0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Για να μην ξεχνιόμαστε:http://thriskeftika.blogspot.com/2010/12/blog-post_8920.htmlΌσο λοιπόν ο κόσμος αγωνιά για τους μισθούς, τις συντάξεις, την ανεργία και το αβάσταχτο κόστος ζωής που διαμορφώνει η νέα κατάσταση και η εκπαιδευτική κοινότητα έχει καινούργια προβλήματα να αντιμετωπίσει (αναπληρωτές ΕΣΠΑ, κλείσιμο σχολείων, ελάχιστη χρηματοδότηση για την Παιδεία κ.α.), το γνωστό Υπουργείο της ντροπής μεθοδεύει αργά αλλά σταθερά τη δημιουργία του "νεόυ σχολείου" των ημιμαθών και χωρίς κριτική ικανότητα μαθητών, που θα καλούνται να επιλέγουν μόνοι τους τα μαθήματα που τους "χρειάζονται" για να μορφωθούν και να αποκτήσουν τα απαραίτητα πνευματικά εφόδια για τη ζωή τους! Μυστικά και με δόλο, όπως κάθε μηχανορράφος που σέβεται τον εαυτό του, περιμένει τη σωστή στιγμή για να μας ανακοινώσει τις αποφάσεις του, με τη συναίνεση των "συναδέλφων" που συμμετέχουν στις Ομάδες Εργασίας (και αρα δέχονται τη μετατροπή του μαθήματος σε επιλεγόμενο), τις ευλογίες της επίσημης Εκκλησίας και τη δουλοπρεπή και σκανδαλώδη υποστήριξη των ΜΜΕ...Εμείς παραμένουμε απλοί θεατές σε ένα τσίρκο εξελίξεων... ή μήπως όχι;Απευθύνομαι κυρίως στους μονίμους και τους αναπληωτές συναδέλφους με έκκληση για μαζικές και δυναμικές αντιδράσεις. Απεργίες διαρκείας και συνεχή ενημέρωση στα σχολεία, προκειμένου να υπάρξει στήριξη και από συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων. Το "νέο λύκειο" είναι η αρχή του τέλους για το δημόσιο σχολείο, το οποίο, παρόλες τις δυσκολίες του, προσέφερε γνώση και παρήγαγε σκεπτόμενος μαθητές. Για τον ίδιο λόγο πρέπει να σταθούν στο πλευρό μας και οι γονείς αλλά και τα ίδια τα παιδιά, που πρέπει να απαιτήσουν σχολεία με σκοπό τη μόρφωση και τη διαπαιδαγώγηση και όχι απλά χώρους φύλαξης και ευκαιριακής γνώσης. Η λύση δεν είναι τα επιλεγόμενα μαθήματα αλλά η αναβάθμιση της ποιότητας τους. Αντί να ζητάμε να γίνουμε η νέα Φιλανδία ή Αμερική ή οτιδήποτε άλλο ας κοιτάξουμε να γίνουμε μια καλύτερη Ελλάδα, απαλλαγμένη από τα ψευτοπροοδευτικά συμπλέγματα της που μας οδήγησαν εδώ σημερα...
Επειδή αναφέρθηκε το θέμα της υποστήριξης άλλων ειδικοτήτων...πιστεύω ότι οι συνάδελφοι τοποθετούνται καιανάλογα με το συνάδελφο θεολόγο που έχουν στο σύλλογό τους. Είναι γνωστό ότι στον κλάδο μας υπάρχουν απωθητικοί άνθρωποι που, αναπόφευκτα, "χρωματίζουν" ανάλογα και το μάθημά τους. Πάντως, στους περισσότερους συλλόγους που βρέθηκα είναι αντιληπτή η χρησιμότητα του μαθήματος, όπως και κάθε μαθήματος, εφόσον η θρησκεία είναι μέρος της ζωής μας. Και να με συγχωρείτε αν σκέφτομαι "συντεχνιακά". Θα ήθελα πολύ να είμαι τόσο large τύπος που να μη με ενδιαφέρει καθόλου το αν θα έχω αύριο δουλειά-όταν μάλιστα είναι μια δουλειά που αγαπώ πολύ- αλλά ακόμη δεν έχω κατακτήσει αυτό το προσόν. Και έχω αρκετή αυτογνωσία ώστε να ξέρω ότι είμαι πολύ χρήσιμη για το σχολείο και για τα παιδιά που διδάσκω.
