*

Αποστολέας Θέμα: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες  (Αναγνώστηκε 5105 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος lidal

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 25
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« στις: Αύγουστος 28, 2010, 12:53:05 πμ »
Καλησπέρα, θέλησα να ζητήσω την γνώμη σας για ιδιαίτερο που μου ζητήθηκε να αναλάβω σε κοριτσάκι 3,5 ετών. Θεώρησα την ηλικία πάρα πολύ μικρή. Έχω αρκετή εμπειρία με μικρές ηλικίες και έχω παρακολουθήσει και σεμινάρια ειδικά γι΄αυτό αλλά θεωρούσα τους young learners από 6 ετών και πάνω. Ξέρω ότι μπορώ να του κάνω δημιουργική απασχόληση με τραγουδάκια, παιχνίδια και στον υπολογιστή, αλλά παρ όλα αυτά, δεν είναι πολύ πολύ μικρό ακόμα και για κάτι τέτοιο; Η μητέρα του μου είπε ότι πέρυσι έκανε στον βρεφονηπιακό γαλλικά!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:33:17 »

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 29, 2010, 10:47:07 πμ »
Οι θεωρίες λένε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν ταυτόχρονα 2 γλώσσες σε αυτή την ηλικία και να τις μάθουν πολύ καλά. Μάλιστα προτείνεται από κάποιους η εκμάθηση ξένων γλωσσών να ξεκινήσει ταυτόχρονα με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας.

Προσωπικά, διαφωνώ. Θεωρώ ότι το παιδί πρέπει πρώτα να μάθει να χειρίζεται καλά τη μητρική του γλώσσα (προφορικά, γραπτά και ανάγνωση) και μετά να προσωρήσει στην εκμάθηση άλλης. Ειδικά όταν μιλάμε για γλώσσες που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, όπως είναι τα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Ίσως αν π.χ. η μητρική γλώσσα του παιδιού ήταν τα Γαλλικά και ήθελε να μάθει Αγγλικά, που έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους....

Αλλά πάλι αυτό είναι προσωπική εκτίμηση.

Υ.Γ. Και εγώ στον παιδικό σταθμό "έμαθα" γερμανικά, γιατί η νηπιαγωγός μου ήταν ελληνογερμανίδα, αλλά είναι σαν να μην έκανα ποτέ, αφού όταν ξεκίνησα μαθήματα στην Γ δημοτικού, ούτε καν θυμόμουν ότι είχα κάποια επαφή παλίοτερα με τη γλώσσα, το έμαθα από τη μητέρα μου....
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος AnnaB

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4178
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ 60
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #2 στις: Αύγουστος 29, 2010, 10:52:04 πμ »
Οι θεωρίες λένε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν ταυτόχρονα 2 γλώσσες σε αυτή την ηλικία και να τις μάθουν πολύ καλά. Μάλιστα προτείνεται από κάποιους η εκμάθηση ξένων γλωσσών να ξεκινήσει ταυτόχρονα με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας.

Προσωπικά, διαφωνώ. Θεωρώ ότι το παιδί πρέπει πρώτα να μάθει να χειρίζεται καλά τη μητρική του γλώσσα (προφορικά, γραπτά και ανάγνωση) και μετά να προσωρήσει στην εκμάθηση άλλης. Ειδικά όταν μιλάμε για γλώσσες που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, όπως είναι τα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Ίσως αν π.χ. η μητρική γλώσσα του παιδιού ήταν τα Γαλλικά και ήθελε να μάθει Αγγλικά, που έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους....



Συμφωνώ και εγώ!
Όσα κομμάτια και αν μπορέσεις να ενώσεις,
δεν θα σου φτάσουν μια στιγμή για να με νιώσεις...

https://www.youtube.com/watch?v=4rU6GYvCqOA

Αποσυνδεδεμένος bettina

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #3 στις: Αύγουστος 29, 2010, 12:31:47 μμ »
θα συμφωνησω και εγω.αφου ειναι 3,5 για ποσα χρονια θα κανει δημιουργικη απασχοληση μεχρι να ξεκινησει γραφη και αναγνωση?

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 01:33:17 »

Αποσυνδεδεμένος kiki_sach

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 63
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #4 στις: Αύγουστος 30, 2010, 01:57:29 μμ »
Μιας και ανοίξατε αυτό το τόπικ, έχω κι εγώ μία απορία. Στο φροντιστήριο που γράφουν τα παιδάκια από πολύ μικρές ηλικίες (όπως είπατε 3-4 χρονών), πώς ακριβώς γίνεται το πρόγραμμα? Πρακτικά εννοώ. Σκοπεύω να κάνω ένα σεμινάριο για νηπιαγωγούς (διδακτική αγγλικής γλώσσας για νήπια), και θα ήθελα να έχω μια ιδέα. Όποιος μπορεί ας απαντήσει. thnx!

