*

Αποστολέας Θέμα: Νέο Λύκειο  (Αναγνώστηκε 69445 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4125
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #210 στις: Ιούνιος 27, 2021, 11:15:46 μμ »
Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα και σε αυτό είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι (υπουργείο, γονείς, εκπαιδευτικοί, όλοι).
Με την ευκαιρία, έχω μια απορία: η ανεστραμμένη τάξη μπορεί να εφαρμοστεί και στα αρχαία; Δηλαδή τι θα πω στο παιδί, μάθε παιδί μου την μετάφραση μόνος σου και θα σου την εξηγήσω αύριο;

Φαντάζομαι ότι δεν λες να μάθει τη μετάφραση αλλά να μελετήσει το κείμενο της μετάφρασης με κάποιες κατευθύνσεις κ στην τάξη να γίνει εμβάθυνση. Χωρίς να είμαι πολύ εξοικειωμένη θεωρητικά με την ιδέα, αν μιλάμε για μια απλή πρώτη προσπέλαση με εμβάθυνση στην τάξη μέσω δραστηριοτήτων, θα μπορούσε να είναι πολύ αποτελεσματικότερο από το νυν μοντέλο που στην τάξη βασικά μιλάμε εμείς με όσους ανταποκρίνονται γρήγορα κ μετά δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε ούτε μια άσκηση γραπτά όλοι μέσα στην τάξη. Αλλά δεν ξέρω ποσο εφικτό είναι για το σύνολο της ύλης σε όλα τα μαθήματα. Λετε να υπάρξει κάποια ενθάρρυνση- υποχρέωση  για εκτεταμένη εφαρμογή του; δεν νομίζω, υποθέτω ότι κάποιοι θα βγάλουν λεφτά από την παραγωγή υλικού κ θα κάνουμε κάτι σαν πασπάλισμα για να μας πει μπράβο ο σύμβουλος κ μετά να πάρουμε την μουτζα της ηθικής επιβράβευσης, αφού δεν προβλέπεται υλική ανταμοιβή (ούτε καν ένα ρεπό μετά την καλή αξιολόγηση, για τόσο ζώα μας έχουν….)

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:52:02 »

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #211 στις: Ιούνιος 27, 2021, 11:28:24 μμ »
Οι περισσότεροι μαθητές δεν ανταποκρίνονται ικανοποιητικά  μέσα στην κανονική τάξη, με τον καθηγητή και θα προετοιμάσουν το μάθημα μόνοι τους; Δεν νομίζω ότι η ανεστραμμένη τάξη είναι κατάλληλη για όλα τα μαθήματα, ούτε για όλους τους μαθητές και για όλες τις ηλικίες (στο Λύκειο, βέβαια,  ίσως είναι καλύτερα). Είναι μέθοδος μάθησης για το ιδανικό σχολείο με τους τέλειους και άριστους μαθητές που ρουφούν τη γνώση σαν σφουγγάρια, δηλαδή όχι για το δικό μας...
Φαντάζομαι ότι δεν λες να μάθει τη μετάφραση αλλά να μελετήσει το κείμενο της μετάφρασης με κάποιες κατευθύνσεις κ στην τάξη να γίνει εμβάθυνση. Χωρίς να είμαι πολύ εξοικειωμένη θεωρητικά με την ιδέα, αν μιλάμε για μια απλή πρώτη προσπέλαση με εμβάθυνση στην τάξη μέσω δραστηριοτήτων, θα μπορούσε να είναι πολύ αποτελεσματικότερο από το νυν μοντέλο που στην τάξη βασικά μιλάμε εμείς με όσους ανταποκρίνονται γρήγορα κ μετά δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε ούτε μια άσκηση γραπτά όλοι μέσα στην τάξη. Αλλά δεν ξέρω ποσο εφικτό είναι για το σύνολο της ύλης σε όλα τα μαθήματα. Λετε να υπάρξει κάποια ενθάρρυνση- υποχρέωση  για εκτεταμένη εφαρμογή του; δεν νομίζω, υποθέτω ότι κάποιοι θα βγάλουν λεφτά από την παραγωγή υλικού κ θα κάνουμε κάτι σαν πασπάλισμα για να μας πει μπράβο ο σύμβουλος κ μετά να πάρουμε την μουτζα της ηθικής επιβράβευσης, αφού δεν προβλέπεται υλική ανταμοιβή (ούτε καν ένα ρεπό μετά την καλή αξιολόγηση, για τόσο ζώα μας έχουν….)
Δεν μπορεί να μας υποχρεώσει κάποιος να το επιβάλλουμε, αν και ίσως κάποιοι θα το επιθυμούσαν...

