*

Αποστολέας Θέμα: Η κατάργηση της Ιστορίας  (Αναγνώστηκε 24007 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΛΩΡΑ

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1989
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #14 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 12:53:02 am »
Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι πως τους ενοχλούν πράγματα ειδικά στην νεότερη ιστορία...το θέμα δεν είναι απλό ούτε θέμα αναλυτικού προγράμματος...για με΄να είναι βαθύτερο και έχει δεύτερη ανάγνωση....
Να μάθουν τα παιδιά πως στις αρχές του 20ου αιώνα με την εμφάνιση του σοσιαλισμού και την οργάνωση των εργατικών κινημάτων και των απεργιών, στις οποίες σκοτώθηκαν και άνθρωποι (καπνεργάτες στην Καβάλα και Αθήνα) και έτσι κερδήθηκε το 8ωρο,το δικαίωμα στην απεργία,η κατοχύρωση της σύνταξης και γενικά θεσμοθετήθηκαν τα εργασιακά δικαιώματα....;;; Τς,τς,τς,τς....ντροπή...! Σε καιρούς χούντας του ΔΝΤ και της παγκόσμιας τρομοκρατίας της παγκοσμιοποίησης και της κακόβουλης εκμετάλλευσης του ανθρώπινου δυναμικού...αυτά είναι ανεπίτρεπτα πράγματα να τα μαθαίνουν τα παιδιά!!
Είναι καιρός η νέα γενιά να εκπαιδευτεί στο άνευ περιορισμού ωράριο που δεν έχει πληρωμένες υπερωρίες,να ξεχάσει τα εργασιακά δικαιώματα ή μάλλον να μην μάθει ποτέ πως υπήρξαν,να ζει χωρίς να ξέρει πως έχει ανθρώπινα δικαιώματα υποτίθεται προστατευμένα και κατοχυρωμένα!!
Αυτό θέλουν!! Αυτό τους βολεύει!!
Και άλλες πτυχές της νεότερης ιστορίας τους ενοχλούν...μπορώ να τις παραθέσω,αλλά θα μακρυγορήσω...
Αντιθέτως το να περιορίζεις τα παιδιά μόνο στη γνώση της αρχαίας ιστορίας και στον θαυμασμό του αρχαίου μας πολιτισμού (απαραίτητο βέβαια και αυτό,ειδικά σε καιρούς που η ανθρωπιστική παιδεία που εκπροσωπεί ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός,λείπει) αποπροσανατολίζει και απομακρύνει την σκέψη τους απ'την ερμηνεία των σύγχρονων καταστάσεων,στην οποία βοηθάει άμεσα η γνώση της νεοελληνικής ιστορίας....(όχι μόνο αυτή βέβαια)
Πάντα πίσω απ'τον χειρισμό αυτού του πολύπαθου και βαρυσήμαντου για την δημιουργία συνειδήσεων μαθήματος,κρύβονται κι άλλα πράγματα απ'τα προφανή...
Δεν έχει να κάνει μόνο με παιδαγωγική θεώρηση...αυτό είναι το τελευταίο που τους νοιάζει...!!  ???
Δεν υπάρχει ελευθερία που να μη γνωρίζω.
Ούτε ταπείνωση ή φόβος που να μη μ' έχουν υποτάξει.
Γι'αυτό και ξέρω από αγάπη,
Γι' αυτό δε συλλογίζομαι το σώμα που σου δίνω,
Γι' αυτό προσέχω τόσο τα λόγια που σου λέω.

