0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αναδημοσιεύω από το Alfavita... Κοιταξτε του άθλιους κι ..απαιδευτους Φινλανδούς που δεν ξέρουν που τους πανε τα τεσσερα σε θεματα παιδείας πόσες πολλές ώρες σκίζουν τα παιδάκια τους... (Αλλά εμείς είπαμε, έχουμε πολλούς κλάδους να βολέψουμε..)30/10/2010 - 08:12ΠΟΣΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ;Επειδή τα τελευταία χρόνια (καλώς ή κακώς) γίνεται συχνά αναφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας , αξίζει να δούμε πόσες ώρες μαθημάτων παρακολουθούν οι μαθητές εκεί και να τις συγκρίνουμε με το δικό μας εκπ/κό σύστημα. Έχουν άραγε οι μαθητές της σκανδιναβικής αυτής χώρας περισσότερες ώρες από τους δικούς μας μαθητές,γεγονός που ενδεχομένως να δικαιολογεί και τα πρωτεία τους σε διάφορους διεθνείς διαγωνισμούς;Τα στοιχεία που μας παρέχει το δίκτυο Eurydice, το οποίο ασχολείται με τα εκπ/κά συστήματα της Ευρώπης , είναι τα εξής:Οι δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού διδάσκονται τουλάχιστον 19 ώρες εβδομαδιαίως. Η Γ’ και η Δ’ τάξη παρακολουθούν τουλάχιστον 23 ώρες , ενώ οι δύο τελευταίες τάξεις έχουν τουλάχιστον 24 ώρες. Στο Γυμνάσιο οι μαθητές διδάσκονται για τουλάχιστον 30 ώρες ανα εβδομάδα.Υπάρχει δυνατότητα επέκτασης του ωραρίου , αλλά στις δύο πρώτες τάξεις αυτό δεν μπορεί να ξεπερνά τις 5 ώρες ανα ημέρα. Στις υπόλοιπες τάξεις μπορεί να φτάνει τις 7 ώρες ανά ημέρα , έπειτα από απόφαση των δήμων και των σχολείων.Στην Ελλάδα οι μαθητές των 800 πιλοτικών Δημοτικών παρακολουθούν υποχρεωτικά 35 ώρες (όσες δηλαδή κι ένας μαθητής Λυκείου) ακόμα και τα πρωτάκια!Αξίζει να σημειωθεί ,επίσης, ότι οι μαθητές στην Φινλανδία ξεκινούν το Δημοτικό στην ηλικία των 7 ετών , δηλαδή ένα έτος αργότερα από τους Έλληνες μαθητές.Πηγή: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/FI_EN.pdf
Παράθεση από: daniel στις Οκτωβρίου 30, 2010, 11:35:42 amΑναδημοσιεύω από το Alfavita... Κοιταξτε του άθλιους κι ..απαιδευτους Φινλανδούς που δεν ξέρουν που τους πανε τα τεσσερα σε θεματα παιδείας πόσες πολλές ώρες σκίζουν τα παιδάκια τους... (Αλλά εμείς είπαμε, έχουμε πολλούς κλάδους να βολέψουμε..)30/10/2010 - 08:12ΠΟΣΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΤΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ;Επειδή τα τελευταία χρόνια (καλώς ή κακώς) γίνεται συχνά αναφορά στο εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας , αξίζει να δούμε πόσες ώρες μαθημάτων παρακολουθούν οι μαθητές εκεί και να τις συγκρίνουμε με το δικό μας εκπ/κό σύστημα. Έχουν άραγε οι μαθητές της σκανδιναβικής αυτής χώρας περισσότερες ώρες από τους δικούς μας μαθητές,γεγονός που ενδεχομένως να δικαιολογεί και τα πρωτεία τους σε διάφορους διεθνείς διαγωνισμούς;Τα στοιχεία που μας παρέχει το δίκτυο Eurydice, το οποίο ασχολείται με τα εκπ/κά συστήματα της Ευρώπης , είναι τα εξής:Οι δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού διδάσκονται τουλάχιστον 19 ώρες εβδομαδιαίως. Η Γ’ και η Δ’ τάξη παρακολουθούν τουλάχιστον 23 ώρες , ενώ οι δύο τελευταίες τάξεις έχουν τουλάχιστον 24 ώρες. Στο Γυμνάσιο οι μαθητές διδάσκονται για τουλάχιστον 30 ώρες ανα εβδομάδα.Υπάρχει δυνατότητα επέκτασης του ωραρίου , αλλά στις δύο πρώτες τάξεις αυτό δεν μπορεί να ξεπερνά τις 5 ώρες ανα ημέρα. Στις υπόλοιπες τάξεις μπορεί να φτάνει τις 7 ώρες ανά ημέρα , έπειτα από απόφαση των δήμων και των σχολείων.Στην Ελλάδα οι μαθητές των 800 πιλοτικών Δημοτικών παρακολουθούν υποχρεωτικά 35 ώρες (όσες δηλαδή κι ένας μαθητής Λυκείου) ακόμα και τα πρωτάκια!Αξίζει να σημειωθεί ,επίσης, ότι οι μαθητές στην Φινλανδία ξεκινούν το Δημοτικό στην ηλικία των 7 ετών , δηλαδή ένα έτος αργότερα από τους Έλληνες μαθητές.Πηγή: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/eurybase_full_reports/FI_EN.pdf Ενδιαφέρουσες συγκρίσεις...Ελπίζω στο άρθρο που γράφτηκε να έγινε αναγωγή των διδακτικών ωρών σε ίδιο αριθμό λεπτών, γιατί δεν πιστεύω να υπάρχει 35λεπτη διδακτική ώρα στην Φινλανδία... Ακόμη ο συντάκτης του άρθρου θα πρέπει να σύγκρινε την ώρα έναρξης των μαθημάτων και την ώρα σχολάσματος και να είδε τι "δραστηριότητες" γίνονται ακόμη μεταξύ των "διδακτικών ωρών". Επίσης θα πρέπει να πήρε πληροφορίες για το κοινωνικοοικονομικό σύστημα της χώρας για να δει, αν το σχολείο ταιριάζει σε αυτό.Σιγά μη το έκανε...
