*

Αποστολέας Θέμα: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  (Αναγνώστηκε 21698 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #14 στις: Ιουνίου 10, 2007, 09:32:11 am »
Συμφωνώ με όλες τις παρατηρήσεις σου ovidius διατηρώ μόνο κάποιες επιφυλάξεις για την πρώτη περί αξιολόγησης.
Εύστοχα λες ότι η "αξιολόγηση" μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χρησιμοποιείται ως μηχανισμός μετατόπισης των ευθυνών της ανεργίας από το κράτος στο άτομο κτλ.
Παρόλα αυτά όμως πιστεύω πως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τόσο κατά την είσοδο τους στην εκπαίδευση όσο και κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας είναι αναγκαία. Αλλά, αυτό είναι πολύ μεγάλο κεφάλαιο που χρειάζεται πολύ προσοχή στις όποιες προτάσεις από μέρους μας ακριβώς για να μην χρησιμοποιείται όπως το περιέγραψες.
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Syllas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1893
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ένας φακίρης, πολλοί φουκαράδες
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #15 στις: Ιουνίου 10, 2007, 12:45:36 pm »
Παρόλα αυτά όμως πιστεύω πως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τόσο κατά την είσοδο τους στην εκπαίδευση όσο και κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους πορείας είναι αναγκαία.
Αξιολόγηση είναι πέρα από τις εξετάσεις του ασεπ και το τεστ δεξιοτήτων, οι προσωπικές συνεντεύξεις και τα ψυχομετρικά τεστ και οι προσωπική γνώμη του κάθε προϊστάμενο και αυτά στην Ελλάντα δεν έχουν το νόημα της αξιολόγησης που εννοούν οι θεωρητικοί και που αυτή η τελευταία είναι αναγκαία. Όταν συμφωνούμε με έναν έστω από τους τρόπους αξιολόγησης ήδη μία φορά έχουμε θέσει τον εαυτό μας ανάξιο του πτυχίου μας και έτσι τώρα θα προσθέτουν και τους άλλους τρόπους αξιολόγησης από τη στιγμή που δεχτήκαμε τον πρώτο.
Κατι επίσης σημαντικό: η αύξηση των θέσεων διορισμού και το άνοιγμα των κλάδων (με ολοήμερο Γυμνάσιο κ.α.)

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #16 στις: Ιουνίου 10, 2007, 03:09:35 pm »
Αξιολόγηση είναι πέρα από τις εξετάσεις του ασεπ και το τεστ δεξιοτήτων, οι προσωπικές συνεντεύξεις και τα ψυχομετρικά τεστ και οι προσωπική γνώμη του κάθε προϊστάμενο και αυτά στην Ελλάντα δεν έχουν το νόημα της αξιολόγησης που εννοούν οι θεωρητικοί και που αυτή η τελευταία είναι αναγκαία. Όταν συμφωνούμε με έναν έστω από τους τρόπους αξιολόγησης ήδη μία φορά έχουμε θέσει τον εαυτό μας ανάξιο του πτυχίου μας και έτσι τώρα θα προσθέτουν και τους άλλους τρόπους αξιολόγησης από τη στιγμή που δεχτήκαμε τον πρώτο.
Κατι επίσης σημαντικό: η αύξηση των θέσεων διορισμού και το άνοιγμα των κλάδων (με ολοήμερο Γυμνάσιο κ.α.)

Λέω τώρα εγώ... μήπως, μήπως τελικά το πρόβλημα είναι και δικό μας που είμαστε Ελλάντα και όχι Ελλάδα? Μήπως και εμείς με εύσχημο τρόπο καλύπτουμε το γεγονός ότι μας βολεύει να είμαστε Ελλάντα?
Επίσης, νομίζω ότι ένα θετικό βήμα θα ήταν ίσως να μην μπερδεύουμε το πτυχίο με την αξιολόγηση για την άσκηση ενός συγκεκριμένου επαγγέλματος. Πολύ περισσότερο να μη μπερδεύουμε αυτό που σηματοδοτεί το πτυχίο μας με το κατεξοχήν επιλεκτικό σύστημα για την είσοδο μας σε ένα συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο αυτό της δημόσιας εκπαίδευσης.
Η σημασία και η αξία ενός πτυχίου δεν είναι ισοδύναμη μόνο με την ανταλλαξιμότητά του ή την χρηστική αξία του στην αγορά εργασίας. Αλλά αυτή είναι μια άλλη γενικότερη και μεγαλύτερη συζήτηση για αυτό απλώς βάζω τελεία εδώ.
Αν θέλουμε να μην υποτιμάται το πτυχίο μας δηλαδή η απόδειξη ότι κατέχουμε το γνωστικό αντικείμενο που σπουδάσαμε από 4 εως 5 έτη ας διεκδικήσουμε να μη δίνουμε εξετάσεις στο γνωστικό, με εξαίρεση όμως να εξεταζόμαστε σε γνωστικά αντικείμενα που δεν αποτελούν το κύριο αντικείμενο των σπουδών μας αλλά θα κληθούμε να τα διδάξουμε ως δεύτερη και τρίτη ανάθεση.

