*

Αποστολέας Θέμα: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?  (Αναγνώστηκε 25464 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Martha72

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • THERE'S MORE TO DO
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #70 στις: Απριλίου 21, 2010, 04:34:30 pm »
πάμε πάλι για να συννενοηθουμε :
τα βασικά για ένα παιδί δεν είναι το γάλα του αλλά ο ποιοτικός χρόνος που περνάει με τους γονείς του. Και επειδή ακριβώς, βιώνω την ελληνική και όχι άλλη πραγματικότητα, έχεις δει πολλές παιδικές χαρές με γονείς και παιδάκια; εγώ πρεζόνια και αλλοδαπους βλέπω πάντως. Επισης, βλεπω παιδάκια κολλημένα στο play station - που αποτελεί στις μέρες μας, την ύψιστη δημιουργική απασχόληση. Κάνω λάθος όταν λέω λοιπόν ότι οι γονεις δεν παιρνουν χρόνο με τα βλαστάρια τους; Κάνω λάθος, όταν εδώ μέσα, σ΄αυτό το φόρουμ, διαβάζω για ευθύνες γονέων που τα παιδιά γίνονται αντιδραστικά και αντικοινωνικά; Ή μήπως, ό,τι μας βολεύει είναι ευθύνη των γονέων και τα υπόλοιπα τα κάνουμε γαργάρα; Επίσης, ακριβώς επειδή, κιεγώ βιώνω την ελληνική πραγματικότητα, δε σημαίνει ότι μου αρέσει κιόλας και ότι - ας που επιτραπεί η έκφραση - θα τη φάω στη μάπα, γιατί έτσι είθισται...Εμένα με μάθανε ό,τι δε μ΄αρέσει να το αλλάζω , και να ψάχνω να βρίσκω κάτι καλό σε ό,τιδήποτε κακό.
Επί του προκειμένου λοιπόν, εγώ δε θα διαφωνήσω με αυτόν που είπε να μη στιβαχτούν και τα αγγλικά στο εξάωρο πρόγραμμα. θα αντιπροτείνω όμως τη διεύρυνση του ωραρίου. Στην οποία διεύρυνση χωράνε και τα αγγλικά και το θέατρο και η μουσική και ένα σωρό άλλα.
Και βεβαίως το να θλιβεται κάποιος ακούγοντας εκπαιδευτικούς να μιλάνε ανοικτά και χωρίς περιστροφές είναι η εύκολη λύση. Όπως και το να επικαλουμαστε τι έχουμε κάνει στο πανεπιστήμιο από παιδαγωγικά και ψυχολογία...ε εγώ λοιπόν τελείωσα το 96 τη σχολή μου....από τότε, αυτά που διαβάζω στα παιδιαγωγικά και στην ψυχολογία όμως, αναιρούν όσα προπτυχιακά έκανα....δηλαδή εγώ πώς πρέπει να σκεφτώ, ότι εφόσον αυτά έμαθα τότε, τα δέχομαι και αξιωματικά; το μυαλό και το εύρος του πρέπει να παραμένουν στατικά;
Σταυρούλα
THOSE WHO DARE TO TEACH MUST NEVER CEASE TO LEARN

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:42:00 »

Αποσυνδεδεμένος Stavroula.V.

