Σε σύνδεση σήμερα: 223
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1737
  • (Σεπτέμβριος 06, 2014, 04:03:51 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 3
Επισκέπτες: 150
Σύνολο: 153

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.038 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.