*

Αποστολέας Θέμα: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη  (Αναγνώστηκε 5574 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος olgander

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 03
    • Προφίλ
Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« στις: Δεκέμβριος 02, 2009, 11:45:35 πμ »
Καλημέρα! Ανοιγω αυτό το θέμα με αφορμή κάτι που μου συνέβη εχθές, γιατί φαντάζομαι ότι λιγο πολύ και εσείς ίσως έχετε βρεθεί σε ανάλογη κατάσταση και θα ήθελα τη γνώμη σας.
Η κατάσταση έχει ως εξής:
Β λυκείου αλγεβρα- γεωμετρία σε φροντιστήριο, 6 μαθητές που διαβάζουν απο καθόλου εως λίγο, απο τους οποίους οι 3 μετριοι εως καλοί, οι άλλοι 3 αστα να πάνε. Τα πράγματα στην τάξη κυλούν ομαλά πέρα από τον χαβαλε που γίνεται που και που σε νορμαλ πλαισια, η υλη οκ. Εξηγω- ξαναεξηγώ, λυνω τις ασκησεις, υπάρχει συμμετοχή από τους μαθητές, ρωτάω και ξαναρωτάω για απορίες, τις λύνω κοκ. Στο διαγώνισμα ήρθαν οι 4 και γράψαν γύρω στη βάση. Επαναλαμβάνω στην τάξη το κλιμα που εκλαμβάνω είναι τουλάχιστον θετικό.

Με πιανει εχθες ο υπεύθυνος και μου λεει ότι καποιοι γονεις τηλεφωνουν οτι υπαρχει προβλημα. Τον πιεζω να μου πει ποιοι και τελικα μαθαίνω ότι η μητέρα μιας μαθητριας του ειπε οτι δεν καταλαβαινει, οτι δεν λυνω τις αποριες (!) οτι με φοβουνται (!) οτι τσιριζω (!) και γενικα περιγραφει κατι το οποιο απλα δ ε ν  υ π α ρ χ ε ι.  Και λιγο πολύ μου λεει οτι η μητέρα, του εκανε νυξη για αλλαγη φροντιστηρίου και οτι τετοια περιπτωση δεν θα φυγει ο μαθητης (... αρα εγω θα την πληρώσω...) Μου λεει οσο μπορουσα σε καλυψα, πηρα το μερος σου, κοιταξε τι θα αλλαξεις να φτιαξεις το κλιμα, να βρεις τη χημεια με τους μαθητές!!!


Εχω μεινει παγωτό, κοντεψα να παθω εγκεφαλικό, έπεσα απο τα σύννεφα γιατι μου δείχνανε ότι πανε όλα καλά!
Ρε παιδια λυνω μια ασκηση (εννοείται με συμμετοχή τους) και λύνω απορίες γραμμή τη γραμμή. Τελειώνει η άσκηση και ρωτάω τουλάχιστον 5 φορές τι δεν κατάλαβαν και τα εξηγώ ξανά και ξανά μέχρι να καταλάβουν, γιατί βλέπω ότι το επίπεδο της τάξης είναι χαμηλό και θέλω να είμαι σίγουρη πριν πάω παρακάτω. Τι να κανω οταν κάθε φορά υπάρχει η ιδια ερώτηση που αφορά εναν τύπο;;; Ε κατσε μαθε τον τον ......μένο, σκέφτομαι!Και ξανά και ξανα, τα ίδια. Σας είπα, σπίτι δεν ανοιγουν βιβλίο!

 Ολο το βραδυ δεν κοιμήθηκα, το σκεφτηκα, και τσουπ! μου ήρθε! Ειχα ζητήσει να μου επιστρέψουν τα διαγωνίσματα υπογεγραμμένα απο τους γονείς, και η συγκεκριμένη μαθήτρια είχε μείνει κάγκελο ήταν η μόνη που αντέδρασε έντονα. Μου περνάει απο το μυαλό ότι όλα όσα μετέφερε στην μανα ήταν απλά και μόνο για να δικαιολογηθεί για τον χαμηλό βαθμό του διαγωνίσματος!!!

Τι να κάνω τώρα; Πως να φτιαξω ενα κλιμα που φαίνεται θετικό? Λέω να κάνω μια συζήτηση, του τύπου τι σας αρέσει, τι δεν σας αρέσει στο μάθημα και λοιπά να δω τι μπορώ να φτιάξω. Κοντεύω να τρελλαθώ. Και το μόνο που μου λείπει τώρα είναι να μου πει αυτός δεν σε χρειαζομαι αλλο πανε σπίτι σου...
Θα ήθελα τα φώτα σας! Πείτε μου τη γνωμη σας, δωστε καμια συμβουλή και αν σας συνέβη ποτέ κατι παρόμοιο, πως το χειριστήκατε???