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4125
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #212 στις: Ιούνιος 27, 2021, 11:35:33 μμ »
Οι περισσότεροι μαθητές δεν ανταποκρίνονται ικανοποιητικά  μέσα στην κανονική τάξη, με τον καθηγητή και θα προετοιμάσουν το μάθημα μόνοι τους; Δεν νομίζω ότι η ανεστραμμένη τάξη είναι κατάλληλη για όλα τα μαθήματα, ούτε για όλους τους μαθητές και για όλες τις ηλικίες (στο Λύκειο, βέβαια,  ίσως είναι καλύτερα). Είναι μέθοδος μάθησης για το ιδανικό σχολείο με τους τέλειους και άριστους μαθητές που ρουφούν τη γνώση σαν σφουγγάρια, δηλαδή όχι για το δικό μας...Δεν μπορεί να μας υποχρεώσει κάποιος να το επιβάλλουμε, αν και ίσως κάποιοι θα το επιθυμούσαν...

Μα το προετοιμάζουν μόνοι τους ή απλώς έρχονται σε μια επαφή για να φέρουν εις πέρας τις δραστηριότητες μέσα από τις οποίες θα το μάθουν στην τάξη;

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #213 στις: Ιούνιος 27, 2021, 11:42:14 μμ »
Μελετούν μόνοι το μάθημα στο σπίτι, με το υλικό (συνήθως οπτικοακουστικό) που έχει ετοιμάσει ο καθηγητής. Πολύ ωραίο και χρήσιμο, αλλά όχι για όλους και για όλα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 27, 2021, 11:46:52 μμ από harac »

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Νέο Λύκειο
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 22:52:02 »

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #214 στις: Ιούνιος 28, 2021, 02:48:51 πμ »
Δυστυχώς, όλα τα παραπάνω που γράφτηκαν κάνουν τους περισσότερους μαθητές να θεωρούν τα αρχαία στη χειρότερη περίπτωση μία νεκρή και στην καλύτερη, μια ξένη γλώσσα.
...

Πάντως, με όλη την εκτίμηση που τρέφω και προς τους φιλόλογους (δεν είμαι ένας εξ αυτών) και προς τα αρχαία ελληνικά, η γλώσσα αυτή δεν μπορεί να θεωρείται ζωντανή. Ο ακόλουθος σύνδεσμος είναι ένα άρθρο που το περιεχόμενό του με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο -> https://www.philomatheiaplus.com/2020/09/blog-post_28.html

Μη με παρεξηγήσετε. Δεν είμαι κατά της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών και τα γραφόμενα της/του harac στο forum χαίρουν του σεβασμού μου. Πείτε το ένα... σημειολογικό αντανακλαστικό μου  :)

