*

Αποστολέας Θέμα: Θεωρίες Μάθησης  (Αναγνώστηκε 12197 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Συνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3832
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #14 στις: Δεκεμβρίου 17, 2009, 06:24:25 pm »
Αν ενδιαφέρει η άποψη μου, μιας και δίδαξα σε φροντιστήριο για ΑΣΕΠ, όσοι "μαθητές" (χμμμμ λίγο μεγάλοι για μαθητές) κάθισαν και έμαθαν τις θεωρίες απέξω (δεν ξέρω πώς τα κατάφεραν, είναι ένα τεράστιο ερώτημα για μένα, αλλά τα κατάφεραν και δεν τις μπρέρδευαν εξακριβωμένα) δεν τα πήγαν τόσο καλά σε σχέση με αυτούς που έγραψαν με τον "δικό μου" τρόπο, δηλαδή με λογική εξήγηση των επιλογών τους.
πχ για να διδάξουν κάτι, ας πούμε να οργαν΄βσουν ένα εστιατόριο, τα βήματα που ακολουθούμε (ολόκληρο προτζεκτ), ξεκινάμε με ένα παιδί που κάτι θα αναφ΄λερει για ένα εστιατίοριο, ρωτάμε αν κάποιος άλλος έχει πάει σε εστιατόριο, συζητάμε (προφορικός λόγος), οργανώνουμε επ΄σικεψη σε εστιατόριο, πριν την επίσκεψη καταγράφουμε τι θα ρωτήσουν εκεί (γραφή και προφορικός). γίνεται η επίσκεψη, επιστρέφουμε στην τάξη, συζητάμε την εμπειρία (προφορικός), αποφασίζουμε να στήσουμε το δικό μας εστιατόριο, συζήτηση τι χρειάζεται ένα εστιατόριο (κατάλογοι, τραπεζομάντηλα, τραπέζια, καρέκλες, σερβίτόροι, διακόσμηση, συνταγές, τιμές, πελάτες)), οργάνωση (εικαστικά, γραφή, μαθηματικά για να μετρήσουμε το μέγεθος των τραπεζομάντηλων, να γράψουμε τις τιμές, να βάλουμε καρέκλες στα τραπέζια, να βάλουμε πιάτα και μαχαιροπίρουνα κλπ), μοιράζουμε ρόλους (δραματοποίηση), ετοιμάζουμε τα φαγητά (Η/Υ για να βρούμε συνταγές στο δίκτυο, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες ίσως), ετοιμάζουμε στον υπολογιστή τους καταλόγους (Η/Υ) ή τους κάνουν τα παιδιά για ακόμα καλύτερα (εικαστικά, γραφή, μαθηματικά για την τοποθέτηση πάνω στο χαρτί), καλούμε τους γονέις να φάνε στο εστιατόριο μας (γνωστοποίηση στην κοινότητα).
Το προτζεκτ αυτό θα γίνει μετά τα Χριστούγεννα, όταν τα παιδιά θα έχουν εξοικειωθεί με τη γραφή, τα μαθηματικά και τον Η/Υ. Είναι ένα προτζεκτ όπου μπορούν να συμμετέχουν΄και να συνεισφέρουν όλα τα παιδιά ανάλογα με τις δυνατότητες τους και τα ενδιαφέροντα τους.

Αυτό είναι ένα παράδειγμα του πώς δίδασκα εγώ στο φροντιστήριο.
Επίσης, έτσι είχα γράψει και εγώ. Έτσι δούλευα τα θέματα των εξετάσεων. Κάθε κομμάτι μπορεί να επεκταθεί και να γίνει από μόνο του απάντηση σε ερώτηση, αλλά η επέκταση θα είναι σε αυτό το πνέυμα.
Αυτά έχω εγώ να προσφέρω, ελπίζω να βοηθήσουν....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:13:03 »

Αποσυνδεδεμένος maklin

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 308
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #15 στις: Δεκεμβρίου 17, 2009, 06:33:02 pm »
σε ευχαριστώ κι εσένα emmaki πάρα πολύ, σίγουρα με βοηθούν αρκετά. Μιας και έχεις εμπειρία από φροντιστήριο θα με συμβούλευες να πάω; Επίσης από βιβλία τι έχεις να προτείνεις;
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Sun

