0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα...
Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...
Διαβάζω για διορισμένους που βγάζουν 5000 ευρώ μαύρα. Αλήθεια πόσες ώρες εργάζονται; Πόσα παίρνουν την ώρα;Διαβάζω για απασχολούμενους στην «παρασιτική» παραπαιδεία που βγάζουν επίσης «τρελά» λεφτά.Μάλλον αναφέρονται όλοι σε λίγες ακραίες περιπτώσεις. Εγώ δεν είδα στον χώρο της παραπαιδείας πλούσιους υπαλλήλους, αν και βγάζουν και αρκετά μαύρα από ιδιαίτερα. Μόνο λίγα αφεντικά πλούτισαν. Οι υπόλοιποι βιώνουν έναν τεράστιο ανταγωνισμό.(φροντιστήριο = ψιλικατζίδικο) με πολύ άγχος.Φέτος που προσλήφθηκα αναπληρωτής σε δημόσιο Λύκειο στα βόρεια προάστια της Αττικής δεν είδα πουθενά πολύ πλούτο. Αντίθετα βρήκα πολύ μιζέρια, δάνεια, δόσεις… Και όλα αυτά μετά από πολύ προσπάθεια, πολύ διάβασμα , σπουδές, ΑΣΕΠ,…Πολύ μιζέρια παιδιά… Άλλη είναι η πραγματικότητα…Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα...
Παράθεση από: panos2 στις Μαρτίου 30, 2010, 10:20:15 pmΚαι κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...Άλλο ένα κλισέ από την εποχή του Όθωνα.Δεν γνωρίζω την διδακτική σου εμπειρία αλλά η "τυπολαγνεία"και η παπαρολογία είναι γνωρίσματα του σχολείου. Πρέπει να διδάξεις ας πούμε τους νόμους της κίνησης του Νεύτωνα. Ένα κεφάλαιο της Φυσικής με εφαρμογές σε όλο το Λύκειο.Τι κάνεις;Γράφεις στον πίνακα έναν τύπο και μετά παπαρολογείς ακατάσχετα για το πως πετούν τα πουλιά, τα αεροπλάνα -η ώρα να περνάει - και βάζεις και πέντε ασκήσεις για το σπίτι , που για να λυθούν πρέπει ο φροντιστής να δουλέψει δυο εβδομάδες μόνο για την εξήγηση των εννοιών και την μεθοδολογία που ΕΣΥ Ο ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ για αυτή τη δουλειά δεν παρείχες στους μαθητές, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι κάποιοι ΑΛΛΟΙ έχουν αναλάβει το βαρύ αυτό έργο...Στη συνέχεια έχεις ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να αξιολογήσεις τους μαθητές με τεστ και διαγώνισμα σε ύλη ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΞΕΣ ΠΟΤΕ ! ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ;ΟΧΙ !Αλλά αυτός είναι ο τυπικός (Standard) μέσος Έλληνας καθηγητής.Τα κλισέ περί "ἑυνουχισμού της σκέψης" ανάγονται στη γενιά της μεταπολίτευσης. Από τότε πάνω από δύο εκατομμύρια Έλληνες σπούδασαν χάρις στα λαϊκά φροντιστήρια ή στα lux ιδιαίτερα και ίσως κάποιες λίγες χιλιάδες χάριν των πεφωτισμένων καθηγητών του σχολείου.΄Οσοι έχετε εμπειρία ΑΣΕΠ πιστεύετε ότι οι καθηγητές που είχατε ως μαθητές θα ΄επιαναν τη βάση;( περί διορισμού αφήστε το)
Παράθεση από: Commando στις Μαρτίου 30, 2010, 10:46:14 pmΠαράθεση από: panos2 στις Μαρτίου 30, 2010, 10:20:15 pmΚαι κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...Άλλο ένα κλισέ από την εποχή του Όθωνα.Δεν γνωρίζω την διδακτική σου εμπειρία αλλά η "τυπολαγνεία"και η παπαρολογία είναι γνωρίσματα του σχολείου. Πρέπει να διδάξεις ας πούμε τους νόμους της κίνησης του Νεύτωνα. Ένα κεφάλαιο της Φυσικής με εφαρμογές σε όλο το Λύκειο.Τι κάνεις;Γράφεις στον πίνακα έναν τύπο και μετά παπαρολογείς ακατάσχετα για το πως πετούν τα πουλιά, τα αεροπλάνα -η ώρα να περνάει - και βάζεις και πέντε ασκήσεις για το σπίτι , που για να λυθούν πρέπει ο φροντιστής να δουλέψει δυο εβδομάδες μόνο για την εξήγηση των εννοιών και την μεθοδολογία που ΕΣΥ Ο ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ για αυτή τη δουλειά δεν παρείχες στους μαθητές, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι κάποιοι ΑΛΛΟΙ έχουν αναλάβει το βαρύ αυτό έργο...