Όσο για την τεχνική Flipped Classroom, μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη καθώς σου επιτρέπει να κάνεις μια μικρή εισήγηση ως έναυσμα (πριν ή μετά από κάποια διερεύνηση πρότερων γνώσεων / στάσεων / απόψεων ή ιδεοθύελλα ή ημιδομημένο διάλογο) και να αφήσεις για το σπίτι το περιεχόμενο της μετωπικής διδασκαλίας (την παράδοση με άλλα λόγια) και να αξιοποιήσεις το χρόνο στην τάξη για εμβάθυνση / διερεύνηση. Σίγουρα, βέβαια, απαιτεί ώριμους μαθητές οι οποίοι ασχολούνται / μελετούν στο σπίτι. Ένα σημείο που παίζει ρόλο εδώ είναι το υλικό πάνω στο οποίο θα πρέπει να ασχοληθούν στο σπίτι. Δεν είναι απαραίτητο ούτε κ' προτείνεται να είναι μόνο υλικό προς αφομοίωση (π.χ. κείμενο, βίντεο, ομιλίες) αλλά να συνοδεύεται και από κάποια παραγωγική δραστηριότητα όπως, για παράδειγμα, ένα σύντομο κουίζ στο eclass, μια μικρή έκθεση (μισή-μία σελίδα) ή μία ανάρτηση σε forum και έτσι, στην τάξη να "χτίσεις" πάνω σε αυτά για ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες (π.χ. διαξιφισμούς / debate). Με φαντασία, μπορεί και να καταφέρεις να εμπλέξεις παραδοσιακά αδιάφορους μαθητές.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 28, 2021, 02:23:50 μμ από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #215 στις: Ιούνιος 28, 2021, 07:37:28 πμ »
Πάντως, με όλη την εκτίμηση που τρέφω και προς τους φιλόλογους (δεν είμαι ένας εξ αυτών) και προς τα αρχαία ελληνικά, η γλώσσα αυτή δεν μπορεί να θεωρείται ζωντανή. Ο ακόλουθος σύνδεσμος είναι ένα άρθρο που το περιεχόμενό του με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο -> https://www.philomatheiaplus.com/2020/09/blog-post_28.html

Μη με παρεξηγήσετε. Δεν είμαι κατά της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών και τα γραφόμενα της/του harac στο forum χαίρουν του σεβασμού μου. Πείτε το ένα... σημειολογικό αντανακλαστικό μου  :)

Όσο για την τεχνική Flipped Classroom, μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη καθώς σου επιτρέπει να κάνεις μια μικρή εισήγηση ως έναυσμα (πριν ή μετά από κάποια διερεύνηση πρότερων γνώσεων / στάσεων / απόψεων ή ιδεοθύελλα ή ημιδομημένο διάλογο) και να αφήσεις για το σπίτι το περιεχόμενο της μετωπικής διδασκαλίας (την παράδοση με άλλα λόγια) και να αξιοποιήσεις το χρόνο στην τάξη για εμβάθυνση / διερεύνηση. Σίγουρα, βέβαια, απαιτεί ώριμους μαθητές οι οποίοι ασχολούνται / μελετούν στο σπίτι. Ένα σημείο που παίζει ρόλο εδώ είναι το υλικό πάνω στο οποίο θα πρέπει να ασχοληθούν στο σπίτι. Δεν είναι απαραίτητο ούτε κ' προτείνεται να είναι μόνο υλικό προς αφομοίωση (π.χ. κείμενο, βίντεο, ομιλίες) αλλά να συνοδεύεται και από κάποια παραγωγική δραστηριότητα όπως, για παράδειγμα, ένα σύντομο κουίζ στο eclass, μια μικρή έκθεση (μισή-μία σελίδα) ή μία ανάρτηση σε forum και έτι, στην τάξη να "χτίσεις" πάνω σε αυτά για ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες (π.χ. διαξιφισμούς / debate). Με φαντασία, μπορεί και να καταφέρεις να εμπλέξεις παραδοσιακά αδιάφορους μαθητές.

Debaser,

1. Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο για τα αρχαία ελληνικά που παρέθεσες, το οποίο επανεξετάζει τον ορισμό μιας γλώσσας ως  νεκρής.
2. Όσον αφορά στην ανεστραμμένη τάξη: Ωραία όλα αυτά στη θεωρία, αλλά δύσκολα στην εφαρμογή. Απαιτεί, όπως γράφεις (και συμφωνώ μαζί σου),  ώριμους και συγκροτημένους μαθητές, για αυτό νομίζω ότι θα αποδειχθεί  αποτελεσματικότερη στο Λύκειο και σε ακόμα μεγαλύτερες ηλικίες, από ότι στο Γυμνάσιο.
Πως να κάτσουν να ασχοληθούν σπίτι μόνοι τους με...κάτι καινούργιο, που αντικρίζουν για πρώτη φορά, έστω και με μία μικρή εισήγηση; Με ποιο κίνητρο;  Εδώ, οι περισσότεροι ούτε βιβλία, τετράδια και στυλό δεν φέρνουν στο σχολείο. Αναφέρθηκα και παραπάνω στην αδυναμία γραπτής, αλλά και προφορικής έκφρασης (δεν ξέρω πάλι, ίσως και εγώ να βρίσκομαι σε σχολεία με πολύ χαμηλό επίπεδο μαθητών...). Από κάπου αλλού πρέπει να γίνει η αρχή, να μπουν κάποιες βάσεις  και μετά να πάμε στο επόμενο βήμα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 28, 2021, 07:40:22 πμ από harac »