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1433
  • Φύλο: Άντρας
  • αιτία ελομένου ' θεός αναίτιος
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #16 στις: Δεκεμβρίου 17, 2009, 06:59:55 pm »

Συνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3832
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #17 στις: Δεκεμβρίου 17, 2009, 07:10:51 pm »
Εγώ συτό που είχα να προτείνω το πρότεινα. Τον οδηγό. Από εκέι και πέρα ό,τι και να διαβάσεις καλό σου κάνει.
Εγώ πάντως δεν είχα διαβάσει γιατί δεν είχα κουράγιο, μιας και δούλευα σε 3 δουλειές (χρειαζόμουν εργασιοθεραπέια για να μην σκέφτομαι κάποια πράγματα και απλά ήρθε μαζί και ο ΑΣΕΠ και δεν μπορούσα να παρατήσω κάποια δουλειά).
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:13:03 »

Αποσυνδεδεμένος maklin

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 308
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #18 στις: Δεκεμβρίου 17, 2009, 07:27:21 pm »
Σας ευχαριστώ κορίτσια
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος fragy

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #19 στις: Δεκεμβρίου 17, 2009, 10:09:57 pm »
Αν ενδιαφέρει η άποψη μου, μιας και δίδαξα σε φροντιστήριο για ΑΣΕΠ, όσοι "μαθητές" (χμμμμ λίγο μεγάλοι για μαθητές) κάθισαν και έμαθαν τις θεωρίες απέξω (δεν ξέρω πώς τα κατάφεραν, είναι ένα τεράστιο ερώτημα για μένα, αλλά τα κατάφεραν και δεν τις μπρέρδευαν εξακριβωμένα) δεν τα πήγαν τόσο καλά σε σχέση με αυτούς που έγραψαν με τον "δικό μου" τρόπο, δηλαδή με λογική εξήγηση των επιλογών τους.
πχ για να διδάξουν κάτι, ας πούμε να οργαν΄βσουν ένα εστιατόριο, τα βήματα που ακολουθούμε (ολόκληρο προτζεκτ), ξεκινάμε με ένα παιδί που κάτι θα αναφ΄λερει για ένα εστιατίοριο, ρωτάμε αν κάποιος άλλος έχει πάει σε εστιατόριο, συζητάμε (προφορικός λόγος), οργανώνουμε επ΄σικεψη σε εστιατόριο, πριν την επίσκεψη καταγράφουμε τι θα ρωτήσουν εκεί (γραφή και προφορικός). γίνεται η επίσκεψη, επιστρέφουμε στην τάξη, συζητάμε την εμπειρία (προφορικός), αποφασίζουμε να στήσουμε το δικό μας εστιατόριο, συζήτηση τι χρειάζεται ένα εστιατόριο (κατάλογοι, τραπεζομάντηλα, τραπέζια, καρέκλες, σερβίτόροι, διακόσμηση, συνταγές, τιμές, πελάτες)), οργάνωση (εικαστικά, γραφή, μαθηματικά για να μετρήσουμε το μέγεθος των τραπεζομάντηλων, να γράψουμε τις τιμές, να βάλουμε καρέκλες στα τραπέζια, να βάλουμε πιάτα και μαχαιροπίρουνα κλπ), μοιράζουμε ρόλους (δραματοποίηση), ετοιμάζουμε τα φαγητά (Η/Υ για να βρούμε συνταγές στο δίκτυο, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες ίσως), ετοιμάζουμε στον υπολογιστή τους καταλόγους (Η/Υ) ή τους κάνουν τα παιδιά για ακόμα καλύτερα (εικαστικά, γραφή, μαθηματικά για την τοποθέτηση πάνω στο χαρτί), καλούμε τους γονέις να φάνε στο εστιατόριο μας (γνωστοποίηση στην κοινότητα).
Το προτζεκτ αυτό θα γίνει μετά τα Χριστούγεννα, όταν τα παιδιά θα έχουν εξοικειωθεί με τη γραφή, τα μαθηματικά και τον Η/Υ. Είναι ένα προτζεκτ όπου μπορούν να συμμετέχουν΄και να συνεισφέρουν όλα τα παιδιά ανάλογα με τις δυνατότητες τους και τα ενδιαφέροντα τους.

