0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα και σε αυτό είμαστε όλοι συνυπεύθυνοι (υπουργείο, γονείς, εκπαιδευτικοί, όλοι).Με την ευκαιρία, έχω μια απορία: η ανεστραμμένη τάξη μπορεί να εφαρμοστεί και στα αρχαία; Δηλαδή τι θα πω στο παιδί, μάθε παιδί μου την μετάφραση μόνος σου και θα σου την εξηγήσω αύριο;
Φαντάζομαι ότι δεν λες να μάθει τη μετάφραση αλλά να μελετήσει το κείμενο της μετάφρασης με κάποιες κατευθύνσεις κ στην τάξη να γίνει εμβάθυνση. Χωρίς να είμαι πολύ εξοικειωμένη θεωρητικά με την ιδέα, αν μιλάμε για μια απλή πρώτη προσπέλαση με εμβάθυνση στην τάξη μέσω δραστηριοτήτων, θα μπορούσε να είναι πολύ αποτελεσματικότερο από το νυν μοντέλο που στην τάξη βασικά μιλάμε εμείς με όσους ανταποκρίνονται γρήγορα κ μετά δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε ούτε μια άσκηση γραπτά όλοι μέσα στην τάξη. Αλλά δεν ξέρω ποσο εφικτό είναι για το σύνολο της ύλης σε όλα τα μαθήματα. Λετε να υπάρξει κάποια ενθάρρυνση- υποχρέωση για εκτεταμένη εφαρμογή του; δεν νομίζω, υποθέτω ότι κάποιοι θα βγάλουν λεφτά από την παραγωγή υλικού κ θα κάνουμε κάτι σαν πασπάλισμα για να μας πει μπράβο ο σύμβουλος κ μετά να πάρουμε την μουτζα της ηθικής επιβράβευσης, αφού δεν προβλέπεται υλική ανταμοιβή (ούτε καν ένα ρεπό μετά την καλή αξιολόγηση, για τόσο ζώα μας έχουν….)
Οι περισσότεροι μαθητές δεν ανταποκρίνονται ικανοποιητικά μέσα στην κανονική τάξη, με τον καθηγητή και θα προετοιμάσουν το μάθημα μόνοι τους; Δεν νομίζω ότι η ανεστραμμένη τάξη είναι κατάλληλη για όλα τα μαθήματα, ούτε για όλους τους μαθητές και για όλες τις ηλικίες (στο Λύκειο, βέβαια, ίσως είναι καλύτερα). Είναι μέθοδος μάθησης για το ιδανικό σχολείο με τους τέλειους και άριστους μαθητές που ρουφούν τη γνώση σαν σφουγγάρια, δηλαδή όχι για το δικό μας...Δεν μπορεί να μας υποχρεώσει κάποιος να το επιβάλλουμε, αν και ίσως κάποιοι θα το επιθυμούσαν...
Δυστυχώς, όλα τα παραπάνω που γράφτηκαν κάνουν τους περισσότερους μαθητές να θεωρούν τα αρχαία στη χειρότερη περίπτωση μία νεκρή και στην καλύτερη, μια ξένη γλώσσα. ...
Πάντως, με όλη την εκτίμηση που τρέφω και προς τους φιλόλογους (δεν είμαι ένας εξ αυτών) και προς τα αρχαία ελληνικά, η γλώσσα αυτή δεν μπορεί να θεωρείται ζωντανή. Ο ακόλουθος σύνδεσμος είναι ένα άρθρο που το περιεχόμενό του με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο -> https://www.philomatheiaplus.com/2020/09/blog-post_28.htmlΜη με παρεξηγήσετε. Δεν είμαι κατά της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών και τα γραφόμενα της/του harac στο forum χαίρουν του σεβασμού μου. Πείτε το ένα... σημειολογικό αντανακλαστικό μου Όσο για την τεχνική Flipped Classroom, μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη καθώς σου επιτρέπει να κάνεις μια μικρή εισήγηση ως έναυσμα (πριν ή μετά από κάποια διερεύνηση πρότερων γνώσεων / στάσεων / απόψεων ή ιδεοθύελλα ή ημιδομημένο διάλογο) και να αφήσεις για το σπίτι το περιεχόμενο της μετωπικής διδασκαλίας (την παράδοση με άλλα λόγια) και να αξιοποιήσεις το χρόνο στην τάξη για εμβάθυνση / διερεύνηση. Σίγουρα, βέβαια, απαιτεί ώριμους μαθητές οι οποίοι ασχολούνται / μελετούν στο σπίτι. Ένα σημείο που παίζει ρόλο εδώ είναι το υλικό πάνω στο οποίο θα πρέπει να ασχοληθούν στο σπίτι. Δεν είναι απαραίτητο ούτε κ' προτείνεται να είναι μόνο υλικό προς αφομοίωση (π.χ. κείμενο, βίντεο, ομιλίες) αλλά να συνοδεύεται και από κάποια παραγωγική δραστηριότητα όπως, για παράδειγμα, ένα σύντομο κουίζ στο eclass, μια μικρή έκθεση (μισή-μία σελίδα) ή μία ανάρτηση σε forum και έτι, στην τάξη να "χτίσεις" πάνω σε αυτά για ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες (π.χ. διαξιφισμούς / debate). Με φαντασία, μπορεί και να καταφέρεις να εμπλέξεις παραδοσιακά αδιάφορους μαθητές.
