*

Αποστολέας Θέμα: Ανάθεση φιλολογικών μαθημάτων σε άλλες ειδικότητες  (Αναγνώστηκε 133840 φορές)

0 μέλη και 6 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος GERMANOS

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1706
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Λακωνίας: Καταγγελία της κατάργησης διδασκαλίας της Β ξένης γλώσσας και της ανάθεσης της Λογοτεχνίας στους συναδέλφους καθηγητές Ξένων Γλωσσών για συμπλήρωση ωραρίου

13/06/2011 - 07:47





ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ Β΄ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ

 

«ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ» ;

 

Ως Ομάδα Φιλολόγων Ν. Λακωνίας καλούμε  την  υφυπουργό  ΠΔΒΜΘ κα Χριστοφιλοπούλου να ανακαλέσει την πρόθεσή της να αφαιρέσει τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας από το σχολείο και να ορίσει τη διδασκαλία  καταρχήν της ελληνικής  λογοτεχνίας (έπεται συνέχεια…) ως μάθημα β΄ ανάθεσης για τους συναδέλφους μας των ξενόγλωσσων τμημάτων, με αποκλειστικό σκοπό, όπως διατείνεται,  να «αξιοποιηθούν» οι εν λόγω συνάδελφοι και να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας τους. Την καλούμε να αναθεωρήσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στη διάπραξη ενός ακόμη εγκλήματος εις βάρος της πολύπαθης παιδείας του τόπου, της παρεχόμενης εκπαίδευσης, εντέλει  εις βάρος όχι μόνον εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων, αλλά  του συνόλου της κοινωνίας που αγωνιά, που δοκιμάζεται ήδη τόσο σκληρά και προσδοκά τόσα πολλά από την εκπαίδευση.  Αρκετά έχει απαξιωθεί από πολιτικές σκοπιμότητες και αστοχίες ο χώρος της εκπαίδευσης. Τη στιγμή που η κοινωνία επιτακτικά απαιτεί από την πολιτική της ηγεσία μακροπρόθεσμο σχεδιασμό εκπαιδευτικής πολιτικής, που να την οδηγήσει στην έξοδο από τη χρεοκοπία, ηθική, πνευματική  και οικονομική,  πώς εσείς πιστεύετε ότι θα αποφύγετε την ετυμηγορία ενός ολόκληρου λαού, που σας παρακολουθεί  άλλη μια φορά να ασελγείτε επάνω στο σώμα της δημόσιας εκπαίδευσης; Πώς μπορείτε να τρέφετε ψευδαισθήσεις ότι θα αποφύγετε τις συνέπειες των πράξεών σας, όταν την ύστατη αυτή στιγμή,  όταν ολόκληρη η Ελλάδα βαδίζει επί ξυρού ακμής με μόνη της ελπίδα να αναγεννηθεί δια της παιδείας, εσείς τολμάτε να συνεχίζετε τις γνωστές σας ολέθριες πρακτικές, ωσότου να δώσετε στην εκπαίδευση τη χαριστική βολή;

 

    Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του ΥπΠΔΒΜΘ για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης του λαού μας, για τον επιχειρούμενο ηθικό εξευτελισμό  της εκπαιδευτικής κοινότητας και την προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των εκπαιδευτικών.
    Αλήθεια, εσείς, κύριοι και κυρίες αρμόδιοι, που γνωρίζετε τι συμβαίνει στην Ευρώπη, σε ποια χώρα της Ευρώπης δεν προσφέρεται και δεύτερη ξένη γλώσσα ή έχει αφαιρεθεί η διδασκαλία της; Υπάρχει μήπως και άλλη χώρα της Ευρώπης, που καταρτίζει τους μαθητές της με λειψά εφόδια, γνωστικά και επαγγελματικά, λες και δεν ετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες και εργαζόμενους αλλά τους αυριανούς υποτελείς της ενωμένης Ευρώπης;
    Πώς αφαιρείτε από τα δικά μας παιδιά τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημόσια σχολεία, ενώ θεωρείτε αυτονόητο πως τα δικά σας παιδιά στα ιδιωτικά τους σχολεία σαφώς και οφείλουν να διδάσκονται και δεύτερη ξένη γλώσσα;
    Πώς είναι δυνατόν εσείς, που ως πολιτική ηγεσία φέρετε ακέραια την ευθύνη για το ότι υποθηκεύσατε το μέλλον αυτού του τόπου και του αφαιρέσατε την εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία βυθίζοντάς τον σε ανεξέλεγκτα και αδιαφανή χρέη, μέρος των οποίων διαθέσατε και για εξαγορά ψήφων, τώρα να έχετε το θράσος να επικαλείστε τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, που εσείς δημιουργήσατε, αλλά εμείς πληρώνουμε, για την περικοπή της διδασκαλίας της δεύτερης επιλεγόμενης ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο;
    Φταίνε άραγε τα παιδιά μας που δεν έχουν γονείς πολιτικούς, ώστε κατ΄ εξαίρεση να τους διασφαλίζουμε το δικαίωμα στη μόρφωση καταστρατηγώντας το δικαίωμα της πρόσβασης των υπολοίπων στη γνώση; Φταίνε άραγε οι αμόρφωτοι γονείς μας, που μας έμαθαν να σεβόμαστε το δικαίωμα του άλλου στη ζωή, τη γνώση και την ελευθερία εξίσου με τα δικά μας δικαιώματα; Τις πταίει;