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:10:08 »

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #1 στις: Δεκέμβριος 02, 2009, 11:58:23 πμ »
απο πολιοτερη εμπειρια μου ,μου ειχε συμβει καποιο τετοιο περιστατικο..ημουν τυχερος ομως για δυο λογους...πρωτον καναμε καθε μηνα συσκεψη με τον υπευθυνο οπου συζητουσαμε καθε προβλημα και τον ειχα ενημερωσει 3 φορες για την κατασταση και το τμημα δειχνοντας του διαγωνισματα και τεστ που ειχαν γραψει..και δευτερον ο υπευθυνος δεν εδιωχνε  ποτε καθηγητες σε τετοιες περιπτωσεις γιατι θεωρουσε οτι εβγαινε ζημιωμενος ο ιδιος μιας και θα φαινοταν οτι το φροντιστηριο που διωχνει στην μεση της χρονιας καθηγητες κανει αποτυχημενες επιλογες αρα δεν ειναι αξιο εμπιστοσυνης..
γνωμη μου ειναι οτι εσυ ο,τι ηταν να κανεις το εκανες...

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #2 στις: Δεκέμβριος 02, 2009, 07:10:39 μμ »
Επειδή μου έχει τύχει αντίστοιχη φάση, θα σου πρότεινα τα εξής:
1. 100% το περιστατικό συνέβη λόγω της υπογραφής που ζήτησες από τους γονείς. Οπότε, πρέπει απαραιτήτως να ενημερώσεις το boss σου γι' αυτό και να του τονίσεις ότι αν υποχωρήσει, θα πλήξει το κύρος του φροντιστηρίου, διότι θα φανεί έρμαιο των μαθητών.
2. Αν όντως έχεις καταλάβει ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τα υπόλοιπα παιδιά και ότι σε συμπαθούν, ξεμπρόστιασέ τη μέσα στην τάξη με το ύφος του "σφάζω με το βαμβάκι", "ήρεμη δύναμη" κλπ. Τι εννοώ.... πες στα παιδιά ότι πληροφορήθηκες πως κάποιος μαθητής (και πες και το όνομα) εξέφρασε παράπονα για όλα αυτά που είπες. Επειδή, πες, έχεις δικαίωμα να μη συμπαθείς τον καθηγητή σου, έχεις δικαίωμα να προσπαθείς να μπαλώσεις στην μάνα σου την αποτυχία σου στο διαγώνισμα, αλλά δεν έχεις κανένα δικαίωμα να λές ασύστολα ψεύδη και να σπιλώνεις την υπόληψή και την επαγγελματική μου φήμη, πες μου ενώπιον της τάξης 1 φορά που εγώ δεν εξήγησα ή τσίριξα κλπ. Κατάλαβες, νομίζω το σκεπτικό μου.
Αν το τμήμα σε συμπαθεί, θα σε υποστηρίξει και θα τη βάλει στη θέση της. Αν δεν τη βάλει, πιθανότατα υπολανθάνει κάποιο άλλο πρόβλημα, οπότε θα πρέπει να βρεις άλλους τρόπους αντιμετώπισης.
Τονίζω και πάλι ότι πρώτα θα πρέπει να μιλήσεις με το αφεντικό, για να δεις τις προθέσεις του, αν σε καλύψει κλπ. Πάντως, μη νομίζεις ότι τον συμφέρει ιδιαίτερα να αλλάξει καθηγητή στο μέσον της χρονιάς, όπως είπε και ο συνάδελφος.
Και βέβαια ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ μην αφήσεις να φανεί το άγχος σου. Αντιθέτως, προσπάθησε να δείξεις με τον τρόπο σου (και στο αφεντικό και στο τμήμα) ότι ΑΥΤΟΙ σε έχουν ανάγκη και όχι εσύ και ότι ΑΥΤΟΙ θα χάσουν, αν σε χάσουν.
Αυτά τα ολίγα. :)

Αποσυνδεδεμένος Landau

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6022
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση.. BAZINGA!
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #3 στις: Δεκέμβριος 02, 2009, 07:26:23 μμ »
Αχχ δεν κρατιέμαι να μην σχολιάσω.. αλλά αν δεν μπορεί μαθήτρια Β' Λυκείου να μάθει έναν τύπο παραπάνω και βαριέται να διαβάσει σπίτι, πες της να πάει σε καμιά κομμωτική σχολή του ΟΑΕΔ και να μην ταλαιπωρείται τσάμπα (και ταλαιπωρεί και τους γονείς της) στο λύκειο. Ε μα πια! :D
Είναι πάντως πρόβλημα για πολλούς μαθητές που επαναπαύονται στο φροντιστήριο και δεν διαβάζουν σχεδόν καθόλου μόνοι τους, λες και θα τους έρθει η θεία επιφοίτηση..
"Physics is like sex: sure, it may give some practical results, but that's not why we do it."
(Richard P. Feynman ?)