...σχετικά με το flipped classroom, αν πάει να γίνει απλα για να γίνει κ «διακοσμητικά», προφανώς δεν θα έχει αποτέλεσμα. αυτά πρέπει να ενταχθούν σε μια άλλη φιλοσοφία μαθήματος, που οι μαθητες όλοι εμπλέκονται στη διαδικασια με δραστηριότητες εντός της τάξης, άρα είναι όλοι ενεργοί κ ξέρουν πού είμαστε κ τι κάνουμε. αν είναι έτσι μπορεί όντως κάποιο κομμάτι γνώσης σε κάποια μαθήματα, να το εξερευνήσουν και με άλλον τρόπο.
Προφανώς τα αρχαία κ τα λατινικά είναι νεκρές γλώσσες αφού δεν έχουν εν ζωή φυσικούς ομιλητές. τα αρχαία δεν ήταν καν μια γλώσσα στη συγχρονία τους: υπήρχαν οι διάλεκτοι ανά περιοχή, υπήρχαν οι εξελίξεις ανά τους αιώνες κ οι «ειδικές» χρήσεις όπως η επική ή τραγική ποίηση. Τα νέα ελληνικά είναι άλλο κομμάτι της διαχρονικης ελληνικής γλώσσας, όπως άλλο κομμάτι είναι η ελληνιστική κοινή, άλλο κομμάτι είναι η μεσαιωνική, που εχει κι αυτή τα διαφορα παρακλάδια της ανάλογα με τα επίπεδα ύφους κ τα κειμενικά είδη. Σε όλες τις γλώσσες τέτοιου είδους ζητήματα είναι λυμένα, δεν θα κάτσει κανεις φοιτητής Αγγλικής φιλολογίας να αναρωτηθεί αν τα Αγγλικά του Beowulf είναι ζωντανή γλώσσα ουυε θα πει ότι πρέπει να μελετώνται καθημερινά μέχρι τελικής πτώσεως στο σχολείο για να μιλούν καλύτερα σύγχρονα αγγλικά! γιατί στην Ελλάδα τα κάνουμε δύσκολα κ τα παίρνουμε όλα τόσο πατριωτικά (με την μεταφορική κ κυριολεκτική σημασία), δεν το καταλαβαίνω. και να είχαμε κ αποτέλεσμα…σχετικά με το flipped classroom, αν πάει να γίνει απλα για να γίνει κ «διακοσμητικά», προφανώς δεν θα έχει αποτέλεσμα. αυτά πρέπει να ενταχθούν σε μια άλλη φιλοσοφία μαθήματος, που οι μαθητες όλοι εμπλέκονται στη διαδικασια με δραστηριότητες εντός της τάξης, άρα είναι όλοι ενεργοί κ ξέρουν πού είμαστε κ τι κάνουμε. αν είναι έτσι μπορεί όντως κάποιο κομμάτι γνώσης σε κάποια μαθήματα, να το εξερευνήσουν και με άλλον τρόπο.
Είδατε τα νέα μέτρα; 4 μηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης και πολλαπλό βιβλίο, πώς το κρίνετε; Το πρώτο άνετα μπορεί να εφαρμοστεί, το 2ο; Έχω την ισχυρή εντύπωση ότι τα περισσότερα από αυτά είναι .... μπιπ..... που μοναδικό στόχο έχουν την πλήρη εφαρμογή της συντηρητικής εκπαιδευτικής πολιτικής την οποία έχουν ακολουθήσει κάποιες άλλες χώρες....