 

    Φαίνεται όμως πως η πολιτική ηγεσία του ΥπΠΔΒΜΘ δεν αρκείται στην κατάργηση της διδασκαλίας της επιλεγόμενης δεύτερης ξένης γλώσσας από τα σχολεία, αλλά προχωρά  και στον ηθικό εξευτελισμό  της εκπαιδευτικής κοινότητας και στην προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των εκπαιδευτικών. Ισχυρίζεται λοιπόν η κα Χριστοφιλοπούλου πως οι συνάδελφοι καθηγητές των ξένων γλωσσών «έχουν και τη δυνατότητα να διδάξουν λογοτεχνία, είναι καθηγητές λογοτεχνίας και ίσως και κάποιο άλλο μάθημα». 
    Αλήθεια, εσείς που γνωρίζετε τι συμβαίνει στην Ευρώπη, σε ποια χώρα της Ευρώπης επιτρέπεται ένας εκπαιδευτικός να διδάσκει κάτι το οποίο δεν έχει σπουδάσει;
    Πώς είναι δυνατόν με τόση ευκολία να παραγνωρίζετε  την ειδικότητα του καθενός μας, την οποία αγαπήσαμε και στην οποία επενδύσαμε χρόνους ατελείωτους σκληρής μελέτης και προσπάθειας τον καιρό της εκπαίδευσης, της μετεκπαίδευσης, των επιμορφώσεων, των παιδαγωγικών συναντήσεων με το σχολικό σύμβουλο, των ειδικών σεμιναρίων και τον καιρό της διδασκαλίας, ώστε να φανούμε πιο ωφέλιμοι στους μαθητές μας;
    Πώς είναι δυνατόν να απαξιώνετε τόσο τη εκπαίδευση των μαθητών μας, ώστε με πρόσχημα  την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου των συναδέλφων να ανοίγετε την  Κερκόπορτα κυριολεκτικά στον οποιονδήποτε να διδάσκει οτιδήποτε;
    Πώς είναι δυνατόν να συνεχίζετε να εξαγοράζετε συνειδήσεις εκπαιδευτικών μετατρέποντάς τους σε πελατεία σας, να στρέφετε εκπαιδευτικούς εναντίον εκπαιδευτικών, να τους καθιστάτε συνένοχους στο έγκλημα της απαξίωσης της γνώσης, συνεργούς στο έγκλημα της αναξιοκρατίας και της πρόταξης του ιδιοτελούς συντεχνιακού μικροσυμφέροντος εις βάρος του κοινωνικού συμφέροντος, να τους αλλοτριώνετε ηθικά και να εξασφαλίζετε την ένοχη σιωπή τους με εκβιασμούς, απειλές και κατατρομοκράτηση, ότι αν δεν υποταγούν και δε γλύψουν το πεταμένο κόκαλο δεν θα έχουν την άλλη μέρα εργασία;
    Πώς είναι κατόπιν τούτων  δυνατόν οι ανθρωπιστικές σπουδές να προάγουν κοινωνικές αξίες;
    Αλλά ποιος πολιτικός νοιάζεται στα σοβαρά για τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις αξίες; Αν υπάρχει κανείς πολιτικός που νοιάζεται για τη δημόσια εκπαίδευση του τόπου, ας πάρει θέση και ας συγκρουστεί ανοιχτά με τις προθέσεις του επιτελείου του ΥπΠΔΒΜΘ να μετατρέψει τα σχολεία σε κέντρα φύλαξης παίδων. Αλλά ας το πράξει άμεσα, όσο είναι καιρός, προτού βρεθεί καταδικασμένος στη συνείδηση του λαού ή – αυτό που αποτελεί εφιάλτη πλέον των πολιτικών - υπόλογος για βαρύτατα συλλογικά εγκλήματα του πολιτικού κόσμου εις βάρος του τόπου, είτε πραγματικά ευθύνεται ο ίδιος είτε όχι.