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #216 στις: Ιούνιος 28, 2021, 02:22:26 μμ »
Harac,

Με ταλαιπωρούν οι ίδιες σκέψεις που αναφέρεις. Βρίσκομαι σε γυμνάσιο και διδάσκω Πληροφορική και Μαθηματικά. Τα όσα έχω δει για το επίπεδο με έχουν σοκάρει κ' με έχουν κάνει να απορώ μήπως έχω ξεχάσει το τί συνέβαινε στα δικά μου μαθητικά χρόνια ή / και μήπως έχω αρχίσει να τροφοδοτώ το χάσμα των γενεών με την "κλασσική" ρήση: "Όταν ήμουν εγώ στο σχολείο, μαθαίναμε καλύτερα".

Θα σου αναφέρω τα εξής παραδείγματα:
- Ρωτάω παιδιά Β' γυμνασίου το αποτέλεσμα μίας απλή διαίρεσης (του τύπου 50 / 2) και με κοιτάνε στα μάτια άλαλα λες και τους ζήτησα να μου αποδείξουν κάποιο άλυτο μαθηματικό πρόβλημα.
- Ζητάω από παιδιά Β' γυμνασίου να κάνουν έναν πολλαπλασιασμό 24 x 5 και στο χαρτί μου γράφουν 24 + 24 + 24 + 24 + 24 γιατί "αφού και έτσι βγαίνει, γιατί να το κάνω με το δύσκολο τρόπο"
- Βλέπω σε γραπτό μαθητή Γ' γυμνασίου να μου γράφει τη λέξη "ΚΟΥΡΙΩ" και χρειάζομαι 10' για να καταλάβω πως θέλει να γράψει "κουρείο" κ' όταν υποδεικνύεις το ορθογραφικό εισπράττεις ένα "Καλά κύριε, δεν είναι σοβαρό. Ορθογραφικό λάθος είναι".
- Βάζω στους μαθητές να συμπληρώσουν μία φόρμα αυτοαξιολόγησης και γίνεται ο κακός χαμός για τα πολλά που πρέπει να διαβάσουν (μία παράγραφος 5 γραμμών με οδηγίες συμπλήρωσης).
- Ζητάω από μαθητή Γ' γυμνασίου να διαβάσει δυνατά μία παράγραφο από ένα κείμενο και ακούω ανάγνωση που θα περίμενα από παιδί Γ' δημοτικού.
- Όλη την χρονιά, 5 γονείς ασχολήθηκαν να με ρωτήσουν για το πως πάνε τα παιδιά τους (και τα συγκεκριμένα παιδιά ήταν καλές μαθήτριες / καλοί μαθητές)
Και πολλά άλλα...

Συζητώντας το θέμα στο σύλλογο, αρχίζω να πιστεύω πως το πρόβλημα ξεκινάει από το δημοτικό όπου, στις περισσότερες περιπτώσεις, αντί να φροντίζουν να καλλιεργούν και τη μαθητική ταυτότητα του παιδιού, περνάνε την εντύπωση "Αν είσαι φρόνιμο / καλό / συμπαθητικό παιδάκι, είσαι και καλός μαθητής". Το φαινόμενο συνεχίζεται και δίνεται η χαριστική βολή στο γυμνάσιο και στο λύκειο όπου οι περισσότεροι μαθητές (και για να ικανοποιηθούν οι γονείς και για να μη "πρήζουν" τον καθηγητή) δεν έχουν πάρει βαθμό κάτω του 15 και τα 19άρια - 20άρια βρέχουν από ψηλά. Ας μη συνεχίσω όμως...