Αυτό είναι ένα παράδειγμα του πώς δίδασκα εγώ στο φροντιστήριο.
Επίσης, έτσι είχα γράψει και εγώ. Έτσι δούλευα τα θέματα των εξετάσεων. Κάθε κομμάτι μπορεί να επεκταθεί και να γίνει από μόνο του απάντηση σε ερώτηση, αλλά η επέκταση θα είναι σε αυτό το πνέυμα.
Αυτά έχω εγώ να προσφέρω, ελπίζω να βοηθήσουν....

emmaki, εννοείς μ'αυτόν τον τρόπο αλλά αναλυτικότερα, έτσι; πχ στο μοιράζουμε ρόλους, λες με ποιον τρόπο ή το πόσα παιδιά ψάχνουν στο ιντερνετ κτλπ. Ρωτάω γιατί ενω ξέρω να οργανώνω δραστηριότητες, στον ασεπ μπερδεύτηκα πολύ ιδιαίτερα με το πόσο έπρεπε να αναπτύξω κάτι και στο αν θα έπρεπε να παρουσιάσω μια ξεκομένη δραστηριοτήτα ή ουσιαστικά 3-4 μαζί (αφορμή, διαδικασια, διαδικασια αξιολόγησης).Θα φανεί λίγο περίεργο αλλά μπορείς να μου πεις τι έκταση είχε η δραστηριότητά σου; Θεωρώντας οτι έμμεσα έκανες και επιστημονική τεκμηρίωση, πιστεύω οτι είναι ενα πολύ καλό πλάνο.

Αποσυνδεδεμένος maklin

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 308
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #20 στις: Δεκεμβρίου 17, 2009, 10:46:47 pm »
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος fragy

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #21 στις: Δεκεμβρίου 19, 2009, 11:09:00 am »
maklin πιστεύω οτι είναι παρα πολύ καλο!!!

Αποσυνδεδεμένος fragy

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #22 στις: Δεκεμβρίου 19, 2009, 11:18:57 am »
ως φοιτήτρια είχα κάνει μια έρευνα που θέμα είχε "σύγχρονες θεωρίες μάθησης" όποιος θέλει μπορεί να μου στείλει πμ να του την στείλω σε μαιλ. πιστεύω οτι καλύπτει τις λεπτομέριες αν και θεωρώ οτι vygotsky, piaget, bruner, garner είναι αρκετοι. Επίσης μπορείτε στην εργασία να δείτε τις ακριβείς παραπομπες, αναφέρονται σελίδες λόγω αμερικάνικου στυλ τεχνογραφίας. Ελπίζω να βοηθήσω ;D

Αποσυνδεδεμένος fragy

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 323
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #23 στις: Δεκεμβρίου 19, 2009, 11:31:01 am »
βασικά το ξανασκέφτηκα κ λέω να ανεβάσω εδω το ζουμί για να μην διαβάζεται 40 σελίδες: είναι απόσπασμα της εργασίας...