Στη συνέχεια έχεις ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να αξιολογήσεις τους μαθητές με τεστ και διαγώνισμα σε ύλη ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΞΕΣ ΠΟΤΕ ! ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ;ΟΧΙ !Αλλά αυτός είναι ο τυπικός (Standard) μέσος Έλληνας καθηγητής.Τα κλισέ περί "ἑυνουχισμού της σκέψης" ανάγονται στη γενιά της μεταπολίτευσης. Από τότε πάνω από δύο εκατομμύρια Έλληνες σπούδασαν χάρις στα λαϊκά φροντιστήρια ή στα lux ιδιαίτερα και ίσως κάποιες λίγες χιλιάδες χάριν των πεφωτισμένων καθηγητών του σχολείου.΄Οσοι έχετε εμπειρία ΑΣΕΠ πιστεύετε ότι οι καθηγητές που είχατε ως μαθητές θα ΄επιαναν τη βάση;( περί διορισμού αφήστε το)Απο προσωπικη εμπειρια θα πω οτι αν και ακολουθησα τριτη δεσμη (θεωρητικη κατ για τους πιο νεους) στο λυκειο ειχα τους καλυτερους μαθηματικους και φυσικους που θα μπορουσε να εχει μαθητης χωρις να υποτιμω τις επισης αψογες φιλολογους.Απο την αλλη στο φροντιστηριο (που επεμενε η μητερα μου οτι χρειαζομαι) το οποιο ειναι και απο τα γνωστα στην αθηνα, φοιτησα για δυο χρονια πριν τις εξετασεις και κλαιω ακομα τα λεφτα του πατερα μου.Το υφος των καθηγητων προς τους αδυναμους μαθητες ηταν απαραδεκτο αφου απο την αρχη της χρονιας ειχαν προεξοφλησει ποιος θα περασει και θα " γραφτει" ως επιτυχια και ποιος οχι.(τους την εφερα!)Επισης ειχαν γινει αλεπαλληλα παραπονα για την καθηγητρια λατινικων που ακομα θυμαμαι ως ενα συφουνα που εμπαινε- εβγαινε απο την ταξη χωρις να καταλαβει κανενας τι ειπε.Το θεμα ειναι οτι η εμπειρια μου αυτη δεν σημαινει οτι οι καθηγητες του σχολειου ειναι αριστοι και του φροντιστηριου "σκαρτοι".Η εκπαιδευση ειναι ενας ζωντανος οργανισμος με παρα πολλα μελη και φυσικο ειναι να υπαρχουν αυτοι που "την αραζουν" και αυτοι που δεν παραιτουνται ποτε απο τα παιδια και απο την ιδιοτητα του εκπαιδευτικου(ως λειτουργημα).Επισης να προσθεσω στην αποψη μου πως η σημερινη εικονα του μεσου Ελληνα καθηγητη (χωρις να μου αρεσει αυτη η εκφραση) οφειλεται στο οτι προβαλλονται υπερβολικα, αρνητικα παραδειγματα.
Παράθεση από: Commando στις Μαρτίου 30, 2010, 10:46:14 pmΠαράθεση από: panos2 στις Μαρτίου 30, 2010, 10:20:15 pmΚαι κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες. Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων...Άλλο ένα κλισέ από την εποχή του Όθωνα.Δεν γνωρίζω την διδακτική σου εμπειρία αλλά η "τυπολαγνεία"και η παπαρολογία είναι γνωρίσματα του σχολείου. Πρέπει να διδάξεις ας πούμε τους νόμους της κίνησης του Νεύτωνα. Ένα κεφάλαιο της Φυσικής με εφαρμογές σε όλο το Λύκειο.Τι κάνεις;Γράφεις στον πίνακα έναν τύπο και μετά παπαρολογείς ακατάσχετα για το πως πετούν τα πουλιά, τα αεροπλάνα -η ώρα να περνάει - και βάζεις και πέντε ασκήσεις για το σπίτι , που για να λυθούν πρέπει ο φροντιστής να δουλέψει δυο εβδομάδες μόνο για την εξήγηση των εννοιών και την μεθοδολογία που ΕΣΥ Ο ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ για αυτή τη δουλειά δεν παρείχες στους μαθητές, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ότι κάποιοι ΑΛΛΟΙ έχουν αναλάβει το βαρύ αυτό έργο...Στη συνέχεια έχεις ΚΑΙ ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ να αξιολογήσεις τους μαθητές με τεστ και διαγώνισμα σε ύλη ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΔΑΞΕΣ ΠΟΤΕ ! ΟΛΟΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ;ΟΧΙ !Αλλά αυτός είναι ο τυπικός (Standard) μέσος Έλληνας καθηγητής.