"The first condition of progress is the removal of censorship."
(George Bernard Shaw)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 21:10:08 »

Αποσυνδεδεμένος Ίρμα

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 768
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #4 στις: Δεκέμβριος 02, 2009, 07:32:10 μμ »
Και να μην έγραφες το περιστατικό με το τεστ, θα ήμουν και πάλι σίγουρη ότι η συγκεκριμένη μαθήτρια διαμαρτυρήθηκε για να δικαιολογηθεί στη μητέρα της ή γιατί απλά βαριέται να έρχεται στο φροντιστήριο και θέλει να σταματήσει. Δυστυχώς και οι γονείς και οι ιδιοκτήτες φρονιτστηρίων είναι απέναντί μας σε τέτοιες περιπτώσεις και οι λόγοι είναι προφανείς. Μου έχουν τύχει περιστατικά τέτοια αρκετά και ως εργαζόμενη σε φροντιστήριο και ως ιδιοκτήτρια φροντιστηρίου (υπήρξα για τρία χρόνια). Δε νομίζω ότι μπορείς να κάνεις πολλά πράγματα και δε θέλω να σε απογοητεύσω. Μη νομίζεις όμως ότι και το αφεντικό σου θέλει να αλλάξει καθηγητή στα μέσα σχεδόν της χρονιάς. Εξήγησέ του τι συνέβη και έχε τον ενημερωμένο για την πρόοδο όλων των μαθητών μέρα παρά μέρα. Δεδομένης της επίδοσης του τμήματος δε νομίζω ότι οι άλλοι μαθητές θα σε υποστηρίξουν, αν τεθεί τέτοιο ζήτημα. Για μένα θα μπορούσες να συζητήσεις κατ' ιδίαν με τη μαθήτρια και να της εξηγήσεις το λάθος της. Αυτό βέβαια για να έχει αποτέλεσμα, είναι απαραίτητο η μαθήτρια να έχει φιλότιμο...αλλιώς άστα να πάνε.
Υπομονή και καλή τύχη.

Αποσυνδεδεμένος despoina25

  • Συνδρομητής
  • Πλήρες μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #5 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 10:41:32 πμ »
 Μου είχε τύχει κι εμένα τέτοιο περιστατικό, αλλά ευτυχώς με υποστήριξαν οι υπόλοιποι μαθητές στη διευθύντρια.
    Ήταν η πρώτη μου χρονιά και το είχα πάρει πολύ βαριά. Επρόκειτο για ένα μαθητή που δε με χώνεψε από την αρχή κι ενώ πάντα εκανε υπερβολική φασαρία μέσα στην τάξη και δε διάβαζε ποτέ, ισχυριζόταν ότι εγώ δεν απαντώ στις ερωτήσεις του γιατί είμαι μικρή και άπειρη. Φυσικά το συμφέρον του φροντιστηρίου ήταν να με υπερασπιστεί (μπορεί να ήμουν μικρή, 25 χρονών, αλλά αυτοί με επέλεξαν για να διδάξω το συγκεκριμένο μάθημα στη γ'λυκείου).  Ο μαθητής βέβαια έφυγε κάπου στη μέση της χρονιάς από το μάθημά μου, γιατί έλεγε ότι βρήκε έναν πολύ έμπειρο καθηγητή για να του κάνει ιδιαίτερα. Και φυσικά πάτωσε στις εξετάσεις, ούτε τη βάση δεν έπιασε.
     Φέτος, στην αρχή της χρονιάς, είχα κάποιες αντιδράσεις από 3-4 μαθητές λόγω των "πολλών"ασκήσεων που τους έβαζα κτλ. Επειδή, λοιπόν, πλέον κάποια πράγματα τα ψιλιάζομαι από την αρχή, έκατσα και συζήτησα φιλικά με τα παιδιά το σκεπτικό μου:π.χ. σας βάζω 3-4 σελίδες κάθες φορά, γιατί το μάθημα είναι δίωρο και δε μπορώ να προχωράω μόνο μια σελίδα, γιατί πρέπει να βγάλω την ύλη και να κάνουμε και καμιά επανάληψη, γιατί εδώ έρχεστε για κάτι περισσότερο... Τους έδειξα μάλιστα και το πλάνο που είχα κάνει για όλο το σχολικό έτος. Από τότε δε μου παραπονέθηκαν ξανά. Μάλιστα πολύ θεώρησαν ότι τους βοηθά πολύ το μάθημα έτσι πως το κάνουμε, γιατί μετά δε χρειάζονται να κουραστούν ιδιαίτερα για το σχολείο.
  Το θέμα, λοιπόν, είναι να υποστηρίξεις την άποψή σου και τις διδακτικές σου μεθόδους. Μη νομίσεις ποτε΄ότι ένα ανεύθυνο παιδί είναι πιο δυνατό από εσένα.  Προβλήματα θα έχεις  πάντα, απλώς πρέπει να δείξεις την πυγμή σου. Και μη φοβάσαι να υπερασπιστείς τον εαυτό σου στα αφεντικά σου.Αυτοί σε χρειάζονται περισσότερο από ό,τι εσύ αυτούς!  Και ανάλογα την περίπτωση θα κρίνεις και πώς πρέπει να αντιδράς. Σε μερικά παιδιά συμφωνώ ότι πρέπει πού και πού και τους κάνουμε να ντρέπονται και λίγο για τη συμπεριφορά τους. Π.χ. προχθές ρώτησα σε μια μαθήτρια κάτι και επειδή δεν είχε διαβάσει της είπα να το βρει μέσα από το βιβλίο. Μου είπε ότι δε μπορεί! Εγώ της είπα ότι απλά βαριέται και να μη μου λέει ότι δε μπορεί  κτλ. Την επόμενη ημέρα παίρνει τηλέφωνο η μαμά της και ρώτησε γιατί φώναξα στο βλαστάρι της (μιλάμε εντωμεταξύ για μαθήτρια που αδιαφορεί πλήρως και έρχεται στο φροντιστήριο για καφέ)! Φυσικά η  διευθύντρια είπε πως εγώ θα είχα τους λόγους μου που της φώναξα και μετά  η μαμά ζήτησε συγγνώμη. Οπότε, την άλλη ημέρα τους έκανα μία μικρή επίπληξη, όχι τόσο επί προσωπικού, λέγοντάς τους ότι είναι μεγάλα παιδιά και δεν προσπαθούν, ότι οι γονείς τους πληρώνουν για να έρχονται αυτά στο φροντιστήριο για χαβαλέ. Και φυσικά, όπως λέω και κάθε φορά, τους ζήτησα, αν έχουν κάποιο παράπονο ή θεωρούν ότι κάτι δεν τους αρέσει στο μάθημα, να  απευθύνονται σε εμένα κι όχι να βάζουν τη μαμά τους να καθαρίσει λες και είναι παιδάκια του νηπιαγωγείου. Έκτοτε η εν λόγω μαθήτρια ένιωσε τέτοια ντροπή που μπορώ να πω ότι, έστω και από φιλότιμο, άρχισε να διαβάζει!

