*

Αποστολέας Θέμα: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!  (Αναγνώστηκε 40213 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mabos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #84 στις: Μάρτιος 31, 2011, 03:08:00 μμ »
Τί δουλειά έχει η μεταφυσική πίστη με τη σύγχρονη εκπαίδευση ή τους κρατικούς μηχανισμούς; Το πιο λογικό και δημοκρατικό είναι να πιστεύει ο καθένας ό,τι θέλει χωρίς παρέμβαση του κράτους.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:32:56 »

Αποσυνδεδεμένος k.d.pe03

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 660
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #85 στις: Μάρτιος 31, 2011, 03:22:30 μμ »
φίλε,έχεις δίκιο.τι ορθοδοξία και ελληνισμός,αυτά είναι ιδεολογήματα για να χωρίζουν τον κόσμο.μόνο οι θετικές επιστήμες να διδάσκονται στα σχολεία και όποιος θέλει να μάθει για τον ελληνικό πολιτισμό, ας πάει σε βιβλιοθήκη.τι λες κι εσύ;

Αποσυνδεδεμένος mabos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #86 στις: Μάρτιος 31, 2011, 10:16:21 μμ »
φίλε,έχεις δίκιο.τι ορθοδοξία και ελληνισμός,αυτά είναι ιδεολογήματα για να χωρίζουν τον κόσμο.μόνο οι θετικές επιστήμες να διδάσκονται στα σχολεία και όποιος θέλει να μάθει για τον ελληνικό πολιτισμό, ας πάει σε βιβλιοθήκη.τι λες κι εσύ;

Δεν είναι παράλογο  να διδασκονται κείμενα σχετικά με τις θρησκείες, ωστόσο στη σύγχρονη εποχή δεν μπορεί η μεταφυσική ως αλήθεια να αποτελεί διδακτική πραγματικότητα. Οι νεράιδες έχουν πεθάνει προ πολλού. Λογικότερο θα ήταν να υπάρχει θρησκειολογικό μάθημα. Επίσης ο ελληνισμός προϋπήρξε του Χριστιανισμού και η εν λόγω συζήτηση δεν τους συσχετίζει. Ο ελληνισμός είναι παράδοση, μια ιστορική πραγματικότητα και όχι μια μεταφυσική θέση, συνεπώς καλό είναι να μη σταματήσει η διδασκαλία σχετικών αντικειμένων. Η διαφορετικότητα των λαών και των κοινωνικών ομαδών γενικότερα είναι υγιής κατάσταση και πρέπει να ενώνει. Είναι πολύ όμορφο να χαιρόμαστε τις ιδιαιτερότητες των άλλων ανθρώπων, έθιμα, ήθη, γλώσσα κλπ. Κάθε ομογενοποιημένη "σούπα" είναι ανελευθεριακή/αντιδημοκρατική πραγματικότητα.

Αποσυνδεδεμένος jak_13

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 6831
  • Φύλο: Άντρας
  • Πάντα με χαμόγελο!!!
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #87 στις: Μάρτιος 31, 2011, 11:00:19 μμ »
Οι μόνες απαξιώτικες αναφορές που έχω δει εγώ εδώ μέσα έγιναν εις βάρος του μαθήματος των Θρησκευτικών καί μάλιστα με αξιοθαύμαστη πραγματικά κακία και από "συναδέλφους" που κοκκορομαχούν για το ποιό μάθημα είναι το καλύτερο και το ποιό έχει μεγαλύτερη εκπαιδευτική αξία... την ίδια στιγμή που, εγκαλώντας του θεολόγους για συντεχνιακή υποκρισία, κάνουν ακριβώς αυτό αφού, μόλις τελειώσουν με τις παραλληρηματικές κορώνες περί ζωτικής σημασίας του μαθήματος τους έκαστος στη ζωή των παιδιών σε σχέση με την αχρηστία των θρησκευτικών, μετράνε μπακαλίστικα πόσες ώρες τους απομένουν και τι επιπτώσεις θα έχουν στους διορισμούς τους!

Κάνεις δυστυχώς αυτό ακριβώς που κατηγορείς. Επειδή έγιναν αναφορές εναντίον του μαθήματος των Θρησκευτικών θα πρέπει να υποστηρίζεις το ίδιο, δηλαδή αναφορές εναντίον άλλων μαθημάτων; Κατακρίνεις επίσης κάποιους συναδέλφους, που δεν τους θεωρείς συναδέλφους επειδή υποστηρίζουν ότι το δικό τους μάθημα είναι καλύτερο και πιο χρήσιμο από τα Θρησκευτικά και υποστηρίζεις τον αρθρογράφο που κάνει ακριβώς το ίδιο, έναντι άλλου μαθήματος.
Απαντάς σε μένα που κατακρίνω το ίδιο ενώ δεν είδα να απαντάς σε αυτούς. Αν κάνεις τον κόπο να ψάξεις τα μηνύματά μου μπορεί και να δεις και κάποια δική μου απάντηση κι ας μην είμαι θεολόγος.