Όσο για το ολοήμερο Γυμνάσιο δεν είμαι σίγουρη ότι αυτό χρειάζονται οι έφηβοι.
Θα έλεγα ναι μόνο στη περίπτωση που ελεύθερα οι μαθητές θα επέλεγαν να περάσουν κάποιες επιπλέον ώρες στο σχολείο αξιοποιώντας δυνατότητες που θα τους έδινε το σχολείο. Πχ δυνατότες ενασχόλησης με τον αθλητισμό, τη μουσική, το θέατρο, το διάβασμα κτλ.
Δεν είμαι σύμφωνη με ένα σχολείο «πάρκιν» για τα παιδιά μας ή ως διέξοδο για την επαγγελματική αποκατάσταση κάποιων.  Πολύ περισσότερο με βρίσκει αντίθετη η θεσμοθέτηση και η λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου οποιασδήποτε βαθμίδας να ξεκινά με το σκεπτικό της ικανοποίησης ενός αυτοσκοπού. Τότε για μένα ο θεσμός του Ολοήμερου είναι εκ των προτέρων καταδικασμένος να οδηγηθεί στην αποτυχία.
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα

Αποσυνδεδεμένος Syllas

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1893
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Ένας φακίρης, πολλοί φουκαράδες
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #17 στις: Ιουνίου 10, 2007, 05:23:10 pm »
να μην μπερδεύουμε το πτυχίο με την αξιολόγηση για την άσκηση ενός συγκεκριμένου επαγγέλματος.
Το πτυχίο είναι αξιολόγηση και για την άσκηση επαγγέλματος.
Όσο για το ολοήμερο Γυμνάσιο δεν είμαι σίγουρη ότι αυτό χρειάζονται οι έφηβοι.
Θα έλεγα ναι μόνο στη περίπτωση που ελεύθερα οι μαθητές θα επέλεγαν να περάσουν κάποιες επιπλέον ώρες στο σχολείο αξιοποιώντας δυνατότητες που θα τους έδινε το σχολείο. Πχ δυνατότες ενασχόλησης με τον αθλητισμό, τη μουσική, το θέατρο, το διάβασμα κτλ.
Δεν είμαι σύμφωνη με ένα σχολείο «πάρκιν» για τα παιδιά μας ή ως διέξοδο για την επαγγελματική αποκατάσταση κάποιων.
Αν δεν έχω ένα ολοήμερο γυμνάσιο θα πρέπει να πληρώνω γυναίκα για να μου το προσέχει, που δε θα το διαβάζει και που θα την πληρώνω 500 ευρώ. Δεν θα παρκάρω το παιδί μου για να κάνω το κέφι μου.
Ας το κάνουν πιλοτικά να δούμε. Αν όχι τότε ποιές προτάσεις έχουμε για άνοιγμα των κλάδων;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 10, 2007, 06:12:48 pm από Syllas »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #18 στις: Ιουνίου 10, 2007, 11:50:35 pm »
Αν δεν έχω ένα ολοήμερο γυμνάσιο θα πρέπει να πληρώνω γυναίκα για να μου το προσέχει, που δε θα το διαβάζει και που θα την πληρώνω 500 ευρώ. Δεν θα παρκάρω το παιδί μου για να κάνω το κέφι μου.
Αυτό είναι το τρυπάκι  που μας έχουν χώσει όλους Syllas δηλαδή, μας δημιουργούν ανάγκες (πλασματικές) που δεν είναι σίγουρο ότι εμείς τις επιλέξαμε. Χρειαζόμαστε πχ κάποιος άλλος να μας προσέχει τα παιδιά μας γιατί εμείς πρέπει να δουλεύουμε 10-12 ακόμη και 14 ώρες προκειμένου να βγούμε οικονομικά και να ανταποκριθούμε στις όλο και μεγαλύτερες καταναλωτικές επιταγές της εποχής. Και βέβαια έτσι είναι δεν το παρκάρεις το παιδί γιατί κάνεις το κέφι σου και είσαι αδιάφορος ως γονιός αλλά γιατί αν δεν το κάνεις θα είσαι ανίκανος να το ζήσεις όπως ορίζει η εποχή που ζούμε.

