0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
ελεος γιορταρες μερες! ενεσεις προοδευτικοτητας σας εκαναν;την απαγορευση ανεγερσης νεων εκκλησιων την εχετε ακουστα και μαλιστα με φιρμανι;την απαγορευση κωδωνοκρουσιων;
Παράθεση από: LK στις Μαρτίου 24, 2010, 12:02:35 am.......Μια ερώτηση: υπάρχει κάποια απόφαση από πλευράς οθωμανικού κράτους που να απαγορεύει την ίδρυση σχολείου; Αυτό τι αποδεικνύει. Η καθηγήτριά μας στο πανεπιστήμιο, η πολύ αξιόλογη κα. Ευθυμίου είχε πει χαρακτηριστικά "αν ο σουλτάνος είχε καταλάβει τη δύναμη της παιδείας, δε θα κατέρρεε ποτέ η οθωμανική αυτοκρατορία". Συνεπώς, δεν πιστεύω ότι υπήρξε ποτέ απαγόρευση. ..........Noμίζω πως δεν υπήρχε ούτε κάποια επίσημη απόφαση από το οθωμανικό κράτος που να επιτρέπει την ίδρυση σχολείων. Αυτό που ενδιέφερε πρωτίστως τους Τούρκους ήταν η διατήρηση της τάξης στο οθωμανικό κράτος και η είσπραξη των φόρων. Όταν διασαλευόταν η τάξη ή παρουσιάζονταν προβλήματα στην είσπραξη των φόρων, οι Τούρκοι προέβαιναν άμεσα σε αντίποινα και άντε τότε μέσα στο κλίμα φόβου να στείλει κάποιος χριστιανός το παιδί του στο σχολείο (αν υπήρχε) ή να προχωρήσει στην ίδρυση σχολείου (αν δεν υπήρχε). Γενικά, οι χριστιανοί ήταν πολίτες δεύτερης και τρίτης κατηγορίας έναντι των μουσουλμάνων. Υπήρχαν πολλές περιπτώσεις χριστιανών που έγιναν μουσουλμάνοι για να ανέβουν κοινωνικά ή να γλυτώσουν απ' τους υπερβολικά υψηλούς φόρους. Επίσης, στα οθωμανικά δικαστήρια πολύ σπάνια ένας χριστιανός να έβρισκε το δίκιο του, όταν ο αντίδικος ήταν μουσουλμάνος (ακόμα κι αν ο χριστιανός είχε δίκιο).
.......Μια ερώτηση: υπάρχει κάποια απόφαση από πλευράς οθωμανικού κράτους που να απαγορεύει την ίδρυση σχολείου; Αυτό τι αποδεικνύει. Η καθηγήτριά μας στο πανεπιστήμιο, η πολύ αξιόλογη κα. Ευθυμίου είχε πει χαρακτηριστικά "αν ο σουλτάνος είχε καταλάβει τη δύναμη της παιδείας, δε θα κατέρρεε ποτέ η οθωμανική αυτοκρατορία". Συνεπώς, δεν πιστεύω ότι υπήρξε ποτέ απαγόρευση. ..........
ελεος γιορταρες μερες! ενεσεις προοδευτικοτητας σας εκαναν;την απαγορευση ανεγερσης νεων εκκλησιων την εχετε ακουστα και μαλιστα με φιρμανι;την απαγορευση κωδωνοκρουσιων;την υποχρεωση να κατεβαινει ο χριστιανος απο το γαιδουρι σε ενδειξη υποταγης οταν περνουσε ο μουσουλμανος;τους 3000 ετησιως γενιτσαρους ηλικιας 8-20 ετων;τη μεταναστευση των λογιων στη Δυση;τον αποκεφαλισμο οσων διδασκαν οτι η γη ειναι επιπεδη το 18ο αι;και επειδη βαριεμαι πρωι-πρωι "Η ιστορια των
Παράθεση από: syrrahm στις Μαρτίου 24, 2010, 12:28:49 amΠαράθεση από: LK στις Μαρτίου 24, 2010, 12:02:35 am.......