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 407
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #71 στις: Απριλίου 21, 2010, 05:24:10 pm »
πάμε πάλι για να συννενοηθουμε :
τα βασικά για ένα παιδί δεν είναι το γάλα του αλλά ο ποιοτικός χρόνος που περνάει με τους γονείς του. Και επειδή ακριβώς, βιώνω την ελληνική και όχι άλλη πραγματικότητα, έχεις δει πολλές παιδικές χαρές με γονείς και παιδάκια; εγώ πρεζόνια και αλλοδαπους βλέπω πάντως. Επισης, βλεπω παιδάκια κολλημένα στο play station - που αποτελεί στις μέρες μας, την ύψιστη δημιουργική απασχόληση. Κάνω λάθος όταν λέω λοιπόν ότι οι γονεις δεν παιρνουν χρόνο με τα βλαστάρια τους; Κάνω λάθος, όταν εδώ μέσα, σ΄αυτό το φόρουμ, διαβάζω για ευθύνες γονέων που τα παιδιά γίνονται αντιδραστικά και αντικοινωνικά; Ή μήπως, ό,τι μας βολεύει είναι ευθύνη των γονέων και τα υπόλοιπα τα κάνουμε γαργάρα; Επίσης, ακριβώς επειδή, κιεγώ βιώνω την ελληνική πραγματικότητα, δε σημαίνει ότι μου αρέσει κιόλας και ότι - ας που επιτραπεί η έκφραση - θα τη φάω στη μάπα, γιατί έτσι είθισται...Εμένα με μάθανε ό,τι δε μ΄αρέσει να το αλλάζω , και να ψάχνω να βρίσκω κάτι καλό σε ό,τιδήποτε κακό.
Επί του προκειμένου λοιπόν, εγώ δε θα διαφωνήσω με αυτόν που είπε να μη στιβαχτούν και τα αγγλικά στο εξάωρο πρόγραμμα. θα αντιπροτείνω όμως τη διεύρυνση του ωραρίου. Στην οποία διεύρυνση χωράνε και τα αγγλικά και το θέατρο και η μουσική και ένα σωρό άλλα.
Και βεβαίως το να θλιβεται κάποιος ακούγοντας εκπαιδευτικούς να μιλάνε ανοικτά και χωρίς περιστροφές είναι η εύκολη λύση. Όπως και το να επικαλουμαστε τι έχουμε κάνει στο πανεπιστήμιο από παιδαγωγικά και ψυχολογία...ε εγώ λοιπόν τελείωσα το 96 τη σχολή μου....από τότε, αυτά που διαβάζω στα παιδιαγωγικά και στην ψυχολογία όμως, αναιρούν όσα προπτυχιακά έκανα....δηλαδή εγώ πώς πρέπει να σκεφτώ, ότι εφόσον αυτά έμαθα τότε, τα δέχομαι και αξιωματικά; το μυαλό και το εύρος του πρέπει να παραμένουν στατικά;
Σταυρούλα
Noise is relative to the silence preceding it. The more absolute the hush, the more shocking the thunderclap.

Αποσυνδεδεμένος Martha72

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • THERE'S MORE TO DO
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #72 στις: Απριλίου 21, 2010, 05:46:38 pm »
Αν είναι έτσι, βρε Σταυρούλα, και το ερώτημα ειναι προς τι η βιασύνη τότε, θα ξεκινήσουμε πάλι να συζητάμε όπως δεκαετίες πιρν - γιατί να μπουν τα αγγλικά στο δημοτικό; προς τι η βιασύνη; όταν πάνε πανεπιστήμιο δε μπορούν μια χαρά να τα μάθουν; ή όταν κοντέβουν να βγάλουν το δημοτικό; Να προχωράμε μπροστά λέμε, να ψυχανεμιζόμαστε τα ακούσματα των καιρών...
Αν διευρυνθεί το ωράριο δε θα χρειάζεται ολοήμερο. Άσε που το ολοήμερο, ως είναι σήμερα, μάλλον baby sitting κάνει. Θυμαμαι, δούλεψα σε ολοήμερο ως συμπλήρωση ωραρίου την πρώτη χρονιά εφαρμογής του θεσμου. Κι ενώ οι δάσκαλοι προετοίμαζαν τα παιδιά για την άλλη μέρα, κι εγώ τους έβαζα βίντεο και τραγούδια και ζωγραφική ήρθε ο προιστάμενος να κάνει έλεγχο και μας έβρισε γιατί λέει σκοπός του ολοημέρου είναι να παραμένουν τα παιδιά ασφαλή στο σχολείο χωρίς να κάνουν κάτι...έτσι κι εμείς, τα βάζαμε και κοιμοταν στη μοκέτα, τρώγανε, μπαινανε στο ίντερνετ, αν είχε καλό καιρό τα αγόρια παιζανε μπάλα, και βλέπανε και τηλεόραση άμα είχε κάτι καλό...αποτέλεσμα; το ολοήμερο αποδεκατίστηκε σε μια βδομάδα....καλύτερα δε θα ήταν να είχαμε κάνει κάτι πιο δημιουργικό; role play, total physical response, suggestopedia, relaxation practices etc?
Όσο για αυτο που προτείνεις για τον χωρισμό των τμημάτων, σωστό - και λύνεται πιο εύκολα όπως και στα γυμνάσια με τα επίπεδα. Τα μισά παιδιά κάνουν αγγλικά και τα άλλα μισά γυμναστική - και τουμπαλιν...όλα γίνονται, αρκεί να ξερεις πώς.
THOSE WHO DARE TO TEACH MUST NEVER CEASE TO LEARN