Ας το κάνουν πιλοτικά να δούμε. Αν όχι τότε ποιές προτάσεις έχουμε για άνοιγμα των κλάδων;
Στου κασίδη το κεφάλι δηλαδή? Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα. Όσο για το ερώτημα ποιες προτάσεις για το "άνοιγμα" των κλάδων προσωπικά δεν νομίζω ότι είναι κάτι που μπορεί να γίνει στο "πόδι" ούτε και μπορώ να σου δώσω απαντήσεις μεγαλόσχημες ή εντυπωσιακές. Το εύκολο πχ θα ήταν να σου πω ότι και για το δικό μου κλάδο προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα ανεργίας των Κοινωνιολόγων να βάλουν το μάθημά μας ας πούμε απο τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Αλλά με μια τέτοια απάντηση μάλλον θα γελούσατε μαζί μου. Με άλλα λόγια θέλω να πω μέσα απο την υπερβολή αυτή πως η αντιμετώπιση της ανεργίας και η εξασφάλιση του δικαιώματος μας για εργασία θέλει αντιμετώπιση μακρυπρόθεσμη αφού, πρώτα μελετήσουμε σοβαρά την κατάσταση, τις πραγματικές ανάγκες μας (ως κοινωνία εννοώ κι όχι ως συντεχνίες), τις δυνατότητες μας και μετά να περάσουμε στον σχεδιασμό και την υλοποίηση των έστω και πιλοτικών λύσεων. Κι αν για παράδειγμα αποφασίζαμε ότι θέλουμε η εκπαίδευση να παρέχει στα παιδιά μας παιδεία με την ευρύτερη έννοια τότε θα συζητούσα πως και με ποιους τρόπους η Κοινωνιολογία και οι κοινωνιολόγοι θα μπορούσαν να είναι αξιοποιήσιμοι στην εκπαίδευση όχι μόνο ως δάσκαλοι αλλά και όχι μόνο στη τελευταία τάξη του Ε.Λ.
Αλλά για να μη νομίζεις ότι έχω καμιά διάθεση να πηγαίνω κόντρα έτσι απλά για την κόντρα. Να το θέσω αλλιώς. Πόσες θέσεις νομίζεις ότι θα εξασφαλίσει η εφαρμογή του Ολοήμερου Γυμνασίου?. Θα λυθεί δηλαδή, το πρόβλημα για πόσες χιλιάδες πτυχιούχους υποψήφιους εκπαιδευτικούς? Και για πόσες και ποιες ειδικότητες? Πχ θα λύσει το πρόβλημα των Θεολόγων? , των Γεωλόγων?, των βιολόγων?, των Χημικών?, των Νομικών κ.ά.. Και για πόσα χρόνια θα λυθεί το πρόβλημα? Θα είναι διαρκείας η λύση ή μετά από λίγα χρόνια τα παιδιά μας θα βρεθούν πάλι αντιμέτωπα με το ίδιο πρόβλημα.
Είναι γνωστό πως σε αυτή τη χώρα από τομείς της οικονομίας μέχρι και της επιστήμης λειτουργούμε κάπως με τη λογική της λαϊκής (όχι και τόσο κολακευτικής) ρήσης που λέει: "Μάθανε πως παντρευόμαστε και πλάκωσαν και οι γύφτοι"
Και για να δώσω ένα απλό και σχετικά πρόσφατο παράδειγμα. Κοίτα πως «στριμώχνονται» κάθε φορά οι υποψήφιοι φοιτητές προς σχολές που θεωρούν ότι θα τους εξασφαλίσουν το επαγγελματικό τους μέλλον (γιατί αυτό είναι το κυρίαρχο αν όχι το μοναδικό κριτήριο για την επιλογή του αντικειμένου των σπουδών στην τριτοβάθμια). Χωρίς κανείς να τους πει προσοχή παιδιά γιατί ότι γυαλίζει δεν είναι χρυσός. Μπορεί πχ σήμερα οι Δάσκαλοι να έχουν ζήτηση αλλά αν οι περισσότεροι κατευθυνθείτε προς τα εκεί σε μια 4ετία ή κάτι περισσότερο που θα έχετε τελειώσει τις σπουδές σας θα έχετε πρόβλημα. Για τους τάδε και δείνα λόγους. Ή πχ αν στριμωχτείτε όλοι στην Πληροφορική θα υπάρξει κορεσμός τόσο στην ελεύθερη αγορά, όσο και στην εκπαίδευση.
Εν κατακλείδι Syllas αν χρειαζόμαστε να γίνει το σχολείο ολοήμερο να γίνει αλλά όχι γιατί πρέπει εμείς να λύσουμε το δικό μας πρόβλημα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 11, 2007, 12:09:15 am από mat »
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα

Αποσυνδεδεμένος CHRISOYLA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 795
  • "Κάτω από την άσφαλτο, υπάρχει παραλία"
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #19 στις: Ιουνίου 11, 2007, 12:15:03 pm »
Καταρχάς, το ζήτημα των διορισμών πρέπει να το δει κανείς σήμερα σε δύο επίπεδα, μακροπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα. Μακροπρόθεσμα, πέρα από την κατάργηση οποιασδήποτε μορφής ελαστικής εργασίας και τους μαζικούς διορισμούς με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου, δε θα μπορούσε κανείς να πει κάτι το οποίο δε θα εμπεριέχει μορφές και φίλτρα απόρριψης. Ακριβώς, όμως, επειδή η πραματικότητα έχει ΑΣΕΠ. ωρομίσθιους, αναπληρωτές και διορισμούς ανύπαρκτους, σαφώς και πρέπει να διατυπωθούν και διαφορετικού τύπου αιτήματα. Στα πλαίσια του ΑΣΕΠ πέρα από την αύξηση των διορισμών και τη συγκεκριμένη ύλη που αφορά ξεκάθαρα το γνωστικό αντικείμενο κάθε κλάδου, αυτό για το οποίο μπορεί κανεις να μιλήσει είναι το θέμα της μοριοδότησης. Και αυτό γιατί μια διεύρυνση του τι προσμετράται με το πτυχίο μπορεί εύκολα να αλλάξει το σύστημα διορισμού προς μία κατεύθυνση φακέλου προσόντων. Το test δεξιοτήτων ή το ecdl είναι μια πρώτη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση. Για το λόγο αυτό ως αναγνωρισμένα μόρια θα έπρεπε να αναγνώριζονται, κατά τη γνώμη μου, μόνο κοινωνικά κριτήρια και η προϋπηρεσία σε σχολεία.Το πτυχίο πρέπει να είναι η μόνη προϋπόθεση για διορισμό. Αυτό πρέπει να εξασφαλίζει συγκεκριμένα και κατοχυρωμένα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα.
Σχετικά δε με την αξιολόγηση η συζήτηση είναι τεράστια. Παρόλα αυτά, ακριβώς επειδή είναι μια έννοια που ταυτίζεται με την αξιοκρατία καλό είναι να αναλογιστεί κανείς πόσο υποκειμενικά είναι τα κριτήρια αξιολόγησης. Ας αναλογιστεί κανείς ότι αξιοκρατία στο πανεπιστήμιο ήταν η παπαγαλία της μίας και μοναδικής άποψης του καθηγητή, στο ΑΣΕΠ αξιοκρατία ορίζεται το ότι κάποιος μπόρεσε να ανταποκριθεί σε ένα τεράστιο όγκο ύλης για τον οποίο μάλιστα ήδη έχει πάρει πτυχίο και έγραψε π.χ. 75 και όχι 74, ότι παρουσίασε ένα πρόγραμμα μαθήματος που δεν αντιστοιχεί σε κανένα πραγματικό σχολείο, η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού στο δημόσιο σχολείο ορίζεται με το πόσο πειθαρχημένος υπήρξε γύρω από ένα ασφυκτικό αναλυτικό πρόγραμμα, δεν έλλειψε ποτέ από το μάθημα...Θα μπορούσα να δώσω χιλιάδες τέτοια παραδείγματα. Άρα δεν είναι τόσο ευκολο να εξεταστεί κάτι τέτοιο στην υπάρχουσα κατάσταση

Αποσυνδεδεμένος ovidius

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 559
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
    • Ασεπάδικο2
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #20 στις: Ιουνίου 11, 2007, 12:26:52 pm »
Παράθεση
Για το λόγο αυτό ως αναγνωρισμένα μόρια θα έπρεπε να αναγνώριζονται, κατά τη γνώμη μου, μόνο κοινωνικά κριτήρια και η προϋπηρεσία σε σχολεία.

Τώρα όμως που ο διαγωνισμός υπάρχει πώς μπορεί να αποκτηθεί η προϋπηρεσία; Μόνο μέσω ΑΣΕΠ.
Πιστεύω πως στην παρούσα κατάσταση αυτό που επιβάλλεται να διεκδικήσουμε είναι προσαυξήσεις από προηγούμενες επιτυχίες και μοριοδότηση με βάση την παλαιότητα πτυχίου.
CARPE DIEM