Αποσυνδεδεμένος Joanna Bear

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1090
  • ...and the Truth shall set you free.
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #5 στις: Αύγουστος 30, 2010, 02:12:06 μμ »
Οι θεωρίες λένε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν ταυτόχρονα 2 γλώσσες σε αυτή την ηλικία και να τις μάθουν πολύ καλά. Μάλιστα προτείνεται από κάποιους η εκμάθηση ξένων γλωσσών να ξεκινήσει ταυτόχρονα με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας.

Προσωπικά, διαφωνώ. Θεωρώ ότι το παιδί πρέπει πρώτα να μάθει να χειρίζεται καλά τη μητρική του γλώσσα (προφορικά, γραπτά και ανάγνωση) και μετά να προσωρήσει στην εκμάθηση άλλης. Ειδικά όταν μιλάμε για γλώσσες που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, όπως είναι τα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Ίσως αν π.χ. η μητρική γλώσσα του παιδιού ήταν τα Γαλλικά και ήθελε να μάθει Αγγλικά, που έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους....

Αλλά πάλι αυτό είναι προσωπική εκτίμηση.

Υ.Γ. Και εγώ στον παιδικό σταθμό "έμαθα" γερμανικά, γιατί η νηπιαγωγός μου ήταν ελληνογερμανίδα, αλλά είναι σαν να μην έκανα ποτέ, αφού όταν ξεκίνησα μαθήματα στην Γ δημοτικού, ούτε καν θυμόμουν ότι είχα κάποια επαφή παλίοτερα με τη γλώσσα, το έμαθα από τη μητέρα μου....
Εγώ πάλι τείνω περισσότερο στο να συμφωνήσω με την ταυτόχρονη εκμάθηση δύο γλωσσών...
Αλλά πάντα εξαρτάται κι από το παιδί...
Εμένα π.χ. με πήγαν οι γονείς μου μικρή στο φροντιστήριο και δεν με δέχθηκε η φροντιστηριούχος αμέσως,
καθώς ήμουν η μικρότερη που είχε ώς τότε.
Επειδή όμως επέμειναν οι γονείς μου, συμβιβάστηκε να με δει λίγο και
να με βάλει στην τάξη δοκιμαστικά. Όταν είδε ότι μπορούσα να ανταπεξέλθω, με κράτησε.
Όλοι θα δώσουμε λόγο μια μέρα για όσα λέμε και κάνουμε, κρυφά και φανερά, μικρά και μεγάλα, το πιστεύουμε δεν το πιστεύουμε. Γι'αυτό, προσοχή.

nickitol

  • Επισκέπτης
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #6 στις: Αύγουστος 30, 2010, 02:18:07 μμ »
Εγω θα ελεγα να αφησετε τα παιδάκια να τα μαθουν στο σχολειο, όπως τα γερμανάκια, τα ιταλάκια κλπ.
Λίγη γνώση παιδαγωγικής δεν θα έβλαπτε κανέναν μας!

Αποσυνδεδεμένος Joanna Bear

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1090
  • ...and the Truth shall set you free.
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #7 στις: Αύγουστος 30, 2010, 02:21:03 μμ »
Εγω θα ελεγα να αφησετε τα παιδάκια να τα μαθουν στο σχολειο, όπως τα γερμανάκια, τα ιταλάκια κλπ.
Λίγη γνώση παιδαγωγικής δεν θα έβλαπτε κανέναν μας!
Μα για το σχολείο λέμε, ενδεικτικό για την ηλικία μου μόνο ήταν το παράδειγμα το δικό μου στο φροντιστήριο...
Όλοι θα δώσουμε λόγο μια μέρα για όσα λέμε και κάνουμε, κρυφά και φανερά, μικρά και μεγάλα, το πιστεύουμε δεν το πιστεύουμε. Γι'αυτό, προσοχή.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #8 στις: Αύγουστος 30, 2010, 02:38:11 μμ »
Οι θεωρίες λένε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν ταυτόχρονα 2 γλώσσες σε αυτή την ηλικία και να τις μάθουν πολύ καλά. Μάλιστα προτείνεται από κάποιους η εκμάθηση ξένων γλωσσών να ξεκινήσει ταυτόχρονα με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας.

Προσωπικά, διαφωνώ. Θεωρώ ότι το παιδί πρέπει πρώτα να μάθει να χειρίζεται καλά τη μητρική του γλώσσα (προφορικά, γραπτά και ανάγνωση) και μετά να προσωρήσει στην εκμάθηση άλλης. Ειδικά όταν μιλάμε για γλώσσες που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, όπως είναι τα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Ίσως αν π.χ. η μητρική γλώσσα του παιδιού ήταν τα Γαλλικά και ήθελε να μάθει Αγγλικά, που έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους....

Αλλά πάλι αυτό είναι προσωπική εκτίμηση.

