0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
.... Αυτό ρωτάω τόση ώρα, και απάντηση δεν παίρνω: να χωριστούν ή όχι οι φιλόλογοι σε επι μέρους κλάδους;
Παράθεση από: Martha72 στις Απρίλιος 26, 2010, 10:01:35 πμνα ρωτήσω κάτι η αφελής ξανθιά; Δεν είμαι φιλόλογος αλλά θέλω την άποψη φιλολόγων: το βρίσκετε σωστό να μην υπάρχει διαχωρισμός στον κλάδο σας; Δηλαδή, λέγεστε όλοι φιλόλογοι ( απο 23 τμήματα ανά τη χώρα βγαίνουν...φιλόλογοι) και καλούνται να διδάξουν πχ λατινικά - απόφοιτοι του ιστορικού λογοτεχνία - απόφοιτοι της εθνολογίας ιστορία - απόφοιτοι του κλασσικού.... δε θα έπρεπε να διδάσκει καθένας αυτό στο οποίο ειδικεύτηκε; (κάτι παρόμοιο γινεται με φυσικούς, χημικούς, βιολόγους κτλ.) καταλαβαίνω ότι έτσι θίγονται πολλές οργανικές θέσεις, ωστόσο, εκπαιδευτικά, αντικειμενικά και συλλογιζόμενοι το λειτούργημά μας, εσείς τι γνώμη έχετε; Δεν είναι παράλογο να ακούγεται μία τέτοια άποψη (για το διαχωρισμό στον κλάδο των φιλολόγων) ειδικά από κάποιον που δεν είναι φιλόλογος .(Εδώ και μεταξύ μας ακούγονται παρόμοια). Ωστόσο, τα όρια στα φιλολογικά μαθήματα δεν είναι τόσο διακριτά, όπως συμβαίνει με τη Βιολογία και τη Φυσική ή τα Μαθηματικά. Τι εννοώ; Οι 4 από τις 6 ώρες των Αρχαίων της Α΄ Λυκείου αφορούν στην Ιστορία του Θουκυδίδη, ένα κατεξοχήν μάθημα ιστορίας - κι όμως θεωρούνται Αρχαία(κι αυτό σωστό). Οι 3 από τις 5 ώρες των Αρχαίων της Γ΄ Λυκείου Κατεύθυνσης αφορούν στην Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία, ένα μάθημα στο οποίο έχουν ειδικευθεί οι απόφοιτοι του ΦΠΨ και ειδικότερα του Φ. - κι όμως θεωρούνται Αρχαία(και δεν είναι λάθος) . Επίσης, ο ιστορικός μπορεί και πρέπει να διδάσκει λατινικά στα σχολεία (μιας και τα λατινικά κρίνονται απαραίτητο εργαλείο για τη γνώση της Ρωμαϊκής ιστορίας) και αν είναι λίγα το 1 ή τα 2 μαθήματα στη σχολή, ας γίνουν περισσότερα . Ακόμη, στο ΦΠΨ και ειδικότερα στο Παιδαγωγικό διδάσκονται διδακτικές φιλολογικών μαθημάτων που ούτε και οι του φιλολογικού δεν διδάσκονται. Δεν θα πρέπει να δίνεται η απαιτούμενη βαρύτητα και στις διδακτικές των μαθημάτων, όπως και στο περιεχόμενο φυσικά;
να ρωτήσω κάτι η αφελής ξανθιά; Δεν είμαι φιλόλογος αλλά θέλω την άποψη φιλολόγων: το βρίσκετε σωστό να μην υπάρχει διαχωρισμός στον κλάδο σας; Δηλαδή, λέγεστε όλοι φιλόλογοι ( απο 23 τμήματα ανά τη χώρα βγαίνουν...φιλόλογοι) και καλούνται να διδάξουν πχ λατινικά - απόφοιτοι του ιστορικού λογοτεχνία - απόφοιτοι της εθνολογίας ιστορία - απόφοιτοι του κλασσικού.... δε θα έπρεπε να διδάσκει καθένας αυτό στο οποίο ειδικεύτηκε; (κάτι παρόμοιο γινεται με φυσικούς, χημικούς, βιολόγους κτλ.) καταλαβαίνω ότι έτσι θίγονται πολλές οργανικές θέσεις, ωστόσο, εκπαιδευτικά, αντικειμενικά και συλλογιζόμενοι το λειτούργημά μας, εσείς τι γνώμη έχετε;
Παράθεση από: Martha72 στις Απρίλιος 26, 2010, 08:38:53 μμ.... Αυτό ρωτάω τόση ώρα, και απάντηση δεν παίρνω: να χωριστούν ή όχι οι φιλόλογοι σε επι μέρους κλάδους; ειπαμε : Ο - Χ - Ι
αυτό ακριβώς λέω τόση ώρα βρε Ιωάννα!!! ότι θα έπρεπε - καίτοι οι πρακτικές δυσκολίες είναι πολλές - ο κλάδος των φιλολόγων να χωριστεί ανάλογα με το τι έχει τελειώσει ο καθένας. Και αυτό για να διδάσκουμε πιο σωστά ο καθένας το αντικείμενο του. Και αντι ο φιλόλογος να έχει 8 και 10 αντικείμενα, να έχει 1 ή 2. Όσο για το δικό μου πτυχίο, όχι δεν είπα αυτό. Κάθε άλλο. Απάντησα απλά στον συνάδελφο που είπε να κάνουνε και αγγλικά ως συμπλήρωση ωραρίου οι φιλόλογοι εφόσον έχουν κάνει και ξένη γλώσσα στη σχολή. Και είπα, να γίνει εφόσον το αναγράφει το πτυχίο τους - όπως κάνει ο ξενόγλωσσος ιστορίας - λάθος κατ εμέ- εφόσον το αναγράφει το δικο του πτυχίο. Αλλά κατά βάση, συμφωνούμε λοιπόν. Αυτό ρωτάω τόση ώρα, και απάντηση δεν παίρνω: να χωριστούν ή όχι οι φιλόλογοι σε επι μέρους κλάδους;
Παράθεση από: MARKOS στις Απρίλιος 26, 2010, 08:55:54 μμΠαράθεση από: Martha72 στις Απρίλιος 26, 2010, 08:38:53 μμ.... Αυτό ρωτάω τόση ώρα, και απάντηση δεν παίρνω: να χωριστούν ή όχι οι φιλόλογοι σε επι μέρους κλάδους; ειπαμε : Ο - Χ - Ι άτσα και ο πληθυντικός μεγαλοπρεπείας!!! χεχε... ευτυχώς που βρέθηκε η syrrahm να απαντήσει πάντως...καλό βράδυ σε όλους.
Μάρκο μου αγαπημένε - σλουρπ σλουρπ - η διαφορά της syrrahm από τους υπόλοιπους είναι ότι επιχειρηματολόγησε αρκούντως τη θέση της και την κατέστησε κατανοητή ( το ...είπαμε Ο-Χ-Ι το δικό σου, δεν είναι και πολύ καλό επιχείρημα, έτσι; )