Αποσυνδεδεμένος CHRISOYLA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 795
  • "Κάτω από την άσφαλτο, υπάρχει παραλία"
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #21 στις: Ιουνίου 11, 2007, 12:46:35 pm »
Καταρχάς, αν εννοείς μοριοδότηση μόνο με ΑΣΕΠ το κομμάτι των αναπληρωτών, θυμίζω ότι υπάρχουν και οι ωρομίσθιοι της πρόσθετης. Ταυτόχρονα, δεν ξέρω ακριβώς πως είναι η μοριοδότηση για τους καθηγητές ιδιωτικών σχολείων, οι οποίο με έξι χρονια προϋπηρεσίας διορίζονται.
Όσο για την πρότασή σου, ίσως, να συμφωνούσα σε αυτό που αναφέρεις για την παλαιότητα του πτυχίου, αν και η λέξη προσαυξήσεις δε με καλείπτει. Οφείλω πάντως να ομολογήσω ότι πλησιάζει αυτό που ονομάζω χρόνο λήψης πτυχίου.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η κουβέντα γύρω από τέτοιου είδους αντιπροτάσεις είναι δύσκολη και σίγουρα επικίνδυνη. Θεωρώ ότι δεν μπορούμε να την κάνουμε μόνοι μας, χωρίς τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς φορείς. Ίσως, αυτή τη στιγμή θα ήταν χρήσιμο σε διεκδικητικό πλαίσιο να μέναμε σε αυτά που ορίζει η ΟΛΜΕ.
(Φυσικά, δεν εννοώ ότι δε με ενδιαφέρει η συνέχιση της συζήτησης. Κάθε άλλο)

Αποσυνδεδεμένος mat

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2134
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #22 στις: Ιουνίου 11, 2007, 12:47:40 pm »
Μιας και Chrisoyla αναφέρθηκες στην υποκειμενικότητα της αξιολόγησης (με επιχειρήματα που όντως είναι ορθά) έχει ενδιαφέρον να δούμε και την υποκειμενικότητα των θέσεων που εκφράζει η κάθε πλευρά των εμπλεκόμενων σε αυτή την ιστορία. Παραθέτω ένα μέρος από το  ρεπορτάζτου ΝΙΚΟΛ. ΤΡΙΓΚΑ στο Έθνος με τίτλο «Ψαλίδι» στους διορισμούς (ολόκληρο το ρεπορτάζ: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=5348&subid=2&pubid=113997)

Πάντως, δέκα χρόνια μετά την κατάργηση της επετηρίδας και τη μετέπειτα καθιέρωση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, που είχε στόχο την αξιοκρατία στις προσλήψεις, το σύστημα στελέχωσης των σχολείων εξακολουθεί να είναι προβληματικό, πολύπλοκο και σε πολλές περιπτώσεις αναξιοκρατικό. Ολοι οι υπουργοί από τον Γεράσιμο Αρσένη και μετά πότε το μπαλώνουν και πότε το ξηλώνουν και στην ουσία έφτιαξαν πάλι «μικρές επετηρίδες» καθηγητών, που διορίζονται εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ (16μηνίτες, ενιαίος πίνακας, 30μηνίτες κ.λπ.). Στο μεταξύ χιλιάδες άνθρωποι, οι οποίοι ταλαιπωρούνται, προκειμένου να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό, καταφέρνουν μεν να πετύχουν αλλά δεν διορίζονται και έτσι αναγκάζονται να ξαναδώσουν εξετάσεις κάθε φορά που γίνεται ο διαγωνισμός.

Εμπόριο ελπίδας
«Ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς συντηρεί ένα εμπόριο ελπίδων και ψευδαισθήσεων για χιλιάδες ανθρώπους», τονίζει στο «Εθνος» ο γ.γ. της ΟΛΜΕ Γρ. Καλομοίρης και υπογραμμίζει: «Η κατάσταση αυτή επαναφέρει το ζήτημα της θεσμοθέτησης του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης, που και αυτό αναβάλλεται από πενταετία σε πενταετία. Οσον αφορά τις προσλήψεις, εμείς ζητούμε να μονιμοποιούνται όλοι όσοι έχουν 18 μήνες προϋπηρεσία ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι».

Αναφερόμενη στο ζήτημα των αναπληρωτών η Κατερίνα Ξάνθου, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών, υπογραμμίζει μεταξύ άλλων ότι και αυτοί πρέπει να έχουν μια προοπτική απορρόφησης και να ξέρουν πότε θα διοριστούν.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
«Εξωφρενική η πρόθεση του υπουργείου για τις θέσεις 30μηνιτών»

Εξωφρενική και αντίθετη με τα όσα προβλέπει η κείμενη νομοθεσία χαρακτηρίζει η Συντονιστική Επιτροπή επιτυχόντων εκπαιδευτικών των διαγωνισμών του ΑΣΕΠ την πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να οριστούν θέσεις 30μηνιτών για τη νέα χρονιά, παρά το γεγονός ότι έχουν απορροφηθεί σχεδόν όλοι.