Υ.Γ. Και εγώ στον παιδικό σταθμό "έμαθα" γερμανικά, γιατί η νηπιαγωγός μου ήταν ελληνογερμανίδα, αλλά είναι σαν να μην έκανα ποτέ, αφού όταν ξεκίνησα μαθήματα στην Γ δημοτικού, ούτε καν θυμόμουν ότι είχα κάποια επαφή παλίοτερα με τη γλώσσα, το έμαθα από τη μητέρα μου....
Εγώ πάλι τείνω περισσότερο στο να συμφωνήσω με την ταυτόχρονη εκμάθηση δύο γλωσσών...
Αλλά πάντα εξαρτάται κι από το παιδί...
Εμένα π.χ. με πήγαν οι γονείς μου μικρή στο φροντιστήριο και δεν με δέχθηκε η φροντιστηριούχος αμέσως,
καθώς ήμουν η μικρότερη που είχε ώς τότε.
Επειδή όμως επέμειναν οι γονείς μου, συμβιβάστηκε να με δει λίγο και
να με βάλει στην τάξη δοκιμαστικά. Όταν είδε ότι μπορούσα να ανταπεξέλθω, με κράτησε.

Κοιτά και εγώ άρχισα να μαθαίνω Γερμανικά στον παιδικό σταθμό, όπως είπα. Τότε με είχε ακούσει μια γερμανίσα να λέω κάτι τραγουδάκια και είχε πει ότι ένιωθε σαν να είναι στη Γερμανία από την προφορά....
Τι θέμα είναι ότι σταματώντας τον ΠΣ και πηγαίνοντας στο νηπαιγωγείο (κλασσικό Ελληνικό νηπιαγωγείο του '80) όχι μόνο έχασα την προφορά, αλλά έχασα και κάθε ανάμνηση Γερμανικών!!!!!! Και αναρρωτιέμαι ήταν πραγματική μάθηση και γνώση της γλώσσας ή ήταν απλά παπαγαλία; Επίσης, είχα τη γνωστική ωριμότητα (όχι μόνο εγώ, αλλά όλα τα παιδάκια των 3,4,5) για να μάθω μια ξένη γλώσσα ενώ παράλληλα προσπαθούσα να κατακτήσω και τη μητρική μου (όλοι γνωρίζουμε ότι τα παιδιά των 3 ετών δεν έχουν κατακτήσει πλήρως ούτε τη φωνολογία, ούτε το λεξιλόγιο της μητρικής τους γλώσσας);
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος Joanna Bear

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1090
  • ...and the Truth shall set you free.
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #9 στις: Αύγουστος 30, 2010, 09:33:19 μμ »
Οι θεωρίες λένε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν ταυτόχρονα 2 γλώσσες σε αυτή την ηλικία και να τις μάθουν πολύ καλά. Μάλιστα προτείνεται από κάποιους η εκμάθηση ξένων γλωσσών να ξεκινήσει ταυτόχρονα με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας.

Προσωπικά, διαφωνώ. Θεωρώ ότι το παιδί πρέπει πρώτα να μάθει να χειρίζεται καλά τη μητρική του γλώσσα (προφορικά, γραπτά και ανάγνωση) και μετά να προσωρήσει στην εκμάθηση άλλης. Ειδικά όταν μιλάμε για γλώσσες που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, όπως είναι τα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Ίσως αν π.χ. η μητρική γλώσσα του παιδιού ήταν τα Γαλλικά και ήθελε να μάθει Αγγλικά, που έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους....

Αλλά πάλι αυτό είναι προσωπική εκτίμηση.

Υ.Γ. Και εγώ στον παιδικό σταθμό "έμαθα" γερμανικά, γιατί η νηπιαγωγός μου ήταν ελληνογερμανίδα, αλλά είναι σαν να μην έκανα ποτέ, αφού όταν ξεκίνησα μαθήματα στην Γ δημοτικού, ούτε καν θυμόμουν ότι είχα κάποια επαφή παλίοτερα με τη γλώσσα, το έμαθα από τη μητέρα μου....
Εγώ πάλι τείνω περισσότερο στο να συμφωνήσω με την ταυτόχρονη εκμάθηση δύο γλωσσών...
Αλλά πάντα εξαρτάται κι από το παιδί...
Εμένα π.χ. με πήγαν οι γονείς μου μικρή στο φροντιστήριο και δεν με δέχθηκε η φροντιστηριούχος αμέσως,
καθώς ήμουν η μικρότερη που είχε ώς τότε.
Επειδή όμως επέμειναν οι γονείς μου, συμβιβάστηκε να με δει λίγο και
να με βάλει στην τάξη δοκιμαστικά. Όταν είδε ότι μπορούσα να ανταπεξέλθω, με κράτησε.