Αποσυνδεδεμένος olgander

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 175
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 03
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #6 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 10:57:03 πμ »
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας, μπορώ να πω ότι αισθάνομαι ελαφρώς καλύτερα, αλλα...
1) Αν φυγω τις ωρες θα τις καλυψει ο ίδιος ο υπευθυνος, οντας μαθηματικός (και διορισμένος αλλα τελοσπαντων) βλεπετε, της γυναικας του ειναι το φροντιστηριο. Και μου το ξεκαθαρισε, αν καποιος μαθητης θελησει να φύγει, θα διωξει εμενα, όχι το μαθητή...Πελατειακες σχεσεις και τα φροντιστήρια, δυσκολοι καιροί...δεν τους παίρνει να χάνουν έσοδα!

2) Η διοικηση μου εχει φερθει αψογα και οντως απο τα λεγομενα του καταλαβα οτι με καλυψε στη μητερα της μαθητριας και μου ειπε το περιστατικο για να "διορθωθώ" και να προλαβει τα χειροτερα. Τώρα "νιπτει τας χείρας του", έριξε το μπαλάκι σε μένα...

3) Η μαθητρια εχει πάρει θετική κατεύθυνση και αυτο με τους τυπους ειναι γενικο κακο...δηλαδη οι 4/6 εχουν αντιστοιχο προβλημα...τεμπελιας!

4) Εχω σκοπο να τους μιλησω σημερα, θα τη "σφαξω με το βαμβακι" οπως ειπες και συ, αλλα δεν θελω να δώσω μεγαλες διαστασεις και δεν νομιζω οτι θα με στηριξουν οι υπολοιποι, τουλαχιστον οχι ολοι...βλεπε κλικα μαθητων... τα ξερουμε και απο τα δικά μας χρόνια στα θρανία...Οταν πρωτοανέλαβα το τμημα μια αλλη μαθητρια ηταν πολυ επιφυλακτικη μαζι μου και με ειχε στην κοντρα, γιατι οπως καταλαβα μαλλον δεν μπορουσε να αποδεχτει πως μια νεα καθηγητρια θα μπορουσε να ειναι επαρκης στις απαιτησεις της (τις όποιες απαιτήσεις...)Τώρα έχει στρώσει αλλα και πάλι νομίζω ότι με περιμένει στη γωνία με την πρώτη ευκαιρία...

5)
      Φέτος, στην αρχή της χρονιάς, είχα κάποιες αντιδράσεις από 3-4 μαθητές λόγω των "πολλών"ασκήσεων που τους έβαζα κτλ.
Εννοείται! Και εγώ στην αρχή τους έβαζα ασκήσεις εκτος βιβλίου όχι πολλές 2-3 και περνανε και κανανε παράπονα! Και τοτε ο υπευθυνος πάλι τα ίδια...βρες τη χημεια, να τους κερδισεις,και μπουρου μπουρου, μην βαζεις εκτος βιβλιου στην αρχη...βαζε τις ευκολες, να αντιγραφουν απο το λυσαρι να νομιζουν οτι σε κοροιδεύουν....(!!!) Ακολούθησα τις οδηγίες και πίστεψα ότι όλα πάνε καλά... Αλλά τελικά όχι.

Ελπίζω να πάνε όλα καλά από εδώ και στο εξής, γιατί απογοητεύτηκα τόσο πολύ που καθομουν και σκεφτόμουν ότι δεν κάνω γι'αυτή τη δουλειά κτλ κτλ μεχρι να αλλαξω επάγγελμα σκέφτηκα... Μπου χου χου :'( !