 
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ
 
 
 

ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ Β΄ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ

 

«ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ» ;

 

 

Αγαπητοί συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων, κύριοι Σύμβουλοι, κύριοι Διευθυντές της Εκπαίδευσης, κύριοι Υφυπουργοί, κυρία Υπουργέ του ΥπΠΔΒΜΘ,

 

    Με ποια ακριβώς κριτήρια θα εφαρμοστεί η πολυσυζητημένη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, όταν οι διδάσκοντες του ίδιου γνωστικού  αντικειμένου θα είναι διαφορετικών ειδικοτήτων, διαφορετικών σχολείων, διαφορετικών συλλόγων;
    Πώς θα επιτευχθεί η  επιδιωκόμενη διαθεματικότητα στη διδασκαλία, όταν δρομολογείται  δίχως κανένα παιδαγωγικό κριτήριο η ανάθεση της  διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων σε διαφορετικούς διδάσκοντες, διαφορετικών ειδικοτήτων, διαφορετικών συλλόγων, οι οποίοι υποχρεώνονται να περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο εργασίας;
    Πώς είναι δυνατόν να λειτουργεί σύλλογος διδασκόντων, όταν οι καθηγητές αναγκαζόμαστε να μεταβληθούμε σε περιφερόμενο θίασο, προκειμένου να   συμπληρώνουμε το υποχρεωτικό μας ωράριο εργασίας;
    Πώς ο καθηγητής-πλασιέ  καλείται να συνεργαστεί με συναδέλφους που δεν προλαβαίνει να γνωρίσει, για να επιλύσει προβλήματα μαθητών, τους οποίους ουσιαστικά δε γνωρίζει (πολλοί μαθητές ανά τμήμα, πολλά και διαφορετικά αντικείμενα σε διαφορετικά σχολεία);
    Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως αυτό που δρομολογείται τώρα με τις ξένες γλώσσες θα επιβληθεί και στις υπόλοιπες ειδικότητες, π.χ. ο μαθηματικός να διδάσκει μαθηματικά, φυσικά, χημεία, και όλα τα  θετικής κατεύθυνσης γνωστικά αντικείμενα, ενώ ο φιλόλογος οτιδήποτε περισσεύει και εμπίπτει στο ευρύτατο πλαίσιο των εν γένει θεωρητικών επιστημών.
    Να μην αναφέρουμε την εξατομικευμένη διδασκαλία ή τη συναισθηματική, ψυχική και παιδαγωγική προσέγγιση του μαθητή από τον εκπαιδευτικό ή τη δημιουργία κλίματος συναδελφικότητας και συνεργασίας μεταξύ των καθηγητών….Το σχολείο, επομένως, ευτελίζεται  σε κέντρο διερχομένων και βιαστικά εξερχομένων διδασκόντων, σε κέντρο φύλαξης παίδων και δεν ορίζεται ως κοινωνία ανθρώπων.

 

 

Ως εκπαιδευτικοί, γονείς, και πολίτες της Ελλάδας εύλογα προβληματιζόμαστε αν όλα αυτά γίνονται «Πρώτα για το μαθητή»….

 

 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος alceste

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1027
    • Προφίλ
Το ειπα εγω,σε λιγο θα μας βαζουν να κανουμε και κατακορυφο εμας της β γλωσσας .Επεται διαμαρτυρια γυμναστων οσονουπω...Μαζι σας παιδια,αλλα συμφωνω με συναδερφο,ας σταματησει πλεον η παραφιλολογια περι ανικανοτητας των ξενογλωσσων
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 13, 2011, 12:31:27 μμ από alceste »

Αποσυνδεδεμένος klasikos

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 426
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο διδάσκων διδάσκεται
    • Προφίλ
Αρκετά λατρέψαμε τον κίνδυνο κι είναι καιρός να μας το ανταποδώσει... (Ελύτης)

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Το ειπα εγω,σε λιγο θα μας βαζουν να κανουμε και κατακορυφο εμας της β γλωσσας .Επεται διαμαρτυρια γυμναστων οσονουπω...Μαζι σας παιδια,αλλα συμφωνω με συναδερφο,ας σταματησει πλεον η παραφιλολογια περι ανικανοτητας των ξενογλωσσων