Κοιτά και εγώ άρχισα να μαθαίνω Γερμανικά στον παιδικό σταθμό, όπως είπα. Τότε με είχε ακούσει μια γερμανίσα να λέω κάτι τραγουδάκια και είχε πει ότι ένιωθε σαν να είναι στη Γερμανία από την προφορά....
Τι θέμα είναι ότι σταματώντας τον ΠΣ και πηγαίνοντας στο νηπαιγωγείο (κλασσικό Ελληνικό νηπιαγωγείο του '80) όχι μόνο έχασα την προφορά, αλλά έχασα και κάθε ανάμνηση Γερμανικών!!!!!! Και αναρρωτιέμαι ήταν πραγματική μάθηση και γνώση της γλώσσας ή ήταν απλά παπαγαλία; Επίσης, είχα τη γνωστική ωριμότητα (όχι μόνο εγώ, αλλά όλα τα παιδάκια των 3,4,5) για να μάθω μια ξένη γλώσσα ενώ παράλληλα προσπαθούσα να κατακτήσω και τη μητρική μου (όλοι γνωρίζουμε ότι τα παιδιά των 3 ετών δεν έχουν κατακτήσει πλήρως ούτε τη φωνολογία, ούτε το λεξιλόγιο της μητρικής τους γλώσσας);
Αυτό εννοώ κι εγώ...
Αν συνέχιζες για μερικά χρόνια ακόμη, θα μάθαινες και τις δύο σαν μητρικές γλώσσες, πράγμα τρομερό!
Ξέρω γονείς που το'καναν στα παιδιά τους, σπίτι, ας πούμε, μιλούσαν και Γερμανικά και Ελληνικά κι έμαθαν και τις δύο γλώσσες σαν μητρικές.
Φαντάσου να τις έκαναν και τις δύο και στο σχολείο. Θα τις μάθαιναν ακόμη καλύτερα και πιο σωστά.

Ξέρω κι άλλους γονείς που δεν το'καναν και είτε τα παιδιά τους καταλαβαίνουν ελάχιστα είτε τα ξέχασαν εντελώς σαν εσένα...
Πάντως είναι κάτι εφικτό για ένα παιδί, αυτό πιστεύω και πολύ καλό εφόδιο.
Τα παιδιά έχουν απίστευτες δυνατότητες...
Όλοι θα δώσουμε λόγο μια μέρα για όσα λέμε και κάνουμε, κρυφά και φανερά, μικρά και μεγάλα, το πιστεύουμε δεν το πιστεύουμε. Γι'αυτό, προσοχή.

Αποσυνδεδεμένος emmaki

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3647
  • The best is yet to come......
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #10 στις: Αύγουστος 31, 2010, 08:39:09 πμ »
Οι θεωρίες λένε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν ταυτόχρονα 2 γλώσσες σε αυτή την ηλικία και να τις μάθουν πολύ καλά. Μάλιστα προτείνεται από κάποιους η εκμάθηση ξένων γλωσσών να ξεκινήσει ταυτόχρονα με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας.

Προσωπικά, διαφωνώ. Θεωρώ ότι το παιδί πρέπει πρώτα να μάθει να χειρίζεται καλά τη μητρική του γλώσσα (προφορικά, γραπτά και ανάγνωση) και μετά να προσωρήσει στην εκμάθηση άλλης. Ειδικά όταν μιλάμε για γλώσσες που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, όπως είναι τα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Ίσως αν π.χ. η μητρική γλώσσα του παιδιού ήταν τα Γαλλικά και ήθελε να μάθει Αγγλικά, που έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους....

Αλλά πάλι αυτό είναι προσωπική εκτίμηση.

Υ.Γ. Και εγώ στον παιδικό σταθμό "έμαθα" γερμανικά, γιατί η νηπιαγωγός μου ήταν ελληνογερμανίδα, αλλά είναι σαν να μην έκανα ποτέ, αφού όταν ξεκίνησα μαθήματα στην Γ δημοτικού, ούτε καν θυμόμουν ότι είχα κάποια επαφή παλίοτερα με τη γλώσσα, το έμαθα από τη μητέρα μου....
Εγώ πάλι τείνω περισσότερο στο να συμφωνήσω με την ταυτόχρονη εκμάθηση δύο γλωσσών...
Αλλά πάντα εξαρτάται κι από το παιδί...
Εμένα π.χ. με πήγαν οι γονείς μου μικρή στο φροντιστήριο και δεν με δέχθηκε η φροντιστηριούχος αμέσως,
καθώς ήμουν η μικρότερη που είχε ώς τότε.
Επειδή όμως επέμειναν οι γονείς μου, συμβιβάστηκε να με δει λίγο και
να με βάλει στην τάξη δοκιμαστικά. Όταν είδε ότι μπορούσα να ανταπεξέλθω, με κράτησε.

Κοιτά και εγώ άρχισα να μαθαίνω Γερμανικά στον παιδικό σταθμό, όπως είπα. Τότε με είχε ακούσει μια γερμανίσα να λέω κάτι τραγουδάκια και είχε πει ότι ένιωθε σαν να είναι στη Γερμανία από την προφορά....
Τι θέμα είναι ότι σταματώντας τον ΠΣ και πηγαίνοντας στο νηπαιγωγείο (κλασσικό Ελληνικό νηπιαγωγείο του '80) όχι μόνο έχασα την προφορά, αλλά έχασα και κάθε ανάμνηση Γερμανικών!!!!!! Και αναρρωτιέμαι ήταν πραγματική μάθηση και γνώση της γλώσσας ή ήταν απλά παπαγαλία; Επίσης, είχα τη γνωστική ωριμότητα (όχι μόνο εγώ, αλλά όλα τα παιδάκια των 3,4,5) για να μάθω μια ξένη γλώσσα ενώ παράλληλα προσπαθούσα να κατακτήσω και τη μητρική μου (όλοι γνωρίζουμε ότι τα παιδιά των 3 ετών δεν έχουν κατακτήσει πλήρως ούτε τη φωνολογία, ούτε το λεξιλόγιο της μητρικής τους γλώσσας);
Αυτό εννοώ κι εγώ...
Αν συνέχιζες για μερικά χρόνια ακόμη, θα μάθαινες και τις δύο σαν μητρικές γλώσσες, πράγμα τρομερό!
Ξέρω γονείς που το'καναν στα παιδιά τους, σπίτι, ας πούμε, μιλούσαν και Γερμανικά και Ελληνικά κι έμαθαν και τις δύο γλώσσες σαν μητρικές.
Φαντάσου να τις έκαναν και τις δύο και στο σχολείο. Θα τις μάθαιναν ακόμη καλύτερα και πιο σωστά.

