*

Αποστολέας Θέμα: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές  (Αναγνώστηκε 8550 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5719
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 12:17:49 μμ »
Ta greeklish... epireazoun tous mathites

Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου 2009, 11:51
http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=61176&cid=4


Ένα ιδιαίτερα αυξανόμενο ποσοστό μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish ως τρόπο έκφρασης στον γραπτό τους λόγο, κυρίως μέσω του διαδικτύου και των μηνυμάτων που ανταλλάσσουν μέσω κινητών τηλεφώνων -γεγονός που επιδρά αρνητικά στην ορθογραφική τους ικανότητα.

Σε έρευνα που διενήργησε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (κατά τη σχολική χρονιά 2008-09), τόσο σε μαθητές όλων των βαθμίδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Κοζάνης (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ) όσο και σε φιλολόγους, διαπιστώνεται ότι η διαδεδομένη χρήση των greeklish, που ξεκινά ακόμη και από το δημοτικό, οδηγεί στην αύξηση των ορθογραφικών τους λαθών στα γραπτά του σχολείου.

Τα είδη των λαθών των μαθητών αφορούν κυρίως την παράλειψη τονισμού ή σημείων στίξης, και τη χρήση αγγλικών σημείων στίξης, το συνδυασμό ελληνικών και λατινικών γραμμάτων σε μία λέξη, ορθογραφικά λάθη (π.χ. "ο" αντί για "ω"), φωνητικά λάθη (κυρίως στους φθόγγους π.χ. "κς" αντί για "ξ"), καθώς επίσης σύντμηση λέξεων (π.χ. "tespa" αντί "τέλος πάντων", "tpt" αντί για "τίποτα", "dld" αντί για "δηλαδή" κ.ά.).

Οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε greeklish σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3%, και ότι παρατηρήθηκαν και μη αναμενόμενα λάθη, όπως αλλαγή χρόνου ή προσώπου στα ρήματα, αλλαγή πτώσης στα ουσιαστικά, αντικατάσταση λέξης με άλλη με εντελώς διαφορετική σημασία.

Σύμφωνα με την έρευνα, ποσοστό 77,4% των μαθητών χρησιμοποιούν τα greeklish, με αξιοσημείωτη αύξηση χρηστών από το γυμνάσιο στο λύκειο. Οι μαθητές που παραδέχτηκαν ότι τα χρησιμοποιούν στο γυμνάσιο φτάνουν το 67,8%, στο ΕΠΑΛ το 70,2% και στο ΓΕΛ 88,5%. Απ' αυτούς, περίπου το 50% τα χρησιμοποιούν από δύο έως και περισσότερα χρόνια, ενώ πάνω από το 63% τα χρησιμοποιεί καθημερινά ή πολλές φορές τη μέρα.

Το 19% των μαθητών της Α’ και το 51,6% της Β’ τάξης του Γυμνασίου δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τα greeklish τουλάχιστον δύο χρόνια, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η χρήση τους ξεκινά από το δημοτικό.

Οι μαθητές δήλωσαν ακόμη πως, εκτός από τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (sms 52,8%, e-mail 78,2%, chat-forum 84,7%, smartphone 16,1%, pda 13,7%), χρησιμοποιούν τα greeklish και σε χειρόγραφα (προσωπικές σημειώσεις, σχολικές εργασίες, σημειώματα κ.ά.) σε ποσοστό 15,7%.

Οι λόγοι χρήσης του συγκεκριμένου τρόπου γραφής είναι κατά τους μαθητές η συνήθεια, σε ποσοστό 83,9%, η εξοικονόμηση χρόνου (75,8%), επειδή το θεωρούν χρήσιμο ή βολικό εργαλείο (71,4%), για την αποφυγή ορθογραφικών λαθών (38,7%) και... επειδή είναι μόδα (33,9%)!

Στην ίδια έρευνα, το 58,5% των μαθητών θεωρεί ότι η χρήση των greeklish απειλεί την ελληνική γλώσσα, ενώ την ίδια άποψη έχει μόνο το 64,3% των φιλολόγων, ενώ το 53,6% έχει παρατηρήσει αύξηση των ορθογραφικών λαθών σε μαθητές που παλαιότερα παρουσίαζαν καλύτερες επιδόσεις στο γραπτό λόγο.