Επιπλεόν δε, οι ίδιοι μαχητές της εκπαίδευσης, κόπτωνται για την αύξηση των φροντιστηρίων την ώρα που πολλοί από αυτούς ομολογούν κυνικά ότι κάνουν ιδιαίτερα (ζεστά και ολόμαυρα) ακόμα και σε παιδιά δημοτικού!!!

Αντί να το γράφεις σε μένα αυτό που δεν έχω κάνει ποτέ στη ζωή μου ιδιαίτερα, καλύτερα να απαντάς στους ίδιους.

Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί οι εκπαιδευτικοί είναι ο μόνιμος στόχος της κοινωνίας, από τη στιγμή που οι ίδιοι απαξιώνουμε ο ένας τον άλλον και όλοι μαζί την δημόσια δωρεάν παιδεία!

Αυτό κάνει ακριβώς ο αρθρογράφος που υπερασπίζεσαι, γιατί και απαξιώνει και ειρωνεύεται άλλο μάθημα και συναδέλφους που το διδάσκουν. Εγώ δεν απαξίωσα και ποτέ κανένα μάθημα και κανένα συνάδελφο.

Οπότε μάλλον το μήνυμα σου έπρεπε να το αναρτήσεις αλλού και όχι εδώ...
Όπως και να 'χει καλή τύχη σε όλους και καλά μυαλά φυσικά-ισχύει και για εμένα η ευχή...

Το μήνυμα αναρτήθηκε εδώ γιατί είναι απάντηση στο συγκεκριμένο δημοσίευμα. Επιπλέον με ενοχλεί η απαξίωση για κάθε μάθημα και όχι μόνο για το δικό μου. Όχι μόνο "καλά μυαλά" λοιπόν αλλά και περισσότερη αντικειμενικότητα να ευχηθούμε.


Έμαθα πως ο άνθρωπος δικαιούται να κοιτά τον άλλον από ψηλά
μόνο όταν πρέπει να τον βοηθήσει να σηκωθεί!

Gabriel Garcia Marquez

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 15:32:56 »

xaan

  • Επισκέπτης
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #88 στις: Μάρτιος 31, 2011, 11:54:18 μμ »
Τί δουλειά έχει η μεταφυσική πίστη με τη σύγχρονη εκπαίδευση ή τους κρατικούς μηχανισμούς; Το πιο λογικό και δημοκρατικό είναι να πιστεύει ο καθένας ό,τι θέλει χωρίς παρέμβαση του κράτους.

Φίλε μου έχεις δίκιο να είσαι καχύποπτος με το μάθημα των Θρησκευτικών. Για να βοηθήσω τον προβληματισμό σου - όχι να σε πείσω για τις δικές μου απόψεις, προς Θεού - θα σε παρακαλούσα, όταν έχεις ελεύθερο χρόνο να ρίξεις μια ματιά σ΄ ένα σχετικό με το προβληματισμό σου άρθρο μου, το οποίο γράφτηκε μ΄αφορμή  ν΄  αποτελέσει έναν φιλικό αντίλογο σε συναδέλφους που είχαν παρόμοιους με τους δικούς προβληματισμούς:

http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=23900&pid=19&CategoryID=19

Αποσυνδεδεμένος mabos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 50
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #89 στις: Απρίλιος 01, 2011, 05:58:16 μμ »
Aναμφίβολα ένα μάθημα θρησκειολογικής προσέγγισης δεν είναι κακή ιδέα να υπάρχει. Ωστόσο επειδή ο Θεός/οι Θεοί υπάγονται στη σφαίρα της μεταφυσικής ή της φαντασίας, είναι κορυφαίο σφάλμα να επιβάλουμε μια συγγεκριμένη θρησκευτική/μεταφυσική θέση στα παιδιά. Ένα σύγχρονο σχολείο καλό είναι να υπάρχει για να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να διαχειριστούν έννοιες σχετικές με την πραγματικότητα.