Ξέρω κι άλλους γονείς που δεν το'καναν και είτε τα παιδιά τους καταλαβαίνουν ελάχιστα είτε τα ξέχασαν εντελώς σαν εσένα...
Πάντως είναι κάτι εφικτό για ένα παιδί, αυτό πιστεύω και πολύ καλό εφόδιο.
Τα παιδιά έχουν απίστευτες δυνατότητες...

Μιλάς για τελέιως διαφορετικό πράγμα. Άλλο στο σπίτι, όπου ο ένας γονιός θα μιλάει συνέχεια Ελληνικά και ο άλλος συνέχεια την άλλη γλώσσα (πχ Γερμανικά) άρα το παιδί θα "εκτείθεται" στις 2 γλώσσες όλη την ημέρα και άλλο να "εκτείθεται" για 2 ή 3 ώρες την εβδομάδα στη δέυτερη γλώσσα! Μιλάμε για διαφορετικές περιπτώσεις διγλωσσίας.... Σαφώς και η καθημερινή και συνεχής επαφή με τη γλώσσα οδηγεί στην εκμάθηση της και μάλιστα σε σημείο θα θεωρείται ότι το παιδί έχει 2 μητρικές γλώσσες (βλ Λουξεμβούργο όπου τα παιδιά είναι 3γλωσσα κλπ).

Προσωπική μου άποψη είναι ότι το φροντιστήριο για δεύτερη γλώσσα δεν πρέπει να ξεκινά πριν από τα 8. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στο παίδί να κατακτήσει τη μητρική του γλώσσα σε όλα της τα επίπεδα, να κατακτήσει το μηχανισμό γραφής και ανάγνωσης, να φανεί αν έχει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολί ή κάποιου άλλου είδους δυσκολία και να του δοθεί η ευκαιρία να δουλέψει για τη διόρθωση/βελτίωση της δυσκολίας αυτής. (Φαντάσου πόσο δύσκολο είναι για ένα παιδάκι που μπορεί να έχει δυσλεξία, στην οποία γίνεται διάγνωση περίπου στα μέσα της Β Δημοτικού, να μάθει δεύτερη γλώσσα!!!!!!!)
Ειδικη Αγωγη: 18 χρονια!!!!!!

Πλεον αλλη πορεια για τα επομενα 20

Αποσυνδεδεμένος maklin

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 308
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #11 στις: Αύγουστος 31, 2010, 02:01:35 μμ »
Μιας και ανοίξατε αυτό το τόπικ, έχω κι εγώ μία απορία. Στο φροντιστήριο που γράφουν τα παιδάκια από πολύ μικρές ηλικίες (όπως είπατε 3-4 χρονών), πώς ακριβώς γίνεται το πρόγραμμα? Πρακτικά εννοώ. Σκοπεύω να κάνω ένα σεμινάριο για νηπιαγωγούς (διδακτική αγγλικής γλώσσας για νήπια), και θα ήθελα να έχω μια ιδέα. Όποιος μπορεί ας απαντήσει. thnx!

Σε ένα ιδιωτικό αγγλόφωνο σχολείο που εργάστηκα από το νηπιαγωγείο έκαναν αγγλικά. Κάθε φορά τους μοίραζε από μια φωτοτυπία με ένα γράμμα και μια εικόνα που ξεκινούσε με το συγκεκριμένο γράμμα. Π.χ. Α a  apple. Έπειτα, έκανε επεξεργασία του γράμματος, τους έλεγε άλλες λέξεις που ξεκινούσαν από Α. Τους μετέφραζε φυσικά και τις λέξεις. Τους έλεγε απλά τραγούδια που μπορούσαν να μάθουν τα παιδιά, μετρούσαν στα αγγλικά και γενικά είχαν μια πρώτη επαφή με τη γλώσσα. Στην πρώτη δημοτικού έκαναν πάλι κάτι παρόμοιο με τα γράμματα και τις λέξεις. Τα παιδιά αν ήθελαν αντέγραφαν το γράμμα και την λέξη σε τετράδιο. Είχαν φτάσει σε σημείο να βρίσκουν μόνα τους λέξεις που να αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα. Βέβαια είχαν και βιβλίο αγγλικών. Επίσης, μέσα στην τάξη η κυρία των αγγλικών μιλούσε στα αγγλικά και ότι δεν καταλάβαιναν το μετέφραζε. Π.χ. Hello students, how are you? Can you sit down please, open your book κλπ.
ΠΕ 60

Αποσυνδεδεμένος Joanna Bear

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1090
  • ...and the Truth shall set you free.
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #12 στις: Αύγουστος 31, 2010, 03:36:12 μμ »
Οι θεωρίες λένε ότι τα παιδιά μπορούν να μάθουν ταυτόχρονα 2 γλώσσες σε αυτή την ηλικία και να τις μάθουν πολύ καλά. Μάλιστα προτείνεται από κάποιους η εκμάθηση ξένων γλωσσών να ξεκινήσει ταυτόχρονα με την εκμάθηση της μητρικής γλώσσας.