......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:59:06 »

Αποσυνδεδεμένος El_Pikpo

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • ■Δόξα και τιμή σε αυτούς που χάθηκαν χωρίς ίχνη...
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 12:53:02 μμ »


και... επειδή είναι μόδα (33,9%)






Δυστυχώς δεν έχει βρεθεί ακόμα φάρμακο για τη βλακεία...
Nulla in mundo pax sincera... 

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 05:51:12 μμ »
Η συγκεκριμένη έρευνα ανακοινώθηκε στο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη Διδασκαλία της Ελληνικής Γλώσσας που έγινε το Σ/Κ στο Νυμφαίο (μόλις γύρισα από κει)!

Ήταν εκπληκτική και πολύ καλά δουλεμένη από τους/τις συναδέλφους φιλολόγους του νομού Κοζάνης στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού τους. Τους/τις συγχαίρω και από δω!

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 06:09:36 μμ »
Εδώ εμάς έχουν επηρεάσει συνάδερφοι. Βλέπετε πόσες φορές ξεχνιόμαστε και γράφουμε έτσι ακόμα και εδώ. Τα παιδιά είναι λογικό να ξεχνούν την ορθογραφία τους. Η χρήση του Word και του chat κατά τη γνώμη μου έχουν αρνητικό αντίκτυπο σε παιδιά νεαρής ηλικίας ως προς τον τρόπο γραφής, έκφρασης και σύνταξης (παρότι είμαι ΠΕ19 Πληροφορικής)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 17:59:06 »

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 06:16:29 μμ »
Πάρα πολύ σημαντικό πρόβλημα και πολλά συγχαρητήρια apri που το θέτεις!Συμφωνώ πολύ με τη Χριστίνα,φταίμε και εμείς πολλές φορές.

Το ότι μας έφαγε η ξενομανία το ξέρουμε όλοι,δε χρειάζονται περαιτέρω συστάσεις του προβλήματος.Το θέμα είναι να βρούμε τις αιτίες που το φέρνουν εδώ και να προσπαθήσουμε να ανακάμψουμε την ταχύτητα με την οποία κινείται και τις διαστάσεις που έχει λάβει.

Πιστεύω-και απ'όσο παρατηρώ-πως το πρόβλημα ξεκινά από την κακή χρήση της τεχνολογίας.
Σε ό,τι αφορά τις μισές και "κομμένες" λέξεις πιστεύω ότι φταίει η χρήση του κινητού,που ολοένα και περισσότερο επιβάλλει την αποστολή μηνυμάτων με σύντομο και περιεκτικό περιεχόμενο,ειτε αυτό είναι κατανοήσιμο είτε όχι.
Σε ό,τι αφορά τα greekglish,βλέπω και αντιλαμβάνομαι καθημερινώς πως είναι απόρια των υπολογιστών.Από τη στιγμή που όταν αναφέρεσαι σε διάφορα τεχνικά θέματα για τους υπολογιστές,μιλάς με ξένη(αγγλική κατά βάση)ορολογία,επόμενο είναι ότι θα γράψεις τους όρους αυτούς είτε με λατινικούς χαρακτήρες είτε κατευθείαν στην αγγλική γλώσσα(βλ.administrator,moderator κλπ,αντί για τους ελληνικούς όρους).
Επίσης,τα διάφορα προγράμματα επικοινωνίας μέσω διαδικτύου προωθούν τη χρήση των greeklish και των ξένων λέξεων-όρων(βλ.msn,forum κλπ).

Καλό θα ήταν να αναδείξουμε ατους μαθητές μας ήδη από το δημοτικό τους κινδύνους που ενέχει η όλη κατάσταση,αλλά αυτό θεωρώ πως χρειάζεται πολύ κόπο.Θυμάμαι από τα δικά μου μαθητικά χρόνια που οι καθηγητές μας τα έλεγαν και ελάχιστοι αφουγκραζόμασταν τους πραγματικούς κινδύνους.

