0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Παράθεση από: RedCommon στις Μαΐου 17, 2010, 10:40:22 pmΤο μίσος να σβηστεί. Αλλά οχι να σβηστεί και η ιστορική πραγματικότητα. Αν οι Τούρκοι διέπραξαν αγριότητες, που διέπραξαν, δε νομίζω οτι θα έπρεπε να τις "σβήσουμε". Η Μικρασιατική Εκστρατεία ήταν συνέχεια του πρώτου Παγκοσμίου πολέμου, απ' όσο γνωρίζω. Ο Πρώτος Παγκόσμιος ήταν ιμπεριαλιστικός πόλεμος, που διεξήχθη ανάμεσα σε ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Αλλά η Ελλάδα είχε κάθε δικαίωμα να βρίσκεται στη περιοχή, λόγω πληθυσμών (αμιγώς ελληνικοί). Αν θεωρήσουμε οτι οι Έλληνες το 1919 έκαναν ιμπεριλιστική κίνηση στη Σμύρνη, το ίδιο πρέπει να θεωρήσουμε και για τη Μακεδονία. Και δε νομίζω να υπάρχει κάποιος που το πιστεύει αυτό.Για τα "έκτροπα" των Ελλήνων, επειδή έχω κι εγώ καταγωγή από Μικρά Ασία (Σμύρνη και Καισάρεια), από τα πιο ακραία πράγματα που έκαναν οι πληθυσμοί των Ελλήνων που βρίσκονταν εκεί (Σμύρνη), ήταν.... να υψώσουν ελληνική σημαία .Συγγνώμη αλλά δεν είναι προσωπική επίθεση αλλά αυτό το οποίο γράφεις δεν έχει καμία σχέση με την Ιστορία και τις μεθόδους καταγραφής.Αν θες να είσαι συνεπής τότε πρέπει να γράψεις ότι και οι
Το μίσος να σβηστεί. Αλλά οχι να σβηστεί και η ιστορική πραγματικότητα. Αν οι Τούρκοι διέπραξαν αγριότητες, που διέπραξαν, δε νομίζω οτι θα έπρεπε να τις "σβήσουμε". Η Μικρασιατική Εκστρατεία ήταν συνέχεια του πρώτου Παγκοσμίου πολέμου, απ' όσο γνωρίζω. Ο Πρώτος Παγκόσμιος ήταν ιμπεριαλιστικός πόλεμος, που διεξήχθη ανάμεσα σε ιμπεριαλιστικές δυνάμεις. Αλλά η Ελλάδα είχε κάθε δικαίωμα να βρίσκεται στη περιοχή, λόγω πληθυσμών (αμιγώς ελληνικοί). Αν θεωρήσουμε οτι οι Έλληνες το 1919 έκαναν ιμπεριλιστική κίνηση στη Σμύρνη, το ίδιο πρέπει να θεωρήσουμε και για τη Μακεδονία. Και δε νομίζω να υπάρχει κάποιος που το πιστεύει αυτό.Για τα "έκτροπα" των Ελλήνων, επειδή έχω κι εγώ καταγωγή από Μικρά Ασία (Σμύρνη και Καισάρεια), από τα πιο ακραία πράγματα που έκαναν οι πληθυσμοί των Ελλήνων που βρίσκονταν εκεί (Σμύρνη), ήταν.... να υψώσουν ελληνική σημαία .