Προσωπικά, διαφωνώ. Θεωρώ ότι το παιδί πρέπει πρώτα να μάθει να χειρίζεται καλά τη μητρική του γλώσσα (προφορικά, γραπτά και ανάγνωση) και μετά να προσωρήσει στην εκμάθηση άλλης. Ειδικά όταν μιλάμε για γλώσσες που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους, όπως είναι τα Αγγλικά και τα Ελληνικά. Ίσως αν π.χ. η μητρική γλώσσα του παιδιού ήταν τα Γαλλικά και ήθελε να μάθει Αγγλικά, που έχουν κάποια σχέση μεταξύ τους....

Αλλά πάλι αυτό είναι προσωπική εκτίμηση.

Υ.Γ. Και εγώ στον παιδικό σταθμό "έμαθα" γερμανικά, γιατί η νηπιαγωγός μου ήταν ελληνογερμανίδα, αλλά είναι σαν να μην έκανα ποτέ, αφού όταν ξεκίνησα μαθήματα στην Γ δημοτικού, ούτε καν θυμόμουν ότι είχα κάποια επαφή παλίοτερα με τη γλώσσα, το έμαθα από τη μητέρα μου....
Εγώ πάλι τείνω περισσότερο στο να συμφωνήσω με την ταυτόχρονη εκμάθηση δύο γλωσσών...
Αλλά πάντα εξαρτάται κι από το παιδί...
Εμένα π.χ. με πήγαν οι γονείς μου μικρή στο φροντιστήριο και δεν με δέχθηκε η φροντιστηριούχος αμέσως,
καθώς ήμουν η μικρότερη που είχε ώς τότε.
Επειδή όμως επέμειναν οι γονείς μου, συμβιβάστηκε να με δει λίγο και
να με βάλει στην τάξη δοκιμαστικά. Όταν είδε ότι μπορούσα να ανταπεξέλθω, με κράτησε.

Κοιτά και εγώ άρχισα να μαθαίνω Γερμανικά στον παιδικό σταθμό, όπως είπα. Τότε με είχε ακούσει μια γερμανίσα να λέω κάτι τραγουδάκια και είχε πει ότι ένιωθε σαν να είναι στη Γερμανία από την προφορά....
Τι θέμα είναι ότι σταματώντας τον ΠΣ και πηγαίνοντας στο νηπαιγωγείο (κλασσικό Ελληνικό νηπιαγωγείο του '80) όχι μόνο έχασα την προφορά, αλλά έχασα και κάθε ανάμνηση Γερμανικών!!!!!! Και αναρρωτιέμαι ήταν πραγματική μάθηση και γνώση της γλώσσας ή ήταν απλά παπαγαλία; Επίσης, είχα τη γνωστική ωριμότητα (όχι μόνο εγώ, αλλά όλα τα παιδάκια των 3,4,5) για να μάθω μια ξένη γλώσσα ενώ παράλληλα προσπαθούσα να κατακτήσω και τη μητρική μου (όλοι γνωρίζουμε ότι τα παιδιά των 3 ετών δεν έχουν κατακτήσει πλήρως ούτε τη φωνολογία, ούτε το λεξιλόγιο της μητρικής τους γλώσσας);
Αυτό εννοώ κι εγώ...
Αν συνέχιζες για μερικά χρόνια ακόμη, θα μάθαινες και τις δύο σαν μητρικές γλώσσες, πράγμα τρομερό!
Ξέρω γονείς που το'καναν στα παιδιά τους, σπίτι, ας πούμε, μιλούσαν και Γερμανικά και Ελληνικά κι έμαθαν και τις δύο γλώσσες σαν μητρικές.
Φαντάσου να τις έκαναν και τις δύο και στο σχολείο. Θα τις μάθαιναν ακόμη καλύτερα και πιο σωστά.

Ξέρω κι άλλους γονείς που δεν το'καναν και είτε τα παιδιά τους καταλαβαίνουν ελάχιστα είτε τα ξέχασαν εντελώς σαν εσένα...
Πάντως είναι κάτι εφικτό για ένα παιδί, αυτό πιστεύω και πολύ καλό εφόδιο.
Τα παιδιά έχουν απίστευτες δυνατότητες...