Δεν εισαστε ανικανοι. Εισαστε ικανοτατοι να διαδασκετε το μαθημα της ειδικοτητας σας. Γιατι δεν γινεται δηλαδη το αντιστροφο; Εγω που ειμαι φιλολογος γιατι δεν διδασκω και ξενες γλωσσες αλλα τρεχω σε δυο σχολεια για να συμπληρωσω ωραριο;; Εχω και proficiency οπως και C1 στα Γερμανικα!!!!!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Το ειπα εγω,σε λιγο θα μας βαζουν να κανουμε και κατακορυφο εμας της β γλωσσας .Επεται διαμαρτυρια γυμναστων οσονουπω...Μαζι σας παιδια,αλλα συμφωνω με συναδερφο,ας σταματησει πλεον η παραφιλολογια περι ανικανοτητας των ξενογλωσσων

Δεν εισαστε ανικανοι. Εισαστε ικανοτατοι να διαδασκετε το μαθημα της ειδικοτητας σας. Γιατι δεν γινεται δηλαδη το αντιστροφο; Εγω που ειμαι φιλολογος γιατι δεν διδασκω και ξενες γλωσσες αλλα τρεχω σε δυο σχολεια για να συμπληρωσω ωραριο;; Εχω και proficiency οπως και C1 στα Γερμανικα!!!!!
Μην ανησυχείς σε λίγο θα συμβεί κι αυτό!

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Συνάδελφοι φιλόλογοι ,απευθύνομαι αποκλειστικά σε σας.Στείλτε επιστολές διαμαρτυρίας στην ΠΕΦ,ΟΛΜΕ,ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, για τις β' αναθέσεις.Εγώ έστειλα ήδη.Επίσης από Τρίτη επικοινωνήστε με το σχολικό σύμβουλο  Φιλολόγων του Νομού που ανήκετε και ζητήστε του να πάρει θέση.Ζητήστε τη στήριξη της ΕΛΜΕ στην οποία ανήκετε..Όποιος θέλει ας μου στείλει π.μ.

Ναι και φοβηθηκανε αν τους στειλουμε επιστολες διαμαρτυριας... Ο νομος για τη β'αναθεση της λογοτεχνιας προυπηρχει ή θα τον..δημιουργησουν τωρα μαζι με ολα τα αλλα μαγικα τους;;;

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Συνάδελφοι φιλόλογοι ,απευθύνομαι αποκλειστικά σε σας.Στείλτε επιστολές διαμαρτυρίας στην ΠΕΦ,ΟΛΜΕ,ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, για τις β' αναθέσεις.Εγώ έστειλα ήδη.Επίσης από Τρίτη επικοινωνήστε με το σχολικό σύμβουλο  Φιλολόγων του Νομού που ανήκετε και ζητήστε του να πάρει θέση.Ζητήστε τη στήριξη της ΕΛΜΕ στην οποία ανήκετε..Όποιος θέλει ας μου στείλει π.μ.

Ναι και φοβηθηκανε αν τους στειλουμε επιστολες διαμαρτυριας... Ο νομος για τη β'αναθεση της λογοτεχνιας προυπηρχει ή θα τον..δημιουργησουν τωρα μαζι με ολα τα αλλα μαγικα τους;;;
Δεν χρειάζεται νόμος, νομίζω. Αρκεί μια εγκύκλιος. Όχι, δεν υπάρχει κάτι ακόμα για τη Λογοτεχνία. Μέχρι τώρα η β' ανάθεση των ξενόγλωσσων ήταν μόνο οι Ιστορίες.

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Λακωνίας: Καταγγελία της κατάργησης διδασκαλίας της Β ξένης γλώσσας και της ανάθεσης της Λογοτεχνίας στους συναδέλφους καθηγητές Ξένων Γλωσσών για συμπλήρωση ωραρίου

13/06/2011 - 07:47





ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ Β΄ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ

 

«ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ» ;

 