Μια ερώτηση: υπάρχει κάποια απόφαση από πλευράς οθωμανικού κράτους που να απαγορεύει την ίδρυση σχολείου; Αυτό τι αποδεικνύει. Η καθηγήτριά μας στο πανεπιστήμιο, η πολύ αξιόλογη κα. Ευθυμίου είχε πει χαρακτηριστικά "αν ο σουλτάνος είχε καταλάβει τη δύναμη της παιδείας, δε θα κατέρρεε ποτέ η οθωμανική αυτοκρατορία". Συνεπώς, δεν πιστεύω ότι υπήρξε ποτέ απαγόρευση. ..........Noμίζω πως δεν υπήρχε ούτε κάποια επίσημη απόφαση από το οθωμανικό κράτος που να επιτρέπει την ίδρυση σχολείων. Αυτό που ενδιέφερε πρωτίστως τους Τούρκους ήταν η διατήρηση της τάξης στο οθωμανικό κράτος και η είσπραξη των φόρων. Όταν διασαλευόταν η τάξη ή παρουσιάζονταν προβλήματα στην είσπραξη των φόρων, οι Τούρκοι προέβαιναν άμεσα σε αντίποινα και άντε τότε μέσα στο κλίμα φόβου να στείλει κάποιος χριστιανός το παιδί του στο σχολείο (αν υπήρχε) ή να προχωρήσει στην ίδρυση σχολείου (αν δεν υπήρχε). Γενικά, οι χριστιανοί ήταν πολίτες δεύτερης και τρίτης κατηγορίας έναντι των μουσουλμάνων. Υπήρχαν πολλές περιπτώσεις χριστιανών που έγιναν μουσουλμάνοι για να ανέβουν κοινωνικά ή να γλυτώσουν απ' τους υπερβολικά υψηλούς φόρους. Επίσης, στα οθωμανικά δικαστήρια πολύ σπάνια ένας χριστιανός να έβρισκε το δίκιο του, όταν ο αντίδικος ήταν μουσουλμάνος (ακόμα κι αν ο χριστιανός είχε δίκιο). Το να γενικεύουμε και να διαχωρίζουμε μια κοινωνία που δεν είχε τόσα στεγανά όσα οι εκ των υστέρων εθνικές ιστοριογραφίες θέλαν να προβάλλουν, δε μας οδηγούν στην αλήθεια, δηλαδή στο να καταλάβουμε μια κοινωνία.Όταν καταλάβουμε ότι η οθωμανική αυτοκρατορία, όπως και η βυζαντινή, λειτουργούσαν με τελείως διαφορετικούς όρους απότα σημερινά έθνη-κράτη μπορεί να έχουμε κάνει και ένα βήμα προς την κατανόησή τους. Αλλά πρώτα θα πρέπει να έχουμε αντιληφθεί ότι η Οθ. αυτοκρατορία είναι κληρονομιά όλων των λαών της ανατολικής μεσογείου και δεν έχει καμία σχέση με τον τουρκικό εθνικισμό που προσπαθεί να την καπηλευτεί.Υ.Γ. Αν αποκαλούσες ένα σουλτάνο Τούρκο, θα σου έπαιρνε το κεφάλι. Αυτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα για τις εθνικές ιστοριογραφίες από εδώ και από εκεί.
2.Το συστημα της Οθωμανικης Αυτοκρατοριας σαφως και εχει μελετηθει σε παγκοσμια κλιμακα.Ενα μερος του εξακολουθει να ισχυει στη Σαρια της Θρακης και στις δομες της ρωμαιικης κοινοτητας.Οι αγκυλωσεις του εμποδιζουν την ομαλη εξελιξη σε ατομικο και οικογενειακο επιπεδο.Δε θα διαφωνησω βεβαια οτι ουσιαστικα αποτελει συνδυασμο του
φιλε Selanik.Ασχολουμαι με την ιστορια αρκετες δεκαετιες τωρα και θεωρω οτι κατεχω σε ενα βαθμο τα οσα γραφω.Τα οσα γραφεις περι εμου οντος φανατικου πορρω απεχουν,το αντιθετο θα ελεγα.Κατ'αρχην να σχολιασω το ενδιαφερον ψευδωνυμο που επελεξες και που μαρτυρα οτι ειμαστε συντοπιτες.Θα μπορουσα να ονομαστω Solun,καταλαβαινεις ομως οτι θα δηλωνα κατι ετσι.Αραγε νοσταλγεις τις λαμπρες ημερες που η πολη μας ηταν τουρκοπολη;
Οσο για το αν ο Πουκεβιλ ειναι σαν τον Τσιφορο..δεν το σχολιαζω.Παρεμπιπτοντως,οι ιθαγενεις της Αμερικης ΗΤΑΝ υπαναπτυκτοι συγκρινομενοι,θυμησου μη ντυνουμε τα παντα με ροζ κορδελες.
Η βασιμη διαφωνια μου συνισταται στο οτι αμφισβητουνται πραγματα μεσα σε μια διαθεση να απενοχοποιηθουν οι Τουρκοι και χωρις αυτη η κουλτουρα να συνοδευεται απο γνωση αλλα απο κακως εννοουμενο πασιφισμο.