Καταλαβαίνεις πως ασπάζομαι τους προβληματισμούς σου αλλά, αν και αρχικά θα μας είναι -μάλλον, πολύ- δύσκολο, ίσως μας δίνεται η ευκαιρία να καταφέρουμε κάτι έξω από το πλαίσιο της διδακτέας ύλης και επί του προβλήματος που σου ανέφερα πριν. Ο συνδυασμός τέτοιων προσεγγίσεων με ομαδοσυνεργατικό τρόπο, δημιουργώντας ετερόκλητες ομάδες με πρόθυμους και απρόθυμους, μπορεί και να αποφέρει καρπούς.

Σε κάθε περίπτωση, δε σου μιλάω με σιγουριά αλλά με ελπίδα. Όσο επικίνδυνο κ' αν είναι αυτό  :)
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 28, 2021, 02:33:47 μμ από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4125
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #217 στις: Ιούνιος 28, 2021, 02:50:40 μμ »
Προφανώς τα αρχαία κ τα λατινικά είναι νεκρές γλώσσες αφού δεν έχουν εν ζωή φυσικούς ομιλητές. τα αρχαία δεν ήταν καν μια γλώσσα στη συγχρονία τους: υπήρχαν οι διάλεκτοι ανά περιοχή, υπήρχαν οι εξελίξεις ανά τους αιώνες κ οι «ειδικές» χρήσεις όπως η επική ή τραγική ποίηση. Τα νέα ελληνικά είναι άλλο κομμάτι της διαχρονικης ελληνικής γλώσσας, όπως άλλο κομμάτι είναι η ελληνιστική κοινή, άλλο κομμάτι είναι η μεσαιωνική, που εχει κι αυτή τα διαφορα παρακλάδια της ανάλογα με τα επίπεδα ύφους κ τα κειμενικά είδη. Σε όλες τις γλώσσες τέτοιου είδους ζητήματα είναι λυμένα, δεν θα κάτσει κανεις φοιτητής Αγγλικής φιλολογίας να αναρωτηθεί αν τα Αγγλικά του Beowulf είναι ζωντανή γλώσσα ουυε θα πει ότι πρέπει να μελετώνται καθημερινά μέχρι τελικής πτώσεως στο σχολείο για να μιλούν καλύτερα σύγχρονα αγγλικά! γιατί στην Ελλάδα τα κάνουμε δύσκολα κ τα παίρνουμε όλα τόσο πατριωτικά (με την μεταφορική κ κυριολεκτική σημασία), δεν το καταλαβαίνω. και να είχαμε κ αποτέλεσμα…

σχετικά με το flipped classroom, αν πάει να γίνει απλα για να γίνει κ «διακοσμητικά», προφανώς δεν θα έχει αποτέλεσμα. αυτά πρέπει να ενταχθούν σε μια άλλη φιλοσοφία μαθήματος, που οι μαθητες όλοι εμπλέκονται στη διαδικασια με δραστηριότητες εντός της τάξης, άρα είναι όλοι ενεργοί κ ξέρουν πού είμαστε κ τι κάνουμε. αν είναι έτσι μπορεί όντως κάποιο κομμάτι γνώσης σε κάποια μαθήματα, να το εξερευνήσουν και με άλλον τρόπο.

Αποσυνδεδεμένος Debaser

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Φύλο: Άντρας
  • Κάθε στιγμή είναι μια υπέροχη ευκαιρία...
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #218 στις: Ιούνιος 28, 2021, 03:06:55 μμ »
...

σχετικά με το flipped classroom, αν πάει να γίνει απλα για να γίνει κ «διακοσμητικά», προφανώς δεν θα έχει αποτέλεσμα. αυτά πρέπει να ενταχθούν σε μια άλλη φιλοσοφία μαθήματος, που οι μαθητες όλοι εμπλέκονται στη διαδικασια με δραστηριότητες εντός της τάξης, άρα είναι όλοι ενεργοί κ ξέρουν πού είμαστε κ τι κάνουμε. αν είναι έτσι μπορεί όντως κάποιο κομμάτι γνώσης σε κάποια μαθήματα, να το εξερευνήσουν και με άλλον τρόπο.

Συμφωνώ απόλυτα Έσπερε.