Ως Ομάδα Φιλολόγων Ν. Λακωνίας καλούμε  την  υφυπουργό  ΠΔΒΜΘ κα Χριστοφιλοπούλου να ανακαλέσει την πρόθεσή της να αφαιρέσει τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας από το σχολείο και να ορίσει τη διδασκαλία  καταρχήν της ελληνικής  λογοτεχνίας (έπεται συνέχεια…) ως μάθημα β΄ ανάθεσης για τους συναδέλφους μας των ξενόγλωσσων τμημάτων, με αποκλειστικό σκοπό, όπως διατείνεται,  να «αξιοποιηθούν» οι εν λόγω συνάδελφοι και να συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο εργασίας τους. Την καλούμε να αναθεωρήσει τη στάση της και να μην προχωρήσει στη διάπραξη ενός ακόμη εγκλήματος εις βάρος της πολύπαθης παιδείας του τόπου, της παρεχόμενης εκπαίδευσης, εντέλει  εις βάρος όχι μόνον εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων, αλλά  του συνόλου της κοινωνίας που αγωνιά, που δοκιμάζεται ήδη τόσο σκληρά και προσδοκά τόσα πολλά από την εκπαίδευση.  Αρκετά έχει απαξιωθεί από πολιτικές σκοπιμότητες και αστοχίες ο χώρος της εκπαίδευσης. Τη στιγμή που η κοινωνία επιτακτικά απαιτεί από την πολιτική της ηγεσία μακροπρόθεσμο σχεδιασμό εκπαιδευτικής πολιτικής, που να την οδηγήσει στην έξοδο από τη χρεοκοπία, ηθική, πνευματική  και οικονομική,  πώς εσείς πιστεύετε ότι θα αποφύγετε την ετυμηγορία ενός ολόκληρου λαού, που σας παρακολουθεί  άλλη μια φορά να ασελγείτε επάνω στο σώμα της δημόσιας εκπαίδευσης; Πώς μπορείτε να τρέφετε ψευδαισθήσεις ότι θα αποφύγετε τις συνέπειες των πράξεών σας, όταν την ύστατη αυτή στιγμή,  όταν ολόκληρη η Ελλάδα βαδίζει επί ξυρού ακμής με μόνη της ελπίδα να αναγεννηθεί δια της παιδείας, εσείς τολμάτε να συνεχίζετε τις γνωστές σας ολέθριες πρακτικές, ωσότου να δώσετε στην εκπαίδευση τη χαριστική βολή;

 

    Καταγγέλλουμε την πολιτική ηγεσία του ΥπΠΔΒΜΘ για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης του λαού μας, για τον επιχειρούμενο ηθικό εξευτελισμό  της εκπαιδευτικής κοινότητας και την προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των εκπαιδευτικών.
    Αλήθεια, εσείς, κύριοι και κυρίες αρμόδιοι, που γνωρίζετε τι συμβαίνει στην Ευρώπη, σε ποια χώρα της Ευρώπης δεν προσφέρεται και δεύτερη ξένη γλώσσα ή έχει αφαιρεθεί η διδασκαλία της; Υπάρχει μήπως και άλλη χώρα της Ευρώπης, που καταρτίζει τους μαθητές της με λειψά εφόδια, γνωστικά και επαγγελματικά, λες και δεν ετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες και εργαζόμενους αλλά τους αυριανούς υποτελείς της ενωμένης Ευρώπης;
    Πώς αφαιρείτε από τα δικά μας παιδιά τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας στα δημόσια σχολεία, ενώ θεωρείτε αυτονόητο πως τα δικά σας παιδιά στα ιδιωτικά τους σχολεία σαφώς και οφείλουν να διδάσκονται και δεύτερη ξένη γλώσσα;
    Πώς είναι δυνατόν εσείς, που ως πολιτική ηγεσία φέρετε ακέραια την ευθύνη για το ότι υποθηκεύσατε το μέλλον αυτού του τόπου και του αφαιρέσατε την εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία βυθίζοντάς τον σε ανεξέλεγκτα και αδιαφανή χρέη, μέρος των οποίων διαθέσατε και για εξαγορά ψήφων, τώρα να έχετε το θράσος να επικαλείστε τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, που εσείς δημιουργήσατε, αλλά εμείς πληρώνουμε, για την περικοπή της διδασκαλίας της δεύτερης επιλεγόμενης ξένης γλώσσας στο δημόσιο σχολείο;
    Φταίνε άραγε τα παιδιά μας που δεν έχουν γονείς πολιτικούς, ώστε κατ΄ εξαίρεση να τους διασφαλίζουμε το δικαίωμα στη μόρφωση καταστρατηγώντας το δικαίωμα της πρόσβασης των υπολοίπων στη γνώση; Φταίνε άραγε οι αμόρφωτοι γονείς μας, που μας έμαθαν να σεβόμαστε το δικαίωμα του άλλου στη ζωή, τη γνώση και την ελευθερία εξίσου με τα δικά μας δικαιώματα; Τις πταίει;

 