Παράθεση από: syrrahm στις Μαρτίου 24, 2010, 12:57:53 amΠαράθεση από: LK στις Μαρτίου 24, 2010, 12:38:39 am...Άλλη μία ερώτηση: αν υπήρχαν φόβοι και περιορισμοί, πώς οι πλούσιοι έμποροι ίδρυαν στα Γιάννενα και αλλού σχολεία ανενόχλητοι; Έκαναν οι Οθωμανοί διακρίσεις σε κληρικούς και μή; Όσο δεν τους πείραζεις και πλήρωνες κανονικά τους φόρους σου, ως μη μουσουλμάνος, δεν σε πείραζαν και αυτοί. Και σε άφηναν να ιδρύεις σχολεία, εφόσον γινόταν αυτό που τους ενδιέφερε πρώτιστα. Όταν όμως διεκδικούσες κάτι παραπάνω απ' αυτά που σου αναγνώριζαν ή ζητούσες λιγότερους ή καθόλου φόρους ή "παρεμπόδιζες" κανέναν φοροεισπράκτορα να κάνει τη δουλειά του, τότε άρχιζε η τρομοκράτηση. Όπως είπα και πιο πάνω, οι χριστιανοί ήταν πολίτες 2ης και 3ης κατηγορίας - ως υπόδουλοι - έναντι των μουσουλμάνων αφεντικών. Το ίδιο θα απαντούσα και στη δεύτερη ερώτηση. Οι Οθωμανοί είχαν αφήσει ένα πεδίο δράσης στους κληρικούς αυστηρά όμως καθορισμένο σ' ένα πλαίσιο στη βάση της δικής τους λογικής ως αφεντικών.Δεν το κατάλαβα καλά. Εμπόδιζαν την εκκλησία να ιδρύσει σχολεία, γιατί αμφισβητούσε την εξουσία των Οθωμανών οι κληρικοί; Πιο νοματαγής από την εκκλησία οργανισμός δεν υπήρχε στο οθωμανικο κράτος.
Παράθεση από: LK στις Μαρτίου 24, 2010, 12:38:39 am...Άλλη μία ερώτηση: αν υπήρχαν φόβοι και περιορισμοί, πώς οι πλούσιοι έμποροι ίδρυαν στα Γιάννενα και αλλού σχολεία ανενόχλητοι; Έκαναν οι Οθωμανοί διακρίσεις σε κληρικούς και μή; Όσο δεν τους πείραζεις και πλήρωνες κανονικά τους φόρους σου, ως μη μουσουλμάνος, δεν σε πείραζαν και αυτοί. Και σε άφηναν να ιδρύεις σχολεία, εφόσον γινόταν αυτό που τους ενδιέφερε πρώτιστα. Όταν όμως διεκδικούσες κάτι παραπάνω απ' αυτά που σου αναγνώριζαν ή ζητούσες λιγότερους ή καθόλου φόρους ή "παρεμπόδιζες" κανέναν φοροεισπράκτορα να κάνει τη δουλειά του, τότε άρχιζε η τρομοκράτηση. Όπως είπα και πιο πάνω, οι χριστιανοί ήταν πολίτες 2ης και 3ης κατηγορίας - ως υπόδουλοι - έναντι των μουσουλμάνων αφεντικών. Το ίδιο θα απαντούσα και στη δεύτερη ερώτηση. Οι Οθωμανοί είχαν αφήσει ένα πεδίο δράσης στους κληρικούς αυστηρά όμως καθορισμένο σ' ένα πλαίσιο στη βάση της δικής τους λογικής ως αφεντικών.