Υπενθυμίζεται ότι η ρύθμιση του Ν.3255/2004 αναφέρεται ρητά σε εκείνους που είχαν μέχρι τις 30/6/2004 προϋπηρεσία 30 μηνών και θέτει για αυτούς και μόνο χρονικό περιθώριο 3 ετών, προκειμένου να απορροφηθούν. Μάλιστα, είχαν και προτεραιότητα στους διορισμούς μέσω του πίνακα του 40%. Η Συντονιστική Επιτροπή καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να μεριμνήσει για την πιστή εφαρμογή τής κατά τον νόμο ποσόστωσης 60%-40% στους διορισμούς των εκπαιδευτικών.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Περιορίζονται τα αξιοκρατικά κριτήρια, υπονομεύεται ο αδιάβλητος χαρακτήρας του ΑΣΕΠ

Ενα και μοναδικό τρόπο πρόσληψης, αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ, ζητεί η Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή καθηγητών, επισημαίνοντας ότι οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να χωρίζονται σε κατηγορίες.

Σύμφωνα με τη Συντονιστική Επιτροπή, τα τελευταία χρόνια, οι προσλήψεις γίνονται με τρόπο ολοένα και πιο θολό και περίπλοκο, τα αξιοκρατικά στοιχεία συνεχώς περιορίζονται και ο αδιάβλητος χαρακτήρας τους υπονομεύεται. Στο υπόμνημά τους μάλιστα οι καθηγητές αναρωτιούνται αν η επετηρίδα καταργήθηκε στο όνομα της αξιοκρατίας ή για ν ανοίξουν «παραθυράκια» διορισμών με «χαλαρά» κριτήρια.

Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ακόμα ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ πρέπει να ξεφύγει από το πλαίσιο ενός τυπικού διαγωνισμού ελέγχου γνώσεων και να προσαρμοστεί στην απαίτηση επιλογής των κατάλληλων εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί όμως διατυπώνουν και προτάσεις για τον καταρτισμό του πίνακα διοριστέων, καθώς σύμφωνα με τους ίδιους πρέπει να μοριοδοτούνται:

Ολες οι προηγούμενες επιτυχίες του στο ΑΣΕΠ, στο ακέραιο. Πώς είναι δυνατό η επιτυχία δύο ή και τρεις συνεχόμενες φορές στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ να θεωρείται αμελητέα ποσότητα σε σύγκριση με την προϋπηρεσία που κάπως απέκτησε κάποιος στην ΠΔΣ;

Τα χρόνια που μεσολάβησαν από το έτος λήψης του πτυχίου του. Να ληφθεί υπόψη ότι το μεταβατικό στάδιο για την κατάργηση της επετηρίδας το 1997 αποδείχτηκε ανεπαρκές, αφού π.χ. στους Φυσικούς και στους Μαθηματικούς δεν απορροφήθηκαν ούτε οι απόφοιτοι του 1983, δηλαδή όσοι είχαν 19 (!) χρόνια αναμονής διορισμού μέσω της επετηρίδας. Επίσης η προϋπηρεσία του τόσο στον δημόσιο τομέα, των διαφόρων βαθμίδων, όσο και στον ιδιωτικό τομέα.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
«Αναγκαία μια νέα ρύθμιση για τον απεγκλωβισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών»

Με τους προσεχείς μόνιμους διορισμούς το καλοκαίρι του 2007 ολοκληρώνεται η μονιμοποίηση όσων αναπληρωτών - ωρομίσθιων εκπαιδευτικών είχαν συμπληρώσει 30μηνη εκπαιδευτική προϋπηρεσία μέχρι τις 30/6/2004. Η ρύθμιση αυτή όπως και η προηγούμενή της (16μηνο) οδήγησε σε μονιμοποίηση χιλιάδες εκπαιδευτικούς που εργάζονταν με συμβάσεις στη δημόσια εκπαίδευση.

Οπως υπογραμμίζει η πρόεδρος των αναπληρωτών, Κατερίνα Ξάνθου, παρ όλα αυτά μια ενδελεχής επισκόπηση των πινάκων αναπληρωτών και του συνόλου των εγγεγραμμένων σ' αυτούς οδηγεί στο συμπέρασμα ότι είναι επιτακτική η θεσμοθέτηση νέας ρύθμισης, που θα δώσει ρεαλιστική προοπτική μόνιμου διορισμού εντός συγκεκριμένου χρονικού ορίζοντα στους εκπαιδευτικούς που εργάζονται επί σειρά ετών στη δημόσια εκπαίδευση.