Θέλω να πιστεύω επίσης πως η μετάβαση από τη διακόσμηση στην ουσία, έχει εμάς για καπετάνιους. Και σίγουρα, κάποιοι θα καλυφθούν από την ανωριμότητα των μαθητών (κάτι σαν έλλειψη προσωπικής ευθύνης - επίκαιρη ατάκα) για να... πετάνε αετό στην τάξη ή / και να σηκώνουν το δάχτυλο για να δείχνουν το κακό έξω από αυτούς.

Έχω σχηματίσει την εντύπωση από κάποιους συνομιλητές μας εδώ μέσα (συμπεριλαμβάνω εσένα και τη/τον Harac) πως υπάρχουν και αυτοί που προσπαθούν να είναι μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος. Και πιστεύω πως, η στάση αυτή, δεν κάνει τη ζωή πιο εύκολη αλλά πιο ουσιαστική και, μπορεί να μην οδηγεί πάντα στη λύση του προβλήματος αλλά εμπλουτίζει με περισσότερα στοιχεία την κατάσταση. Ευτυχώς.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 28, 2021, 03:09:49 μμ από Debaser »
Τα άτομα που δεν κοιμούνται καλά είναι, λιγότερο ή περισσότερο, ένοχα. Το φταίξιμό τους είναι πως αναγκάζουνε τη νύχτα να είναι παρούσα... (Maurice Blanchot)

https://www.youtube.com/watch?v=VDsPU-EEFrU

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2522
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #219 στις: Ιούνιος 28, 2021, 09:13:04 μμ »
Προφανώς τα αρχαία κ τα λατινικά είναι νεκρές γλώσσες αφού δεν έχουν εν ζωή φυσικούς ομιλητές. τα αρχαία δεν ήταν καν μια γλώσσα στη συγχρονία τους: υπήρχαν οι διάλεκτοι ανά περιοχή, υπήρχαν οι εξελίξεις ανά τους αιώνες κ οι «ειδικές» χρήσεις όπως η επική ή τραγική ποίηση. Τα νέα ελληνικά είναι άλλο κομμάτι της διαχρονικης ελληνικής γλώσσας, όπως άλλο κομμάτι είναι η ελληνιστική κοινή, άλλο κομμάτι είναι η μεσαιωνική, που εχει κι αυτή τα διαφορα παρακλάδια της ανάλογα με τα επίπεδα ύφους κ τα κειμενικά είδη. Σε όλες τις γλώσσες τέτοιου είδους ζητήματα είναι λυμένα, δεν θα κάτσει κανεις φοιτητής Αγγλικής φιλολογίας να αναρωτηθεί αν τα Αγγλικά του Beowulf είναι ζωντανή γλώσσα ουυε θα πει ότι πρέπει να μελετώνται καθημερινά μέχρι τελικής πτώσεως στο σχολείο για να μιλούν καλύτερα σύγχρονα αγγλικά! γιατί στην Ελλάδα τα κάνουμε δύσκολα κ τα παίρνουμε όλα τόσο πατριωτικά (με την μεταφορική κ κυριολεκτική σημασία), δεν το καταλαβαίνω. και να είχαμε κ αποτέλεσμα…

σχετικά με το flipped classroom, αν πάει να γίνει απλα για να γίνει κ «διακοσμητικά», προφανώς δεν θα έχει αποτέλεσμα. αυτά πρέπει να ενταχθούν σε μια άλλη φιλοσοφία μαθήματος, που οι μαθητες όλοι εμπλέκονται στη διαδικασια με δραστηριότητες εντός της τάξης, άρα είναι όλοι ενεργοί κ ξέρουν πού είμαστε κ τι κάνουμε. αν είναι έτσι μπορεί όντως κάποιο κομμάτι γνώσης σε κάποια μαθήματα, να το εξερευνήσουν και με άλλον τρόπο.