Αποσυνδεδεμένος kanella

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #7 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 06:54:22 μμ »
Καλησπέρα σε όλους!
Εμένα μου συνέβη το εξής. Πριν 2-3 εβδομάδες βρήκα μέσω γνωστού το 1ο μου ιδιαίτερο β γυμνασίου. Η μητέρα μου είπε στην αρχή να κάνω κάθε μέρα στο παιδί τα φιλολογικά, ό,τι έχει για την άλλη μέρα!!!Ίσως το πήρα το πράγμα πάρα πολύ στα σοβαρά αλλά εξήγησα και σε εκείνη και στο παιδί ότι θεωρώ αντιεπαγγελματικό να κάνω μόνο ό,τι έχει για το σχολείο, και εγώ θα δίνω και δικές μου ασκήσεις και θα πηγαίνουμε πιο μπροστά από την ύλη του σχολείου, ότι τώρα μπαίνουν οι βάσεις κλπ κλπ. ok μου λέει. Μετά μου λέει το παιδί ότι θέλει μόνο μία φορά την εβδομάδα μόνο αρχαία. Της είπα ότι δεν γίνεται να κάνω σε μία ώρα ό,τι γίνεται στο σχολείο σε τρεις..Δεν θεωρώ ότι σε μία ώρα βγαίνει και η μετάφραση, συντακτικό και η γραμματική. Τέλος πάντων, είπαμε 2 ώρες. Σε κάθε μάθημα της έκανα αναλυτικά το συντακτικό, τη μάθαινα απ'το συντακτικό να βγάζει τη μτφση, της έδινα extra ασκήσεις για το σπίτι, τη  μετάφραση που είχα γράψει στο PC, 2 χρονικές αντικαταστάσεις σε απλά ομαλά ρήματα με ωραία χρώματα κλπ κλπ, και γενικά προετοίμαζα με μεράκι ένα πάρα πολύ ωραίο υλικό. Αποτέλεσμα: μου είπε η μάνα να με πληρώσει, ενώ ο μήνας δεν είχε λήξει, ότι τα παιδιά θα δουν αν θα συνεχίσουν το μάθημα..Πήγα στο τελευταίο μάθημα, ρώτησα τη μικρή αν θέλει να συνεχίσουμε και μου λέει ότι της αρέσει πάρα πολύ το μάθημα αλλά είναι σε φάση που σκέφτεται γενικά...αλλά να κάνουμε το επόμενο μάθημα για να είναι έτοιμη για το σχολείο και μετά να σταματήσουμε. (Ήμαρτον!!!) Της είπα ότι δεν θα κάνω μάθημα και ότι φεύγω τώρα και της εύχομαι να βρει αυτό που ψάχνει..
Πιστεύω ότι η ίδια η μητέρα θα έπρεπε να είναι πιο ειλικρεινής μαζί μου και όχι να προσπαθεί να φέρει τα πράγματα πλαγίως. Εξάλλου πραγματικά πιστεύω ότι η ουσία είναι να μάθει κάποιος τα αρχαία σε βάθος από νωρίς χωρίς να αφήσει κενά και όχι απλά να βρει κάποιον να του λύνει τις ασκήσεις. Είμαι τόσο πολύ εκνευρισμένη που θέλω, όταν πάρω τηλέφωνο τη μητέρα για να πληρωθώ, να της πω να βρει κάποιον φοιτητή καλύτερα αφού θέλει πασαλήματα και όχι επαγγελματία.
Δεν θεωρώ υπερβολικό να βάζει ο ιδιαιτεράς καμια άσκηση για το σπίτι.
Αναρωτιέμαι όμως πού έσφαλα.
Ίσως είναι κάτι από τα παρακάτω ή λίγο απ' όλα:
1. Επειδή έγραφα στο pc το "λύω", το "ειμί" και της τα έδινα, αν και της τα εξηγούσα όλα αναλυτικά για τις καταλήξεις κλπ..μπορεί να θεώρησαν ότι δίνω έτοιμο υλικό.
2. Δεν τη διάβαζα για την άλλη μέρα, αλλά έκανα μία παράδοση μαθήματος λίγο βιαστική λόγω της πίεσης του χρόνου.
3. Είχα άγνοια για το πώς μαθαίνει ένα παιδί.Ίσως έδινα πολλά για το σπίτι.Σε ένα μάθημα της έδωσα να μάθει μετάφραση, το "λύω-ομαι" και άσκηση να κλίνει όλο το "γράφω"
4. Όταν την εξέταζα κοιτούσα εγώ από το φυλλάδιο τη μετάφραση παρόλο που την ήξερα, και στην παράδοση του κειμένου, διάβαζε ο καθένας απ'το δικό του βιβλίο.
5. Λόγω του 1ου μαθήματος ήμουν ψαρωμένη σε στυλ υπαλλήλου και μπορεί από την όλη συμπεριφορά μου να κατάλαβαν την απειρία μου.
6. Δεν τους άρεσα σαν τύπος, δεν ταίριαζαν οι χημείες μας...

Μετά από αυτή μου την εμπειρία σκέφτομαι πως αν ξανακάνω ιδιαίτερα, πρώτα θα λύνω τις ασκήσεις του σχολείου με το παιδί (αν και το θεωρώ κοροϊδία) για να είναι προετοιμασμένο για την άλλη μέρα και μετά θα κάνω το παραπάνω..και τις σημειώσεις θα τις δίνω μόνο συμπληρωματικά και όχι σαν κύριο υλικό.
Περιμένω με ανυπομονυσία να ακούσω τη γνώμη σας..