Αποσυνδεδεμένος konstantinat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 59
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #90 στις: Απρίλιος 04, 2011, 07:57:44 μμ »
Δελτίο τύπου του Συνδέσμου Θεολόγων Μακεδονίας Θράκης για τα Θρησκευτικά στο Νεό Λύκειο:

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με αφορμή τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων για το «νέο Λύκειο» αισθανόμαστε την ανάγκη να εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκεια και απογοήτευση των μελών μας για την εκ νέου υποβάθμιση της θέσης του Θρησκευτικού Μαθήματος.
Η υποτίμηση αυτή συνίσταται στην μεγάλη μείωση των ωρών διδασκαλίας του (περίπου 40%) αφού στη μεν Β΄ Λυκείου το μάθημα των θρησκευτικών έγινε από (2) ώρες υποχρεωτικές που ήταν (1) ώρα υποχρεωτική, στη δε Γ΄Λυκείου από (1) ώρα υποχρεωτική που ήταν έγινε (2) ώρες επιλογής. Επισημαίνουμε στο σημείο αυτό την τραγελαφική αντίφαση της Υπουργού, σύμφωνα με την οποία στο ίδιο το Σχέδιο τονίζει ότι «η έννοια του «μονόωρου» μαθήματος δεν υφίσταται στο νέο Λύκειο» και στη συνέχεια η ίδια παραβιάζει αυτό που λέει, με αποτέλεσμα το μοναδικό μάθημα στο Νέο Λύκειο, που μένει με μία ώρα εβδομαδιαίως είναι αυτό των θρησκευτικών της Β΄Λυκείου.
Ως προς τη Γ΄Λυκείου, το μάθημα των θρησκευτικών, εμμέσως πλην σαφώς «εξαφανίζεται», αφού τοποθετείται ως μάθημα επιλογής, μεταξύ άλλων σπουδαίων για τους μαθητές επιλεγομένων, στα οποία εξετάζονται στις πανελλαδικές τους εξετάσεις. Ποιος μαθητής θα αφήσει, για παράδειγμα, ένα επιλεγόμενο μάθημα ειδίκευσης της κατεύθυνσής του π.χ. ειδίκευση στα Λατινικά, στην Ιστορία, στη Χημεία κ.ά και θα προτιμήσει αντ΄ αυτού το μάθημα των θρησκευτικών!
Αναφορικά με την βίαιη και απρόσμενη μετατροπή του τίτλου του μαθήματος σε: «Θρησκεία και κόσμος», έχουμε να παρατηρήσουμε ότι, παρά τις περί του αντιθέτου εξαγγελίες από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, δεν προηγήθηκε ένας ειλικρινής, εξαντλητικός και ευρύς διάλογος με όλους τους φορείς του θεολογικού κόσμου. Τρανή απόδειξη αυτού είναι ότι τόσο η πολιτική ηγεσία όσο και οι υπηρεσιακοί παράγοντες, αγνόησαν συστηματικά όλες τις επιστολές και παρεμβάσεις του Συνδέσμου μας αλλά και άλλων φορέων του κλάδου μας (Θεολογικές Σχολές, ΠΕΘ, Συνδέσμους Θεολόγων, Συλλόγους Μεταπτυχιακών φοιτητών).
Η όποια αναμόρφωση, βελτίωση ή αλλαγή του τίτλου ή του χαρακτήρα του Θρησκευτικού Μαθήματος, των σκοπών και των στόχων του στο ελληνικό σχολείο έπρεπε να είναι προϊόν ελεύθερης συν-απόφασης, συμμετοχής, διαλόγου και προπαντός σεβασμού στην παράδοση, την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου μας και όχι μονομερής απόφαση, που προαναγγέλθηκε δια στόματος της κυρίας Υπουργού από το βήμα του London School of Economics και στη συνέχεια ανακοινώθηκε, χωρίς, μάλιστα, να διευκρινισθεί, αν και πότε θα γίνει διάλογος και διαβούλευση επ΄ αυτού.
Συντασσόμενοι με το κοινό αίσθημα του ελληνικού λαού, της εκπαιδευτικής κοινότητας, της Ιεραρχίας της Εκκλησίας αλλά και με τη διαπίστωση που έχει κάνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ότι τα αίτια της οικονομικής κρίσης είναι αποτέλεσμα πνευματικής και ηθικο-κοινωνικής παρακμής, πιστεύουμε στην αναγκαιότητα μιας πιο πλούσιας και πιο ουσιαστικής ανθρωπιστικής παιδείας στη πατρίδα μας.
Είναι απορίας άξιον, λοιπόν, ότι αντί να ενισχύεται μειώνεται το μάθημα των θρησκευτικών, ένα βασικό κοινωνικό και ανθρωπιστικό μάθημα, το οποίο είναι από τα σπουδαιότερα, αφού μπορεί να προσφέρει στους μαθητές αυτά που η ίδια η υπουργός τονίζει: «αξίες», «συλλογικότητα», «αλληλεγγύη» και «σεβασμό στους άλλους», ενώ ταυτόχρονα μειώνονται και οι πιθανότητες να γίνει ο μαθητής, κατά την Υπουργό, «συνειδητός Έλληνας πολίτης του κόσμου, γνώστης της ταυτότητάς του στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον».
Επισημαίνουμε την αναγκαιότητα βελτιώσεων του σχεδίου που είδε το φως της δημοσιότητας και καλούμε την Υπουργό Παιδείας να κρατήσει τις υποσχέσεις της, σχετικά με τη διαβούλευση και τη συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι θέσεις μας και να βγει έτσι το τελικό βελτιωμένο Πρόγραμμα του Νέου Λυκείου. Καλούμε επίσης τις ενώσεις του κλάδου μας σε ενότητα και ετοιμότητα για το σκοπό αυτό.