ΛΟΥΙΣ ΓΚΑΡΘΙΑ ΜΟΝΤΕΡΟ
(ΓΡΑΝΑΔΑ 1958)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:23:29 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #15 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 09:24:00 am »
Εγώ αυτό που καταλαβαίνω είναι πως τους ενοχλούν πράγματα ειδικά στην νεότερη ιστορία...το θέμα δεν είναι απλό ούτε θέμα αναλυτικού προγράμματος...για με΄να είναι βαθύτερο και έχει δεύτερη ανάγνωση....
Να μάθουν τα παιδιά πως στις αρχές του 20ου αιώνα με την εμφάνιση του σοσιαλισμού και την οργάνωση των εργατικών κινημάτων και των απεργιών, στις οποίες σκοτώθηκαν και άνθρωποι (καπνεργάτες στην Καβάλα και Αθήνα) και έτσι κερδήθηκε το 8ωρο,το δικαίωμα στην απεργία,η κατοχύρωση της σύνταξης και γενικά θεσμοθετήθηκαν τα εργασιακά δικαιώματα....;;; Τς,τς,τς,τς....ντροπή...! Σε καιρούς χούντας του ΔΝΤ και της παγκόσμιας τρομοκρατίας της παγκοσμιοποίησης και της κακόβουλης εκμετάλλευσης του ανθρώπινου δυναμικού...αυτά είναι ανεπίτρεπτα πράγματα να τα μαθαίνουν τα παιδιά!!
Είναι καιρός η νέα γενιά να εκπαιδευτεί στο άνευ περιορισμού ωράριο που δεν έχει πληρωμένες υπερωρίες,να ξεχάσει τα εργασιακά δικαιώματα ή μάλλον να μην μάθει ποτέ πως υπήρξαν,να ζει χωρίς να ξέρει πως έχει ανθρώπινα δικαιώματα υποτίθεται προστατευμένα και κατοχυρωμένα!!
Αυτό θέλουν!! Αυτό τους βολεύει!!
Και άλλες πτυχές της νεότερης ιστορίας τους ενοχλούν...μπορώ να τις παραθέσω,αλλά θα μακρυγορήσω...
Αντιθέτως το να περιορίζεις τα παιδιά μόνο στη γνώση της αρχαίας ιστορίας και στον θαυμασμό του αρχαίου μας πολιτισμού (απαραίτητο βέβαια και αυτό,ειδικά σε καιρούς που η ανθρωπιστική παιδεία που εκπροσωπεί ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός,λείπει) αποπροσανατολίζει και απομακρύνει την σκέψη τους απ'την ερμηνεία των σύγχρονων καταστάσεων,στην οποία βοηθάει άμεσα η γνώση της νεοελληνικής ιστορίας....(όχι μόνο αυτή βέβαια)
Πάντα πίσω απ'τον χειρισμό αυτού του πολύπαθου και βαρυσήμαντου για την δημιουργία συνειδήσεων μαθήματος,κρύβονται κι άλλα πράγματα απ'τα προφανή...
Δεν έχει να κάνει μόνο με παιδαγωγική θεώρηση...αυτό είναι το τελευταίο που τους νοιάζει...!!  ???

πες "καθόλου" ,.....και εισαι "μέσα"  ;)
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος arlekinos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #16 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 11:56:42 am »
φαντάζομαι κατα αυτή την άποψη -οπτική η σφαγή στη Σμύρνη θα χαρακτηριζόταν <<ατυχής έκβασις τουριστικών επαφών>>τουριστες -πνιγμένοι ,οι Ελληνες  8)


http://24wro.blogspot.com/2011/01/blog-post_2488.html

Η σφαγη στη Σμυρνη ηταν επακολουθο της ανοδου του τουρκικου και του ελληνικου εθνικισμου. Πριν σφαξουν τους ελληνες οι τουρκοι στρατιωτες στα παραλια της Μ. Ασιας, ειχαν προηγηθει βιασμοι, σφαγες και λεηλασιες τουρκικων χωριων απο ελληνες στρατιωτες.

Η τουρκικη εισβολη στην κυπρο το 1974 δεν ειναι ενα μεμονωμενο επεισοδιο. Εντασσεται μεσα στη γενικοτερη ενταση που επικρατουσε αναμεσα στις δυο κοινοτητες του νησιου απο το 1962 και επειτα. Τους ασκους του αιολου ανοιξαν οι σφαγες τουρκοκυπριων το 1963 απο παραστρατιωτικες ελληνοκυπριακες οργανωσεις που δρουσαν υπο την ανοχη και τη υποστηριξη του ελληνικου στρατου.

