0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Την Τετάρτη άλλος ένας μαθητής μου της Α Λυκείου διέκοψε το σχολείο. Ο έβδομος κατά σειρά από την αρχή της χρονιάς…Αφορμή η γνωστή. Πολλές απουσίες που ουσιαστικά δεν θα του επέτρεπαν να προβιβαστεί στην επόμενη τάξη. Λέω αφορμή γιατί τα αίτια συνήθως είναι βαθύτερα. Ο συγκεκριμένος μαθητής, παιδί χωρισμένων γονέων, που η μεταξύ τους σχέση δεν είναι και η καλύτερη, αναγκασμένος να δουλεύει τα Σαββατοκύριακα, είναι ένα από τα παιδιά εκείνα που παρότι διαθέτουν αυτό που λέμε «μυαλό, κρίση και ωριμότητα» το σχολείο όπως είναι αδυνατεί να τα αγκαλιάσει. Μαθητής του 11 γιατί βαριότανε απίστευτα, θεωρούσε άχρηστη τη γνώση που του προσφερόταν. Ήσυχος αλλά με έντονη προσωπικότητα και με ιδιαίτερη κλίση στη μουσική (συνθέτει και παίζει). Δυστυχώς οι καθηγητές του δεν καταφέραμε να τον πείσουμε ότι και θέση έχει στο σχολείο και ότι κι αυτή η «άχρηστη» γνώση έχει κάτι να του προσφέρει. Νίκο, συγνώμη.
Συμφωνώ με όσα έχουν ειπωθεί... το τραγικό είναι το αυτό το τόπικ δεν είναι τόσο ενεργό όσο άλλα που αφορούν τον διορισμό και αυτό λέει πολλά.
Έχω έρθει και εγώ στην θέση να ζητήσω συγγνώμη για την κατάσταση που ζουν οι μαθητές, την τυποποιημένη, την πατενταρισμένη γνώση, με τελικό σκοπό την αποχαύνωση όσων έχουν "ξεφύγει" από το σύστημα.Δίνουμε σημασία στο να παπαγαλίσουν οι μαθητές την ευκτική και αρχικούς χρόνους ρημάτων, που δεν θα τους χρειαστούν ποτέ ξανά ενώ θα μπορούσαμε να δώσουμε εκείνες τις ώρες στους μαθητές για να σκεφτουν γιατί γράφτηκε αυτό που γράφτηκε. Αλλά δεν συμφέρει το κράτος να σκέφτονται οι αυριανοί πολίτες.Τα αποτελέσματα της ημιμάθειας τα βλέπουμε ήδη στο κοινωνικό κατεστημένο μας.Μια μέρα μπηκα σε ένα ταξι. Ταξιτζής ήταν ένας παλιός συμμαθητής μου, ο οποίος αφού εμεινε αρκετές φορές στην ίδια τάξη, παράτησε το σχολείο. Αρχίσαμε να συζητάμε και έμεινα έκπληκτη από την ευστροφία και τη διορατικότητα του. Είχε απόψεις ώριμες, τέτοιες που δεν είχαν άλλοι που τελείωσαν το σχολείο και αποφοίτησαν από πανεπιστήμιο.Πιστεύω ότι έτσι όπως είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα - του τύπου "παρ'τα να τα μάθεις και εάν δεν τα μάθεις από εκεί είναι η πόρτα" - διώχνει τους καλύτερους μαθητές... εάν αντέξουν τον παραλογισμό και παραμείνουν μετά θα τους στείλει σε σχολή που δεν θέλαν να σπουδάσουν... και στο πανεπιστήμιο ο μαθητής θα ζήσει τα ίδια και χειρότερα από το σχολείο.
Καλημερα σε ολους και ολες....πολυ ενδιαφερον θεμα...συμφωνω σχεδον με ολα οσα ειπωθηκαν...(δυστυχως.. ...)θελω απλα να προσθεσω...οτι δεν φταινε οι μαθητες που εστιαζουν στις πανελληνιες και στην υλη που σχετιζεται με αυτες....ετσι εχουν μαθει κ ετσι ''πρεπει'' να κανουν για να μπορεσουν ισως να φτασουν πιο κοντα στα ονειρα τους για το μελλον....ετσι καναμε και εμεις....θυμαστε...? δεν ειχαμε κ πολλα περιθωρια να ασχοληθουμε σφαιρικα με ενδιαφεροντα κ αξιολογα ζητηματα.....δεν μας εδσαν αυτην την ευκαιρια....δυστυχως.... (θυμαμαι εδινα πανελληνιες το 2000 -το καινουργιο τοτε συστημα-πρωτη φορα εφαρμογης του.......15 μαθηματα παρακαλω......κ πανελληνιες και στην β' λυκειου....... ........ολα αυτα δεν ηταν ''κενες'' γνωσεις...? εννοω....βιαστικες....αγχωμενες.....για να γραψουμε καλα....να πετυχουμε τους στοχους μας......... .....)μακαρι να αλλαξει καποια στιγμη ολο αυτο.....
emmaki εχεις δικιο...ετσι πρπει να γινει...να πω κατι ελαφρως εκτος θεματος....? γ'λυκειου...νεοτερη ιστορια...μας διδασκε...η καθηγητρια αγγλικων...η οποια ηταν κ οργανωμενη στο ΚΚΕ......μας παρουσιασε την ιστορια ακριβως οπως ηθελε.....τοτε δεν διναμε σημασια σαν μαθητες....δεν μας ενδιεφερε....καταλαβαιναμε...αλλα δεν μπαιναμε στη διαδικασια ...καταλαβαινετε πιστευω......τωρα που τα σκεφτομαι....τσαντιζομαι τοσο πολυ.....αυτη η γυναικα σαφως δεν ηταν εκπαιδευτικος κ θα πρεπε να ντρεπεται που προσπαθουσε να κανει προπαγανδα...μεσα στην σχολικη ταξη....... ωστοσο κανεις δεν την ελεγχε.....
<<Ψυχή