*

Αποστολέας Θέμα: Κανόνες Νηπιαγωγείου  (Αναγνώστηκε 8700 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Melina04

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Νηπιαγωγός
    • Προφίλ
Κανόνες Νηπιαγωγείου
« στις: Οκτώβριος 03, 2009, 09:51:29 μμ »
 
    Ποιούς κανόνες έχετε στην τάξη σας;
Ψάχνω για κανόνες που να είναι διατυπωμένοι σε κατάφαση, να είναι λίγοι και να περιλαμβάνουν τις περισσότερες αν όχι όλες τις "προβληματικές" καταστάσεις που θέλουμε να αποφεύγονται.

Αν κάποιος ξέρει και αντίστοιχα βιβλία-παραμύθια π.χ με ιστορίες συγκρούσεων και τον τρόπο διαχείρισής τους ώστε να τις διαβάσουμε με τα παιδιά και να βγάλουμε αντίστοιχα συμπεράσματα θα με βοηθούσε πολύ.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 03, 2009, 10:02:00 μμ από Melina04 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:28:48 »

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #1 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 09:56:16 μμ »
πχ.. στο νηπιαγωγειο μιλαμε σιγα
στο νηπιαγωγειο περπαταμε (δεν τρεχουμε)...τα υπολοιπα μπορει να αφορουν τις γωνιες..

Αποσυνδεδεμένος Melina04

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Νηπιαγωγός
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #2 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 10:27:24 μμ »
Σε ευχαριστώ!
Μου άρεσαν κάποιοι κανόνες που βρήκα στα αγγλικά αλλά δεν μπορώ να τους μετατρέψω στα ελληνικα. Είναι λίγοι και ξεκάθαροι και περιλαμβάνουν σχεδόν τα πάντα.
 
Respect everyone's work

Respect everyone's words and body

Respect our materials

Στο ίδιο σχολείο είχαν και τον εξής πίνακα για την αντιμετώπιση προβλημάτων που βγήκε μετά από πολλές συζητήσεις για το τι μπορούμε να κάνουμε όταν κάποιος μας ενοχλεί.

Problem solving strategies
1.Talk to the other person
2.Ignore the other person
3.Move away
4.Ask for help

Και αυτό μου φάνηκε πολύ χρήσιμο και σε συνδυασμό με τα παραπάνω με καλύπτει απόλυτα. Αυτό όμως μεταφράζεται εύκολα και στα ελληνικά. Οι 3 πρώτοι κανόνες είναι που με προβληματίζουν... Πώς θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε στα ελληνικά κάτι τέτοιο;



 

Αποσυνδεδεμένος kathyk

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 934
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #3 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 10:36:36 μμ »
δεν ξερω αν για αρχη η λεξη σεβομαι ειναι κατανοητη..ισως μπορεις να βαλεις καποια αλλη με θετικη εννοια οπως" αγαπαμε τη δουλεια του αλλου".ισως ετσι περασεις αργοτερα στο σεβασμο

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 20:28:48 »

Αποσυνδεδεμένος Melina04

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Νηπιαγωγός
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #4 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 10:41:54 μμ »
 
 Και εμένα με προβλημάτισε αυτό.... Σκέφτηκα ότι αν τη χρησιμοποιούσα θα μιλούσαμε για το τι σημαίνει αλλά είχα αρκετές επιφυλάξεις και γι' αυτό το ψάχνω... Καλή η ιδέα σου! Σε ευχαριστώ και πάλι!  :)

Αποσυνδεδεμένος Melina04

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Νηπιαγωγός
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #5 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 10:45:30 μμ »
Βιβλία που προτείνονται στα αγγλικά είναι τα παρακάτω:
 Henkes, K. (1986). Weekend with Wendle. New York: Mulberry Press.
    Wendle is visiting for the weekend but Sophia can't wait for him to leave. This book can spark conversations about how the actions of one person can affect other people. It also reinforces the idea that conflicts can be resolved.