Τώρα προβληματίστηκα πολύ...Μπορείτε να μου πείτε,αν γνωρίζετε ή αν έχετε οι ίδιοι-ες δοκιμάσει,κάποιες τεχνικές (εκτός από τα τετριμμένα) που να μπορούμε να πείσουμε τους μαθητές μας πως με τη χρήση των greeklish και την ξενομανία,καταρακώνεται η γλώσσα και κατ'επέκταση ο πολιτισμός και η κουλτούρα μας????

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5719
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 08:05:33 μμ »
Δασκαλίτσα, το πρόβλημα δεν είναι τόσο η χρήση ξένων όρων ούτε πιστεύω ότι ακόμα και τα greeklish από μόνα τους αποτελούν απειλή για τα ελληνική, δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται από συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα και, όπως φαίνεται από την έρευνα, κατά κύριο λόγο στα ηλεκτρονικά κείμενα και όχι στον επίσημο λόγο.
Παρ' όλα αυτά, για εμένα αυτό που είναι ανησυχητικό είναι ότι τα παιδιά με πρόσχημα τη μόδα και την εξοικονόμηση χρόνου συνηθίζουν στην προχειρότητα και στη λογική της ήσσονος προσπάθειας. Ενδεχομένως, μεγαλώνοντας να περιορίσουν τη χρήση των greeklish και να βελτιώσουν την ορθογραφία τους. Τη νοοτροπία όμως της ευκολίας δύσκολα την αλλάζεις.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 08:23:29 μμ »
Φυσικά και δεν είναι πρωτεύον πρόβλημα η φαλκίδευση της ελληνικής γλώσσας..Εξάλλου,αυτή έχει κατακρεουργηθεί εδώ και χρόνια.Σίγουρα το κυνήγι του καλόβολου εκ μέρους των μαθητών είναι μιά πολύ πιό επικίνδυνη προοπτική(για να μην πω πραγματικότητα).

Όπως τίθεται τώρα το θέμα,το εκλογικεύουμε και το κάνουμε κάτι εντελώς φυσιολογικό.Από τη στιγμή που ζούμε σε μιά κοινωνία που εμμέσως πλην σαφώς προάγει το εύκολο χρήμα,την εύκολη επιτυχία,την εύκολη αναγνωρισιμότητα,την εύκολη λύση εν πάσει περιπτώσει,είναι λογικό και τα παιδιά να μάθουν να ζουν και να λειτουργούν μέσα σε αυτό το πλαίσιο.
Άρα,μήπως και εδώ τελικά το πρόβλημα ξεκινά από τις δεδομένες κοινωνικές νόρμες μέσα στις οποίες ανατρεφόμαστε και ανατρέφονται τα παιδιά μας?Μήπως και σε αυτή την περίπτωση,το μείζον πρόβλημα πρέπει να το θέσουμε -στην πρωταρχική του μορφή- ως "κοινωνικά προσδιορισμένο" για να βρούμε τα πραγματικά του αίτια?

Αποσυνδεδεμένος marianthid

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 287
  • η ρίζα μου είν' ο λόγος...
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #7 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 08:41:09 μμ »
Συμφωνώ με τον/την apri... Επίσης, από καιρό έχω υποστηρίξει με χιουμοριστική διάθεση ότι υπάρχει και η "λειτουργική δυσλεξία" (δείτε τους αναγραμματισμούς στα ηλεκτρονικά μας μηνύματα).. Βέβαια, αν κάποιος το έβλεπε πιο σοβαρά (ως αισθητο-κινητική δεξιότητα δλδ, αλλά και συναρτήσει των παραγόντων ευκολίας/ταχύτητας/συνήθειας -α ρε Αριστοτέλη-/εστιασμένης προσοχής/δευτερογενούς προφορικότητας κτλ) ίσως και να το αποδείκνυε!!
Ως προς τη συγκεκριμένη έρευνα, όμως, έχω κάποιες απορίες:

Ta greeklish... epireazoun tous mathites

Σε έρευνα που διενήργησε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (κατά τη σχολική χρονιά 2008-09), τόσο σε μαθητές όλων των βαθμίδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε σχολεία της Κοζάνης (Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ) όσο και σε φιλολόγους, διαπιστώνεται ότι η διαδεδομένη χρήση των greeklish, που ξεκινά ακόμη και από το δημοτικό, οδηγεί στην αύξηση των ορθογραφικών τους λαθών στα γραπτά του σχολείου.