Αποσυνδεδεμένος psipsinel

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 436
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ70, όταν παίρνω φόρα...φόρα κατηφόρα...
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #73 στις: Απριλίου 21, 2010, 08:17:04 pm »
[quote
όσο για όσους ρωτάνε "πόσες ώρες πιά,θα κάνουν μάθημα αυτά τα έρημα τα παιδιά" επιστρέφω την ερώτηση " μήπως αυτό που μας καίει είναι πόσες ώρες θα κάνουμε εμείς μαθημα;" Εγώ πήγαινα 9-5,έκανα δύο ακόμα ξένες γλώσσες, μουσική, κολύμβηση και γυμναστική, θέατρο σε ώρες εκτός σχολείου και φυσικά υπολογιστές. ( εν έτει 80+). Και το χαιρόμουν.
[/quote]

Επειδή ειναι απόσπασμα από το δικό μου κείμενο ...θα απαντήσω μόνο πάνω σε αυτό :) Δούλευα και στην ιδιωτική εκπαίδευση και δε με ενδιέφερε ποτέ το ωράριο. Αναφερόμουν μόνο στα παιδιά... και ναι θα τα λυπηθώ αν χρειάζεται να κάθονται κι άλλες ώρες μέσα σε μια αίθουσα, για οποιοδήποτε μάθημα κι αν είναι αυτό...ελληνικά,αγγλικα,μαθηματικά και πάει λέγοντας. Όσο κι αν η γνώση δίνεται  μέσα απο το παιχνίδι, τα παιδιά πρέπει να παίξουν ...και δυστυχώς ...έχουν που έχουν όλα τα εξωσχολικά στο κεφάλι τους, τώρα θα επεκτείνουμε και το πρωινό πρόγραμμα ακόμη περισσότερο.
Και ξαναλέω δεν ειμαι κατά του να έρθουν σε επαφή και με μια ακόμη γλώσσα. Άλλωστε ζουμε σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:42:00 »

Αποσυνδεδεμένος maryk

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1213
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #74 στις: Απριλίου 21, 2010, 08:19:26 pm »
πάμε πάλι για να συννενοηθουμε :
τα βασικά για ένα παιδί δεν είναι το γάλα του αλλά ο ποιοτικός χρόνος που περνάει με τους γονείς του. Και επειδή ακριβώς, βιώνω την ελληνική και όχι άλλη πραγματικότητα, έχεις δει πολλές παιδικές χαρές με γονείς και παιδάκια; εγώ πρεζόνια και αλλοδαπους βλέπω πάντως. Επισης, βλεπω παιδάκια κολλημένα στο play station - που αποτελεί στις μέρες μας, την ύψιστη δημιουργική απασχόληση. Κάνω λάθος όταν λέω λοιπόν ότι οι γονεις δεν παιρνουν χρόνο με τα βλαστάρια τους; Κάνω λάθος, όταν εδώ μέσα, σ΄αυτό το φόρουμ, διαβάζω για ευθύνες γονέων που τα παιδιά γίνονται αντιδραστικά και αντικοινωνικά; Ή μήπως, ό,τι μας βολεύει είναι ευθύνη των γονέων και τα υπόλοιπα τα κάνουμε γαργάρα; Επίσης, ακριβώς επειδή, κιεγώ βιώνω την ελληνική πραγματικότητα, δε σημαίνει ότι μου αρέσει κιόλας και ότι - ας που επιτραπεί η έκφραση - θα τη φάω στη μάπα, γιατί έτσι είθισται...Εμένα με μάθανε ό,τι δε μ΄αρέσει να το αλλάζω , και να ψάχνω να βρίσκω κάτι καλό σε ό,τιδήποτε κακό.
Επί του προκειμένου λοιπόν, εγώ δε θα διαφωνήσω με αυτόν που είπε να μη στιβαχτούν και τα αγγλικά στο εξάωρο πρόγραμμα. θα αντιπροτείνω όμως τη διεύρυνση του ωραρίου. Στην οποία διεύρυνση χωράνε και τα αγγλικά και το θέατρο και η μουσική και ένα σωρό άλλα.
Και βεβαίως το να θλιβεται κάποιος ακούγοντας εκπαιδευτικούς να μιλάνε ανοικτά και χωρίς περιστροφές είναι η εύκολη λύση. Όπως και το να επικαλουμαστε τι έχουμε κάνει στο πανεπιστήμιο από παιδαγωγικά και ψυχολογία...ε εγώ λοιπόν τελείωσα το 96 τη σχολή μου....από τότε, αυτά που διαβάζω στα παιδιαγωγικά και στην ψυχολογία όμως, αναιρούν όσα προπτυχιακά έκανα....δηλαδή εγώ πώς πρέπει να σκεφτώ, ότι εφόσον αυτά έμαθα τότε, τα δέχομαι και αξιωματικά; το μυαλό και το εύρος του πρέπει να παραμένουν στατικά;
Σταυρούλα
ΠΕ02