Μιλάς για τελέιως διαφορετικό πράγμα. Άλλο στο σπίτι, όπου ο ένας γονιός θα μιλάει συνέχεια Ελληνικά και ο άλλος συνέχεια την άλλη γλώσσα (πχ Γερμανικά) άρα το παιδί θα "εκτείθεται" στις 2 γλώσσες όλη την ημέρα και άλλο να "εκτείθεται" για 2 ή 3 ώρες την εβδομάδα στη δέυτερη γλώσσα! Μιλάμε για διαφορετικές περιπτώσεις διγλωσσίας.... Σαφώς και η καθημερινή και συνεχής επαφή με τη γλώσσα οδηγεί στην εκμάθηση της και μάλιστα σε σημείο θα θεωρείται ότι το παιδί έχει 2 μητρικές γλώσσες (βλ Λουξεμβούργο όπου τα παιδιά είναι 3γλωσσα κλπ).

Προσωπική μου άποψη είναι ότι το φροντιστήριο για δεύτερη γλώσσα δεν πρέπει να ξεκινά πριν από τα 8. Έτσι δίνεται η ευκαιρία στο παίδί να κατακτήσει τη μητρική του γλώσσα σε όλα της τα επίπεδα, να κατακτήσει το μηχανισμό γραφής και ανάγνωσης, να φανεί αν έχει κάποια ειδική μαθησιακή δυσκολί ή κάποιου άλλου είδους δυσκολία και να του δοθεί η ευκαιρία να δουλέψει για τη διόρθωση/βελτίωση της δυσκολίας αυτής. (Φαντάσου πόσο δύσκολο είναι για ένα παιδάκι που μπορεί να έχει δυσλεξία, στην οποία γίνεται διάγνωση περίπου στα μέσα της Β Δημοτικού, να μάθει δεύτερη γλώσσα!!!!!!!)
Κι όμως, πιστεύω ότι και στο σχολείο μπορεί το παιδί να κατακτήσει δύο γλώσσες,
γιατί εκεί θα τις μάθει και πιο σωστά, από την αρχή, δεν θα τις μάθει εμπειρικά, όπως συμβαίνει σπίτι με γονείς δίγλωσσους.
Γιατί, μην ξεχνάμε ότι και μητρική να έχεις μια γλώσσα, δεν πάει να πει ότι τη μιλάς και σωστά.
Σίγουρα τη μιλάς με μεγαλύτερη άνεση, αλλά όχι πάντα σωστά...
Εκεί το σχολείο είναι καθοριστικός παράγοντας. Αλλά εξαρτάται κι από το παιδί...
Τώρα θα μου πεις, πώς να ξεχωρίσουμε τα παιδιά μέσα σε μια τάξη,
αν το ένα έχει τις δυνατότητες και το άλλο όχι...
Είναι ένα θέμα αυτό... Κι ακόμα με απασχολεί, καθότι μάλιστα σύντομα θα κληθώ κι εγώ (μάλλον) να το αντιμετωπίσω στην πράξη,
μια και στα 800 Δημοτικά με Αναμορφωμένο Πρόγραμμα περιλαμβάνονται και Αγγλικά από την Α'τάξη...
Ομολογώ ότι είναι μια πρόκληση...

Εγώ π.χ. έμαθα Αγγλικά και Γερμανικά σε φροντιστήριο.
Έχω φίλο, ο οποίος μίλαγε σπίτι του δύο γλώσσες (Ελληνικά-Γερμανικά στην προκειμένη περίπτωση).
Τις έμαθε και τις δύο ως μητρική, απ'την άποψη του ότι τις μιλά με ευφράδεια κι επικοινωνεί άνετα και στα δύο περιβάλλοντα.
Όσον αφορά στην ορθότητα όμως και στη σωστή χρήση των μηχανισμών της γλώσσας,
εγώ δεν κάνω κάποια λάθη που κάνει αυτός ενώ μιλά τις μητρικές του,
γιατί απλά εγώ διδάχτηκα στο φροντιστήριο (τότε δεν είχαμε στο Δημοτικό ξένες γλώσσες)
ποια είναι τα λάθη και ποια τα σωστά.

Γι'αυτό πιστεύω ότι και στους δίγλωσσους, αλλά και σ'όλους τους υπόλοιπους που απλά μαθαίνουν δύο ή τρεις γλώσσες ταυτόχρονα,
παίζει μεγάλο ρόλο να τις διδαχτούν σωστά ΚΑΙ στο σχολείο ή στο φροντιστήριο.

Και όσον αφορά στην ηλικία, που είναι και το κυρίως θέμα μας, εξακολουθώ να πιστεύω ότι, ναι, εφόσον γίνουν τα πράγματα ΣΩΣΤΑ,
μπορούν τα παιδιά να μάθουν δύο τουλάχιστον γλώσσες ταυτόχρονα...
Μα, αφού μπορούν να τις μάθουν σπίτι, γιατί να μην μπορούν να τις μάθουν και στο σχολείο, τη δυνατότητα την έχουν... Μπορεί να'ναι λίγες οι ώρες, αλλά αν υπάρχει σύστημα, προγραμματισμός σωστός και ανάλογη μεθοδολογία, που να ανταποκρίνεται στην ηλικία αυτή, γιατί όχι; Κι εξάλλου, δεν θα τα μάθουν όλα σχολείο μονοκοπανιάς!