...Άλλη μία ερώτηση: αν υπήρχαν φόβοι και περιορισμοί, πώς οι πλούσιοι έμποροι ίδρυαν στα Γιάννενα και αλλού σχολεία ανενόχλητοι; Έκαναν οι Οθωμανοί διακρίσεις σε κληρικούς και μή;
1.Ποιος ειπε οτι οι Σουλτανοι δεν ηθελαν να ονομαζονται Τουρκοι;Για το λογο αυτο εγιναν χιλιες οσες διαμαχες μεταξυ της δυναστειας και των ουλεμαδων (θρησκευτικων αρχηγων) που τους αμφισβητουσαν την τουρκικοτητα.2.Εννοειται επισης οτι Ελληνες με τη σημερινη εννοια δε θα εβρισκες για τον απλουστατο λογο οτι δεν υπηρχε Ελλαδα.Υπαρχουν ομως αναριθμητα στοιχεια που αποδεικνυουν οτι η συνειδηση των ραγιαδων με τα ρωμαιικα ως μητρικη γλωσσα συνδεεται με το παρελθον που φτανει ως την αρχαιοτητα.Καποτε ηταν και θεμα στην εκθεση Πανελληνιων (1987) ενα αποσπασμα του Μακρυγιαννη που εδειχνε ακριβως αυτο.Και οπωσδηποτε μπορουμε κι εμεις να ταυτιστουμε με αυτους τους Ρωμηους ως προγονους μας ξεροντας οτι το ονομα απλως αλλαζει.Το περιργο ειναι οτι και αλλογλωσσοι πληθυσμοι ταυτιστηκαν με αυτο το παρελθον και θα βρει κανεις Ελληνες ξενικης καταγωγης.Ο λογος;3.Οι Οθωμανοι ταυτιζουν εθνος(μιλλιετ) και θρησκεια.Πας Χριστιανος Ρωμαιος και πας μουσουλμανος Τουρκος.Ειναι εννοιες ταυτοσημες κι ως τα σημερα οι Πομακοι της Θρακης ταλαιπωρουνται γιατι δεν καταλαβαινουν τι ακριβως ειναι και πώς γινεται να μιλας βουλγαρικα,να εισαι καταξανθος και να περνιεσαι για τουρκος.
Παράθεση από: LK στις Μαρτίου 24, 2010, 07:38:36 amΠαράθεση από: syrrahm στις Μαρτίου 24, 2010, 12:57:53 amΠαράθεση από: LK στις Μαρτίου 24, 2010, 12:38:39 am...Άλλη μία ερώτηση: αν υπήρχαν φόβοι και περιορισμοί, πώς οι πλούσιοι έμποροι ίδρυαν στα Γιάννενα και αλλού σχολεία ανενόχλητοι; Έκαναν οι Οθωμανοί διακρίσεις σε κληρικούς και μή; Όσο δεν τους πείραζεις και πλήρωνες κανονικά τους φόρους σου, ως μη μουσουλμάνος, δεν σε πείραζαν και αυτοί. Και σε άφηναν να ιδρύεις σχολεία, εφόσον γινόταν αυτό που τους ενδιέφερε πρώτιστα. Όταν όμως διεκδικούσες κάτι παραπάνω απ' αυτά που σου αναγνώριζαν ή ζητούσες λιγότερους ή καθόλου φόρους ή "παρεμπόδιζες" κανέναν φοροεισπράκτορα να κάνει τη δουλειά του, τότε άρχιζε η τρομοκράτηση. Όπως είπα και πιο πάνω, οι χριστιανοί ήταν πολίτες 2ης και 3ης κατηγορίας - ως υπόδουλοι - έναντι των μουσουλμάνων αφεντικών. Το ίδιο θα απαντούσα και στη δεύτερη ερώτηση. Οι Οθωμανοί είχαν αφήσει ένα πεδίο δράσης στους κληρικούς αυστηρά όμως καθορισμένο σ' ένα πλαίσιο στη βάση της δικής τους λογικής ως αφεντικών.Δεν το κατάλαβα καλά. Εμπόδιζαν την εκκλησία να ιδρύσει σχολεία, γιατί αμφισβητούσε την εξουσία των Οθωμανών οι κληρικοί; Πιο νοματαγής από την εκκλησία οργανισμός δεν υπήρχε στο οθωμανικο κράτος. Προφανώς δεν το κατάλαβες καλά. Πουθενά δεν έγραψα ότι η εκκλησία αμφισβητούσε την εξουσία των Οθωμανών. Εγώ έγραψα ότι οι Οθωμανοί ήταν τα αφεντικά και οι χριστιανοί ήταν οι υπόδουλοι.
syrrahm χωρίς να θέλω να αμφιβητήσω ότι ο μουσουλμάνος διέθετε το πλεονέκτημα της θρησκέιας, δε νομίζεις ότι είναι λίγο γενικό το σχήμα σου; Όλοι οι μουσουλμάνοι αφεντικά και όλοι οι χριστιανοί υπόδουλοι; Υπήρχαν πολλοι μουσουλμάνοι χωρικοί που πλήρωναν φόρους (λιγότερους βέβαια από κάποιους χριστιανούς χωρικούς), υπήρχαν όμως και χριστιανοί που δεν πλήρωναν φόρους, όπως και χριστιανοί που είχαν αξιώματα,όπως και χριστιανοί έμποροι και ταξιδευτάδες και κατά τόπους ελίτ της φάρας τους.