Τα είδη των λαθών των μαθητών αφορούν κυρίως την παράλειψη τονισμού ή σημείων στίξης, και τη χρήση αγγλικών σημείων στίξης, το συνδυασμό ελληνικών και λατινικών γραμμάτων σε μία λέξη, ορθογραφικά λάθη (π.χ. "ο" αντί για "ω"), φωνητικά λάθη (κυρίως στους φθόγγους π.χ. "κς" αντί για "ξ"), καθώς επίσης σύντμηση λέξεων (π.χ. "tespa" αντί "τέλος πάντων", "tpt" αντί για "τίποτα", "dld" αντί για "δηλαδή" κ.ά.).

Δλδ (και χρησιμοποιώ τη συντομογραφία ως καθιερωμένη από καιρό στον γραπτό λόγο), οι μαθητές γράφουν στο σχολείο "κσεκίνησα να....", "έχει ειπωthei ότι..." και τα συναφή;;;; Αυτά είναι όσα "λάθη" (συμβάσεις) κάνουμε όλοι μας χρησιμοποιώντας τα greeklish σε διαδικτυακά/ηλεκτρονικά περιβάλλοντα επικοινωνίας. Δεν έχω υπόψη τέτοιες περιπτώσεις (και μάλιστα διευρυμένης!) χρήσης στον επίσημο σχολικό λόγο των μαθητών. Και αν κάνω λάθος, πώς απέδειξαν οι συναδέλφισσες ότι η σύγχυση "ο" και "ω" ή η έλλειψη τονισμού (για τα οποία λάθη έχει γίνει λόγος πολύς και πριν... ανακαλυφθούν τα κινητά!) είναι απόρροια της χρήσης greeklish; Αν κάποιος ήταν εκεί, ας μου το διευκρινίσει...
Επίσης, στην ίδια λογική, απορίας άξιον είναι πώς ερμήνευσαν τα παρακάτω (όλα λάθη σοβαρότατα, αλλά σε άλλο γλωσσικό επίπεδο από αυτό της γραφής και των συναφών ψυχοδιανοητικών ενεργειών):

Οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε greeklish σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3%, και ότι παρατηρήθηκαν και μη αναμενόμενα λάθη, όπως αλλαγή χρόνου ή προσώπου στα ρήματα, αλλαγή πτώσης στα ουσιαστικά, αντικατάσταση λέξης με άλλη με εντελώς διαφορετική σημασία.

Άλλο σημείο που πρέπει να προσεχθεί είναι ότι οι φιλόλογοι δήλωσαν και όχι ότι συλλέχθηκαν γραπτά. Επίσης, το ποσοστό αφορά στο πόσοι φιλόλογοι δήλωσαν αυτά που δήλωσαν και όχι στον σχετικό αριθμό των λαθών των μαθητών. Δεν διευκρινίζεται πουθενά η μεθοδολογία της έρευνας, ενώ και τα πορίσματά της δίνονται με ύποπτα "συσκοτιστικό" τρόπο... Αλλά ακόμα και αν αποτελεί μια έρευνα γλωσσικών στάσεων των φιλολόγων και των μαθητών, αυτό αφενός δεν διευκρινίζεται, αφετέρου υπονομεύεται από το παρακάτω σχόλιο

Στην ίδια έρευνα, το 58,5% των μαθητών θεωρεί ότι η χρήση των greeklish απειλεί την ελληνική γλώσσα, ενώ την ίδια άποψη έχει μόνο το 64,3% των φιλολόγων (sic).

 Για να μη σχολιάσω τη χρήση του ρήματος στο

 Οι μαθητές που παραδέχτηκαν ότι τα χρησιμοποιούν στο γυμνάσιο φτάνουν το 67,8%, στο ΕΠΑΛ το 70,2% και στο ΓΕΛ 88,5%.

