0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Είναι εύκολο να ανακόψει κάποιος το momentum με τη γνωστή κουτοπόνηρη τακτική του μπερδέματος. Λίγο απ' 'ολα, χωρίς να λέμε τίποτα. Τι λόγο έχει ένας φιλόλογος να υπερασπίζεται τις δεύτερες (αναξιοκρατικές εκ των πραγμάτων) αναθέσεις? Έχει λόγο αν είναι διορισμένος και έχει περάσει στην απέναντι όχθη, ξεχνάει το πρόσφατο παρελθόν του και θελει να διασφαλίσει συμπληρώματα για τον εαυτό του. Ή ίσως θίγεται το συμφέρον του θεολόγου συζύγου, για παράδειγμα. Πάντως, για να αποφασίσει κάποιος διορισμένος να ανακόψει την προσπάθεια που γίνεται από τους αδιόριστους, σημαίνει ότι θίγονται τα συμφέροντά του. Εγώ λοιπόν ντρέπομαι γιατί αυτή η κουτοπονηριά μπορεί και περνάει ακόμα - αλλά και το για θράσος μερικών πολύπαθων ανθρώπων να συμβουλεύουν εκτονώνοντας συσσωρευμένο κόμπλεξ πολλών ετών. "Δεν είναι οι καθηγητές με β ανάθεση ή με δεύτερο πτυχίο ή με μεταπτυχιακό που σας τρώνε τη δουλειά.Αλλού πρέπει να ψάξετε."Γιατί λοιπόν μπερδεύεις το μεταπτυχιακό στη συζήτησή μας? Γιατί αποπροσανατολίζεις τη συζήτηση αινιγματικά και συστηματικά, και τι σου δίνει το δικαίωμα να θεωρείς οτι γνωρίζεις που πρέπει να ψάξουνε οι αδιόριστοι? Ένα τόσο υποτιμητικό μήνυμα για τους αδιόριστους...Ένας εντιμος διάλογος θα απαιτούσε απαντήσεις για το αν η δευτερη ανάθεση :-έχει εξελιχθεί σε δούρειο ίππο για τους φιλολόγους και μόνο - δεν ισχύει για κανέναν άλλο, επομένως είναι εξορισμού άδικη.- συνάδει με την αξιοκρατία και την ποιότητα της εκπαίδευσης Γενικότητες και διασπαστικές ενέργειες μεταξύ των φιλολόγων που παρακάμπτουν έντεχνα τα πρωτογενή προβλήματα (δευτερες αναθέσεις) και επικεντρώνουν στα δευτερογενή (ποιός φιλόλογος κάνει καλά τη δουλειά του) είναι απλή προβοκάτσια.Η κατάργηση της δεύτερης ανάθεσης είναι δίκαιο αίτημα και ταυτόχρονα και (η μοναδική κατά την άποψή μου) λύση για τους αδιόριστους φιλολόγους. Η δική σου πρόταση είναι να παραμείνουμε στην αδικία και να μη βρούνε λύση οι αδιόριστοι. Ελπίζω αυτή τη φορά να μην καταφέρει η κουτοπονηριά ή/και η αδράνεια να επικρατήσει.