Και μετά ευχαρίστως καταλήγουμε στο συμπέρασμα οτι εδω απλά θέλουμε να βολέψουμε πολλούς κλάδους.
Ελπίζω στο άρθρο που γράφτηκε να έγινε αναγωγή των διδακτικών ωρών σε ίδιο αριθμό λεπτών, γιατί δεν πιστεύω να υπάρχει 35λεπτη διδακτική ώρα στην Φινλανδία... Ακόμη ο συντάκτης του άρθρου θα πρέπει να σύγκρινε την ώρα έναρξης των μαθημάτων και την ώρα σχολάσματος και να είδε τι "δραστηριότητες" γίνονται ακόμη μεταξύ των "διδακτικών ωρών". Επίσης θα πρέπει να πήρε πληροφορίες για το κοινωνικοοικονομικό σύστημα της χώρας για να δει, αν το σχολείο ταιριάζει σε αυτό.
Όντως, αυτή είναι η πλάκα, μεγάλη πλάκα. Άσε που μπορεί να συζητάνε ότι μέχρι και στην υπανάπτυκτη Ελλάδα έχουν πρωθυπουργό τον Πινόκιο.
Υπηρετώ σε ολοήμερο νηπιαγωγείο 10 χρόνια. Μετά τις 2:00 το μεσημέρι τα παιδιά παραπαίουν. Μέχρι τις 2:00, συμπεριλαμβανομένου και μεσημεριανού γεύματος, είναι καλά, από κει και πέρα είναι απάνθρωπο για τα παιδιά, μεγάλα και μικρά. Το παιδί πρέπει να πάει σπίτι του μετά από έξι ώρες σχολείου. Τελεία και παύλα. Να ξαπλώσει, να ξεκουραστεί, να δει τους γονείς του, τα παιχνίδια του. Τις οκτώ ώρες τις θεωρώ υπερβολικές , εκτός και αν οι γονείς δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά.Πάντως απαραίτητες προϋποθέσεις για να είναι τα ολοήμερα πιο καλά για τα παιδιά είναι ο μικρός αριθμός μαθητών, διαφορετικές δραστηριότητες που να εναλλάσονται όπως μουσική,εικαστικά , θέατρο, κολύμπι, γυμναστική, κομπιούτερ σε διαφορετικές αίθουσες κατάλληλες για την κάθε δραστηριότητα, βοηθητικό προσωπικό (τραπεζοκόμους κλπ), προαύλεια με πράσινο και παιδική χαρά και οπωσδήποτε ξεκούραση και χαλάρωση των παιδιών. Αν διευρύνουν το ωράριο στα δημοτικά με αγγλικά και κομπιούτερ σε κείνες τις αίθουσες με τα θρανία και τον πίνακα και με τα 25άρια τμήματα, τότε βράσε ρύζι...!Όσο για κάποιους συνάδελφους που συγκρίνουν τα δικά μας σχολεία με τα ευρωπαϊκά, απέχουμε ακόμη πολύ..... αν και στους μικρούς δήμους τα πράγματα είναι καλύτερα. Στα αστικά κέντρα πάντως τα νηπιαγωγεία είναι πραγματικά άθλια. 30 ετών κτίρια χωρίς αυλές, ποντίκια, υδραυλικά που τρέχουν, τουαλέτες μέσα στην τάξη όπως όπως φτιαγμένες και πολλά άλλα. Και αυτά τα κτίρια είναι η πλειοψηφία δυστυχώς. Τα δε δημοτικά στα αστικά κέντρα είναι στριμωγμένα με πολυπληθείς τάξεις και ένα προαύλειο όλο τσιμέντο με δυο μπασκέτες και ένα φιλέ για βόλευ στην καλύτερη περίπτωση. Όταν βγαίνουν δε τα παιδιά διάλειμμα τότε για να διασχίσεις την αυλή πρέπει να κάνεις slalom...