*

Αποστολέας Θέμα: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία  (Αναγνώστηκε 29346 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #42 στις: Μάρτιος 30, 2010, 10:20:15 μμ »
Διαβάζω για διορισμένους που βγάζουν 5000 ευρώ μαύρα. Αλήθεια πόσες ώρες εργάζονται; Πόσα παίρνουν την ώρα;
Διαβάζω για απασχολούμενους στην «παρασιτική» παραπαιδεία που βγάζουν επίσης «τρελά» λεφτά.

Μάλλον αναφέρονται όλοι σε λίγες ακραίες περιπτώσεις.

Εγώ δεν είδα στον χώρο της παραπαιδείας πλούσιους υπαλλήλους, αν και βγάζουν και αρκετά μαύρα από ιδιαίτερα. Μόνο  λίγα αφεντικά πλούτισαν. Οι υπόλοιποι βιώνουν έναν τεράστιο ανταγωνισμό.(φροντιστήριο = ψιλικατζίδικο) με πολύ άγχος.

Φέτος που προσλήφθηκα αναπληρωτής σε δημόσιο Λύκειο στα βόρεια προάστια της Αττικής δεν είδα πουθενά πολύ πλούτο. Αντίθετα βρήκα πολύ μιζέρια, δάνεια, δόσεις… Και όλα αυτά μετά από πολύ προσπάθεια, πολύ διάβασμα , σπουδές, ΑΣΕΠ,…

Πολύ μιζέρια παιδιά… Άλλη είναι η πραγματικότητα…

Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...

Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα...


Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #43 στις: Μάρτιος 30, 2010, 10:29:32 μμ »

Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα...



η οποια δεν προκειται να υπαρξει ποτε..για πολλους λογους...με βασικοτερο το οτι εκει βρισκουν εργασια οι χιλιαδες αδιοριστοι..οι οποιοι θα αυξηθουν ακομα περισσοτερο με το νεο νομο διορισμων..δεν συμφερει λοιπον το υπουργειο τετοια κινηση...

Αποσυνδεδεμένος Commando

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 357
  • Nemo malus felix
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #44 στις: Μάρτιος 30, 2010, 10:46:14 μμ »
Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...

Άλλο ένα κλισέ από την εποχή του Όθωνα.
Δεν γνωρίζω την διδακτική σου εμπειρία αλλά η "τυπολαγνεία"και η παπαρολογία είναι γνωρίσματα του σχολείου. Πρέπει να διδάξεις ας πούμε τους νόμους της κίνησης του Νεύτωνα. Ένα κεφάλαιο της Φυσικής με εφαρμογές σε όλο το Λύκειο.Τι κάνεις;
Γράφεις στον πίνακα έναν τύπο και μετά παπαρολογείς ακατάσχετα για το πως πετούν τα πουλιά, τα αεροπλάνα -η ώρα να περνάει - και βάζεις και πέντε ασκήσεις για το σπίτι , που για να λυθούν πρέπει ο φροντιστής να δουλέψει δυο εβδομάδες μόνο για την εξήγηση των εννοιών και την μεθοδολογία που ΕΣΥ Ο ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ για αυτή τη δουλειά δεν παρείχες στους μαθητές, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι κάποιοι ΑΛΛΟΙ έχουν αναλάβει το βαρύ αυτό έργο...


Στη συνέχεια έχεις ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να αξιολογήσεις τους μαθητές με τεστ και διαγώνισμα σε ύλη  ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΞΕΣ ΠΟΤΕ !

 ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ;
ΟΧΙ !
Αλλά αυτός είναι ο τυπικός (Standard) μέσος Έλληνας καθηγητής.
Τα κλισέ περί "ἑυνουχισμού της σκέψης" ανάγονται στη γενιά της μεταπολίτευσης. Από τότε πάνω από δύο εκατομμύρια Έλληνες σπούδασαν χάρις στα λαϊκά φροντιστήρια ή στα lux ιδιαίτερα και ίσως κάποιες λίγες χιλιάδες χάριν των πεφωτισμένων καθηγητών του σχολείου.
΄Οσοι έχετε εμπειρία ΑΣΕΠ πιστεύετε ότι οι καθηγητές που είχατε ως μαθητές θα ΄επιαναν τη βάση;( περί διορισμού αφήστε το)
" Ποτέ στην Ιστορία η Πολιτική δεν δημιούργησε Παιδεία. Διότι οι πολίτες με γνώση και κρίση δεν είναι "βολικοί" ψηφοφόροι"
Ρένος Αποστολίδης

