*

Αποστολέας Θέμα: Έκθεση Γ' Λυκείου. Τράπεζα θεμάτων  (Αναγνώστηκε 53446 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος palaipso

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 216
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #126 στις: Μάιος 14, 2010, 12:48:29 μμ »
πάντως τετοια θεματα είναι για να γράψεις ψιλο αριστα και αυτό τουλάχιστον έλεγα εγώ στους μαθητές μου που χαιρονται όπως όλοι οι μαθητές με τα εύκολα θέματα...

Εχω μια εντύπωση ότι και τα υπόλοιπα μαθήματα δεν θα είναι πολύ δύσκολα....

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:24:05 »

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #127 στις: Μάιος 14, 2010, 12:49:46 μμ »
Σε φροντιστήριο τους είπανε ότι η παράγραφος αναπτύσσεται με αίτιο-αποτέλεσμα. Εμένα γιατί μου φαίνεται αιτιολόγηση? Άλλωστε οι λεπτομέρειες ξεκινούν "Και τούτο επειδή..." ??? ???

Αποσυνδεδεμένος ageliki87

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 37
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ...κι αν σου κάτσει ;;;
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #128 στις: Μάιος 14, 2010, 12:55:35 μμ »
Kαι μενα με αιτιολόγηση μου φάνηκε..αλλα τελοσπάντων!

Κατά τη γνώμη μου το θέμα ήταν απαιτητικό αλλά πολύ καλό. . .
Ένας μαθητής με κριτική ικανότητα και εκφραστική δεινότητα, θα μπορούσε άνετα να ανταπεξέλθει στο θέμα.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 14, 2010, 01:06:35 μμ από ageliki87 »

Αποσυνδεδεμένος mitsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2659
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Oso zeis mathaineis...
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #129 στις: Μάιος 14, 2010, 12:55:46 μμ »
όταν μιλάμε για τρόπο ανάπτυξης παραγράφου αναφερόμαστε στις λεπτομέρειες
εν προκειμένω είναι αιτιολόγηση
το επομένως ανήκει και ορίζει την πρόταση κατακλείδα

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 14:24:05 »

Αποσυνδεδεμένος nm5

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 17
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #130 στις: Μάιος 14, 2010, 12:57:54 μμ »
Και γω τώρα βλέπω άλλα φροντιστήρια να αναφέρουν μόνο αιτιολόγηση, και ένα άλλο φροντιστήριο να δίνει ως απάντηση αιτιο-αποτέλεσμα και ορισμό...

Αποσυνδεδεμένος mitsy

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2659
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Oso zeis mathaineis...
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #131 στις: Μάιος 14, 2010, 12:59:57 μμ »
άμα δεν ξέρουμε εμείς και δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε
τι να πούνε τα παιδιά!
 :o

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #132 στις: Μάιος 14, 2010, 01:06:18 μμ »
Σε φροντιστήριο τους είπανε ότι η παράγραφος αναπτύσσεται με αίτιο-αποτέλεσμα. Εμένα γιατί μου φαίνεται αιτιολόγηση? Άλλωστε οι λεπτομέρειες ξεκινούν "Και τούτο επειδή..." ??? ???

Θα συμφωνήσω κ εγώ με το φροντιστήριο.
Πιστεύω ότι η παράγραφος αναπτύσσεται με αίτιο-αποτέλεσμα:

"Η εκπαίδευση δεν νοείται πια ως η απλή, κανονιστική μετάδοση γνώσεων από τις μεγαλύτερες γενιές στις νεότερες, όπως την όριζε ο E. Durkheim κατά τον 19ο αιώνα" = αποτέλεσμα
"Και τούτο επειδή, τόσο το περιεχόμενο της εκάστοτε εκπαιδευτικής πράξης όσο και ο χρόνος που αφιερώνεται σε αυτήν, αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης" = αιτία
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #133 στις: Μάιος 14, 2010, 01:09:43 μμ »

Πστεύω ότι ακριβώς λόγω του μπλεξίματος θα πάρουν σωστό είτε αιτιολόγηση είτε αίτιο αποτέλεσμα. Και αν γράψει καποιο παιδί ορισμό απλώς θα το αγνοήσουν. Αυτό θα ήταν το πιο λογικό...τουλάχιστον έτσι δείχουν τα παιδιά αν έχουν καταλάβει τους τρόπους ανάπτυξης που είναι και το ζητούμενο.

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #134 στις: Μάιος 14, 2010, 01:12:06 μμ »
bikini τότε δεν είναι αίτιο-αποτέλεσμα, αλλά αποτέλεσμα-αίτιο, άρα και "ταυτίζεται" με την αιτιολόγηση. Οι δικοί μου όλοι έβαλαν αιτιολόγηση και τους είπα ότι είναι σωστό, αλλά τώρα άρχισα να το ξανασκέφτομαι...

