0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αν το σκεφτείτε λίγο, θα δείτε ότι υπάρχει μία λογική στο να μην είναι η Πληροφορική ως μάθημα στο Ενιαίο Λύκειο:α) Στα πλάνα τιυ Υπουργείου είναι να παίρνει κάποιο παιδί πιστοποίηση την Γ' Γυμνασίου. Γι'αυτό το λόγο έχει βάλει την Πληροφορική από την Α' Δημοτικού. Δηλαδή το παιδί θα κάνει 9 χρόνια πληροφορική....
β) Επίσης στα πλάνα τους έιναι να αλλάξουν τον τρόπο εισαγωγής στην Τ/θμια Εκπ/ση. Θα μπαίνει το παιδί σε σχολή και όχι σε τμήμα.
γ) Εκτός από το ΑΕΠΠ τα υπόλοιπα μαθήματα πληροφορικής είναι απαξιωμένα και αποτελούν την ώρα της χαλάρωσης για τα παιδιά
Ας μην πανικοβαλλόμαστε τόσο γρήγορα. Είναι δυνατόν Λύκειο χωρίς μάθημα Πληροφορικής;; Δηλαδή θα καταργηθεί η Τεχνολογική Κατεύθυνση;
Παιδιά χαλαρώστε. Προσωπικά δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στο alfavita και στον Κάτσικα. Η πληροφορική αναβαθμίζεται αρκετά με την ένταξη της στο πρωινό πρόγραμμα των δημοτικών και θα αναβαθμιστεί ακόμα περισσότερο αν υλοποιηθούν οι εξαγγελίες περί "κρατικού ecdl" το οποίο θα παρέχεται στους μαθητές μέχρι την Γ Γυμνασίου. Δεν έχει καμία λογική το κόψιμο ενός μαθήματος την ίδια στιγμή που γίνεται αναβάθμιση του μαθήματος στις μικρότερες τάξεις.Πέρυσι κάποιοι ήταν σίγουροι ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μπει η πληροφορική στο Δημοτικό αλλά ακόμα και αν μπει ήταν σίγουροι ότι θα την κάνουν οι δάσκαλοι.Επίσης κάποιοι υποστήριζαν ότι οι αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου ήταν ένα κολπάκι για να μην ξαναπάρουν κανονικούς αναπληρωτές και να έχουν καθηγητές με δικαιώματα και ωράριο ωρομισθίου και υποχρεώσεις αναπληρωτή. Τελικά τίποτα απ' αυτά δεν συνέβη.Ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί και ας μην τα βάφουμε όλα μαύρα πριν καν μάθουμε τι συμβαίνει.
Φυσικά και δεν θα καταργηθεί η Πληροφορική, απλώς θα "μετακομίσει" μαζί με την τεχνολογική κατεύθυνση στον φυσικό της χώρο, δηλαδή στην Τεχνολογική Εκπαίδευση (στο νέο "Τεχνολογικό Λύκειο" (ΤΕ.Λ.)που θ' αντικαταστήσει το σημερινό "Επαγγελματικό Λύκειο "(ΕΠΑΛ)
Και για να έρθουμε στο θέμα μας. Μόνο χαλάρωση δεν χρειάζεται. Προφανώς και το πρόγραμμα που διέρρευσε έχει βγει ώστε να εξυπηρετηθούν συντεχνιακά συμφέροντα. Προφανώς και θα μετρήσουν αντιδράσεις τις επόμενες μέρες. Προφανώς και κάποιος από το Υπουργείο πρέπει να δώσει εξηγήσεις πως υπάρχει κάθε λογής απίθανο μάθημα και ούτε μια ώρα πληροφορικής. Αλλά όταν δεν υπάρχει μια δυνατή ενιαία φωνή να μας εκπροσωπεί, αυτά παθαίνουμε και θα παθαίνουμε.
Μπορεί να έχεις δίκιο αλλά εδώ μπαίνει και ένα άλλο θέμα που νομίζω οτι έχει σημασία. Παραδοσιακά οι "καλοί" μαθητές δεν πήγαιναν σε Τεχνικά και Επαγγελματικά Λύκεια αλλά παρέμεναν στο Ενιαίο και απο εκεί επέλεγαν τα τελευταία χρόνια την Τεχνολογική Κατευθυνση για να ακολουθήσουν σχολές Πληροφορικής και πολλές άλλες. Αυτό είναι μια νοοτροπία που δεν αλλάζει έυκολα στην ελληνική οικογένεια. Διορθώστε με αν κάνω λάθος...
Aν δεν αλλάξει η νοοτροπία, όποιος νόμος και να ψηφισθεί δεν θα καταφέρει τίποτα. Καιρός λοιπόν ν' αναβαθμισθεί η Β/θμια τεχνολογική εκπαίδευση και να βοηθήσει προς αυτή τη κατεύθυνση ένα τεχνολογικό μάθημα, όπως η Πληροφορική.