Εχει δίκιο το μέλος konstantinat που μας συγκρατεί από το να έρθουμε σε αντιπαράθεση με τα ίδια γνωστά μέλη.Ζητώ συγνώμη που στο παρελθόν επιδίωξα να αναπτύξω έναν επιστημονικό διάλογο με σύγχρονη επιχειρηματολογία.Τώρα κατάλαβα ότι ήταν καταδικασμένη εκ των προτέρων μια τέτοια προσπάθεια.Γι΄αυτό κι εγώ θα προτείνω στους συναδέλφους να μην εμπλακούν σε μια ανούσια αντιπαράθεση.
Ξεκίνησε ο διαχωρισμός κράτους-εκκλησίας
Κάνεις μια διαπίστωση, ότι για αυτή την κατάσταση που έχει βρεθεί η χώρα, υπεύθυνα είναι τα ψευτοπροοδευτικά συμπλέγματα… και μετά ζητάς να μην αποπροσανατολιστεί η συζήτηση…Συγκεκριμένα σε τι αναφέρεσαι; Το αν το μάθημα των θρησκευτικών γίνει επιλεγόμενο ,είναι ενδεχόμενο λόγω κάποιας συνομωσίας που εξυφαίνεται; Οι συνάδελφοι που εκθέτουν τις απόψεις τους, μπαίνουν σε εισαγωγικά για να καταδειχθούν ως εγκάθετοι των σκοτεινών κέντρων;
Σε αγώνα διαρκείας οι θεολόγοιΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΩΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ* «Η πολιτεία οφείλει όχι απλώς να διατηρήσει, αλλά και να αναβαθμίσει το θρησκευτικό μάθημα», τονίζει ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ κ. Μιχ. Τρίτος«Το μάθημα των Θρησκευτικών όχι μόνο δεν θα πρέπει να υποβαθμισθεί, εντασσόμενο στα λεγόμενα προαιρετικά, αλλά να ενισχυθεί και να παραμείνει στο κορμό των υποχρεωτικών μαθημάτων σ’ όλες τις τάξεις του Λυκείου…», τόνισε ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, καθηγητής κ. Μιχαήλ Τρίτος μιλώντας σήμερα, Κυριακή, 19/12/2010, στη Λάρισα, σε εκδήλωση που διοργάνωσε η τοπική Ενωση Θεολόγων (παράρτημα της ΠΕΘ) στην αίθουσα της Χριστιανικής Εστίας «Ο Απ. Παύλος».Ο κ. Τρίτος υποστηρίζοντας με νομικά, αλλά και παιδαγωγικά επιχειρήματα τη διατήρηση του μαθήματος ως υποχρεωτικού στο ωρολόγιο πρόγραμμα του νέου Λυκείου, κόντρα σε κυκλοφορούσες φήμες και διαρροές στο Τύπο που το θέλουν εντάσσεται στα προαιρετικά, τόνισε ότι η διδασκαλία του θρησκευτικού μαθήματος, ως υποχρεωτικού, επιβάλλεται:- πρώτον από το ισχύον Σύνταγμα, το οποίο στο άρθρο 16, παρ. 2 τάσσει ως σκοπό της Παιδείας την ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως των μαθητών.- δεύτερον από το στοιχείο της θρησκευτικής ομοιογένειας του ελληνικού λαού, που κατά 95% είναι ορθόδοξοι χριστιανοί και επιθυμούν να προσφέρουν και στα παιδιά τους τη διαχρονικά καταξιωμένη ελληνορθόδοξη παράδοση, και- τρίτον από λόγους καθαρά παιδαγωγικούς, αφού το μάθημα των θρησκευτικών ανταποκρίνεται στο παιδαγωγικό και επιστημονικό αίτημα της αγωγής του όλου, όπως άλλωστε τονίζεται και στο ν. 1566/85, όπου γίνεται λόγος για την ολόπλευρη ψυχοσωματική ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή, ικανοποιεί θεμελιώδεις προδιαθέσεις της ανθρωπίνης υπάρξεως, ρίχνει πλούσιο φως στα αιχμηρά υπαρξιακά και μεταφυσικά ερωτήματα των μαθητών, δημιουργεί ανώτερα οντολογικά βιώματα, προσφέρει σύστημα αξιών, δημιουργεί προγεφυρώματα για την επανασύνδεση των διανθρωπίνων σχέσεων και φέρνει τον μαθητή σε επαφή με τη μακραίωνη πολιτιστική παράδοση του Γένους.