Αποσυνδεδεμένος daimonman

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 248
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #45 στις: Μάρτιος 30, 2010, 10:49:18 μμ »
Διαβάζω για διορισμένους που βγάζουν 5000 ευρώ μαύρα. Αλήθεια πόσες ώρες εργάζονται; Πόσα παίρνουν την ώρα;
Διαβάζω για απασχολούμενους στην «παρασιτική» παραπαιδεία που βγάζουν επίσης «τρελά» λεφτά.

Μάλλον αναφέρονται όλοι σε λίγες ακραίες περιπτώσεις.

Εγώ δεν είδα στον χώρο της παραπαιδείας πλούσιους υπαλλήλους, αν και βγάζουν και αρκετά μαύρα από ιδιαίτερα. Μόνο  λίγα αφεντικά πλούτισαν. Οι υπόλοιποι βιώνουν έναν τεράστιο ανταγωνισμό.(φροντιστήριο = ψιλικατζίδικο) με πολύ άγχος.

Φέτος που προσλήφθηκα αναπληρωτής σε δημόσιο Λύκειο στα βόρεια προάστια της Αττικής δεν είδα πουθενά πολύ πλούτο. Αντίθετα βρήκα πολύ μιζέρια, δάνεια, δόσεις… Και όλα αυτά μετά από πολύ προσπάθεια, πολύ διάβασμα , σπουδές, ΑΣΕΠ,…

Πολύ μιζέρια παιδιά… Άλλη είναι η πραγματικότητα…

Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...

Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα...


Συμφωνώ ότι δεν μπορείς να στηριχτείς στα φροντιστήρια. Αλλά για διαφορετικό λόγο. Οι γονείς δε θα σταματήσουν ποτέ να στέλνουν τα παιδιά τους φροντιστήριο. Αυτό που μπορεί να συμβεί είναι λόγω της κρίσης να μειωθούν τα ιδιαίτερα ή να μειωθεί λίγο ο αριθμός των μέτριων μαθητών που δε θα πηγαίνουν φροντιστήριο. Και εννοείται ότι το κράτος δεν μπορεί να τα σταματήσει με μια πολιτική απόφαση...
Ένας νέος καθηγητής δε μπορεί να στηριχτεί στα φροντιστήρια γιατί οι καθηγητές είμαστε πολλές πολλες χιλιάδες και άνεργοι και συνεχώς αυξανόμαστε...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #46 στις: Μάρτιος 30, 2010, 11:19:24 μμ »
Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...

Άλλο ένα κλισέ από την εποχή του Όθωνα.
Δεν γνωρίζω την διδακτική σου εμπειρία αλλά η "τυπολαγνεία"και η παπαρολογία είναι γνωρίσματα του σχολείου. Πρέπει να διδάξεις ας πούμε τους νόμους της κίνησης του Νεύτωνα. Ένα κεφάλαιο της Φυσικής με εφαρμογές σε όλο το Λύκειο.Τι κάνεις;
Γράφεις στον πίνακα έναν τύπο και μετά παπαρολογείς ακατάσχετα για το πως πετούν τα πουλιά, τα αεροπλάνα -η ώρα να περνάει - και βάζεις και πέντε ασκήσεις για το σπίτι , που για να λυθούν πρέπει ο φροντιστής να δουλέψει δυο εβδομάδες μόνο για την εξήγηση των εννοιών και την μεθοδολογία που ΕΣΥ Ο ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ για αυτή τη δουλειά δεν παρείχες στους μαθητές, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι κάποιοι ΑΛΛΟΙ έχουν αναλάβει το βαρύ αυτό έργο...


Στη συνέχεια έχεις ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να αξιολογήσεις τους μαθητές με τεστ και διαγώνισμα σε ύλη  ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΞΕΣ ΠΟΤΕ !

 ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ;
ΟΧΙ !
Αλλά αυτός είναι ο τυπικός (Standard) μέσος Έλληνας καθηγητής.
Τα κλισέ περί "ἑυνουχισμού της σκέψης" ανάγονται στη γενιά της μεταπολίτευσης. Από τότε πάνω από δύο εκατομμύρια Έλληνες σπούδασαν χάρις στα λαϊκά φροντιστήρια ή στα lux ιδιαίτερα και ίσως κάποιες λίγες χιλιάδες χάριν των πεφωτισμένων καθηγητών του σχολείου.
΄Οσοι έχετε εμπειρία ΑΣΕΠ πιστεύετε ότι οι καθηγητές που είχατε ως μαθητές θα ΄επιαναν τη βάση;( περί διορισμού αφήστε το)

Η διδακτική μου εμπειρία είναι από όλους τους χώρους. Παραπαιδεία, ιδιωτικό σχολείο και δημόσιο σχολείο.
Τα συμπεράσματα μου πηγάζουν μέσα από τις συγκρίσεις. Ποτέ δεν δίδαξα τους νόμους του Νεύτωνα, όπως πιστεύεις πως κάνουν οι περισσότεροι διορισμένοι.

Επίσης γνωρίζω πως οι περισσότεροι καθηγητές  στα δημόσια σχολεία προσπαθούν να κάνουν το μάθημα, όπως έμαθαν από τους φροντιστές καθηγητές τους και όπως το έκαναν στα φροντιστήρια πριν διοριστούν. Και είναι λάθος, σύμφωνα με τους κανόνες της διδακτικής (θέλει μεγαλύτερη ανάλυση).

Ακόμη, είναι πολύ διαφορετικό να διδάσκεις 3 - 6 μαθητές στο φροντιστήριο και 25 μαθητές στο σχολείο
(όπου υπάρχουν και αρκετοί παντελώς αδιάφοροι). Μη συγκρίνεις ανόμοιες καταστάσεις.
Έχω συναντήσει "επιτυχημένους" από τον φροντιστηριακό χώρο να τα "φτύνουν" στην τάξη του δημόσιου σχολείου.

Με λίγο νηφάλια σκέψη, χωρίς εμπάθεια θα δεις comando, πως μπορεί να έχω και δίκιο σε μερικά σημεία...

Αποσυνδεδεμένος nena8

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 203
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #47 στις: Μάρτιος 30, 2010, 11:28:09 μμ »
Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...

Άλλο ένα κλισέ από την εποχή του Όθωνα.
Δεν γνωρίζω την διδακτική σου εμπειρία αλλά η "τυπολαγνεία"και η παπαρολογία είναι γνωρίσματα του σχολείου. Πρέπει να διδάξεις ας πούμε τους νόμους της κίνησης του Νεύτωνα. Ένα κεφάλαιο της Φυσικής με εφαρμογές σε όλο το Λύκειο.Τι κάνεις;
Γράφεις στον πίνακα έναν τύπο και μετά παπαρολογείς ακατάσχετα για το πως πετούν τα πουλιά, τα αεροπλάνα -η ώρα να περνάει - και βάζεις και πέντε ασκήσεις για το σπίτι , που για να λυθούν πρέπει ο φροντιστής να δουλέψει δυο εβδομάδες μόνο για την εξήγηση των εννοιών και την μεθοδολογία που ΕΣΥ Ο ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ
 για αυτή τη δουλειά δεν παρείχες στους μαθητές, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι κάποιοι ΑΛΛΟΙ έχουν αναλάβει το βαρύ αυτό έργο...


Στη συνέχεια έχεις ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να αξιολογήσεις τους μαθητές με τεστ και διαγώνισμα σε ύλη  ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΞΕΣ ΠΟΤΕ !

 ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ;
ΟΧΙ !
Αλλά αυτός είναι ο τυπικός (Standard) μέσος Έλληνας καθηγητής.
Τα κλισέ περί "ἑυνουχισμού της σκέψης" ανάγονται στη γενιά της μεταπολίτευσης. Από τότε πάνω από δύο εκατομμύρια Έλληνες σπούδασαν χάρις στα λαϊκά φροντιστήρια ή στα lux ιδιαίτερα και ίσως κάποιες λίγες χιλιάδες χάριν των πεφωτισμένων καθηγητών του σχολείου.
΄Οσοι έχετε εμπειρία ΑΣΕΠ πιστεύετε ότι οι καθηγητές που είχατε ως μαθητές θα ΄επιαναν τη βάση;( περί διορισμού αφήστε το)