Αποσυνδεδεμένος xouzoura

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 24
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #8 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 09:29:37 μμ »
olgander ελπίζω αν δεν λύθηκε ακόμα το θέμα σου, να λυθεί σύντομα και βέβαια αίσια. Μπορώ να σε καταλάβω (όπως άλλωστε όλοι μας).

Η γνώμη μου είναι πως δεν πρέπει να ρωτήσεις γενικά  όλους μέσα στην τάξη αν κανείς έχει πρόβλημα μαζί σου. Και αυτό γιατί όπως ειπώθηκε νωρίτερα οι κλίκες των μαθητών είναι πολύ ισχυρές. Επίσης θα σου έλεγα να μην αλλάξεις απότομα την στάση σου μέσα στην τάξη, αν θεωρείς πως δεν έχεις κάνει κάπου λάθος. Έχουμε φτάσει σε σημείο οι μαθητές να να κάνουν με το παραμικρό παράπονα κ οι ιδιοκτήτες φροντιστηρίων να τους ακούνε.
Θα σε συμβούλευα κ εγώ να μιλήσεις με ειλικρίνεια στον ιδιοκτήτη του φροντιστηρίου και στην τάξη (όχι απαραίτητα την πρώτη φορά που θα ξαναμπείς) Μια γενική συζήτηση για τις δυσκολίες που έχει η γεωμετρία -  δυστυχως έχει αρκετες- ή και γιαα τα μαθηματικά γενικότερα. Όταν κάποιος σε ρωτήσει οποιαδήποτε απορία να καταστήσεις σαφές (ακόμα μια φορά γιατί φαντάζομαι οτί το έχεις κάνει ήδη) ότι βρίσκεσαι στην διάθεση τους. Το θετικό κλίμα νομίζω δεν φτιάχνεται από την μια μέρα στην άλλη. Και αν προσπαθήσεις να το κάνεις προσπάθησε να μην τους έρθει απότομο κ τους φανεί ψεύτιικο.

Ελπίζω να πάνε όλα καλά. Αν θες πές μας κιόλας τι έγινε.

kanella καταλαβαίνω τις αγνές σου προθέσεις. Συμφωνώ πως ο καλός καθηγητής δεν είναι δεκανίκι και λυσάρι για το σχολείο. Καλός καθηγητής είναι αυτός που βοηθά τον μαθητή να μάθει να διαβάζει και να καταλάβει. Όμως, σκέψου ότι σε ζητάει ένα παιδί β΄γυμνασίου. Αυτό σημαίνει ότι το παιδί είναι πολύ αδύναμο στο μάθημα. Δεν θα σχολιάζω το ότι σε μια ώρα ήθελαν να βγάλεις δεν ξέρω κ εγώ πόση ύλη. Δεν νομίζω ότι κατάλαβαν ότι είσαι άπειρη ή ότι ενόχλησε το παιδί πως είχες το βιβλί κ κοιταγες από μέσα. Έλεος. Άνθρωποι είμαστε.
Αυτό που κάνω εγώ σε τέτοιες τάξεις (βέβαια εγώ διδάσκω φυσική ) είναι το εξής: Βάζω τα παιδιά με την καθοδήγησή μου να λύνουν κάποιες από τις ασκήσεις που έχουν για το σχολείο (αν είναι πολλές κ δεν τις προλαβαίνουμε όλες). Φυσικά και δεν τις λύνω εγώ. Μετά προσπαθώ να είμαι ένα μάθημα μπροστά (τουλάχιστον) ώστε να μπορούν να συμμετέχουν την επομένη στην τάξη. Ασκήσεις για το σπίτι βάζω (συνήθως λίγες) και συνήθως για να τους πείσω να ασχοληθούν τους λεώ ότι αυτά συνήθως πέφτουν στις εξετάσεις και στα τεστ (δεν λέω ψέματα, ψάχνω από το βιβλίο του καθηγητή τα έτοιμα τεστ, τις ερωτήσεις που έχουν, και από όσα έχω δεί στο παρελθόν να πέφτουν στις εξετάσεις).

Για εμένα εξήγησε στην μητέρα την κατάσταση. Δηλαδή ότι στο μάθημα θα λύνεις τις απορίες και θα λύνεται τις εργασίες αλλά δεν είναι αρκετό αυτό αν το παιδί δεν εργάζεται στο σπίτι. Εξήγησε της οτί μπορεί να τα θυμάται από την μια μέρα στην άλλη αλλά σε ένα επαναληπτικό διαγώνισμα ή ακόμα χειρότερα στις εξετάσεις Ιουνίου δεν θα μπορεί να διαβάσει όλη την άγνωστη για αυτόν ύλη. Επέμεινε ότι καλό του κάνει να του βάζεις μια - δυο εργασίες για το σπίτι. Γενικά κ εγώ σε τέτοιες τάξεις πρώτα προετοιμάζω αυτά που έχει για το σχολείο κ μετά βάζω το κάτι παραπάνω. Εάν βέβαια δω ότι το παιδί τραβάει... δεν το συζητάμε είναι το καλυτερο μάθημα που κάνουμε! Αλλά λίγα έιναι τα αυτά τα παιδιά που πάνε  α, β, γ γυμνασίου.
Έχομαι καλή τύχη!!!

