*

Αποστολέας Θέμα: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης  (Αναγνώστηκε 298401 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #826 στις: Σεπτέμβριος 24, 2019, 02:25:16 μμ »
Καλησπέρα, σύμφωνα με τις νέες οδηγίες πώς θα γίνεται τελικά η επεξεργασία των πηγών; Έχει καταλάβει κανείς;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:42:59 »

Αποσυνδεδεμένος sofoulitsa

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 184
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #827 στις: Σεπτέμβριος 25, 2019, 08:58:23 μμ »
Καλησπέρα! Κι εγώ την ίδια απορία έχω... Θα αλλάξουμε τελικά τρόπο επεξεργασίας των πηγών; Και κάτι άλλο: Πώς ακριβώς οργανώνετε την ύλη φέτος; Σε ποιο σημείο βρίσκεστε; Στις οδηγίες προτείνεται να διατίθενται 4 ώρες για την ύλη του σχολικού βιβλίου και 2 ώρες για επεξεργασία πηγών. Ακολουθείτε αυτόν τον προγραμματισμό; Ευχαριστώ

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #828 στις: Σεπτέμβριος 26, 2019, 02:26:57 μμ »
Το υπουργείο δίνει οδηγίες γενικές και αόριστες για έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των πηγών, καμία σχέση με όσα ξέραμε μέχρι τώρα. Υπάρχουν συνάδελφοι διορισμένοι ίσως, που έχουν κάποια ενημέρωση για το θέμα αυτό; Παραθέτω έναν σύνδεσμο σχετικά με το θέμα: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/299367_gia-tin-istoria-prosanatolismoy-anthropistikon-spoydon-sti-g-lykeioy

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #829 στις: Σεπτέμβριος 26, 2019, 02:32:55 μμ »
Το υπουργείο δίνει οδηγίες γενικές και αόριστες για έναν διαφορετικό τρόπο προσέγγισης των πηγών, καμία σχέση με όσα ξέραμε μέχρι τώρα. Υπάρχουν συνάδελφοι διορισμένοι ίσως, που έχουν κάποια ενημέρωση για το θέμα αυτό; Παραθέτω έναν σύνδεσμο σχετικά με το θέμα: https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/299367_gia-tin-istoria-prosanatolismoy-anthropistikon-spoydon-sti-g-lykeioy

Δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το θέμα, γιατί αυτή τη στιγμή οι σύμβουλοι τρέχουν με τη συνεξέταση γλώσσας/λογοτεχνίας. Η δική μας σύμβουλος, στην οποία απευθύνθηκα με τις ίδιες απορίες που ανέφερα και πιο πάνω, μας είπε ότι δεν έχουν καμία περαιτέρω ενημέρωση, έχουν ωστόσο ζητήσει διευκρινίσεις από το υπουργείο, τόσο στον τρόπο επεξεργασίας πηγών όσο και στη βαθμολόγηση. Επί του πρακτέου, μας πρότεινε να αρχίσουμε σιγά σιγά να επεξεργαζόμαστε κριτικά τις πηγές -να κάνουμε μια σύντομη εισαγωγή στις ιστοριογραφικές σχολές, να κάνουμε διάκριση άμεσων/έμμεσων πηγών, να ερευνούμε οπτική γωνία και τι περιορισμούς θέτει- μέχρι να έρθουν πιο σαφείς οδηγίες.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 19:42:59 »

Αποσυνδεδεμένος Nikolaos39

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #830 στις: Οκτώβριος 04, 2019, 11:44:31 μμ »
Καλησπέρα,
Με αφορμή την αλλαγή του τρόπου επεξεργασίας των πηγών, θα ήθελα κάποιος να με βοηθήσει σχετικά με την κατάταξή τους σε πρωτογενείς ή δευτερογενείς. Οι πρωτογενείς πηγές αποτελούν μαρτυρίες ανθρώπων που βίωσαν τα γεγονότα που περιγράφουν και η περιγραφή αυτή γίνεται συνήθως σε κοντινή χρονική περίοδο με  αυτή των γεγονότων. Σε ορισμένα βοηθήματα αναφέρεται ότι τα ιστορικά αποσπάσματα αποτελούν δευτερογενείς πηγές. Τι συμβαίνει όμως, όταν οι συγγραφείς των ιστορικών μελετών  περιγράφουν σύγχρονα για αυτούς γεγονότα και είναι άνθρωποι εκείνης της εποχής; Θα με βοηθούσε πολύ, αν κάποιος μου αιτιολογούσε πού κατατάσσονται οι πηγές του βιβλίου σελ. 11 και σελ. 17.