Η Διοικούσα Επιτροπή.


Αποσυνδεδεμένος konstantinat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 59
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #91 στις: Απρίλιος 14, 2011, 07:17:41 μμ »

xaan

  • Επισκέπτης
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #92 στις: Απρίλιος 17, 2011, 10:09:28 μμ »

H Eκκλησία ενώνει (για τα Θρησκευτικά)

http://religiousnet.blogspot.com/2011/04/h-e.html

xaan

  • Επισκέπτης
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #93 στις: Απρίλιος 17, 2011, 10:19:43 μμ »

Oι Θεολογικές Σχολές δεν παράγουν κατηχητές, αλλά θεολόγους καθηγητές!

http://religiousnet.blogspot.com/2011/04/o.html

Αποσυνδεδεμένος konstantinat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 59
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #94 στις: Μάιος 02, 2011, 12:21:41 μμ »
πηγή: Αρχιεπισκοπή Αθηνών
Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά από απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου ευρεία σύσκεψη με θέμα τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν για το μάθημα των θρησκευτικών.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος και οι Σεβ. Μητροπολίτες Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, Καισαριανής κ. Δανιήλ και Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος και εκπρόσωποι των Θεολογικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης, της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων και εκπρόσωποι άλλων θεολογικών συνδέσμων.
Στη σύσκεψη κατέληξαν ομόφωνα ότι:
- Ενώ αριθμητικά οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο φαίνεται να παραμένουν οι ίδιες, στην πράξη μειώνονται από πέντε σε τρεις υποχρεωτικές ώρες, καθότι προφανώς ο μαθητής της Γ’ Λυκείου θα προτιμήσει να επιλέξει κάποιο από τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που τον ενδιαφέρει παρά το μάθημα των θρησκευτικών...
- Είναι τουλάχιστον παράδοξο το μάθημα των θρησκευτικών να μετατρέπεται σε μονόωρο στη Β΄ Λυκείου σε αντίθεση με την επίσημη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας στην οποία επισημαίνεται ότι τα μονόωρα μαθήματα παύουν να υφίστανται για παιδαγωγικούς και διδακτικούς λόγους.
- Η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών σχετίζεται με θεμελιώδεις μορφωτικές, παιδαγωγικές και ανθρωπιστικές ανάγκες του σύγχρονου μαθητή και πολίτη.
- Για τους παραπάνω λόγους θεωρείται απαραίτητη η υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών για όλους τους μαθητές και η δίωρη διδασκαλία του σε όλες τις τάξεις του Λυκείου στην γενική και τεχνική εκπαίδευση.
Τέλος, εκφράστηκε η εμπιστοσύνη των εκπροσώπων των Θεολογικών Σχολών, Ενώσεων και Συνδέσμων στους χειρισμούς της Ιεράς Συνόδου και τις ενέργειές της προς την Πολιτεία για την προώθηση της ως άνω ομόφωνης θέσεως.

Ελπίζουμε να μη μείνουμε μόνο στα ευχολόγια και τις διαπιστώσεις, αλλά να ασκηθούν σοβαρές πιέσεις καθώς, δια στόματος Γ.Γ του Υπουργέιου, βλέπουμε ότι είναι αποφασισμένοι να εφαρμόσουν τα σχέδια τους μέχρι τέλους.