ΤΟ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣΑξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο κ. Τρίτος, αναφερόμενος στο θέμα που ανέκυψε προσφάτως εξ αιτίας, σχετικών δημοσιευμάτων του Τύπου, για τη υποχρεωτικότητα ή μη των Θρησκευτικών στο νέο Λύκειο, ενημέρωσε ότι σε συνάντηση που είχε στη Θεσσαλονίκη με την υφυπουργό Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, στο πλαίσιο της επίσκεψής της στο ΑΠΘ, η τελευταία τον διαβεβαίωσε ότι ουδεμία απόφαση που αλλάζει το σημερινό status της υποχρεωτικότητας των Θρησκευτικών για το Λύκειο έχει ληφθεί και του υποσχέθηκε ότι όταν ξεκινήσει ο διάλογος το υπουργείο, ασφαλώς, και θα καλέσει τη εκπαιδευτική - θεολογική κοινότητα να καταθέσει τις απόψεις της για το πρόγραμμα στο νέο Λύκειο.Επίσης, ο κ. Τρίτος αναφέρθηκε και σε επιστολή που έλαβε από το γραφείο της υπουργού Παιδείας κ. Αννας Διαμαντοπούλου, με την οποία επισημαίνεται ότι «δεν θα πρέπει να προκαλείται ανησυχία και θόρυβος εξ αιτίας κάποιων δημοσιευμάτων στα ΜΜΕ, τα οποία δεν φέρουν την υπογραφή του υπουργείου» και εκφράζεται η δέσμευση ότι εν όψει της διαβούλευσης για το νέο Λύκειο οι φορείς της θεολογικής επιστήμης και του θρησκευτικού μαθήματος θα ενημερωθούν εγκαίρως για τις θέσεις του υπουργείου, ώστε επ’ αυτών να ξεκινήσει μια δημιουργική συζήτηση. «Σε κάθε περίπτωση, πάντως», ανέφερε ο κ. Τρίτος, «παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις του υπ. Παιδείας, θα πρέπει οι θεολόγοι να συνεχίσουμε τον αγώνα για τη προάσπιση του μαθήματος και να βρισκόμαστε σε διαρκή ετοιμότητα».ΨΗΦΙΣΜΑΣτο πλαίσιο της εκδήλωσης εγκρίθηκε Ψήφισμα, μέσω του οποίου εκφράζεται «η έντονη διαμαρτυρία μας για τη σχεδιαζόμενη υποβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο νέο Λύκειο» επισημαίνεται πως «σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά απαιτείται περαιτέρω ενίσχυση της ανθρωπιστικής και θρησκευτικής παιδείας για να θωρακισθούν ηθικά οι νέοι και να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τη πλημμυρίδα του ποικιλόμορφου κακού» και ζητείται τη πολιτεία «να εγκύψει με ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία στο λεπτό θέμα της ηθικής και θρησκευτικής αγωγής, κατατάσσοντας το μάθημα των Θρησκευτικών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου στα υποχρεωτικά μαθήματα, όπως ορίζει το Σύνταγμα της πατρίδας μας, διατηρώντας το σημερινό χαρακτήρα και τη ταυτότητά του και εμπλουτίζοντάς το με τα διαχρονικής αξίας και κείμενα των μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας μας»- Τον ομιλητή προλόγισε ο πρόεδρος του παραρτήματος Λάρισας της ΠΕΘ κ.