«Πληροφορικός αλφαβητισμός» και οριζόντια αξιοποίησή του Όπως η "γραφή και ανάγνωση" αποτελεί για εκατοντάδες χρόνια οριζόντιο αντικείμενο στην εκπαίδευση, έτσι και η Πληροφορική τεχνολογία παίζει ή πρέπει να παίζει τον «οριζόντιο» ρόλο της στο σχολείο του 21ου αιώνα αφού αποτελεί το σύγχρονο εργαλείο για «να θυμόμαστε, να επεξεργαζόμαστε πληροφορίες, να εκφραζόμαστε και να επικοινωνούμε» (Crook, 1994). Όπως όμως τα παιδιά μαθαίνουν να γράφουν, να διαβάζουν, να αξιοποιούν δημιουργικά και αποτελεσματικά την τεχνολογία της "γραφής και ανάγνωσης" και σε ξεχωριστά μαθήματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, π.χ. «Νεοελληνική Γλώσσα» (ΓΕΛ), είναι απαραίτητο να συμβαίνει το ίδιο και με τον «πληροφορικό αλφαβητισμό». Όταν δώσεις σε έναν αναλφάβητο ή «μη επαρκή στη γλώσσα» μαθητή ένα μολύβι και ένα χαρτί αυτός μπορεί να γράψει κάτι, δεν θα μπορέσει όμως να τα αξιοποιήσει αποδοτικά. Για παράδειγμα στο μάθημα των Μαθηματικών, ο «μη επαρκής στη γλώσσα» μαθητής δεν θα μπορεί να κατανοήσει το πρόβλημα (διαβάζοντας), να το λύσει (χρησιμοποιώντας το χαρτί ως βοήθημα μνήμης) και να διατυπώσει τη λύση του (γράφοντας ή μιλώντας). Με τον ίδιο τρόπο, δίνοντας σε έναν πληροφορικά/ψηφιακά αναλφάβητο μαθητή έναν υπολογιστή στα Μαθηματικά ίσως να μπορέσει να ανοίξει ένα υπολογιστικό φύλλο και να πληκτρολογήσει, δεν θα μπορέσει όμως το ίδιο λογισμικό να το αξιοποιήσει αποδοτικά ώστε να εξάγει και να ερμηνεύσει τα αποτελέσματα από μια έρευνα ή να μελετήσει το μοντέλο μιας συνάρτησης (Πανσεληνάς, Κανέλλος & Σπανουδάκης, 2010). Η ανάπτυξη αλγοριθμικής σκέψης και η χρήση προγραμματιστικών εργαλείων είναι επίσης απαραίτητη προκειμένου να επιδιωχθεί η μάθηση οριζόντια μέσω (α) της δημιουργικής έκφρασης (European Commission, 2009), (β) της συνειδητής και οργανωμένης διαδικασίας κατασκευής συγκεκριμένων αντικειμένων (Papert, 1989; Constructionism, 2010) και (γ) της κατανόησης, ανάλυσης και λύσης ενός προβλήματος (Sutinen & Tarhio 2001; Dagdilelis, Satratzemi, & Evangelidis, 2004). Και με αυτόν τον τρόπο, τα σχολεία θα καταστούν «τόποι όπου οι σπουδαστές και οι εκπαιδευτικοί θα συμμετέχουν στη δημιουργική σκέψη και την πρακτική εκμάθηση (learning by doing)» (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2009).
Δεν έχει καμιά θέση η Πληροφορική στο Ενιαίο Λύκειο. Η θέση της είναι στην Τεχνική Εκπαίδευση. Χίλιες φορές να μαθαίνεις 3 ξένες γλώσσες που ακόμα και για έναν απόφοιτο λυκείου ο οποίος δεν συνεχίζει σε σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μπορεί να φανούν χρήσιμες στη αγορά εργασίας παρά πληροφορική. Απλή γνώση σε επίπεδο ECDL είναι υπέρ αρκετή στις περισσότερες των περιπτώσεων.
ειναι τελειο ολοι μαλωνουν με ολους!!!!!! αλλα κανεις δεν τα βαζει ουσιαστικα με τους πολιτικους!!!!!τρομεροι αγωνες εναντια σε οτι μας πασσαρουν με την κουβεντουλα στο pde.... ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΣ!!!!!!!!ο διαλογος γα την παιδεια εγινε και τελειωσε! τελικα μας κυβερνουν αυτοι που μας αξιζουν..... μπραβο μας και σε ανωτερα!!!
ειναι τελειο ολοι μαλωνουν με ολους!!!!!! αλλα κανεις δεν τα βαζει ουσιαστικα με τους πολιτικους!!!!!τρομεροι αγωνες εναντια σε οτι μας πασσαρουν με την κουβεντουλα στο pde.... ΜΠΡΑΒΟ ΜΑΣ!!!!!!!! ο διαλογος γα την παιδεια εγινε και τελειωσε! τελικα μας κυβερνουν αυτοι που μας αξιζουν..... μπραβο μας και σε ανωτερα!!!