Αυτό με τις αναθέσεις δεν είναι κάτι άδικο.Νομίζω ότι κάτι δεν πάει καλά στα λεγόμενα κάποιων.Μαθήματα β ανάθεσης παίρνουν και φιλόλογοι για να συμπληρώνουν ωράριο και να μην τρέχουν σε διάφορα σχολεία.Στην πραγματικότητα κανείς δεν τρώει τη θέση κανενός.Γιατί κάποιος που μένει σε ένα σχολείο παίρνοντας και β ανάθεση αφήνει κάποιο κενό σε άλλο σχολείο για να πάει εκεί κάποιος άλλος καθηγητής.Τα μαθήματα δεν δίνονται σε άσχετους.Δίνονται σε καθήγητές που έχουν δεύτερο πτυχίο(άρα είναι και φιλόλογοι).Να πω και κάτι άλλο. Υπάρχουν τμήματα όπως το φπψ από όπου μπορεί κάποιος να διορίζεται ως φιλόλογος και να διδάσκει ιστορία ενώ στην πραγματικότητα για να πάρει το πτυχίο του έχει δώσει τρεις ή τέσσερις φορές ιστορία στο πανεπιστήμιο.Ενώ κάποιος ξενόγλωσσος να έχει δώσει πολύ περισσότερο αυτό το μάθημα ή να έχει μεταπτυχιακό.Το ίδιο ισχύει και για ένα θεολόγο.Ποιος μπορεί να διδάξει καλύτερα (εφόσον εννοείται το κάνει σωστά)μεσαιωνική ή βυζαντινή ιστορία από αυτόν.Δεν είναι άδικο να μη δίνεται σε ένα θεολόγο η ιστορία ως β ανάθεση (ΝΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ
Δυστυχώς (για το μάθημα της ιστορίας και για εμάς που θέλουμε να το διδάξουμε), ισχύει αυτό που έγραψαν ο akoufou και ο vsk (έστω κι αν το έθεσε λίγο άκομψα...). Το άρθρο 14 του Π.Δ. 100/97 αφορά τους οργανικά τοποθετημένους, οι οποίοι πρέπει να συμπληρώσουν ωράριο (η σειρά μεταξύ τους καθορίζεται από το χρόνο τοποθέτησης). Η συμπλήρωση ωραρίου γίνεται με μαθήματα α΄και β΄ανάθεσης, όπως αυτά καθορίζονται στη σχετική εγκύκλιο. Οι προσωρινά τοποθετημένοι έρχονται να καλύψουν ό,τι κενό απομένει μετά τη συμπλήρωση ωραρίου από τους έχοντες οργανική θέση. Με άλλα λόγια, ο ξενόγλωσσος ή ο θεολόγος ή ο ΠΕ13, που έχει οργανική στο σχολείο και δε συμπληρώνει ωράριο με μαθήματα α΄ανάθεσης, συμπληρώνει με ιστορίες (εφόσον βέβαια έχουν συμπληρώσει πρώτα ωράριο οι έχοντες οργανική ΠΕ02) και δεν μπορεί να εξαναγκαστεί να πάει σε άλλο σχολείο ή να πάρει πρόγραμμα.Ισχύει όμως και αυτό που έγραψε η LK για τερτίπια των διευθυντών -αν και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ανάθεση μαθημάτων είναι αρμοδιότητα καταρχάς του Συλλόγου Διδασκόντων και όχι του διευθυντή- που συνήθως επικαλούνται πρακτικούς λόγους για να ανατίθεται η ιστορία σε ξενόγλωσσους και άλλες ειδικότητες (*) ακόμα και όταν αυτοί δεν έχουν οργανική. 'Εχει γίνει σχεδόν κανόνας πλέον η ιστορία να πηγαίνει στη β΄ανάθεση.