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #831 στις: Οκτώβριος 10, 2019, 04:43:51 μμ »
Καλησπέρα, υπάρχουν σαφείς οδηγίες για τον νέο τρόπο επεξεργασίας τω πηγών; Γνωρίζει κανείς; Επίσης, για τους παλαιούς απόφοιτους σύμφωνα με τη διάταξη του υπουργείου η συμμετοχή γίνεται "με τους όρους , προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες που ίσχυσαν το προηγούμενο σχολικό έτος 2018-19". Οπότε και τις πηγές τις δουλεύουμε με παράθεση-σύνθεση, σωστά; Ευχαριστώ.

Αποσυνδεδεμένος kiki14

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 281
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #832 στις: Νοέμβριος 12, 2019, 07:37:33 μμ »
Καλησπέρα σας!
Σχετικά με τη διάκριση των πηγών σε πρωτογενείς κ δευτερογενείς ,θεωρειτε ότι πρέπει να γίνεται ,συμφωνα με τις νέες οδηγίες;;
Επίσης ,αν στην πηγή έχει αυτούσια αποσπάσματα πχ τον λόγο ενός επιζώντα, αλλά παράλληλα ο ιστορικός σχολιάζει μετά την λέμε πρωτογενή ή δευτερογενή την πηγή;
Ευχαριστώ πολύ!

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #833 στις: Μάιος 11, 2020, 09:49:32 πμ »
Καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω, η πρόταση "Βασική θέση του ΣΕΚΕ ήταν η παροχή εκλογικού δικαιώματος στις γυναίκες" είναι σωστή ή λανθασμένη;

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #834 στις: Μάιος 11, 2020, 03:12:54 μμ »
Καλημέρα. Θα ήθελα να ρωτήσω, η πρόταση "Βασική θέση του ΣΕΚΕ ήταν η παροχή εκλογικού δικαιώματος στις γυναίκες" είναι σωστή ή λανθασμένη;

Σωστή. Ίσως θα μπορούσε να είναι καλύτερα διατυπωμένη. Σε προβληματίζει κάτι;

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #835 στις: Μάιος 11, 2020, 05:54:39 μμ »
Η συγκεκριμένη πρόταση, όπως έχει διατυπωθεί, είναι σαν να ισχυρίζεται ότι αυτή είναι η μόνη βασική θέση του ΣΕΚΕ, ενώ το βιβλίο λέει " Βασικές θέσεις..." .

Αποσυνδεδεμένος elranna

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2313
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ02, ΠΕ40- Μπορώ να ξαναγίνω μαθήτρια;
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #836 στις: Μάιος 11, 2020, 06:58:32 μμ »
Η συγκεκριμένη πρόταση, όπως έχει διατυπωθεί, είναι σαν να ισχυρίζεται ότι αυτή είναι η μόνη βασική θέση του ΣΕΚΕ, ενώ το βιβλίο λέει " Βασικές θέσεις..." .

Νομίζω ότι αυτό θα ίσχυε αν η πρόταση ήταν διατυπωμένη ως εξής: "Η βασική θέση του ΣΕΚΕ ήταν...". Χωρίς το οριστικό άρθρο αφήνει να διαφανεί ότι υπάρχουν κι άλλες θέσεις, χωρίς ωστόσο να είναι αυτό απόλυτα σαφές. Συμφωνώ ότι θα μπορούσε να ήταν πολύ καλύτερα διατυπωμένη, πχ. "Μία από τις βασικές θέσεις του προγράμματος του ΣΕΚΕ ήταν η παροχή εκλογικού δικαιώματος στις γυναίκες". Δεν νομίζω όμως ότι μπορεί κάποιος να θεωρήσει ότι η συγκεκριμένη πρόταση, έστω και έτσι διατυπωμένη, είναι λάθος.

Γενικά, η επιτροπή είναι πολύ προσεκτική στις διατυπώσεις της.