Αυτα ειναι δυο μονο απο τα πολλα παραδειγματα που αποδεικνυουν οτι η ιστορικη αληθεια ειναι πιο πολυπλοκη υποθεση απο αυτο που μας μαθαινουν να πιστευουμε στο ελληνικο σχολειο. Καλως ή κακως ο κοσμος δεν ειναι χωρισμενος σε καλους ελληνες και κακους ξενους. Αν θελεις να μιλησεις για τις σφαγες που διεπραξαν οι τουρκοι, εισαι υποχρεωμενος να μιλησεις και για τις σφαγες που διεπραξαν οι ελληνες.

Η επιλεκτικη παρουσιαση και διδασκαλια των ιστορικων γεγονοτων αποτελει παραποιηση της ιστορικης αληθειας.

 

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #17 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 12:25:17 pm »
ουδεμία παραποίηση !!!!τα μικρασιατικά παράλια ανέκαθεν ήταν ελληνικά ή κάνω
λάθος;;;

Αναφέρομαι μόνο για τα παράλια και όχι για την επέκταση στα βάθη της ανατολίας(μεγάλη ανοησία),εξάλλου δεν αναφερόταν στη Συνθήκη των

Σεβρών η προέλαση,τους καιρούς εκείνους η πλειοψηφία Ελληνες δεν κατοικούσαν τη Σμύρνη ;;;και έστω ότι οι Ελληνες διεπραξαν ωμότητες το ίδιο

είναι να αντιμετωπίζεις τον κατακτητή σου και το ίδιο να σφάζουν χιλιάδες Ελληνων ;τα τάγματα εργασίας ;η συμφωνία της Αγκυρας;;;ας μην

παρουσιάζουμε τους Τούρκους ότι απλά αντέδρασαν στα βίαια χτυπήματα μας,ο διωγμός του Ελληνισμού από την Πόλη ;;;

κατανοώ το πνεύμα της γραφής σου ωστόσο θεωρώ ότι έχουμε υποστεί αρκετές αδικίες τόσο απο τους  γείτονες όσο και απο τις μεγάλες δυνάμεις

Αλλά και που τα συζητάμε σάμπως θα καταλάβουν οι μαθητές τίποτα από αυτά ;;
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 13, 2011, 12:32:02 pm από Ερση »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 08:23:29 »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #18 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 12:44:36 pm »
αιτία ηταν η αναδιανομη συμφεροντων. Σε πολλες περιπτωσεις ημασταν θυματα της γεωγραφιας μας και της κρισης της αποικιοκρατιας αλλα και της πολιτικης μας (εσωτερικης και εξωτερικης).

Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος arlekinos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #19 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 12:50:13 pm »
Οι μαθητες καταλαβαινουν μια χαρα, μην ανησυχεις καθολου. Οι διδασκοντες εχουν το προβλημα.
Μολις τωρα ειδα τη λεζαντα κατω απο το nickname σου και μπηκαν τα πραγματα στη θεση τους. Ελπιζω μονο να μη διδασκεις ιστορια.
Α! και κατι ακομα. Η δολοφονια ενος ανθρωπου εχει την ιδια βαρυτητα ειτε ειναι χριστιανος, ειτε μουσουλμανος, ειτε ινδουιστης. Τα εχει πει και ο θεος σου αυτα. Κανε τουλαχιστον τον κοπο να διαβασεις κανενα σοβαρο θεολογικο συγγραμα, αφου τα σοβαρα ιστορικα συγγραμματα τα εχεις γραψει εκει που ξερεις.  

Αποσυνδεδεμένος Εγώ είμαι

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 769
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #20 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 12:54:18 pm »
εάν αναφέρεσαι σ εμένα δε σου πέφτει κανένας λόγος για το ποιος είναι ο θεός μου και εάν διδάσκω ιστορία ή όχι ...έγω εύχομαι να μη διδάσκεις ιστορία και μαθαίνεις στα καημένα τα παιδάκια ότι η Ελλάδα ήταν Τουρκική και επαναστατήσαμε γιατί θέλαμε σε δουλειά να βρισκόμαστε