    Φαίνεται όμως πως η πολιτική ηγεσία του ΥπΠΔΒΜΘ δεν αρκείται στην κατάργηση της διδασκαλίας της επιλεγόμενης δεύτερης ξένης γλώσσας από τα σχολεία, αλλά προχωρά  και στον ηθικό εξευτελισμό  της εκπαιδευτικής κοινότητας και στην προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των εκπαιδευτικών. Ισχυρίζεται λοιπόν η κα Χριστοφιλοπούλου πως οι συνάδελφοι καθηγητές των ξένων γλωσσών «έχουν και τη δυνατότητα να διδάξουν λογοτεχνία, είναι καθηγητές λογοτεχνίας και ίσως και κάποιο άλλο μάθημα». 
    Αλήθεια, εσείς που γνωρίζετε τι συμβαίνει στην Ευρώπη, σε ποια χώρα της Ευρώπης επιτρέπεται ένας εκπαιδευτικός να διδάσκει κάτι το οποίο δεν έχει σπουδάσει;
    Πώς είναι δυνατόν με τόση ευκολία να παραγνωρίζετε  την ειδικότητα του καθενός μας, την οποία αγαπήσαμε και στην οποία επενδύσαμε χρόνους ατελείωτους σκληρής μελέτης και προσπάθειας τον καιρό της εκπαίδευσης, της μετεκπαίδευσης, των επιμορφώσεων, των παιδαγωγικών συναντήσεων με το σχολικό σύμβουλο, των ειδικών σεμιναρίων και τον καιρό της διδασκαλίας, ώστε να φανούμε πιο ωφέλιμοι στους μαθητές μας;
    Πώς είναι δυνατόν να απαξιώνετε τόσο τη εκπαίδευση των μαθητών μας, ώστε με πρόσχημα  την κάλυψη του υποχρεωτικού ωραρίου των συναδέλφων να ανοίγετε την  Κερκόπορτα κυριολεκτικά στον οποιονδήποτε να διδάσκει οτιδήποτε;
    Πώς είναι δυνατόν να συνεχίζετε να εξαγοράζετε συνειδήσεις εκπαιδευτικών μετατρέποντάς τους σε πελατεία σας, να στρέφετε εκπαιδευτικούς εναντίον εκπαιδευτικών, να τους καθιστάτε συνένοχους στο έγκλημα της απαξίωσης της γνώσης, συνεργούς στο έγκλημα της αναξιοκρατίας και της πρόταξης του ιδιοτελούς συντεχνιακού μικροσυμφέροντος εις βάρος του κοινωνικού συμφέροντος, να τους αλλοτριώνετε ηθικά και να εξασφαλίζετε την ένοχη σιωπή τους με εκβιασμούς, απειλές και κατατρομοκράτηση, ότι αν δεν υποταγούν και δε γλύψουν το πεταμένο κόκαλο δεν θα έχουν την άλλη μέρα εργασία;
    Πώς είναι κατόπιν τούτων  δυνατόν οι ανθρωπιστικές σπουδές να προάγουν κοινωνικές αξίες;
    Αλλά ποιος πολιτικός νοιάζεται στα σοβαρά για τις ανθρωπιστικές επιστήμες και τις αξίες; Αν υπάρχει κανείς πολιτικός που νοιάζεται για τη δημόσια εκπαίδευση του τόπου, ας πάρει θέση και ας συγκρουστεί ανοιχτά με τις προθέσεις του επιτελείου του ΥπΠΔΒΜΘ να μετατρέψει τα σχολεία σε κέντρα φύλαξης παίδων. Αλλά ας το πράξει άμεσα, όσο είναι καιρός, προτού βρεθεί καταδικασμένος στη συνείδηση του λαού ή – αυτό που αποτελεί εφιάλτη πλέον των πολιτικών - υπόλογος για βαρύτατα συλλογικά εγκλήματα του πολιτικού κόσμου εις βάρος του τόπου, είτε πραγματικά ευθύνεται ο ίδιος είτε όχι.

 
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ
 
 
 

ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ Β΄ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ

 

«ΠΡΩΤΑ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ» ;

 

 

Αγαπητοί συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων, κύριοι Σύμβουλοι, κύριοι Διευθυντές της Εκπαίδευσης, κύριοι Υφυπουργοί, κυρία Υπουργέ του ΥπΠΔΒΜΘ,

 