Αποσυνδεδεμένος semeli ΠΕ02

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 465
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #9 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 09:56:03 μμ »
olgander, δεν έχω να σου δώσω κάποια συμβουλή, γιατί δυστυχώς έχω πικρή εμπειρία. Διαφωνώ με όσους υποστηρίζουν ότι οι φροντιστηριάρχες διστάζουν να απομακρύνουν καθηγητή στη μέση της χρονιάς. Οι τύποι είναι αδίστακτοι. Ό,τι πει ο πελάτης. Σου τα λέω γιατί τα έχω ζήσει, δυστυχώς. :'( Και προσωπικά και από συναδέλφους. Δεν κάθονται να το ψάξουν. Μας θεωρούν αναλώσιμους. Το μόνο που τους  ενδιαφέρει είναι να μην φύγει ο μαθητής.  >:(Μακάρι ο δικός σου να είναι διαφορετικός. Σου εύχομαι καλή τύχη. Είμαστε έρμαια της βούλησης των φροντιστηριαρχών και των πελατών τους. Πρέπει όμως συνάδελφοι να ΜΙΛΑΜΕ. Όχι να τα υπομένουμε στωικά και αυτοί να κόβουν και να ράβουν, για τα ψίχουλα που μας δίνουν. Φέτος είπα πράγματα και αλήθειες σε φροντιστηριάρχες, που φυσικά πριν μερικά χρόνια, ούτε στα πιο τρελά μου όνειρα δεν θα το τολμούσα. Η τακτική τους όμως κάποια στιγμή σε φέρνει στα όριά σου.Να στηρίξεις τις θέσεις σου, ό.τι και να γίνει, ό.τι και να σου πουν. Καλή δύναμη. Το δίκιο είναι με το μέρος σου. ;)
kanella, μια χαρά έκανες τη δουλειά σου. Μη βασανίζεσαι με τόσες σκέψεις. Οι άνθρωποι είναι ηλίθιοι. Και συγγνώμη για τη λέξη αλλά έτσι είναι. Και όχι μόνο αυτοί. Και πολλοί άλλοι. Έχω να σου πω ιστορίες από τέτοιες οικογένειες σε ιδιαίτερα, που θα μας πάρει το ξημέρωμα... Και θα εκπλαγείς με την ηλιθιότητα των ανθρώπων...

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #10 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 10:47:19 μμ »
semeli μου, σάφως και είμαστε αναλώσιμοι, ειδικά εμείς οι φιλόλογοι.... μέχρι να μας διώξουν και να δουν τη γλύκα! Τι εννοώ... όταν είσαι κάποια χρόνια καθηγητής που συνήθως αναλαμβάνει κατεύθυνση και για κάποιο λόγο φύγεις, δεν είναι απαραίτητο ότι θα αντικαταστήσουν τόσο εύκολα το κενό. Αν πάλι ... σε φύγουν, ειδικά όπως είπες στα μέσα της χρονιάς, σημαίνει ότι το boss είναι καραγκιόζης και καλύτερα να το κλέισει το μαγαζί και να... καθαρίσει καμιά λεκάνη με φασόλια!  :P

Αποσυνδεδεμένος semeli ΠΕ02

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 465
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #11 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 10:48:58 μμ »
Οι περισσότεροι πάντως είναι όντως τέτοιοι καραγκιόζηδες... :(

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #12 στις: Δεκέμβριος 03, 2009, 10:55:10 μμ »
Δυστυχώς, δεν μπορώ να πω ότι έχεις άδικο! :(

Αποσυνδεδεμένος zlapaki

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 40
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« Απάντηση #13 στις: Δεκέμβριος 04, 2009, 02:01:50 πμ »
Ελπίζω το πρόβλημα να λύθηκε!

Κι εγώ έχω αντιμετωπίσει παρόμοιο πρόβλημα στο παρελθόν. Και αυτό εξαιτίας της κακής επίδοσης, το να κατηγορήσει εμένα ήταν η κάλυψη της μαθήτριας στους γονείς της, μάλιστα η δικιά μου έφερε τη μάνα της και τα είπε στη διευθύντρια του φροντιστηρίου, οι τρεις τους  δηλαδή. Μεταξύ των άλλων είπε ότι δεν αξίζω να με σέβονται σαν καθηγήτρια, δεν μπορώ να της επιβληθώ και να με σεβαστεί (κάτι τέτοιο ) Εγώ ήμουν να πεθάνω. (1η χρονιά που δούλευα) Η δικιά μου με υπερασπίστηκε γιατί ήξερε το ποιόν της μαθήτριας.
Τωρα αυτό μου με συμβούλεψε (ήμουν πιο άπειρη και πολύ συναισθηματική τότε) να κάνω ήταν πολύ αποτελεσματικό. Και όταν μου ξανασυνέβη το αντιμετώπισα έτσι, απο τότε δεν είχα πρόβλημα ποτέ.
Δεν ήρθα σε αντιπαράθεση με τη μαθήτρια, ούτε είπα τίποτα κατ' ίδίαν, ούτε μπροστά στα άλλα παιδιά. Ήμουν άνετη, πολύ φιλική με όλους (και με αυτή) όπως πάντα και τους έβαλα τεστ ξανά, κάτι σαν επαναληπτικό. Τους εξήγησα ότι το τεστ είναι για τους ίδιους, για να δοκιμάσουν να εφαρμοσουν αυτά που έμαθαν, για να δούμε αν τα έχουν καταλάβει κι έτσι να λυθούν οι απορίες τους. Πηγαινα πάνω απο τα κεφάλια τους και αν έκαναν λάθος τους έλεγα να θυμηθούν ανάλογα παραδείγματα που καναμε, τους έκανα σημειώσεις κτλ. Και σε αυτήν φυσικά το ίδιο. Τα πήγαν πολύ καλά στο τεστ, (εικονικό για μενα), πήγε στη μάνα της και είπε ότι θα συνεχίσει τελικα, άλλαξε γνώμη, καλη είναι η κυρία κτλ. Μετά που έβαλα το κανονικό τεστ, δεν βοήθησα τόσο, απλά περιφερόμουν και τους έλεγα να προσέξουν αν κάτι κάνουν λάθος. Ταυτόχρονα μιλούσα πολύ μαζί της και με τα αλλα παιδιά εκτός τάξης, περί ανέμων και υδάτων, για περιοδικά,της ζήτησα συμβουλές για μαγαζιά, ρούχα κτλ της έλεγα δικά μου και κάπως χαλάρωσε. Αλλά ήμουν και αυστηρή κάθε φορά που ξέφευγαν για να μην φανεί ότι πάω με τα νερά τους. Και τελικά και η ίδια βελτιώθηκε και το κλίμα στην τάξη ήταν καλύτερο γιατί πολλά προβλήματα τα υποκινούσε η ίδια.
Και σε μια άλλη περίπτωση με ένα αγοράκι καπως έτσι έπραξα. Αυτό ήταν πιο μικρό βέβαια, οπότε λίγο με χιούμορ, λίγο με βοήθεια κάτι έγινε.

Πάντως δεν πρέπει να δείξεις ότι σε πείραξε το γεγονός, ότι θορυβήθηκες και οτι τρέμεις μην απολυθείς εξαιτίας της. Το χειρότερο είναι να καταλάβουν ότι σε έχουν στο χέρι. Δείξε άνετη, χαλαρή, με αυτοπεποίθηση, ότι ξέρεις την δουλειά σου, δέχεσαι την άποψη του άλλου αλλά ξέρεις και τι κάνεις. Αλλά ότι δεν περνάνε και τα καπρίτσια του καθενός. Ήρεμη δύναμη όπως ειπώθηκε πιο πάνω. Και φυσικά όπως είπαν οι συνάδελφοι, να ενημερώνεις πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις το διευθυντή αλλά και τους γονείς πριν πάνε αυτά σπίτι και πουν τα δικά τους.
εγώ πολλές φορές όταν μυρίζομαι ίντριγκα τα προλαβαίνω. Ενημερώνω γονείς λέγοντας "δεν τα πήγε καλά, εγώ προτείνω να μην πείτε κατι ακόμα εσείς, θα του δώσω μια ακόμη ευκαιρία να βελτιώσει το βαθμό του, να διαβάσει λίγο περισσότερο." Βάζω το μαθητή και ξαναγράφει το τεστ, για να βελτιώσει το βαθμό, δεν λέω ότι μίλησα στους γονείς του.  Ετσι είμαι καλυμμένη απο όλες τις πλευρές. Το μικρό νοιώθει ευεργετημένο, με θεωρεί σύμμαχο, ο γονιός με θεωρεί σύμμαχο επίσης που δεν καλύπτω το παιδί και όλοι είναι χαρούμενοι.
Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική φυσικά άρα προσαρμόζεσαι στις καταστάσεις. Βασικό είναι φυσικά να σε υποστηρίζει και ο διευθυντής. Αλλά να έχεις αυτοπεποίθηση γιατί αυτο βγαίνει και στα παιδιά.
με τον καιρό μαθαίνεις να τα προβλέπεις αυτά, δηλ να πιάνεις τα μηνύματα, να βλέπεις τα σημάδια και να είσαι ένα βήμα μπροστά. Να το προλαβαίνεις. Εγώ μετά απο 2-3 χρόνια άρχισα να το καταφέρνω αυτό, αλλά πάντα υπάρχουν και τα ουρανοκατέβατα φυσικά!

καλό κουράγιο εύχομαι- σε όλους.
Κι ενώ όλα τα θυμόμουνα κι είχα μυαλό ξουράφι
να μεγαλώσω ξέχασα κι έμεινα στο ράφι
έτσι για πάντα κράτησα την παιδική μου εικόνα
εκείνου του αλητάμπουρα που κράταγε σφεντόνα.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159853
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 774
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 699
Σύνολο: 712

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.152 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.