Στη συνέχεια θα αναφερθούμε στην επεξήγηση του ορισμού «σύγχρονες θεωρίες μάθησης» και των χαρακτηριστικών τους. «Θεωρία μάθησης είναι μία ολοκληρωμένη συστηματική άποψη για τη φύση της διαδικασίας μέσα από την οποία οι άνθρωποι σχετίζονται με το περιβάλλον της με τέτοιο τρόπο, ώστε να επαυξάνουν τη ικανότητά τους στο να χρησιμοποιούν πιο αποτελεσματικά τόσο τους εαυτούς τους, όσο και το περιβάλλον τους». 
Οι πρόσφατες θεωρίες μάθησης δίνουν έμφαση στην κοινωνική διάσταση της οικοδόμησης της γνώσης, στη σημασία των αυθεντικών δραστηριοτήτων και στις. συνέπειες της εγκαθιδρυμένης μάθησης (situated learning). Δηλαδή βασίζονται στο λεγόμενο «κοινωνικο-πολιτισμικό εποικοδομητισμό». Παράλληλα, αποδίδεται ιδιαίτερη σημασία τόσο στο ρόλο της γλώσσας και του λόγου, όσο και στη χρήση κατάλληλων μέσων και εργαλείων για την ανάπτυξη της μάθησης σε κοινωνικό πλαίσιο. Σύγχρονες θεωρίες όπως αυτή του «κατανεμημένου γιγνώσκειν» (distributed cognition), οδηγούν στη θεώρηση των γνωστικών δραστηριοτήτων μέσα από την οπτική της ανάλυσης της κοινής και συντονισμένης προσπάθειας των εμπλεκόμενων μελών μιας ‘κοινότητας’, αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στη συνεργατική μάθηση και λειτουργία .
Λέγοντας συνεργατική μάθηση, εννοούμε τις σύγχρονες θεωρίες που υποστηρίζουν ότι η μάθηση είναι - ή μπορεί να βελτιωθεί μέσα από- μια κοινωνική διαδικασία . Στη συνεργατική μάθηση οι μαθητές εργάζονται με αλληλεπίδραση και αλληλεξάρτηση σε μικρές ανομοιογενείς ομάδες για την επίτευξη κοινών στόχων . Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει η συνεργατική μάθηση ενθαρρύνει τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των μαθητών στο πλαίσιο μιας ομάδας. Οι αλληλεπιδράσεις αυτές είναι προσεκτικά δομημένες ώστε να επιτρέπουν τη θετική αλληλεξάρτηση, την ατομική υπευθυνότητα, την αλληλεπίδραση σε προσωπικό επίπεδο, την κατάλληλη χρήση των διαπροσωπικών δεξιοτήτων, όπως ηγετικές ικανότητες, επικοινωνία, ομαδικό πνεύμα και επίλυση διαφορών και την τακτική αυτοαξιολόγηση του τρόπου λειτουργίας της ομάδας .
Μία άλλη πολύ σημαντική σύγχρονη θεωρία της μάθησης είναι αυτή που υποστηρίζει τη βιωματική προσέγγιση. « Η βιωματική προσέγγιση της μάθησης είναι η σε βάθος μελέτη ενός θέματος από ένα ή περισσότερα παιδιά. Τα παιδιά βοηθούνται να κατανοήσουν καλύτερα γεγονότα και φαινόμενα τους περιβάλλοντός τους που αξίζουν να τύχουν της προσοχής τους. Κατά τη διάρκεια του σχεδίου εκπαιδευτικής δράσης τα παιδιά ενθαρρύνονται να παίρνουν αποφάσεις και να κάνουν επιλογές, συνήθως σε συνεργασία με τους συνομηλίκους τους και με τη βοήθεια της παιδαγωγού (Katz,1998) . Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες γνώσεις που πρέπει να αποκτηθούν μέσα από τα σχέδια εκπαιδευτικής δράσης. Συχνά επιλέγονται θέματα που έχουν σχέση με τις καθημερινές προσωπικές εμπειρίες των παιδιών. Ερέθισμα για το ξεκίνημα ενός σχεδίου εκπαιδευτικής δράσης μπορεί να αποτελέσει η πρόταση ενός παιδιού ή της παιδαγωγού σε συνεννόηση με τα παιδιά, ενός γονέα, κάποιου γεγονός ή πρόβλημα κ.ο.κ. Τα θέματα αυτά πρέπει να είναι συγκεκριμένα, να σχετίζονται με τις εμπειρίες των παιδιών, με τα ενδιαφέροντα τα δικά τους, αλλά και των παιδαγωγών και να υπάρχουν πολλές δυνατότητες για δραστηριότητες (Jones & Nimmo, 1998) .