Αποσυνδεδεμένος Lenazagor

  • Συλλέκτης Παραστάσεων
  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 858
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
    • Lenazagor
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #21 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 01:14:03 pm »
Παρακαλούμε πολύ, να πέσουν οι τόνοι και τα μηνύματα που θα ακολουθήσουν να είναι με πληροφορίες σχετικά με το θέμα ΚΑΙ ΜΟΝΟ, το οποίο ως προς υπενθύμηση σας είναι το εξής: "Η κατάργηση της Ιστορίας" . Oποιοδήποτε προσωπικό θέμα ή διαφωνία έχετε παρακαλούμε να το λύσετε με pm

Ευχαριστούμε για την κατανόηση
« Τελευταία τροποποίηση: Ιανουαρίου 13, 2011, 01:24:03 pm από Lenazagor »

Αποσυνδεδεμένος MARKOS

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 8048
  • Φύλο: Άντρας
  • Ο ΡΟΜΠΕΝ
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #22 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 01:21:28 pm »
δεν ωφελουν προσωπικες αντιπαραθεσεις. ο καθενας εκφραζει ελευθερα τη γνωμη του αρκει να την τεκμηριωνει και παντα μεσα στις αρχες του γονιμου διαλογου.Καθε αποψη ειναι απολυτως σεβαστη.

Να γιατι η Ιστορια πρεπει να ειναι ενα απο τα υποχρεωτικα μαθηματα.
Ο μαθητής κάνει τον δάσκαλο

Αποσυνδεδεμένος Ανετος

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 166
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #23 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 01:29:45 pm »
Γιατι δεν λετε για την καταργηση ολων των μαθηματων ,να πιασετε σφαιρικα το ζητημα;Αφου εκει παει η κατασταση.Χορος τραγουδι θεατρο και αγγλικα φυσικα.

Αποσυνδεδεμένος apri

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 5940
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Dum spiro, spero
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #24 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 02:04:51 pm »
Ο τίτλος που διάλεξα δεν ήταν τυχαίος. Με τέτοιου είδους επιλογές δεν καταργείται απλώς το μάθημα της Ιστορίας, αλλά η ίδια η ιστορία. Όταν δεν διδάσκεται στη νέα γενιά η ιστορία, αυτό ισοδυναμεί με την αποσιώπηση των ιστορικών γεγονότων και δίνει τη δυνατότητα για τη διαστρέβλωση και την παρουσίασή τους κατά το δοκούν.
Η απόκρυψη ή η διαστρέβλωση της πραγματικότητας ήταν πάντα βασικός μηχανισμός προπαγάνδας και χειραγώσης των πολιτών. Γι' αυτό και είναι επικίνδυνη.
......τα φτερά άπλωσε πλέρια, άκρη ο κόσμος δεν έχει,
είναι πι' όμορφοι οι άγνωστοι πάντα γιαλοί.... (Κ. Χατζόπουλος)

