*

Αποστολέας Θέμα: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 29223 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #14 στις: Αύγουστος 03, 2011, 03:01:37 μμ »
http://www.pde.gr/index.php?page=2908

πως τα βλεπετε τα πραγματα ;
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 30, 2011, 08:43:47 πμ από para5 »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:45:35 »

Αποσυνδεδεμένος desperino

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 313
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #15 στις: Αύγουστος 03, 2011, 08:58:24 μμ »
με μια πρώτη ματιά
βλέπω μαζί με τα ΚερκυραΙκά και τα Σικελικά
και πολύ τρέξιμο για να βγουν όλες αυτές οι ώρες που προβλέπονται

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #16 στις: Αύγουστος 03, 2011, 09:15:01 μμ »
Δεν ξέρω αν το προσέξατε, αλλά η γραμματική και το συντακτικό πάνε περίπατο στα αρχαία. Ποιος ευφυής συνέταξε το εν λόγω πρόγραμμα σπουδών;

Αποσυνδεδεμένος eva7

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1415
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #17 στις: Αύγουστος 03, 2011, 10:11:32 μμ »
Kαταργείται το εγχειρίδιο?? Επισης...καταλάβατε πως ακριβώς θα διδάσκονται τα αρχαία??

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 18:45:35 »

Αποσυνδεδεμένος gringa

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 712
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #18 στις: Αύγουστος 04, 2011, 11:01:26 πμ »
Εγώ πάντως δεν κατάλαβα... :-\

Αποσυνδεδεμένος psira

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 453
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #19 στις: Αύγουστος 04, 2011, 12:56:26 μμ »
απ' ότι διάβασα μειώνονται οι ώρες των αρχαίων από 6 σε 5 την εβδομάδα.
δεν κατάλαβα πώς θα γίνεται η διδασκαλία τους κι απ' ό,τι βλέπω και κάποιοι από εσάς.
ωραία ως εδώ. Οι ώρες των κειμένων και της γλώσσας παραμένουν οι ίδιες; Δηλαδή: 2 γλώσσα, 2 κείμενα την εβδομάδα;

Αποσυνδεδεμένος steven_seagal

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 978
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #20 στις: Αύγουστος 04, 2011, 01:33:59 μμ »
δηλαδη γινεται παυση γραμματικης και συντακτικου για μια ολοκληρη χρονια...και αυτοι που θα πανε θεωρητικη στην β λυκειου τι θα κανουν ; που θα εχουν θεματογραφιες , επιπλεον ωρες εμβαθυνσης κτλ  ;

Αποσυνδεδεμένος jimy100

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1410
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #21 στις: Αύγουστος 04, 2011, 01:45:18 μμ »
Kαταργείται το εγχειρίδιο?? Επισης...καταλάβατε πως ακριβώς θα διδάσκονται τα αρχαία??

Παιδιά, απ' ότι βλέπω κανείς δεν κατάλαβε τι θα κάνουμε τη νέα χρονιά! Κι εγώ έτσι όπως το κατάλαβα το εγχειρίδιο καταργείται, και απλά αφιερώνουμε 2 ώρες την εβδομάδα σε γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που εμείς κρίνουμε ότι πρέπει να διδαχθεί η τάξη με βάση το επίπεδό της! Χάος!!!

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #22 στις: Αύγουστος 04, 2011, 02:14:49 μμ »
Εγώ κατάλαβα ότι ο Θουκυδίδης και ο Ξενοφώντας θα διδάσκονται κανονικά, όπως και πριν....Αν δείτε και τις οδηγίες που δίνουν, δε λένε τίποτα παραπάνω από όσα διδάσκουμε μέχρι τώρα στα παιδιά....Απλά θα είναι μία ώρα λιγότερο...
Το εγχειρίδιο θα υπάρχει και μπορούμε να το αξιοποιήσουμε τις 2 ώρες που θα διδάσκουμε αρχαία ελληνική γλώσσα. Ο,τι γινόταν και πέρισυ δηλαδή. Μην μου πείτε ότι δεν κινούμασταν με βάση το επίπεδο της τάξης;;Υπήρχαν και καθηγήτές που άφηναν ολόκληρες ενότητες χωρίς να τις διδάξουν καν....Μην τα μεγαλοποιούμε βρε παιδιά.....Πώς είναι δυνατόν να μην κάνουμε συντακτικτό στο ξενοφώντα; Σε κάποια σημεία είναι απαραίτητο για να βγει η μετάφραση.....Αυτό που λέει στην εγκύκλιο είναι να μην τρελαινόμαστε με τους πολλούς κανόνες.(πχ δεν είναι ανάγκη να ξέρουν απέξω πώς συντάσσεται το οράω-ω). Θα το μαθαίνουν πάνω στο κείμενο.....