Περίπτωση πρώτη: Γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις, μικρό σχολείο (1 τμήμα/τάξη+κάποιες κατευθύνσεις) σε νησί. 3 ΠΕ02 και 2 ξενόγλωσσοι, όλοι με προσωρινή τοποθέτηση. Οι ιστορίες, πλην της Γ΄Λυκείου, μοιράζονται στους 2 ξενόγλωσσους, ενώ οι 2 από τους ΠΕ02 συμπληρώνουν ωράριο με ενισχυτική το απόγευμα! Κανονικά, βεβαια, επρεπε πρώτα να συμπληρώσουν ωράριο στο πρωινό πρόγραμμα οι ΠΕ02, που εχουν το μάθημα ως α΄ανάθεση... Περίπτωση δεύτερη: την επόμενη χρονιά, στο ίδιο σχολείο (άλλος δ/ντής). 4 ΠΕ02 (υπάρχει τώρα θεωρητική κατεύθυνση στη Γ΄), 1 Ξ.Γ., 1 θεολόγος, όλοι πάλι με προσωρινή τοποθετηση. Το ίδιο σκηνικό (γιατί ο θεολόγος "δεν μπορεί να κάθεται με τις 11 ώρες των Θρησκευτικών και δεν μπορεί να κάνει ενισχυτική και πρόσθετη"): Ο 1 ΠΕ02 πηγαίνει κυρίως απόγευμα. (Φυσικά, για να μην παρεξηγηθώ, δε φταίνε οι συνάδελφοι που πήραν τις ιστορίες -δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς).Περίπτωση τρίτη: άλλο σχολείο, πάλι Γυμνάσιο με λυκειακες τάξεις, όχι σε νησί. 2 ΠΕ02 προς το παρόν και 1 Ξ.Γ., όλοι με οργανική. Κάποιες ιστορίες θα τις πάρει ο Ξ.Γ. για να συμπληρώσει ωράριο. ΄Κανονικά οι 2 ΠΕ02 θα μπορούσαν, στην προσωρινή κατανομή των μαθημάτων μεχρι να καλυφθούν τα 2 λειτουργικά κενά, να πάρουν και κάποιες από τις υπόλοιπες ιστορίες. Όμως... "πρεπει" να τις αφήσουν εξω και από την προσωρινή και από την τελική κατανομή, γιατί "πρεπει" να τις πάρει ο θεολόγος που ΘΑ ερθει (με προσωρινή τοποθετηση ή αναπληρωτής), γιατί "ετσι γίνεται πάντα"... οπότε στους ΠΕ02 μάλλον θα μείνουν μόνο η άχαρη διδακτικά ιστορία κατεύθυνσης και η ιστορία γ.π. της Γ΄ Λυκείου, ενώ θα κάνουν θεατρολογία που είναι μάθημα β΄ανάθεσης...(*) Για να είμαστε δίκαιοι:-Κάποιοι από τους ΠΕ13 είναι, βάσει σπουδών, σχετικοί με την ιστορία (οι προερχόμενοι από τμήματα Πολιτικών Επιστημών και ειδικά οι του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας). Σχετικοί είναι επίσης οι κοινωνιολόγοι, που όμως δεν εχουν ως β΄ανάθεση την ιστορία, ενώ την εχουν οι ξ.γ. και οι θεολόγοι!-Οι συνάδελφοι της β΄ ξ.γ. εχουν δίκιο για την απώλεια ωρών εξαιτίας της αύξησης -κακώς, κατά τη γνώμη μου- των ωρών των αρχαίων. Τι φταίει όμως η ερμη η ιστορία (που οι κύριοι του Π.Ι. και του υπουργείου αντιμετωπίζουν σαν β΄κατηγορίας και "εύκολο" μάθημα), και οι ΠΕ02 που εχουν ειδικευτεί και δικαιούνται να τη διδάξουν; Αν "πρεπει" οπωσδήποτε να εχουν οι ξ.γ. β΄ανάθεση, θα μπορούσε να τους εχει δοθεί η λογοτεχνία, που είναι πιο συναφής με τις σπουδες τους.
Εξαιτίας των αναθέσεων φέτος ίσως να μην εργαστούμε... Αν σκέφτεστε μόνο τις συντάξεις.... πιστέψτε με τα παιδιά σας θα μείνουν ή είναι ήδη άνεργα...