xaan

  • Επισκέπτης
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #95 στις: Μάιος 02, 2011, 11:19:12 μμ »
πηγή: Αρχιεπισκοπή Αθηνών
Πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος μετά από απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου ευρεία σύσκεψη με θέμα τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν για το μάθημα των θρησκευτικών.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος και οι Σεβ. Μητροπολίτες Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, Καισαριανής κ. Δανιήλ και Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος και εκπρόσωποι των Θεολογικών Σχολών Αθηνών και Θεσσαλονίκης, της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων και εκπρόσωποι άλλων θεολογικών συνδέσμων.
Στη σύσκεψη κατέληξαν ομόφωνα ότι:
- Ενώ αριθμητικά οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος των θρησκευτικών στο Νέο Λύκειο φαίνεται να παραμένουν οι ίδιες, στην πράξη μειώνονται από πέντε σε τρεις υποχρεωτικές ώρες, καθότι προφανώς ο μαθητής της Γ’ Λυκείου θα προτιμήσει να επιλέξει κάποιο από τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας που τον ενδιαφέρει παρά το μάθημα των θρησκευτικών...
- Είναι τουλάχιστον παράδοξο το μάθημα των θρησκευτικών να μετατρέπεται σε μονόωρο στη Β΄ Λυκείου σε αντίθεση με την επίσημη πρόταση του Υπουργείου Παιδείας στην οποία επισημαίνεται ότι τα μονόωρα μαθήματα παύουν να υφίστανται για παιδαγωγικούς και διδακτικούς λόγους.
- Η διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών σχετίζεται με θεμελιώδεις μορφωτικές, παιδαγωγικές και ανθρωπιστικές ανάγκες του σύγχρονου μαθητή και πολίτη.
- Για τους παραπάνω λόγους θεωρείται απαραίτητη η υποχρεωτική διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών για όλους τους μαθητές και η δίωρη διδασκαλία του σε όλες τις τάξεις του Λυκείου στην γενική και τεχνική εκπαίδευση.
Τέλος, εκφράστηκε η εμπιστοσύνη των εκπροσώπων των Θεολογικών Σχολών, Ενώσεων και Συνδέσμων στους χειρισμούς της Ιεράς Συνόδου και τις ενέργειές της προς την Πολιτεία για την προώθηση της ως άνω ομόφωνης θέσεως.

Ελπίζουμε να μη μείνουμε μόνο στα ευχολόγια και τις διαπιστώσεις, αλλά να ασκηθούν σοβαρές πιέσεις καθώς, δια στόματος Γ.Γ του Υπουργέιου, βλέπουμε ότι είναι αποφασισμένοι να εφαρμόσουν τα σχέδια τους μέχρι τέλους.

O τίτλος του topic Σας, ότι είναι "Επιλεγόμενο το μάθημα των Θρησκευτικών!!!", από που προκύπτει; Και γιατί επιμένετε να θέλετε να το πιστέψουν και οι άλλοι;

Αποσυνδεδεμένος konstantinat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 59
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #96 στις: Μάιος 03, 2011, 10:23:57 πμ »
Σ Υ Ν Δ Ε Σ Μ Ο Σ  Θ Ε Ο Λ Ο Γ Ω Ν  Μ Α Κ Ε Δ Ο Ν Ι Α Σ – Θ Ρ Α Κ Η Σ
Γραφείο 404, Θεολογική Σχολή ΑΠΘ, 54624 Θεσσαλονίκη
Τηλ. Επικ.– fax: 2310 997113, mail: theologoi@gmail.com, http://theologoi.wordpress.com
Θεσσαλονίκη, 2.05.2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ
Κατά τη συνάντηση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος με εκπροσώπους των Θεολογικών Σχολών και των Θεολογικών Ενώσεων και Συνδέσμων της χώρας την 30η Απριλίου 2011 στο Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος (Ι. Μ. Πεντέλης) το σύνδεσμό μας εκπροσώπησν τα μέλη του Συνδέσμου, ο καθηγητής της Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας κ. Ηρακλής Ρεράκης και ο υποψ. Διδάκτωρ του ίδιου Τμήματος θεολόγος Καθηγητής Ευάγγελος Πεπές, οι οποίοι μετέφεραν στη συνάντηση τις παρακάτω θέσεις του Συνδέσμου:
Η Εκκλησία, με βάση τη θεολογική και την ανθρωπολογική της διδασκαλία, έχει μια ολιστική προσέγγιση ως προς την παιδεία του νέου ανθρώπου... Στο σχέδιο για το Νέο Λύκειο γίνεται ένα παιδαγωγικό και ανθρωπολογικό λάθος, αφού υπερτιμάται η οικονομική και επαγγελματική πλευρά της μόρφωσης του νέου και υποβαθμίζεται η πνευματική, ηθική, κοινωνική και συναισθηματική. Είναι παράδοξο να προσπαθούμε να πείσουμε το Υπουργείο της Παιδείας για το τι σημαίνει ολοκληρωμένη παιδεία, μόρφωση και αγωγή ή πώς μορφώνεται στο σχολείο ο μαθητής για να γίνει ένας ολοκληρωμένος άνθρωπος.