Απο προσωπικη εμπειρια θα πω οτι αν και ακολουθησα τριτη δεσμη (θεωρητικη κατ για τους πιο νεους) στο λυκειο ειχα τους καλυτερους μαθηματικους και φυσικους που θα μπορουσε να εχει μαθητης χωρις να υποτιμω τις επισης αψογες φιλολογους.Απο την αλλη στο φροντιστηριο (που επεμενε η μητερα μου οτι χρειαζομαι) το οποιο ειναι και απο τα γνωστα στην αθηνα,  φοιτησα για δυο χρονια πριν τις εξετασεις και κλαιω ακομα τα λεφτα του πατερα μου.Το υφος των καθηγητων προς τους αδυναμους μαθητες ηταν απαραδεκτο αφου απο την αρχη της χρονιας ειχαν προεξοφλησει ποιος θα περασει και θα " γραφτει" ως επιτυχια και ποιος οχι.(τους την εφερα!)Επισης ειχαν γινει αλεπαλληλα παραπονα για την καθηγητρια λατινικων που ακομα θυμαμαι ως ενα συφουνα που εμπαινε- εβγαινε απο την ταξη χωρις να καταλαβει κανενας τι ειπε.Το θεμα ειναι οτι η εμπειρια μου αυτη δεν σημαινει οτι οι καθηγητες του σχολειου ειναι αριστοι και του φροντιστηριου "σκαρτοι".Η εκπαιδευση ειναι ενας ζωντανος οργανισμος με παρα πολλα μελη και φυσικο ειναι να υπαρχουν αυτοι που "την αραζουν" και αυτοι που δεν παραιτουνται ποτε  απο τα παιδια και απο την ιδιοτητα του εκπαιδευτικου(ως λειτουργημα).Επισης να προσθεσω στην αποψη μου πως η σημερινη εικονα του μεσου Ελληνα καθηγητη (χωρις να μου αρεσει αυτη η εκφραση) οφειλεται στο οτι προβαλλονται υπερβολικα, αρνητικα παραδειγματα.
''Es tan corto el amor, y es tan largo el olvido.Porque en noches como ésta la tuve entre mis brazos,mi alma no se contenta con haberla perdido.Aunque éste sea el último dolor que ella me causa,y éstos sean los últimos versos que yo le escribo.''
P.Neruda

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #48 στις: Μάρτιος 30, 2010, 11:34:01 μμ »
Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...

Άλλο ένα κλισέ από την εποχή του Όθωνα.
Δεν γνωρίζω την διδακτική σου εμπειρία αλλά η "τυπολαγνεία"και η παπαρολογία είναι γνωρίσματα του σχολείου. Πρέπει να διδάξεις ας πούμε τους νόμους της κίνησης του Νεύτωνα. Ένα κεφάλαιο της Φυσικής με εφαρμογές σε όλο το Λύκειο.Τι κάνεις;
Γράφεις στον πίνακα έναν τύπο και μετά παπαρολογείς ακατάσχετα για το πως πετούν τα πουλιά, τα αεροπλάνα -η ώρα να περνάει - και βάζεις και πέντε ασκήσεις για το σπίτι , που για να λυθούν πρέπει ο φροντιστής να δουλέψει δυο εβδομάδες μόνο για την εξήγηση των εννοιών και την μεθοδολογία που ΕΣΥ Ο ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ
 για αυτή τη δουλειά δεν παρείχες στους μαθητές, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι κάποιοι ΑΛΛΟΙ έχουν αναλάβει το βαρύ αυτό έργο...


Στη συνέχεια έχεις ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να αξιολογήσεις τους μαθητές με τεστ και διαγώνισμα σε ύλη  ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΞΕΣ ΠΟΤΕ !

 ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ;
ΟΧΙ !
Αλλά αυτός είναι ο τυπικός (Standard) μέσος Έλληνας καθηγητής.
Τα κλισέ περί "ἑυνουχισμού της σκέψης" ανάγονται στη γενιά της μεταπολίτευσης. Από τότε πάνω από δύο εκατομμύρια Έλληνες σπούδασαν χάρις στα λαϊκά φροντιστήρια ή στα lux ιδιαίτερα και ίσως κάποιες λίγες χιλιάδες χάριν των πεφωτισμένων καθηγητών του σχολείου.
΄Οσοι έχετε εμπειρία ΑΣΕΠ πιστεύετε ότι οι καθηγητές που είχατε ως μαθητές θα ΄επιαναν τη βάση;( περί διορισμού αφήστε το)

Απο προσωπικη εμπειρια θα πω οτι αν και ακολουθησα τριτη δεσμη (θεωρητικη κατ για τους πιο νεους) στο λυκειο ειχα τους καλυτερους μαθηματικους και φυσικους που θα μπορουσε να εχει μαθητης χωρις να υποτιμω τις επισης αψογες φιλολογους.Απο την αλλη στο φροντιστηριο (που επεμενε η μητερα μου οτι χρειαζομαι) το οποιο ειναι και απο τα γνωστα στην αθηνα,  φοιτησα για δυο χρονια πριν τις εξετασεις και κλαιω ακομα τα λεφτα του πατερα μου.Το υφος των καθηγητων προς τους αδυναμους μαθητες ηταν απαραδεκτο αφου απο την αρχη της χρονιας ειχαν προεξοφλησει ποιος θα περασει και θα " γραφτει" ως επιτυχια και ποιος οχι.(τους την εφερα!)Επισης ειχαν γινει αλεπαλληλα παραπονα για την καθηγητρια λατινικων που ακομα θυμαμαι ως ενα συφουνα που εμπαινε- εβγαινε απο την ταξη χωρις να καταλαβει κανενας τι ειπε.Το θεμα ειναι οτι η εμπειρια μου αυτη δεν σημαινει οτι οι καθηγητες του σχολειου ειναι αριστοι και του φροντιστηριου "σκαρτοι".Η εκπαιδευση ειναι ενας ζωντανος οργανισμος με παρα πολλα μελη και φυσικο ειναι να υπαρχουν αυτοι που "την αραζουν" και αυτοι που δεν παραιτουνται ποτε  απο τα παιδια και απο την ιδιοτητα του εκπαιδευτικου(ως λειτουργημα).Επισης να προσθεσω στην αποψη μου πως η σημερινη εικονα του μεσου Ελληνα καθηγητη (χωρις να μου αρεσει αυτη η εκφραση) οφειλεται στο οτι προβαλλονται υπερβολικα, αρνητικα παραδειγματα.

++++++++ Συμφωνώ!! Θα πρέπει ακόμη να σκεφτεί κάποιος σε τι άθλιο πλαίσιο καλείται ο εκπαιδευτικός να κάνει την δουλειά του! Πιστεύω πως το 80% προσπαθεί πραγματικά!

Αποσυνδεδεμένος Commando

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 357
  • Nemo malus felix
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #49 στις: Μάρτιος 30, 2010, 11:40:02 μμ »
Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...

Άλλο ένα κλισέ από την εποχή του Όθωνα.
Δεν γνωρίζω την διδακτική σου εμπειρία αλλά η "τυπολαγνεία"και η παπαρολογία είναι γνωρίσματα του σχολείου. Πρέπει να διδάξεις ας πούμε τους νόμους της κίνησης του Νεύτωνα. Ένα κεφάλαιο της Φυσικής με εφαρμογές σε όλο το Λύκειο.Τι κάνεις;
Γράφεις στον πίνακα έναν τύπο και μετά παπαρολογείς ακατάσχετα για το πως πετούν τα πουλιά, τα αεροπλάνα -η ώρα να περνάει - και βάζεις και πέντε ασκήσεις για το σπίτι , που για να λυθούν πρέπει ο φροντιστής να δουλέψει δυο εβδομάδες μόνο για την εξήγηση των εννοιών και την μεθοδολογία που ΕΣΥ Ο ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ για αυτή τη δουλειά δεν παρείχες στους μαθητές, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι κάποιοι ΑΛΛΟΙ έχουν αναλάβει το βαρύ αυτό έργο...


Στη συνέχεια έχεις ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να αξιολογήσεις τους μαθητές με τεστ και διαγώνισμα σε ύλη  ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΞΕΣ ΠΟΤΕ !

 ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ;
ΟΧΙ !
Αλλά αυτός είναι ο τυπικός (Standard) μέσος Έλληνας καθηγητής.
Τα κλισέ περί "ἑυνουχισμού της σκέψης" ανάγονται στη γενιά της μεταπολίτευσης. Από τότε πάνω από δύο εκατομμύρια Έλληνες σπούδασαν χάρις στα λαϊκά φροντιστήρια ή στα lux ιδιαίτερα και ίσως κάποιες λίγες χιλιάδες χάριν των πεφωτισμένων καθηγητών του σχολείου.
΄Οσοι έχετε εμπειρία ΑΣΕΠ πιστεύετε ότι οι καθηγητές που είχατε ως μαθητές θα ΄επιαναν τη βάση;( περί διορισμού αφήστε το)

Η διδακτική μου εμπειρία είναι από όλους τους χώρους. Παραπαιδεία, ιδιωτικό σχολείο και δημόσιο σχολείο.
Τα συμπεράσματα μου πηγάζουν μέσα από τις συγκρίσεις. Ποτέ δεν δίδαξα τους νόμους του Νεύτωνα, όπως πιστεύεις πως κάνουν οι περισσότεροι διορισμένοι.

Επίσης γνωρίζω πως οι περισσότεροι καθηγητές  στα δημόσια σχολεία προσπαθούν να κάνουν το μάθημα, όπως έμαθαν από τους φροντιστές καθηγητές τους και όπως το έκαναν στα φροντιστήρια πριν διοριστούν. Και είναι λάθος, σύμφωνα με τους κανόνες της διδακτικής (θέλει μεγαλύτερη ανάλυση).

Ακόμη, είναι πολύ διαφορετικό να διδάσκεις 3 - 6 μαθητές στο φροντιστήριο και 25 μαθητές στο σχολείο
(όπου υπάρχουν και αρκετοί παντελώς αδιάφοροι). Μη συγκρίνεις ανόμοιες καταστάσεις.
Έχω συναντήσει "επιτυχημένους" από τον φροντιστηριακό χώρο να τα "φτύνουν" στην τάξη του δημόσιου σχολείου.

Με λίγο νηφάλια σκέψη, χωρίς εμπάθεια θα δεις comando, πως μπορεί να έχω και δίκιο σε μερικά σημεία...

Διαφωνώ αλλά αυτό δεν οδηγεί πουθενά. Επίσης δεν έχω λόγο να στερούμαι νηφαλιότητας....
Όλα όσα διατυπώνονται εδώ είναι αποτέλεσμα εμπειριών π.χ. αδυνατώ να κατανοήσω πως ένας ἑπιτυχημένος" στον φροντιστηριακό χώρο ( ο όρος "παραπαιδεία" δεν με πείθει ) θα τα φτύσει στο ...τετραωράκι του σχολείου όταν έχει μάθει να εργάζεται 12++ ώρες τη μέρα με την πίεση του αποτελέσματος.
Επίσης τι εννοείς ότι το μάθημα στο σχολείο εμπεριέχει περισσότερη ανάλυση; Μου ακούγεται αστείο αλλά όπως προείπα είναι θέμα εμπειριών.
Σε τελική ανάλυση ποδόσφαιρο παίζει το σεντερ μπακ της Μάντσεστερ, ποδόσφαιρο παίζει και το σεντερ μπακ της Αστραπής Λιβαδοχωρίου. Και οι δύο μια μπάλα κλωτσάνε....
" Ποτέ στην Ιστορία η Πολιτική δεν δημιούργησε Παιδεία. Διότι οι πολίτες με γνώση και κρίση δεν είναι "βολικοί" ψηφοφόροι"
Ρένος Αποστολίδης

Αποσυνδεδεμένος Commando

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 357
  • Nemo malus felix
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #50 στις: Μάρτιος 30, 2010, 11:56:05 μμ »