Lionni, L. (1988). Six crows. New York: Scholastic, Inc.
    The crows and the farmer are at odds over a field of wheat. After many futile attempts at intimidation and with the danger of a failing wheat crop, they find that it is never too late to talk things over.

Martin, F. (1992). The honey hunters. Cambridge MA: Candlewick Press
    The jungle animals live harmoniously until a search for honey leads to greed and seemingly irresolvable conflict. Children can suggest ways the conflicts might have been avoided or resolved.

Meiners, C.J. (2004). Learning to get along series. Minneapolis, MN: Free Spirit Publishing.
    This series includes books on a variety of topics that promote respect and consideration and are written in clear, simple language. Each book includes suggested discussion questions and activities to reinforce the topic.

Udry, J.M. (1988). Let's be enemies. New York: Harper Trophy.
    James and John are good friends who are now enemies. John thinks James always wants to be boss. After thoughts of revenge and ending the relationship, John finds that James may not always want to be the boss and is willing to follow his lead.

Wildsmith, B. (1971). The owl and the woodpecker. Oxford: Oxford University Press.
    The woodpecker spends his days tapping on tree trunks disturbing the sleeping owl. Tempers flare and a conflict ensues. The other forest animals get involved to no avail until a misfortune results in heroic actions and the two find a way to live together as friends.

Zolotow, C. (1982). The quarreling book. New York: Harper Trophy.
    A rainy morning and a forgotten goodbye begin a chain of events that affect the mood of an entire family. This book can initiate conversations about the impact of our actions and words on other people.


Οι τίτλοι και οι υποθέσεις δείχνουν ότι είναι ό,τι πρέπει για τα παιδιά για να κατανοήσουν πώς και γιατί λειτουργούμε έτσι στην τάξη.
Τίποτα ανάλογο σε ελληνικά ξέρει κανείς; 



Συνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3674
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #6 στις: Οκτώβριος 03, 2009, 11:13:48 μμ »
Ειναί πολλά τα παιδικά βιβλία που μπορούν να αποτελέσουν αφορμή για συζήτηση, αν δεν το κάνουν όλα το κάνουν τα περισσότερα. Αν κάνεις μια βόλτα σε κάποιο ενημερωμένο βιβλιοπωλέιο νομίζω ότι θα βρεις πολλά.
Αν και εγώ στην τάξη τους κανόνες τους έκανα με τα παιδιά. Δηλ. τι δεν θέλετε να σας κάνουν οι άλλοι; Πώς μπορούμε να μην χτυπάμε μέσα στο σχολέιο (πρόληψη κινδύνου); Πώς συμπεριφερόμαστε στο τραπέζι; Πώς πάμε στην τουαλέτα; κλπ
Τα παιδιά είχαν καταπληκτικές ιδέες και τελικά έβγαζαν καταπληκτικούς κανόνες, τους οποίους τους γράφανε τα ίδια σε κάνσον, έβαζαν και το αποτύπωμα τους με το όνομα τους από κάτω και τα κρεμούσαμε στην τάξη.
Τους άρεζε πάρα πολύ και ήταν πολύ περήφανα για τη δημιουργία τους. Άσε που έιχε και καταπληκτικούς στόχους ως δραστηριότητα (προφορικός λόγος, κανόνες συζήτησης, επιχειρηματολογία, γραφή, εικαστικά κλπ)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος Melina04

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Νηπιαγωγός
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 04, 2009, 08:24:23 μμ »

  Σ έυχαριστώ για τη βοήθεια emmaki!  :)
Όταν λες τους έγραφαν τα ίδια εννοείς με τον δικό τους τρόπο; Εγώ σκεφτόμουν να τους ζωγραφίσουν και να κολλήσουμε δίπλα σε κάθε κανόνα πάνω στο κανσόν την αντίστοιχη ζωγραφιά...Μου αρέσει να έχουν τα παιδιά όσο γίνεται ενεργό ρόλο αλλά θέλω να φαίνεται και η συμβατική γραφή. Ίσως βάλω τα παιδιά να το γράψουν όπως θέλουν και στη συνέχεια να προσθέσω τον τρόπο των μεγάλων από κάτω. Και δίπλα τις ζωγραφιές για να καταλαβαίνουν όλοι τι εννοούμε.
Από περιέργεια, τι είδους αποτύπωμα;


Συνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3674
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 05, 2009, 12:16:19 πμ »
Υπήρχαν νήπια που ήξεραν να γράφουν, οπότε έγραφαν κάποιες λεξούλες. Τις υπόλοιπες τις έγραφα σε ένα χαρτί και τις αντέγραφαν στο κάνσον. Μία λέξη ο καθένας (ήταν 27 τα άτιμα!!!). Μπορεί να μην είναι καθαρά "δική" τους γραφή, αλλά είναι δικό τους δημιούργημα.
Αποτύπωμα: Δάχτυλο σε μπογιά και πατημα του δαχτύλου στο χαρτί!!!! Γράφαμε και το όνομα μας και επισφραγίζαμε το συμβόλαιο (είπαμε και τι είναι το συμβόλαιο, τι είναι η συμφωνία, πότε βάζουμε υπογραφή, τι σημαίνει ότι βάζω κάπου υπογραφή κλπ)
Πρέπει να σου πω ότι τα παιδιά ήταν ενθουσιασμένα και ερχόταν όλη τη χρονιά με νέες ιδέες για κανόνες. Φυσικά δεν γεμίσα όλη την τάξη με λίστες κανόνων, αλλά οι αρχικοί σιγά σιγά αντικαταστάθηκαν από τις νέες λίστες. Αυτή που δεν έφυγε ποτέ ήταν έξω από την τουαλέτα για τους "κανόνες τουαλέτας" (σημαδεύουμε  :D, καζανάκι, χαρτί, καλάθι, καλό πλύσιμο τα χέρια)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος fragy

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 05, 2009, 01:56:13 μμ »
http://www.schools.ac.cy/lak-e-dim/HANDS.ppt

Αν δεν ανοίγει, πάτα "τα χέρια δεν είναι για να χτυπάμε" στο google και θα σου βγάλει μια παρουσίαση. Είναι πολύ καλή.

Καλά βιβλία για σένα είνα
1. "η επικοινωνία στο νηπιαγωγείο, τα παιδιά ως ακροατές και ομιλητές"
Hedi Friedrich
2.Πρακτικές λύσεις για κάθε πρόβλημα
Στεφαν Σαιφερ
3.Προς μια παιδαγωγική του διαλόγου
Μπιρμπίλη Μαρία
Είναι και τα 3 βιβλία πολύ ευανάγνωστα και προτείνουν λύσεις ξεκάθαρες και δραστηριότητες.

Βιβλία για συναισθήματα είναι
1. "ολη η γη ενα χωριό- τα παιδιά του κόσμου" Είναι σειρά του Σαββάλα, 4 βιβλία πολύ καλά για να διδάξεις την διαφορετικότητα και τον σεβασμό.
2. Τα μικρά βιβλία της συμπεριφοράς
τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε
το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε
οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε
Αγκάσι μαρτίν- κύρδη καλλιόπη

Για μένα ο όρος respect πρέπει να μεταφραστεί ακριβώς όπως είναι. Είναι έννοια που τα παιδιά πρέπει να την μάθουν. Δεν αγαπάμε όλους του συμμαθητές αλλά πρέπει να τους σεβόμαστε όλους. Γιατί να έιναι πιο εύκολο να διδάξεις την έννοια του σεβασμού απο την έννοια της αγάπης;;;


Αποσυνδεδεμένος Melina04

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Νηπιαγωγός
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 05, 2009, 06:12:12 μμ »
 