Παράθεση από: Selanik στις Μαΐου 17, 2010, 07:55:00 pmΥΓ Μέσα σε λιγότερο από 70 χρόνια, οι Γερμανοί μπήκαν τρεις φορές στη Γαλλία. Στην πρώτη μάλιστα, το 1870, οι παριζιάνοι αναγκάστηκαν για ένα χρόνο να τρώνε ποντίκια για να επιβιώσουν στην πολιορκία. Αυτό δε θα ξεχαστεί ποτέ από τους Γάλλους. Για δείτε όμως τα σχολικά τους βιβλία σήμερα να πάρετε μια ιδέα πως ο κόσμος πάει μπροστά... Η νηφαλιότητα και η σοβαρότητα δε σημαίνει λήθη.ΥΓ. Έρση μια φιλική συμβουλή: η πόλις εάλω από τους Οθωμανούς το 1453. Ξεπέρασέ το όσο τραυματικό και αν είναι στο φαντασιακό σου. Δεν κινδυνεύεις πια. Οθωμανοί δεν υπάρχουν, ούτε ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Τα υπόλοιπα είναι παραμύθια για να τρομάζει ο Άδωνις και ο Μπαχτσελί (το άλτερ ίγκο του Άδωνη στην απέναντι όχθη) τα μικρά παιδιά. Οι Γερμανοί μπήκαν και στην Ελλάδα. Έκτοτε όμως δεν εγείρουν εδαφικές διεκδικήσεις. Και γι' αυτό δεν νομίζω ότι έχουμε κάποιο πρόβλημα μ' αυτούς. Αντίθετα, οι Οθωμανοί αφού κατέλαβαν την Πόλη, αφού κράτησαν υπό την κατοχή τους επί τετρακόσια και πλέον χρόνια ελληνικά εδάφη, στη συνέχεια εξόντωσαν χιλιάδες Μικρασιάτες και Πόντιους, κατέλαβαν τη μισή Κύπρο και συνεχίζουν ακόμα και τη στιγμή που μιλάμε, να διεκδικούν ελληνικά νησιά, τη Θράκη και το μισό Αιγαίο. Άρα, δεν πρόκειται για μια επιθετικότητα του παρελθόντος, αλλά για μια επιθετικότητα που έχει παρελθόν, παρόν και δυστυχώς και μέλλον. Άρα, η σύγκριση είναι ανεπιτυχής. Δεν συμφωνώ με την καλλιέργεια μίσους και την αναπαραγωγή στεροτύπων, αλλά και η αποσιώπηση γεγονότων δεν οδηγεί προς την καλλιέργεια ιστορικής συνείδησης. Είναι σκέτη προπαγάνδα. Και παρόλο που και στην Τουρκία υπάρχουν φωτεινά πνεύματα, η επίσημη ιδεολογία του κράτους δεν έχει αλλάξει. Το μόνο που ζητάνε μονίμως είναι να αλλάξουν οι άλλοι την ιστορία τους, για να συμπίπτει με τους τουρκικούς μύθους. Μήπως δήλωσαν ποτέ ότι είναι έτοιμοι να αναγνωρίσουν στα βιβλία τους λ.χ τις γενοκτονίες ή έχω χάσει επεισόδια;
ΥΓ Μέσα σε λιγότερο από 70 χρόνια, οι Γερμανοί μπήκαν τρεις φορές στη Γαλλία. Στην πρώτη μάλιστα, το 1870, οι παριζιάνοι αναγκάστηκαν για ένα χρόνο να τρώνε ποντίκια για να επιβιώσουν στην πολιορκία. Αυτό δε θα ξεχαστεί ποτέ από τους Γάλλους. Για δείτε όμως τα σχολικά τους βιβλία σήμερα να πάρετε μια ιδέα πως ο κόσμος πάει μπροστά... Η νηφαλιότητα και η σοβαρότητα δε σημαίνει λήθη.ΥΓ. Έρση μια φιλική συμβουλή: η πόλις εάλω από τους Οθωμανούς το 1453. Ξεπέρασέ το όσο τραυματικό και αν είναι στο φαντασιακό σου. Δεν κινδυνεύεις πια. Οθωμανοί δεν υπάρχουν, ούτε ανατολική ρωμαϊκή αυτοκρατορία. Τα υπόλοιπα είναι παραμύθια για να τρομάζει ο Άδωνις και ο Μπαχτσελί (το άλτερ ίγκο του Άδωνη στην απέναντι όχθη) τα μικρά παιδιά.
