*

Αποστολέας Θέμα: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του  (Αναγνώστηκε 8020 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος sartr

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 264
  • hesta la vista
    • Προφίλ
Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα αποκτήσει ένα είδος «μέντορα» ο οποίος θα τον παρακολουθεί, θα τον καθοδηγεί, θα τον διορθώνει.
 Ο μέντορας θα είναι εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας, που θα καθοδηγεί και θα συμβουλεύει τον δόκιμο κατά τη διετή περίοδο. Η τελική κρίση για το πού θα τοποθετηθεί ο δόκιμος (τάξη ή διοίκηση) θα γίνεται από τον μέντορα και τον οικείο σχολικό σύμβουλο, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος κριτής των δόκιμων εκπαιδευτικών.


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_21/03/2010_395008

Xμ! Θα θεωρηθεί, δηλαδή, ότι οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί είναι γκουρού της εκπαίδευσης;
Ε τότε, γιατί αμοίβονται με μισθούς από τους κατώτερους του δημοσίου και όχι όπως κάποιοι που θεωρείται ότι αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:06:31 »

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #1 στις: Μαρτίου 21, 2010, 09:13:08 am »
Xμ! Θα θεωρηθεί, δηλαδή, ότι οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί είναι γκουρού της εκπαίδευσης;
Ε τότε, γιατί αμοίβονται με μισθούς από τους κατώτερους του δημοσίου και όχι όπως κάποιοι που θεωρείται ότι αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις;

γιατι οπως εχει πει η υπουργος μας τα 1.000 ή τα 2.000 ευρω δεν δημιουργουν μερακι για την εκπαιδευση ;D

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2616
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ80
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #2 στις: Μαρτίου 21, 2010, 09:15:20 am »
Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα αποκτήσει ένα είδος «μέντορα» ο οποίος θα τον παρακολουθεί, θα τον καθοδηγεί, θα τον διορθώνει.
 Ο μέντορας θα είναι εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας, που θα καθοδηγεί και θα συμβουλεύει τον δόκιμο κατά τη διετή περίοδο. Η τελική κρίση για το πού θα τοποθετηθεί ο δόκιμος (τάξη ή διοίκηση) θα γίνεται από τον μέντορα και τον οικείο σχολικό σύμβουλο, ο οποίος θα είναι ο δεύτερος κριτής των δόκιμων εκπαιδευτικών.


http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_21/03/2010_395008

Xμ! Θα θεωρηθεί, δηλαδή, ότι οι παλαιότεροι εκπαιδευτικοί είναι γκουρού της εκπαίδευσης;
Ε τότε, γιατί αμοίβονται με μισθούς από τους κατώτερους του δημοσίου και όχι όπως κάποιοι που θεωρείται ότι αναλαμβάνουν σημαντικές θέσεις;
Τον "μέντορα", δηλαδή, ποιος θα τον κρίνει; Θεωρητικά, μια χαρά ακούγεται, αλλά, πρακτικά, πώς θα εφαρμοστεί; Καταρχήν, η διδασκαλία είναι τέχνη ή τεχνική; Αν δεχτούμε το πρώτο, πώς μπορεί η κρίση να είναι αντικειμενική; Είχα την τύχη να παρακολουθήσω στην αρχή της χρονιάς δειγματικές διδασκαλίες. Διδασκαλίες που άρεσαν σ' εμένα δεν άρεσαν σε άλλους εκπαιδευόμενους και το αντίθετο. Συνεπώς, πώς μπορούν να εφαρμοστούν αυτά που αναφέρονται στο άρθρο;

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος TEM

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1960
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #3 στις: Μαρτίου 21, 2010, 09:21:44 am »
Κάποιος πήγε να γίνει με το ζόρι μέντοράς μου. Κάθε τρεις και λίγο με έπαιρνε τηλέφωνα,ανεξάρτητα από την ώρα και όλο με ρώταγε τι έκανες στο μάθημα πως το έκανες,με έκρινε κτλ. Στο τέλος τον έστειλα αδιάβαστο.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:06:31 »

Αποσυνδεδεμένος rozy4

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3907
  • Η ζωή είναι ωραία φιλαράκο
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #4 στις: Μαρτίου 21, 2010, 10:03:47 am »
Συζήτηση που διεξάχθηκε ενώπιόν μου σε γραφείο Δ/ντη Πρωτοβάθμιας.
Σχολικη σύμβουλος πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κρίνει συνάδελφο δάσκαλο κακοχαρακτηρίζοντάς τον "συνδικαλιστή" επειδή εξέφρασε μια άποψη την οποία μάλιστα και τεκμηρίωσε σε μια συζήτηση που έγινε για τα βιβλία και τα αναλυτικά προγράμματα του δημοτικού σε σχολική εκδήλωση (ήμουν κι εκεί παρούσα) και ήταν αντίθετη της δικής της εισήγησης...