Αποσυνδεδεμένος Martha72

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • THERE'S MORE TO DO
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #75 στις: Απριλίου 21, 2010, 10:49:50 pm »
psipsinel
αφου παραδέχεσαι ότι ζούμε σε πολυ-πολιτισμική κοινωνία, γίνεται ακόμα πιο επτακτική η ανάγκη για ανάπτυξη της γλωσσομάθειας και της γνώσης με άλλες κουλτούρες και πολιτισμούς. Επομένως, θεωρώ ότι αυτό από μόνο του απορρίπτει τον ισχυρισμό "όχι αγγλικά απο την Α δημοτικού".  Το θεμα της διεύρυνσης του ωραρίου κατά τη γνώμη μου, πρέπει - ξαναλέω- να γίνει με σκοπό να μηδενιστούν οι εξωσχολικές δραστηριότητες και πλέον  να γίνονται όλα εντός του σχολέιου. Και επίσης συμβαίνει πάρα πολύ συχνά - το βλέπω και στα πεκ που διδάσκω- νεοδιόριστοι που δούλεψαν πολλά χρόνια στην ιδιωτική εκπαίδευση με οικτρά ωράρια και αμοιβές, να έρχονται στο δημόσιο προκειμένου να αράξουν. Δε λέω ότι εσύ είσαι αυτή η περίπτωση, όμως η συντριπτική πλειοψηφία, δυστυχώς, είναι!!!
Maryk
το γάλα είναι βασικό, αλλά βασικότερη είναι η ψυχική υγεία και ισορροπία των παιδιών, δε βρίσκεις; Κατά καιρούς έχουν μεγαλώσει παιδιά της Κατοχής και της Πείνας, της δικτατορίας, ωσονουπω, θα μεγαλώσει μια γενιά με τη δαμόκλειο σπάθη του ΔΝΤ- λες το γάλα να είναι αυτό που θα τα κάνει ευτυχισμένα; Δε νομίζω..
Επίσης, δε ζω πλέον στην Αθήνα οπότε η πραγματικότητα που βιώνω είναι της επαρχίας - και δε μιλάω για μεγάλες επαρχιακές πόλεις, μια μικρή, χωρίς τουρισμό και πολλές επιλογές...αυτή την πραγματικότητα περιέγραψα....και αν βλέπεις μόλις δυο μαμάδες και έναν μπαμπά σε μια παιδικήχαρά όταν στο διπλανό δημοτικό σου σχολείο φοιτούν πάνω από 50 παιδάκια...στατιστικά να το πάρεις, τα υπόλοιπα φυτοζωούν μεταξύ τηλεόρασης και playstation. (υποθέτω, επειδή οι γονείς τους νοιάζονται πραγματικά και τα ταϊζουν γαλατάκι...) (δεν ειρωνεύομαι και συγνώμη αν ακούγεται έτσι...δεν έχω αυτή την πρόθεση).
THOSE WHO DARE TO TEACH MUST NEVER CEASE TO LEARN

Αποσυνδεδεμένος psipsinel

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 436
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ70, όταν παίρνω φόρα...φόρα κατηφόρα...
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #76 στις: Απριλίου 21, 2010, 11:01:27 pm »
Ναι,αλλά στην πολυπολιτισμική κοινωνία που ζούμε η πλειοψηφία των μελών της δεν ειναι Αγγλόφωνοι θαρρώ.  :D Τέλος πάντων, το θέμα πάει αλλου. Εμένα το μόνο που με καίει είναι να γινει κάτι σωστό και όχι δουλειές του ποδαριού δίχως υποδομές και όλα τα συναφή. Θέλω τάξεις, εποπτικά μέσα κ πάει λέγοντας. Αν είναι να γίνει κατι για καλό...ας γίνει. Θα το στηρίξω και θα το υποστηρίξω.