Συμφωνώ.
1. Σωστά. Διαφορετικό είναι το να διδάσκομαι/εμπνέομαι από την αρχαία σκέψη και λογοτεχνία και άλλο το να παπαγαλίζω μηχανικά και μετά να τα ξεχνώ όλα.
2. Την προσπάθεια να δουλέψουμε με νέες πρακτικές θα την κάνουμε. Την πρώτη ευκαιρία θα την έχουμε στα εργαστήρια δεξιοτήτων στα δημοτικά/γυμνάσια. Προς το παρόν, δυστυχώς το νέο λύκειο (που πάει ολοταχώς προς τα πίσω) βρίσκεται εκτός της μεθοδολογίας πρότζεκτ (που είναι και η καταλληλότερη για να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη μεθοδολογία της ανεστραμμένης τάξης).

Αποσυνδεδεμένος erietta

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3370
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #220 στις: Ιούνιος 28, 2021, 09:32:19 μμ »
Είδατε τα νέα μέτρα; 4 μηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης και πολλαπλό βιβλίο, πώς το κρίνετε; Το πρώτο άνετα μπορεί να εφαρμοστεί, το 2ο;
Έχω την ισχυρή εντύπωση ότι τα περισσότερα από αυτά είναι .... μπιπ..... που μοναδικό στόχο έχουν την πλήρη εφαρμογή της συντηρητικής εκπαιδευτικής πολιτικής την οποία έχουν ακολουθήσει κάποιες άλλες χώρες....
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 28, 2021, 09:36:52 μμ από erietta »

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4125
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #221 στις: Ιούνιος 29, 2021, 01:31:49 μμ »
Είδατε τα νέα μέτρα; 4 μηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης και πολλαπλό βιβλίο, πώς το κρίνετε; Το πρώτο άνετα μπορεί να εφαρμοστεί, το 2ο;
Έχω την ισχυρή εντύπωση ότι τα περισσότερα από αυτά είναι .... μπιπ..... που μοναδικό στόχο έχουν την πλήρη εφαρμογή της συντηρητικής εκπαιδευτικής πολιτικής την οποία έχουν ακολουθήσει κάποιες άλλες χώρες....

Τι σημαίνει 4 μηνιαίες; Ο μήνας έχει 4 εβδομάδες, η εβδομάδα 5 εργάσιμες, πότε θα γραφτούν οι 4 μηνιαίες; Ή εννοούν τετραμηνιαιες που έτσι κι αλλιώς υπάρχουν;

Συνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4125
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #222 στις: Ιούνιος 30, 2021, 04:22:11 μμ »
Τελικά είναι τετραμηνιαίες, όχι 4 μηνιαίες.

Γιατί δεν το βγάζουν ακόμα; Τα σχολεία έκλεισαν, δεν θα οργανώσουμε την οκτωβριανή επαναστααη για να τους ανατρέψουμε. Τι μουτζα για άλλη μια φορά, μας καλούν να κάνουμε συνεδρίαση προγραμματισμού χωρίς να γνωρίζουμε τι σχολείο θα έχουμε του χρόνου, κι επι τούτου κάνουν την παρουσίαση ακριβώς τη μέρα που κλείνουμε, αλλά τόσο αργά ώστε να μην δούμε ουυε καν την περίληψη όσο είμαστε στην υπηρεσία. Τι ντροπή…

Είχαμε κι ένα θέμα για το νομοσχέδιο που δεν βρίσκω πού είναι!!!

Αποσυνδεδεμένος loulou

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 399
  • Φύλο: Γυναίκα
  • My Home is where My Dog is
    • Προφίλ
Απ: Νέο Λύκειο
« Απάντηση #223 στις: Ιούλιος 05, 2021, 05:35:06 μμ »
και εκεί που νομίζεις ότι δεν υπάρχει πιο κάτω...

“Πράσινο φως” στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να διεκδικούν θέσεις Διευθυντών Σχολείων, ΠΔΕ, Διευθυντών Εκπαίδευσης, Συμβούλων Εκπαίδευσης κλ
https://www.esos.gr/arthra/73595/prasino-fos-stoys-idiotikoys-ekpaideytikoys-na-diekdikoyn-theseis-dieythynton-sholeion#comment-237573

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32288
  • Τελευταία: Dialeimma
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1159603
  • Σύνολο θεμάτων: 19212
  • Σε σύνδεση σήμερα: 497
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 1964
  • (Αύγουστος 01, 2022, 02:24:17 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 21
Επισκέπτες: 416
Σύνολο: 437

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.089 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.