Η λέξη μέντορας μου ηχεί παράξενα γιατί έχει και μια διάσταση πνευματικής καθοδήγησης πέραν της συμβουλευτικής υποστήριξης.



Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #5 στις: Μαρτίου 21, 2010, 10:15:33 am »
LK, η διδασκαλία -όπως θα έχεις διδαχτεί, φαντάζομαι, στο εισαγωγικό μάθημα της Παιδαγωγικής ως ΠΕ02- είναι επιστήμη. Υπάρχουν τόσες διδακτικές αρχές, μέθοδοι, σκοποί και στόχοι που, όταν εφαρμόζονται, συντελούν στην επιτυχία της εκπαιδευτικής πρακτικής και διευκολύνουν το εκπαιδευτικό έργο. Και οι αρχές αυτές προέκυψαν όχι υποκειμενικά, αλλά από τα πορίσματα επιστημών, όπως της Παιδαγωγικής, της Ψυχολογίας, της Κοινωνιολογίας κτλ. Άρα, πέρα από τον παράγοντα άνθρωπο-καθηγητή που εφαρμόζει τις αρχές και μεθόδους μιλάμε για αντικειμενικότητα στην κρίση κάποιου "μέντορα" ειδικευμένου στην Παιδαγωγική Επιστήμη με μεταπτυχιακούς/διδακτορικούς τίτλους, κρίση όμως που τονίζω πρέπει να βασίζεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε επιστημονικά δεδομένα και όχι σε όποιες ατεκμηρίωτες υποδείξεις.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 21, 2010, 10:17:13 am από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #6 στις: Μαρτίου 21, 2010, 10:26:48 am »
Δεν κατάλαβα να μιλά για ειδικευμένους στην Παιδαγωγική Επιστήμη με μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς τίτλους, αλλά για καθέναν από εμάς που θα έχουμε όχι μόνο το βάρος της δικής μας διδασκαλίας,αλλά και να καθοδηγούμε το δόκιμο συνάδελφο ( ο παλιός  μάγος θα κατευθύνει το μαθητευόμενο μάγο). Δεν ξέρω ,βρε παιδιά. Αυτά τα πράγματα θέλουν καλό κλίμα, αποδοχή και αποδοχές,είναι μεγάλη ευθύνη. Αλλά ας μην ανησυχούμε ,μάλλον θα έχει τυπικό χαρακτήρα,γιατί δεν μπορεί να έχει άλλον ,είναι μπούρδα!

Αποσυνδεδεμένος LK

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2616
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02 και ΠΕ80
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #7 στις: Μαρτίου 21, 2010, 10:49:21 am »
LK, η διδασκαλία -όπως θα έχεις διδαχτεί, φαντάζομαι, στο εισαγωγικό μάθημα της Παιδαγωγικής ως ΠΕ02- είναι επιστήμη. Υπάρχουν τόσες διδακτικές αρχές, μέθοδοι, σκοποί και στόχοι που, όταν εφαρμόζονται, συντελούν στην επιτυχία της εκπαιδευτικής πρακτικής και διευκολύνουν το εκπαιδευτικό έργο. Και οι αρχές αυτές προέκυψαν όχι υποκειμενικά, αλλά από τα πορίσματα επιστημών, όπως της Παιδαγωγικής, της Ψυχολογίας, της Κοινωνιολογίας κτλ. Άρα, πέρα από τον παράγοντα άνθρωπο-καθηγητή που εφαρμόζει τις αρχές και μεθόδους μιλάμε για αντικειμενικότητα στην κρίση κάποιου "μέντορα" ειδικευμένου στην Παιδαγωγική Επιστήμη με μεταπτυχιακούς/διδακτορικούς τίτλους, κρίση όμως που τονίζω πρέπει να βασίζεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σε επιστημονικά δεδομένα και όχι σε όποιες ατεκμηρίωτες υποδείξεις.
H διδακτική είναι κλάδος της παιδαγωγικής επιστήμης (εφαρμοσμένη παιδαγωγική επιστήμη Ι και ΙΙ βαθμού ονομάζονται, αντίστοιχα, η γενική και ειδική διδακτική). Το ερώτημα που έθεσα είναι ερώτημα που απασχολεί μέχρι σήμερα τους παιδαγωγούς (τι είναι η διδασκαλία τέχνη ή τεχνική). Προφανώς, είναι και τα δύο, γι αυτό είναι και υποκειμενική η αξιολόγησή της (αυτό φαίνεται και στον ΑΣΕΠ). Αναριωτιέμαι αν τα πανεπιστήμια μοιράζουν τίτλους σπουδών χωρίς περιεχόμενο. Μάλλον, αυτό λέει το υπουργείο, ειδάλλως, δεν έχει νόημα ούτε ο ΑΣΕΠ ούτε ο θεσμός του "μέντορα". Με άλλα λόγια, ας κάνει πιο αυστηρή την αξιολόγηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών εντός των πανεπιστημίων. Γιατί, άραγε, δεν προσανατολίζονται σε κάτι τέτοιο;

Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς την πραγματικότητα ν’ αλλάξουμε
                                                           Μ. Μπρεχτ

Αποσυνδεδεμένος syrrahm

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1951
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #8 στις: Μαρτίου 21, 2010, 10:57:32 am »
Άρα μιλάμε για εισαγωγή του θεσμού του "μέντορα" , γιατί ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού υπήρχε όπως υπήρχε.
Και υπάρχουν τόσοι μέντορες με τόσα προσόντα, όπως αυτά που περιγράφει ο Ioannis, για τους περ. 6000 διορισμούς του 2009 και τους περ. 3000 του 2010 ; Για πόσους  δόκιμους θα είναι κάποιος μέντορας ; Μήπως  κόβουμε σε διορισμούς για να επενδύουμε σε θεσμούς που δεν έχουν δοκιμαστεί ποτέ και άρα με αβέβαιο αποτέλεσμα;
 Και κάτι άλλο: ένας που έχει εργαστεί  ωρομίσθιος, 3-4 χρονιές αναπληρωτής , έχει περάσει και τη βάση με καλό βαθμό σε ΑΣΕΠ, πότε θα έπρεπε να αποκτήσει τον μέντορά του; Με τον διορισμό του ή από τα πρώτα του βήματα στην εκπαίδευση;

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #9 στις: Μαρτίου 21, 2010, 11:17:46 am »
Συνάδελφε Syrrahm, έχεις απόλυτο δίκιο. "Μέντορες" ουσιαστικοί με σπουδές ειδικές, ώστε να αναλάβουν τέτοιο υπεύθυνο και δύσκολο έργο, δε νομίζω να υπάρχουν τόσοι για το σύνολο των υποψήφιων ή νέων εκπαιδευτικών. Μόνο αν καθένας τους αναλάβει πολλούς, κάτι που είναι πολύ κουραστικό. Πάντως τα μέτρα αυτά πρέπει να εφαρμόζονται κατά τη διάρκεια των σπουδών, άντε αμέσως μετά την πρόσληψη πτυχίου. Αυτό έπρεπε να συμβαίνει χρόνια τώρα στα πανεπιστήμιά μας, αλλά κάποιοι παρεμπόδιζαν την εφαρμογή του νόμου.
Συνάδελφε LK, χαίρομαι που γνωρίζεις τα της Διδακτικής. Κάπου όμως στα βιβλία πχ. του Δανασσή, αν ήσουν φοιτήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, γράφει πως το ερώτημα έχει απαντηθεί. Η διδασκαλία μπορεί να ενέχει στοιχεία τέχνης είναι όμως αντικείμενο επιστήμη πλέον, με την ανάπτυξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης και των συγγενικών της, πορίσματα των οποίων αξιοποιούνται. Ο ΑΣΕΠ δεν είναι γνώμονας υποκειμενικότητας ή αντικειμενικότητας. Και για αστοχίες σε θέματα (που δεν παρατηρούνται μόνο στη διδακτική/παιδαγωγική, αλλά και στα γνωστικά αντικείμενα) δεν ευθύνεται η επιστήμη, αλλά εκείνοι που βάζουν τα θέματα. Συμφωνώ σε αυτό που γράφεις για αξιολόγηση των υποψηφίων εκπαιδευτικών μέσα στο πανεπιστήμιο, γι'αυτό και χρόνια τώρα φωνάζουμε -μάταια- να αυξηθούν τα παιδαγωγικά μαθήματα στα τμήματα που δεν διδάσκονται επαρκώς Παιδαγωγική.
« Τελευταία τροποποίηση: Μαρτίου 21, 2010, 11:28:50 am από Ioannis! »
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος koth