Και έτσι βλέπουμε πώς ο 'επιστημονικός λόγος'  είναι άλλο ένα κείμενο πειθούς, με συγκεκριμένη ιδεολογία, που -ασχέτως αν με βρίσκει σύμφωνη ή όχι- διαχειρίζεται τα δεδομένα για να αποδείξει αυτό που όλοι φοβόμαστε ( ; ) και συσχετίζουμε ρητά ή άρρητα: τη γλωσσική πενία και τη γλώσσα των νέων.




« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 07, 2009, 08:46:42 μμ από marianthid »
Όχι,δεν είμαι λυπημένη.
Σε σωστή ώρα νυχτώνει.

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #8 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 11:31:18 μμ »
Επειδή παρακολούθησα την εισήγηση των συναδέλφων, θα ήθελα να σας πω ότι κατέγραψαν στάσεις και απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών με εργαλεία συλλογής δεδομένων δύο ερωτηματολόγια. Επεξεργάστηκαν τα δεδομένα και κατέληξαν στα ποσοστά που δημοσιεύθηκαν. Ο στόχος τους είναι να δημιουργήσουν προβληματισμό σχετικά με τις αιτίες του φαινομένου και να τονίσουν την αναγκαιότητα της διερεύνησης τρόπων αντιμετώπισης του φαινομένου. Οι αιτίες των συγκεκριμένων λαθών δεν αποδόθηκαν υποχρεωτικά και μόνο στα Greeklish αλλά επισημάνθηκε η ανάγκη να ερευνηθεί σε ποιο βαθμό ευθύνονται τα Greeklish γι' αυτά τα λάθη.
Δεν συγκέντρωσαν γραπτά - τους το επεσήμαναν στη συζήτηση μετά την εισήγηση- αλλά οι ερωτηθέντες μαθητές απεφάνθησαν σχετικά με τα λάθη που κάνουν τώρα που χρησιμοποιούν τα Greeklish σε σχέση με το παρελθόν.