 Κορίτσια ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον και τις προτάσεις!
emmaki 27 παιδιά; είσαι ήρωας!
Fragy Η παρουσίαση πολύ καλή έχει πολλά απ' τα στοιχεία που θέλω να συζητήσουμε και να δουλέψουμε!
Οι προτάσεις των βιβλίων είναι αυτό ακριβώς που ήθελα από κάποιον που το έχει δουλέψει στην πράξη και εννοείται πως κι εγώ θα ψάχνω και μόνη μου. Απ' τα βιβλία που απευθύνονται στον εκπαιδευτικό έχω το 2ο του Σάιφερ και το θεωρώ πράγματι πάρα πολύ καλό! Θα έχω υπόψιν μου και τα άλλα 2.
Για το σεβασμό έχω ακριβώς την ίδια άποψη ότι δηλ. δεν είμαστε υποχρεωμένοι να αγαπάμε ή να συμπαθούμε όλα τα παιδιά το ίδιο αλλά ο σεβασμός είναι απαραίτητος. Απλά με προβλημάτισε λίγο γιατί δεν το έχω ξαναδοκιμάσει να φτιάξουμε κανόνες με τη συγκεκριμένη λέξη. Είναι όμως όπως λες μια ευκαιρία να γνωρίσουν το νόημα της.
Δεν έχεις άδικο η έννοια της αγάπης είναι πολύ πιο σύνθετη και δύσκολη ακόμα και για εμάς τους ενήλικες απλά επειδή τη χρησιμοποιούν οι γονείς και την ακούν πιο συχνά τα παιδιά έχουμε την αίσθηση ότι θα τους είναι πιο οικεία.  :P



Αποσυνδεδεμένος Ritalamp

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1480
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 05, 2009, 07:41:39 μμ »
Πολύ ωραία πράγματα!!! Μπράβο σας!!!
 Για το σέβομαι που είναι δύσκολη έννοια ίσως θα μπορούσατε για αρχή να χρησιμοποιήσετε το "προσέχω" ή "φροντίζω" ανάλογα με την περίσταση. Όντως δεν είναι υποχρεωμένα να αγαπούν όλη την τάξη ούτε να τους αρέσουν όλα όσα γίνονται. :)

Πολύ χαίρομαι που σας διαβάζω.
ΠΕ60

Αποσυνδεδεμένος fragy

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 05, 2009, 09:38:06 μμ »
Το θέμα του σεβασμού το είχαμε συζητήσει με καθηγήτρια μας στην σχολή και συμφωνούσε και αυτή μ'αυτήν την άποψη (πρέπει να την διδάξουμε). Τα παιδιά μπορούν να την κατανοήσουν. π.χ το φροντίζω είναι μια πολύ καλή λέξη αλλά έχει την δική της σημασία.Εξίσου σημαντική...γιατί να χάσουν και οι 2 την αξία τους; Άλλο φροντίζω το σώμα μου και άλλο σέβομαι το σώμα μου. Η έννοια του σεβασμού περιέχει την έννοια της φροντίδας αλλά οχι μόνο. Η έννοιας της αποδοχής πχ που είναι;
Μην το φοβάστε ;). Μην ξεχνάτε οτι τα παιδιά έχουν πολλές περισσότερες δυνατότητες απ οτι συνήθως νομίζουμε. Ακόμα και να μην μπορέσουν να την κατανοήσουν τώρα, θα το κάνουν πολύ γρηγορότερα απο οτι αν την αποφύγουμε.

Αποσυνδεδεμένος Melina04

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 262
  • Νηπιαγωγός
    • Προφίλ
Απ: Κανόνες Νηπιαγωγείου
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 05, 2009, 09:54:05 μμ »

Μην ξεχνάτε οτι τα παιδιά έχουν πολλές περισσότερες δυνατότητες απ οτι συνήθως νομίζουμε.

Συμφωνώ fragy.

Σ΄ευχαριστούμε για τα καλά λόγια Ρίτα!  :)

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161786
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 467
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 11
Επισκέπτες: 433
Σύνολο: 444

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.107 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.