Υγ: Εγώ πάλι γνωρίζω πολλους συναδέλφους προερχόμενους απο την ιδιωτική εκπαίδευση που δε λουφάζουν,αντιθέτως. Ας μην βάζουμε ταμπέλες.

Αποσυνδεδεμένος Martha72

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • THERE'S MORE TO DO
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #77 στις: Απριλίου 21, 2010, 11:06:50 pm »
θα συμφωνήσω στο να υπάρξουν υποδομές και καλός και προσεκτικός σχεδιασμός.
THOSE WHO DARE TO TEACH MUST NEVER CEASE TO LEARN

Αποσυνδεδεμένος despoina25

  • Συνδρομητής
  • Πλήρες μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 318
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #78 στις: Απριλίου 22, 2010, 09:38:50 am »
...κι επειδή χλωμό το κόβω να μεταναστεύουμε προς αλβανία, πακιστάν, ινδία, βουλγαρία και νιγηρία

Μην το κόβεις χλωμό. Μια χαρά ανάπτυξη έχει η αλβανία.  Σε λίγο εμείς θα πηγαίνουμε εκεί μετανάστες...

Αποσυνδεδεμένος olyadro

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 124
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #79 στις: Απριλίου 22, 2010, 10:20:34 am »
Ωραία, βάλαμε τα αγγλικά στο δημοτικά. Και τι καταφέραμε; Έμαθαν καλύτερα τα παιδιά την ξένη γλώσσα; Όχι.

Αποσυνδεδεμένος Martha72

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 199
  • Φύλο: Γυναίκα
  • THERE'S MORE TO DO
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #80 στις: Απριλίου 22, 2010, 06:30:05 pm »
άρα λοιπον, να συμφωνήσουμε σε κάτι - οι υποδομές δεν επαρκούν. Το ωράριο δεν επαρκεί επίσης. Από την άλλη η εξελίξεις τρέχουν. Άρα; Αν περιμένουμε τους πολιτικούς μας -ΟΛΩΝ των αποχρώσεων - να μας φτιάξουν υποδομές θα χάσουμε τις εξελίξεις. Αν φτιαξουμε υποδομές αλλά δεν διαπραγματευτούμε το ωράριο, τι κερδίσαμε; ενα ωραίο μισητό σχολειο εν αντιθέσει με το άσχημο αλλά εξίσου μισητό σχολείο του σήμερα;
Γιαυτό και ξαναρωτάω....ωραία τα λόγια -εμεις τι είμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε για αυτο που υποτιθεται ότι υπηρετούμε: τη δημοσια ΔΩΡΕΑΝ εκπαίδευση;
THOSE WHO DARE TO TEACH MUST NEVER CEASE TO LEARN

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #81 στις: Ιουλίου 06, 2010, 11:59:05 am »
Περί διδασκαλίας Αγγλικών στις α και β τάξεις του δημοτικού σχολείου, της Γεωργίας Τσιαντούλα

06/07/2010 - 08:11

Παρακολουθώντας ανελλιπώς και με αμείωτο ενδιαφέρον την εκπαιδευτική επικαιρότητα μέσα από την ιστοσελίδα σας, δεν μου πέρασε απαρατήρητη η αναστάτωση που έχει δημιουργήσει σε μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας η εισαγωγή του μαθήματος των Αγγλικών στην α και β δημοτικού από το επόμενο σχολικό έτος. Διαβάζω συχνά πως ένα τέτοιο βήμα θα υπονομεύσει τη μαθησιακή διαδικασία καθώς έχει διατυπωθεί η άποψη ότι οι μικροί μαθητές θα εγκλωβιστούν στην ημιμάθεια μεταξύ δυο γλωσσών,-ελληνικών και αγγλικών, υπονοώντας πως θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες ακόμη και στην εκμάθηση των ελληνικών , καθώς δεν είναι δυνατόν να κατακτήσουν μια ξένη γλώσσα τη στιγμή που βρίσκονται στα πρώτα τους μόλις βήματα στην εκμάθηση του ορθογραφικού συστήματος της μητρικής τους γλώσσας.