Απο προσωπικη εμπειρια θα πω οτι αν και ακολουθησα τριτη δεσμη (θεωρητικη κατ για τους πιο νεους) στο λυκειο ειχα τους καλυτερους μαθηματικους και φυσικους που θα μπορουσε να εχει μαθητης χωρις να υποτιμω τις επισης αψογες φιλολογους.Απο την αλλη στο φροντιστηριο (που επεμενε η μητερα μου οτι χρειαζομαι) το οποιο ειναι και απο τα γνωστα στην αθηνα,  φοιτησα για δυο χρονια πριν τις εξετασεις και κλαιω ακομα τα λεφτα του πατερα μου.Το υφος των καθηγητων προς τους αδυναμους μαθητες ηταν απαραδεκτο αφου απο την αρχη της χρονιας ειχαν προεξοφλησει ποιος θα περασει και θα " γραφτει" ως επιτυχια και ποιος οχι.(τους την εφερα!)Επισης ειχαν γινει αλεπαλληλα παραπονα για την καθηγητρια λατινικων που ακομα θυμαμαι ως ενα συφουνα που εμπαινε- εβγαινε απο την ταξη χωρις να καταλαβει κανενας τι ειπε.Το θεμα ειναι οτι η εμπειρια μου αυτη δεν σημαινει οτι οι καθηγητες του σχολειου ειναι αριστοι και του φροντιστηριου "σκαρτοι".Η εκπαιδευση ειναι ενας ζωντανος οργανισμος με παρα πολλα μελη και φυσικο ειναι να υπαρχουν αυτοι που "την αραζουν" και αυτοι που δεν παραιτουνται ποτε  απο τα παιδια και απο την ιδιοτητα του εκπαιδευτικου(ως λειτουργημα).Επισης να προσθεσω στην αποψη μου πως η σημερινη εικονα του μεσου Ελληνα καθηγητη (χωρις να μου αρεσει αυτη η εκφραση) οφειλεται στο οτι προβαλλονται υπερβολικα, αρνητικα παραδειγματα.
[/quote]


Γιατί θεωρείς ότι στην προσωπική σου εμπειρία δεν έπαιξε ρόλο η  ... εξασφαλισμένη αίγλη του κεντρικού Αθηναϊκού φροντιστηρίου, που δεν είχε τους καταλληλότερους συνεργάτες;
Παρεπιπτόντως έτσι συμβαίνει συνήθως σε ένα σχολείο: είτε όλοι οι καθηγητές προσπαθούν και το κλίμα είναι ανταγωνιστικό, με προφανές όφελος για τους μαθητές, είτε τα έχουν παρατήσει όλοι και το κλίμα είναι νεκροτομείου....
Αλλά πολλές παραλλαγές υπάρχουν ανάλογα με τη γεωγραφία δηλαδή την κατά τόπους νοοτροπία και τα κίνητρα που έχει κάποιος να αποδώσει. Τι περιμένουμε και από την πληθώρα των ωρομίσθιων - αναπληρωτών με το πρόβλημα βιοπορισμού άλυτο...
" Ποτέ στην Ιστορία η Πολιτική δεν δημιούργησε Παιδεία. Διότι οι πολίτες με γνώση και κρίση δεν είναι "βολικοί" ψηφοφόροι"
Ρένος Αποστολίδης

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #51 στις: Μάρτιος 31, 2010, 12:00:25 πμ »

Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες.(1) Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. (2) Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο (3) μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων... (4)

Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα... (5)



(1) Μα γι αυτό δεν πάνε οι μαθητές στο φροντιστήριο; Όπου διδάσκονται τον τρόπο σκέψης και την εμβάθυνση στις διδασκόμενες έννοιες. Χωρίς αυτά τι νόημα έχει η μεθοδολογία; Και να προσθέσω ακόμα ότι στα φροντιστήρια δεν υπάρχουν αραχτοί διδάσκοντες. Γιατί όποιος δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών παίρνει πόδι. Και η δουλειά του φροντιστή είναι από τις πιο δύσκολες, κατά τη γνώμη μου. Έχει άγχος, σκληρή δουλειά και συνεχή ανταγωνισμό.

(2) Ευνουχισμένοι αριστούχοι; Που διάβασαν ατέλειωτες ώρες, στερήθηκαν τόσα πράγματα για να πετύχουν το στόχο τους; Μήπως είμαστε άδικοι;

(3) Κανείς δεν καταργεί το Λύκειο. Το φροντιστήριο συμπληρώνει το καλό σχολείο. Και δυστυχώς σε περιπτώσεις κάποιων αραχτών το αναπληρώνει.

(4) Λύσεις με κόστος οικονομικό μπορώ να σκεφτώ πολλές. Ποιός όμως θα το επωμιστεί;

(5) Σαν ανέκδοτο ακούγεται...


