0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: jak13 στις Οκτώβριος 09, 2009, 10:13:54 πμΗ ΠΔΣ είναι ξεκάθαρο πως θα γίνει.Αναζητούν τα κριτήρια (όσο το δυνατό αξιοκρατικά), μιας και φέτος έχουν ήδη γίνει αιτήσεις, και από του χρόνου θα μπει οριστικά στους πίνακες.Γιατί δεν το λένε ότι αναζητούν αξιοκρατικά κριτήρια και επικαλούνται οικονομικούς λόγους;Επειδή σε βλέπω υπερβολικά σίγουρο, γι`αυτό σε ρωτάω.Αν έχεις παρακολουθήσει τα λεγόμενά μου, θα γνώριζες πως ό,τι λέω δεν είναι ούτε επιπόλαιο, ούτε προϊόν άγχους ή πανικού. Ή μείνε σε αυτό που είπα ή όχι ..., έχεις την επιλογή.Κι επιπλέον, σπανίως θυμάμαι πολιτικούς να ενημερώνουν αναλυτικά για τις προθέσεις τους, καλώς (γιατί δε θα εργάζονταν, απλά θα ενημέρωναν) ή κακώς (γιατί, συχνά, πανικοβάλλουν).
Η ΠΔΣ είναι ξεκάθαρο πως θα γίνει.Αναζητούν τα κριτήρια (όσο το δυνατό αξιοκρατικά), μιας και φέτος έχουν ήδη γίνει αιτήσεις, και από του χρόνου θα μπει οριστικά στους πίνακες.
Το ΒΗΜΑ30/10/2009 Η αξιοκρατία και η ενισχυτική διδασκαλία Πώς θα έπρεπε να γίνουν οι προσλήψεις για το πρόγραμμα πρόσθετης διδακτικής στήριξης στα σχολεία Οδυσσέας Τσαγκαράκης Μία από τις θεμελιώδεις αρχές του δημοκρατικού πολιτεύματος είναι η αξιοκρατία, όπως τονίζει ο Θουκυδίδης (β. 2, κεφ. 37) στην ομιλία που εκφώνησε ο μεγάλος αθηναίος πολιτικός κατά τον ενταφιασμό των πρώτων νεκρών του Πελοποννησιακού Πολέμου το 431 π.Χ. Λέει ο ιστορικός, διά στόματος Περικλή, ότι για να αποδώσει καλύτερα και να συμβάλει αποδοτικότερα στο κοινωνικό σύνολο «έκαστος, ως ευδοκιμεί εν τω, προτιμάται ες τα κοινά ουκ από μέρους πλέον ή απ΄ αρετής». Με άλλα λόγια, ο κάθε πολίτης, που έχει μια ευδόκιμη παρουσία στον χώρο της ενασχόλησής του, επιλέγεται ...Η ξεπερασμένη πια επετηρίδα (που καταργήθηκε πριν από χρόνια, αλλά κατά κάποιο τρόπο συνεχίζει φαίνεται να ζει κάτω από την πρωτεϊκή μορφή του Ενιαίου Πίνακα Αναπληρωτών ή Πίνακα Β) διοχέτευε κατά κανόνα τους μέτριους (που ήταν και είναι περισσότεροι) πτυχιούχους στη μέση εκπαίδευση και έτσι οι άριστοι (που ήταν και είναι λίγοι) χάνονταν μέσα στο πλήθος των συναδέλφων τους ή περίμεναν και εκείνοι χρόνια στην ουρά, μη μπορώντας έτσι να προσφέρουν στο σχολείο και στην κοινωνία. Με το ΑΣΕΠ καθιερώθηκε επιτέλους μια αξιοκρατική επιλογή των πτυχιούχων, που αναμφισβήτητα συμβάλλει στην αναβάθμιση του επιπέδου διδασκαλίας. Με διαφανείς διαδικασίες το ΑΣΕΠ δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους πτυχιούχους, ανεξάρτητα από την ημερομηνία λήψης του πτυχίου και του βαθμού του, να διαγωνίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Εκτός όμως από τους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ, γίνονται και προσλήψεις για να