    Με ποια ακριβώς κριτήρια θα εφαρμοστεί η πολυσυζητημένη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, όταν οι διδάσκοντες του ίδιου γνωστικού  αντικειμένου θα είναι διαφορετικών ειδικοτήτων, διαφορετικών σχολείων, διαφορετικών συλλόγων;
    Πώς θα επιτευχθεί η  επιδιωκόμενη διαθεματικότητα στη διδασκαλία, όταν δρομολογείται  δίχως κανένα παιδαγωγικό κριτήριο η ανάθεση της  διδασκαλίας των γνωστικών αντικειμένων σε διαφορετικούς διδάσκοντες, διαφορετικών ειδικοτήτων, διαφορετικών συλλόγων, οι οποίοι υποχρεώνονται να περιφέρονται από σχολείο σε σχολείο προκειμένου να συμπληρώσουν το υποχρεωτικό τους ωράριο εργασίας;
    Πώς είναι δυνατόν να λειτουργεί σύλλογος διδασκόντων, όταν οι καθηγητές αναγκαζόμαστε να μεταβληθούμε σε περιφερόμενο θίασο, προκειμένου να   συμπληρώνουμε το υποχρεωτικό μας ωράριο εργασίας;
    Πώς ο καθηγητής-πλασιέ  καλείται να συνεργαστεί με συναδέλφους που δεν προλαβαίνει να γνωρίσει, για να επιλύσει προβλήματα μαθητών, τους οποίους ουσιαστικά δε γνωρίζει (πολλοί μαθητές ανά τμήμα, πολλά και διαφορετικά αντικείμενα σε διαφορετικά σχολεία);
    Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως αυτό που δρομολογείται τώρα με τις ξένες γλώσσες θα επιβληθεί και στις υπόλοιπες ειδικότητες, π.χ. ο μαθηματικός να διδάσκει μαθηματικά, φυσικά, χημεία, και όλα τα  θετικής κατεύθυνσης γνωστικά αντικείμενα, ενώ ο φιλόλογος οτιδήποτε περισσεύει και εμπίπτει στο ευρύτατο πλαίσιο των εν γένει θεωρητικών επιστημών.
    Να μην αναφέρουμε την εξατομικευμένη διδασκαλία ή τη συναισθηματική, ψυχική και παιδαγωγική προσέγγιση του μαθητή από τον εκπαιδευτικό ή τη δημιουργία κλίματος συναδελφικότητας και συνεργασίας μεταξύ των καθηγητών….Το σχολείο, επομένως, ευτελίζεται  σε κέντρο διερχομένων και βιαστικά εξερχομένων διδασκόντων, σε κέντρο φύλαξης παίδων και δεν ορίζεται ως κοινωνία ανθρώπων.

 

 

Ως εκπαιδευτικοί, γονείς, και πολίτες της Ελλάδας εύλογα προβληματιζόμαστε αν όλα αυτά γίνονται «Πρώτα για το μαθητή»….

 

 

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Πολυ ευστοχα τα επιχειρηματα αλλα δεν τα ξερουν αυτα που αναφερετε;;; Τα ξερουν. Κι ολα αυτα που διατυμπανιζουν "πρωτα ο μαθητες"  κλπ επικοινωνιακο παιχνιδι ειναι, δεν τα λενε γιατι τα πιστευουν!!! Ψευτες κι υποκριτες απλα προσπαθουν να δικαιολογησουν τα αδικαιολογητα

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Συνάδελφοι φιλόλογοι ,απευθύνομαι αποκλειστικά σε σας.Στείλτε επιστολές διαμαρτυρίας στην ΠΕΦ,ΟΛΜΕ,ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, για τις β' αναθέσεις.Εγώ έστειλα ήδη.Επίσης από Τρίτη επικοινωνήστε με το σχολικό σύμβουλο  Φιλολόγων του Νομού που ανήκετε και ζητήστε του να πάρει θέση.Ζητήστε τη στήριξη της ΕΛΜΕ στην οποία ανήκετε..Όποιος θέλει ας μου στείλει π.μ.

Ναι και φοβηθηκανε αν τους στειλουμε επιστολες διαμαρτυριας... Ο νομος για τη β'αναθεση της λογοτεχνιας προυπηρχει ή θα τον..δημιουργησουν τωρα μαζι με ολα τα αλλα μαγικα τους;;;
Δεν χρειάζεται νόμος, νομίζω. Αρκεί μια εγκύκλιος. Όχι, δεν υπάρχει κάτι ακόμα για τη Λογοτεχνία. Μέχρι τώρα η β' ανάθεση των ξενόγλωσσων ήταν μόνο οι Ιστορίες.

Δεν ηξερα αν μπορουσαν μεχρι τωρα να αναλαβουν οι ξενογλωσσοι λογοτεχνια κι απλα δεν το εκαναν γιατι δεν υπηρχαν οι αναγκες... Αφου το πεταξε λοιπον το πετυχημενο της η , μην την χαρακτηρισω και διαγραφει τι μηνυμα, υφυπουργος να περιμενουμε και την επισημοποιηση-σχετικη εγκυκλιο. Μαλιστα. Απο το ΚΑΚΟ στο ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
 Όλα γίνονται για την εξοικονόμηση πόρων και με απώτερο στόχο την υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας. Οι άνθρωποι είναι αλλεργικοί στη λέξη "δημόσιο". Κατά τ' άλλα δεν νομίζω ότι τους ενδιαφέρει κάτι άλλο.