Αποσυνδεδεμένος therapy

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 56
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #837 στις: Μάιος 11, 2020, 11:51:19 μμ »
Ευχαριστώ πολύ.

Αποσυνδεδεμένος Nikolaos39

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #838 στις: Ιούνιος 24, 2020, 08:57:36 μμ »
Καλησπέρα! Θα μπορούσε κάποιος με βεβαιότητα να μου πει ποια σημεία του σχολικού βιβλίου εντάσσονται στον ορισμό της Κρητικής Πολιτείας; Έχω δει πολλούς να εντάσσουν το χωρίο από: [Οι ξένοι Ναύαρχοι... ορίστηκε ο Ελευθέριος Βενιζέλος], αν και μου φαίνεται λίγο τραβηγμένο.

Αποσυνδεδεμένος Nikolaos39

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Ιστορία Γ' Λυκείου Κατεύθυνσης
« Απάντηση #839 στις: Οκτώβριος 20, 2020, 11:59:18 μμ »
Καλησπέρα! Θα ήθελα, αν κάποιος διορθώνει γραπτά πανελληνίων ή γνωρίζει, να μου λύσει κάποιες απορίες σχετικά την αξιολόγηση των πηγών. Αρχικά, αυτό που με προβληματίζει είναι,  αν στη μέθοδο της σύνθεσης η αναφορά στις πηγές και στο είδος στο οποίο ανήκουν (πρωτογενής, δευτερογενής) κρίνεται αναγκαία. Η καθηγήτρια που διδάσκει στο σχολείο θεωρεί λάθος, όπως είπε στη μαθήτριά μου, τη μη παραπομπή κάθε φορά στην πηγή. Η ίδια μάλιστα ζητάει να ξεκινούν τη σύνθεση με εισαγωγική παράγραφο που θα αναφέρει τον συγγραφέα, το έργο, τη χρονολογία δημοσίευσης κ.τ.λ. καθώς και το είδος της πηγής (πρωτογενής, δευτερογενής). Στη συνέχεια, για τη σύνθεση των πληροφοριών του σχολικού βιβλίου και της πηγής, ζητά την εισαγωγή μεταβατικών φράσεων (σύμφωνα με την πηγή, τα παραπάνω επιβεβαιώνονται, ανάλογες πληροφορίες αναφέρονται) κάθε φορά που αξιοποιείται κάποια πληροφορία των πηγών.

Προσωπικά, ως προς τη σύνθεση δεν ζητούσα από τη μαθήτριά να μου δημιουργεί τέτοια εισαγωγική παράγραφο σχετικά με την ταυτότητα των πηγών, παρά ένα εισαγωγικό πλαίσιο που μας οδηγεί ομαλά στην απάντηση και θέτει το χρονικό πλαίσιο (συνήθως κάτι τέτοιο υπάρχει και στην αρχή του κάθε κεφαλαίου). Έπειτα, κάναμε τον συνδυασμό των πληροφοριών του σχολικού βιβλίου και των πηγών στο κατάλληλο σημείο , προσέχοντας οι πληροφορίες να τοποθετηθούν, εκτός άλλων, με χρονολογική σειρά. Όσες από τις πληροφορίες, από την άλλη, δεν σχετίζονταν με το βιβλίο τοποθετούνταν στο τέλος ως συμπληρωματικά στοιχεία. Κατά τη σύνθεση αυτή των πληροφοριών κάνουμε χρήση μεταβατικών και συνδετικών λέξεων (π.χ. Πιο συγκεκριμένα, αναλυτικότερα), χωρίς όμως να γίνεται αναφορά στην πηγή που αξιοποιήθηκε. Αναφορά στην πηγή κάνουμε μόνο, αν αυτή λέει κάτι εκ διαμέτρου αντίθετο. Διερωτώμαι, αν εγώ κάνω κάτι λάθος ή αυτά που ζητά η καθηγήτρια είναι περιττές πληροφορίες; Να σημειώσω ότι κι εγώ ως μαθητής αξιοποιούσα την παραπάνω μέθοδο, γράφοντας 99/100 στις εξετάσεις του 2011.
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 22, 2020, 09:11:56 πμ από Nikolaos39 »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159588
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 386
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 26
Επισκέπτες: 329
Σύνολο: 355

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.085 δευτερόλεπτα. 36 ερωτήματα.