Αποσυνδεδεμένος jimy100

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1410
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #23 στις: Αύγουστος 04, 2011, 02:18:04 μμ »
Πάντως, όπως και να έχει, η κατανομή των ωρών που προτείνεται από το υπουργείο, δεν βγαίνουν με τίποτα!!! Δηλαδή ποιος από εσάς μπορεί να διδάξει τις ενότητες 16-32 του Ξενοφώντα σε 6(!!!) ώρες; Και τι να διδάξεις ακριβώς; Δεν πάμε καλά! Μείωσαν κατά μία ώρα το μάθημα αλλά η ύλη άθικτη!

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #24 στις: Αύγουστος 04, 2011, 05:37:06 μμ »
Συμφωνώ απόλυτα σε αυτό που λες. 16-32 δεν βγαίνει με τίποτα σε 6 ώρες....Εγώ τις προηγούμενες χρονιές ( επειδή είναι και οι πρώτες ενότητες και τα παιδιά ζορίζονται λίγο μέχρι να καταλάβουν πώς ακριβώς γίνεται το μάθημα) έκανα τουλάχιστον 3-4 βδομάδες να τις βγάλω.....Αν όμως δεις και τους προηγούμενους προγραμματισμούς στο συγκεκριμένο μάθημα, πάλι λίγες ώρες δίνουν. Εγώ ποτέ δεν μπορώ να συμβαδίσω με αυτά που προτείνουν. Πάω με τους ρυθμούς των παιδιών και πάντα προλαβαίνω να βγάλω την ύλη, διδάσκοντας όπως ακριβώς επιθυμώ εγώ.....

Αποσυνδεδεμένος ioanna89

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3041
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #25 στις: Αύγουστος 04, 2011, 06:01:34 μμ »
Εγώ κατάλαβα ότι ο Θουκυδίδης και ο Ξενοφώντας θα διδάσκονται κανονικά, όπως και πριν....Αν δείτε και τις οδηγίες που δίνουν, δε λένε τίποτα παραπάνω από όσα διδάσκουμε μέχρι τώρα στα παιδιά....Απλά θα είναι μία ώρα λιγότερο...
Το εγχειρίδιο θα υπάρχει και μπορούμε να το αξιοποιήσουμε τις 2 ώρες που θα διδάσκουμε αρχαία ελληνική γλώσσα. Ο,τι γινόταν και πέρισυ δηλαδή. Μην μου πείτε ότι δεν κινούμασταν με βάση το επίπεδο της τάξης;;Υπήρχαν και καθηγήτές που άφηναν ολόκληρες ενότητες χωρίς να τις διδάξουν καν....Μην τα μεγαλοποιούμε βρε παιδιά.....Πώς είναι δυνατόν να μην κάνουμε συντακτικτό στο ξενοφώντα; Σε κάποια σημεία είναι απαραίτητο για να βγει η μετάφραση.....Αυτό που λέει στην εγκύκλιο είναι να μην τρελαινόμαστε με τους πολλούς κανόνες.(πχ δεν είναι ανάγκη να ξέρουν απέξω πώς συντάσσεται το οράω-ω). Θα το μαθαίνουν πάνω στο κείμενο.....


4. Μεθοδολογία
4.1. ΑΕ γραμματεία και πολιτισμός
[...]
Η ανάγνωση του πρωτότυπου κειμένου γίνεται εφικτή με τη βοήθεια των μεταφράσεων, ώστε μέσα από τη σύγκριση και την κριτική των μεταφραστικών επιλογών να αναδεικνύεται η σύνθεση μετάφρασης και ερμηνείας. Επίσης, οι διαφορετικές μεταφράσεις προσφέρονται για τη συγκριτική μελέτη του λεξιλογίου και των δομών της αρχαιοελληνικής και της νεοελληνικής γλώσσας, η οποία μπορεί να έχει πολλές διδακτικές εφαρμογές: αναζήτηση συντακτικών και λεξιλογικών αντιστοιχιών και διαφορών μεταξύ των δύο γλωσσών· σύγκριση μεταξύ των διαφορετικών τρόπων προσέγγισης και νεοελληνικής απόδοσης της αρχαιοελληνικής σκέψης κ.ο.κ. Συνεπώς, εγκαταλείπεται η έως τώρα ισχύουσα πρακτική, και ζητούμενο πλέον είναι ο μαθητής να κατανοήσει το κείμενο και όχι να το μεταφράσει. Αυτό κρίνεται αναγκαίο, καθώς η μεταφραστική εργασία αποτελεί έναν δείκτη τόσο υψηλής γλωσσικής επάρκειας, που δεν είναι δυνατόν να απαιτηθεί σε μάθημα γενικής παιδείας.
[...]
5. Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση οφείλει να είναι σύμφωνη με τη διδασκαλία και να περιλαμβάνει:
(α) Ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου (Γνώσεις για τον κόσμο, Γνώσεις για τη γλώσσα, Καλλιέργεια γραμματισμών).
(β) Ερωτήσεις ερμηνευτικής προσέγγισης βασικών εννοιών και θεμάτων που θίγονται στο κείμενο (Γνώσεις για τον κόσμο).
(γ) Ασκήσεις γλωσσικές (λεξιλογίου, γραμματικής, σύνταξης), σύμφωνα με τις προτεινόμενες διδακτικές πρακτικές (Γνώσεις για τη γλώσσα).