Όσο αφορά την ανακαλυπτική θεωρία της μάθησης, αυτή βασίζεται στην αρχή ότι για να μάθει το υποκείμενο πρέπει να δράσει σε συγκεκριμένο αντικείμενο. Αποτέλεσμα αυτής της δράσης είναι ή η ανακάλυψη της γνώσης. Η μάθηση συντελείται μέσω συνεργατικών δραστηριοτήτων, επίλυση προβλημάτων και ανώτερων λειτουργιών της σκέψης .
Σε αντιπαράθεση με τις παραδοσιακές θεωρήσεις οι οποίες δίνουν έμφαση στην καλή παρουσίαση και μετάδοση της πληροφορίας οι σύγχρονες θεωρήσεις αναδεικνύουν ως ουσιαστικό τον ενεργητικό και κατασκευαστικό χαρακτήρα της γνώσης . Πιο συγκεκριμένα στην ενεργητική μάθηση ο μαθητής δεν παρακολουθεί παθητικά .Αντίθετα, μάλιστα , συμμετέχει. Έτσι , ο μαθητής εκπαιδεύεται να εξετάζει ένα πρόβλημα σε βάθος , να συσχετίζει τη μάθηση με τα πραγματικά προβλήματα, να γνωρίζει τη γνώση και να μη παπαγαλίζει . Η ενεργητική μάθηση προάγει τις σχέσεις εκπαιδευτή – εκπαιδευομένου και δίνει την ευκαιρία στο μαθητή να αναλαμβάνει την ευθύνη για την κατασκευή της γνώσης του σε κατάλληλα σχεδιασμένα μαθησιακά περιβάλλοντα, αλληλεπιδρώντας με εμπειρικές καταστάσεις όπως και με τη γνώση άλλων ατόμων όπως είναι ο καθηγητής ή οι άλλοι μαθητές της τάξης.
Οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης αποτελούνται από  έναν συνδυασμό χαρακτηριστικών παλαιότερων θεωριών όπως η γνωστική ψυχολογία, ο εποικοδομητισμός, οι ολιστικές θεωρίες, ο συμπεριφορισμός και η πολιτισμική- ιστορική θεωρία. Επίσης, βασίζονται σε ευρύτερο σύνολο επιστημών, όπως είναι οι: Τεχνολογία, Νευροφυσιολογία, Νευροψυχολογία, Επιστημολογία, Κοινωνιολογία,

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #24 στις: Δεκεμβρίου 19, 2009, 02:20:38 pm »
 Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ

 

Ø      Συμπεριφορισμός ( behaviorism )

Η μάθηση ορίζεται ως μία αλλαγή στη συμπεριφορά του μαθητή που προκύπτει μέσω εμπειριών και ασκήσεων που τίθενται από το δάσκαλο. Η μάθηση συντελείται με την ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς είτε μέσω της αμοιβής της (θετική ενίσχυση) είτε
μέσω της τιμωρίας (αρνητική ενίσχυση)
Κεντρικοί οι ρόλοι
α. του δασκάλου ως μεταδότη της γνώσης στους μαθητές και βασικό παράγοντα στην εκπαιδευτική διαδικασία που ενισχύει την επιθυμητή συμπεριφορά
β. των διδακτικών στόχων του μαθήματος που διατυπώνονται με τη μορφή συμπεριφορών που οι μαθητές πρέπει να αναπτύξουν

Δίνει έμφαση στην αναμετάδοση της Πληροφορίας και στην τροποποίηση της συμπεριφοράς. Η μάθηση συνίσταται στην τροποποίηση της συμπεριφοράς.