Επιπλέον η αρχή της ισοπολιτείας επιβάλλει την αύξηση του ποσοστού της μονιμοποίησης μέσω πινάκων προϋπηρεσίας από 40% σε 50%, ώστε να υπάρξει ισορροπία με το ποσοστό μονιμοποίησης μέσω ΑΣΕΠ. Η θεσμοθέτηση νέας ρύθμισης και η αύξηση του ποσοστού θα συμβάλουν τα μέγιστα στον απεγκλωβισμό πολλών αναπληρωτών τεχνικών ειδικοτήτων -για τις οποίες δεν έγινε διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, με αποτέλεσμα να μην προβλέπονται μόνιμοι διορισμοί για δύο έτη-, γυμναστών κ.ά.

Πέραν βέβαια του ζητήματος της μονιμοποίησης οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι μέσω της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών έχουν θέσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου και θεσμικά αιτήματα, όπως αυτό της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας τους ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων, μετά του μόνιμου διορισμού τους για τη βαθμολογική τους εξέλιξη.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ΥΠΕΠΘ αναγνωρίζει ήδη για τη βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών αντίστοιχη προϋπηρεσία με σχέση ιδιωτικού δικαίου που αποκτήθηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση, στα σχολεία της αλλοδαπής και στα σχολεία της Κύπρου. Εξάλλου, σύμφωνα και με τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα για τη βαθμολογική εξέλιξη των δημοσίων υπαλλήλων, αναγνωρίζεται και η προϋπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

Προϋπηρεσία
Οπως γίνεται σαφές από τα παραπάνω, μόνο η προϋπηρεσία η προσφερόμενη από τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δεν λογίζεται ως πραγματική δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία και δεν προσμετράται για τη λήψη βαθμού, αντίθετα με ό,τι ισχύει για τους άλλους χώρους του δημόσιου τομέα και για τις άλλες κατηγορίες εκπαιδευτικών.

Χιλιάδες εκπαιδευτικοί αναμένουν την ξεκάθαρη θέση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με την αγωνία που χαρακτηρίζει τον συμβασιούχο εκπαιδευτικό με το πιο αβέβαιο -από πλευράς επαγγελματικής σταθερότητας- μέλλον.


Ποιός έχει δίκιο? Η απάντηση είναι υποκειμενική. Όλοι όμως έχουν δίκιο (εκτός βέβαια της εκάστοτε ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ) με βάση αυτή την παρούσα κατάσταση.....άρα πόσο εύκολο να δοθεί λύση?
« Τελευταία τροποποίηση: Ιουνίου 11, 2007, 12:50:17 pm από mat »
"Υπάρχουν τριών ειδών άνθρωποι. Εκείνοι που βλέπουν, εκείνοι που βλέπουν όταν τους δείχνουν κι εκείνοι που δεν βλέπουν." Λεονάρντο Ντα

Αποσυνδεδεμένος CHRISOYLA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 795
  • "Κάτω από την άσφαλτο, υπάρχει παραλία"
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #23 στις: Ιουνίου 11, 2007, 12:47:56 pm »
καλύπτει ;)

Αποσυνδεδεμένος ovidius

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 559
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
    • Ασεπάδικο2
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #24 στις: Ιουνίου 11, 2007, 12:53:54 pm »
Chrisoyla, η ΠΔΣ δίνει ελάχιστα μόρια και είναι θέμα γνωριμιών. Πιστεύεις ότι έτσι θα πρέπει να λειτουργεί; Όσο για την ΟΛΜΕ: μακάρι να υπήρχε συνεργασία, αλλά νομίζω τα θέματα της αδιοριστίας τα ξέρουν καλύτερα οι αδιόριστοι παρά οι διορισμένοι συνάδελφοι.
Σίγουρα χρειάζονται πιο ευέλικτες και ρεαλιστικές θέσεις από αυτές που πρότεινε κάποτε η ΠΕΑΕ και σήμερα η ΟΛΜΕ.
CARPE DIEM