Όταν, για παράδειγμα, εμείς μιλάμε για "έθνος" και "εθνική ταυτότητα", έχουμε στο μυαλό μας κάτι που ήταν άγνωστο στους ανθρώπους που έζησαν πριν από τον 18ο αιώνα.
@ioannaΠαράθεσηΌταν, για παράδειγμα, εμείς μιλάμε για "έθνος" και "εθνική ταυτότητα", έχουμε στο μυαλό μας κάτι που ήταν άγνωστο στους ανθρώπους που έζησαν πριν από τον 18ο αιώνα. Διαφωνώ μαζί σου. Ακόμα και στην αρχαιότητα, υπήρχε ο διαχωρισμός μεταξύ Ελλήνων και μη Ελλήνων. Επομένως η έννοια του έθνους, όπως τη γνωρίζουμε και σήμερα, υπήρχε. Το να πούμε οτι η εθνική ταυτότητα ήταν "κατασκεύασμα" του 19ου αιώνα, απλά δε στέκει, με βάση ιστορικά γεγονότα. Ήδη το είχε ορίσει ο Ηρόδοτος.@RedCommonΦοβάμαι πως η συζήτηση είχε τελειώσει ήδη από πριν, όταν εσύ θέλεις επιλεκτικά να εξετάσεις την ιστορία της Μακεδονίας.
@ioannaΠαράθεσηΌταν, για παράδειγμα, εμείς μιλάμε για "έθνος" και "εθνική ταυτότητα", έχουμε στο μυαλό μας κάτι που ήταν άγνωστο στους ανθρώπους που έζησαν πριν από τον 18ο αιώνα.
Όταν, για παράδειγμα, εμείς μιλάμε για "έθνος" και "εθνική ταυτότητα", έχουμε στο μυαλό μας κάτι που ήταν άγνωστο στους ανθρώπους που έζησαν πριν από τον 18ο αιώνα. Στην προνεωτερική εποχή δεν υπήρχε η αντίληψη του οριοθετημένου εδάφους, στο οποίο κατοικούν τα μέλη ενός έθνους.
δηλαδή ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Ελληνας ιμπεριαλιστής που πολέμησε κατα των ιμπεριαλιστών Περσών και όσοι των ακολούθησαν δεν ήταν Ελληνες ήταν πολεμιστες με δόρατα ΄διχως εθνικοτητα που ανήκαν στο πουθενά
Παράθεση από: GiannisV στις Μαΐου 18, 2010, 12:00:52 am@ioannaΠαράθεσηΌταν, για παράδειγμα, εμείς μιλάμε για "έθνος" και "εθνική ταυτότητα", έχουμε στο μυαλό μας κάτι που ήταν άγνωστο στους ανθρώπους που έζησαν πριν από τον 18ο αιώνα. Διαφωνώ μαζί σου. Ακόμα και στην αρχαιότητα, υπήρχε ο διαχωρισμός μεταξύ Ελλήνων και μη Ελλήνων. Επομένως η έννοια του έθνους, όπως τη γνωρίζουμε και σήμερα, υπήρχε. Το να πούμε οτι η εθνική ταυτότητα ήταν "κατασκεύασμα" του 19ου αιώνα, απλά δε στέκει, με βάση ιστορικά γεγονότα. Ήδη το είχε ορίσει ο Ηρόδοτος.@RedCommonΦοβάμαι πως η συζήτηση είχε τελειώσει ήδη από πριν, όταν εσύ θέλεις επιλεκτικά να εξετάσεις την ιστορία της Μακεδονίας.Ορισμένοι ανάγουμε τις φαντασιώσεις μας σε ιδεολογίες που καταλήγουν σε ιδεοληψίες τέτοιου περιεχομένου.Γιάννα κόψε τον Άδωνη κάνει κακό ...