Θα ήθελα λοιπόν στο σημείο αυτό να καταστήσω σαφές πως ο παραπάνω ισχυρισμός ξεκινάει κατ ’αρχάς από εντελώς λάθος βάση(γεγονός που ευελπιστούμε πως το υπουργείο θα λάβει σοβαρότατα υπόψη κατά το σχεδιασμό του όποιου αναλυτικού προγράμματος!) .Όταν μιλούμε για διδασκαλία ξένης γλώσσας σε μια τόσο μικρή ηλικία σε καμία περίπτωση δεν αναφερόμαστε σε διδασκαλία γραφής καθώς οι μαθητές σε αυτή την ηλικία δεν έχουν κατακτήσει τις συμβάσεις του γραπτού λόγου και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την παραγωγή του .Είναι συνεπώς άτοπο να χρησιμοποιεί κανείς το επιχείρημα «πως οι μαθητές δεν μπορούν σε τόσο μικρή ηλικία να διδαχθούν αγγλικά γιατί δεν έχουν αναπτύξει το σύστημα γραφής της γλώσσας τους». Η έλλειψη αυτού του είδους γνώσης στη μητρική γλώσσα δεν συνεπάγεται αδυναμία διδασκαλίας της ξένης γλώσσας αλλά διαφορετική προσέγγιση της διδασκαλίας , την οποία θα παραθέσω αμέσως μετά.

Είναι καιρός να αντιληφθούμε ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί ότι η παραδοσιακή αναλυτικοσυνθετική μέθοδος διδασκαλίας δεν συνάδει πλέον με τις ανάγκες των μαθητών , όπως αυτές έχουν αποτυπωθεί από τα ευρήματα παιδαγωγικών ερευνών .Με άλλα λόγια διδάσκω μια( ξένη )γλώσσα δεν σημαίνει διδάσκω τμηματικά , αποσπασματικά και αποπλαισιωμένα τα γράμματα της αλφαβήτου, αξιώνοντας κατόπιν από τους μαθητές να απομνημομεύσουν τα γραφήματα και τα αντίστοιχα φωνήματά τους, όπως συμβαίνει στην ελληνική σχολική αίθουσα . Μην ξεχνούμε άλλωστε ότι η ψυχογλωσσολογία καθιστά σαφές το γεγονός ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να απομνημονεύσει μέχρι περίπου 7 ασύνδετα μεταξύ τους στοιχεία. Συνεπώς είναι απολύτως αντιπαιδαγωγικό να ζητούμε από τους μαθητές μας να αποστηθίσουν το αλφάβητο καθεαυτό (πόσο μάλλον στην ξένη γλώσσα), το οποίο στα αγγλικά εν προκειμένω έχει 26 χαρακτήρες. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει κίνδυνος σύγχυσης μεταξύ ελληνικού και αγγλικού αλφαβήτου καθώς στα αγγλικά-και κυρίως σε μικρές ηλικίες - δεν ενδείκνυται η κατά τρόπο μετωπικό και ολοκληρωτικό διδασκαλία του αλφαβήτου ως ξεχωριστή διδακτέα ύλη, η οποία ως τέτοια θα επιβάρυνε σαφώς τον μαθητή.

Αυτή η συνειδητοποίηση σηματοδοτεί με τη σειρά της την στροφή προς μια ολιστική και επικοινωνιακή διάσταση της γλώσσας, που στις μικρές τάξεις του δημοτικού αποσκοπεί σε μια πρώτη επαφή του μικρού μαθητή με την ξένη γλώσσα, προκειμένου να συνειδητοποιήσει σταδιακά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματά της . Στα αγγλικά συγκεκριμένα , σκοπός της διδασκαλίας από μικρές ηλικίες είναι η εξοικείωση των μαθητών με το φωνολογικό κυρίως σύστημα της γλώσσας και τη σύνδεση εικόνας –ήχου-λέξης –φράσης ως ενιαίο και αδιάσπαστο σύνολο που πάντα εντάσσεται σε ένα επικοινωνιακό πλαίσιο –το οποίο για τους μικρούς μαθητές μπορεί να είναι ένα παιχνίδι ρόλων , ένα επιτραπέζιο παιχνίδι ή η δραματοποίηση μιας ιστοριούλας.