Εγώ από αυτά (και από τους πίνακες του αναλυτικού προγράμματος στις σελ. 6-45) καταλαβαίνω ότι αλλάζει σημαντικά ο τρόπος διδασκαλίας. Η μετάφραση δε θα βγαίνει πλέον στην τάξη, αλλά θα γίνεται συγκριτική ανάγνωση του πρωτοτύπου και δύο μεταφραστικών εκδοχών και σε αυτό το πλαίσιο θα διδάσκονται η γραμματική, το συντακτικό και το λεξιλόγιο. Για τις δύο ΝΕ μεταφράσεις δε λένε τίποτα συγκεκριμένο (από αυτό φαίνεται η προχειρότητά τους), αλλά μάλλον εννοούν αυτές που υπάρχουν στην Πύλη για την ελληνική γλώσσα:
http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/translation/contents.html?author_id=11#toc003
http://www.greek-language.gr/greekLang/ancient_greek/tools/corpora/translation/contents.html?author_id=6

Επίσης, στην αξιολόγηση δεν περιλαμβάνεται η μετάφραση, ενώ σε άλλο σημείο αναφέρεται ότι η εισαγωγή δε θα εξετάζεται.
Δεν είναι εντελώς ξεκάθαρο, πάντως, αν πρόκειται για  δεσμευτικές οδηγίες ή για μεθοδολογική πρόταση. Μάλλον το πρώτο, αλλά από την άλλη οι οδηγίες για την αξιολόγηση είναι πολύ γενικόλογες, ενώ δεν αναφέρεται πουθενά ότι  παύει να ισχύει για την Α Λυκείου το  Π.Δ. 60/2006 (αξιολόγηση μαθητών λυκείου).

Δεν ξέρω αν είδατε και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα της λογοτεχνίας. Κι εκεί υπάρχει μεγάλη αλλαγή, προς το καλύτερο κατά τη γνώμη μου.
« Τελευταία τροποποίηση: Αύγουστος 04, 2011, 06:09:24 μμ από ioanna89 »

Αποσυνδεδεμένος sakissov

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 353
  • Φύλο: Άντρας
  • ΠΕ 02 Ἂγω τόν παῖδα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #26 στις: Αύγουστος 04, 2011, 06:24:45 μμ »
φέτος θα μοιραστεί μαζί με το βιβλίο '' Αρχαίοι Έλληνες Ιστοριογράφοι'' της α' λυκείου και ένα βιβλιαράκι με μεταφράσεις των κειμένων. μάλιστα αν δέιτε στο site του οεδβ τον κατάλογο με τα βιβλία που θα μοιραστούν φέτος, το αναφέρει.
όσο για τις οδηγίες του μαθήματος πρόκειται για μια νέα φιλοσοφία διδασκαλίας των αρχαίων κειμένων, τωρα το κατα πόσο θα εφαρμοστεί στην πράξη....λιγο δύσκολο το βλέπω... α και μη ξεχνάτε πως το πρόγραμμα συντάχθηκε απο τον καθηγητή Ι. Καζάζη της Φιλολογίας του ΑΠΘ.

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #27 στις: Αύγουστος 04, 2011, 06:40:38 μμ »
Δεν ξέρω αν είδατε και το νέο αναλυτικό πρόγραμμα της λογοτεχνίας. Κι εκεί υπάρχει μεγάλη αλλαγή, προς το καλύτερο κατά τη γνώμη μου.

++++++++++φωνώ!

Μου αρέσει επίσης και το "νέο" σκεπτικό στη διδασκαλία του αρχαιου κειμένου (πρωτότυπο). Γενικα, θεωρω το ολο θέμα ως μια στροφη επιτελους προς το καλυτερο!  (Μαθαμε πια ολο γραμματικη και συντακτικο!!!, εμ, αυτο δεν ειναι αρχαια οπως και να το "δει" κανεις! Η κατανόηση του κειμενου εχει τη μεγαλυτερη σημασια και ωφέλεια)

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32293
  • Τελευταία: HelenK
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159803
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 554
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 10
Επισκέπτες: 461
Σύνολο: 471

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.1 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.