Αποσυνδεδεμένος arlekinos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #25 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 02:17:50 pm »
Τα γνωστικα αντικειμενα του σχολειου πρεπει να βρισκονται σε αμεση συνδεση με τις εξελιξεις του συνολου της κοινωνιας και του κοσμου. Οτι καταστει παρωχημενο η ιδια η κινηση της ιστοριας το ξεπερναει. Η διδακαλια του μαθηματος της ιστοριας υπηρετησε με μεγαλη επιτυχια τον ιδεολογικο της ρολο μεσα στα πλαισια του εθνικου κρατους στην Ελλαδα και οχι μονο. Σημερα οι κοινωνιες εχουν αλλαξει, ειτε το θελουμε ειτε οχι. Η διδασκαλια του μαθηματος της ιστοριας παραμενει αγκυλωμενη ομως στο ηρωικο ιδεωδες ενος ξεπερασμενου εθνικισμου. Εαν υποστηριξουμε τη διδασκαλια της ιστοριας ως εχει μετατρεπομαστε σε μια συντηρητικη δυναμη και αφηνουμε το πεδιο ελευθερο σε διαφορους νεοφιλελευθερους να παρουσιαστουν ως ανανεωτες και κοινωνοι των συγχρονων εξελιξεων.
Αν μας ενδιαφερει η διδασκαλια της ιστοριας εχουμε υποχρεωση να κατανοησουμε το ρολο που οφειλει να παιξει το συγκεκριμενο γνωστικο αντικειμενο μεσα στο συγχρονο κοσμο. Και αυτος δεν μπορει να ειναι αλλος απο την προαγωγη της συνυπαρξης των λαων. Αν θελουμε να παραμεινουμε προσκολημμενοι στο μυθο της ενδοξης τρισχιλιετους ιστοριας του ελληνικου εθνους, το οποιο οι κακοι ξενοι παντα επιβουλευονταν ειναι δικαιωμα μας, αλλα πολυ φοβαμαι οτι ετσι η ιδια η ιστορια θα μας βγαλει στο περιθωριο, οπως εκανε παντα με οσους δεν κατορθωσαν να "διαβασουν" τις εξελιξεις του παροντος.  
Εχω την εντυπωση ομως οτι τις περισσοτερες φορες η αναπαραγωγη του εθνικου μυθου οφειλεται στην επιφανειακη γνωση -ή ακομα και στην παντελη άγνοια- των ιδιων των ιστορικων γεγονοτων και οχι σε μια ξεκαθαρη θεση που προκυπτει μεσα απο ενδελεχχη αναλυση.
Χαρακτηριστικο ως προς αυτο ειναι το γεγονος οτι πολλοι εκπαιδευτικοι αναπαραγουν μεσα στις ταξεις την αντιληψη οτι "η ελλαδα υπηρξε σκλαβωμενη απο τους τουρκους για 400 χρονια". Η παραπανω συμπυκνωση που αποτελει την κυρια γραμμη που ακολουθειται οταν διδασκεται η ελληνικη επανασταση του 1821 περιεχει τοσες ιστορικες ανακριβιες που καταληγει στη διαστρευλβση της ιστορικης αληθειας.
Γιατι αποκρυπτει οτι οσοι επαναστατησαν το 1821 το εκαναν εναντιον της οθωμανικης αυτοκρατοριας και οχι εναντιον του τουρκικου κρατους που ειναι ενα μεταγενεστερο -και πολυ διαφορετικο- κρατικο μορφωμα.
Γιατι αποκρυπτει το οτι η ταυτοτητες τον μεχρι το 19ο αιωνα διαμορφωνονται κυριως απο θρησκευτικα και οχι εθνικα κριτηρια.
Γιατι αποκρυπτει οτι κατα τη διαρκεια των 400 χρονων η ορθοδοξη εκκλησια ηταν ο φοροεισπρακτορας του οθωμανικου κρατους.
Γιατι αποκτυπτει οτι πολλοι απο αυτους που επαναστατησαν εναντιον της οθ. αυτοκρατοριας δε μιλουσαν ελληνικα, δεν ηταν χριστιανοι και δεν αισθανοντουσαν ελληνες.
Γιατι παρουσιαζει το ελληνικο εθνος ως κατι μεταφυσικο που εχει συνειδηση της συνεχειας του απο καταβολης κοσμου, ενω -οπως εχει αποδειξει πολλακις η συγχρονη ιστορικη ερευνα- τα εθνη, και μαζι με ολα τα αλλα και το ελληνικο ειναι δημιουργηματα της γαλλικης επαναστασης και του 19ου αιωνα.
Οταν ομως ολα τα παραπανω αγνοουνται απο τους διδασκοντες, τι ειναι αυτο που περιμενουμε απο τους μαθητες?
Σε τι οφελει ενα μαθητη σημερα να γεμισει το κεφαλι του με ημερομηνιες μαχων και συνθηκων και ονοματα ηρωων?

Φιλικη συμβουλη προς τους συναδελφους που διδασκουν ιστορια: Διαβαστε κανενα βιβλιο εκτος των σχολικων εγχειριδιων.

ΥΓ. Το ποστ δεν απευθυνεται σε κανεναν προσωπικα. Αποτελει σκεψεις γυρω απο τη διδασκαλια της ιστοριας.