καλυφθούν ορισμένες διδακτικές ανάγκες. Οι πτυχιούχοι καλούνται να προσφέρουν ενισχυτική διδασκαλία στα παιδιά που δυσκολεύονται και οι γονείς τους προφανώς αδυνατούν να τα βοηθήσουν οικονομικά για να κάνουν ιδιαίτερα ή να πηγαίνουν σε φροντιστήρια. Είναι αυτονόητο ότι όσοι επιλέγονται για τον σκοπό αυτόν πρέπει να είναι όχι μόνο ικανοί αλλά ικανότα τοι. Με ποια κριτήρια λοιπόν πρέπει να επιλέγονται; Σύμφωνα με τη μέχρι πρόσφατα ισχύουσα διαδικασία, ο ενδιαφερόμενος έκανε αίτηση στο τοπικό γραφείο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου γινόταν η αξιολόγηση των προσόντων του, με κριτήρια ενδεχομένως όχι πάντα διαφανή. Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ακύρωσε τις προσλήψεις για το 2009-2010 και εισήγαγε νέα μέθοδο αξιολόγησης με έμφαση στη διαφάνεια. Ετσι, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση για την «Οργάνωση και λειτουργία της πρόσθετης διδακτικής στήριξης σχολικού έτους 2009-2010», ως κυρίαρχο κριτήριο ορίζεται η παλαιότητα του πτυχίου, με τη διευκρίνιση ότι «σε περίπτωση σύμπτωσης της ημερομηνίας» η προτεραιότητα πρόσληψης καθορίζεται από τον βαθμό του πτυχίου. Διαφορετικά, ο βαθμός δεν μετράει. Ετσι όμως επανέρχεται έμμεσα η επετηρίδα (με ονομαστικό κατάλογο κατά σειρά αρχαιότητας), που η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠαΣοΚ κατάργησε, και παράλληλα καταργείται στην ουσία (αφού παρακάμπτεται επιδεικτικά) το ΑΣΕΠ, που επίσης η προηγούμενη κυβέρνηση του ΠαΣοΚ, προς τιμήν της, θεσμοθέτησε. Θεωρώ ότι πρόκειται για ένα αναχρονιστικό, άδικο και τελικά επιζήμιο σύστημα αξιολόγησης που πρέπει να αναθεωρηθεί τάχιστα. Γιατί, διερωτάται ο καλόπιστος πολίτης, πρέπει να αποκλείονται από τη διαδικασία επιλογής οι πτυχιούχοι που έδωσαν δείγμα γραφής της επάρκειάς τους με τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ και τη συνακόλουθη επιβράβευσή τους με μόρια; Είναι φανερό ότι με το κριτήριο της παλαιότητας παραγκωνίζεται και αδικείται κατάφωρα ο ικανός πτυχιούχος, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της διδακτικής στήριξης και γενικότερα της Παιδείας. ...και απαράδεκτη πρακτική είναι βέβαια να ερμηνεύονται, ή να επινοούνται και να εφαρμόζονται, επιλεκτικά και ελαστικά τα κριτήρια αξιολόγησης, αλλά η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση ευαγγελίζεται, inter alia, την καταπολέμηση της ευνοιοκρατίας και του νεποτισμού. Ο κ. Οδ. Τσαγκαράκης είναι ομότιμος καθηγητής Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.
...2) Δηλαδή μέσω ΑΣΕΠ φαίνεται ποιός είναι ικανός να διδάξει? Καθηγητής νόμιζα είναι αυτός που πέρα απο γνώσεις, κατέχει ανθρωπισμό και αγάπη γι αυτό που κάνει, στοιχεία που δεν φαίνονται μέσω ΑΣΕΠ....