Αποσυνδεδεμένος CHRISOYLA

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 795
  • "Κάτω από την άσφαλτο, υπάρχει παραλία"
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #25 στις: Ιουνίου 11, 2007, 01:20:20 pm »
Άποψή μου είναι πως η επετηρίδα καταργήθηκε για μια σειρά από λόγους. Για την αποσύνδεση πτυχίου εργασίας, για το χτύπημα ενός κλάδου που είχε συγκεκριμένα αναβαθμισμένα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και αποτελούσε παράδειγμα διεκδικήσεων για άλλους χώρους. Καταργήθηκε γιατί η ατομική διαπραγμέτευση ( που τέτοια είναι και ο ΑΣΕΠ και ο φάκελος προσόντων) δε δημιουργούν εκπαιδευτικούς με όρεξη για δουλειά και απαιτήσεις υψηλές. Καταργήθηκε για να προωθηθούν γρήγορα ελαστικές σχέσεις εργασίες που θα κρατούν τους εκπαιδευτικούς ομήρους, χωρίς καν τη δυνατότητα να διεκδικούν τα δεδουλευμένα φοβούμενοι αν ο εκάστοτε διευθυντής λυκείου θα τους ξαναπροσλάβει. Καταργήθηκε προκείμενου ο χώρος των εκπαιδευτικών να είναι πολυδιασπασμένος και φαινομενικά να έχει αντικρουόμενα συμφέροντα. Στην τελική καταργήθηκε για να μπορεί με έμμεσο τρόπο το κράτος να παραιτηθεί από τη βασική του υποχρέωση να προσφέρει πτυχία με εργασικά δικαιώμτα, να επιλύει το ζήτημα της ανεργίας των εκπαιδευτικών και η ευθύνη να βαραίνει τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Με το μπλοκάριμα της επετηρίδας από το ίδιο το κράτος (το 1998 τα κενά άγγιζαν τις 40.000, βλ. στοιχεία ΟΛΜΕ) η κατάργησή της φαινόταν θελκτική σε ένα κόσμο, που φυσικά ήλπιζε σε κάτι πρόσκαιρο.
Κατά τη γνώμη μου, αυτό το οποίο πάει να γίνει τώρα με το ΑΣΕΠ είναι κάτι αντίστοιχο. Μετά από τόσα χρόνια αδιεξόδου με το παγκόσμια μοναδικό φαινόμενο να είσαι επιτυχών, αλλά όχι διοριστεός όλοι μας έχουμε εξοργιστεί και τα περιθώρια υπομονής τελειώνουν. Δεν είναι τυχαίο ότι τέτοια δημοσιεύματα πληθαίνουν. Θεωρείς ότι σε ενδεχόμενη ανακοίνωση του ΥΠΕΠΘ για προσωπική συνέντευξη δε θα υπάρχει κόσμος που θα πει εγώ με τα συνολικά μου προσόιντα θα τα καταφέρω ή εγώ θα τρέξω, θα πάρω και θα διοριστώ; Φυσικά και θα γίνει, γιατί η ευθύνη μετακυλίεται σε εμάς και όχι στους υπεύθυνους. Επειδή, όμως, κατά τη γνώμη, για μια αξιοπρεπή δουλεία δεν είναι δυνατό συνεχώς να τρέχεις και επειδή άξιο δε σε κάνουν τα χαρτιά, θέλω να πιστεύω ότι εκτός από τους προηγούμενους θα υπάρξει ένα μεγάλο δυναμικό κόσμου που θα απαντήσει δυναμικά.
Τέλος και συγγνώμη για την έκταση του μην. δε διαφωνώ Ovidius σε αυτό που λες. Απλώς, υποστηρίζω ότι η συνεργασία και η άποψη όλων των χώρων μπορεί να δώσει μια διέξοδο. Προφανώς και ξέρουμε καλύτερα το τι τραβάμε, αλλά την κατάσταση στα σχολεία και τις προοπτικές, τις ξέρουν καλύτερα αυτοί. Και για μην κρυβόμαστε προφανώς και δεν είναι όλο το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σύμμαχό μας.  Κάποιοι ευθύνονται και για αυτή την κατάσταση.
Όσο για την ΠΔΣ δε θα ήταν δυνατό με όσα λέω να συμφωνώ. Απλώς, ούτε την προϋπηρεσία κάποιων μπορώ να παραβλέψω ούτε και τα ελάχιστα μόρια όταν κάποιες φορές τα πράγματα κρίνονται από αυτά. Μέχρι την κατάργησή της ,ίσως, καλό θα ήταν να ενσωματωθούν και αυτοί στους ενιαίους πίνακες.

Αποσυνδεδεμένος nikosp

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 77
  • Φύλο: Άντρας
  • Μπα, λατρεύω άλλα πράγματα
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #26 στις: Ιουνίου 11, 2007, 07:25:54 pm »
Παιδιά φωτίστε μας και μας. Ποιες ακριβώς είναι οι θέσεις της ΟΛΜΕ;
Επίσης: μπορεί κάποιος να ενημερώσει υπεύθυνα για το ποια είναι ακριβώς η διαδικασία πρόσληψης στην Κύπρο;

Αποσυνδεδεμένος gard

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 189
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
« Απάντηση #27 στις: Ιουνίου 11, 2007, 07:55:16 pm »
Στη Κύπρο οι προσλήψεις γίνονται με επετηρίδα.Περισσότερες πληροφορίες στο www.eey.gov.cy

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182792
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 716
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 646
Σύνολο: 647

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.05 δευτερόλεπτα. 30 ερωτήματα.