Εγώ μπορεί να μην είχα τα Αγγλικά ή τα Γερμανικά ως μητρική μου για παράδειγμα,
αλλά επειδή τις έμαθα πολύ μικρή και τις δύο γλώσσες,
έχω αναπτύξει με τα χρόνια μέσα μου αυτήν την "αίσθηση" της γλώσσας,
που πλησιάζει πολύ την έννοια της μητρικής.
Και σε μια φάση μάλιστα, κατά την οποία ακόμη μάθαινα τη μητρική μου (τα Ελληνικά δηλαδή).
Και σίγουρα έχουν πολλά παιδιά τις ίδιες δυνατότητες και φυσικά και μεγαλύτερες.

Πιστεύω ότι όσο πιο μεγάλος μάθει κάποιος μια γλώσσα ιδιαίτερα,
τόσο λιγότερες πιθανότητες έχει να την κατακτήσει στον μέγιστο βαθμό.

Υ.Γ.: Και φυσικά η δυσλεξία, μαζί με τις όποιες άλλες μαθησιακές και μη δυσκολίες,
είναι ειδικές περιπτώσεις... Αλλά και πάλι, όταν ξέρεις πώς να ξεπεράσεις ορισμένους σκοπέλους,
τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, ειδικά όταν αρχίσεις να τους αντιμετωπίζεις σε μικρή, όσο γίνεται πιο μικρή ηλικία.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 31, 2010, 03:58:38 μμ από Joanna Bear ΠΕ06 »
Όλοι θα δώσουμε λόγο μια μέρα για όσα λέμε και κάνουμε, κρυφά και φανερά, μικρά και μεγάλα, το πιστεύουμε δεν το πιστεύουμε. Γι'αυτό, προσοχή.

Αποσυνδεδεμένος Joanna Bear

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1090
  • ...and the Truth shall set you free.
    • Προφίλ
Απ: Ιδιαίτερο Αγγλικών σε πολύ μικρές ηλικίες
« Απάντηση #13 στις: Αύγουστος 31, 2010, 04:07:59 μμ »
Μιας και ανοίξατε αυτό το τόπικ, έχω κι εγώ μία απορία. Στο φροντιστήριο που γράφουν τα παιδάκια από πολύ μικρές ηλικίες (όπως είπατε 3-4 χρονών), πώς ακριβώς γίνεται το πρόγραμμα? Πρακτικά εννοώ. Σκοπεύω να κάνω ένα σεμινάριο για νηπιαγωγούς (διδακτική αγγλικής γλώσσας για νήπια), και θα ήθελα να έχω μια ιδέα. Όποιος μπορεί ας απαντήσει. thnx!

Σε ένα ιδιωτικό αγγλόφωνο σχολείο που εργάστηκα από το νηπιαγωγείο έκαναν αγγλικά. Κάθε φορά τους μοίραζε από μια φωτοτυπία με ένα γράμμα και μια εικόνα που ξεκινούσε με το συγκεκριμένο γράμμα. Π.χ. Α a  apple. Έπειτα, έκανε επεξεργασία του γράμματος, τους έλεγε άλλες λέξεις που ξεκινούσαν από Α. Τους μετέφραζε φυσικά και τις λέξεις. Τους έλεγε απλά τραγούδια που μπορούσαν να μάθουν τα παιδιά, μετρούσαν στα αγγλικά και γενικά είχαν μια πρώτη επαφή με τη γλώσσα. Στην πρώτη δημοτικού έκαναν πάλι κάτι παρόμοιο με τα γράμματα και τις λέξεις. Τα παιδιά αν ήθελαν αντέγραφαν το γράμμα και την λέξη σε τετράδιο. Είχαν φτάσει σε σημείο να βρίσκουν μόνα τους λέξεις που να αρχίζουν από το συγκεκριμένο γράμμα. Βέβαια είχαν και βιβλίο αγγλικών. Επίσης, μέσα στην τάξη η κυρία των αγγλικών μιλούσε στα αγγλικά και ότι δεν καταλάβαιναν το μετέφραζε. Π.χ. Hello students, how are you? Can you sit down please, open your book κλπ.
Ακριβώς... Να μπουν στο πνεύμα της ξένης γλώσσας, να ακούσουν τους ήχους της, να έρθουν σ'επαφή με τη σημειολογία της
και να τα κάνουν όλα αυτά ΕΝΩ μαθαίνουν και τη δική τους... Είναι γοητευτικό, θα έλεγα...
Τα παιδιά σ'αυτήν την ηλικία ρουφάνε σαν τα σφουγγάρια...
Και άμα κάνεις και διασκεδαστική την όλη κατάσταση, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι εντυπωσιακό!
Όλοι θα δώσουμε λόγο μια μέρα για όσα λέμε και κάνουμε, κρυφά και φανερά, μικρά και μεγάλα, το πιστεύουμε δεν το πιστεύουμε. Γι'αυτό, προσοχή.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32294
  • Τελευταία: etaap0021
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159912
  • Σύνολο θεμάτων: 19213
  • Σε σύνδεση σήμερα: 744
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 668
Σύνολο: 673

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.073 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.