Ø      Οικοδομισμός ή  Δομητισμός ( Constructivism )

Η μάθηση είναι μία υποκειμενική και εσωτερική διαδικασία οικοδόμησης νοημάτων και θεωρείται το αποτέλεσμα οργάνωσης και προσαρμογής των νέων πληροφοριών σε ήδη υπάρχουσες γνώσεις. Αναγνωρίζει δηλαδή ότι τα παιδιά, πριν ακόμα πάνε στο σχολείο, διαθέτουν γνώσεις και το σχολείο πρέπει να βοηθήσει να οικοδομηθούν νέες γνώσεις πάνω σε αυτές που ήδη κατέχουν.
Κεντρικοί οι ρόλοι:
α. του μαθητή που αναλαμβάνει ενεργό ρόλο στην οικοδόμηση της γνώσης του
β. της προηγούμενης ή πρότερης γνώσης του μαθητή η οποία θα πρέπει να τροποποιηθεί και να επεκταθεί ως αποτέλεσμα της μάθησης
γ. Ο δάσκαλος αναλαμβάνει έναν υποστηρικτικό- συμβουλευτικό ρόλο στη δραστηριότητα των μαθητών

 Εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στο εσωτερικό του γνωστικού μας συστήματος, στη δομή και τη λειτουργία του : η μάθηση συνίσταται στην τροποποίηση των γνώσεων.

Ø      Koινωνικοπολιτισμικές θεωρίες - Θεωρία της δραστηριότητας ( activity theory )

Η μάθηση θεωρείται ως διαδικασία κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Το άτομο μέσα από τη συνεργασία με άλλα άτομα αναπτύσσει ικανότητες και δεξιότητες που διαφορετικά θα βρίσκονταν σε λανθάνουσα κατάσταση εξέλιξης.
Κατά τον Vygottsky η νοητική ανάπτυξη είναι μια διαδικασία αδιάρρηκτα συνδεδεμένη με την ιστορική διάσταση και το πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο συντελείται. Δεν υπάρχει μαθησιακή δραστηριότητα έξω από το κοινωνικό, ιστορικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο διαδραματίζεται.
Κεντρικοί οι ρόλοι:
α. της συνεργασίας και
β. της γλώσσας ως εργαλείου που συμβάλει στη διαμόρφωση της ταυτότητας του ατόμου
Διδακτικές προσεγγίσεις: σύνθετες ομαδικές εργασίες, αλληλοδιδακτική

Συμπεριφορισμός
   

Οικοδομισμός
   

Koινωνικοπολιτισμικές θεωρίες -Θεωρία της δραστηριότητας

   1. Ι. Pavlov
   2. J.B.Watson
   3. E.L.Thorndike
   4. B.F.Skinner (Γραμμική Οργάνωση)
   5. Ν. Crowder (Διακλαδισμένη Οργάνωση)
   6. R. Gagne (Διδακτικός Σχεδιασμός)

 
   

   1. J. Piaget
   2. S. Papert (παιδαγωγική θεωρία της LOGO)
   3. R. Gagne, A. Newell και H. Simon

         (Θεωρία της επεξεργασίας της πληροφορίας)

   4.
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος maryvas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1311
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #25 στις: Δεκεμβρίου 19, 2009, 02:35:14 pm »
ενα πολυ καλο βιβλιο που εχει μονο θεωριες μαθησης τις οποιες τις δινει αναλυτικοτατα ειναι το "μαθηση και διδασκαλια" τομος α των κασσωτακη-φλουρη

Αποσυνδεδεμένος MairyLiscious

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1021
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Never give up!
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #26 στις: Δεκεμβρίου 19, 2009, 03:58:38 pm »
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκεμβρίου 19, 2009, 04:00:33 pm από MairyLiscious »
Μαθαίνω σημαίνει οικοδομώ γνώσεις αλληλεπιδρώντας με τους άλλους.

Αποσυνδεδεμένος maklin

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 308
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Θεωρίες Μάθησης
« Απάντηση #27 στις: Δεκεμβρίου 19, 2009, 05:25:20 pm »
fragy και AnnaB σας ευχαριστώ για το υλικό, βέβαια τις Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ τις έχω κατεβάσει κι εγώ. Έψαξα και βρήκα ορισμένα πράγματα για θεωρίες μάθησης. Όποιος ενδιαφέρεται ας μου ζητήσει να τα παραθέσω.
ΠΕ 60

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182860
  • Σύνολο θεμάτων: 19476
  • Σε σύνδεση σήμερα: 787
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 16
Επισκέπτες: 698
Σύνολο: 714

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.051 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.