  

Αποσυνδεδεμένος Tao of love

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 387
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #26 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 02:35:46 pm »
Μπορείς να μας παραθέσεις βάσει ποιων ιστορικών πηγών αναφέρεις τα παραπάνω;Το πρώτο που μαθαίνει ένας ιστορικός είναι να σέβεται τις πηγές, τον αναγνώστη και τον ακροατή.Κανένας ιστορικός επιστήμονας(η Ιστορία δεν είναι γνωστικό αντικείμενο, είναι επιστήμη) δεν διδάσκει έτσι την Ιστορία.Εκτός και μιλάς για Θεολόγους και ξενόγλωσσους και έχεις προσωπική πείρα.Γι' αυτό και ανάφερα ότι δεν παίζει ρόλο το κακό βιβλίο,αλλά ο δάσκαλος.

Αποσυνδεδεμένος arlekinos

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 57
    • Προφίλ
Απ: Η κατάργηση της Ιστορίας
« Απάντηση #27 στις: Ιανουαρίου 13, 2011, 03:03:39 pm »
Μπορείς να μας παραθέσεις βάσει ποιων ιστορικών πηγών αναφέρεις τα παραπάνω;Το πρώτο που μαθαίνει ένας ιστορικός είναι να σέβεται τις πηγές, τον αναγνώστη και τον ακροατή.Κανένας ιστορικός επιστήμονας(η Ιστορία δεν είναι γνωστικό αντικείμενο, είναι επιστήμη) δεν διδάσκει έτσι την Ιστορία.Εκτός και μιλάς για Θεολόγους και ξενόγλωσσους και έχεις προσωπική πείρα.Γι' αυτό και ανάφερα ότι δεν παίζει ρόλο το κακό βιβλίο,αλλά ο δάσκαλος.

Οσα εγραψα παραπανω δεν αποτελουν καινοτομια. Η μελετη του φαινομενου του εθνικισμου εχει καταληξει στα παραπανω συμπερασματα εδω και τουλαχιστον 3 δεκαετιες. Νομιζω οτι αν αρχισω να παραθετω πηγες το φορουμ θα ξεφυγει εντελως απο το λογο υπαρξης του. Μπορω ομως να σε παραπεμψω σε μερικα βιβλια γραμμενα απο διεθνως καταξιωμενους ιστορικους και κοινωνικους επιστημονες
1. Ερικ Χομπσμπαουμ, Εθνη και εθνικισμος απο το 1780 μεχρι σημερα
2. Μπενεντικτ Αντερσον, Φαντασιακες κοινοτητες, στοχασμοι για τις απαρχες και τη διδοση του εθνικισμου
3. Ερνστ Γκελνερ, Εθνη και εθνικισμος
και για τα "δικα μας": Παρασκευας Κονορτας, Οθωμανικες θεωρησεις για το οικουμενικο πατριαρχειο (σημειωση: Ο Κονορτας ειναι ο πρωτος ιστορικος που αξιοποιει πηγες γραμμενες στα οθωμανικα, μεχρι τοτε -και μιλαμε για τη δεκαετια του 1980- οι ιστορικοι που ασχολουνται με την περιοδο της λεγομενης "τουρκοκρατιας" δεν ειναι σε θεση να διαβασουν τις πηγες στις οποιες ειναι γραμμενα τα εγγραφα του κρατους, οποτε καταλαβαινεις τι γραφουν)
Δε σου βαζω πληρη βιβλιογραφικα στοιχεια. τα παραπανω βιβλια ειναι τοσο διαδεδομενα που μπορεις να τα βρεις σε μια στοιχειωδως ενημερωμενη βιβλιοθηκη ή βιβλιοπωλειο.  Μεσα στα βιβλια αυτα θα βρεις εξαντλητικες αναφορες σε πηγες που αποδεικνυουν οσα εγραψα παραπανω.
Δεν καταλαβα τι εννοεις λεγοντας οτι κανενας ιστορικος επιστημονας δε διδασκει ετσι την ιστορια. Αυτα που εγραψα παραπανω ειναι πορισματα ερευνων πανω στα οποια βασιζεται η διδασκαλια της ιστοριας σε ολα τα στοιχειωδως σοβαρα πανεπιστημια (τα ελληνικα πανεπιστημια δεν ειναι ολα στοιχειωδως σοβαρα).

 

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32873
  • Τελευταία: eirini0709
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1182792
  • Σύνολο θεμάτων: 19473
  • Σε σύνδεση σήμερα: 716
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 6
Επισκέπτες: 639
Σύνολο: 645

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.056 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.