Αποσυνδεδεμένος aziuol

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 206
  • Φύλο: Γυναίκα
  • VENCEREMOS !!!
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #135 στις: Μάιος 14, 2010, 01:15:19 μμ »
Παιδιά άσχετο...αλλά έτσι για να μην ξεχνιόμαστε.
http://www.alfavita.gr/typos/t14_5_10_1056.php
The revolution will not be televised, the revolution will be live...

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #136 στις: Μάιος 14, 2010, 01:16:16 μμ »
bikini τότε δεν είναι αίτιο-αποτέλεσμα, αλλά αποτέλεσμα-αίτιο, άρα και "ταυτίζεται" με την αιτιολόγηση. Οι δικοί μου όλοι έβαλαν αιτιολόγηση και τους είπα ότι είναι σωστό, αλλά τώρα άρχισα να το ξανασκέφτομαι...

Δεν μπορεί να αναστραφεί η σειρά κ να είναι πρώτο το απότέλεσμα;  ???
Υπάρχει περιορισμός;  ???
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #137 στις: Μάιος 14, 2010, 01:17:39 μμ »
Παιδιά άσχετο...αλλά έτσι για να μην ξεχνιόμαστε.
http://www.alfavita.gr/typos/t14_5_10_1056.php


Έχασε η Βενετιά βελόνι...  :-X
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος rorygr

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1105
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #138 στις: Μάιος 14, 2010, 01:19:37 μμ »
Οι θέσεις της Π.Ε.Φ. για τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας Γενικής Παιδείας Γ΄ Λυκείου

 

I. ΚΕΙΜΕΝΟ

Το διασκευασμένο κείμενο που δόθηκε στις Πανελλαδικές εξετάσεις είναι επίκαιρου προβληματισμού με καλή δομή και τεκμηριωμένο στις θέσεις του.

 

II. ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Η ερώτηση κατανόησης (Β1) μπορεί να απαντηθεί εύκολα από τους μαθητές που παρακολούθησαν τη διδασκαλία και θα δώσει την ευκαιρία να κριθούν οι γνώσεις τους στα κοινωνικά

θέματα και η γλωσσική τους επάρκεια.

Η ερώτηση Β2 αποτελεί εφαρμογή της θεωρίας για τη δομή παραγράφου, αντικείμενο διδασκαλίας στο γυμνάσιο και το λύκειο. Τα ζητούμενα της ερώτησης Β3 ελέγχουν στοιχειώδεις

λεξιλογικές ικανότητες.

Η ερώτηση Β4, όμως, μπορεί να προκαλέσει στον/στην μαθητή/τρια που εξετάζεται παρανόηση: ζητάει την επισήμανση τριών χαρακτηριστικών του επιστημονικού λόγου, αλλά δεν απαιτεί ρητά την τεκμηρίωσή τους με συγκεκριμένες αναφορές στο κείμενο. Χρειαζόταν, ίσως, περισσότερη σαφήνεια στη διατύπωση της ερώτησης, αν δηλαδή απαιτείται απάντηση με απλή αναφορά των χαρακτηριστικών ή και εντοπισμός τους σε συγκεκριμένες φράσεις.

 

III. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Η παραγωγή γραπτού λόγου εστιάζει σε συγκεκριμένο θέμα, ώστε να μπορούν να παραχθούν κείμενα, ανάλογα με την ωριμότητα και τη γνώση των εξεταζομένων, χωρίς τον κίνδυνο παρανοήσεων.

Γενικά, τα ζητούμενα της εξέτασης ανταποκρίνονται στους στόχους μαθήματος και είναι σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση.

 

Από την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων


Αποσυνδεδεμένος ypernouli

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 338
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 02
    • Προφίλ
Απ: SOS Πανελλήνιες
« Απάντηση #139 στις: Μάιος 14, 2010, 01:20:59 μμ »

Νομίζω ότι λογική της gringa είναι ότι κάθε παραγραφος που αναπτύσσεται με αιτιολόγηση έχει το αποτέλεσμα στη θεματική και σε αυτό συμφωνώ. Αλλιώς δε μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη με αιτιολόγηση (να αιτιολογεί δηλαδή τι; αναγκαστικά πρέπει να υπάρχει ένα αποτέλεσμα).

Ο αμφιβολίες μου είναι οι εξής: καταλαβαίνω ότι στις λεπτομέρειες σχόλια συνήθως ψάχνουμε τους τρόπους (αν και δεν είμαι σίγουρη αν είναι απόλυτο), αλλάόταν στην κατακλείδα έχουμε αποτέλεσμα.. τότε δεν το λαμβάνουμε υπόψη;

Μάλλον μπερδεύτηκα χειροτερα  :-\

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160935
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 24
Επισκέπτες: 579
Σύνολο: 603

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.