Ο ισχύων εκπαιδευτικός νόμος 1566 του 1985 στο 1ο άρθρο και στην 1η παράγραφο, αναφερόμενος στο θέμα αυτό, είναι εντελώς σαφής: «Σκοπός της Εκπαίδευσης είναι να συμβάλλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών. Ειδικότερα υποβοηθεί τους μαθητές να γίνονται ελεύθεροι, υπεύθυνοι δημοκρατικοί πολίτες, να εμπνέονται από αγάπη προς τον άνθρωπο, τη ζωή και τη φύση, να διακατέχονται από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης και να αποκτούν μέσα από τη σχολική τους αγωγή κοινωνική ταυτότητα και συνείδηση». Το Σύνταγμα επίσης (άρθρ. 16) ορίζει σαφώς ως στόχο της ελληνικής παιδείας την «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης».

Δεν κατανοούμε τους λόγους, που το Υπουργείο παιδείας παραβαίνει το Σύνταγμα και τον ίδιο τον ισχύοντα εκπαιδευτικό νόμο, σύμφωνα με τον οποίο μία από τις κύριες λειτουργίες του σχολείου είναι η κοινωνικοποίηση του μαθητή, που σημαίνει μια εσωτερίκευση τρόπων σκέψης και ζωής, συμπεριφορών, στάσεων, προτύπων, αρετών αξιών, που έχουν κληροδοτηθεί ως ελληνική ταυτότητα, μέσα από τη ζώσα κοινωνικοπολιστισμική και εκκλησιαστική παράδοση.

Το νέο σχέδιο για το Λύκειο, ειδικά σ’ αυτήν την ιστορική συγκυρία, θα έπρεπε, όχι να μειώνει, αλλά να ενισχύει τη γενική ανθρωπιστική κατάρτιση. Είναι αναγκαίο να βλέπουμε προφητικά το μέλλον, οπλίζοντας τους νέους μας, όχι μόνον με προσόντα που προάγουν την παραγωγικότητα, αλλά και με στοιχεία που τους βοηθούν να αντιμετωπίζουν με ανθρώπινο πρόσωπο και με κοινωνική, ηθική και πνευματική ευθύνη τις καταστάσεις, τις δυσκολίες και τα προβλήματα της ζωής, προσβλέποντας στην αιωνιότητα.

Είναι απορίας άξιον πως, ενώ η ίδια η υπουργός τονίζει ότι το νέο Λύκειο στοχεύει σε «αξίες», «συλλογικότητα», «αλληλεγγύη», «σεβασμό στους άλλους», ώστε να μπορεί να γίνει ο μαθητής «συνειδητός Έλληνας πολίτης του κόσμου, γνώστης της ταυτότητάς του στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον», στη συνέχεια υποβαθμίζει και αποδυναμώνει το μάθημα των θρησκευτικών, που, εκτός από τον πνευματικό και θεολογικό του προσανατολισμό, αποτελεί, επίσης, ένα βασικότατο ανθρωπιστικό και κοινωνικό μάθημα του σχολικού Προγράμματος, που υπηρετεί σε βάθος τους παραπάνω στόχους που θέτει και η ίδια η Υπουργός.

Γι΄ αυτούς τους λόγους καταλήγουμε στις παρακάτω προτάσεις:

1. Ως προς το θέμα της προαιρετικότητας του θρησκευτικού μαθήματος στη Γ΄ Λυκείου, θεωρούμε ότι η καθιέρωσή της, είναι βέβαιο ότι θα πλήξει κυριολεκτικά το όλον της Γενικής Παιδείας στο Λύκειο. Ο έφηβος στην ηλικία αυτή έχει αναπτύξει την ικανότητα της κριτικής του σκέψης και θα μπορούσε, πλέον, μέσα από ένα δημιουργικό διάλογο και μια πλούσια θεματολογία, όπως αυτή που του προσφερόταν έως τώρα, στο μάθημα της χριστιανικής ηθικής να συνειδητοποιεί και να αφομοιώνει αξίες, πρότυπα και τρόπους ζωής, που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς του. Η τοποθέτηση του Θρησκευτικού μαθήματος στο Πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου σε μια θέση που είναι βέβαιο ότι κανείς μαθητής δεν θα το επιλέξει, αφού θα προτιμήσει αναγκαστικά άλλα μαθήματα που σχετίζονται άμεσα με τις πανελλαδικές εξετάσεις και την επιτυχία του σ’ αυτές, στερείται παιδαγωγικής θεμελίωσης.