Παράθεση από: GiannisV στις Μαΐου 18, 2010, 12:00:52 am@ioannaΠαράθεσηΌταν, για παράδειγμα, εμείς μιλάμε για "έθνος" και "εθνική ταυτότητα", έχουμε στο μυαλό μας κάτι που ήταν άγνωστο στους ανθρώπους που έζησαν πριν από τον 18ο αιώνα. οι σκωτσεζοι ; τα γαλατικα φυλλα , οι ρωμαιοι , οι βισιγοτθοι , οστρογοτθοι ,ουνοι , μογγολοι κλπ τι ηταν ;εργατικες ταξεις ;τουριστες;
@ioannaΠαράθεσηΌταν, για παράδειγμα, εμείς μιλάμε για "έθνος" και "εθνική ταυτότητα", έχουμε στο μυαλό μας κάτι που ήταν άγνωστο στους ανθρώπους που έζησαν πριν από τον 18ο αιώνα. Διαφωνώ μαζί σου. Ακόμα και στην αρχαιότητα, υπήρχε ο διαχωρισμός μεταξύ Ελλήνων και μη Ελλήνων. Επομένως η έννοια του έθνους, όπως τη γνωρίζουμε και σήμερα, υπήρχε. Το να πούμε οτι η εθνική ταυτότητα ήταν "κατασκεύασμα" του 19ου αιώνα, απλά δε στέκει, με βάση ιστορικά γεγονότα. Ήδη το είχε ορίσει ο Ηρόδοτος.
Παράθεση από: Ερση στις Μαΐου 18, 2010, 12:06:53 amδηλαδή ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Ελληνας ιμπεριαλιστής που πολέμησε κατα των ιμπεριαλιστών Περσών και όσοι των ακολούθησαν δεν ήταν Ελληνες ήταν πολεμιστες με δόρατα ΄διχως εθνικοτητα που ανήκαν στο πουθενάΦυσικά και ήταν ιμπεριαλιστής για τα τότε δεδομένα. Κατέκτησε πρώτα (με βία και απειλή) τις άλλες πόλεις-κράτη και τους ανάγκασε να τον ακολουθήσουν στην κατάκτηση των εδαφών της Περσίας. Ξεκίνησε ίσως ως απάντηση στους πέρσες, αλλά εξελίχθηκε σε καθαρά ιμπεριαλιστικό-κατακτητικό πόλεμο. Απλά όπου μπορούσε, έχτιζε κιόλας, δεν κατέστρεφε μόνο (όπως έκανε ο Τζενγκις Χαν, αιώνες αργότερα). Τόσο δύσκλο να γίνει κατανοητή αυτή η απλή αλήθεια;
Παράθεση από: Ερση στις Μαΐου 18, 2010, 12:06:53 amδηλαδή ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν Ελληνας ιμπεριαλιστής που πολέμησε κατα των ιμπεριαλιστών Περσών και όσοι των ακολούθησαν δεν ήταν Ελληνες ήταν πολεμιστες με δόρατα ΄διχως εθνικοτητα που ανήκαν στο πουθενάΦυσικά και ήταν ιμπεριαλιστής για τα τότε δεδομένα. Κατέκτησε πρώτα (με βία και απειλή) τις άλλες πόλεις-κράτη και τους ανάγκασε να τον ακολουθήσουν στην κατάκτηση των εδαφών της Περσίας. Ξεκίνησε ίσως ως απάντηση στους πέρσες, αλλά εξελίχθηκε σε καθαρά ιμπεριαλιστικό-κατακτητικό πόλεμο. Απλά όπου μπορούσε, έχτιζε κιόλας, δεν κατέστρεφε μόνο (όπως έκανε ο Τζενγκις Χαν, αιώνες αργότερα). Τόσο δύσκολο να γίνει κατανοητή αυτή η απλή αλήθεια;