Δεν έχουμε δηλαδή διδασκαλία γραφής και γραμμάτων της αλφαβήτου ένα προς ένα αλλά ακουστική και οπτική επαφή με ολόκληρες λέξεις-φράσεις που σκοπό έχουν την ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας των μαθητών , της ικανότητάς τους να αντιλαμβάνονται τους ήχους που αποτελούν μια αγγλική λέξη ,τους οποίους να μπορούν να συσχετίζουν με την αντίστοιχη γραπτή τους αναπαράσταση αλλά και μεταξύ τους , ώστε να καταστούν αργότερα ικανοί αναγνώστες. Συνεπώς , δεν διδάσκουμε γραφήματα αλλά φωνήματα. Ανάγκη που γίνεται ακόμη πιο επιτακτική στην αγγλική γλώσσα , καθώς ως γλώσσα με βαθύ, ασύμμετρο και αδιαφανές ορθογραφικό σύστημα δεν έχει συνεπείς αντιστοιχίες γραφήματος –φωνήματος(πχ το c άλλοτε προφέρεται /κ/ και άλλοτε /s/)

Με άλλα λόγια , η διδασκαλία της αγγλικής δεν μπορεί να παρέμβει στην εκμάθηση και κατάκτηση της ελληνικής γλώσσας καθώς , η διδασκαλία της πρώτης έχει το χαρακτήρα εξοικείωσης με φωνολογικά , ακουστικά ,οπτικά και παραγλωσσικά χαρακτηριστικά της γλώσσας μέσα απο το παιχνίδι , που ανοίγουν το δρόμο για μια πιο αβίαστη μετάβαση του μαθητή στον ξενόγλωσσο γραμματισμό. Τα αγγλικά δεν μπορεί να θεωρούνται ως γνωστικό αντικείμενο σε αυτές κυρίως τις τάξεις μιας και δεν στοχεύουν στη μετάδοση γνώσης αλλά στη διερευνητική ανακάλυψη της γνώσης από τους μαθητές

Αναφορικά τώρα με την άποψη ότι η αγγλική γλώσσα αποτελεί ξεχωριστό γνωστικό αντικείμενο διευρύνοντας έτσι τη γνωστική βάση που οι μαθητές καλούνται να κατακτήσουν, θα ήθελα να επαναλάβω πως δεν υπάρχει «ύλη» διδασκαλίας-ή τουλάχιστον δεν θα έπρεπε να υπάρχει- (ιδιαίτερα σε τόσο μικρές τάξεις).Μιλούμε για λειτουργική χρήση της γλώσσας μέσα σε όσο το δυνατόν πιο αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας βάση θεματικών που μεταφέρουν νόημα και όχι μεμονωμένων γλωσσικών δομών. Οι δεύτερες λειτουργούν επικουρικά και όχι επιβαρυντικά προς την μαθησιακή διαδικασία .

Θα ήθελα επίσης να τονίσω πως η συγκεκριμένη γλώσσα αποτελεί αδιαμφισβήτητα πρόσφορο έδαφος για την εφαρμογή διαθεματικών δραστηριοτήτων (πχ συνδυασμός με γυμναστική, πληροφορική , μουσική), που είναι τόσο σημαντικές για την ανάπτυξη της αυτενέργειας και της υπευθυνότητας του μαθητή κατά τη μαθησιακή διαδικασία αλλά και για την ολόπλευρη ανάπτυξη του σωματικά και πνευματικά.

Κλείνοντας θα ήθελα επίσης να διευκρινίσω ότι διδάσκω αγγλικά δε σημαίνει «παραδίδω το κεφάλαιο του βιβλίου» σε μαθητές που κοιτούν αμίλητοι και απαθείς. Στις μικρές ηλικίες κυρίως είναι εξαιρετικής σημασίας οι κιναισθητικές δραστηριότητες , όπως χορός, τραγούδι , δραματοποίηση μέσα από τις οποίες οι μαθητές ασκούνται δημιουργικά στη χρήση της γλώσσας και αφομοιώνουν αβίαστα τα χαρακτηριστικά της με τρόπο ευχάριστο , ενεργητικό και συνεργατικό.

Όλα αυτά βέβαια για να μετενσαρκωθούν σε πετυχημένη διδακτική πράξη και να μη μείνουν εγκλωβισμένα στη σφαίρα μιας θεωρητικής μόνο πραγματικότητας απαιτούν αφενός πλήρη ενημέρωση, άρτια διδακτική κατάρτιση και προετοιμασία από μέρους μας ως εκπαιδευτικοί και αφετέρου προσεκτικό σχεδιασμό , συστηματική προσπάθεια αλλά και απόλυτη επίγνωση της φύσης της διδασκαλίας μιας ξένης γλώσσας σε τόσο μικρές τάξεις από πλευράς υπουργείου. Η δυνατότητα λοιπόν υπάρχει. Εναπόκειται πλέον στην υπευθυνότητα του υπουργείου-και ημών- να προβούμε στην αξιοποίησή της.

Ευχαριστώ

Με εκτίμηση

Τσιαντούλα Γεωργία,

Εκπαιδευτικός ΠΕ06- Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Διδακτική της Γλώσσας(ΑΠΘ)

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=4368
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος giota8

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3379
  • Φύλο: Γυναίκα
  • δεν περιγραφω αλλο!!! ΠΕ06
    • Προφίλ
    • ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΠΕ06
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #82 στις: Ιουλίου 07, 2010, 04:24:40 pm »
Γιατί θα πρέπει πάντα να βρίσκουμε αφορμή να τσακωνόμαστε? Διαβάζω, ξαναδιαβάζω κι αυτό που μου έχει μείνει είναι το οτι η μια ειδικότητα κατηγορεί την άλλη για την κατάντια του εκπαιδευτικού συστήματος. Είμαι εκπαιδευτικός αλλά πρώτα είμαι μητέρα και γνωρίζω οτι όσο σημαντικό είναι το σχολείο για τα παιδιά εξίσου σημαντικό είναι και το παιχνίδι και κανείς μας δεν έχει το δικαίωμα να στερήσει την παιδική ηλικία από ένα παιδί. Για το φόρτωμα όμως που πολλοί έχετε αναφέρει δεν φταίει αποκλειστικά το εκπαιδευτικό σύστημα, φταίει πρώτα απ'όλα η "τρέλα" των γονιών, αφού το παιδί του γείτονα τρέχει όλη μέρα θα πρέπει και το δικό μου να κάνει το ίδιο, αφού εκείνο είναι άριστος μαθητής θα πρέπει και το δικό μου. Όσο για το μέτρο ας περιμένουμε να εφαρμοστεί πρώτα και μετά αρχίζουμε τις κατηγορίες. Είμαι κατά του φορτωμένου προγράμματος, ειδικά στις δύο αυτές τάξεις που τα παιδιά είναι πολύ μικρά για να συγκεντρωθούν για πολλή ώρα και πιστεύω οτι υπάρχουν τόσα άλλα πράγματα που θα μπορούσαν να κάνουν τα πιτσιρίκια μας, κάποιος πολύ σωστά ανέφερε τη θεατρική αγωγή, ώστε να χαλαρώνουν αλλά περιμένω να το δω στην πράξη και μετά να κρίνω. Αυτό που φοβάμαι είναι να μη μετατοπιστεί σιγά σιγά η ύλη της Γ΄στην Α΄και τότε θα είναι φυσιολογικό τα παιδιά να μισήσουν όχι μόνο τ'αγγλικά αλλά οποιαδήποτε ξένη γλώσσα.
Trust I seek and I find in you
Every day for us something new
Open mind for a different view
And nothing else matters

Αποσυνδεδεμένος Joanna Bear

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1090
  • ...and the Truth shall set you free.
    • Προφίλ
Απ: Διδασκαλία ξένων γλωσσών από τη Α Δημοτικού?
« Απάντηση #83 στις: Ιουλίου 07, 2010, 04:50:31 pm »
Κοιτάξτε: πρώτα-πρώτα αυτό θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 800 Δημοτικά από του χρόνου.
Όλοι θα δώσουμε λόγο μια μέρα για όσα λέμε και κάνουμε, κρυφά και φανερά, μικρά και μεγάλα, το πιστεύουμε δεν το πιστεύουμε. Γι'αυτό, προσοχή.

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32871
  • Τελευταία: Arleta30
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182588
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 687
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 9
Επισκέπτες: 429
Σύνολο: 438

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.049 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.