Υπογραμμίζεται ότι η θεματολογία της διδακτέας ύλης της Γ΄ Λυκείου περιλαμβάνει θέματα ανεκτίμητης σπουδαιότητας για την ολοκλήρωση της διαδικασίας κοινωνικοποίησης του μαθητή όπως: Η ηθική συνείδηση, η ελευθερία, το κοινωνικό πρόβλημα, η ειρήνη, τα δύο φύλα, ο γάμος, η οικογένεια, η αυτοκτονία, τα ναρκωτικά, ο προβληματισμός για την τεχνολογία, το οικολογικό πρόβλημα, η βιοηθική, ο προβληματισμός για την πληροφορική και τα ΜΜΕ, το πρόβλημα του άγχους, η χαρά, η λύπη, το θέμα του θανάτου κ.ά.

Στην πραγματικότητα είναι πλέον εμφανές ότι το θρησκευτικό μάθημα, με αυτή την υποβάθμισή του στο επίπεδο του επιλεγομένου, εντάσσεται μόνον τυπικά στο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου. Η πρότασή μας είναι να παραμείνει το μάθημα υποχρεωτικό και να γίνει δίωρο στη Γ΄ Λυκείου.

2. Ως προς το θέμα της μονόωρης διδασκαλίας του θρησκευτικού μαθήματος στη Β΄ Λυκείου, θωρούμε θετική την πρόταση για τη διατήρηση της υποχρεωτικότητάς του στη Β΄ Λυκείου. Η εμπειρία μας, όμως, δείχνει ότι η μία ώρα διδασκαλίας είναι ανεπαρκής και μη αποτελεσματική. Η ίδια η Υπουργός ενώ τόνισε στην πρότασή της ότι «η έννοια του μονόωρου μαθήματος δεν υφίσταται στο νέο Λύκειο» στη συνέχεια, εντελώς αυθαίρετα και άνευ αιτιολόγησης καθιστά μόνο το μάθημα των θρησκευτικών μονόωρο σε σχέση με όλα τα μαθήματα του Λυκείου.

Τονίζεται ότι στη Β΄ Λυκείου οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να διδαχθούν συστηματικά και με κριτική σκέψη θέματα πίστεως και υπαρξιακά όπως: Δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου, παράδοση, πίστη και πλουραλισμός, φανατισμός και ανεξιθρησκία, θρησκεία και κράτος, ελληνισμός και χριστιανισμός, πίστη και επιστήμη, χριστιανισμός και πολιτισμός. Διδάσκονται ακόμα το φαινόμενο της θρησκείας και βασικά στοιχεία για τα σπουδαιότερα θρησκεύματα και τις πιο διαδεδομένες θρησκευτικές κινήσεις του κόσμου, όπως η αρχαία ελληνική θρησκεία, ο Ιουδαϊσμός, το Ισλάμ, ο Ινδουισμός, ο Βουδισμός, η γιόγκα κ.ά. Είναι βέβαιο ότι ο θεολόγος καθηγητής με μία ώρα μόνον στη Β΄ Λυκείου δεν θα μπορέσει να διεξέλθει τα θέματα αυτά επαρκώς.

Η πρότασή μας είναι να παραμείνει το μάθημα στη Β΄ Λυκείου δίωρο.

3. Ως προς το θέμα της αλλαγής του τίτλου του μαθήματος στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου θεωρούμε εντελώς αυθαίρετη την πράξη του Υπουργείου Παιδείας, διότι έτσι επιχειρείται μετατροπή του χαρακτήρα του μαθήματος προς μια θρησκειολογική κατεύθυνση, χωρίς διάλογο και διαβούλευση, χωρίς παιδαγωγική επεξεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους θεολογικούς φορείς και κυρίως χωρίς την ενημέρωση και τη γνώμη της Εκκλησίας.

Σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές χώρες οι Εκκλησίες έχουν καθοριστικό λόγο και ρόλο για όλα τα θέματα που αφορούν στη θρησκευτική αγωγή και μόνον στη χώρα μας συμβαίνει αυτό το παράδοξο φαινόμενο, κατάλοιπο ίσως μιας ιδεολογικής προκατάληψης και ενός συνδρόμου προοδευτισμού, που διακατέχει διαχρονικά τους εκάστοτε ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας ως προς τη διδασκαλία του μαθήματος των θρησκευτικών.

Ωστόσο το θέμα αυτό είναι ένα θέμα παιδείας των ελλήνων και όχι θέμα ιδεολογικών συναρτήσεων ή συμβιβασμών και υπολογισμών. Δεν γνωρίζουμε τους λόγους που στρέφει το Υπουργείο το μάθημα σε μια τέτοια θρησκειολογική κατεύθυνση, αντίθετη με τη Νομοθεσία και τη θρησκευτική ταυτότητα και συνείδηση των ορθοδόξων Ελλήνων γονέων και πολιτών. Θεωρούμε ότι το θέμα αυτό είναι πάρα πολύ σπουδαίο και προδιαγράφει προθέσεις μη ειλικρινούς διαλόγου, ελλιπούς συνεργασίας και αλληλοκατανοήσεως της Πολιτείας έναντι της Εκκλησίας. Ελπίζουμε να μην χρησιμοποιηθεί το θέμα των αλλοδαπών μαθητών, που κατά καιρούς χρησιμοποιείται ως επιχείρημα, για τη μετατροπή του μαθήματος σε θρησκειολογικό, χωρίς ουσιαστικά παιδαγωγικά και επιστημονικά ερείσματα.