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Όλα γίνονται για την εξοικονόμηση πόρων και με απώτερο στόχο την υποβάθμιση της δημόσιας Παιδείας. Οι άνθρωποι είναι αλλεργικοί στη λέξη "δημόσιο". Κατά τ' άλλα δεν νομίζω ότι τους ενδιαφέρει κάτι άλλο.

Συμφωνω

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Σαν τι να πουνε τα μεγαλα καναλια? τί να δειξουν? (γιατι το ακουσα αρκετες φορες αυτο, πως δηλ. τα καναλια ουτε ενα πλάνο δεν εδειξαν). Καλυτερα! ρεζιλι και ξεφτιλα θα γινομαστε. Μια χουφτα βγηκαν και φωναζουν....

αφηστε τη πολυθρονα και τα πληκτρολογια και κατεβειτε στους δρομους.

οσο για τους μονιμους, αυτοι χαλουν τη πιατσα. τωρα που θα τους ερθει η "αρση μονιμοτητας" και το επιπλεον 10ωρο θα δουν τι αναλαμβανουν και τι οχι ! που μας το παιζουν "κατι κουρασμενα παλικαρια"

Τουλάχιστον εμείς βγήκαμε να διεκδικήσουμε, δεν περιοριζόμαστε στο να καθόμαστε μπροστά σε μια οθόνη και να εκτονώνουμε την οργή μας στους υπόλοιπους συναδέλφους. Όχι απλά δεν έδειξαν πλάνα από το συλλαλητήριο, τόσες διαμαρτυρίες, τόσοι γονείς έχουν ξεσηκωθεί και δεν έχουν αναφερθεί καν στο θέμα της κατάργησης της επιλογής.
Δεν έχω να πω κάτι άλλο, καθίστε εδώ, σκοτωθείτε μεταξύ σας και αύριο πείτε μας ότι φταίμε εμείς για τις β αναθέσεις και πόσο ανίκανοι είμαστε να διδάξουμε τα αντικείμενα σας.
Με κάλυψες απόλυτα...αυτός ο καναπές λες και έχει σφηνώσει στον αποτέτοιο των φιλολόγων...καθώς και η κολλητική ταινία στο στόμα όταν πρέπει να μιλήσουμε...πάλι είμαστε χρόνια πίσω απ'την συσπείρωση άλλων κλάδων...τι να πω...αυτός ο συντηρητισμός και η έλλειψη νεύρου και βούλησης που επικρατεί στην πλειοψηφία του κλάδου έχει πλέον καταντήσει τραγικός... :-X :-X
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος giak

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 506
    • Προφίλ
Οι φιλόλογοι που κάποτε έκαναν το μάθημα της Πληροφορικής τώρα διαμαρτύρονται!
Τότε ήταν δίκαιο.
Αλλά ακόμα και σήμερα υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών χωρίς πτυχίο πληροφορικής που διδάσκουν πληροφορική και δε διαμαρτύρονταν (επίσημα) κανένας εκτός από την ΕΠΕ. Γιατί λοιπόν η κατάσταση αυτή να μην έρθει και στον κλάδο τον φιλολόγων?

Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί να ζητείται το αυτονόητο μόνο για τον κλάδο των φιλολόφων και όχι για όλους τους κλάδους όπως και της πληροφορικής που υπάρχει εδώ και χρόνια το πρόβλημα?

Αποσυνδεδεμένος gallikou

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 718
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Μια εξήγηση για την έλλειψη μαχητικότητας των φιλολόγων είναι ότι μέχρι τώρα, τουλάχιστον οι μόνιμοι, δεν αντιμετωπίζατε μεγάλα προβλήματα ωραρίου, μεταθέσεων κλπ. Επίσης πολλοί φεύγατε αναπληρωτές και είχατε την ελπίδα ότι κάποια στιγμή θα διοριζόσασταν, ελπίδα που για χρόνια δεν ήταν αβάσιμη. Επίσης, επειδή με πολύ μικρή προϋπηρεσία (1 ή 2 χρόνια) βρισκόσασταν κοντά στην πόλη σας, ακόμα κι αν αυτή ήταν η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη, δεν νιώθατε την ανάγκη να κινητοποιηθείτε για κάτι. Και μην ξεχνάμε ότι οι φιλόλογοι για δεκαετίες ήταν η πιο ισχυρή ομάδα στην εκπαίδευση, η πιο πολυπληθής και με το μεγαλύτερο κύρος.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159853
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 650
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 619
Σύνολο: 632

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.112 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.