Αποσυνδεδεμένος zolia

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 2
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #9 στις: Σεπτέμβριος 07, 2009, 11:51:57 μμ »
Με αφορμή τα σχόλια και τις απορίες της mariathid θα ήθελα να καταθέσω μερικές διευκρινιστικές πληροφορίες , μιας και συμμετείχα στην εν λόγω έρευνα για τα greeklish. Τα αποτελέσματα που δημοσιεύθηκαν στον τύπο είναι αποσπασματικά  και σε μερικά σημεία συνδυασμένα με λανθασμένο τρόπο, με αποτέλεσμα να προβάλουν μία παραποιημένη  και υπερβολική άποψη για το θέμα..
Σκοπός της έρευνας , παρόλο που δεν αναφέρθηκε, ήταν η καταγραφή στάσεων και απόψεων μαθητών και φιλολόγων για τη χρήση των greeklish και την επίδρασή τους στην ορθογραφική ικανότητα των μαθητών. Έτσι, λοιπόν, δικαιολογείται η χρήση ρημάτων όπως: παραδέχτηκαν, δήλωσαν κλπ.
 Στην έρευνα συμμετείχαν 319 μαθητές από τρία σχολεία , Γ/σιο, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και 28 φιλόλογοι που διδάσκουν στα σχολεία αυτά.. Χρησιμοποιήθηκαν 2 ερωτηματολόγια
Τα λάθη του τύπου «σύγχυση του ω με το ο» και «απουσία τονισμού», όπως και τα υπόλοιπα που αναφέρονται, καταγράφηκαν από τους ίδιους τους μαθητές σε ερώτηση σχετική με το ποια λάθη κάνουν εξαιτίας της χρήσης των greeklish. Επίσης , οι φιλόλογοι κατέγραψαν λάθη που συνάντησαν σε γραπτά του σχολείου όπως:
1.    Χρήση λατινικών χαρακτήρων, αντί για ελληνικούς (π.χ. giati, pame).
2.   Φωνητική απόδοση των διπλών συμφώνων (π.χ. κσ στη θέση του ξ ή πς στη θέση του ψ).
3.    Υιοθέτηση συντομογραφιών (π.χ. tpt αντί για τη λέξη «τίποτα»).
Το σημείο «Οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε greeklish σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3%, και ότι παρατηρήθηκαν και μη αναμενόμενα λάθη, όπως αλλαγή χρόνου ή προσώπου στα ρήματα, αλλαγή πτώσης στα ουσιαστικά, αντικατάσταση λέξης με άλλη με εντελώς διαφορετική σημασία.» είναι  λάθος  της δημοσιογράφου που συνέταξε το άρθρο που δημοσιεύθηκε στον τύπο, αφού τα λάθη που αναφέρονται στο σημείο αυτό προέκυψαν από τη μεταγραφή λέξεων από τα greeklish στα ελληνικά και όχι από τα στοιχεία που κατέγραψαν οι φιλόλογοι.
Φυσικά και δεν ισχυριστήκαμε ότι οι μαθητές γράφουν εκτενώς σε greeklish , αλλά  όπως  δήλωσαν και οι ίδιοι  μερικές φορές έχουν γράψει κάποιες  λέξεις με τον τρόπο αυτό σε επίσημο γραπτό.
Τέλος η λέξη μόνο στην παρακάτω πρόταση δεν αποτελεί δικό μας σχόλιο. «ενώ την ίδια άποψη έχει μόνο το 64,3% των φιλολόγων».
Επομένως, δεν ισχυριστήκαμε ποτέ ότι τα greeklish είναι «το τσουνάμι που απειλεί να ισοπεδώσει την ελληνική γλώσσα», απλώς εντοπίσαμε μια επίδραση στην ορθογραφική ικανότητα των μαθητών εξαιτίας της συνεχώς αυξανόμενης χρήση τους και καταθέσαμε τον
  προβληματισμό  μας σχετικά με τις αιτίες του φαινομένου και την αναγκαιότητα  διερεύνησης τρόπων αντιμετώπισης του
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτέμβριος 08, 2009, 12:08:00 πμ από zolia »

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5719
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #10 στις: Σεπτέμβριος 08, 2009, 11:31:25 πμ »
Φυσικά και δεν είναι πρωτεύον πρόβλημα η φαλκίδευση της ελληνικής γλώσσας..Εξάλλου,αυτή έχει κατακρεουργηθεί εδώ και χρόνια.Σίγουρα το κυνήγι του καλόβολου εκ μέρους των μαθητών είναι μιά πολύ πιό επικίνδυνη προοπτική(για να μην πω πραγματικότητα).

Όπως τίθεται τώρα το θέμα,το εκλογικεύουμε και το κάνουμε κάτι εντελώς φυσιολογικό.Από τη στιγμή που ζούμε σε μιά κοινωνία που εμμέσως πλην σαφώς προάγει το εύκολο χρήμα,την εύκολη επιτυχία,την εύκολη αναγνωρισιμότητα,την εύκολη λύση εν πάσει περιπτώσει,είναι λογικό και τα παιδιά να μάθουν να ζουν και να λειτουργούν μέσα σε αυτό το πλαίσιο.
Άρα,μήπως και εδώ τελικά το πρόβλημα ξεκινά από τις δεδομένες κοινωνικές νόρμες μέσα στις οποίες ανατρεφόμαστε και ανατρέφονται τα παιδιά μας?Μήπως και σε αυτή την περίπτωση,το μείζον πρόβλημα πρέπει να το θέσουμε -στην πρωταρχική του μορφή- ως "κοινωνικά προσδιορισμένο" για να βρούμε τα πραγματικά του αίτια?

Αν η ελληνική γλώσσα φαλκιδεύεται, θα ήταν πρωτεύον πρόβλημα. Η προσωπική μου άποψη είναι όμως ότι δεν φαλκιδεύεται. Πιστεύω ότι τα greeklish μπορεί να επηρεάσουν ως ένα βαθμό την ορθογραφική ικανότητα των μαθητών, δεν πιστεύω όμως ότι ευθύνονται για την προβληματική χρήση της γλώσσας που ανάγεται σε άλλες αιτίες ούτε ότι η χρήση τους είναι τόσο εκτεταμένη ώστε να απειλεί τη γλώσσα εν γένει. Κι ας μη βιαζόμαστε να κατηγορήσουμε την τεχνολογία, γιατί ξέρω άτομα παντελώς ανορθόγραφα που έμαθαν πολλά από τον ορθογραφικό έλεγχο του word.

Ποτέ δεν υπήρξαν ιδανικοί ομιλητές. Όλοι κάποια λάθη κάνουν στη χρήση της γλώσσας, όλοι παρεκκλίνουν σε κάποιο βαθμό από τη νόρμα που μαθαίνουν στα σχολεία και κάπως έτσι εξελίσσεται η γλώσσα δια μέσου των χρόνων και των αιώνων. Το έχω ξαναπεί πολλές φορές εδώ μέσα: Μια γλώσσα δεν πεθαίνει, επειδή αλλάζει, αλλά επειδή δεν υπάρχουν ομιλητές που να ενδιαφέρονται να τη χρησιμοποιήσουν ως κώδικα επικοινωνίας.

Περισσότερο με ανησυχεί αυτή η αγάπη προς την ευκολία και την προχειρότητα, που όπως πολύ σωστά λες, κυριαρχεί στην κοινωνία πια και που δυστυχώς καλλιεργείται και στις νέες γενιές.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος δασκαλίτσα

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #11 στις: Σεπτέμβριος 08, 2009, 01:01:40 μμ »

Πρόσεξε τι γράφω,apri...



Πιστεύω-και απ'όσο παρατηρώ-πως το πρόβλημα ξεκινά από την κακή χρήση της τεχνολογίας.

η χρήση του κινητού,που ολοένα και περισσότερο επιβάλλει την αποστολή μηνυμάτων με σύντομο και περιεκτικό περιεχόμενο,ειτε αυτό είναι κατανοήσιμο είτε όχι.

Από τη στιγμή που όταν αναφέρεσαι σε διάφορα τεχνικά θέματα για τους υπολογιστές,μιλάς με ξένη(αγγλική κατά βάση)ορολογία,επόμενο είναι ότι θα γράψεις τους όρους αυτούς είτε με λατινικούς χαρακτήρες είτε κατευθείαν στην αγγλική γλώσσα(βλ.administrator,moderator κλπ,αντί για τους ελληνικούς όρους).
Επίσης,τα διάφορα προγράμματα επικοινωνίας μέσω διαδικτύου προωθούν τη χρήση των greeklish και των ξένων λέξεων-όρων(βλ.msn,forum κλπ).




Δηλαδή,αφενός αναφέρομαι στην ΚΑΚΗ χρήση της τεχνολογίας,αφετέρου θέτω τις προυποθέσεις που επιβάλλουν μια τέτοια πραγματικότητα.Δε λέω ότι φταίει αμιγώς η τεχνολογία ως τεχνολογία.


Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5719
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #12 στις: Σεπτέμβριος 08, 2009, 02:57:03 μμ »
Έχεις δίκιο, αλλά το σχόλιο που έκανα για την τεχνολογία δεν αναφερόταν σε όσα έγραψες εσύ, αλλά σ' ένα σχόλιο που γράφτηκε πιο πάνω και αναφερόταν στη χρήση του word. ;)
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος GEMINI 3

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 400
  • Φύλο: Γυναίκα
  • WE ARE THE CHAMPIONS!
    • Προφίλ
Απ: Τα greeklish επηρεάζουν τους μαθητές
« Απάντηση #13 στις: Σεπτέμβριος 08, 2009, 03:10:10 μμ »
Προς Zolia: Μήπως ήσουν η συνάδελφος που έκανε την εισήγηση;

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32319
  • Τελευταία: 1305D
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161407
  • Σύνολο θεμάτων: 19231
  • Σε σύνδεση σήμερα: 555
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 19
Επισκέπτες: 506
Σύνολο: 525

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.076 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.