Για το επιχείρημα αυτό πρέπει να επισημανθούν τα παρακάτω:

Α. Δεν έχει καταστεί έως τώρα εφικτός ο προσδιορισμός του ακριβούς αριθμού των αλλοδαπών, που βρίσκονται στη χώρα, ούτε οι θρησκευτικές τους πεποιθήσεις. Είναι προφανές, από την άλλη πλευρά, ότι η επιτυχία μιας εκπαιδευτικής πολιτικής, ευαισθητοποιημένης σε θέματα αλλοδαπών, εξασφαλίζεται μόνον έπειτα από την καταγραφή των ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων των αλλοδαπών της χώρας καθώς επίσης και του ποσοστού των αλλοδαπών μαθητών που φοιτούν στο Λύκειο.

Β. Οι αλλαγές στο μάθημα των θρησκευτικών γίνονται στο όνομα των αλλοδαπών αλλά όχι με βάση τις εκπεφρασμένες τους πεποιθήσεις και προτάσεις. Οι αλλοδαποί είναι οργανωμένοι σε συλλόγους και συνδέσμους. Η καταγραφή των θέσεών τους, σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών και των πιθανών προτάσεών τους, θα αποτελούσε ασφαλέστερο και αντικειμενικότερο οδηγό από την προσωπική εκτίμηση ειδικών και μη, οι οποίοι κατά καιρούς προτείνουν, στο όνομά τους, αλλαγές για το μάθημα των θρησκευτικών. Πάντως ένα ασφαλές δείγμα των προθέσεων των αλλοδαπών έναντι του μαθήματος των θρησκευτικών, το οποίο, όμως, συστηματικά και μεθοδευμένα δεν λαμβάνει υπόψη το Υπουργείο Παιδείας και όλοι οι άλλοι θρησκειολογούντες, είναι η συμμετοχή της συντριπτικής πλειονοψηφίας των αλλοδαπών μαθητών στη διδασκαλία του μαθήματος στο σχολείο, αν και, με βάση τις Υπουργικές Αποφάσεις, δικαιούνται απαλλαγής.

Πρέπει να σημειωθεί μάλιστα ότι πολλοί από τους αλλοδαπούς αντιμετωπίζουν το μάθημα των θρησκευτικών ως ένα από τα μαθήματα που θα τους βοηθήσουν ουσιαστικά στην πλήρη ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία.

Η πρότασή μας είναι να παραμείνουν και για τις δύο τάξεις (Β΄ και Γ΄ Λυκείου) οι μέχρι σήμερα χρησιμοποιούμενοι τίτλοι του μαθήματος των θρησκευτικών, δηλαδή, για τη Β΄ Λυκείου «Χριστιανισμός και Θρησκεύματα» και για τη Γ΄ Λυκείου «Θέματα Χριστιανικής Ηθικής», διότι κατά γνώμη μας δεν υφίστανται αντικειμενικοί και επιστημονικοί λόγοι αλλαγής του χαρακτήρα του μαθήματος στο Λύκειο.

Με βάση τα παραπάνω επισημαίνουμε την αναγκαιότητα βελτιώσεων του σχεδίου που είδε το φως της δημοσιότητας και καλούμε την Υπουργό Παιδείας να τηρήσει τις υποσχέσεις της, σχετικά με τη δυνατότητα διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και την Εκκλησία, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι θέσεις, ώστε να προκύψει το τελικό βελτιωμένο Πρόγραμμα του Νέου Λυκείου.

H ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Αποσυνδεδεμένος konstantinat

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 59
    • Προφίλ
Απ: Επιλεγόμενο το μάθημα των θρησκευτικών!!!
« Απάντηση #97 στις: Μάιος 03, 2011, 11:00:05 πμ »
από που προκύπτει;

Όταν το "που" είναι ερωτηματικό, τονίζεται. Οπότε η σωστή γραφή είναι:
"από πού προκύπτει;"

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32329
  • Τελευταία: kblala
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1162181
  • Σύνολο θεμάτων: 19242
  • Σε σύνδεση σήμερα: 810
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 18
Επισκέπτες: 712
Σύνολο: 730

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.113 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.