Σας στέλνω ένα προσχέδιο για βελτιώσεις κλπΑξιότιμη κυρία Υπουργέ και Αγαπητοί συνάδελφοι συνδικαλιστέςΘέτουμε το ζήτημα της δεύτερης ανάθεσης φιλολογικών μαθημάτων ως ένα καίριο πρόβλημα που · εγκαθιδρύει την αναξιοκρατία, · καταργεί την ποιοτική αναβάθμιση του σχολείου και · αδικεί πολλές χιλιάδες αδιόριστων και διορισμένων φιλολόγων. Οι δεύτερες αναθέσεις φιλολογικών μαθημάτων σε ανειδίκευτους συναδέλφους θα μπορούσαν να αποδειχθούν χρήσιμες ως προσωρινές λύσεις που διασφαλίζουν την ομαλή λειτουργία των σχολείων σε έκτακτες περιπτώσεις. Δεν μπορούν όμως να καθιερωθούν ως πρακτική για τους εξής σοβαρούς λόγους:Αδικούν τους μαθητές, οι οποίοι διδάσκονται φιλολογικά μαθήματα από συναδέλφους Ξένων Γλωσσών ή Θεολόγους. Ανεξάρτητα από την προσπάθεια που καταβάλουν οι συνάδελφοι, τα κριτήρια αξιοκρατίας και ποιότητας καταστρατηγούνται. Η αξιοποίηση του μόνιμου δυναμικού των σχολείων έχει όρια de facto την ειδική γνώση που απέκτησαν από τις σπουδές τους και υπόκειται στους περιορισμούς που συνάγονται από τον τίτλο του πτυχίου αλλά και από τα εξεταζόμενα μαθήματα του ΑΣΕΠ ανά κλάδο. Αδικούν τις χιλιάδες αδιόριστων φιλολόγων, οι οποίοι παρακάμπτονται και αδικούνται από μια στρατηγική συμπληρώματος χιλιάδων κενών με καθαρά διαχειριστικά κριτήρια που αναγκάζουν χιλιάδες συναδέλφους ξένων γλωσσών και θεολόγους να διδάσκουν μαθήματα φιλολόγων. Έτσι οδηγούμαστε σε ένα σχολείο που δεν αξιοποιεί αλλά τιμωρεί το εκπαιδευτικό δυναμικό του, τιμωρεί τους μαθητές και τους στερεί το δικαίωμα στην ποιότητα.Διαιωνίζει την προχειρότητα, επιβραβεύει την μετριότητα και νομιμοποιεί στη συνείδηση των μαθητών και των καθηγητών την τακτική του διαχειριστικού βολέματος – ο μαθητής γνωρίζει το σωστό, ο καθηγητής αντιλαμβάνεται τον παραλογισμό, αλλά το κράτος στρουθοκαμηλίζει διακηρύσσοντας ποιότητα και αξιοκρατία και διδάσκοντας την ασυνέπεια έργων και λόγων.Οι χιλιάδες φιλόλογοι, διορισμένοι και μη, απαιτούν να σταματήσει αυτή η παρατυπία, η οποία καθιερώθηκε με υπουργική απόφαση αυθαίρετα, κατά παράβαση της κοινής λογικής, της συναδελφικής αλληλεγγύης και της Ελληνικής Νομοθεσίας που διασφαλίζει το δικαίωμα του εκπαιδευόμενου να εκπαιδεύεται από ειδικευμένους εκπαιδευτές. Αποδεχόμαστε την δεύτερη ανάθεση ως προσωρινή λύση ανάγκης που εξυπηρετεί το μαθητή σε έκτακτα περιστατικά, αλλά καταγγέλλουμε την καθιέρωση της μετριότητας και της αναξιοκρατίας που συνεπάγεται η ευρεία εφαρμογή της. Η επιτακτική αυτή απαίτηση είναι πλέον καθημερινά τόσο εμφανής σε κάθε σχολείο της Ελληνικής επικράτειας που δεν χρειάζονται υπογραφές για να αναδείξουν το μέγεθος του προβλήματος. Οι μαθητές, οι καθηγητές και οι γονείς βιώνουν και συζητούν καθημερινά την ελληνική αυτή παγκόσμια πρωτοτυπία και ανευθυνότητα.Ζητούμε την άμεση παρέμβασή σας για την άμεση αποκατάσταση της στρεβλότητας που έχουν προκαλέσει οι χιλιάδες αναθέσεις φιλολογικών μαθημάτων σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων.