*

Αποστολέας Θέμα: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου  (Αναγνώστηκε 29361 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #70 στις: Δεκέμβριος 07, 2011, 10:36:06 μμ »
Εχετε τίποτα σκέψεις για το διαγώνισμα που πρέπει κάποια στιγμή να βάλουμε;;;Εγώ τα έχω παίξει και με την λογοτεχνία και με την έκθεση...

Me too, χιλιες φορες κατευθυνση Γ'Λυκειου φετος παρα αυτο το πραγμα με την Α'. Το διαγωνισμα κι εγω σκεφτομαι να το βαλω μετα τις γιορτες και μεχρι τοτε να δουλευουμε με παραγωγη λογου μεσα στην ταξη. Καθε προταση για διαγωνισμα παντως δεκτη !!!!!!!!!!! Αν κυκλοφορουσε κανενα υποδειγμα απο τους συμβουλους θα βοηθουσε. Μηπως να επικοινωνησουμε μαζι τους εμεις;;
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 07, 2011, 10:37:40 μμ από moustard »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:49:05 »

Αποσυνδεδεμένος sofoulitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 185
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #71 στις: Δεκέμβριος 07, 2011, 10:46:28 μμ »
Ο δικός μου σύμβουλος πάντως δεν έχει ιδέα!! Μου είπε ότι δεν έχουν επιμορφωθεί ακόμα οι σύμβουλοι (!) Τι να πω...

Αποσυνδεδεμένος marita

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 278
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #72 στις: Δεκέμβριος 08, 2011, 10:44:28 μμ »
Κι εγώ δεν ξέρω τι να κάνω σε αυτά τα δύο μαθήματα της Α λυκείου. Αν ήξερα την εξέλιξη δεν θα τα έπαιρνα με τίποτα! Παιδιά, να ανταλλάξουμε ιδέες για τα διαγωνίσματα. Δεν ξέρω πού να απευθυνθώ.....

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #73 στις: Δεκέμβριος 11, 2011, 03:40:48 μμ »
Όσον αφορά την αξιολόγηση της γλώσσας, καθηγητής μαθητριάς μου δε θα τους βάλει διαγώνισμα αλλά θα κριθούν από την καθημερινή συμμετοχή, από μικροκείμενα που γράφουν εκεί και από ασκήσεις που τους βάζει για το σπίτι. Το θεωρώ πολύ πιο δίκαιο αλλά και αποτελεσματικό! Έτσι συμμετέχουν όλοι και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό καθημερινά.
Τους βάζει περιλήψεις και λεξιλογικές ασκήσεις

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 11:49:05 »

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #74 στις: Δεκέμβριος 11, 2011, 06:39:44 μμ »
Όσον αφορά την αξιολόγηση της γλώσσας, καθηγητής μαθητριάς μου δε θα τους βάλει διαγώνισμα αλλά θα κριθούν από την καθημερινή συμμετοχή, από μικροκείμενα που γράφουν εκεί και από ασκήσεις που τους βάζει για το σπίτι. Το θεωρώ πολύ πιο δίκαιο αλλά και αποτελεσματικό! Έτσι συμμετέχουν όλοι και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό καθημερινά.
Τους βάζει περιλήψεις και λεξιλογικές ασκήσεις

Μα το ενα δεν αναιρει το αλλο. Ολα αυτα που αναφερεις τα κανουμε ουτως ή αλλως. Νομιζω πως ο καθηγητης εχει πελαγωσει οπως ολοι μας και αποφευγει το διαγωνισμα. Εγω με τον εναν ή τον αλλον τροπο, για πολλους λογους, θα τους βαλω..

Αποσυνδεδεμένος bania

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 711
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #75 στις: Δεκέμβριος 11, 2011, 07:12:54 μμ »
Όσον αφορά την αξιολόγηση της γλώσσας, καθηγητής μαθητριάς μου δε θα τους βάλει διαγώνισμα αλλά θα κριθούν από την καθημερινή συμμετοχή, από μικροκείμενα που γράφουν εκεί και από ασκήσεις που τους βάζει για το σπίτι. Το θεωρώ πολύ πιο δίκαιο αλλά και αποτελεσματικό! Έτσι συμμετέχουν όλοι και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό καθημερινά.
Τους βάζει περιλήψεις και λεξιλογικές ασκήσεις

Μα το ενα δεν αναιρει το αλλο. Ολα αυτα που αναφερεις τα κανουμε ουτως ή αλλως. Νομιζω πως ο καθηγητης εχει πελαγωσει οπως ολοι μας και αποφευγει το διαγωνισμα. Εγω με τον εναν ή τον αλλον τροπο, για πολλους λογους, θα τους βαλω..

moustard δεν το είπα σε αντιπαραβολή με αυτό που κάνεις εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος. Ούτε σε παρότρυνα ούτε σε απέτρεψα. Την τακτική κάποιου κατέθεσα

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #76 στις: Δεκέμβριος 11, 2011, 07:29:21 μμ »
Όσον αφορά την αξιολόγηση της γλώσσας, καθηγητής μαθητριάς μου δε θα τους βάλει διαγώνισμα αλλά θα κριθούν από την καθημερινή συμμετοχή, από μικροκείμενα που γράφουν εκεί και από ασκήσεις που τους βάζει για το σπίτι. Το θεωρώ πολύ πιο δίκαιο αλλά και αποτελεσματικό! Έτσι συμμετέχουν όλοι και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό καθημερινά.
Τους βάζει περιλήψεις και λεξιλογικές ασκήσεις

Μα το ενα δεν αναιρει το αλλο. Ολα αυτα που αναφερεις τα κανουμε ουτως ή αλλως. Νομιζω πως ο καθηγητης εχει πελαγωσει οπως ολοι μας και αποφευγει το διαγωνισμα. Εγω με τον εναν ή τον αλλον τροπο, για πολλους λογους, θα τους βαλω..

moustard δεν το είπα σε αντιπαραβολή με αυτό που κάνεις εσύ ή οποιοσδήποτε άλλος. Ούτε σε παρότρυνα ούτε σε απέτρεψα. Την τακτική κάποιου κατέθεσα

Ναι το καταλαβα απλως λεω πως δε συμφωνω με την τακτικη. Χωρις να ισχυριζομαι πως αυτο που κανω ειναι το απολυτως σωστο. Ετσι οπως εχουν τα πραγματα ολοι ψαχνομαστε..

Αποσυνδεδεμένος sofoulitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 185
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #77 στις: Δεκέμβριος 11, 2011, 07:55:20 μμ »
Λοιπόν, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά με βάση τις οδηγίες για την αξιολόγηση:

"Για την εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα δίνεται στους μαθητές σε φωτοαντίγραφο ένα, δύο ή και περισσότερα κείμενα περιορισμένης έκτασης (προτιμότερα τα δύο κείμενα) από τον έντυπο ή/και τον ηλεκτρονικό λόγο, που αναφέρονται σε κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, επιστημονικά ή άλλα θέματα της καθημερινής ζωής και έχουν νοηματική πληρότητα..." Ως εδώ καλά. Πάμε στο 1ο ερώτημα:

"(α) Να δώσουν απαντήσεις  σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται κατά πόσο έγινε κατανοητό το περιεχόμενο του ή των κειμένων (π.χ. οπτικές από τις οποίες προσεγγίζεται η πραγματικότητα, επιχειρήματα συγγραφέα, προβλήματα που θέτει, θέσεις που υποστηρίζει κτλ.) (20 μονάδες)". Νομίζω ότι εδώ δεν έχουμε πρόβλημα. Μπορούμε πιστεύω να βάλουμε 1-2 ερωτήσεις με βάση τις οδηγίες που δίνονται. Πάμε στο 2ο (και κατά τη γνώμη μου αρκετά ασαφές) ερώτημα:

"(β) Να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται πώς γλωσσικά (βλ.  γνώσεις για τη γλώσσα) ή εξωγλωσσικά στοιχεία (πβ. πολυτροπικότητα) συγκροτούν την κειμενική ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων κειμένων και συνεισφέρουν στη σύνδεση των κειμένων αυτών με την κοινωνική πραγματικότητα όπου ανήκουν (βλ. στήλη 3 του Προγράμματος Σπουδών)." (μονάδες 20). Εδώ ομολογουμένως σηκώνω τα χέρια ψηλά. Τι είδους ερωτήσεις θα μπορούσαν να μπουν; Θα βασιστούμε στη θεωρία του βιβλίου; Από ό, τι καταλαβαίνω, το ερώτημα αυτό δεν μοιάζει με τις παλιές γλωσσικές ασκήσεις των διαγωνισμάτων (συνώνυμα-αντώνυμα κ.ά.) Εδώ δεν βγάζω άκρη. Έχετε να προτείνετε κάτι εσείς;

Και πάμε στο 3ο ερώτημα, την παραγωγή λόγου: "(γ) Να παραγάγουν κείμενο το οποίο, με αφετηρία ένα από τα κείμενα που δίνονται, θα προσαρμόζεται σε διαφορετικό επικοινωνιακό πλαίσιο (π.χ. αλλαγή πομπού, δέκτη, περίστασης κτλ.) και θα ανήκει σε ίδιο ή ενδεχομένως διαφορετικό είδος κειμένου (π.χ. από συνέντευξη σε δοκίμιο, από διαφήμιση σε δοκίμιο με επιχειρηματολογία, από άρθρο εφημερίδας σε αναδιήγηση κτλ.), προκειμένου να αξιολογηθούν στοιχεία που σχετίζονται με την κατάκτηση των γραμματισμών της στήλης 2 του Προγράμματος Σπουδών.  ή (εναλλακτικά)
 με αφετηρία τα κείμενα που θα δοθούν να παραγάγουν (αφού μεταβληθεί το επικοινωνιακό πλαίσιο, π.χ. αλλαγή πομπού, δέκτη, περίστασης κτλ.) συγκεκριμένο είδος κειμένου, μέσω του οποίου να διατυπώνεται η συμφωνία ή διαφωνία τους με θέσεις, απόψεις και στάσεις που προβάλλονται στα κείμενα που έχουν δοθεί.
Το  θέμα αυτό βαθμολογείται με 60 μονάδες." Κι εδώ νομίζω ότι είναι σχετικά ξεκάθαρο το τι πρέπει να γίνει.

Κάπως έτσι έχω κατανοήσει το νέο τρόπο αξιολόγησης. Εσείς τι έχετε να πείτε πάνω σ' αυτά; Έχετε να παρατηρήσετε, να διορθώσετε ή να προσθέσετε κάτι σχετικό; Καμιά άλλη ιδέα;



Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #78 στις: Δεκέμβριος 11, 2011, 08:32:46 μμ »
Λοιπόν, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά με βάση τις οδηγίες για την αξιολόγηση:

"Για την εξέταση στη Νεοελληνική Γλώσσα δίνεται στους μαθητές σε φωτοαντίγραφο ένα, δύο ή και περισσότερα κείμενα περιορισμένης έκτασης (προτιμότερα τα δύο κείμενα) από τον έντυπο ή/και τον ηλεκτρονικό λόγο, που αναφέρονται σε κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, επιστημονικά ή άλλα θέματα της καθημερινής ζωής και έχουν νοηματική πληρότητα..." Ως εδώ καλά. Πάμε στο 1ο ερώτημα:

"(α) Να δώσουν απαντήσεις  σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται κατά πόσο έγινε κατανοητό το περιεχόμενο του ή των κειμένων (π.χ. οπτικές από τις οποίες προσεγγίζεται η πραγματικότητα, επιχειρήματα συγγραφέα, προβλήματα που θέτει, θέσεις που υποστηρίζει κτλ.) (20 μονάδες)". Νομίζω ότι εδώ δεν έχουμε πρόβλημα. Μπορούμε πιστεύω να βάλουμε 1-2 ερωτήσεις με βάση τις οδηγίες που δίνονται. Πάμε στο 2ο (και κατά τη γνώμη μου αρκετά ασαφές) ερώτημα:

"(β) Να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήσεις με τις οποίες ελέγχεται πώς γλωσσικά (βλ.  γνώσεις για τη γλώσσα) ή εξωγλωσσικά στοιχεία (πβ. πολυτροπικότητα) συγκροτούν την κειμενική ιδιαιτερότητα των συγκεκριμένων κειμένων και συνεισφέρουν στη σύνδεση των κειμένων αυτών με την κοινωνική πραγματικότητα όπου ανήκουν (βλ. στήλη 3 του Προγράμματος Σπουδών)." (μονάδες 20). Εδώ ομολογουμένως σηκώνω τα χέρια ψηλά. Τι είδους ερωτήσεις θα μπορούσαν να μπουν; Θα βασιστούμε στη θεωρία του βιβλίου; Από ό, τι καταλαβαίνω, το ερώτημα αυτό δεν μοιάζει με τις παλιές γλωσσικές ασκήσεις των διαγωνισμάτων (συνώνυμα-αντώνυμα κ.ά.) Εδώ δεν βγάζω άκρη. Έχετε να προτείνετε κάτι εσείς;

Και πάμε στο 3ο ερώτημα, την παραγωγή λόγου: "(γ) Να παραγάγουν κείμενο το οποίο, με αφετηρία ένα από τα κείμενα που δίνονται, θα προσαρμόζεται σε διαφορετικό επικοινωνιακό πλαίσιο (π.χ. αλλαγή πομπού, δέκτη, περίστασης κτλ.) και θα ανήκει σε ίδιο ή ενδεχομένως διαφορετικό είδος κειμένου (π.χ. από συνέντευξη σε δοκίμιο, από διαφήμιση σε δοκίμιο με επιχειρηματολογία, από άρθρο εφημερίδας σε αναδιήγηση κτλ.), προκειμένου να αξιολογηθούν στοιχεία που σχετίζονται με την κατάκτηση των γραμματισμών της στήλης 2 του Προγράμματος Σπουδών.  ή (εναλλακτικά)
 με αφετηρία τα κείμενα που θα δοθούν να παραγάγουν (αφού μεταβληθεί το επικοινωνιακό πλαίσιο, π.χ. αλλαγή πομπού, δέκτη, περίστασης κτλ.) συγκεκριμένο είδος κειμένου, μέσω του οποίου να διατυπώνεται η συμφωνία ή διαφωνία τους με θέσεις, απόψεις και στάσεις που προβάλλονται στα κείμενα που έχουν δοθεί.
Το  θέμα αυτό βαθμολογείται με 60 μονάδες." Κι εδώ νομίζω ότι είναι σχετικά ξεκάθαρο το τι πρέπει να γίνει.

Κάπως έτσι έχω κατανοήσει το νέο τρόπο αξιολόγησης. Εσείς τι έχετε να πείτε πάνω σ' αυτά; Έχετε να παρατηρήσετε, να διορθώσετε ή να προσθέσετε κάτι σχετικό; Καμιά άλλη ιδέα;

Εχεις δικιο κι εγω στο δευτερο εχω κολλησει. Προφανως κι απο τη θεωρια του βιβλιου πολλα πραγματα..  να εντοπιζουν-αναγνωριζουν μεσα σε ενα κειμενο κι αναλογως με το κειμενο χαρακτηριστικα π.χ. του ακαδημαικου λογου ή την χρηση ενεργητικης ή παθητικης συνταξης, στοιχεια προφορικου λογου, πλαγιος λογος, δομη παραγραφου, αναφορικη- ποιητικη λειτουργια της γλωσσας, χρηση εξωγλωσσικων στοιχειων π.χ. χρηση εικονας..
Νομιζω παντως πως σε καποια πραγματα απλα αλλαξε ο Μανωλιος κι εβαλε τα ρουχα αλλιως.........
Οποιος εχει ιδεες ας τις καταθεσει..
Παντως η αξιολογηση της λογοτεχνιας ειναι... ολα τα λεφτα! Συμπεριλαμβανει στοιχεια απο την εκθεση της Α' αλλα και της Β'Λυκειου   :-\
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 11, 2011, 10:16:05 μμ από moustard »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #79 στις: Δεκέμβριος 13, 2011, 06:43:46 μμ »
sos!!! Με βάση το νέο τύπο διαγωνισμάτων στην έκθεση, τώρα που η έκθεση παίρνει 60 μόρια θα αυξηθούν και οι λέξεις; Πόσες λέξεις πρέπει να είναι η έκθεση; Παραμένει 400 ή θα γίνουν 600; Γνωρίζει κάποιος να μας πει;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #80 στις: Δεκέμβριος 13, 2011, 07:29:58 μμ »
sos!!! Με βάση το νέο τύπο διαγωνισμάτων στην έκθεση, τώρα που η έκθεση παίρνει 60 μόρια θα αυξηθούν και οι λέξεις; Πόσες λέξεις πρέπει να είναι η έκθεση; Παραμένει 400 ή θα γίνουν 600; Γνωρίζει κάποιος να μας πει;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

Ιδου η απορια..

Αποσυνδεδεμένος para5

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1950
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #81 στις: Δεκέμβριος 13, 2011, 08:08:39 μμ »
Από τη στιγμή που δεν έχουν δώσει οδηγίες, αυτό μάλλον σημαίνει πως ισχύει ό,τι και μέχρι πέρυσι.

Αποσυνδεδεμένος moustard

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 991
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #82 στις: Δεκέμβριος 13, 2011, 08:54:06 μμ »
Από τη στιγμή που δεν έχουν δώσει οδηγίες, αυτό μάλλον σημαίνει πως ισχύει ό,τι και μέχρι πέρυσι.

Ενω για ολα τα αλλα οι οδηγιες τους ειναι σαφεις  ;D ;D

Κι εγω αυτο πιστευω οτι ισχυει ο,τι και περσι κι αυτο εχω πει στα παιδια μεχρι αποδειξεως του αντιθετου βεβαιως....
« Τελευταία τροποποίηση: Δεκέμβριος 13, 2011, 09:04:49 μμ από moustard »

Αποσυνδεδεμένος Iris_

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 249
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο: Ελληνική Γλώσσα Α' Λυκείου
« Απάντηση #83 στις: Δεκέμβριος 13, 2011, 10:44:00 μμ »
Επίσης δεν έχουν ορίσει πόσο θα παίρνει τώρα το περιεχόμενο , η έκφραση και η δομή...αν και φαντάζομαι θα κάνουμε τις αναλογίες!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32309
  • Τελευταία: emnik
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1160928
  • Σύνολο θεμάτων: 19225
  • Σε σύνδεση σήμερα: 872
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 13
Επισκέπτες: 731
Σύνολο: 744

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.08 δευτερόλεπτα. 32 ερωτήματα.