Τα κλισέ περί "ἑυνουχισμού της σκέψης" ανάγονται στη γενιά της μεταπολίτευσης. Από τότε πάνω από δύο εκατομμύρια Έλληνες σπούδασαν χάρις στα λαϊκά φροντιστήρια ή στα lux ιδιαίτερα και ίσως κάποιες λίγες χιλιάδες χάριν των πεφωτισμένων καθηγητών του σχολείου.΄Οσοι έχετε εμπειρία ΑΣΕΠ πιστεύετε ότι οι καθηγητές που είχατε ως μαθητές θα ΄επιαναν τη βάση;( περί διορισμού αφήστε το)Η διδακτική μου εμπειρία είναι από όλους τους χώρους. Παραπαιδεία, ιδιωτικό σχολείο και δημόσιο σχολείο.Τα συμπεράσματα μου πηγάζουν μέσα από τις συγκρίσεις. Ποτέ δεν δίδαξα τους νόμους του Νεύτωνα, όπως πιστεύεις πως κάνουν οι περισσότεροι διορισμένοι. Επίσης γνωρίζω πως οι περισσότεροι καθηγητές στα δημόσια σχολεία προσπαθούν να κάνουν το μάθημα, όπως έμαθαν από τους φροντιστές καθηγητές τους και όπως το έκαναν στα φροντιστήρια πριν διοριστούν. Και είναι λάθος, σύμφωνα με τους κανόνες της διδακτικής (θέλει μεγαλύτερη ανάλυση).Ακόμη, είναι πολύ διαφορετικό να διδάσκεις 3 - 6 μαθητές στο φροντιστήριο και 25 μαθητές στο σχολείο(όπου υπάρχουν και αρκετοί παντελώς αδιάφοροι). Μη συγκρίνεις ανόμοιες καταστάσεις.Έχω συναντήσει "επιτυχημένους" από τον φροντιστηριακό χώρο να τα "φτύνουν" στην τάξη του δημόσιου σχολείου.Με λίγο νηφάλια σκέψη, χωρίς εμπάθεια θα δεις comando, πως μπορεί να έχω και δίκιο σε μερικά σημεία...
Και κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες.(1) Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. (2) Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο (3) μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων... (4)Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα... (5)
Παράθεση από: panos2 στις Μαρτίου 30, 2010, 10:20:15 pmΚαι κάτι ακόμη. Στα φροντιστήρια μαθαίνουν συνήθως οι μαθητές πως να γράψουν καλά στις πανελλήνιες.(1) Δεν μαθαίνουν σωστα μαθηματικά, φυσική, αρχαία,... Μέθοδος και ξανά μέθοδος και "τύπος" άσκησης. Ευνουχισμός της σκέψης με άριστες επιδόσεις. (2) Αυτό το κακό ,που σ' αυτό το εύρος συμβαίνει μόνο στην χώρα μας και καταργεί αυτόματα το Λύκειο (3) μπορεί να σταματήσει, αν αλλάξει ο τρόπος πρόσβασης στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι στις προτεραιότητες του Υπουργείου. Υπάρχουν λύσεις, που θα ελαττώσουν ραγδαία την πελατεία των φροντιστηρίων... (4)Πάντως οι χρυσές εποχές της παραπαιδείας έχουν ήδη παρέλθει. Οι συνάδελφοι που προγραμματίζουν την ζωή τους με βάση την συνεχόμενη ανάπτυξη της παραπαιδείας θα βρεθούν κάποια στιγμή ξεκρέμαστοι... Μια πολιτική απόφαση μπορεί να τα ανατρέψει όλα... (5) (1) Μα γι αυτό δεν πάνε οι μαθητές στο φροντιστήριο; Όπου διδάσκονται τον τρόπο σκέψης και την εμβάθυνση στις διδασκόμενες έννοιες. Χωρίς αυτά τι νόημα έχει η μεθοδολογία; Και να προσθέσω ακόμα ότι στα φροντιστήρια δεν υπάρχουν αραχτοί διδάσκοντες. Γιατί όποιος δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πελατών παίρνει πόδι. Και η δουλειά του φροντιστή είναι από τις πιο δύσκολες, κατά τη γνώμη μου. Έχει άγχος, σκληρή δουλειά και συνεχή ανταγωνισμό.(2) Ευνουχισμένοι αριστούχοι; Που διάβασαν ατέλειωτες ώρες, στερήθηκαν τόσα πράγματα για να πετύχουν το στόχο τους; Μήπως είμαστε άδικοι;(3) Κανείς δεν καταργεί το Λύκειο. Το φροντιστήριο συμπληρώνει το καλό σχολείο. Και δυστυχώς σε περιπτώσεις κάποιων αραχτών το αναπληρώνει.(4) Λύσεις με κόστος οικονομικό μπορώ να σκεφτώ πολλές. Ποιός όμως θα το επωμιστεί;(5) Σαν ανέκδοτο ακούγεται...
Πολλά, συνάδελφε fair_play , ξεκίνησαν ως ανέκδοτα, αλλά μας άλλαξαν τη ζωή εν μία νυκτί!