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Στον ουρανό ή στη γη;
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #10 στις: Μαρτίου 21, 2010, 11:20:16 am »
Μιλάτε για το θέμα της διδακτικής...μήπως όμως ο μέντορας θα είναι αυτός που θα μας βοηθά σε πιο πρακτικά ζητήματα; Γιατί από διδακτική και παιδαγωγική έχουμε κάποια ιδέα όσοι περάσαμε από ασεπ, κάναμε και δειγματικές...Αλλά από τις διαδικασίες του σχολείου όσοι είμαστε καινούριοι πλέουμε στο πέλαγος...Πχ. τα προβλήματα που αντιμετωπίζω ως νεοδιόριστη...στην αρχή μοιραστήκαμε τα διδακτικά αντικείμενα και κανείς δε μου είπε καλύτερα να πάρω 2-3 τμήματα σε περισσότερα μαθήματα παρά όλο το σχολείο σε ένα διδακτικό αντικείμενο: το κατάλαβα όταν έπρεπε να αξιολογήσω 250 μαθητές μέσα σε λίγο χρόνο...μετά θέματα μισθοδοσίας..έχω αλλάξει κλίμάκιο (ακόμα δεν έχω καταλάβει τι ρόλο παίζει, τι είναι αυτό!) και δεν το ήξερα και επειδή έγιναν λάθη λόγω μετάθεσης πληρώνομαι με το παλιό κλιμάκιο...εγώ δεν ήξερα πως να κινηθώ ευτυχώς βοήθησε μια συνάδελφος αλλά ταλαιπωρούμαι...Θα ήθελα όταν πήγα στο σχολείο να είχα βρει κάποιον να με περιμένει και να μου εξηγήσει, το χρονοδιάγραμμα πχ της ύλης πως θα ήταν καλύτερα να οργανωθεί, τις υποχρεώσεις μου απέναντι στον σύλλογο, τι γίνεται με τις εκδρομές, τα προγράμματα...Και όχι να κυνηγάω τους συναδέλφους μου (που έχουν τα δικά τους) και να τους αποσπάω με το  ζόρι πληροφορίες...
Όταν κάποια στιγμή ξέσπασα στον διευθυντή μου "πάντα βρίσκομαι να τρέχω πίσω από κάτι" και μου είπε: "γιατί δε ρωτάς εμείς είμαστε πρόθυμοι να σου απανταμε " του απάντησα "ΠΩΣ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΩ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ"  :(
...στη θάλασσα...

Αποσυνδεδεμένος Ioannis!

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 342
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #11 στις: Μαρτίου 21, 2010, 11:39:00 am »
Koth, πολύ σωστό κι αυτό. Εδώ ο ρόλος του διευθυντή, γυμνασιάρχη και λυκειάρχη είναι καταλυτικός, καθώς και των άλλων συναδέλφων.
«Άνευ της παιδαγωγικής ταύτης μορφώσεως, οσονδήποτε και αν είναι φιλολογικώς πεπαιδευμένος ο μέλλων διδάσκαλος, κινδυνεύει διπλούν τινά κίνδυνον…».

Αποσυνδεδεμένος koth

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 358
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Στον ουρανό ή στη γη;
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #12 στις: Μαρτίου 21, 2010, 11:51:15 am »
Εϊμαι σε μεγάλο σχολείο όπου ο γυμνασιάρχης μονίμως πνίγεται σε υποθέσεις (ενώ έχει πολύ καλή διάθεση)...ειδικά στα μεγάλα σχολεία είναι η απόλυτη ανάγκη να βρίσκει κάποιον ο νεοδιόριστος για να του εξηγήσει τα βασικά...ειλικρινά σε θεματα διδακτικής δεν δυσκολεύτηκα καθόλου, ούτε σε διαχειρηση τάξης ιδιαίτερα...και ας μπήκα πρώτη φορά σε τάξη τον Σεπτέμβρη...αλλά με τα διαδικαστικά μου χει βγει η ψυχή..
...στη θάλασσα...

Αποσυνδεδεμένος daimonman

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 248
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Κάθε νέος εκπαιδευτικός θα έχει τον «μέντορά» του
« Απάντηση #13 στις: Μαρτίου 21, 2010, 11:59:45 am »
Εγώ όταν διοριστώ μόνιμος θα επιλέγω να είμαι μέντορας ψηλών ξανθών γαλανομάτηδων όμορφων καθηγητριών!

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182630
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 653
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 627
Σύνολο: 633

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.048 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.