 


Αποσυνδεδεμένος dimstella

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1151
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #52 στις: Μάρτιος 31, 2010, 12:07:34 πμ »
για τη Φυσική θα συμφωνήσω πως στο σχολείο μπορεί να ακολουθηθεί μια διαφορετική προσέγγιση από αυτή της φρονιστηριακής. Στο σχολείο μπορεί να χρησιμοποιηθέι το εργαστήριο για τη διδασκαλία της Φυσικής

Αποσυνδεδεμένος karxarias29

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2296
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #53 στις: Μάρτιος 31, 2010, 12:08:48 πμ »
Πολλά, συνάδελφε fair_play , ξεκίνησαν ως ανέκδοτα, αλλά μας άλλαξαν τη ζωή εν μία νυκτί!

Αποσυνδεδεμένος nikgre

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 224
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #54 στις: Μάρτιος 31, 2010, 12:16:25 πμ »

Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες.(1) Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. (2) Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο (3) μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων... (4)

Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα... (5)



(1) Μα γι αυτό δεν πάνε οι μαθητές στο φροντιστήριο; Όπου διδάσκονται τον τρόπο σκέψης και την εμβάθυνση στις διδασκόμενες έννοιες. Χωρίς αυτά τι νόημα έχει η μεθοδολογία; Και να προσθέσω ακόμα ότι στα φροντιστήρια δεν υπάρχουν αραχτοί διδάσκοντες. Γιατί όποιος δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών παίρνει πόδι. Και η δουλειά του φροντιστή είναι από τις πιο δύσκολες, κατά τη γνώμη μου. Έχει άγχος, σκληρή δουλειά και συνεχή ανταγωνισμό.

(2) Ευνουχισμένοι αριστούχοι; Που διάβασαν ατέλειωτες ώρες, στερήθηκαν τόσα πράγματα για να πετύχουν το στόχο τους; Μήπως είμαστε άδικοι;

(3) Κανείς δεν καταργεί το Λύκειο. Το φροντιστήριο συμπληρώνει το καλό σχολείο. Και δυστυχώς σε περιπτώσεις κάποιων αραχτών το αναπληρώνει.

(4) Λύσεις με κόστος οικονομικό μπορώ να σκεφτώ πολλές. Ποιός όμως θα το επωμιστεί;

(5) Σαν ανέκδοτο ακούγεται...


 


fair play, θα διαφωνήσω μαζί σου στο (2). Πολλοί από τους αριστούχους - όχι, όλοι βέβαια - είναι ευνουχισμένοι πνευματικά! Ίσως το σύστημα τους κατάντησε έτσι... :-\ Είχα συμμαθήτρια αριστούχο με 19,7 στα αρχαία κατεύθυνσης, 19 στην ιστορία κατεύθυνσης και άλλα τέτοια! Πέρασε Νομική Θεσ/νίκης και τώρα είναι δικηγόρος. Μια μέρα που συζητούσε η παρέα για τα εγκλήματα του χιτλερισμού αναφέρθηκα στα Ες Ες. Η κοπέλα ούτε που τα είχε ακούσει!!! :o :o :o :o Στη μομφή μου για την άγνοιά της με αποστόμωσε με το (γελοίο) επιχείρημα ότι δε χρειαζόταν να το ξέρει και ότι ήταν ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ! Το συγκεκριμένο είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα αριστούχων και ναι, ζούν ανάμεσά μας!!!!!
ΠΕ 02

Αποσυνδεδεμένος fair_play

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 354
    • Προφίλ
Απ: Τα Φροντιστήρια (νομίζουν ότι) δεν είναι Παραπαιδεία
« Απάντηση #55 στις: Μάρτιος 31, 2010, 12:37:21 πμ »
Πολλά, συνάδελφε fair_play , ξεκίνησαν ως ανέκδοτα, αλλά μας άλλαξαν τη ζωή εν μία νυκτί!

Δεν έχεις κι άδικο σ' αυτό.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1161781
  • Σύνολο θεμάτων: 19234
  • Σε σύνδεση σήμερα: 467
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 8
Επισκέπτες: 456
Σύνολο: 464

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 29 ερωτήματα.